Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5102 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nagy Richárd Jácint: 56942

Kb. reménytelen ilyenbõl újat találni... Mondjuk azon meglepõdtem, hogy gyorsan rákerestem a "Trabant bodenblech" szavakra, és az ebay-rõl eljutottam [url=https://www.project601.com/Ersatzteile-Trabant/Ersatzteile-Trabant-601/Karosserie-T601/Bodengruppe-601/Bodenblech-fuer-Trabant-mit-Schraubenfeder.html]erre[/url] az oldalra, ahol új padlólemezt hirdetnek!! :O Álmomban sem gondoltam volna, hogy valaki elkezdte utángyártani a Trabi padlólemezét...

5101 jocking . 2013-10-18 10:16:51  Előzmény:nagy peter: 56941

Valahol szivároghat a rendszer, és ott bejut a levegõ. Viszont technikailag semmit nem tudsz (ezek szerint) tökéletesen lelégteleníteni, mert nem oldalanként van kötve, hanem átlósan (bal elsõ-jobb hátsó, jobb elsõ-bal hátsó).

5100 Nagy Richárd Jácint 2013-10-18 09:10:51

Sziasztok!

A 601-esemnek ki kell hegesztetnem majdnem az egész alját. :(
Félve merem kérdezni, de tudtok esetleg ötletet adni, hogy hol találok hozzá komplett padlólemezt, vagy egyáltalán lehet ilyent kapni valahol??
Vagy mit tudtok javasolni.

Az ülések alatt rendben van,de a hátsó taposó és az elsõ taposó rész az át van lyukadva. :(

5099 nagy peter 2013-10-14 19:57:55

Sziasztok
trabant 1.1 van vetten egy hasznalt fofekhengert mūkõdõ autobol lett kiszedve bal oldalat le tudom legteleniteni jobb oldalat nem .
mi lehet a gond .

5098 Kunyi Tamás 2013-10-10 18:30:22

Értem, hát köszönöm Srácok a felvilágosítást! Motorgenerálhoz pedig egyre nehezebb eredeti alkatrészeket beszerezni sajnos, ahogy elnézem.

De velem történt egy nagyon tanulságos eset az elsõ 'nyugati' OFF autóm vásárlása után.
Édesapám mûszaki ember, ragadt rém némi precízség és ezért minden apróságra próbálok odafigyelni. Így tettem ennél az autómnál is, elsõ dolgom a gyártó által mellékelt kézikönyvet elolvasni A-tól Z-ig.
Azt írta az olajcsere periódusról, hogy 20.000 km-ként kell megejteni az elõírt olaj felhasználásával stb. Hát én 16.000 km után úgy gondoltam - tekintettel a motor korára - hamarabb elvégzem a melót. Ekkor következett a meglepõdés, a szükséges 3,7 liter olaj helyett (ez a cseremennyiség, a gyárban azt hiszem 4 liter megy bele) alig 2,2 liter jött ki a fáradtolaj leersztés során. Hogyan lehet ez?
Úgy lehet, hogy a motor talán egyetlen súlyos konstrukciós hibája a nívópálca.
Ugyanis mindig olajos mindenhol, olajszintet megállapítani így lehetetlen ás másképpen is. De mivel olajos a 'MAX' jelölés felett is, ezért azt hittem, biztosan benne van a szükséges olajmennyiség. Tévedtem.
Az picit megnyugtatott, hogy az összes ilyen motorral szerelt OFF autó tulajdonosa hasonló problémával küzd, de ez már nem hozza vissza azt a kopást, amit a motorom elszenvedett.
Azóta nem egész 1 mp-ig tartó 16 tagú hidrotõke zeneelõadás elõzi meg a motorindulást illetve az olajat 6000-enként cserélem már.

A tanulság az, hogy nem mindig lehet még a gyártó saját elõírásaira, jelzéseire hagyatkozni, elég gyakran felül kell bírálni.
Ja, és úgy néz ki, mégsem voltam elég precíz.

5097 Szabó Gábor 2013-10-10 04:19:04  Előzmény:Bozó Ákos: 56935

Egyet értek az elõttem szólóval. A trabinak leleke van és úgy mûködik ahogyan bánsz vele. Sajna a mostanoi üzemanyagok is hozzájárulnak a korai fõtengely tönkremenésnek. Én pont most végeztem egy kis gyógyításal. Szerencsére az egyik oldali fõtengely csapágy cseréjével újra úgy jár mint a doksza. Igaz hozzátéve így vettem a fõtengelyt, hogy már javítva volt csak elég rosszul.
Egyszóval a trabant még nem haygott engem cserbe és így én sem fogom mindent megadok neki a jó mûködéshez.

5096 jocking . 2013-10-09 13:19:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 56937

A tied nem ér, mert az se 4x160-as osztókörû trabant felni, hanem zastava (vagy mi a fakk). :D :p ;)

5095 Csády Szabolcs 2013-10-09 13:11:02  Előzmény:Bajáki Péter: 56936

Fõleg a nyomtáv, a felnire tudok kivételt... :P

5094 Bajáki Péter 2013-10-09 08:56:03  Előzmény:Kunyi Tamás: 56931

A zöld Trabi kétütemû. Endre: ott a pont - a felni (és a nyomtáv) mindenképp elárulja.

5093 Bozó Ákos 2013-10-09 08:40:27  Előzmény:Kunyi Tamás: 56933

Igen, a motor a gyengéje, de szigorúan 1:33 vagy jobb keveréssel a belét is ki lehet taposni (tapasztalat), s így is elmegy 100e km-t, bár nekem is csörög, de a motorját nem én használtam 82000 km-en keresztül. Igazából a rossz minõségû olajjal+benzin és/vagy az 1:40-1:50 vagy még annál is silányabb keveréssel ölik meg az egyének, ezáltal a megfelelõ kenés és hûtés hiányát idézik elõ. Maga a motorkonstrukció is okolható az idõ elõtti tökrementelért. Az 1:33 ellen csakis a kokszosodás szólhat félszintetikus vagy ásványi olaj esetén, de akkor meg kitakarítgatod kb félévente/évente, meg egyszer-egyszer kiégeted pl. autópályán. Utóbbit nagyon szereti. Amúgy meg a világból is kimegy, ellentétben az állandóan, fórumon is szerelt 4T-vel, amihez volt "szerencsém" nem egyszer.

Még egy dolog: a 2T Trabi gondoskodást igényel, igaz minimálisat. Én meg is adok neki mindent, cserébe a hajszáért, viszont ha elhanyagolod, akkor 'bedurcizik', és kitalál valami szerelnivalót, mindentõl függetlenül, de az gyorsan orvoslható.

5092 Őry Gábor 2013-10-09 08:02:41  Előzmény:Kunyi Tamás: 56933

Az "elmehet" kifejezést körül kell írni, mert nem mindegy, hogy mit tekintünk a fõtengely végének. Amikor elkezd hangja lenni, vagy amikor beáll?
Amire érdemes figyelni, a legkézenfekvõbb, a motor hangja. Nem kell szakértõnek lenni, elég, ha valakinek van egy kis érzéke hozzá és meghallja, van-e fémes kopogó-csörgõ hangjaa motornak. (Én most váltottam le a gyári motort. Kiváló erõnlétben van még 85 000-nél, de már csörömpöl egy kissé, de még biztosan elmenne százezerig, persze nem kitaposva a belét.)

5091 Kunyi Tamás 2013-10-08 19:19:41  Előzmény:Kárász Endre: 56932

Értem, ez igaz. Így valóban 2T lehet. Lenne még egy kérdésem, így a 2T Trabantot illetõen. A leggyakoribb hiba, amivel találkoztam fórumon, elmondások vagy tapasztalatok alapján, az a motor, azon belül is általában a fõtengely.

Kasznival nem lehet gond, ha rendszeresen alvázvédõzzük, kezeljük a fényezést.
Futómûnek szerintem nincs különösebb típushibája. Fék, kormányzás mûködik. Elektromos hiba sem jellemzõ szerintem. Mindig csak a motorról hallok problémákat.
De ez csak az én észrevételem! Lehet másképp van.

Szóval mennyit megy el a motor, 100e km vagy kevesebb? Mire érdemes figyelni?



5090 Kárász Endre 2013-10-07 21:02:06  Előzmény:Kunyi Tamás: 56931

A felnik osztókörei eltérõek: a 2T-nek 160mm, míg a 4T-nek 98mm. Az elsõ futómûvet elég nehéz feladat lenne átalakítani, ezért megkockáztatom, hogy 2T Trabi van a képen. Pont olyan, mint az enyém. Libafoszöld '90-es forever! :D

5089 Kunyi Tamás 2013-10-07 20:36:45  Előzmény:Muczán Gábor: 56928

Köszönöm az információt és tájékoztatást Elnök Úr!

Arra gondoltam, hogy esetleg volt tetõablak, ködlámpa stb.
Az injektoros újítás nem semmi, azért az szerintem komoly átalakítást igényelt. Találtam olyan olvasmányt is, amiben írtak szabályozatlan (gondolom Lambda-szonda nélküli) katalizátorról is.
De gondolom ilyen nem került Magyarországra. Ha került is, biztos nem eladó!

Apropó, még gyártanak ilyen rozsdamentes acélból feliratot vagy már nem kapható?

Péterhez:
Olyan sok az Trabi átalakítás, ezért meg kell kérdezzem, hogy a hirdetett Trabant 4 vagy 2 ütemû (tekintettel az 1990-es évjáratra)?

Köszönöm!
További szép napot mindenkinek!

5088 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Szabó Tamás klubtagunk [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=tamasszabo](tamasszabo)[/url] el szeretné adni '90-es évjáratú Trabantját. Nincs ideje használni, és sajnálja, hogy a Trabi csak áll. A cél az, hogy az autó gondos gazdához kerüljön, aki hasonlóképpen óvja, mint ahogyan azt õ teszi. Az autó garázsban tartott, kiváló állapotban van, és érvényes mûszakival rendelkezik.

Érdeklõdni Tamásnál a nulla-hat húsz 356-0257 telefonszámon lehet.
Ára: 200 ezer Ft.

[imgw]https://img4.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/759039.jpg[/imgw]

5087  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 56927

[url]https://www.youtube.com/watch?v=8LuwiqXyexg[/url]

Atyaég! Olyan rádió van az enyémben, amilyet a 444-es szériába szereltek. :D Igaz, nekem egy elszabott fémlemez van rágányolva a mûszerfalra, és az tartja a rádiót a jobb oldalon lévõ rács helyén. Soha sem hallottam még a hangját, az elsõ az volt, hogy az összes felesleges tyúkbelet kitéptem a kocsiból.

5086 Muczán Gábor 2013-10-06 15:51:48  Előzmény:Kunyi Tamás: 56927

Szia,

én az egyik, régebbi zwickaui találkozón, illetve Lipcsében egy rendezvényen látttam/fotóztam egy ilyet. Még a rendszáma is 444-es végzõdött. Megkeresem a képet /ez még papír kép korban volt, a Pre-digit-age idõszakban:-)/, valahol a pincében van, több ezer akkori kép társaságában.

Elsõre annyi látszik hogy a feliratai arany színû rozsdamentes acélból voltak. /ilyet készítettünk mi is, de nem tetszett a népnek:-)/ Volt rajta hátul, asszem az ablakban egy matrica, de lehet hogy a felirat alatt, nem tudom már, -Ein von der 4444-, azaz egy a 444-bõl.
A motorterére nem emlékszem, de az elmondások alapján VW Polo injektorral szerelték fel õket. 19.444 Márkába kerültek.
Valójában ez már nem gyári dolog volt, mert a Sachsenring Gmbh egy magáncég volt akkor, aki csak bérelt egy akkor már üres csarnokot a gyár területén, és /fél/restaurálta a kocsikat. Kaptak új fényt, gondolom eltávolították a rozsdásodásokat, újrafestették a futómû elemeket. De ez nem gyártás volt már, ezért nem illik a gyártási számok között ezeket emlegetni. Csak pluszban szokták hozzátenni, mint valami érdekesség. Én ennyit tudok, és láttam is tizenéve. Akkor tényleg újszerû volt, és fényes. Ennyi. MG

5085 Kunyi Tamás 2013-10-05 16:41:33

Helló Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem: Valaki látott már élõben, vagy akár prospektus képen kívül egyéb civil képen 444 Trabit?

A sztori minden weboldalon ugyanaz az unalmas szöveg. Török export, szabad ég alatt álltak, nem kellett, vissza, sok extra, 16444 márka bla-bla-bla...
De létezik is egyáltalán? Valaki rendelkezik infóval róla? Mik voltak azok a bizonyos extrák stb.

5084 Horváth Kristóf 2013-10-03 15:02:26  Előzmény:Bajáki Péter: 56925

Koszonom szepen kimerito valaszt, szomoruan olvasom... :(

5083 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Horváth Kristóf: 56921

Kibillenthetõ oldalablak - "B" oszlop téma.

A '79-esekhez nem volt ilyen extra, ez '84-tõl volt elérhetõ az S de Luxe modellek esetében.
Extrával rendelni Trabit abban az idõben? Áhh, kizárt. Anyum 20 éves korában befizette a Trabant árának felét, majd 6 év múlva, '84-ben jött az értesítés: átvehetõ a Merkurnál. Ez idõ alatt õ megházasodott, a Trabikon pedig megannyi továbbfejlesztés történt. :-)

-------------
A pontosság kedvéért:
1984. 02. 13. 2 cm-rel vastagabb B oszlop --> rövidebb hátsó oldalablak (DE: csak a limuzinnál.)
1984. 04. 30. Kibillenthetõ hátsó ablak: csak a 601 S de Luxe limuzinnál.

forrás: trabant.cz
[url]https://www.trabant.cz/vyvoj.php?typ=p601&grp=k&od=1983&do=1985&klic=[/url]
kapcsolódó prospektus: [url]https://www.trabant.cz/prospekty/p601/trabant-601-limousine-1985-8-stran[/url]
lásd még: [url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=412266b219caa]Trabant típustörténet (TWK)[/url]

5082 Kárász Endre 2013-10-01 23:25:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 56922

Ugyanarragondolunk? ALaplap alatt azt a fém lapot értem, amire a Hall-jeladó nyáklapja van felszerelve és ami két hengeresfejû csavarral van a gyújtásházban rögzítve. A régi gyújtásnál ezen az alaplapon voltak a megszakítók. Ezt be lehet szerelni 180 fokkal elfordítva is. Ebben biztos vagyok, ahogy írtam, jártam már így.

5081 Horváth Kristóf 2013-10-01 20:42:24  Előzmény:Horváth Kristóf: 56921

Senki nem tud ebben segíteni? :rolleyes: Nagyon hálás lennék!

5080 Szegedi Árpád 2013-09-30 19:52:37  Előzmény:Kárász Endre: 56911

Szia!Fordítva beszerelni?De,akkor az állító "hasíték" felül lenne.Vagy van ott is?Hirtelen nem tudom.

5079 Horváth Kristóf 2013-09-28 17:36:24  Előzmény:Horváth Kristóf: 56912

Közben egyik fórumtárstól azt hallottam, hogy '79-es 601-eshez nem volt ilyen oldalablak, mert annak vékonyabb a 'b' oszlopa, csak ~'85-tõl volt elérhetõ. Lehetséges ez, vagy már a hetvenes évek végén is lehetett ilyen extrával rendelni a Trabit?
Köszönöm!

5078 Ivanics Bálint 2013-09-28 14:56:07

Valaki nemtud ajánlani 601-be fordulatszámmérõt? :D

5077 Nosz János 2013-09-25 19:18:55  Előzmény: Spityu: 56918

Már nincs, az eladó inaktívvä tette a hirdetést mire haza êrzem ìgy letölteni sem tudtam de amint lesz feltöltöm! ;)

5076  Spityu 2013-09-25 14:04:01  Előzmény:Nosz János: 56917

Grat... hirdetés, kép van róla?

5075 Nosz János 2013-09-25 13:04:31  Előzmény:Bozó Ákos: 56915

Köszi nektek!

Hát tegnap elmentem megnézni az autót (Bp.) és olyan szép állapotban van, hogy simán megéri a vételárat és a vizsgán is át fog menni, pláne, mert az eladó jár vizsgáztatni autókkal a Vas Gereben utcába és azt mondta levizsgáztatja így összesen vizsgával lesz a kocsi ára kb: 110 - 120.000 Ft, de mondom a kocsi nem rohad, a fékek újak, szép állapota van, le is elõlegeztem, mert csak Következõ hónapban lesz meg rá a teljes pénz. Törtfehér. :) A problémám már tényleg csak az, hogy nem merem az utcán hagyni. De itt nincs kert, sem garázs... :( :)

5074 Őry Gábor 2013-09-25 11:46:30  Előzmény:Nosz János: 56914

Nem kell félni a KPM-tõl, legalábbis a zalaegerszegitõl nem. Kétütemût amúgy se nagyon vizsgáztatnak máshol.

5073 Bozó Ákos 2013-09-24 22:52:39  Előzmény:Nosz János: 56914

17000 valamennyi a KPM-s. Ha tényleg jó állapotban van, akkor átmegy.

Ha ismerõs esetleg helyetted viszi KPM-re, az kb 25000-26000, függõen attól, hogy kell-e még piszkálni a járgányon, legtöbbször a féken. Ha maszekba viszed, az üti a 30-35-öt is simán, márkától függetlenül. Legalábbis nálunk ez a helyzet. Ha KPM-köteles, akkor nincs mit tenni, viszont akkor pöpec kell legyen tényleg.

Az autót érdemes megvenni, ha tényleg jó állapotú. Ha ganaj a kasztni és minden egyéb, akkor vedd meg, ha tényleg Trabantot akarsz. (Csakis 2T-t, a másikra ne add a fejed...)

(A szép állapotút be tudod linkelni, mert én tudok egyet Starjánban, ami vizsga nélküli és jó állapotúnak van írva, mert ha egyezik, akkor tudok egy pár dolgot mondani, mert láttam már a kocsit.)

5072 Nosz János 2013-09-24 10:56:19

Szerbusztok!

Most szeretnék csatlakozni a Klubba, és ehhez alapvetõ feltétele a Trabant megléte. Ki is néztem magamnak egy szép állapotú darabot, de nincs rajta vizsga. Nem tudom, hogy mennyire menne át egy átlagos vizsgán, csak azért, hogy belekössenek (biztosan bele lehet kötni valahol) ezért kérdésem, hogy tudtok-e helyet, ahol biztosan átmegy a vizsgán, és mibe kerül egy vizsga mostanában? Érdekel mind ez azért, hogy érdemes-e megvenni az autót? Köszi!

5071  Spityu 2013-09-24 07:23:41  Előzmény:Horváth Kristóf: 56912

Újan, vagy boltban szerintem sehol, max apróhirdetésekben találni. Nem olyan ritka, de azért várni kell rá, mire felbukkan egy pár.

5070 Horváth Kristóf 2013-09-24 07:06:35

Sziasztok! Kerestem már a honlapon/fórumban, de nem találtam sehol infót arra, hogy hol lehetne venni 601-eshez kibillenthetõ oldalablakokat?! Van valakinek ötlete, esetleg akár eladó is? Köszi!

5069 Kárász Endre 2013-09-23 20:07:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 56905

Magának a fém alaplapnak nincs befolyása erre. Viszont a fém alaplapot 180 fokkal elfordítva is gond nélkül be lehet szerelni. Egyszer én is jártam már így: nagygenerál után még a kiszerelt motoron mérõórával századra belõttem az elõgyújtást, aztán a legvégén vettem észre, hogy fordítva van bent a fém alaplappal együtt az egész...

5068  Spityu 2013-09-22 08:49:23  Előzmény:Őry Gábor: 56909

Hirtelen ezt találtam:

[i]"Der IFA F8 ist ein Pkw des Industrieverbandes Fahrzeugbau der DDR, der als Weiterentwicklung des fast baugleichen DKW F8 zwischen 1949 und 1955 hergestellt wurde."[/i]

5067 Őry Gábor 2013-09-22 08:18:57  Előzmény: Spityu: 56904

Nem is tudtam, hogy ilyen létezik. Mikor használtak ilyet?

5066 Kunyi Tamás 2013-09-21 20:40:35  Előzmény:jocking .: 56907

Köszönöm!

5065 jocking . 2013-09-21 19:04:03  Előzmény:Kunyi Tamás: 56906

Igen.

5064 Kunyi Tamás 2013-09-21 16:23:33

Hali!

Lenne egy kérdésem. A Wartburg 1.3 és Trabant 1.1 hengerfejei azonosak teljesen?
Azt tudom, hogy különböznek a vezérmûtengelyek.
Ezt leszámítva minden másban egyformák lehetnek az utolsó mm-ig?

5063 Szegedi Árpád 2013-09-21 09:30:48

Sziasztok!Gyújtást állítottam a Trabin,tranzisztoros.A gyújtásjeladó panel magyar utángyártott- TR-IG 601 SIGN-.Ennél a cuccnál megfordul a gyújtás beállítás,fel kell cserélni a gyújtóvezetékeket a trafóknál.A fém alaplappal a 2-es,a nyáklappal az 1-es henger állítható.Tavasszal cseréltem ki.Ma egy másik fém alaplapot tettem fel,mert mintha jobban állna az egész,feszesebb.A magyar nyáklapot tettem fel,tehát a gyújtóvezetékeket nem kell variálni,marad a gyárihoz képest fordított beállítás.Na,most a furcsaság: nem szikrázik az a gyertya,aminek kéne.Jó,lehet elnéztem,a másik gyertya idõben szikrázik.Gyújtást beállítottam,összepakolva minden,indítás.Az Auróra nem durrant ekkorát ágyúzás közben.Gyertyakábelt megcserélve,tökéletes.Tehát úgy mint a gyári vezetékeléssel.Ezekszerint a fém alaplapok nem egyformák?Misztikum.

5062  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Kicsit nézelõdtem e-bay-en... aztán rábukkantam egy gyári új F8 karbira. Hihetetlen, hogy ilyenek még léteznek.

[url]https://www.ebay.de/itm/BVF-H-32-Vergaser-Trabant-Tuning-IFA-F8-Rs-08-15-Barkas-Wartburg-/141062811551?pt=DE_Autoteile&hash=item20d7ffaf9f[/url]

5061 Bozó Ákos 2013-09-20 16:31:58

Mi már rég gondolkozunk egy Dell'Orto karbin, csak nem találni sehol 28 vagy 32-es torokkal. Igazából az lenne a nagy lépés vagy egy komoly tuning esetében is vagy dinamikus, utcai használatra, megfelelõ fogyasztással.

Bár sokan elõnybe helyezik a HB-s karbikat a H1-1-el szemben, de nekem még így elszegényítve is szedi a lábát rendesen. Többek között elmegy 80-90-ig hármasban, tehát adja neki ez is a kraftot, csak jól be kell lõni, szerintem ezért kár ezreseket 'kidobni', helyette inkább fúvókákkal biberélni a H1-1 esetében, ha mindegy a fogyasztás. De kinek, mi...

5060  Spityu 2013-09-20 10:51:27  Előzmény:Ivanics Bálint: 56901

Sokszor találni itt-ott. Az állapotuk már más tészta. Ezek már elég régi példányok, a pillangószelep tengelye gyakran el van már kopva rajtuk.

Vaterán van fent egy, amit a "dobozában" hirdetnek. Az egy régi típusú karbi (de egy új típusú H1-1 dobozában...), nem túl szimpatikus állapotban. De van 4-1-es is, szerintem az is jó tuningra. Majd orygabor elmondja az õ receptjét. :)

Ill. aprod.hu-n is van néhány példány, köztük rég(ebb)i is.
[i](Módosította Spityu 2013.09.20. 13:00-kor)[/i]

5059 Ivanics Bálint 2013-09-20 09:50:54  Előzmény: Spityu: 56900

Értem akkor. És ilyet könnyû beszerezni?

5058  Spityu 2013-09-20 09:38:21  Előzmény:Ivanics Bálint: 56899

Az valószínûleg 28HB2-7 akar lenni.

5057 Ivanics Bálint 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 56897

https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=4354ccec6c841 itt van leirva meg egyik ismerõsömnél is hallottam róla azért is kérdeztem :)

5056 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Az Európai Autómentes Napon (2013. szeptember 22-én vasárnap) a belföldi viszonylatokon a MÁV-START és a GYSEV díjmentes utazást biztosít azoknak az utasoknak, akik a vonatokon felmutatják a forgalmi engedélyüket. A kedvezményt a gépjármû tulajdonosa, vagy üzembentartója veheti igénybe másodosztályú utazásra.

A mobilitási héten ingyenes a kerékpárszállítás.

[url]https://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=152397770155ec[/url]

5055  Spityu 2013-09-20 07:44:40  Előzmény:Ivanics Bálint: 56896

Ilyen sorozatról még nem hallottam. :)

5054 Ivanics Bálint 2013-09-20 07:04:08  Előzmény: Spityu: 56895

És a 27-HB?

5053  Spityu 2013-09-20 07:02:07  Előzmény:Ivanics Bálint: 56894

Kétütemûnél? 28HB2-x sorozatot szokás felhasználni ilyenre.