Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4961 Ványi Dániel Attila 2013-07-30 11:41:57

Hello. Új vagyok itt. Egy hete van csak trabant 1.1 em. 29kw gyárilag, de NKH szerint 30kwos. A legtöbb hirdetésben viszont 37kwot látok, és sajnos a forgalmikban is ez áll. Az enyém 44kwos volt papíron. Ha érdekel valakit NKHnál 1770 forintért lehet kérni egy szemlét és átírják 30kwra, persze a mozaik utcába érdemes vinni pár napi hideg élelmet. Ha minden igaz mûszaki vizsgánál még az 1770 forint se kell.

4960 Őry Gábor 2013-07-30 07:45:56  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56796

601/1.1?

4959 Horváth István 2013-07-28 14:22:59

1.1 trabim öninditoja meghalt milyen tipusal tudnám váltani?

4958 Horváth István 2013-07-28 11:17:58  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56796

szerintem adal oldali szorul. szedszt és tititsd meg

4957 Boda Sándor 2013-07-23 10:58:48

nagyonszépen köszönöm

4956 jocking . 2013-07-23 09:59:53  Előzmény:Boda Sándor: 56797

1043 cm3
29 kw

4955 Boda Sándor 2013-07-23 09:04:12

sziasztok nagyon primitívnek fogok hangzani
megtudnátok mondani hogy az 1.1 trabi pontosan hány ccm és hány kw
venni akarok egyet és az átírás költségkalkulátorhoz kellene
elöre is köszönöm.

4954 Simon Aurél Medárd 2013-07-22 05:32:34

Hali srácok!

Nem tudom, ti belefutottatok-e hasonlóba, de rendetlenkedik a trabicsek fékje. Méghozzá nem is akárhogy. Hosszabb állás (vagy fékezés nélkül megtett utazás) után amikor megnyomom a féket, érezni, hogy csak a jobb elsõ fog. Aztán felengedem, megint megnyomom akkor fog az összes, és innentõl kezdve normálisan is mûködik kb 20 perc fékezés nélküli utazásig.

Nem levegõs, volt légtelenítve, és nem "kap be" a fék, mert több mint egy éve fentáll a probléma.

Ha volna bármi tippetek azt megköszönném! (és örülnék, ha nem kellene a fél fékrendszert kicserélnem :D :D )

4953  Spityu 2013-07-20 07:14:02  Előzmény:Léber Balázs: 56794

Szerintem pont, hogy tökélets, és ezt így is tervezték! :D
Komolyan. Azt nem kell bemutatni, hogy a pedálok milyen hülyén vannak. A kormánykerék sincs az ülés középpontjában, ha jól emlékszem. Pont emiatt van szerintem az is, hogy az oszlop is ferde. De mindjárt megnézem a 4T-t, az valószínûleg nem volt még piszkálva.

Amúgy néha nagyon meglepõ dolgokat tapasztalok. Ahogy mondani szokás: ez nem hiba, ez (betervezett) tulajdonság. A múlt héten csomagoltam ki a gyári új szürke ajtókárpitokat a nylonjukból. Eddig nem is nagyon nézegettem õket, csak arra ügyeltem, hogy állítva legyenek tárolva, teljesen függõlegesen (vagy vízszintesen, de arra nem volt lehetõség). Szomorúan tapasztaltam, hogy az évtizedek alatt kissé meggörbültek a furnérok. Gondoltam rá, hogy valahogy "beáztatom" és kipréselem, de aztán inkább azt a megoldást választottam, hogy majd a jó patentek simán behúzzák a helyére a vetemedett részeket. Tegnap fel is tettem az egyiket, csak arra volt idõm. És akkor jött a felismerés: az ajtó felülrõl nézve nem teljesen egyenes ugyebár! (Ezt egyszer már megfigyeltem, csak azóta elfelejtettem.) Ki lehet találni: a kárpitok TÖKÉLETESEN passzolnak ehhez az íves felülethez.

El tudom képzelni, hogy a kormányoszlopnál is ez a helyzet.
[i](Módosította Spityu 2013.07.20. 09:15-kor)[/i]

4952 Léber Balázs 2013-07-19 23:17:08  Előzmény: Spityu: 56793

Azt mered feltételezni, hogy a kezelõszervek úgymint kormány pedálok ergonómiája nem tökéletes a Trabiban, pedig milyen hosszú ideig fejlesztették? Pedig ez egy tökéletesen kiforrott konstrukció, ha a lábaid picit jobbra állnak a karjaid meg egy picit balra, akkor tökéletes lesz a járgány.
Még mielõtt felhördülnétek nem szidom de ez van.

Üdv
LBalázs

4951  Spityu 2013-07-19 21:52:58

Üdv!

Jól látom, hogy a Trabant kormányoszlopa az ülésbõl nézve balra dõl? Mármint: ha a tûzfal felõli végét vesszük alapul, akkor a kormánykerék felõli vége balrább van 1-2 centivel.
A kormányburkolat alatt lévõ konzol jobbra-balra, elõre-hátra állítható, de csak kis mértékben. Ha "egyenesen" állna a kormányoszlop, nem lehetne rögzíteni a karosszériára a konzolt. Van egy olyan sejtésem, hogy emiatt van szükség a hardyra is.

4950 Rittinger Tibor 2013-07-15 16:42:37

Sziasztok ,segitséget kérek ,régebben olvastam hogy valahol fellehet ujitattni a fötengelyt kérem a segitségeteket ez ügyben itt vagy telefonon 06/30/4697256,elöre is köszönöm

4949 Dér Balázs 2013-07-15 10:05:44

Hello. Segítséget szeretnék kérni.nem tudom mi lehet a tabival balra kanyarodáskor lefullad,pedig a karbit kipucoltam már párszor és nemjavult a hejzet.Meg az elektronikával is van valami mert csak úgy indul be a kocsi ha az elõtét ellenálás nincs bekötve. Trabant 1.1

4948 Szarvas Pál 2013-07-14 19:59:54  Előzmény:jocking .: 56789

Ok köszi !
Akkor csak az a lényeg, hogy szabadon tudjon mozogni a helyén is.

Üdv.

4947 jocking . 2013-07-14 14:08:37  Előzmény:Szarvas Pál: 56788

Nincs ott semmilyen rugó, ez ilyen. Befelé az elektromágnes húzza, ha viszont a mágnes elengedi, akkor a karburátorban jelenlévõ vákuum szívja vissza a nyílás elé, amit el kell zárnia.

4946 Szarvas Pál 2013-07-14 13:40:00

Ki tudja, hogy az a bizonyos elektromágneses szelep hogyan kell mûködjön a trabant 1.1 karbiban megfelelõen ?

Konkrétan arra vagyok kiváncsi, hogy nem kellene e valami rugó legyen ott a szelepnél legyen, ami visszanyomja a szelepet zárásba, mikor elenged az elektromágnes ??

Kivettem a szelepet, a tengelye szabadon lötyög, ki-be, amúgy ha ki van húzva, akkor berántja az elektromágnes, csak a vissza nem megy magától.
Most azt vagy egy kis rugó kellene tegye, vagy pedig a csatornában, a motor mûködése közben keletkezõ vákum húzza vissza és akkor érthetõ, hogy a karbit kiszerelve, kézben próbálva, úgy tûnik, mintha nem mûködne megfelelõen !

Üdv.

4945  Spityu 2013-07-13 20:41:08  Előzmény:jocking .: 56786

Szerintem olyan anyag lehet, mint ami a visszapillantón van. Azt gyönyörûen lehozta a kromofág.

4944 jocking . 2013-07-13 19:26:07

A C oszlop szellõzõrácsával kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Ugyebár az utolsó szériás kombi trabikon a C oszlop szellõzõje nem aluszínû, hanem festett fekete volt. Az anyaga ahogy nézem, ennek is fém. Viszont érdekelne, hogy mi ez az anyag tulajdonképpen? Szeretném levakarni és lekrómoztatni vagy felpolírozni alatta a fémet, mert így a gyári kisebb méretû szellõzõt tudnám használni, és nem kéne fúrkálni a C oszlopot ahhoz, hogy fémes hatású legyen a szellõzõ.

4943  Spityu 2013-07-10 20:32:00  Előzmény:jocking .: 56784

Köszi! Napi szinten szoktam nézni ezt a katalógust, valamiért elfelejtettem, hogy ez is bent van. Ha jól látom, akkor a tolórúdra kell ráhúzni a rugót.
Az alátétet megfejtettem, onnan származik. Már csak a kitámasztókat kell kitalálnom, hogy honnan is származnak pontosan.

4942 jocking . 2013-07-10 19:43:08  Előzmény: Spityu: 56783

Hirtelen ezeket találtam:
[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/topeni_n.gif[/imgw]

[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/topeni_s.gif[/imgw]

Érdemes itt körülnézni, rohadtsok robbantott rajz van, bármikor jól jöhet.;)
[url]http://trabkat.prokee.hu/katalogus.html[/url]

4941  Spityu 2013-07-10 19:35:16

Üdv!

Szõrszálhasogató kérdésem lenne. 2T-nél a fûtés Y a mûszerfal alatt hogyan van rögzítve? Van egy tõcsavar a tûzfalon, amire rámegy az Y, aztán egy alátét és egy anya? Az alátétben nem vagyok biztos... de az oda (arrafelé...) való alkatrészek között találtam egy picit nagyobb átmérõjû alátétet, ami szerintem oda megy.

Következõ: a levegõ elosztónál belül is van egy ajtó, amit a rövid rudazat mozgat. Kérdés, hogy az ajtóról lógó rugót hova kell beakasztani?

Bónusz kérdés: a fûtés Y tetejéhez mennek rezgéscsillapító gumi (vagy mûanyag...) idomok? Találtam a holmik között 2db recézett gumit, és nem tudom, hogy az Y teteje és a karosszéria vagy a mûszerfal és a karosszéria közé megy-e.

Köszi elõre is!
[i](Módosította Spityu 2013.07.10. 21:38-kor)[/i]

4940 Bozó Ákos 2013-07-09 18:55:14  Előzmény: Spityu: 56781

Köszönöm!
Akkor igyekszem egyet miaharabb nyomtatni.

4939  Spityu 2013-07-08 20:14:14  Előzmény:Bozó Ákos: 56780

Érdekes a dolog... az enyémbe valamikor a 90-es évek végén lett betéve a három küllõs PU kormány. A mûbizonylat a levehetõ középrész mögé lett téve, hogy mindig kéznél legyen (és ne foglalja a helyet a forgalmiban). Egyszer sem kérték el sem mûszakin, sem igazoltatáskor. Általában csak akkor kéri a rendõr, ha kötekedni akar. Eddig semmi extra. Viszont most hallottam, hogy nem fogadják el a fénymásolatot, ami többé kevésbé érhetõ. Viszont az enyémhez GYÁRILAG fénymásolt mûbizonylatot adtak. A kék embléma kék, de az aláírás ill. a bélyegzõ fénymásolt (nem tudom, hogyan sikerült kivitelezni). Szóval az enyém elméletileg nem is legális. Ja és sorszáma sincs. Esetleg tegyél bele 4T kormányt, vagy nyomtass mûbizonylatot. Látod, az én hivatalosom kevésbé legál, mintha a full gagyi hajlós "kejnaihoz" nyomtatna valaki egy papírt.
További opció: repedt gyári kormány, a repedések fekete PU-val kinyomva. Ha égettél már pereckormányt, akkor tudod, hogy az egész fémvázas, a repedés csak esztétikai hiba (egészen addig, amíg a vas nem kezd el korrodálódni - szóval elég sokáig.

4938 Bozó Ákos 2013-07-08 16:52:24

Sziasztok!
Mennyire veszik komolyan a mûbizonylatos dolgokat sportkormánynál?
Én most eszméltem rá, hogy ez a sportkormány, csak mert nagyon nem úgy néz ki, fõleg az alapanyag minõsége miatt. Nem tudom, hogy a bácsinak anno honnan jött ez, viszont semmi papír. Bár gondolom, nem fognak gépátvételt rendezni az út mellett, de sosem lehet tudni, melyiknek szúrja a szemét- mondjuk már voltam igazoltatva, de akkor is.

4937 dr. Pusztai Gábor 2013-07-05 11:03:14  Előzmény:Kárász Endre: 56778

Már a +30 napban vagyok, és jõvõ héten megy mûszakira.

Egy néni használta, végig garázsban tartotta, 1980-as 42 e km.
A sárvédõt húzta meg egy kicsit az íven, meg a lámpa kereteket sikerült megnyomnia, amúgy más sérülés nincs rajta.

Most kiszedtem és kitisztitottam mindent a belsejében, a felületi roszdát a padlólemezen kezeltem, ezután jön a motortér meg a külseje. Tökéletesen mûködik, csak egy hátsó csapágy csere kell.

PG

4936 Kárász Endre 2013-07-05 08:58:24  Előzmény:dr. Pusztai Gábor: 56777

Mindezeken kívûl csak biztatni tudlak, hogy vannak még olyan helyek, ahol egyébként sem fognak nagyon sz@rozni a mûszaki vizsgával. Az átírás meg nem biztos, hogy nagyon durva dolog: kilenc évvel ezelõtt vettem egy lejárt mûszakis Wartburgot, és az okmányirodában tudtam meg, hogy mûszaki nélkül nem fogják a nevemre írni. Persze mindezt a 15 napos határidõ vége felé sikerült. Az ügyintézõ viszont ráírta a papírra, hogy a határidõ plusz 30 nappal meghosszabbítva, addigra pedig már rendesen le tudtam mûszakiztatni. Egyébként most hogy állsz ezzel az egész folyamattal?

4935 dr. Pusztai Gábor 2013-07-05 07:18:48  Előzmény:Kárász Endre: 56770

Szia!

Köszi a kimerítõ választ, szerencsére nem az elhanyagolt kategória a Trabi, hanem nagyon szépen gondozott.

PG

4934 dr. Pusztai Gábor 2013-07-05 07:16:47  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56771

Szia!

Köszi az infókat, a dédelgetett kategória lesz, mert az elsõ autóm ilyen volt, és nem napi használat a cél. Teljesen gyári állapotában van, csak a gumikat cserélte le az elsõ tulaj. Sajna nem sok idõm van az átiratásra, és elötte biztos nem elindítani a MMB-t, mert azért rendbe akarom rakni és még csak a belsejénél tartok.

Köszi a segítséget.

PG

4933  Spityu 2013-07-04 19:27:16  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56774

Köszi a válaszokat. Most értem haza, így raktam össze, ahogy írtátok, szóval jól tippeltem végülis. Pontosabban ahogy eddig volt, rossz volt, a másik variáció pedig ez. Amúgy azért nem ment át a kupak a lyukon, mert a festék miatt bizony kisebb lett. Fogtam egy 4-es fúrót és kézzel kiforgácsoltam a lakkot. Most tökéletesen illeszkedik és jó húzósan megy bele a kupak a furatba, ill. a felirat a kupakba. Amúgy, mielõtt nekiálltam, megnéztem a 4T-men hogyan van. Ott is így volt (elöl, hátul).
[i](Módosította Spityu 2013.07.04. 21:28-kor)[/i]

4932 Holnapy Gergely dr. 2013-07-04 18:16:10  Előzmény: Spityu: 56772

Jocking megadta a helyes sorrendet. De gyárilag nem olvasztottak semmit. Limóba belógot a pöcök a csomagtartóba, és slussz. Kombinál ez nem volt gond.
Annyi plusszban, hogy sok utángyári (magyar) felirat van, ennek megfelelõ mûanyag pöckökkel. Amik gyakran sem a hátfal gyári furatába nem mennek be (és nem a 10x átfényezett kasztni okán), sem nem a "hüvely" közepén van a lyuk, hanem excentrikusan, illetve hiányzik az a kis tányér ami miatt nem csúszik be a csomagtartóba. És persze a belsõ átmérõt is el tudják szabni...
Summa summárom, ha a gyári emblémádat akarod felrakni új, utángyári "hüvelyekkel" akkor nem kell különösebben barbárnak lenni, hogy letörd a felirat pöckeit.
Legtutibb a fém felirat volt menetes pöckökkel, gumialátét, alátét, 5-ös anya. Az 50 év után is visszahelyezhetõ.
[i](Módosította hogeri 2013.07.04. 20:18-kor)[/i]

4931 jocking . 2013-07-04 11:59:58  Előzmény: Spityu: 56772

Hogy gyárilag hogy vannak rögzítve, az jó kérdés. Ahányat én láttam, ott mindig úgy volt, hogy csak be volt dugva a kupak, és abba meg a felirat. Nem hiszem, hogy gyárilag így lett volna, mert az elsõ adandó alkalommal egy bepakolt nagyobb csomag simán letöri a pöcköket. Én azt tartom valószínûnek, hogy a kupakot és a beledugott felirat pöckeit megolvasztották, és szétkenték a hátfalon.

A kérdésedet újra átolvasva meg feltûnt, hogy nem is ez volt a kérdés.:D
Szerintem a rögzítés módja, hogy a kupak kintrõl van beledugva a lukba. Így logikus, mert egyébként a pöcök vékonyabb, mint a luk, és befolyna mellette a víz. A kupaknak meg van egy kis válla is, amitõl nem tudod "túldugni" a lukon, és kicsit testesebb is, hogy normálisan tömítsen. Vagyis egyértelmûen a "kintrõl van bedugva a kupak" a helyes megoldás.


[i](Módosította jocking 2013.07.04. 14:06-kor)[/i]

4930  Spityu 2013-07-04 11:04:38

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy a hátfalon lévõ feliratok hogyan vannak rögzítve gyárilag? Van a karosszéria, a felirat és a kupak. A kupak az elõször bele van nyomva a furatba, majd abba a felirat, vagy egyszerûen belülrõl rá van dugva a felirat pöckeire? Jelenleg az utóbbi módon van felrögzítve, ám fél év alatt elrepedtek a kupakok... ebbõl gondolom, hogy annak a karosszériában lenne a helye - kívülrõl.

4929 Holnapy Gergely dr. 2013-07-01 20:31:50  Előzmény:dr. Pusztai Gábor: 56768

Isten hozott a klubban....

Elõször el kell dönteni, hogy napi használatú, vagy dédelgetett jármûvet szeretnél.
Ha napi használatút, akkor sem kell katalizátor, de hivatalosan valóban úgy tudod átíratni, ha van érvényes mûszaki vizsgája. Kiskapuk korábban léteztek -ma nem tudom hogy vannak-e pont ilyenek-, akkor átírták, és bejegyezték a forgalmiba hogy "csak mûszaki vizsgával érvényes". Az én 600-asom 7 éve így létezik, de azóta felújítás alatt van.
Ha dédelgetett, muzeális minõsített jármûvet szeretnél, -mert hogy 30 év feletti- akkor lehet MMB (Muzeális Minõsítõ Bizottság) minõsítést szerezni, megfelelõ mûszaki és esztétikai állapot esetén, és azzal 5 év mûszaki vizsgát kaphatsz a jármûre, sikeres mûszaki vizsga esetén. Viszont ez esetben nem kell eredetiség vizsgálat, mert az MMB minõsítés helyettesíti azt.
Járjad jól körbe, mielõtt az átíratás és társainak nekiállsz. A jogi oldalát Tiberius kolléga itt, a Veterán topicban jobban ismeri. Keresd õt is.

4928 Kárász Endre 2013-07-01 20:04:16  Előzmény:dr. Pusztai Gábor: 56769

Szerencsére jó választ kaptál :) Sajnos rengeteg tévhit kering a Trabi és a katalizátor körül. Katalizátor [i]beszerelését[/i] sosem írták elõ, a szigorítás mindössze annyit jelent egyes esetekben, hogy a kipufogógáz CH (szénhidrogén) kibocsájtásnak is egy megadott határérték (2000ppm, azaz 0,2%) alatt kell lennie. Korábban csak CO-t mértek, illetve egyes esetekben ma is csak a CO kibocsájtásnak kell egy limiten belül maradnia. Míg a CO emissziót gond nélkül teljesíteni tudja a Trabi, addig a CH érték kapcsán rendre fellángolnak a viták mindkét oldalról. A "kell a katalizátor" elvet vallók azt mondják, hogy anélkül biztosan nem teljesíti a Trabi az elõírt CH értéket. Ezt sokan elég könnyen meg tudják cáfolni... Tehát katalizátor nélkül is belül lehet maradni a 2000ppm-es CH értéken. Persze nem a haminc éve sufniban rohadó, halál kokszos, szétkopott autó esetében.

4927 dr. Pusztai Gábor 2013-07-01 19:09:35

Sziasztok!

Közben megkaptam a választ. Csak akkor kell ha forgalmi már bejegyezték a katalizátort.

Üd

4926 dr. Pusztai Gábor 2013-07-01 10:34:59

Sziasztok!

Nem rég lettem tulajdonosa egy 33 éves gyönyörû gyári állapotú (csak a négy gumi lett cserélve 44 e km) Trabinak.
Eddig ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból, mert az elõzõ gazdája már nem használta. Az átíratáshoz szükséges a mûszaki vizsga erre jutott a illetékes okmányiroda. Most az infót kaptam, hogy csak katalizátorral lehet mûszakiztatni.
Erre nézve szeretnék megtudni infót, ha vki segítene.

4925 Horváth Kristóf 2013-06-04 21:07:08  Előzmény:Kárász Endre: 56759

Szia/sztok!
Köszönöm szépen a választ, utánajárok majd a dolgoknak, mert a honlapjukon nincs kormány 601-hez. Lehet, hogy csak nincs feltöltve...
Köszi még egyszer!
Üdv,
Kristóf

4924 Őry Gábor 2013-06-04 18:42:17  Előzmény:Őry Gábor: 56754

Jó hír: megoldódott a generátor-problémám.
Rossz hír: a zsír újan vett DDR feliratú feszszabályozó gyárilag szar volt.

4923 Németh János 2013-06-04 18:27:31  Előzmény:Szabó Géza: 56764

CSaó.
nekem is nemsokára esedékes a csere. Ha valakinek van tapasztalata az ossza meg velünk köszi :)

4922 Szabó Géza 2013-06-04 11:24:05  Előzmény:Kunyi Tamás: 56763

Ha jól tudom a stabilizátorrúd furata szûkebb mint a Trabanté de a hosszában sem vagyok biztos talán 0,5cm rövidebb.

4921 Kunyi Tamás 2013-06-03 21:01:53  Előzmény:Szabó Géza: 56761

Ez nagyszerû! Köszönöm a cikkszámot!
Röviden: csupán megláttam ezt a Suzuki lengõkart és azonnal elámultam a hasonlóságon, ezért kérdeztem felõle.

De ez már szinte ugyanúgy néz ki. Ezt valaki próbálta már? Mert így nem is akkor hiánycikk (legalábbis számomra) egy új Trabant lengõkar - még ha nem is DDR gyártmány, de legalább van.
Tehát valaki szerelt már be ilyen Polo lengõkart?

4920 Unger Balázs 2013-06-03 08:20:49

Kedves Trabantosok! Unger Balázs vagyok a Cimbaliband zenekar vezetõje, és egy kéréssel fordulnánk hozzátok! Jövõ vasárnap azaz június 9-én Siófokon forgatunk egy videoklipet Balatoni nyaraló címû számunkhoz, melyhez egy kétütemû Trabira lenne szükségünk! Olyan Trabantosra gondoltunk, aki Siófok 30km-es körzetében elérhetõ! A forgatás délelõtt lenne, de rugalmasan alkalmazkodunk! Kérem aki esetleg tudna kölcsönözni, segíteni, keressen minket a cimbaliband@gmail.com emailcímen, és mi visszahívjuk, megbeszéljük vele az anyagi részleteket is! Tehát várjuk jelentkezését annak, aki Trabiját egy vidám kis videoklipben szeretné viszontlátni! Íme a zene: https://soundcloud.com/cimbaliband/balatoni-nyaral És a zenekar facebook oldala: https://www.facebook.com/cimbaliband

4919 Szabó Géza 2013-05-30 14:34:06  Előzmény:Kunyi Tamás: 56757

Helló!

akkor talán inkább már a polóét volna érdemesebb megpróbálni, elvégre közelebb áll a Trabant1,1 futómûvéhez mint egy suzukié.
gyári cikszáma: 861407151B

4918 Kunyi Tamás 2013-05-29 20:13:56  Előzmény:jocking .: 56758

Igen, ez lehetséges. Próbálok cserealkatrészeket keresni más autótípusokból. De nem hinném, hogy ez ilyen egyszerû lenne. Szóval csak egy felvetés volt :)

4917 Kárász Endre 2013-05-28 21:30:22  Előzmény:Povázsay Zoltán: 56756

Nehogy innen vegyétek meg az utángyártott pereckormányt!!! Ezt a tököli kereskedõ fickó gyártatja, õ szállítja a németeknek is. [url=http://www.ostmobil.hu/]Itt[/url] megtaláljátok az elérhetõségét, tõle is lehet venni.
Távol áll tõlem, hogy pont ezt az embert reklámozzam: ízig-vérig kereskedõ, durva árpolitikával. De a kormány biztosan olcsóbb, mintha a trabantwelt-rõl rendelné valaki.

4916 jocking . 2013-05-28 21:18:50  Előzmény:Kunyi Tamás: 56757

Hát, még ha teljes hosszra egyforma is lenne, annyi már a képeken is látszik, hogy a kettõn más a stabilizátor rúd és az alsó gömbfej közötti távolság. Akkor pedig a kerékdõlés tuti változik a gyárihoz képest, még akkor is, ha a teljes hossz egyforma.

4915 Kunyi Tamás 2013-05-28 20:39:37

Valaki nem fogott a kezében 1982-1989-es Suzuki Swift lengõkart? Valóban rövidebb, mint a Trabant 1.1-é?

Trabant 1.1 lengõkar:
[url=http://kephost.hu/share-2C7E_51A514F5.html][img]http://kephost.hu/image-2C7E_51A514F5.jpg[/img][/url]

Suzuki Swift lengõkar:
[url=http://kephost.hu/share-3018_51A514F5.html][img]http://kephost.hu/image-3018_51A514F5.jpg[/img][/url]

4914 Povázsay Zoltán 2013-05-28 19:24:01  Előzmény:Horváth Kristóf: 56755

A trabantwelt-en van utángyártott 2T kormány:
[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Fahrwerk-Vorderachse-Lenkung/Zweispeichen-Lenkrad-duenne-Version-Trabant-601::1345.html[/url]

4913 Horváth Kristóf 2013-05-28 08:06:39

Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy '79-es Trabant 601-hez hol találhatok normális állapotú kormányt? Az enyém sajnos több helyen is elrepedt. Olvastam itt a fórumon régebben egy olyan kezdeményezést, hogy fórumos berkeken belül lehetne gyártani (tudtommal nem csak nálam szeret repedni a régi kormány), de mintha valami bökkenõ lett volna...
Elõre is köszi! :)
Üdv,
Kristóf

4912 Őry Gábor 2013-05-24 11:38:09  Előzmény:Szegedi Árpád: 56753

Nem ez a jelenség lényege, hanem az, hogy új fesszabályzóval halványan ég, használttal (nem tudom hibásak-e?) pedig teljes fényerõvel.