Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4985  M 2013-08-10 13:23:20

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
Pontosan meg tudnátok mondani a Trabantok típusait idõrendben?
Ha jól tudom akkor az AWZ P-70 -es volt az elsõ...
Elõre is köszönöm!

4984 Kunyi Tamás 2013-08-09 18:21:32  Előzmény:Piret Endre: 56819

Üdvözlünk a klubban! Szép a verda!

4983 Piret Endre 2013-08-09 12:39:55  Előzmény: Spityu: 56824

Õszinte részvétem :) (mármint a garázshõmérséklet, nem a díszlécek miatt, szeretném már az enyémet visszafelé tenni...).
Nekem az a jó, hogy itt van a kert végében, szóval félórára is érdemes lemenni.

Itt van pár kompromittáló kép a fényezés ügyében. Bár az igazi gondok beljebb vannak.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=http://kepfelt oltes.hu/view/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Jó munkát, meg ne fázz :)

4982  Spityu 2013-08-09 12:30:04  Előzmény:Piret Endre: 56823

Ugyan, ugyan... én betonit lapból épített, hullámpalával borított garázst bérlek jelenleg. Ma is megyek, pont a tetõdíszléceket felragasztani.

Jah, végig süti a nap. :)

4981 Piret Endre 2013-08-09 12:03:48  Előzmény: Spityu: 56822

Hát, igazából a tetõt nem tudom, mi tartotta, mert a ragasztás alatt vas nem igazán maradt :(
És akad még luk itt-ott.

Garázsban áll, ahol azért van minimális hely körülötte. Csak egyelõre nem merészkedek a Lindab-tetõ alá ebben a szomáliai idõjárásban :)

4980  Spityu 2013-08-09 11:39:46  Előzmény:Piret Endre: 56821

Amíg nem lyukad át, nincsen gond. Majd egy kis lokális homokszórás megoldja.

Ha már nem gyári a fényezése, akkor akár újra is fújathatod.

Van hely, ahol tudod csinálni a munkálatokat? Anélkül neki ne állj.

4979 Piret Endre 2013-08-09 11:18:16  Előzmény: Spityu: 56820

A fényezés nem gyári, potom 20 éve újrafújták kívülrõl az eredetivel kb megegyezõ színnel. De amúgy jobban tudok fotózni, mint amennyire szép :)
Az alját illetõen még nem végeztem a feltárással, de talán nem lesz nagy baj, ugyanis életében nem látott sózott utat. Ellenben fent, a tetõ alatt körben csúnyán el van rohadva :( Meg a bal A oszlop alja, meg itt-ott a ragasztások alatt...

4978  Spityu 2013-08-09 10:47:01  Előzmény:Piret Endre: 56819

Azta! Remélem, a fényezést nem piszkálod, max ahol le kell javítani. Nagyon szép állapotban van. Alváza milyen állapotban karosszériázást illetõen?

4977 Piret Endre 2013-08-09 09:24:40

Sziasztok!

Most jött el az ideje, hogy bemutatkozzam. Mármint a Trabim :) 1974 októberi 601 Kombi, aminek a második tulajdonosa vagyok, az elsõ az édesapám. Tehát a jelenlegi 153144 km jelentõs részéhez személyes emlékek fûznek.
A nyáron kezdtem bele az átfogó felújításba, úgyhogy valószínûleg lesznek hülye kérdéseim a megfelelõ topicban :)

Képek:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4976 Kárász Endre 2013-08-06 18:45:53  Előzmény:Szarvas Pál: 56817

Baloldali menûben klikk a Képgaléria pontra, alul az egyéb képek között van egy kapcsolási rajz mappa, és ott a Trabi 1.1.

Vagy egyszerûen [url=http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=gallery&album=001/1_1]ide[/url] kattintasz.

4975 Szarvas Pál 2013-08-06 17:41:30

Sziasztok !

Tud valaki egy jó kapcsolási rajzot 1.1 trabiról ?

Üdv.

4974 jocking . 2013-08-05 17:48:58  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 56815

6-8 liter körül.

4973 Ványi Dániel Attila 2013-08-05 16:38:11  Előzmény:jocking .: 56814

És akkor mennyi marad még benne? Ha elalszik a sárga led is.

4972 jocking . 2013-08-05 16:15:01  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 56813

Az a tartalékjelzõ. Akkor kezd el világítani, ha az összes többi LED elaludt.

4971 Ványi Dániel Attila 2013-08-05 15:38:18

Trabant 1.1 1990es évjáratnál pontosan hogyan mûködik a benzinszint mutató. Eddig 4 ledet láttam világítani, 3 zöld, egy sárga. Viszont a sárga elõtt mintha lenne még egy piros led is. Nem ez a piros led jelzi a tartalékot? Kezelési útmutatóban amit innen töltöttem le írtak tartalék jelzõ lámpáról a kmórában, viszont nekem ott ilyen nincs.

4970 Pápai László 2013-08-05 08:24:30  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56811

a hengerfej lelezulását hallanád,elég jellegzetes hangja van, ráadásul ha lelazul, elõször a hengerfejtömítést égeti át..ha a karbid nem volt mostanában bolygatva,akkor karbi szelep kilõhetõ(egyébként 601, vagy 1,1 a kiccsávó?)..a benzinszûrõt megnézni nem túl nagy meló..sztem ez alapjárati fúvóka eltömõdés lehet, de simán elmászhatott a gyújtásod is, vagy slusszos a gyertya, stb..

4969 Simon Aurél Medárd 2013-08-05 07:09:09

Sziasztok!

Egyik pillanatról a másikra jelentkezett egy olyan nálam,hogy a trabi késve reagál a gázadásra, abból is csak a nagyobbakra. Ha nem pörög akkor pedig le is fullad. Nekem 3 dolog jutott eszembe, benzinszûrõ eltömõdés, karbi szelep túlhúzás, vagy gázbowden, de így negyedikként a hengerfej lelazulás sem lehetetlen. Bármi egyéb tipp? Mert még ma le kéne ennem vele a Balatonra... :cool:

4968 Szegedi Árpád 2013-08-04 08:35:21  Előzmény: Spityu: 56809

Szia!Igen,közbe meg lett a megoldás,a gépház nyitó a hosszabb.Most ilyen lett nálam a szívató bovden,körbejárja a motorteret,míg célhoz ér:)De érdekes,mekkora színbéli különbség az új,és a "néhány éve" beszerelt között.

4967  Spityu 2013-08-03 21:23:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 56808

Hali!

Úgy rémlik, hogy a szívató és a motorháztetõ nyitó bowden megegyezik. Pontosabban az egyik hosszabb.

4966 Szegedi Árpád 2013-08-03 16:05:06

Helló!601 szivatóbovden többféle hosszúságban van?

4965  Spityu 2013-07-31 20:23:13  Előzmény:Kozma Bence: 56806

Nyugodtan vedd meg a legközelebbit, jó lesz az. 25 század oldalanként szinte semmi ebben az esetben. Úgyis van ráhagyás...

4964 Kozma Bence 2013-07-31 15:45:24  Előzmény: Spityu: 56805

Köszi. :)
[url]http://trabkat.prokee.hu/tank.html[/url]
Na megtaláltam a képhez a leírást is. :) Itt van írva hozzá, hogy 10x13,5. Ekkorát nem igazán találtam, de a 10x14 elég népszerû méret.
[url]http://fabory.hu/hu/product/fiber-t%C3%B6m.gyuru-10x14mm/50900100014.html[/url]
Egy ilyennel megpróbálkozok holnap. :)

4963  Spityu 2013-07-31 14:22:27  Előzmény:Kozma Bence: 56804

Vulkánfíber gyûrû, nem O-gyûrû. Sajnos, nem tudom a méretét, én elvittem anno a régi tömítést. De talán 8-10mm. Ha nem akarsz kétszer szerelni (Trabanttal mész megvenni), akkor vegyél mondjuk 6-14-ig, és tuti jó lesz az egyik. :) Filléres tétel.

4962 Kozma Bence 2013-07-31 13:51:47

Üdv!

A benzincsap-benzintank találkozásához mekkora O gyûrû való?
Ezen a képen a 10-es:
[url]http://trabkat.prokee.hu/images/nadrz_paliva.gif[/url]

4961 Ványi Dániel Attila 2013-07-30 11:41:57

Hello. Új vagyok itt. Egy hete van csak trabant 1.1 em. 29kw gyárilag, de NKH szerint 30kwos. A legtöbb hirdetésben viszont 37kwot látok, és sajnos a forgalmikban is ez áll. Az enyém 44kwos volt papíron. Ha érdekel valakit NKHnál 1770 forintért lehet kérni egy szemlét és átírják 30kwra, persze a mozaik utcába érdemes vinni pár napi hideg élelmet. Ha minden igaz mûszaki vizsgánál még az 1770 forint se kell.

4960 Őry Gábor 2013-07-30 07:45:56  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56796

601/1.1?

4959 Horváth István 2013-07-28 14:22:59

1.1 trabim öninditoja meghalt milyen tipusal tudnám váltani?

4958 Horváth István 2013-07-28 11:17:58  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56796

szerintem adal oldali szorul. szedszt és tititsd meg

4957 Boda Sándor 2013-07-23 10:58:48

nagyonszépen köszönöm

4956 jocking . 2013-07-23 09:59:53  Előzmény:Boda Sándor: 56797

1043 cm3
29 kw

4955 Boda Sándor 2013-07-23 09:04:12

sziasztok nagyon primitívnek fogok hangzani
megtudnátok mondani hogy az 1.1 trabi pontosan hány ccm és hány kw
venni akarok egyet és az átírás költségkalkulátorhoz kellene
elöre is köszönöm.

4954 Simon Aurél Medárd 2013-07-22 05:32:34

Hali srácok!

Nem tudom, ti belefutottatok-e hasonlóba, de rendetlenkedik a trabicsek fékje. Méghozzá nem is akárhogy. Hosszabb állás (vagy fékezés nélkül megtett utazás) után amikor megnyomom a féket, érezni, hogy csak a jobb elsõ fog. Aztán felengedem, megint megnyomom akkor fog az összes, és innentõl kezdve normálisan is mûködik kb 20 perc fékezés nélküli utazásig.

Nem levegõs, volt légtelenítve, és nem "kap be" a fék, mert több mint egy éve fentáll a probléma.

Ha volna bármi tippetek azt megköszönném! (és örülnék, ha nem kellene a fél fékrendszert kicserélnem :D :D )

4953  Spityu 2013-07-20 07:14:02  Előzmény:Léber Balázs: 56794

Szerintem pont, hogy tökélets, és ezt így is tervezték! :D
Komolyan. Azt nem kell bemutatni, hogy a pedálok milyen hülyén vannak. A kormánykerék sincs az ülés középpontjában, ha jól emlékszem. Pont emiatt van szerintem az is, hogy az oszlop is ferde. De mindjárt megnézem a 4T-t, az valószínûleg nem volt még piszkálva.

Amúgy néha nagyon meglepõ dolgokat tapasztalok. Ahogy mondani szokás: ez nem hiba, ez (betervezett) tulajdonság. A múlt héten csomagoltam ki a gyári új szürke ajtókárpitokat a nylonjukból. Eddig nem is nagyon nézegettem õket, csak arra ügyeltem, hogy állítva legyenek tárolva, teljesen függõlegesen (vagy vízszintesen, de arra nem volt lehetõség). Szomorúan tapasztaltam, hogy az évtizedek alatt kissé meggörbültek a furnérok. Gondoltam rá, hogy valahogy "beáztatom" és kipréselem, de aztán inkább azt a megoldást választottam, hogy majd a jó patentek simán behúzzák a helyére a vetemedett részeket. Tegnap fel is tettem az egyiket, csak arra volt idõm. És akkor jött a felismerés: az ajtó felülrõl nézve nem teljesen egyenes ugyebár! (Ezt egyszer már megfigyeltem, csak azóta elfelejtettem.) Ki lehet találni: a kárpitok TÖKÉLETESEN passzolnak ehhez az íves felülethez.

El tudom képzelni, hogy a kormányoszlopnál is ez a helyzet.
[i](Módosította Spityu 2013.07.20. 09:15-kor)[/i]

4952 Léber Balázs 2013-07-19 23:17:08  Előzmény: Spityu: 56793

Azt mered feltételezni, hogy a kezelõszervek úgymint kormány pedálok ergonómiája nem tökéletes a Trabiban, pedig milyen hosszú ideig fejlesztették? Pedig ez egy tökéletesen kiforrott konstrukció, ha a lábaid picit jobbra állnak a karjaid meg egy picit balra, akkor tökéletes lesz a járgány.
Még mielõtt felhördülnétek nem szidom de ez van.

Üdv
LBalázs

4951  Spityu 2013-07-19 21:52:58

Üdv!

Jól látom, hogy a Trabant kormányoszlopa az ülésbõl nézve balra dõl? Mármint: ha a tûzfal felõli végét vesszük alapul, akkor a kormánykerék felõli vége balrább van 1-2 centivel.
A kormányburkolat alatt lévõ konzol jobbra-balra, elõre-hátra állítható, de csak kis mértékben. Ha "egyenesen" állna a kormányoszlop, nem lehetne rögzíteni a karosszériára a konzolt. Van egy olyan sejtésem, hogy emiatt van szükség a hardyra is.

4950 Rittinger Tibor 2013-07-15 16:42:37

Sziasztok ,segitséget kérek ,régebben olvastam hogy valahol fellehet ujitattni a fötengelyt kérem a segitségeteket ez ügyben itt vagy telefonon 06/30/4697256,elöre is köszönöm

4949 Dér Balázs 2013-07-15 10:05:44

Hello. Segítséget szeretnék kérni.nem tudom mi lehet a tabival balra kanyarodáskor lefullad,pedig a karbit kipucoltam már párszor és nemjavult a hejzet.Meg az elektronikával is van valami mert csak úgy indul be a kocsi ha az elõtét ellenálás nincs bekötve. Trabant 1.1

4948 Szarvas Pál 2013-07-14 19:59:54  Előzmény:jocking .: 56789

Ok köszi !
Akkor csak az a lényeg, hogy szabadon tudjon mozogni a helyén is.

Üdv.

4947 jocking . 2013-07-14 14:08:37  Előzmény:Szarvas Pál: 56788

Nincs ott semmilyen rugó, ez ilyen. Befelé az elektromágnes húzza, ha viszont a mágnes elengedi, akkor a karburátorban jelenlévõ vákuum szívja vissza a nyílás elé, amit el kell zárnia.

4946 Szarvas Pál 2013-07-14 13:40:00

Ki tudja, hogy az a bizonyos elektromágneses szelep hogyan kell mûködjön a trabant 1.1 karbiban megfelelõen ?

Konkrétan arra vagyok kiváncsi, hogy nem kellene e valami rugó legyen ott a szelepnél legyen, ami visszanyomja a szelepet zárásba, mikor elenged az elektromágnes ??

Kivettem a szelepet, a tengelye szabadon lötyög, ki-be, amúgy ha ki van húzva, akkor berántja az elektromágnes, csak a vissza nem megy magától.
Most azt vagy egy kis rugó kellene tegye, vagy pedig a csatornában, a motor mûködése közben keletkezõ vákum húzza vissza és akkor érthetõ, hogy a karbit kiszerelve, kézben próbálva, úgy tûnik, mintha nem mûködne megfelelõen !

Üdv.

4945  Spityu 2013-07-13 20:41:08  Előzmény:jocking .: 56786

Szerintem olyan anyag lehet, mint ami a visszapillantón van. Azt gyönyörûen lehozta a kromofág.

4944 jocking . 2013-07-13 19:26:07

A C oszlop szellõzõrácsával kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Ugyebár az utolsó szériás kombi trabikon a C oszlop szellõzõje nem aluszínû, hanem festett fekete volt. Az anyaga ahogy nézem, ennek is fém. Viszont érdekelne, hogy mi ez az anyag tulajdonképpen? Szeretném levakarni és lekrómoztatni vagy felpolírozni alatta a fémet, mert így a gyári kisebb méretû szellõzõt tudnám használni, és nem kéne fúrkálni a C oszlopot ahhoz, hogy fémes hatású legyen a szellõzõ.

4943  Spityu 2013-07-10 20:32:00  Előzmény:jocking .: 56784

Köszi! Napi szinten szoktam nézni ezt a katalógust, valamiért elfelejtettem, hogy ez is bent van. Ha jól látom, akkor a tolórúdra kell ráhúzni a rugót.
Az alátétet megfejtettem, onnan származik. Már csak a kitámasztókat kell kitalálnom, hogy honnan is származnak pontosan.

4942 jocking . 2013-07-10 19:43:08  Előzmény: Spityu: 56783

Hirtelen ezeket találtam:
[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/topeni_n.gif[/imgw]

[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/topeni_s.gif[/imgw]

Érdemes itt körülnézni, rohadtsok robbantott rajz van, bármikor jól jöhet.;)
[url]http://trabkat.prokee.hu/katalogus.html[/url]

4941  Spityu 2013-07-10 19:35:16

Üdv!

Szõrszálhasogató kérdésem lenne. 2T-nél a fûtés Y a mûszerfal alatt hogyan van rögzítve? Van egy tõcsavar a tûzfalon, amire rámegy az Y, aztán egy alátét és egy anya? Az alátétben nem vagyok biztos... de az oda (arrafelé...) való alkatrészek között találtam egy picit nagyobb átmérõjû alátétet, ami szerintem oda megy.

Következõ: a levegõ elosztónál belül is van egy ajtó, amit a rövid rudazat mozgat. Kérdés, hogy az ajtóról lógó rugót hova kell beakasztani?

Bónusz kérdés: a fûtés Y tetejéhez mennek rezgéscsillapító gumi (vagy mûanyag...) idomok? Találtam a holmik között 2db recézett gumit, és nem tudom, hogy az Y teteje és a karosszéria vagy a mûszerfal és a karosszéria közé megy-e.

Köszi elõre is!
[i](Módosította Spityu 2013.07.10. 21:38-kor)[/i]

4940 Bozó Ákos 2013-07-09 18:55:14  Előzmény: Spityu: 56781

Köszönöm!
Akkor igyekszem egyet miaharabb nyomtatni.

4939  Spityu 2013-07-08 20:14:14  Előzmény:Bozó Ákos: 56780

Érdekes a dolog... az enyémbe valamikor a 90-es évek végén lett betéve a három küllõs PU kormány. A mûbizonylat a levehetõ középrész mögé lett téve, hogy mindig kéznél legyen (és ne foglalja a helyet a forgalmiban). Egyszer sem kérték el sem mûszakin, sem igazoltatáskor. Általában csak akkor kéri a rendõr, ha kötekedni akar. Eddig semmi extra. Viszont most hallottam, hogy nem fogadják el a fénymásolatot, ami többé kevésbé érhetõ. Viszont az enyémhez GYÁRILAG fénymásolt mûbizonylatot adtak. A kék embléma kék, de az aláírás ill. a bélyegzõ fénymásolt (nem tudom, hogyan sikerült kivitelezni). Szóval az enyém elméletileg nem is legális. Ja és sorszáma sincs. Esetleg tegyél bele 4T kormányt, vagy nyomtass mûbizonylatot. Látod, az én hivatalosom kevésbé legál, mintha a full gagyi hajlós "kejnaihoz" nyomtatna valaki egy papírt.
További opció: repedt gyári kormány, a repedések fekete PU-val kinyomva. Ha égettél már pereckormányt, akkor tudod, hogy az egész fémvázas, a repedés csak esztétikai hiba (egészen addig, amíg a vas nem kezd el korrodálódni - szóval elég sokáig.

4938 Bozó Ákos 2013-07-08 16:52:24

Sziasztok!
Mennyire veszik komolyan a mûbizonylatos dolgokat sportkormánynál?
Én most eszméltem rá, hogy ez a sportkormány, csak mert nagyon nem úgy néz ki, fõleg az alapanyag minõsége miatt. Nem tudom, hogy a bácsinak anno honnan jött ez, viszont semmi papír. Bár gondolom, nem fognak gépátvételt rendezni az út mellett, de sosem lehet tudni, melyiknek szúrja a szemét- mondjuk már voltam igazoltatva, de akkor is.

4937 dr. Pusztai Gábor 2013-07-05 11:03:14  Előzmény:Kárász Endre: 56778

Már a +30 napban vagyok, és jõvõ héten megy mûszakira.

Egy néni használta, végig garázsban tartotta, 1980-as 42 e km.
A sárvédõt húzta meg egy kicsit az íven, meg a lámpa kereteket sikerült megnyomnia, amúgy más sérülés nincs rajta.

Most kiszedtem és kitisztitottam mindent a belsejében, a felületi roszdát a padlólemezen kezeltem, ezután jön a motortér meg a külseje. Tökéletesen mûködik, csak egy hátsó csapágy csere kell.

PG

4936 Kárász Endre 2013-07-05 08:58:24  Előzmény:dr. Pusztai Gábor: 56777

Mindezeken kívûl csak biztatni tudlak, hogy vannak még olyan helyek, ahol egyébként sem fognak nagyon sz@rozni a mûszaki vizsgával. Az átírás meg nem biztos, hogy nagyon durva dolog: kilenc évvel ezelõtt vettem egy lejárt mûszakis Wartburgot, és az okmányirodában tudtam meg, hogy mûszaki nélkül nem fogják a nevemre írni. Persze mindezt a 15 napos határidõ vége felé sikerült. Az ügyintézõ viszont ráírta a papírra, hogy a határidõ plusz 30 nappal meghosszabbítva, addigra pedig már rendesen le tudtam mûszakiztatni. Egyébként most hogy állsz ezzel az egész folyamattal?