Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5000 Kunyi Tamás 2013-08-14 20:55:43  Előzmény:Muczán Gábor: 56839

Nem is tudtam, hogy van a TWK-nak Facebook oldala :o
Na de nem is érek én rá azon lógni állandóan. Csak remélni tudom, hogy az eddigi tagok nem hanyagolják el ezt a kluboldalt. Ha már Trabantozunk/Wartburgozunk, akkor tegyük azt itt, ne egy másik weboldalon ;)

4999 jocking . 2013-08-14 16:18:36  Előzmény: M: 56840

A legeslegelsõ típus volt a P50, de ez csak gyári megjelölés, nem volt az autón feltüntetve (max. a típustáblán, de kívül nem). Ennek volt egy 'ápdét' verziója, az volt a P50/2, ettõl kezdve volt 500-as.

4998  M 2013-08-14 11:41:08

Köszönöm a segítségeket!
Azt nem mondanám, hogy most már 100%-ban tiszta minden de úgy nagyjából összeállt egy kép. Az, hogy 500-as vagy P50-es a helyes megjelölés azt még mindig nem tudom...

4997 Muczán Gábor 2013-08-14 10:25:10  Előzmény:Kunyi Tamás: 56831

"Mostanában egyébként is kissé csendesebb lett az oldal"

Hát a Facebookkal nem lehet versenyezni. Oda sokan átmentek, mert ott ömlesztve, keverve lehet beszélni mindenrõl. Korlátlanul lehet árulni, bármit beböfögni.
Igaz pont olyan lõré, vízizû is lett,annyit is ér :(

MG

4996 Kunyi Tamás 2013-08-13 07:33:20  Előzmény:Pápai László: 56834

Sõt, forgalmi szerint Trabant 1.1 N Limusin
Bár nekem a sportcupé jobban bejönne :D

[i](Módosította slimtomi 2013.08.13. 09:34-kor)[/i]

4995 Pápai László 2013-08-13 06:28:23  Előzmény: M: 56835

Jocking megelõzött::)) Szóval a lényeg: a Trabant ha jól tudom az AWZ utóda,nade hogy egy elõd mennyire tekinthetõ utódnak?Ez egy jó kérdés...De sztem a tipus számozása nem jelent túl sokat,de láttam már P601-esnek is nevezve a 601-est...

4994 jocking . 2013-08-12 13:33:36  Előzmény: M: 56835

4T, a "T" a német "takt" szó rövidítése, jelentése "ütem" 4T = 4 ütemû trabant (1.1).

4993  M 2013-08-12 09:14:16  Előzmény:Pápai László: 56834

Lutyo, nem teljesen értelek. Mi az a 4T? Lehet, hogy neked van igazad, én nem vagyok egy Trabant specialista éppen ezért kérem a ti segítségeteket. :-)

4992 Pápai László 2013-08-12 08:48:31  Előzmény: M: 56832

ha szigorúan vennéd ezeket a jelzéseket, akkor a 4T nem is lenne Trabant...Ugyebár az Trabant 1.1,és 1.1 Universal

4991 Piret Endre 2013-08-11 08:47:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 56826

Köszi! Mostanában azért már nem annyira szép szegény:
[url=http://kepfeltoltes.hul/rps20130811_104341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130811/rps20130811_104341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
Bár ez már inkább a barkácstopic témája...

4990  M 2013-08-11 08:41:09

Köszönöm a segítséget! :-)

Egy pár kérdésem azért még lenne. Szerintetek akkor az AWZ P-70-es mennyire tekinthetõ Trabantnak?
A táblázat szerint a pontos típusjelzések a P-vel jelöltek, tehát nem Trabant 500-as hanem Trabant P50-es. Ez viszont - megint csak a táblázat szerint - változik a 600-as sorozatnál. Ugyan annak is van kódja, de láthatóan máshogy van jelölve.

Megmondom õszíntén, hogy elég sokat olvastam ezt megelõzõleg a Trabantról és annak történetérõl, de az internetes anyagok problémája megint elõjött. Ahány oldal, annyi verzió. Nehéz eldönteni, hogy melyik az igaz és melyik nem. Ezért fordultam hozzátok. :-)
A pontosabb mûszaki adatokra már rá sem merek kérdezni. :-)

4989 Kunyi Tamás 2013-08-11 07:28:49  Előzmény:jocking .: 56830

Kössz srácok! Ezt nem tudtam eddig, és szerintem nem is láttam még az 'õst'.
Szerintem a Google-nak gyakran vannak negatív hatásai is.
Ez alatt azt értem, hogy ha most ott állok neki keresgélni és nem itt teszem fel a kérdést, akkor e tekintetben értelmét veszti ez a fórum. Olyan ez, mintha gyógyszert vásárolnék benzinkúton.
Mostanában egyébként is kissé csendesebb lett az oldal, nem árt egy kis beszélgetés :D

4988 jocking . 2013-08-10 19:09:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56828

[imgw]http://i1.ytimg.com/vi/MUfSjtD-kLs/maxresdefault.jpg[/imgw]
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Zwickau_(car)[/url]

4987 Kiss Krisztián 2013-08-10 19:06:29  Előzmény:Kunyi Tamás: 56828

A p70 volt a trabi elödje.De az még nem viselte a "Trabant"nevet.Fa vázas volt.Google a barátod,használd bátran....
[url]http://www.youtube.com/watch?v=MUfSjtD-kLs[/url]

4986 Kunyi Tamás 2013-08-10 18:25:33  Előzmény: M: 56827

Talán ez elég lesz:[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=412266b219caa[/url]
AWZ P70-rõl nem hallottam még. Többiek? Ez melyik széria?

4985  M 2013-08-10 13:23:20

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
Pontosan meg tudnátok mondani a Trabantok típusait idõrendben?
Ha jól tudom akkor az AWZ P-70 -es volt az elsõ...
Elõre is köszönöm!

4984 Kunyi Tamás 2013-08-09 18:21:32  Előzmény:Piret Endre: 56819

Üdvözlünk a klubban! Szép a verda!

4983 Piret Endre 2013-08-09 12:39:55  Előzmény: Spityu: 56824

Õszinte részvétem :) (mármint a garázshõmérséklet, nem a díszlécek miatt, szeretném már az enyémet visszafelé tenni...).
Nekem az a jó, hogy itt van a kert végében, szóval félórára is érdemes lemenni.

Itt van pár kompromittáló kép a fényezés ügyében. Bár az igazi gondok beljebb vannak.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=http://kepfelt oltes.hu/view/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Jó munkát, meg ne fázz :)

4982  Spityu 2013-08-09 12:30:04  Előzmény:Piret Endre: 56823

Ugyan, ugyan... én betonit lapból épített, hullámpalával borított garázst bérlek jelenleg. Ma is megyek, pont a tetõdíszléceket felragasztani.

Jah, végig süti a nap. :)

4981 Piret Endre 2013-08-09 12:03:48  Előzmény: Spityu: 56822

Hát, igazából a tetõt nem tudom, mi tartotta, mert a ragasztás alatt vas nem igazán maradt :(
És akad még luk itt-ott.

Garázsban áll, ahol azért van minimális hely körülötte. Csak egyelõre nem merészkedek a Lindab-tetõ alá ebben a szomáliai idõjárásban :)

4980  Spityu 2013-08-09 11:39:46  Előzmény:Piret Endre: 56821

Amíg nem lyukad át, nincsen gond. Majd egy kis lokális homokszórás megoldja.

Ha már nem gyári a fényezése, akkor akár újra is fújathatod.

Van hely, ahol tudod csinálni a munkálatokat? Anélkül neki ne állj.

4979 Piret Endre 2013-08-09 11:18:16  Előzmény: Spityu: 56820

A fényezés nem gyári, potom 20 éve újrafújták kívülrõl az eredetivel kb megegyezõ színnel. De amúgy jobban tudok fotózni, mint amennyire szép :)
Az alját illetõen még nem végeztem a feltárással, de talán nem lesz nagy baj, ugyanis életében nem látott sózott utat. Ellenben fent, a tetõ alatt körben csúnyán el van rohadva :( Meg a bal A oszlop alja, meg itt-ott a ragasztások alatt...

4978  Spityu 2013-08-09 10:47:01  Előzmény:Piret Endre: 56819

Azta! Remélem, a fényezést nem piszkálod, max ahol le kell javítani. Nagyon szép állapotban van. Alváza milyen állapotban karosszériázást illetõen?

4977 Piret Endre 2013-08-09 09:24:40

Sziasztok!

Most jött el az ideje, hogy bemutatkozzam. Mármint a Trabim :) 1974 októberi 601 Kombi, aminek a második tulajdonosa vagyok, az elsõ az édesapám. Tehát a jelenlegi 153144 km jelentõs részéhez személyes emlékek fûznek.
A nyáron kezdtem bele az átfogó felújításba, úgyhogy valószínûleg lesznek hülye kérdéseim a megfelelõ topicban :)

Képek:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4976 Kárász Endre 2013-08-06 18:45:53  Előzmény:Szarvas Pál: 56817

Baloldali menûben klikk a Képgaléria pontra, alul az egyéb képek között van egy kapcsolási rajz mappa, és ott a Trabi 1.1.

Vagy egyszerûen [url=http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=gallery&album=001/1_1]ide[/url] kattintasz.

4975 Szarvas Pál 2013-08-06 17:41:30

Sziasztok !

Tud valaki egy jó kapcsolási rajzot 1.1 trabiról ?

Üdv.

4974 jocking . 2013-08-05 17:48:58  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 56815

6-8 liter körül.

4973 Ványi Dániel Attila 2013-08-05 16:38:11  Előzmény:jocking .: 56814

És akkor mennyi marad még benne? Ha elalszik a sárga led is.

4972 jocking . 2013-08-05 16:15:01  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 56813

Az a tartalékjelzõ. Akkor kezd el világítani, ha az összes többi LED elaludt.

4971 Ványi Dániel Attila 2013-08-05 15:38:18

Trabant 1.1 1990es évjáratnál pontosan hogyan mûködik a benzinszint mutató. Eddig 4 ledet láttam világítani, 3 zöld, egy sárga. Viszont a sárga elõtt mintha lenne még egy piros led is. Nem ez a piros led jelzi a tartalékot? Kezelési útmutatóban amit innen töltöttem le írtak tartalék jelzõ lámpáról a kmórában, viszont nekem ott ilyen nincs.

4970 Pápai László 2013-08-05 08:24:30  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56811

a hengerfej lelezulását hallanád,elég jellegzetes hangja van, ráadásul ha lelazul, elõször a hengerfejtömítést égeti át..ha a karbid nem volt mostanában bolygatva,akkor karbi szelep kilõhetõ(egyébként 601, vagy 1,1 a kiccsávó?)..a benzinszûrõt megnézni nem túl nagy meló..sztem ez alapjárati fúvóka eltömõdés lehet, de simán elmászhatott a gyújtásod is, vagy slusszos a gyertya, stb..

4969 Simon Aurél Medárd 2013-08-05 07:09:09

Sziasztok!

Egyik pillanatról a másikra jelentkezett egy olyan nálam,hogy a trabi késve reagál a gázadásra, abból is csak a nagyobbakra. Ha nem pörög akkor pedig le is fullad. Nekem 3 dolog jutott eszembe, benzinszûrõ eltömõdés, karbi szelep túlhúzás, vagy gázbowden, de így negyedikként a hengerfej lelazulás sem lehetetlen. Bármi egyéb tipp? Mert még ma le kéne ennem vele a Balatonra... :cool:

4968 Szegedi Árpád 2013-08-04 08:35:21  Előzmény: Spityu: 56809

Szia!Igen,közbe meg lett a megoldás,a gépház nyitó a hosszabb.Most ilyen lett nálam a szívató bovden,körbejárja a motorteret,míg célhoz ér:)De érdekes,mekkora színbéli különbség az új,és a "néhány éve" beszerelt között.

4967  Spityu 2013-08-03 21:23:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 56808

Hali!

Úgy rémlik, hogy a szívató és a motorháztetõ nyitó bowden megegyezik. Pontosabban az egyik hosszabb.

4966 Szegedi Árpád 2013-08-03 16:05:06

Helló!601 szivatóbovden többféle hosszúságban van?

4965  Spityu 2013-07-31 20:23:13  Előzmény:Kozma Bence: 56806

Nyugodtan vedd meg a legközelebbit, jó lesz az. 25 század oldalanként szinte semmi ebben az esetben. Úgyis van ráhagyás...

4964 Kozma Bence 2013-07-31 15:45:24  Előzmény: Spityu: 56805

Köszi. :)
[url]http://trabkat.prokee.hu/tank.html[/url]
Na megtaláltam a képhez a leírást is. :) Itt van írva hozzá, hogy 10x13,5. Ekkorát nem igazán találtam, de a 10x14 elég népszerû méret.
[url]http://fabory.hu/hu/product/fiber-t%C3%B6m.gyuru-10x14mm/50900100014.html[/url]
Egy ilyennel megpróbálkozok holnap. :)

4963  Spityu 2013-07-31 14:22:27  Előzmény:Kozma Bence: 56804

Vulkánfíber gyûrû, nem O-gyûrû. Sajnos, nem tudom a méretét, én elvittem anno a régi tömítést. De talán 8-10mm. Ha nem akarsz kétszer szerelni (Trabanttal mész megvenni), akkor vegyél mondjuk 6-14-ig, és tuti jó lesz az egyik. :) Filléres tétel.

4962 Kozma Bence 2013-07-31 13:51:47

Üdv!

A benzincsap-benzintank találkozásához mekkora O gyûrû való?
Ezen a képen a 10-es:
[url]http://trabkat.prokee.hu/images/nadrz_paliva.gif[/url]

4961 Ványi Dániel Attila 2013-07-30 11:41:57

Hello. Új vagyok itt. Egy hete van csak trabant 1.1 em. 29kw gyárilag, de NKH szerint 30kwos. A legtöbb hirdetésben viszont 37kwot látok, és sajnos a forgalmikban is ez áll. Az enyém 44kwos volt papíron. Ha érdekel valakit NKHnál 1770 forintért lehet kérni egy szemlét és átírják 30kwra, persze a mozaik utcába érdemes vinni pár napi hideg élelmet. Ha minden igaz mûszaki vizsgánál még az 1770 forint se kell.

4960 Őry Gábor 2013-07-30 07:45:56  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56796

601/1.1?

4959 Horváth István 2013-07-28 14:22:59

1.1 trabim öninditoja meghalt milyen tipusal tudnám váltani?

4958 Horváth István 2013-07-28 11:17:58  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56796

szerintem adal oldali szorul. szedszt és tititsd meg

4957 Boda Sándor 2013-07-23 10:58:48

nagyonszépen köszönöm

4956 jocking . 2013-07-23 09:59:53  Előzmény:Boda Sándor: 56797

1043 cm3
29 kw

4955 Boda Sándor 2013-07-23 09:04:12

sziasztok nagyon primitívnek fogok hangzani
megtudnátok mondani hogy az 1.1 trabi pontosan hány ccm és hány kw
venni akarok egyet és az átírás költségkalkulátorhoz kellene
elöre is köszönöm.

4954 Simon Aurél Medárd 2013-07-22 05:32:34

Hali srácok!

Nem tudom, ti belefutottatok-e hasonlóba, de rendetlenkedik a trabicsek fékje. Méghozzá nem is akárhogy. Hosszabb állás (vagy fékezés nélkül megtett utazás) után amikor megnyomom a féket, érezni, hogy csak a jobb elsõ fog. Aztán felengedem, megint megnyomom akkor fog az összes, és innentõl kezdve normálisan is mûködik kb 20 perc fékezés nélküli utazásig.

Nem levegõs, volt légtelenítve, és nem "kap be" a fék, mert több mint egy éve fentáll a probléma.

Ha volna bármi tippetek azt megköszönném! (és örülnék, ha nem kellene a fél fékrendszert kicserélnem :D :D )

4953  Spityu 2013-07-20 07:14:02  Előzmény:Léber Balázs: 56794

Szerintem pont, hogy tökélets, és ezt így is tervezték! :D
Komolyan. Azt nem kell bemutatni, hogy a pedálok milyen hülyén vannak. A kormánykerék sincs az ülés középpontjában, ha jól emlékszem. Pont emiatt van szerintem az is, hogy az oszlop is ferde. De mindjárt megnézem a 4T-t, az valószínûleg nem volt még piszkálva.

Amúgy néha nagyon meglepõ dolgokat tapasztalok. Ahogy mondani szokás: ez nem hiba, ez (betervezett) tulajdonság. A múlt héten csomagoltam ki a gyári új szürke ajtókárpitokat a nylonjukból. Eddig nem is nagyon nézegettem õket, csak arra ügyeltem, hogy állítva legyenek tárolva, teljesen függõlegesen (vagy vízszintesen, de arra nem volt lehetõség). Szomorúan tapasztaltam, hogy az évtizedek alatt kissé meggörbültek a furnérok. Gondoltam rá, hogy valahogy "beáztatom" és kipréselem, de aztán inkább azt a megoldást választottam, hogy majd a jó patentek simán behúzzák a helyére a vetemedett részeket. Tegnap fel is tettem az egyiket, csak arra volt idõm. És akkor jött a felismerés: az ajtó felülrõl nézve nem teljesen egyenes ugyebár! (Ezt egyszer már megfigyeltem, csak azóta elfelejtettem.) Ki lehet találni: a kárpitok TÖKÉLETESEN passzolnak ehhez az íves felülethez.

El tudom képzelni, hogy a kormányoszlopnál is ez a helyzet.
[i](Módosította Spityu 2013.07.20. 09:15-kor)[/i]

4952 Léber Balázs 2013-07-19 23:17:08  Előzmény: Spityu: 56793

Azt mered feltételezni, hogy a kezelõszervek úgymint kormány pedálok ergonómiája nem tökéletes a Trabiban, pedig milyen hosszú ideig fejlesztették? Pedig ez egy tökéletesen kiforrott konstrukció, ha a lábaid picit jobbra állnak a karjaid meg egy picit balra, akkor tökéletes lesz a járgány.
Még mielõtt felhördülnétek nem szidom de ez van.

Üdv
LBalázs

4951  Spityu 2013-07-19 21:52:58

Üdv!

Jól látom, hogy a Trabant kormányoszlopa az ülésbõl nézve balra dõl? Mármint: ha a tûzfal felõli végét vesszük alapul, akkor a kormánykerék felõli vége balrább van 1-2 centivel.
A kormányburkolat alatt lévõ konzol jobbra-balra, elõre-hátra állítható, de csak kis mértékben. Ha "egyenesen" állna a kormányoszlop, nem lehetne rögzíteni a karosszériára a konzolt. Van egy olyan sejtésem, hogy emiatt van szükség a hardyra is.