Igen, a hígításon én is gondolkoztam. Nem tudom, meg lehetne-e valahogy oldani a hozzákeverést. Talán valami olyasmi elven, mint a gázrózsáknál: kis nyíláson (d=35 mm) lőni hátrafelé egy mondjuk 50-es csőbe, ami végig annyi, és nincs maga előtt hömpölygetett, nagy mennyiségű gáztömeg. Így magával ragadhatna az 50-es cső első vége felől némi frisslevegőt (A 35-ös cső mondjuk 1 métere nyúlna be és onnan már csak fél méter lenne az 50-es legvégéig). Az EGR-en is gondolkoztam. Lehet, hogy meg lehetne oldani, de az szerintem megintcsak betenne a 2T-nek. A víz(gőz)adagoló szintén jó lehet, valószínűleg az is pozitívan befolyásolná a kibocsátást. De ahogy írod, ami autóink nem azok, amiken bármiféle átalakítást csinálnánk.
Hogy a németeknél mi van, nem tudom. Elképzelhetőnek tartom, hogy kb. semmi sem kell, ugyanúgy mehet tovább. Mert "elbírja" az ország autóállománya. Értsd: az átlagos autó Trabantokkal együtt is sokkal kevésbé szennyez, mint nálunk. 2021-től már nem lehet a kerti hulladékot elégetni (!), komposztálni kell. Többé-kevésbé egyet is értek vele. Azt hiszem, valami olyasmi áll a dolog hátterében, hogy Mo. túl sok szén-dioxidot vagy szennyező füstöt bocsát ki, amit vissza kell vágni. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy átlagos gally / levél égetés valami irdatlan mennyiségű mocskot tol a levegőbe, kb. mint egy Csörgő egy év alatt. :D Kiskapu van: bográcsozni, grillezni szabad. Vagyis a kiégett fű helyére dobni kell néhány sor téglát, ami közé szórni a csekmetet, meggyújtani, majd a végén egy kolbászt megsütni fölötte. :)