Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Trabant (601,1,1) kmspirál mindkét végén azonos a menet? tehát mindegy milyen állásban tesszük be? Tegnap szereztem egyet(1,1-eshez), de az egyik vége nem megy rá a km órára...(a 601-esére sem)..namost van már a kihajtásnál a menet(még nem próbáltam), vagy nem Trabié...
Köszi a segítséget!Kendács kizárva 28 ezer km van az autóban,csak most száraz helyen pihen pár évet míg veterán korú lesz,és itthon is nagyobb becsülete lesz a 4T-nek.Addígis gyûjtök hozzá pár cuccot mire újra be lesz üzemelve.Egy jó hütõ pont kellett vola,de az igazi úgyis egy gyári lenne.Nekem valamiért PAL (csehszlovák) márkájú van benn,bár az elsõ tulaj azt állítja nem volt soha cserélve.Fura.
Nem igazán ugrik be se, ha kézzel felfelé van nyomva a váltókar és úgy tartva akkor még csak-csak benne is marad. De valamikor vagy kilöki vagy egyszerûen be se veszi. Mondjuk ezt így nehéz megmondani,hogy mi is a hiba, de hátha a gumi jelent megoldást.
Ez így igaz! De! A kolléga leírása alapján nem hiszem hogy súlyos mechanikai probléma lenne! A gumi "perselynek" is lehet köze hozzá(nem "lépteti" rendesen pozícióba a rudazatot), bár biztosat csak akkor lehetne mondani ha látná(érezné)az ember!
Nopersze nem mindegy, mit értesz azalatt, hogy nem veszi a 4.-et. Bele sem ugrik, vagy beleugrik, de nem viszi a kocsit..Az elõbbire lehet megoldás(bár igazából annak a guminak ehez semmi köze), de ha beleugrik a fokozatba a váltó, és olyan mintha üresben lenne, akkor vagy olaj, vagy szabadonfutó probléma lesz...
Megpróbálom majd kicserélni a gumit. A váltókar oldalra mozgatásakor sok a holtjáték kb. 3cm-t mozgatva oldalra a kapós izé még meg se moccan annyira nagy a kopás. Valószínûleg nagyon elkophatott mert ez még a gyári. A rudazaton a mûanyag persely is teljesen el volt kopva az is cserélve lett, szóval valószínûleg megérett egy cserére. Biztos nem lehet egy drága ez a gumi. Kösz a segítséget!
Ha a lógás aggaszt akkor próbáld meg a kampót kicsit összenyomni, de szerintem ott nem az lesz a probléma! Fújd be a rudazatot minden súrlódó pontnál WD40-el semmiképp se zsírozd mert akkor csak szorulni fog! Én azért megpróbálnék a rudazaton is állítani mert a Trabim nekem is csinálta ezt csak 4.-ben! Kicsit csaltam lefele a fokozatokon és jó lett!
Feltehetõen egyrõl. Egy ilyen kampószerûség van ami kapcsolja a fokozatokat ahhoz megy a váltórúd a csatlakozásnál van ez az izé. Nem néztem még, hogy gumi e, de ha az akkor nincs probléma, de nekem van egy olyan érzésem, hogy az nem gumi. Minden esetre oldalra 5mm-t mozog fel-le még többet. Nem tudom gyárilag mennyire kell lötyögnie, de gondolom ennyire azért nem kéne. Kösz, majd megnézem még pontosan, hogy mennyire kemény és megmoccan e egyáltalán.
Sajnos, nem passzol. Esetleg végszükség esetén összekendácsolható, de én nem tenném bele. A 4T Warbi hûtõje kicsit szélesebb, valóban mások a felsõ rögzítési pontok, és sajnos alul sem ugyan ott támaszkodik fel ahol a Trabinak a hûtõje. A kiegyenlítõ tartály visszavezetõ csöve is a másik oldalon van. G
Helló! Ha arra a fekete gumiszerû "izére" gondolsz amibe belemegy a váltókar és mozgatja a váltórudazatot, akkor a lépések a következõk: Húzd ki a váltókart a kaszni fele, az alu csonk a gumival ottmarad, fújd be szilikonnal a gumit és óvatosan próbáld meg a csonknál fogva kifordítani a "szembõl"! Visszafele az újat áztasd be meleg vízbe így valamennyire meglágyul, és kend be valamivel pl. olajjal és elvileg könnyen visszamegy a helyére! Remélem érthetõ voltam, és egyrõl beszélünk! :)
Sziasztok! A 601-es trabiba a váltónál a perselyt hogy lehet cserélni nem mindig veszi be a 4.-et vagy néha kidobja. Nagyon lötyög az a fekete persely. A váltórúd végén volt cserélve, de van egy másik is a váltóháznál annál a kallantyúnál (nem tudom mi a pontos neve). Találtam egy képet itt látszik. [url]https://www.google.hu/search?q=trabant+601+v%C3%A1lt%C3%B3kar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jzkKU_voKoTPsgbGzoH4Bw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1066&bih=527#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FhEnHmWbTnYb4M%253A%3BoVDWE2CFkVOHlM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg04.aprod.hu%252Fimages_aprodhu%252F28793541_3_644x461_trabant-601-sebessegvalto-kuplung-valto-alkatres zek.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faprod.hu%252Fhirdetes%252Ftrabant-601-sebessegvalto-ID1pxQd.html%3B615%3B461[/url]
Zöldbõl is van jó de az sokkal sötétebb mint amit általában lehet kapni, és nem "teszkósflakon" keménységû! Ami ránézésre olyan mintha "darabos" lenne és nem úgy csillog mint a frissen lakkozott parketta az általában színtõl függetlenül jó! Remélem tudtam segíteni az eligazodásban.:)
Köszi. Hát az eladót kérdeztem, de õ nem ért hozzá, úgyhogy nem tudja... Azt tudom én is, hogy a zöld kisipari az kerülendõ. Máshol még nem láttam ilyen színû utángyárit azért kérdem. :)
Helló! Ha kemény, bakelit anyagból van akkor valószínûleg igen! Jelenleg az enyémben is ilyen van nem a kisipari hulladék világoszöld amit még dörzsárazni sem lehet! Már 2 éve bennt van és még mindíg nem log hálistennek!:)
Hasznos infó: A Debreceni székhelyû Prim Vol Trade kft., mint gépjármû alkatrész nagykereskedõ, megvételre felajánlja az alábbi új vízhûtõket 6500 Ft/db egységáron ingyenes házhoz szállítással.
Ha még nem kattant be a kormányzár, akkor aránylag könnyen lehúzható a kormányoszlopról. Ha viszont a kormányzár be van zárva, akkor csak kormányoszloppal együtt lehet cserélni.
Nem tudom, írja-e a könyv, de érdemes elolvasni a szerelésit.
A csomagtartónál egyszerû: két mínuszos fejû csavart ki kell lazítani, azután egy lemezbõl alakított merevítõt kivenni, amjd ki lehet húzni a zárat. Várjunk csak... úgy rémlik, hogy magát a betétet már nehezebb, mert itt szegecselve van valami, pl. a nyelv... nem tudom már. Lehet, hogy kompletten kell az egész alu öntvényt cserélned mindenestõl. De ez egyszerû.
Bal ajtó: ablak fel, kilincs, albalktekerõ, ajtóbehúzó le. Kárpitpatentokat óvatosan kiszeded. Ezután a két 8-as kulcsnyilású anyát eltávolítod, majd kiveszed a kilincset. Ezt követõen el kell távolítani a zárnál lévõ tõcsavart, de lehet, hogy csak az anyát. Majd szépen ki kell játszani a helyérõl az egészet. Úgy rémlik, hogy vagy nyitva vagy zárva kell lennie eközben a betétnek. Összeszereléskor állítsd be jól a kilógó elgörbített menetessszárat, egyrészt, hogy jó irányba álljon, másrészt, hogy megfelelõ hézag legyen közte és a zárszerkezet füle között. Akár többször is tedd oda, nézd össze.
Gyújtáskapcsoló... hmmm... az egész szerkezet két imbusz csavarral van felfogatva a karosszériára, a kulcsnyílás pedig nagyon kemény fémragasztóval ki van nyomva (lopásvédelem). Ezt ki kell faragni, hogy eltávolíthatóvá váljon. Úgy rémlik, hogy a betétet nem nagyon lehet cserélni. Vagyis van ott valami stift meg ablakocska, amit nehéz roncsolás nélkül eltávolítani, legalábbis ránézésre, nem próbáltam. :) Ha tényleg az egész szerkezetet cserélni kell, akkor: kormányburkolat le, kormánykerék le, kormányoszlop tartószerkezete kasztniról lehúz, majd a kormányoszlopról eltávolít. Ezután lehúzhatóvá válik a zár is. Azt hiszem! De majd meglátod. Ha így van, akkor érdemes kicsit összejelölni a kormányoszlopot tartó lemezkonzolt a karosszériával, hogy ugyanabba a pozícióban kerüljön visszaszerelésre. Itt amúgy 4db 6-os csavar van.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Örököltem egy trabantot, de sajnos nincs meg a kulcsa, apámnak van egy forgalomból kivont trabija ami ugyanolyan mint az örökölt. Azt szeretném tudni hogy mennyire nehéz kicserélni benne a gyújtáskapcsolót, mert az apáméhoz megvan minden kulcs. Köszi a segítséget! Szép napot!
A régebbi fajták fogyasztása nagyobb volt, kivéve a HB 4-1, ami már elég takarékos.A legújabb, a H 1-1 típus kifejezetten takarékosra van hangolva, igaz, ez meglátszik a dinamikán is. Meg lehet hajtani ugyanúgy, de kisebb terhelési tartományban (kisebb gáznál) valahogy lomhábban reagál a gyorsításra. Talán nem jó hasonlat, de olyasmi, mint a mai, takarékosra hangolt autók. Papíron megvan a teljesítmény, meg is lehet hajtani, de valahogy a gázpedál lenyomására nem történik semmi. Egyébként úgy 1985-tõl szerelték az újabb karbival. Keress rá a következõkre a neten, találsz képeket. Idõsorrendben: 28 HB 2-7 28 HB 3-1 28 HB 4-1 28 H 1-1
Most nem feltétlenül a trabantra gondoltam, csak a hõérték miatt kérdezem, mert nem igazán tudom milyen gyertyát érdemes tenni egy 120-as skodába. Mivel korábban ajánlottátok a Magneti Marelli CW7NP-t és a trabinál bevált gondoltam hátha abba is jó. Ezek a brisk és társai nagyon rosszak.
Szerk.: Pont most találtam meg egy régi gyertyát még anno MM CW6NP volt benne amivel jól ment illetve a Bosch W7BC-val, szóval vélhetõen a Magneti CW7NP megfelelõ lesz ugye? [i](Módosította enemot 2014.02.16. 13:48-kor)[/i]
Sziasztok! Egy gyors kérdés: a kétütemûbe való gyertya jó négyütemû autóba is? Elvileg a kétütemûbe magasabb hõértékû gyertya kell, de gondolom ez nem okoz problémát, hogy egy négyütemûbe alacsony hõértékû kell, vagy netalán tévednék? Gondolom azért árkülönbség van a magasabb hõértékû "javára". [i](Módosította enemot 2014.02.15. 22:46-kor)[/i]
Tudomásom szerint nem. De ha lett is volna, az szerintem nem befolyásolta volna úgy az autó formáját, hogy vastagabb oszloppal gömbölyûbbnek néz ki. :D
Azt szeretném kérdezni mi a különbség a régi és új fajta karburátor között ? Mettõl szerelték új karburátorral?A régebbi tipusú karbival kevesebbet eszik e a motor.Természetesen 2t motorról beszélek A formáját tekintve elfogadom biztos tapasztaltabbak vagytok mert én csak most akarom elsõ trabantomat megvásárolni
Hát, az általad megadott évszámok között a 601-es már semmit nem változott. 1979-ben volt a lökhárítóváltás, elõtte íves, teljes egészében fém volt, utána már a mûanyag sarkú. De egyébként a külsõ megjelenés a kombi 1965-ös megjelenése óta csak apróságokban változott, úgy mint a kilincsek anyaga, az irányjelzõk, a hûtõmaszk, a szellõzõ a C-oszlopon és a már említett lökhárító. Szerkezeti változás, ami a formát befolyásolná, egyszer sem történt, 81 és 89 között végig ugyanúgy nézett ki az összes.
Szép jó napot mindenkinek .Lehet hogy az én szemem csal, ezért kérdezlek benneteket akik régi trabantosok és valószínû többet tudtok a csodás601-esrõl.Szóval 601-es trabiról van szó fõleg a kombi változatról.Nekem úgy tûnik hogy a korábban gyártott kombiknak mintha más formája más alakja lenne mint a 89-90 eseknek.A régebbi tipust példáúl 81-86 os gyártmányúak szögletesebb mig a 89-90 es sokkal gömbölyûbb.De remélem van köztetetk valaki aki megerõsíti vagy cáfolja ezeket mert azért nem vagyok benne biztos hogy jól látom.Kiváncsian várom mi a vélemyényetek.
1. Igen, katalizátor nélkül levizsgáztatható az autótok, viszont teljesítenie kell az elõírt füstölési értéket. Ennek feltétele: - A kipufogó rendszered keresztmetszete ne legyen túlzottan leszûkülve, eltömõdve. - Levegõszûrõt újra cseréld ki! - Gyertyákat is érdemes cserélni. - 1:50-es keverési arány az üzemanyag tekintetében (lehetõleg fél- vagy teljesen szintetikus 2T olajjal) Én Repsolt használok. A jelenleg benne lévõ benzint érdemes leereszteni! - Adott esetben módosítani a karburátor beállításán (kevesebb üzemanyag, több levegõ). A karburátort sem árt kitisztítani!
A legbiztosabb egyébként az, ha tudsz a lakóhelyed környezetében egy ismerõst keresni, nem mellékesen egy olyan helyen, ahol egyébként vizsgáztatnak egyáltalán kétütemû jármûveket is! Ezt csak azért írtan, mert sajnos már nem mindenhol végeznek ilyet!
Amennyiben a mûszaki vizsgán megfelelt a járgány természetesen megkapja a 2 évet Õ is. Vizsgára elviheted Te is, ha jogosítvánnyal rendelkezel és írtok egy hivatalos meghatalmazást és mellékesen nem árt egy útvonalengedély sem!
Fontos az is, hogy a kötelezõ (KGFB) legyen újrakötve a gépezetre!
2. Nem kell újra vizsgáztatni a gépet, ha érvényes vizsgával rendelkezik.
3. A MOL HIXOL T ajánlom én is. Én bementem a legelsõ MOL kútra és kaptam (Bp. Hõs u.).
4. Keverési aránynak többnyire az 1:40 ajánlom a korábban említett jó minõségû 2T olajjal.
5. DOT 4 tökéletes és 1 Litert szerezz be belõle (légtelenítés, stb.)!
Hajtómûolajnak most mi 75w90-et használunk, ha úgy is megvárod indulás elõtt még kicsit bemelegszik a motor akkor nem okoz nagy problémát a szabadonfutónak. Fékfolyadéknak tudtommal a DOT3 a gyári, de a DOT4 még jobb. Keverékrõl van táblázat 1:33-as azt hiszem az autópályára ajánlják, 1:50 közút. Ártani nem árt a kicsit magasabb olajtartalom, csak jobban kormozódik. Bejáratásnál mi 1:25-öt használunk igaz csak néhány litert félszintetikus olajjal keverve. Elég jó, de a szintetikus jobb lenne, de pár év alatt amit spórolsz rajta felújíthatod a motort annyiból, vagy vehetsz másik trabit. :D (Majd a nálam okosabbak kijavítanak ha valami nem stimmel.)
Sziasztok! Több kérdésem is volna, megpróbálom érthetõen, összeszedetten leírni:
1, Ideiglenesen ki van vonva a mûszaki nélküli '79-es kétütemû Trabink, ami nagymamám nevén van új kora óta. Nem tudom pontosan, hogy a mûszaki vizsga hogy zajlik manapság a kétütemû autóknál. Ha jól tudom, akkor a 2004 elõtt tulajdonba került autóra nem vonatkoznak a környezetvédelmi elõírások (tehát pl nagymamámra nem vonatkozik), azaz nem kell katalizátor? Ha ez így van, akkor õ elviheti mûszakiztatni az autót, és ha minden rendben van, akkor kap 2 év mûszaki vizsgát, vagy már így sem lehet kétütemût vizsgáztatni? Ha ez így nem pontos, kérlek Titeket, hogy világosítsatok fel, nem találtam korrekt infót errõl a neten.
2, Ha kap mûszaki vizsgát az autó, és átírom a nevemre, akkor ugye nem kell új mûszaki vizsgát tennie. Alapból nem kéne, de nem tudom, hogy ez kétütemûnél is így van-e a szigorítások miatt?
3, Hajtómûolajat szeretném lecserélni. Olvastam a fórumban, hogy a MOL Hixol-T olajat dícsértétek többen (és ez a "hivatalos"), de elég nehéz beszerezni. A GYIK-ban olvastam, hogy 75W90-es hajtómûolajjal lehet cserélni, bár errõl is olvastam negatív tapasztalatot (hidegben nem túl szerencsés használni). Valóban megfelelõ megoldás ilyenre cserélni az olajat? Ha igen, milyen márkát/típust érdemes? Pl innen?: [url]http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Hajt%C3%B3m%C5%B1olajok/75w-90+hajt%C3%B3m%C5%B1olaj/[/url] [url]http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/szemelyauto-hajtomuolaj/75w90/[/url]
4, A keverék helyes arányára lennék kíváncsi, ami általában bevált. Olvastam, hogy akár 1:50-es keverék is jó, én úgy tudom, hogy az 1:30-1:40 közötti az elfogadott. Én ilyet (~1:30) töltöttem bele, és igaz, hogy 2-3 év állás után elõször beindítva, de nagyon-nagyon füstölt. Ezek szerint lehet, hogy szerényebb keverék is mehetne bele anélkül, hogy a motornak rosszat tennék?
Én úgy tudom, hogyha ideiglenesen van kivonva az autó, és újra használni szeretnéd, akkor ugye lejár a kivonás fél év után (2500 Ft), akkor le kell mûszakiztatni, és be kell menni az okmányirodába minden pappírral, új forgalmi, illeték, és akkor annyi. Nekem legalábbis így van, félévente mindig meghosszabbíttatom ameddig nem lesz lemûszakiztatva, bár nem értem teljesen, hogy Neked 6 éve ki lett vonatva ideiglenesen és annyi? azóta nem lett meghosszabbíttatva? de biztos vannak jártasabbak ebben üdv: Robi
Dozzer vagyok ma regisztráltam az oldalon. Van egy 601s Trabim és szeretném használatba venni. 91es évjárat. Viszont vagy 6 éve ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból de szeretném visszrarakatni. Vajon ez lehetséges?