Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Megpróbálom azért hátha kicserélik, bár a szokásos M.o-i körülmények között valószínûleg elküldenek jó messzire. Közbe utánanéztem és a hajtómûolaj igen kritikus ilyen szempontból, nem javasolt túlzottan használni. Ha legalább 1 évvel fiatalabb lenne nem igazán érdekelne, de 3-4 év múlva a fene se tudja mi lesz már ebbõl az olajból.
Helló! Ma sikerült megvenni az olajat sajnos nem is figyeltem a gyártási idõt, az gáz ha 2009-es? Nagyon nehéz volt beszerezni, ez is közrejátszott, hogy nem is néztem a szavatosságát. Bár lehet kár ezen gyötrõdni elvileg jónak kéne lennie nem?
Esetleg meg lehet ejteni egy gázolajos átöblítést helyben járatással. Nem biztos, hogy véglegesen segít. Én úgy jártam, hogy ugyanez a problémám volt. Szétszedtem és összraktam a szabadonfutót, azóta tökéletes. A legérdekesebb, hogy semmi komolyabb koszt nem találtam benne. Egyszerûen azóta sem tudom, pontosan mi lehetett a baja, hacsak nem árt neki már a szemmel alig látható lerakódás is.
Az nem baj, ha literesben van, marad tartalékod belõle. Mindenképpen cseréld le az olajat, ha nem segít, akkor a szabadonfutó cseréje után vissza tudod tölteni a belevalót.
Én is gondoltam rá, hogy annyit még megérne kipróbálni. Majd egy mol kúton megnézem hátha nem túl drága, bár sajnos ha jól tudom csak 1l kiszerelésben van. Hétvégén megoldom, remélhetõleg csak ez a baja.
Azért ne ess neki egybõl a váltónak. Legyen üzemmeleg a kocsi, az a legjobb, ha a váltó is már átmelegedett. Ha nem akarsz emiatt sokat menni, akkor legalább a motor legyen meleg, majd állj le vele, és hagyd, hogy valamennyire a váltó is felmelegedjen. Ennek az a célja, hogy az olaj minél folyékonyabb legyen. Ereszd le a régit, hagyd, hogy minél több kifolyjon. Zárd vissza a leeresztõ csavart. Ezután töltsd fel kb. 1.3 liter "Mol Hixol T" olajjal a váltót. A nívó csavart addig ne csavard ki, míg nem mentél vele egy kört (szerintem). A próbaút után érdemes csak belõni a pontos szintet, addigra mindenhová eljut az új olaj. A diffibõl eléggé lassan folyik csak ki, és ugyanilyen lassan is megy csak vissza az új. Ez az olaj a gyári olaj megfelelõje, normális olajboltban van, vagy tudnak rendelni. Fimolt, egyéb adalékot ne adj hozzá, csúszni fog tõle a szabadonfutó, ahogy most is.
Szóval akkor se másik olaj, se az állítás nem segítene? A szabadonfutót hogy lehet cserélni? Egyáltalán mi romolhat el egy ilyen görgõs valamiben? A rudazaton akkor nem is érdemes állítani? Egyébként a 4. fokozat nagyon keveset volt használva annyi biztos. És az is érdekes, hogy kezdetben még ment vele, de aztán már semmi. Nem lehet hogy a sûrûbb olaj miatt a görgõk nem mennek ki rendesen? Nem sok kedvem van megint szerte szét szedni az egészet. Gondolom a szabadonfutót nem olyan egyszerû cserélni a váltót meg le se igen lehet szedni amíg a motor a helyén van. [i](Módosította enemot 2014.03.02. 15:57-kor)[/i]
A szabadonfutóval van baj. A többi fokozatot azért veszi rendesen, mert csak a 4. fokozat hajtó fogaskerekébe van beépítve szabadonfutó, az össze stöbbi teljesen hagyományos kivitelû.
Egy újabb probléma merült fel a 601-es trabival. Most már határozottan beugrik a váltó 4.-be, de így sincs hajtás. A motor pörög, de semmi, nagyon ritkán érzõdik, hogy berakásnál egy pillanatra elkapja, de szinte azonnal megszûnik a hajtás. Lehet valamit állítani valahol? Szerintetek mi lehet a probléma? A többi fokozatot szépen veszi nincs is nagy hangja, ezen kívül minden más már rendbe lenne. Most Agip rotra 75W90 van benne. Ez okozhat ilyen gondot vagy a szabadonfutó kopott volna el? Van netalán a léptetõvilla? (Nem tudom mik jöhetnek szóba mert a váltó még sose volt szétszedve, így nem is láttam még ilyen váltót.) Hallottam, hogy az olaj kihathat erre, bár nem tudom hogy akkor a többi fokozatra nincs hatással? A másik, ha az olaj a baja akkor az olaj lecserélésével megoldódik a probléma vagy a szabadonfutó is károsodik?
Mivel most volt felújítva a motor és elõtte nagyapám használta így nem tudjuk, hogy egyáltalán akkor még jó volt e a 4. mert õ nagyon ritkán használta (sajnos). Szóval azóta mióta összeraktuk és mentünk vele kezdetben még bevette a 4.-et aztán mentünk vele párszáz métert majd megszûnt a hajtás, de olyan volt mintha kilökte volna, vagy a fene se tudja a váltókar a helyén maradt, majd újra be 4.-be akkor megint ment egy darabig majd ismét eltûnt a hajtás, azóta meg semmi, beveszi, de nincs hajtás. Ha érdemes az állítási lehetõséget is kipróbálni mit kellene és merre állítani? Gondolom a rudazaton a kampós valamibe menõ kart kellene csak kérdés, hogy merre elõre-hátra vagy valamelyik oldalra?
Trabant (601,1,1) kmspirál mindkét végén azonos a menet? tehát mindegy milyen állásban tesszük be? Tegnap szereztem egyet(1,1-eshez), de az egyik vége nem megy rá a km órára...(a 601-esére sem)..namost van már a kihajtásnál a menet(még nem próbáltam), vagy nem Trabié...
Köszi a segítséget!Kendács kizárva 28 ezer km van az autóban,csak most száraz helyen pihen pár évet míg veterán korú lesz,és itthon is nagyobb becsülete lesz a 4T-nek.Addígis gyûjtök hozzá pár cuccot mire újra be lesz üzemelve.Egy jó hütõ pont kellett vola,de az igazi úgyis egy gyári lenne.Nekem valamiért PAL (csehszlovák) márkájú van benn,bár az elsõ tulaj azt állítja nem volt soha cserélve.Fura.
Nem igazán ugrik be se, ha kézzel felfelé van nyomva a váltókar és úgy tartva akkor még csak-csak benne is marad. De valamikor vagy kilöki vagy egyszerûen be se veszi. Mondjuk ezt így nehéz megmondani,hogy mi is a hiba, de hátha a gumi jelent megoldást.
Ez így igaz! De! A kolléga leírása alapján nem hiszem hogy súlyos mechanikai probléma lenne! A gumi "perselynek" is lehet köze hozzá(nem "lépteti" rendesen pozícióba a rudazatot), bár biztosat csak akkor lehetne mondani ha látná(érezné)az ember!
Nopersze nem mindegy, mit értesz azalatt, hogy nem veszi a 4.-et. Bele sem ugrik, vagy beleugrik, de nem viszi a kocsit..Az elõbbire lehet megoldás(bár igazából annak a guminak ehez semmi köze), de ha beleugrik a fokozatba a váltó, és olyan mintha üresben lenne, akkor vagy olaj, vagy szabadonfutó probléma lesz...
Megpróbálom majd kicserélni a gumit. A váltókar oldalra mozgatásakor sok a holtjáték kb. 3cm-t mozgatva oldalra a kapós izé még meg se moccan annyira nagy a kopás. Valószínûleg nagyon elkophatott mert ez még a gyári. A rudazaton a mûanyag persely is teljesen el volt kopva az is cserélve lett, szóval valószínûleg megérett egy cserére. Biztos nem lehet egy drága ez a gumi. Kösz a segítséget!
Ha a lógás aggaszt akkor próbáld meg a kampót kicsit összenyomni, de szerintem ott nem az lesz a probléma! Fújd be a rudazatot minden súrlódó pontnál WD40-el semmiképp se zsírozd mert akkor csak szorulni fog! Én azért megpróbálnék a rudazaton is állítani mert a Trabim nekem is csinálta ezt csak 4.-ben! Kicsit csaltam lefele a fokozatokon és jó lett!
Feltehetõen egyrõl. Egy ilyen kampószerûség van ami kapcsolja a fokozatokat ahhoz megy a váltórúd a csatlakozásnál van ez az izé. Nem néztem még, hogy gumi e, de ha az akkor nincs probléma, de nekem van egy olyan érzésem, hogy az nem gumi. Minden esetre oldalra 5mm-t mozog fel-le még többet. Nem tudom gyárilag mennyire kell lötyögnie, de gondolom ennyire azért nem kéne. Kösz, majd megnézem még pontosan, hogy mennyire kemény és megmoccan e egyáltalán.
Sajnos, nem passzol. Esetleg végszükség esetén összekendácsolható, de én nem tenném bele. A 4T Warbi hûtõje kicsit szélesebb, valóban mások a felsõ rögzítési pontok, és sajnos alul sem ugyan ott támaszkodik fel ahol a Trabinak a hûtõje. A kiegyenlítõ tartály visszavezetõ csöve is a másik oldalon van. G
Helló! Ha arra a fekete gumiszerû "izére" gondolsz amibe belemegy a váltókar és mozgatja a váltórudazatot, akkor a lépések a következõk: Húzd ki a váltókart a kaszni fele, az alu csonk a gumival ottmarad, fújd be szilikonnal a gumit és óvatosan próbáld meg a csonknál fogva kifordítani a "szembõl"! Visszafele az újat áztasd be meleg vízbe így valamennyire meglágyul, és kend be valamivel pl. olajjal és elvileg könnyen visszamegy a helyére! Remélem érthetõ voltam, és egyrõl beszélünk! :)
Sziasztok! A 601-es trabiba a váltónál a perselyt hogy lehet cserélni nem mindig veszi be a 4.-et vagy néha kidobja. Nagyon lötyög az a fekete persely. A váltórúd végén volt cserélve, de van egy másik is a váltóháznál annál a kallantyúnál (nem tudom mi a pontos neve). Találtam egy képet itt látszik. [url]https://www.google.hu/search?q=trabant+601+v%C3%A1lt%C3%B3kar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jzkKU_voKoTPsgbGzoH4Bw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1066&bih=527#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FhEnHmWbTnYb4M%253A%3BoVDWE2CFkVOHlM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg04.aprod.hu%252Fimages_aprodhu%252F28793541_3_644x461_trabant-601-sebessegvalto-kuplung-valto-alkatres zek.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faprod.hu%252Fhirdetes%252Ftrabant-601-sebessegvalto-ID1pxQd.html%3B615%3B461[/url]
Zöldbõl is van jó de az sokkal sötétebb mint amit általában lehet kapni, és nem "teszkósflakon" keménységû! Ami ránézésre olyan mintha "darabos" lenne és nem úgy csillog mint a frissen lakkozott parketta az általában színtõl függetlenül jó! Remélem tudtam segíteni az eligazodásban.:)
Köszi. Hát az eladót kérdeztem, de õ nem ért hozzá, úgyhogy nem tudja... Azt tudom én is, hogy a zöld kisipari az kerülendõ. Máshol még nem láttam ilyen színû utángyárit azért kérdem. :)
Helló! Ha kemény, bakelit anyagból van akkor valószínûleg igen! Jelenleg az enyémben is ilyen van nem a kisipari hulladék világoszöld amit még dörzsárazni sem lehet! Már 2 éve bennt van és még mindíg nem log hálistennek!:)
Hasznos infó: A Debreceni székhelyû Prim Vol Trade kft., mint gépjármû alkatrész nagykereskedõ, megvételre felajánlja az alábbi új vízhûtõket 6500 Ft/db egységáron ingyenes házhoz szállítással.
Ha még nem kattant be a kormányzár, akkor aránylag könnyen lehúzható a kormányoszlopról. Ha viszont a kormányzár be van zárva, akkor csak kormányoszloppal együtt lehet cserélni.
Nem tudom, írja-e a könyv, de érdemes elolvasni a szerelésit.
A csomagtartónál egyszerû: két mínuszos fejû csavart ki kell lazítani, azután egy lemezbõl alakított merevítõt kivenni, amjd ki lehet húzni a zárat. Várjunk csak... úgy rémlik, hogy magát a betétet már nehezebb, mert itt szegecselve van valami, pl. a nyelv... nem tudom már. Lehet, hogy kompletten kell az egész alu öntvényt cserélned mindenestõl. De ez egyszerû.
Bal ajtó: ablak fel, kilincs, albalktekerõ, ajtóbehúzó le. Kárpitpatentokat óvatosan kiszeded. Ezután a két 8-as kulcsnyilású anyát eltávolítod, majd kiveszed a kilincset. Ezt követõen el kell távolítani a zárnál lévõ tõcsavart, de lehet, hogy csak az anyát. Majd szépen ki kell játszani a helyérõl az egészet. Úgy rémlik, hogy vagy nyitva vagy zárva kell lennie eközben a betétnek. Összeszereléskor állítsd be jól a kilógó elgörbített menetessszárat, egyrészt, hogy jó irányba álljon, másrészt, hogy megfelelõ hézag legyen közte és a zárszerkezet füle között. Akár többször is tedd oda, nézd össze.
Gyújtáskapcsoló... hmmm... az egész szerkezet két imbusz csavarral van felfogatva a karosszériára, a kulcsnyílás pedig nagyon kemény fémragasztóval ki van nyomva (lopásvédelem). Ezt ki kell faragni, hogy eltávolíthatóvá váljon. Úgy rémlik, hogy a betétet nem nagyon lehet cserélni. Vagyis van ott valami stift meg ablakocska, amit nehéz roncsolás nélkül eltávolítani, legalábbis ránézésre, nem próbáltam. :) Ha tényleg az egész szerkezetet cserélni kell, akkor: kormányburkolat le, kormánykerék le, kormányoszlop tartószerkezete kasztniról lehúz, majd a kormányoszlopról eltávolít. Ezután lehúzhatóvá válik a zár is. Azt hiszem! De majd meglátod. Ha így van, akkor érdemes kicsit összejelölni a kormányoszlopot tartó lemezkonzolt a karosszériával, hogy ugyanabba a pozícióban kerüljön visszaszerelésre. Itt amúgy 4db 6-os csavar van.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Örököltem egy trabantot, de sajnos nincs meg a kulcsa, apámnak van egy forgalomból kivont trabija ami ugyanolyan mint az örökölt. Azt szeretném tudni hogy mennyire nehéz kicserélni benne a gyújtáskapcsolót, mert az apáméhoz megvan minden kulcs. Köszi a segítséget! Szép napot!
A régebbi fajták fogyasztása nagyobb volt, kivéve a HB 4-1, ami már elég takarékos.A legújabb, a H 1-1 típus kifejezetten takarékosra van hangolva, igaz, ez meglátszik a dinamikán is. Meg lehet hajtani ugyanúgy, de kisebb terhelési tartományban (kisebb gáznál) valahogy lomhábban reagál a gyorsításra. Talán nem jó hasonlat, de olyasmi, mint a mai, takarékosra hangolt autók. Papíron megvan a teljesítmény, meg is lehet hajtani, de valahogy a gázpedál lenyomására nem történik semmi. Egyébként úgy 1985-tõl szerelték az újabb karbival. Keress rá a következõkre a neten, találsz képeket. Idõsorrendben: 28 HB 2-7 28 HB 3-1 28 HB 4-1 28 H 1-1
Most nem feltétlenül a trabantra gondoltam, csak a hõérték miatt kérdezem, mert nem igazán tudom milyen gyertyát érdemes tenni egy 120-as skodába. Mivel korábban ajánlottátok a Magneti Marelli CW7NP-t és a trabinál bevált gondoltam hátha abba is jó. Ezek a brisk és társai nagyon rosszak.
Szerk.: Pont most találtam meg egy régi gyertyát még anno MM CW6NP volt benne amivel jól ment illetve a Bosch W7BC-val, szóval vélhetõen a Magneti CW7NP megfelelõ lesz ugye? [i](Módosította enemot 2014.02.16. 13:48-kor)[/i]
Sziasztok! Egy gyors kérdés: a kétütemûbe való gyertya jó négyütemû autóba is? Elvileg a kétütemûbe magasabb hõértékû gyertya kell, de gondolom ez nem okoz problémát, hogy egy négyütemûbe alacsony hõértékû kell, vagy netalán tévednék? Gondolom azért árkülönbség van a magasabb hõértékû "javára". [i](Módosította enemot 2014.02.15. 22:46-kor)[/i]
Tudomásom szerint nem. De ha lett is volna, az szerintem nem befolyásolta volna úgy az autó formáját, hogy vastagabb oszloppal gömbölyûbbnek néz ki. :D
Azt szeretném kérdezni mi a különbség a régi és új fajta karburátor között ? Mettõl szerelték új karburátorral?A régebbi tipusú karbival kevesebbet eszik e a motor.Természetesen 2t motorról beszélek A formáját tekintve elfogadom biztos tapasztaltabbak vagytok mert én csak most akarom elsõ trabantomat megvásárolni
Hát, az általad megadott évszámok között a 601-es már semmit nem változott. 1979-ben volt a lökhárítóváltás, elõtte íves, teljes egészében fém volt, utána már a mûanyag sarkú. De egyébként a külsõ megjelenés a kombi 1965-ös megjelenése óta csak apróságokban változott, úgy mint a kilincsek anyaga, az irányjelzõk, a hûtõmaszk, a szellõzõ a C-oszlopon és a már említett lökhárító. Szerkezeti változás, ami a formát befolyásolná, egyszer sem történt, 81 és 89 között végig ugyanúgy nézett ki az összes.