Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5181  Tomi 2013-12-09 22:54:30

Sziasztok!
Ismét én vagyok, ha valaki még emlékszik. (Egy henger ment csak.) Az elektronika ellenõrizve lett és tökéletes gyújtás 3.15 és 3.2-en van kiórázva. Még mindig nem jó ezért ki lett véve a motor. Kifújásnak nem nagyon van nyoma bár nem tudom lenne e egyáltalán. A hengerfej hengertalp tömítések tökéletesek. A hengertalp tömítések külön be lettek kenve hõálló tömítéssel. (Kompresszió igen jó.) A blokk két fele is tömítõvel lett összerakva kifújásnak semmi jele. A lendkerék felõl se, de azért nem igazán tetszik ez a labirint gyûrûs megoldás, de ha eddig jó volt nem hiszem h ez lenne a baja. (Bár a felújított fõtengely esetén bármi elõfordulhat.) Így most ötletek híján már csak a vezérlõtárcsa maradt. Valaki el tudná küldeni, hogy hogy is kell azokat helyesen beszerelni? (Elvileg úgy lettek visszarakva az újak ahogy a régiek lettek, de az ördög sosem alszik.) Amúgy azoknak a vezérlõtárcsáknak tökéletesen kell zárniuk? (Mert gyárilag az egyik picit hajlott volt, de tényleg egy picit, csak az élmérõn látszott.) Ha van valakinek valami ötlete várom. A váltó felõli henger nem megy. (Még a motor épp nincs szétszedve csak kivéve. Amúgy a fõtengelyen a csapok eltolása kb 180° felmerült ez is lehetséges problémaként, de ez így kizárva. Talán még a gyûrûket kéne megnézni, de nem hiszem h az a baja elõtte törött dugattyúgyûrûvel kb. 0 bar kompresszióval is ment mind a két henger a dugattyúk meg lötyögtek a hengerben, bár csoda hogy ment akkor.

5180 Sz. Tamás 2013-12-07 20:53:01

Sziasztok! Négyütemû Trabinál mi volt a gyári szerszámkészletben? Nagy segítség lenne. Képet esetleg tudtok küldeni, vagy ide betenni róluk? Ha valakinek van gyári szerszámkészlete eladó, szóljon:

email: aftermoon@indamail.hu

köszi: Sz.Tamás

5179  Spityu 2013-12-06 13:03:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 57020

Azt hiszem, amikor azon elmélkedtünk, hogy milyen sorrendben lettek felhordva az egyes rétegek, akkor megtalálta valaki ezt a videót, talán Bajáki Péter.

5178 Gyapjas Gergely 2013-12-05 21:52:12

Spityu, Heggla! Nem tudom hogy láttátok e már ezt a videót az 1.1 kombi gyártásáról, de jól látszik benne az alvázvédõzés például.
http://www.youtube.com/watch?v=5TSyzpHa3Tg
[i](Módosította strabi 2013.12.05. 22:54-kor)[/i]
[i](Módosította strabi 2013.12.05. 22:54-kor)[/i]

5177 Borbély Balázs 2013-12-04 19:47:35

Üdv mindenkinek
Remélem tud nekem valaki valami tippet adni motortcseréltünk egy kétütemü trabiban és valami oknál fogva nem lehet beállitani az alapjáratot ha be is sikerül kb 1-2 percig normálisan jár szép a hangja meg minden gondolegyet és teljesen elkezd pörögni a motor mintha teljes gázt adna valaki kb ez is 1-2 percig tart nála és utánna visszaesik teljesen és lefullad :S esetleg tud rá valaki valami megoldást?

5176  Spityu 2013-12-02 22:01:59

Az utolsó képet nézve, azt hittem, hogy nagyon be van nyomódva a hátulja a kocsinak, és ezért lett eldobós. Aztán kinagyítva már láttam, hogy egy háttámla áll ki a csomagtartóból. Teljesen olyan a furnér így árnyékban, mintha a kocsi színe lenne.
Jó volna tudni az alvázszámot, egészen addig, amíg nem ismerjük a körülbelüli gyártási idõpontot, csak találgatunk. Az színegyezés egy dolog, az csak a keverõn múlik. A felhordást már nehezebb utánozni. Amúgy elképzelhetõ, hogy eredeti, de én is inkább abban hiszek, hogy valamikor a 90-es évek végén, 2000-es évek elején így-úgy felújítgatták, és akkor tettek rá kockalököst.

Heggla! Ne add fel, ha legközelebb arra jársz, próbáld meg megtudni az alvázszámot!

Hohó! Kinagyítgattam a többi képet is. Amit furcsállok:
- Az elsõ sárvédõt popszegecs rögzíti, ami színre van fújva.
- A hát sárvédõnél a kanyarban is van szegecs. A 2T-n csak alul, és felül van, összesen 3.
- A kis képen is látszik, nem gyári elem: az elsõ sárcsapó.

Félek, hogy nem egy ritkasággal van dolgunk. :(
[i](Módosította Spityu 2013.12.02. 23:05-kor)[/i]

5175 Őry Gábor 2013-12-02 19:12:37  Előzmény:jocking .: 57016

Viszont eléggé egyszínû a kasztnival.

5174 jocking . 2013-12-02 15:03:20  Előzmény:Kiss Krisztián: 57015

Gyanús. Bár nem hiszem, hogy tényleg gyári lenne. Tudtommal csak a nullszéria volt ilyen lökhárítós, a tényleges gyártásba ilyen nem került. Ha a felni is másmilyen rajta, akkor a lökös is lehet, bár tényleg fura, hogy miért fém mind2... Lehet hogy egy kocc során összetört az elsõ, és a hátsót is kicserélték, hogy egyforma legyen.:D

5173 Kiss Krisztián 2013-12-02 10:07:30  Előzmény:Kiss Krisztián: 57014

Még egy kép,csak nem volt helyem..
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131202/_l_s_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5172 Kiss Krisztián 2013-12-02 10:05:25  Előzmény: Spityu: 56961

Na megtaláltam a trabit,már donor 4éve,de amúgy tetõ alatt zárt helységben áll,ezért nem találtam rá.Épp kitolták,mert útban volt,igy arrafelé menet megláttam,bekéretöztem és lefotóztam.Amúgy tõlünk 8km re van,egy gazdás volt,33ezer kmrel és eredeti fényezésü. Kár hogy a tulaj nem volt épp otthon csak a felesége,jobban nem tudtam(nem akartam nyitogatni stb,igy is elég hülyének tarhatott :)kiváncsi lettem volna az alvázszámra,akkor megtudtuk volna határozni a gyártáspontos dátumát,év/hó...
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131202/_l_s_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131202/_l_s_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i](Módosította heggla 2013.12.02. 11:06-kor)[/i]

5171 Kárász Endre 2013-12-01 12:10:47  Előzmény: Tomi: 57011

A labirintnál alapesetben a gyûrûk nekiszorulnak a labirintháznak ("öntöttvas valami"), és ezáltal állnak, míg maga a lendkerék hornyolt nyaka forog. Egy idõ után ezek a gyûrûk meg-megforognak a házban, amit a gyûrû kifényesedett külsõ felületérõl, illetve a házban keletkezõ két fényes csíkból lehet észrevenni. Tavaly a felújítás során én pont a házat meg a gyûrûket cseréltem, bár úgy tudom, hogy a gyûrû annyira nem kritikus. Nekem azóta tökéletesen mûködik. A ház kopása egyébként a gyújtás oldalon erõteljesebb, mivel ott alumíniumból van. A gyûrû párszáz forintos tétel, gyári új házat pedig 3200Ft-ért kapni Pesten.
Amit heggla javasolt, azzal alapvetõen a fekete doboz+trafó+kábel+pipa összeállítást tudod leellenõrizni. Nem tudom, hogy a gyújtásod eredetileg hogy volt beállítva, illetve szét-, és összeszereléskor mennyire nyúltál bele, de korábban kérdezted, hogy lehet-e eltérõ a két henger elõgyújtása. Nos az a helyzet, hogy igen, lehet. A jeladó fém alaplemezét tekergetve mindkét henger elõgyújtása egyfomán vátozik, azonban a lapon lévõ kis nyákot is lehet állítani. Ennek a billentésével a két henger gyújtásának egymáshoz képesti idejét lehet beállítani. Tehát elvben nem kizárt az sem, hogy az egyik hengernél jó az érték, a másiknál nem.

Felhívnám a figyelmedet, hogy amennyiben ez a probléma, akkor a heggla által leírt csere során ugyanúgy a másik henger kezd majd el rendetlenkedni, mint ha pl. a trafó vagy a gyertyapipa lenne rossz. Tehát ez a cserés kísérlet csak arra jó, hogy egyértelmûen kiderüljön, hogy a gyújtás-e a ludas a dologban, arra azonban nem, hogy meghatározd, hogy pontosan melyik rész mûködik rosszul.

Amit javasolni tudok: Próbáld ki kezdetként a felcserélést!
- Ha így is ugyanaz a henger nem megy, akkor szinte 100%, hogy nem a gyújtás miatt van baj. Persze ilyenkor is érdemes leellenõrizni, hogy pontosan melyik hengernél mikor van szikra. Nem az ékszíjtárcsa rovátkája alapján, hanem tisztességesen mindkét hengernél a saját kicsavart gyertyájával megmérni a felsõ holtpont közelében, hogy hány mm az elõgyújtás.
-Ha a felcserélés miatt megváltozik, akkor a gyújtás kimérését kezd a jeladónál. Itt nem szabad próbalámpát használni, csak feszültségmérõt (multiméter), esetleg egy LED-et megfelelõ értékû ellenállással sorbakötve. Azt kell nézni, hogy a jeladóból a dobozhoz feljövõ jel mikor vált 0-ról 12V-ra, illetve mikor esik le 12V-ról 0-ra. Ennek a két átmenetnek a FHP elõtt kell lennie kb. 3 mm-rel mindkét hengernél. Pontosabban: a lefutáskor gyújt az 1-es henger, a felfutáskor pedig a 2-es henger. (Nagyon halkan megjegyzem, hogy az egész vackot gond nélkül be lehet kötni fordítva: a jeladó 180 fokkal elforgatva is beszerelhetõ, és a fekete doboz zöld meg fehér kábelét a trafókra fordítva felrakva így is tökéletesen fog mûködni minden, csak épp minden keresztbe fel lett cserélve...)

Volt a Trabi javítási könyvéhez egy kiegészítés, amit 85' után adtak ki. Ebben van - többek között - leírva az EBZA gyújtás lelki világa is. Fogalmam sincs, hogy már milyen régóta tervezem, hogy beszkennelem a munkahelyemen... :) Ha a némettel kicsit is elboldogulsz, akkor itt egy link:
[url]http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=46&page_number=3#3.2.%20Elektronische%20Batteriez%C3%BCndanlage%20EBZA-2H[/url]

NAGYON FONTOS!!!!!!!!!

A belinkelt anyagban, és a magyar nyelvû eredeti kiadványban is az "E!" ábrán rosszul van feltûntetve a jeladóra menõ vezetékek sorrendje. Fejbõl most nem megy, de azt tudom, hogy a nyáklapon ott vannak a számok, és azok jók. Szóval nehogy valaki az ábra alapján átkösse a gyújtást!! Ami jó, ami stimmel, az az, hogy a 7-es a zöld, a 15-ös a fekete, és a 31-es a barna.
[i](Módosította Endre 2013.12.01. 13:24-kor)[/i]

5170 Őry Gábor 2013-12-01 10:34:04  Előzmény: Tomi: 57011

Nem tudom, mit lehet tenni kifújó labirinttömítéssel. Új gyûrûket tettem bele (lehet, hogy valamilyen kisipari szarok voltak?) a szimmeringházon és a lendkeréken igazából nincs mit csinálni. Lehet, hogy valakinek van rá valami receptje.
Én, amikor így jártam, kicserétem szimmeringre, szimmeringes lendkereket tettem fel, és máris lett alapjárat.

A gyújtásod jó, , ha jó a gyertya, nem ott van a gond.

5169  Tomi 2013-12-01 10:18:51  Előzmény:Őry Gábor: 57010

Ok, akkor elõször a hengertalp környékén nézek szét, bár új tömítések kerültek bele és be lett kenve hõálló tömítõvel minden illesztés. Ha a labirint gyûrûknél fúj ki akkor mit lehet csinálni? Ott sok mindent nem lehet cserélni a fedél alatt új tömítés az is bekenve tömítõvel, persze csak vékonyan hogy ne folyjon bele a motorba. A gyûrûk a lendkeréken és azon az összefogató öntöttvas valamin (nem tudom mi a hivatalos neve, 3 csavarral van rögzítve a lendkerék mögött) tömítene, egy pici kopás látszott rajta, de inkább csak a felületen látszott, nem érezhetõ és nem is jelentõs. A lendkerékkel meg nem igazán szeretnék csinálni semmit, csak cserélni lehet, de hát az már nem igazán éri meg. Amúgy nem valószínû hogy ott fújna ki. A fõtengelyrõl sokat nem tudok mondani felújított, annyi biztos, hogy a 180°-os eltolás az kb jó, szemre ellentétes oldalon voltak a csapok. A vezérlés már meg van cserélve minden, most már ki kell majd próbálni. (A trafók amúgy jók, mert elõtte csak azok voltak megcserélve.) Mondjuk nem tudom létezik e olyan hogy kívül adja a szikrát, de nyomáson már nem?
Minden esetre amíg nem lesz kipróbálva addig újat nem tudok mondani. Kösz a tippeket mindenkinek.

5168 Őry Gábor 2013-12-01 09:08:24  Előzmény: Tomi: 57008

Ha kifújás van, akkor fordulaton még jó lehet. Kisebb kifújásnál jellemzõen csak az alapjárat megy el. Akkor van nagyobb szerencséd, ha a váltó felõli nem megy. Remélhetõleg így nem kell szétvenni a motort. A labirint is kifújhat, új gyûrûkkel is. A lendkerék levétele után látszik, hogy olajos-e a környék. Persze elõbb szétnéznék a hengertalp körnéykén is. Bár a henger levétele sem egyszrûbb, mint a komplet motor kivétele és a lendkerék levétele. Ugyanakkor a henger levételénél meg lehet nézni a vezérlõtárcsát. Bár a tünetek alapján az rendben lehet. Úgy tudom, fordított beszerelésnél van alapjárat, viszont nem megy az autó rendesen.
[i](Módosította orygabor 2013.12.01. 10:13-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.12.01. 10:14-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.12.01. 10:15-kor)[/i]

5167 Kiss Krisztián 2013-11-30 22:48:23  Előzmény: Tomi: 57006

Ja,bocs,nem engedi szerkeszteni,szóval cseréld át,és a vezérlõ szálat is kösd át,ha akkor is ua,akkor legalább a trafók és gyújtás kilõve. Nem szeretek távgyogyótani,ki rakta össze?Elötte jó volt a gyújtás?Tömítések?Szóval inkább nem szolnék bele,bár ezt már elcsesztem...

5166  Tomi 2013-11-30 22:45:52  Előzmény: Tomi: 57007

Ráadásul be-behörren néha. Sõt talán nagyobb gázadáskor amikor felpörög a motor akkor mintha mindkét henger menne úgy ahogy.

5165  Tomi 2013-11-30 22:43:25  Előzmény:Kiss Krisztián: 57005

De ha megcserélem a két kábelt akkor nem lesz elrontva a gyújtás? Akkor az alsó holpont elõtt fog gyújtani nem? A trafók vezérlését és meg kéne cserélni.
A labiritgyûrûk újak. Annyi biztos hogy a váltó felõli henger nem megy. A lendkereket csak simán fel kell tenni és rátépni a csavart nem? Szerintem ott jó a tömítés, a vezérlõtárcsára anno még figyeltem, de elvileg nagyon fordítva nem lehet feltenni mert úgy van a 2 lyuk kiképzése nem 180°-ba vannak. Persze az nem mindegy hogy a kis lekerekítés, levágások merre esnek, sztem az sem lett elrontva. Valahogy szétbontás nélkül meg lehet állapítani valamit? Viszont amikor kiveszem a gyertyákat mindkét hengerbõl jön a "füst" szóval a másik hengernek is kéne kapni benzint. Kompresszió is van rendesen.

5164  Tomi 2013-11-30 22:38:13  Előzmény:Kiss Krisztián: 57005


[i](Módosította enemot 2013.11.30. 23:43-kor)[/i]

5163 Kiss Krisztián 2013-11-30 15:59:42  Előzmény: Tomi: 57003

Csak a gyújtókábelt húzd ki a trafókból,és cseréld át(úgy hogy a gyertyákon marad a másik vége)Ha igy is ua henger megy,akkor a gyújtásoddal semmi baj nincs.Valószinübb akkor egy tömítetlenség,a nem mûködõ hengernél.Ez igy sok minden lehet,nem vagyok távgyógyász,de lehet fals levegõ,vagy fordítva felrakott vezérlõtárcsa,szimering(vagy labiringyürü),de volt már olyan is,amikor elcseszték a fötengely felujitást,és nem megfelelö helyen volt a felsö holtpont(itt valaki járt ugy,érdemes megnézni,amikor az 1.felsö holtponton volt,akkor a 2.henger alsó holtponton kell álljon,volt itt olyan akinek mindkettõnél egyszerre volt felsõ holtpont... :)

5162 Őry Gábor 2013-11-30 11:46:18  Előzmény: Tomi: 57003

Kifújás van annál a hengernél. Szimmering/labirint, vagy hengetalp. Nagyobb gáz, ha a vezérlõtárcsa nem fekszik fel rendesen.

5161  Tomi 2013-11-29 23:22:05

Sziasztok!

Olyan probléma merült a fel a kétütemû trabantnál, hogy az egyik henger nem megy, vagy néha-néha csak behörren. A kivett gyergyákon jó szikra van, elõgyújtás kb. 3,1mm mindkét hengernél. Most volt motorfelújítás. Eddig annyi lett kipróbálva hogy a két trafó meg lett cserélve, de ugyan az a henger nem megy. Valakinek van valami ötlete? Kontakt hiba lenne vagy a hall szenzor nem jó (mivel eleketromos a gyújtás)? Bár ekkor egyik henger sem menne, viszont a kivett gyertyákon van szikra. Lehet ha rázkódik akkor szerencsétlenkedik? Szóval a gyújtótrafók jók, gyertyák, pipa, kábel jó. Trafókon a kontaktus jó. Vagy a hall szenzor lett rossz helyre állítva, bár azt sem hiszem, hogy lehet olyat, hogy egyik henger megy a másik nem, az sem valószínû, hogy a hengerben van a hiba, bár ha a teljes elektronikát megcserélem kiderülne, hogy mi a ludas, ez még nem történt meg. Esetleg még ott a fekete vezérlõ doboz, talán inkább abban kéne keresni a hibát? Próbáltam kábel mozgatásra sem hörren be össze-vissza néha elkapja, néha nem, hiába mozgatok bármit.
Járt már így valaki? Nagyon érdekes de szikra kivett állapotban van. Azt sem hiszem hogy benzint nem kap, mert a másik henger meg kap vagy létezik ilyen?

5160 Őry Gábor 2013-11-24 18:48:47  Előzmény:Szabó Tamás: 57000

Zalaegerszegi KPM. Teljesen normálisak, amit el lehet nézni legális keretek közt azzal nem foglalkoznak. Persze a fék, kormányzás náluk is szent.

5159  Spityu 2013-11-24 17:16:29  Előzmény:Szabó Tamás: 57000

A te autódra már a szigorított határérték vonatkozik? Ha nem, akkor szerintem bárhova viheted.
Ha igen, keresd orygabor kollégát, õ arrafelé szokta vizsgáztatni a kocsiját.

5158 Szabó Tamás 2013-11-24 17:05:46

Sziasztok

Zalaegerszegi és/vagy nagykanizsai klubtársak segítségét kérném.

Kétütemû Trabantomon jövõ tavasszal lejár a mûszaki.
Olyan helyre szeretném vinni, ahol minden gond nélkül sikeres mûszaki vizsgát kap.
A zöldkártya miatt aggódóm csak, nehogy kitalálják, hogy katalizátor kell rá.

Segítségeteket elõre is köszönöm.

Üdv. SzT

5157 Csanádi Gábor 2013-11-24 14:49:01

Sziasztok!
Nekem egy 1.1-es Trabantom van.
A kombinált mûszerem, azaz a vízhõfok-benzinszint jelzõm megadta magát.
A kérdésem: a 323-as wartburgnak ugyanilyen a mûszere, csak abban még van pluszban egy átfolyásmérõ, de a benzin és vízhõfok kijelzõje ugyanaz. Azt az egységet ha beleteszem az enyém helyére, fog mûködni ugyanugy minden?
Tudom, hogy az átfolyásmérõt nem lehet beleszerelni, mivel ez már AC pumpás.
De a másik kérdésem még az lenne, hogy az átfolyásmérõt át lehet alakítani fordulatszámmérõvé?
Elõre is köszi mindent, egy kicsit sürgõs lenne az infó!

Sziasztok
Gábor

5156 Sz. Tamás 2013-11-22 18:37:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 56997

Az alábbi is egy 444 tag, de ennk az ajtaján sincs meg a felirat... még a helye se látszik. Igen, csak a googli maradt, élõbe egy darabig biztos nem fogunk látni, itthon tuti. Zwickaui múzeumba csak ki van állítva egy, de még oda is el kellene jutni. :) Valaki volt már ott?

http://ipocars.com/vinfo/trabant/trabant_1_1_a_piece_of_444-1996.html

5155 Kunyi Tamás 2013-11-21 17:04:40  Előzmény:Sz. Tamás: 56996

No meg az ajtóról hiányzik a 444 Trabant felirat! Ennyit azért össze lehet guglizni errõl a kocsiról. Dehát ez van!

5154 Sz. Tamás 2013-11-19 22:13:37  Előzmény:Szabó Gábor: 56989

Hát igen ezek a 444esek nem igen látszanak különlegesnek...
A Trabi jelzés sem tûnik aranyszínünek egyiknél sem, a padlókárpit is gyanúsan nem újszerú a 286 km-et futottban, meg a hátsõ lámpakerete is szürkére fakult, az ajtókárpit is gyûröttes, fakós indexlámpák. Ezeket csak kicserélték volna a törökországi kaland után...
Ami mellette szól esetleg a bõrülések, és az antenna a szélvédõ elõtt jobb oldalt, na meg az aránylag szépnek látszó fényezés. De ennyi erõvel az én 73ezret futottam is árulhatnám 8ezer euróért :D, az is bõven néz ki így... ;)

5153 Kozma Bence 2013-11-19 21:40:45  Előzmény: Spityu: 56994

Oké, köszi, így egy kicsit egyszerûbb lesz. :)

5152  Spityu 2013-11-19 21:27:45  Előzmény:Kozma Bence: 56993

Mérd meg a faudi fejek középpontjának távolságát. Kívülrõl van egy halvány csík az öntésben, az áthalad a középponton. Úgy rémlik, jellemzõen 92mm a jó érték.

5151 Kozma Bence 2013-11-19 21:06:04  Előzmény: Spityu: 56992

Igen, ezt pont velem beszélted és az ábrát is a Te hozzászólásodból loptam. :)

Kitárgyaltuk a témát már, csak a rudazat beállításáról ha jól emlékszem nem esett szó. Ezek szerint az enyém rosszul van beállítva, mert késõn nyit, ezért nem is értettem benne a logikát. :)

Köszönöm a segítséget!

5150  Spityu 2013-11-19 20:43:45  Előzmény:Kozma Bence: 56991

Hali!

Nemrég írtam egy kis összehasonlítást a karbikról, többek között meghivatkoztam az általad linkelt ábrát is. És azt hiszem, a beállításról is írtam. A német nyelvû leírás alapján 7fokos pillangó szelep nyitásnál kell elkezdenie nyitni a megkerülõ szelepnek (a torok sarkán). Szögmérõvel meg is lehet mérni. Az a lényeg, hogy ne a kar széleit vedd alapul, mivel azok nem párhuzamosak a képzeletbeli középvonallal. De nem nehéz megmérni.

5149 Kozma Bence 2013-11-19 20:30:31

Sziasztok!

Múltkor érdeklõdtem a HB4-1 karbi iránt és annak fogyasztás csökkenésérõl a 3-1 -el szembe. Írtátok, hogy kis fordulaton elszegényíti a keveréket, így csökkentve a fogyasztást.

Ez a kép is ezt mutatja:

[img]http://trabitechnik.com/images/technik-texte_images/2010/Image1699.jpg[/img]

Idõközbe sikerült beszereznem egyet, de úgy néztem, hogy a torokban lévõ kis szelep, ami a plusz levegõt szolgáltatja, pont hogy csak nagyobb gázpedál-állásnál nyit.

Akkor ez most hogy is lehet?
[i](Módosította 83NC3 2013.11.19. 21:31-kor)[/i]

5148  Spityu 2013-11-18 16:51:14  Előzmény:Őry Gábor: 56988

Vagy sütõ 100 fokon 1 óráig villával kiékelve (mint a piskóta sütésnél, asszem :D), hogy távozzon a pára. Szegény ember szárítószekrénye.

5147 Szabó Gábor 2013-11-18 15:29:22  Előzmény:Sz. Tamás: 56978

Kár, hogy nem csináltak több képet róluk. Sok különbséget nem látni így.

5146 Őry Gábor 2013-11-18 14:58:52  Előzmény: Spityu: 56987

Hõlégfúvó?:evil:

5145  Spityu 2013-11-18 14:52:43  Előzmény:Őry Gábor: 56986

Tuti. Esetleg az elsõ dob köpenyében. De az már átlyukadt volna. Meg onnan elpárolog.

Ha már rendesen fûtési szezon lesz, akkor javaslom csak, hogy kiáztasd a banánt. Folyó (meleg) vízzel, mosószerrel elég jól el lehet mosni. Utána "csöpögõre" kell tenni, hogy az egyik végéhez folyjon a felszívott vízmennyiség. Néhány óra alatt kifolyik és már csak nedves lesz. Na, innentõl még 2-3 nap szárítás radiátoron végekkel felfelé.

5144 Őry Gábor 2013-11-18 14:37:06  Előzmény: Spityu: 56985

Hihetetlen!

Mondjuk nyáron, amikor kevés a nedvesség, de hideg hajnalokon elkel a fûtés, eléggé nehéz, dohos szag szokott jönni a fûtésbõl. Lehet, hogy a könyökben gyûlik fel a motorról párolgó víz?

5143  Spityu 2013-11-18 14:33:22  Előzmény:Őry Gábor: 56984

A párás levegõbõl. :D

5142 Őry Gábor 2013-11-18 14:23:04  Előzmény: Spityu: 56983

Lehet, hogy ott gyûlik a víz, de nem tudom, honnan.

5141  Spityu 2013-11-18 14:19:31  Előzmény:Őry Gábor: 56982

Menet közben folyamatosan kapja a meleg levegõt, ill. maga a levegõ is mozog. Emiatt nem párásodik.
Persze, ha el van ázva a fûtésbanán, akkor onnan extra víz tud a levegõbe kerülni, ami végül kicsapódik.
A bélés gyapotnak tûnt nekem, 1-2 hónapja beszélgettünk róla itt a fórumon, hogy mi is lehet az. (Remélve, hogy nem azbeszt).

5140 Őry Gábor 2013-11-18 12:44:30  Előzmény: Spityu: 56981

De hát az üvegek menet közben is hidegek, le kéne csapódni akkor is. Nem lehet, hogy a fûtéscsõ szívászajcsökkentõjében van valami nedvszívó anyag, ami teleszívja magát párával? A forró levegõ felmelegíti szépen, a többi pedig a hõkülönbség dolga...
A jelenség eléggé meglepõ volt. Ha belegondolok, más autót használva sosem tapasztaltam ilyesmit.

5139  Spityu 2013-11-18 10:39:53  Előzmény:Őry Gábor: 56980

Szerintem a válasz annyira egyszerû, hogy nem is gondoltál rá. A befújt levegõbõl jön az a sok pára. No meg a kilélegzett levegõbõl is.

Amíg megy a kocsi viszonylag forró levegõvel fûtve az utasteret, nincs probléma, a meleg levegõben "feloldódik" a víz. Amint leáll a motor (és a menetszél, ugye), nem igazán cserélõdik a levegõ a kocsiban, és szép lassan hûlni kezd. Emiatt kicsapódik a pár a hideg felületeken, ami általában az üvegeket jelenti.

5138 Őry Gábor 2013-11-18 09:54:48

Nem tudjátok véletlenül, mitõl van a következõ jelenség?

Hideg, párás reggelen (hosszú állás után) elindulok a géppel, fûtéssel. Egy kis párát lök fel a szélvédõre a melegedõ motor, de nem vészes. Megyek jó 7-8 km-t, már forró levegõt lök a fûtés, tiszták az üvegek. Megállok, kb öt percre, s mire visszamegyek, tiszta pára az egész kocsi belül, de annyira, hogy folyik le az ablakon. Honnét jön ez a csomó víz és miért így? (Van motortakaróm!)

5137  Tomi 2013-11-17 17:27:32  Előzmény:Kárász Endre: 56977

Köszönöm neked is és orygabor is a segítséget! Leköteleztetek. Jövõ héten majd sor kerül a beállításra, ma be lett téve a karbi.
Olaj ügyben esetleg tudtok még valamit mondani? Ha nem okozna kárt ez a 80W90 nem cserélném le benne ha már frissen bele lett öntve. Kéréds, hogy a szabadonfutónak mennyire tesz jót?

5136 Sz. Tamás 2013-11-17 12:31:12  Előzmény:Kunyi Tamás: 56927

Sziasztok! slimtomi nemrég kérdezte, látott-e már valaki 444 szériás 1.1 Trabit. Élõbe még nekem sem volt szerencsém hozzá, de az alábbi német használtautós portálon találtam kettõt ;)
Le is mentettem a képeket, ritka példányok!

[url=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/trabant-andere-1-1-edition-444-limitiert-arensdorf/146399301.html?lang=de&pageNumber=5&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24200&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&mak eMode lVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1]Link1[/url]
[url=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/trabant-andere-1-1-einer-von-444-berlin/183212648.html?lang=de&pageNumber=5&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24200&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.searchInFreetext= false&makeMod elVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1]Link2[/url]




[i](Módosította jocking 2013.11.17. 13:36-kor)[/i]

5135 Kárász Endre 2013-11-17 10:51:51  Előzmény: Tomi: 56972

A nálad is megtalálható 28 H1-1 karbival kb. '85 után szerelték a Trabikat. A gyári szerelési könyvek sajnos csak az ezelõtti típusokról tesznek említést. Késõbb kiadtak egy összefoglalót a módosított dolgokról (28 H1-1 karbi, generátor, EBZA gyújtás, elsõ futómû, hátsó spirálrugó, stb.), de ennek a magyar nyelvû változata nagyon ritka. Ennek ellenére a [url=http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/trabant_601_javitasi_kezikonyv_tovabbfejlesztes_1822518263.html]Vaterán[/url] már jó ideje fent van egy példány, és a kutyának sem kell 700Ft-ért... Késõbb Magyarországon a Mûszaki Könyvkiadó a legutolsó Trabi kézikönyv hazai változatába beledolgozta ezt az irományt. Majd elküldöm emailben. Halkan megjegyzem, hogy ezt azért nem lehet feltenni bárhová, mert a magyar kiadó miatt lehetnek belõle szerzõi jogi problémák... A gyári könyveknél tudtommal ilyen gond már nincsen.
A porlasztón két csavar van, amivel az alapjáratot befolyásolni lehet. Az egyik a fordulatzsámot állítja, a másik a CO-t (vagyis tulajdonképpen a keverék összetételét). A fordulatszámcsavaron egy 7,5*2 méretû O-gyûrû van, míg a CO csavaron egy 2.5*2 nagyságú. A CO csavart nem igazán kellene bizergálni, mert nem túl látványos az eredménye, viszont a CO szintet el tudja rontani. [url=http://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=22&page_number=14#Trabant-Vergaser:%20Der%20Neue]Itt[/url] egy német cikk, aminek az "E" jelû ábrája azt mutatja, hogy a két csavar állítgatásától hogyan változik a fordulat és a CO-szint. Én azt csináltam, hogy a CO-t teljesen be, és utána kb. 2,5-3 fordulatnyit nyitottam. Egyébként ez a német cikk kb. ugyanaz, mint ami a magyar nyelvû leírásban van, csak néhány ábrával több van benne. Az összes többi dolgot el tudod majd olvasni a könyvben.

Valamelyik moderátor tegye át ezt a beszélgetést a Barkácsba!!! Köszi!

5134 Őry Gábor 2013-11-17 10:41:55  Előzmény: Tomi: 56970

Ez manapság már a leggyakoribb karburátor.

Fojtószelep alaphelyzete
0,05 - 0,10 mm (fojtószelep és szívócsõfal között mérve)
Csak annyi hézag kell, hogy ne szoruljon be teljesen a fojtószelep. Állítócsavarja a tengely mellett az aluöntvényben van. Ellenanyás!

Alapjárati keverékcsavar (CO) 2,5 - 3 fordulatnyira kicsavarni (egy elég mélyen ülõ csavar a pillangószelep tengelye felett, lehet, sõt valószínû, hogy le van dugózva.

Állítható alapjárati csavar 2 fordulatnyira kicsavarni. Na, ezzel kell állítani az alapjáratot.

Fojtószelep nyitottsága kihúzott szivató mellett 1985. 12-ig: 0,6mm
1986. 1-tõl: 1,0mm. Ennek az állítócsavarja a pillangószelep tengelyét és a szívatómechanizmust összekötõ szerkezeten, egy karon van. Beállítani úgy kell, hogy kihúzod a szívatót, és a pillangószelep és a légtorok fala közé teszel egy 1 mm átmérõjû huzalt. Ez az a csavar, amivel NEM szabad állítani az alapjáratot! Ellenanyás!


Dúsítószelep nyitási tartománya A fojtószelep és a szívócsõ között mérve 4,0 - 4,2 mm körül. Ezzel csak akkor kell foglalkozni, ha teljesen szétszeded a karbit.

Üzemanyagszint
(Bentlévõ úszóval) 24,5 - 27,5 mm von az úszóház felsõ élétõl mérve



[i](Módosította orygabor 2013.11.17. 11:42-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.11.17. 11:44-kor)[/i]

5133  Spityu 2013-11-17 08:06:52  Előzmény: Tomi: 56974

Nekem 75W90 fokozatúval irtózatosan rossz lett. Elõtte "Trabant hajtómûolaj" ment bele úgy 12 évvel elõtte, 1996-ban. Azzal semmi gond nem volt. Most ennek megfelelõje, a Hixol T van benne, de még nem járóképes a kocsi.

5132  Tomi 2013-11-16 23:15:17  Előzmény: Spityu: 56973

Kösz. Mondjuk angol nyelven jobb lett volna, de hát a trabi végül is német. Majd kihámozok belõle valamit. Ahogy olvastam 75W90 kellene a váltóba az gond, ha 80W90 került bele? Mármint okoz elégtelen kenést vagy valaminek a károsodását pl. szabadonfutó?