Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5286 Tóth Ádám 2014-02-24 11:30:39  Előzmény: Tomi: 57125

Ha nem sikerül találnod (tudom javasolni a Báró-ker oldalát) írj szerintem nekem van itthon kb 8 db. valamelyik csak jó lesz!:)

5285 Tóth Ádám 2014-02-24 11:28:26  Előzmény:Pápai László: 57126

Ez így igaz! De! A kolléga leírása alapján nem hiszem hogy súlyos mechanikai probléma lenne! A gumi "perselynek" is lehet köze hozzá(nem "lépteti" rendesen pozícióba a rudazatot), bár biztosat csak akkor lehetne mondani ha látná(érezné)az ember!

5284 Pápai László 2014-02-24 10:38:33

Nopersze nem mindegy, mit értesz azalatt, hogy nem veszi a 4.-et. Bele sem ugrik, vagy beleugrik, de nem viszi a kocsit..Az elõbbire lehet megoldás(bár igazából annak a guminak ehez semmi köze), de ha beleugrik a fokozatba a váltó, és olyan mintha üresben lenne, akkor vagy olaj, vagy szabadonfutó probléma lesz...

5283  Tomi 2014-02-24 10:08:10  Előzmény:Tóth Ádám: 57124

Megpróbálom majd kicserélni a gumit. A váltókar oldalra mozgatásakor sok a holtjáték kb. 3cm-t mozgatva oldalra a kapós izé még meg se moccan annyira nagy a kopás. Valószínûleg nagyon elkophatott mert ez még a gyári. A rudazaton a mûanyag persely is teljesen el volt kopva az is cserélve lett, szóval valószínûleg megérett egy cserére. Biztos nem lehet egy drága ez a gumi.
Kösz a segítséget!

5282 Tóth Ádám 2014-02-23 21:54:59  Előzmény: Tomi: 57122

Ha a lógás aggaszt akkor próbáld meg a kampót kicsit összenyomni, de szerintem ott nem az lesz a probléma! Fújd be a rudazatot minden súrlódó pontnál WD40-el semmiképp se zsírozd mert akkor csak szorulni fog! Én azért megpróbálnék a rudazaton is állítani mert a Trabim nekem is csinálta ezt csak 4.-ben! Kicsit csaltam lefele a fokozatokon és jó lett!

5281 Tóth Ádám 2014-02-23 21:48:56  Előzmény: Tomi: 57122

Nyugodtan feszegesd meg annak ha nehezen is de ki kell jönnie! Ha nagyon kemény egy kicsit melegítsd meg!

5280  Tomi 2014-02-23 21:43:46  Előzmény:Tóth Ádám: 57120

Feltehetõen egyrõl. Egy ilyen kampószerûség van ami kapcsolja a fokozatokat ahhoz megy a váltórúd a csatlakozásnál van ez az izé. Nem néztem még, hogy gumi e, de ha az akkor nincs probléma, de nekem van egy olyan érzésem, hogy az nem gumi. Minden esetre oldalra 5mm-t mozog fel-le még többet. Nem tudom gyárilag mennyire kell lötyögnie, de gondolom ennyire azért nem kéne.
Kösz, majd megnézem még pontosan, hogy mennyire kemény és megmoccan e egyáltalán.

5279 Holnapy Gergely dr. 2014-02-23 20:21:00  Előzmény:Biacsics Gábor: 57116

Sajnos, nem passzol. Esetleg végszükség esetén összekendácsolható, de én nem tenném bele.
A 4T Warbi hûtõje kicsit szélesebb, valóban mások a felsõ rögzítési pontok, és sajnos alul sem ugyan ott támaszkodik fel ahol a Trabinak a hûtõje. A kiegyenlítõ tartály visszavezetõ csöve is a másik oldalon van.
G

5278 Tóth Ádám 2014-02-23 20:01:09  Előzmény: Tomi: 57118

Helló!
Ha arra a fekete gumiszerû "izére" gondolsz amibe belemegy a váltókar és mozgatja a váltórudazatot, akkor a lépések a következõk: Húzd ki a váltókart a kaszni fele, az alu csonk a gumival ottmarad, fújd be szilikonnal a gumit és óvatosan próbáld meg a csonknál fogva kifordítani a "szembõl"! Visszafele az újat áztasd be meleg vízbe így valamennyire meglágyul, és kend be valamivel pl. olajjal és elvileg könnyen visszamegy a helyére!
Remélem érthetõ voltam, és egyrõl beszélünk! :)

5277 Tóth Ádám 2014-02-23 19:58:48


[i](Módosította monyak22 2014.02.23. 21:01-kor)[/i]

5276  Tomi 2014-02-23 18:19:00

Sziasztok!
A 601-es trabiba a váltónál a perselyt hogy lehet cserélni nem mindig veszi be a 4.-et vagy néha kidobja. Nagyon lötyög az a fekete persely. A váltórúd végén volt cserélve, de van egy másik is a váltóháznál annál a kallantyúnál (nem tudom mi a pontos neve). Találtam egy képet itt látszik.
[url]https://www.google.hu/search?q=trabant+601+v%C3%A1lt%C3%B3kar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jzkKU_voKoTPsgbGzoH4Bw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1066&bih=527#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FhEnHmWbTnYb4M%253A%3BoVDWE2CFkVOHlM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg04.aprod.hu%252Fimages_aprodhu%252F28793541_3_644x461_trabant-601-sebessegvalto-kuplung-valto-alkatres zek.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faprod.hu%252Fhirdetes%252Ftrabant-601-sebessegvalto-ID1pxQd.html%3B615%3B461[/url]

5275 jocking . 2014-02-23 14:05:25  Előzmény:Biacsics Gábor: 57116

A kép alapján máshogy van megoldva a hûtõmaszkhoz való rögzítése.

5274 Biacsics Gábor 2014-02-23 12:23:56  Előzmény:Bajáki Péter: 57111

Ez passzol a négyütemû trabiba is vagy az más mint a wareszé?

5273 Tóth Ádám 2014-02-22 20:42:21

Zöldbõl is van jó de az sokkal sötétebb mint amit általában lehet kapni, és nem "teszkósflakon" keménységû! Ami ránézésre olyan mintha "darabos" lenne és nem úgy csillog mint a frissen lakkozott parketta az általában színtõl függetlenül jó!
Remélem tudtam segíteni az eligazodásban.:)

5272 Kozma Bence 2014-02-22 17:03:58  Előzmény:Tóth Ádám: 57113

Köszi. Hát az eladót kérdeztem, de õ nem ért hozzá, úgyhogy nem tudja... Azt tudom én is, hogy a zöld kisipari az kerülendõ. Máshol még nem láttam ilyen színû utángyárit azért kérdem. :)

5271 Tóth Ádám 2014-02-22 16:25:21

Helló! Ha kemény, bakelit anyagból van akkor valószínûleg igen! Jelenleg az enyémben is ilyen van nem a kisipari hulladék világoszöld amit még dörzsárazni sem lehet! Már 2 éve bennt van és még mindíg nem log hálistennek!:)

5270 Kozma Bence 2014-02-22 13:54:49

Sziasztok!

Gyári lehet ez a persely?

[img]http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/c1i/4035/4035118.jpg[/img]

5269 Bajáki Péter 2014-02-20 22:49:03

Sziasztok!

Hasznos infó:
A Debreceni székhelyû Prim Vol Trade kft., mint gépjármû alkatrész nagykereskedõ, megvételre felajánlja az alábbi új vízhûtõket 6500 Ft/db egységáron ingyenes házhoz szállítással.

Szõke Tamás: 06-20-932-1165

[url]http://racing-bazar.hu/utcai/szemelyauto/wartburg_353_1.3_vizhuto_uj[/url]

[url]https://www.facebook.com/TrabantWartburgKlub[/url]

5268 Vékony Mihály 2014-02-20 11:01:01  Előzmény:Horváth Kristóf: 57103

Szia Kristóf!

Szívesen máskor is! :)

Üdv: Misi

Ui: Azért majd értesíts, ha sikerült mindent összehozni a járgányon!

5267 Kulcsár Tamás 2014-02-19 15:37:47  Előzmény: Spityu: 57107

Köszi a segítséget!
Megpóbálom az egész kormányoszlopot cserélni.

5266 jocking . 2014-02-19 15:36:31  Előzmény:Kulcsár Tamás: 57106

Ha még nem kattant be a kormányzár, akkor aránylag könnyen lehúzható a kormányoszlopról. Ha viszont a kormányzár be van zárva, akkor csak kormányoszloppal együtt lehet cserélni.

5265  Spityu 2014-02-19 15:34:43  Előzmény:Kulcsár Tamás: 57106

Nem tudom, írja-e a könyv, de érdemes elolvasni a szerelésit.

A csomagtartónál egyszerû: két mínuszos fejû csavart ki kell lazítani, azután egy lemezbõl alakított merevítõt kivenni, amjd ki lehet húzni a zárat. Várjunk csak... úgy rémlik, hogy magát a betétet már nehezebb, mert itt szegecselve van valami, pl. a nyelv... nem tudom már. Lehet, hogy kompletten kell az egész alu öntvényt cserélned mindenestõl. De ez egyszerû.

Bal ajtó: ablak fel, kilincs, albalktekerõ, ajtóbehúzó le. Kárpitpatentokat óvatosan kiszeded. Ezután a két 8-as kulcsnyilású anyát eltávolítod, majd kiveszed a kilincset. Ezt követõen el kell távolítani a zárnál lévõ tõcsavart, de lehet, hogy csak az anyát. Majd szépen ki kell játszani a helyérõl az egészet. Úgy rémlik, hogy vagy nyitva vagy zárva kell lennie eközben a betétnek.
Összeszereléskor állítsd be jól a kilógó elgörbített menetessszárat, egyrészt, hogy jó irányba álljon, másrészt, hogy megfelelõ hézag legyen közte és a zárszerkezet füle között. Akár többször is tedd oda, nézd össze.

Gyújtáskapcsoló... hmmm... az egész szerkezet két imbusz csavarral van felfogatva a karosszériára, a kulcsnyílás pedig nagyon kemény fémragasztóval ki van nyomva (lopásvédelem). Ezt ki kell faragni, hogy eltávolíthatóvá váljon. Úgy rémlik, hogy a betétet nem nagyon lehet cserélni. Vagyis van ott valami stift meg ablakocska, amit nehéz roncsolás nélkül eltávolítani, legalábbis ránézésre, nem próbáltam. :)
Ha tényleg az egész szerkezetet cserélni kell, akkor: kormányburkolat le, kormánykerék le, kormányoszlop tartószerkezete kasztniról lehúz, majd a kormányoszlopról eltávolít. Ezután lehúzhatóvá válik a zár is. Azt hiszem! De majd meglátod. Ha így van, akkor érdemes kicsit összejelölni a kormányoszlopot tartó lemezkonzolt a karosszériával, hogy ugyanabba a pozícióban kerüljön visszaszerelésre. Itt amúgy 4db 6-os csavar van.

5264 Kulcsár Tamás 2014-02-19 15:21:10

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Örököltem egy trabantot, de sajnos nincs meg a kulcsa, apámnak van egy forgalomból kivont trabija ami ugyanolyan mint az örökölt. Azt szeretném tudni hogy mennyire nehéz kicserélni benne a gyújtáskapcsolót, mert az apáméhoz megvan minden kulcs.
Köszi a segítséget!
Szép napot!

5263 Őry Gábor 2014-02-16 17:36:41  Előzmény:Gáll Zoltán: 57097

A régebbi fajták fogyasztása nagyobb volt, kivéve a HB 4-1, ami már elég takarékos.A legújabb, a H 1-1 típus kifejezetten takarékosra van hangolva, igaz, ez meglátszik a dinamikán is. Meg lehet hajtani ugyanúgy, de kisebb terhelési tartományban (kisebb gáznál) valahogy lomhábban reagál a gyorsításra. Talán nem jó hasonlat, de olyasmi, mint a mai, takarékosra hangolt autók. Papíron megvan a teljesítmény, meg is lehet hajtani, de valahogy a gázpedál lenyomására nem történik semmi.
Egyébként úgy 1985-tõl szerelték az újabb karbival.
Keress rá a következõkre a neten, találsz képeket.
Idõsorrendben:
28 HB 2-7
28 HB 3-1
28 HB 4-1
28 H 1-1

5262  Tomi 2014-02-16 12:47:53  Előzmény:jocking .: 57102

Most nem feltétlenül a trabantra gondoltam, csak a hõérték miatt kérdezem, mert nem igazán tudom milyen gyertyát érdemes tenni egy 120-as skodába. Mivel korábban ajánlottátok a Magneti Marelli CW7NP-t és a trabinál bevált gondoltam hátha abba is jó. Ezek a brisk és társai nagyon rosszak.

Szerk.:
Pont most találtam meg egy régi gyertyát még anno MM CW6NP volt benne amivel jól ment illetve a Bosch W7BC-val, szóval vélhetõen a Magneti CW7NP megfelelõ lesz ugye?
[i](Módosította enemot 2014.02.16. 13:48-kor)[/i]

5261 Horváth Kristóf 2014-02-16 07:47:40  Előzmény:Vékony Mihály: 57093

Szia Misi!
Köszönöm szépen a kimerítõ választ, sokat segítettél! :)
Üdv,
Kristóf

5260 jocking . 2014-02-15 21:59:58  Előzmény: Tomi: 57101

2T-kben rövid menetû gyertya van, azt kár betenni 4T-be.

5259  Tomi 2014-02-15 21:44:34

Sziasztok!
Egy gyors kérdés: a kétütemûbe való gyertya jó négyütemû autóba is? Elvileg a kétütemûbe magasabb hõértékû gyertya kell, de gondolom ez nem okoz problémát, hogy egy négyütemûbe alacsony hõértékû kell, vagy netalán tévednék? Gondolom azért árkülönbség van a magasabb hõértékû "javára".
[i](Módosította enemot 2014.02.15. 22:46-kor)[/i]

5258 Pápai László 2014-02-15 06:36:26  Előzmény:jocking .: 57099

Ez nehéz kérdés, de egy kisebb ablakkal azért másabb a kinézete..Persze ha arra gondolunk, hgy egy íves lökössel is gömbölyûbb az összhang...

5257 jocking . 2014-02-14 09:37:21  Előzmény:Pápai László: 57098

Tudomásom szerint nem. De ha lett is volna, az szerintem nem befolyásolta volna úgy az autó formáját, hogy vastagabb oszloppal gömbölyûbbnek néz ki. :D

5256 Pápai László 2014-02-14 08:42:13  Előzmény:jocking .: 57095

A limuzinoknál azért volt változtatás, 86-ban a B oszlopok megvastagodtak..Kombiknál nem volt ilyen váltás?

5255 Gáll Zoltán 2014-02-13 18:24:16

Azt szeretném kérdezni mi a különbség a régi és új fajta karburátor között ? Mettõl szerelték új karburátorral?A régebbi tipusú karbival kevesebbet eszik e a motor.Természetesen 2t motorról beszélek
A formáját tekintve elfogadom biztos tapasztaltabbak vagytok mert én csak most akarom elsõ trabantomat megvásárolni

5254 Bozsoki Gábor 2014-02-13 18:20:12

Milyen motorolajat használtok 2T Trabantban?

5253 jocking . 2014-02-13 15:07:22  Előzmény:Gáll Zoltán: 57094

Hát, az általad megadott évszámok között a 601-es már semmit nem változott. 1979-ben volt a lökhárítóváltás, elõtte íves, teljes egészében fém volt, utána már a mûanyag sarkú. De egyébként a külsõ megjelenés a kombi 1965-ös megjelenése óta csak apróságokban változott, úgy mint a kilincsek anyaga, az irányjelzõk, a hûtõmaszk, a szellõzõ a C-oszlopon és a már említett lökhárító. Szerkezeti változás, ami a formát befolyásolná, egyszer sem történt, 81 és 89 között végig ugyanúgy nézett ki az összes.

5252 Gáll Zoltán 2014-02-13 14:11:30

Szép jó napot mindenkinek .Lehet hogy az én szemem csal, ezért kérdezlek benneteket akik régi trabantosok és valószínû többet tudtok a csodás601-esrõl.Szóval 601-es trabiról van szó fõleg a kombi változatról.Nekem úgy tûnik hogy a korábban gyártott kombiknak mintha más formája más alakja lenne mint a 89-90 eseknek.A régebbi tipust példáúl 81-86 os gyártmányúak szögletesebb mig a 89-90 es sokkal gömbölyûbb.De remélem van köztetetk valaki aki megerõsíti vagy cáfolja ezeket mert azért nem vagyok benne biztos hogy jól látom.Kiváncsian várom mi a vélemyényetek.

5251 Vékony Mihály 2014-02-13 10:16:23  Előzmény:Horváth Kristóf: 57089

Szia!

1. Igen, katalizátor nélkül levizsgáztatható az autótok, viszont teljesítenie kell az elõírt füstölési értéket.
Ennek feltétele:
- A kipufogó rendszered keresztmetszete ne legyen túlzottan leszûkülve, eltömõdve.
- Levegõszûrõt újra cseréld ki!
- Gyertyákat is érdemes cserélni.
- 1:50-es keverési arány az üzemanyag tekintetében (lehetõleg fél- vagy teljesen szintetikus 2T olajjal) Én Repsolt használok. A jelenleg benne lévõ benzint érdemes leereszteni!
- Adott esetben módosítani a karburátor beállításán (kevesebb üzemanyag, több levegõ). A karburátort sem árt kitisztítani!

A legbiztosabb egyébként az, ha tudsz a lakóhelyed környezetében egy ismerõst keresni, nem mellékesen egy olyan helyen, ahol egyébként vizsgáztatnak egyáltalán kétütemû jármûveket is! Ezt csak azért írtan, mert sajnos már nem mindenhol végeznek ilyet!

Amennyiben a mûszaki vizsgán megfelelt a járgány természetesen megkapja a 2 évet Õ is.
Vizsgára elviheted Te is, ha jogosítvánnyal rendelkezel és írtok egy hivatalos meghatalmazást és mellékesen nem árt egy útvonalengedély sem!

Fontos az is, hogy a kötelezõ (KGFB) legyen újrakötve a gépezetre!

2. Nem kell újra vizsgáztatni a gépet, ha érvényes vizsgával rendelkezik.

3. A MOL HIXOL T ajánlom én is. Én bementem a legelsõ MOL kútra és kaptam (Bp. Hõs u.).

4. Keverési aránynak többnyire az 1:40 ajánlom a korábban említett jó minõségû 2T olajjal.

5. DOT 4 tökéletes és 1 Litert szerezz be belõle (légtelenítés, stb.)!

Minden jót kívánok!

Üdvözlettel: Misi

5250 Horváth Kristóf 2014-02-08 08:46:28  Előzmény: Tomi: 57091

Köszönöm szépen a választ!
Ha valaki tud segíteni még a többi kérdésemben is, annak nagyon örülnék! ;)

5249  Tomi 2014-02-07 18:09:49  Előzmény:Horváth Kristóf: 57089

Hajtómûolajnak most mi 75w90-et használunk, ha úgy is megvárod indulás elõtt még kicsit bemelegszik a motor akkor nem okoz nagy problémát a szabadonfutónak. Fékfolyadéknak tudtommal a DOT3 a gyári, de a DOT4 még jobb. Keverékrõl van táblázat 1:33-as azt hiszem az autópályára ajánlják, 1:50 közút. Ártani nem árt a kicsit magasabb olajtartalom, csak jobban kormozódik. Bejáratásnál mi 1:25-öt használunk igaz csak néhány litert félszintetikus olajjal keverve. Elég jó, de a szintetikus jobb lenne, de pár év alatt amit spórolsz rajta felújíthatod a motort annyiból, vagy vehetsz másik trabit. :D
(Majd a nálam okosabbak kijavítanak ha valami nem stimmel.)

[i](Módosította enemot 2014.02.07. 19:11-kor)[/i]

5248 Kárász Endre 2014-02-06 20:15:21

Tudnátok ajánlani olyan helyet Budapesten, ahol biztosan átmegy a mûszakin egy 2T Trabi? Mondom, biztosan! ;)

5247 Horváth Kristóf 2014-02-05 18:00:41

Sziasztok!
Több kérdésem is volna, megpróbálom érthetõen, összeszedetten leírni:

1, Ideiglenesen ki van vonva a mûszaki nélküli '79-es kétütemû Trabink, ami nagymamám nevén van új kora óta. Nem tudom pontosan, hogy a mûszaki vizsga hogy zajlik manapság a kétütemû autóknál. Ha jól tudom, akkor a 2004 elõtt tulajdonba került autóra nem vonatkoznak a környezetvédelmi elõírások (tehát pl nagymamámra nem vonatkozik), azaz nem kell katalizátor? Ha ez így van, akkor õ elviheti mûszakiztatni az autót, és ha minden rendben van, akkor kap 2 év mûszaki vizsgát, vagy már így sem lehet kétütemût vizsgáztatni? Ha ez így nem pontos, kérlek Titeket, hogy világosítsatok fel, nem találtam korrekt infót errõl a neten.

2, Ha kap mûszaki vizsgát az autó, és átírom a nevemre, akkor ugye nem kell új mûszaki vizsgát tennie. Alapból nem kéne, de nem tudom, hogy ez kétütemûnél is így van-e a szigorítások miatt?

3, Hajtómûolajat szeretném lecserélni. Olvastam a fórumban, hogy a MOL Hixol-T olajat dícsértétek többen (és ez a "hivatalos"), de elég nehéz beszerezni. A GYIK-ban olvastam, hogy 75W90-es hajtómûolajjal lehet cserélni, bár errõl is olvastam negatív tapasztalatot (hidegben nem túl szerencsés használni). Valóban megfelelõ megoldás ilyenre cserélni az olajat? Ha igen, milyen márkát/típust érdemes? Pl innen?:
[url]http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Hajt%C3%B3m%C5%B1olajok/75w-90+hajt%C3%B3m%C5%B1olaj/[/url]
[url]http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/szemelyauto-hajtomuolaj/75w90/[/url]

4, A keverék helyes arányára lennék kíváncsi, ami általában bevált. Olvastam, hogy akár 1:50-es keverék is jó, én úgy tudom, hogy az 1:30-1:40 közötti az elfogadott. Én ilyet (~1:30) töltöttem bele, és igaz, hogy 2-3 év állás után elõször beindítva, de nagyon-nagyon füstölt. Ezek szerint lehet, hogy szerényebb keverék is mehetne bele anélkül, hogy a motornak rosszat tennék?

5, Fékfolyadék cserénél kb. mekkora mennyiség kell? DOT 4-es fékfolyadék jó, ugye?

Elõre is köszönöm a válaszokat! ;)
Üdv,
Kristóf
[i](Módosította dkristofh 2014.02.05. 19:02-kor)[/i]

5246 Bencze Robi 2014-01-15 15:39:54  Előzmény:Ábrahám Dávid: 57087

Helló!

Én úgy tudom, hogyha ideiglenesen van kivonva az autó, és újra használni szeretnéd, akkor ugye lejár a kivonás fél év után (2500 Ft), akkor le kell mûszakiztatni, és be kell menni az okmányirodába minden pappírral, új forgalmi, illeték, és akkor annyi. Nekem legalábbis így van, félévente mindig meghosszabbíttatom ameddig nem lesz lemûszakiztatva, bár nem értem teljesen, hogy Neked 6 éve ki lett vonatva ideiglenesen és annyi? azóta nem lett meghosszabbíttatva?
de biztos vannak jártasabbak ebben
üdv: Robi

5245 Ábrahám Dávid 2014-01-15 11:03:42

Szevasztok!

Dozzer vagyok ma regisztráltam az oldalon. Van egy 601s Trabim és szeretném használatba venni. 91es évjárat. Viszont vagy 6 éve ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból de szeretném visszrarakatni. Vajon ez lehetséges?

5244 Őry Gábor 2014-01-08 21:49:21  Előzmény:jocking .: 57084

Van ott még más is a háttérben...

5243  Spityu 2014-01-08 15:53:58  Előzmény:jocking .: 57084

Múltkor már láttam - valahol.

A blokkon lévõ pecsét, a szép matt kadmiumos cuccok... nagyon jó... de vajon mi történhetett a bal hátsó sárcsapó gumival?

5242 jocking . 2014-01-08 15:07:18

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_00412km-7370426]Hinnye[/url]

5241 Őry Gábor 2014-01-06 19:48:16  Előzmény: Tomi: 57081

Én nem venném le a paplant. Jó szolgálatot tesz hidegben, kevésbé hûl le a blokk (kisebb a kisugárzás mértéke, nem hûl a levegõ hõmérséklete alá), és így kevesebb pára csapódik ki rajta, amit aztán a szélvédõdre nyom, amikor felmelegszik.
[i](Módosította orygabor 2014.01.06. 20:53-kor)[/i]

5240 Bozó Ákos 2014-01-05 16:37:45  Előzmény: Tomi: 57081

Egyértelmûen melegebb a 2. henger, hiszen takarja a másik. Amúgy a léghûtéses motorok min20 fokkal melegebbek, mint a vízhûtésesek, természetesen ehhez tervezik azokat a "laza" illesztéseket, ezért is olyan hangos a Trabi. Az, hogy zörög, az vele jár. :D

5239  Tomi 2014-01-05 14:50:27

Egyébként ma megvolt a trabant próbája. Ma volt beindítva elõször a 3. összerakás után. Egybõl ment mind a 2 henger. Csak tanulságképpen amit adnak a boltba vezérlõtárcsa nagyon rossz egyenetlen, rendesen fel kell csiszolni egyenesre elõtte ki kell egyengetni és be kell kenni olajjal, vagy gyárit kell szerezni.
Most 1:25-ös bejáratós keverékkel megy, de a váltó felõli henger melegebb mint a másik. A külsõ borítólemez elég meleg ugyan kézzel még éppen kibírható, de a motor jóval melegebb lehet, ez normális? A bõr borítás már vissza sem került csak a hûtést rontja. Csepegés, kifújás egyéb probléma nem látszik. Kivéve a fesszabályzó, de az már ezek után kikapcsolódás lesz.
Amúgy elég zajos egy kocsi, meg füstöl is rendesen alapjáraton az ajtó meg majd leszakad úgy remeg. A két ajtó kis is van kopva rendesen.
[i](Módosította enemot 2014.01.05. 15:52-kor)[/i]

5238 Rendek Gábor 2014-01-05 10:19:29

Sziasztok!

Szeretnék kérni segítséget. Van egy két ütemetû trabi-motoros kistraktorom, az egyes hengeremnél ( és mindig csak itt fordul elõ ez a hiba) ha egy kicsit már bemelegszik, kihagy a gyújtás. Már próbálkoztam trafók összecserélésével, gyertyák megcserélésével, és akkor is ugyan ez a hiba jelentkezik.( tirisztoros gyújtás- nem hagyományos.)- már ezt is cseréltem másikra.

Van olyan idõszaka is,hogy beleteszek 2 új gyertyát, elmegy 1-2 üzemórát( mûködik,minden ok) és ismét jelentkezik a hiba.

Teljesen tanácstalan vagyok, kérném a segítségeteket,tapasztalatokat osszátok meg velem :)!

Köszönettel,

Gábor

5237 Őry Gábor 2014-01-05 09:57:12  Előzmény: Tomi: 57078

Nekünk valaha volt egy 105 -ös. Apám szerint csak a PAL volt jó bele. PAL→ Brisk.