Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5502 Boa Balázs 2014-12-01 16:17:37  Előzmény:Szarvas Pál: 57343

Ha mindenképpen mást akarsz a gyári helyett, akkor Lada világításkapcsolót rakj bele, van belõle 2 és 3 állású is. Viszont akármelyik kapcsolót teszed bele, érdemes relézni.

5501 Szarvas Pál 2014-12-01 14:23:13

4T trabant világítás kapcsolóra tud valaki valamit mondani, melyik másik autó kapcsolójával lehetne helyettesíteni, mert az eredeti borzasztóan bóvli ?

Már régóta vacak volt a kapcsoló, a hétvégén teljesen szét ment.
Szétszedtük, kissé beégett, bele olvadt a mûanyagba a 30-as kapocs érintkezõ sávja.
Mondjuk mindíg is meleg volt, gondoltam már rá, hogy egy relével kellett volna bekötniük, és akkor nem a kapcsoló viszi a terhet, de akkor is nagyon gyenge, lötyöge szerjezet.

Most egy kétállású ködfényszóró piktogramu kapcsolóval és relével oldottam meg, de így a helyzetet nem tudom külön kapcsolni, csak egybe.
jnekem egy billenõ kapcsoló is akár, amilyen pl. a szellõztetõ kapcsoló, csak az nem jó, mert az átkapcsol, egyik, vagy másik pólus között, nem egyi és mindkettõ, ami ide kellene.

Üdv.

5500 Szarvas Pál 2014-12-01 14:17:51  Előzmény:jocking .: 57338

Igazad van, ez még nem jutott eszembe, pedig egyszerû !

Eddig az akku sarut húztam meg jobban, mert kicsit laza volt, aztán 3 napig nem jött elõ a probléma, de csak elõfordult megint már vagy kétszer.
Megpucolom az érintkezõket, meg hajtok a lemezen, ha túl lazán fogná a biztosítékot, meg azért a biztosítékokat is szemügyre veszem, térfált már meg olyan, ami látszólag teljesen ép volt, a szál rendben volt, csakhogy a szál oxidáció miatt nem érintkezett a kupakkal rendesen és nem vezetett, de idõbe telt, míg rájöttem, ho a hiba.

Üdv.

5499 Fekete Dániel 2014-11-29 09:02:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57340

KÖszi szépen

5498 Kacsándi Szabolcs 2014-11-28 18:56:21  Előzmény:Fekete Dániel: 57339

Alapesetben minden trabinak gyárilag így dõl a kereke.Az idõ múlásával fáradnak a rugók és ereszkedik a hátulja,de az eleje is.Esetedben már spirálrugók vannak beépítve.Ha nem ütötted sehova neki,akkor lehet a lengéscsillapítód hibás,lehet rugótörés,bár az ritka.Viszont nem különbözhet a kettõ.Mielõbb nézd meg a futómûvek állapotát,mert hajlamos a belsõ rohadásra a vezetõkar és bizony sok esetben eltörik.Lehet hogy a jónak tûnõ oldalon van a hiba.Ha megrohadt a futómû,akkor szép lassan elkezd repedni és megrogyik.Végig kell kopogtatni,és átnézni mindent.

5497 Fekete Dániel 2014-11-27 19:41:52

Üdv!

4T trabim jobb hátsó kereke egy kicsit különlegesen áll. Ahogy nézegettem a tuningolt autóknál, ott befele vannak megdöntve a kerekek mind a két oldalon, de az enyém esetében csak a jobbos dõl, de pont az ellenkezõ irányba(kifelé).

Mi lehet a probléma, aggódjak nagyon? MIt kellene megnézegetni?
Köszi a választ!

Dééé

5496 jocking . 2014-11-25 22:48:49  Előzmény:Szarvas Pál: 57337

Mozgasd meg a biztosítékokat is, nálam egyszer az volt a megoldás erre a problémára.

5495 Szarvas Pál 2014-11-25 21:47:33

Meg tudja e mondani valaki, hogy mivel lehet a gond, mikor azt teszi az autóm hogy városban egyszer csak elmegy az alapjárat, majd valamikor meg hírtelen visszajön ??

Készítettem a trabicsekbe egy kis motor diagnosztikai LED sort, azon látszik, hogy valamiért nem kap áramot az alapjárati mégnes szelep.
Megmozgattam a motortérben minden vezetéket, de nem ment el tõle az alapjárat, íg nem tûnik érintkezési hibának.

Több esetben tette ezt hoszabb út után a városban haladva.

Hibás lehet az alapjárati vezélrõ doboz ?

Vagy csak nem érzékeli valamiért a fordulatszámot ?

Üdv.

5494 Szarvas Pál 2014-11-25 21:41:56

Nekünk a szokásos 44Ah-ás akku volt korábban mindíg az autóban, de tavaly vettünk bele egy Varta 52Ahás,480A-es akkut (méret azonos)
Mivel a motort rendszeresn többször kellett indítani, az 44Ah-ásokból hamar fogyott az energia, illetve idõsebb korban már kevés volt az indító áramuk.
Azóta a motor is rendbe lett szedve és az akkuból sem fogy el sosem a szufla.

Üdv.

5493 Szarvas Pál 2014-11-25 21:38:02

A mi 4T-nkben mindössze 45ezer kilométer van.

Üdv.

5492 Kunyi Tamás 2014-11-25 17:54:04

Sziasztok!

Végre annyi évnyi várakozás után végre ismét bent áll az udvaromban saját 4T Trabantom :)
Alig 50.000 valós kilométerrel tényleg idõs gazdától vettem, garázsból. Szinte mesének hangzik. Persze az állapota nem makulátlan és magam is már a 3. gazdája vagyok, de ami miatt érdekes, az az, hogy olyan korai széria ez, amilyet még nem láttam soha. Képeket hamarosan közzéteszem, viszont addig is egy kis ízelítõ:
- lakatos még nem látta (nekem ez fontos, hogy még érintetlen)
- eredeti Weber karbival, amiben benne van az a bizonyos fûtõelem
- félkész ablakmosó tartály
- másmilyen biztonsági öv
- stb.

Üdv.

5491  Spityu 2014-11-05 23:31:04  Előzmény:Őry Gábor: 57332

1A az már eléggé kevés... nekem a leharcolt akksik is kb. 2-3-mal kezdenek töltõdni, késõbb persze ez lejjebb megy.

5490 Őry Gábor 2014-11-05 20:09:22  Előzmény: Spityu: 57331

Mellesleg: Ha az akksi nem veszi a töltést (a töltõ ampermérõje nem megy 1 amper fölé, vagy meg se mozdul), akkor az kakukk?

5489  Spityu 2014-11-05 19:29:41  Előzmény:Őry Gábor: 57330

Szerintem igen. A kezelési 38 Ah-t ír. Én évek óta mások által leselejtezett 5x Ah-sakat használok amúgy - a 4T-be is.

5488 Őry Gábor 2014-11-05 19:06:48

Szerintetek a 40 Ah-s akksi elég a 2Tbe?

5487 jocking . 2014-10-25 19:57:50  Előzmény:Puskás András: 57327

Amikor megveszed a lámpát, adnak hozzá egy szögletes keretet is, aminél fogva a golfba kell beépíteni. Errõl a keretrõl kell leszedni a lámpát (alighanem csavarok rögzítik hozzá, nem nagy szám).

A lámpabili peremérõl le kell szedni az összes kiálló lemezt meg rugós részt, ami az eredeti lámpát a helyén tartja és mozgatja.

Belepróbálod az új lámpát a "kiherélt" bilibe, és ahol kell, lyukat fúrsz a rögzítéseknek (3 lesz). A lyukakba aztán süllyesztett fejû csavart raksz, amit egy anyával fixálsz (így olyan lesz, mintha tõcsavarok állnának ki a lámpabilibõl).

Az egyes tõcsavarokra rakhatsz távtartónak nagyobb anyákat, amivel kicsit megbillentheted a lámpát, hogy ne vakítsa el a szembejövõt.

Ezeknek a síküveges lámpáknak általában kicsit nagyobb az átmérõje, mint az eredetieknek, ezért ha kicsit állítva teszed be, akkor valszeg nem fog rámenni a lámpakarika. Ilyenkor értelemszerûen vagy vágsz a lámpakarika belsõ peremérõl, vagy elhajlítod.

5486 Őry Gábor 2014-10-25 19:50:03  Előzmény:Cole Trickle: 57323

Küldtem egy levelet.

5485 Puskás András 2014-10-25 19:39:12

aha értem köszi, esetleg tudna valaki képet küldeni amin látszik hogy mennyire kell kivágni a kerete és hogy hogy fogatódik be az új foncsor

5484 jocking . 2014-10-25 09:42:15  Előzmény:Puskás András: 57325

Nem. Belezni kell a lámpatököt (a billentõ mechanizmust) és a fényszóró keretébõl is vágni kell.

5483 Puskás András 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok
Olyan kérdésem volna hogy ilyen
https://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=49&termek=10856
Golf 1 fényszrót átalakítás nélkül belehet-e szerelni trabiba?

5482 Sarkadi József 2014-10-23 11:20:04

Minap vettem egy Trabant 1.1 kombit és érdeklõdni szeretnék hogy miért nem mûködnek ezek:
-Irányjelzõ (egyik oldalra sem :S)
-Ablaktörlõ
-Fûtés kapcsoló világít de nem mûködik
mi lehet a probláma ?
válaszokat elõre is köszönöm

5481 Cole Trickle 2014-10-06 08:52:07

Sziasztok!

Mint kiderült '89-es Trabantomban megszakítós gyújtás van :eek: Ezt szeretném átalakítani elektronikusra, amihez a következõ alkatrsézeket szereztem be:
[url]https://www.dropbox.com/s/jpl0nxcchykazpd/IMG_20141001_085405.jpg?dl=0[/url]
A kérdésem az, hogy van-e valami fellelhetõ leírás ehhez, hogy hogyan kellene beszerelnem vagy van-e valaki bp-en aki meg tudná ezt oldani nekem (nyilván nem ingyen).

Köszi!

üdv.

5480 Varga Tibor 2014-10-04 18:00:48  Előzmény:Pápai László: 57321

1 ft-ot épp megér. :D De le sincs szedve.

5479 Pápai László 2023-05-22 08:40:11

Ha valakit érdekel esetleg tuning hengerfej:


https://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/trabant_tuning_hengerfej_par_1_ft_1988606270.html?utm_source=vatera&utm_campaign=termekfigyelo&utm_medium=email




[i](Módosította Lutyo 2014.10.01. 11:07-kor)[/i]

5478 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Balogh József: 57319

[url=https://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/order7/SC2ZW20HPMQMT2DHP263GFD267PUUQTH0IRC035H67PMIA6FDPP67MJ27Z9995E0620J89ZJM9Z9MI00AH4CZKE5ELZGH4970TAD9K3I5Y209GJ3IQH9JAKQ83TFU7OD49HHHH07WA0094AT401HIA9HZZW4IA/page1]Itt[/url] szoktak lenni.:rolleyes:;)

5477 Balogh József 2014-09-26 16:50:13

Sziasztok nem tud valaki olcsón 1.1-es trabit eladót? Jó árban. Lehetõleg szabolcs megyében.

Üdv

5476 Pápai László 2014-09-23 06:05:35  Előzmény:Varga Tibor: 57316

Oké, köszi mégegyszer!

5475  Spityu 2014-09-22 20:41:37

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy 2T Trabantnál diagonál(Pneumant) gumi esetén mennyire kell komolyan venni az 5-7mm-es összetartást elöl? Terheletlenre írja ezt, ami azt jelenti, hogy az autó menetkész tömege utasok és csomagok nélkül, lábon állva? Nem fog ettõl nehézkessé válni a kormányzás, ill. jobban kopni kívül a gumi? A radiálra, úgy emlékszem, 0-2mm-t ír.

5474 Varga Tibor 2014-09-22 16:01:12  Előzmény:Pápai László: 57315

Mi használtuk elég sûrûn. A tárcsa simán jó, a szerkezet nem passzol tökéletesen, azt kell faragni.

5473 Pápai László 2014-09-22 08:09:31  Előzmény:Varga Tibor: 57314


Köszi! Golfoz valót ajánlottak már, de nem volt tuti, hogy jó-e? Biztos jó egy az egyben, nem kell esztergáltatni, stb?

5472 Varga Tibor 2014-09-21 18:27:13  Előzmény:Pápai László: 57313

autoalkatreszed.hu
Golf 1-hez keresd. 180mm.
[i](Módosította Tibke 2014.09.21. 20:32-kor)[/i]

5471 Pápai László 2014-09-20 18:20:45  Előzmény:Varga Tibor: 57312

KÖSZI!

Ez a meyle hol ennyi?

5470 Varga Tibor 2014-09-19 11:48:32  Előzmény:Pápai László: 57311

Törökbálint,kamaraerdei ipartelepen. Többször csináltattam már náluk tárcsát, nagyon jó volt mind. Ja,és olcsó volt. 5000 volt egy 210es tárcsa ferodolozás.
A.D.F kft

De egy új meyle tárcsa 4800ft...
[i](Módosította Tibke 2014.09.19. 13:52-kor)[/i]

5469 Pápai László 2014-09-19 08:49:43

Ismertek olyan szakit, aki árul, illetve felferrodoloz jó minõségben kuplungtárcsát, illetve fékpofákat? 1,1-es Trabihoz kellene, és ha lehet pesti, illetve pest környéki érdekel.Vagy olyan bolt is szóba jöhet, akik jóáron árulnak.

5468 Pápai László 2014-09-19 08:43:45  Előzmény: Spityu: 57309

az én esetem: más tipusú autó, motorcsere, egy teljesen ugyanolyan kocsiból, köbcentire is ugyanaz. Mindkét forgalmival, adásvételivel okmányiroda, motorcsere. Aadtlap kitöltve.az ügyintézõ szerint az egyik forgalmi el lett írva 13 köbcentivel,így nem tiopusazonos a motor. Közlekedési felügyelethez el, õk tudják, hogy nincs 13 köbcentivel eltérés, de aki a forgalmit kitöltötte, elírta. a megoldás: egyedi átépítési engedély, regadó(mindkét kocsi magyar rendszámos volt), vizsgáztatás, úgy papirok, stb..a regadó összege után kifordultam tõlük(400000 forint), és kisavaztam a számot. I Love Hungary.

5467  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Az utóbbi idõben több embernek is dicsértem az okmányirodai ügyintézések gyorsaságát, gördülékenységét. Hiba volt.
Múlt hét hétfõn vittem mûszaki vizsgára a 2T-t, amin sikeresen át is ment. A forgalmi engedély betelt, így be kellett mennem az okmányirodába újat igényelni. Így is tettem ma délután, és kezemben a hátsó rendszámtáblával, meghatlamzaással, mûszaki adatlappal stb. mit sem sejtve meglátogattam a "járási hivatalt".
Már a bankkártyámat készítettem elõ a fizetéshez, amikor közölte velem az ügyintézõ, hogy baj van, nem tudja kiállítani az új forgalmi engedélyt. Na, már csak ez hiányzott... Indoklás: a mûszaki adatlapon, amit a vizsgaállomás bocsátott ki, "fehér" szerepel színként, a forgalmi engedélybe pedig "drapposszürke 08" van bejegyezve.
- mivel a két adat eltér, nem írhatja be a régi, drapposszürkét az új engedélybe, ugyanis neki nincs mérlegelési lehetõsége, a színt a vizsgáztató állapítja meg, és annak megfelelõen tölti ki a mûszaki adatlapot,
- ha valóban megváltozott a kocsi színe fehérre, akkor azt sem írhatja be új színként, mivel a mûszaki adatlap záradékában nem szerepel az új színre utaló "színváltozás" záradék.
Így most itt állok egy restaurált autóval, érvényes mûszaki vizsgával, de érvénytelen forgalmi engedéllyel. Hasonlóan Csikóshoz: [url]https://belsoseg.blog.hu/2014/08/30/a_szobor_valojaban_egy_roncs[/url]

Az ügyintézõ közölte velem, hogy a jelenlegi rendszerben nem talál "drapposszürke" színkódot, továbbá idõközben valami EU-s konvergálódás következtében a 08-as színkódra is teljesen más, "barna" színt sorsol a számítógép. De még ha találna, akkor sem írhatná be. Szürke van, de azt sem írhatja be.

Mi történhetett, ki a hibás? A vizsgáztató, aki a drapposszürke hiányában beírta a fehéret, de a színváltozásra utaló záradékot nem írta a lapra? Az ügyintézõ, aki túlreagálta a dolgot, és nem írt be "valamit"? Vagy inkább azok az üzleti elemzõk, akik az évek alatt mindig hozzátapasztottak egy újabb tenyérnyi sz*rt a trágyakupachoz, és nem gondoltak arra, hogy az új színkódokat megfeleltessék a régieknek, amikor bevezették õket (több munkahelyemen szerzett tapasztalataim alapján mesélhetnék a kormányzati-/okmányirodák informatikai rendszereirõl - pontosabban nem - egy szóval: rémes)?

Holnap irány a vizsgaállomás, jövõ héten pedig újra ocsmányiroda. Idõveszteség, utazási költség - nem az én hibámból.

További tények: a lejárt forgalmi engedélyt 2002-ben állították ki, 2008-ban telt be, 2010-ben járt le az utolsó mûszaki. 4 év restaurálás. Az autó mindig is eredeti színû volt, sosem volt változás a színében. A betelt forgalmi miatt 6000Ft-ot kell fizetnem (nincs vele gondom).

Álljunk csak meg egy pillanatra! Mi lett volna abban az esetben, ha nem telt volna még be a forgalmim, de muszáj lenne másik színkódot beírni? Régi típusúnál (amilyenem van) ugyanúgy újat kellett volna csináltatnom 6000-ért, új típusúnál pedig fizethettem volna egy kézi bejegyzésért kb. 2000 forintot. Annak ellenére, hogy a kocsi színe semmit sem változott, az elcs*szett rendszerük miatt ugyanúgy perkálhatnék. Magyarország, 2014.
[i](Módosította Spityu 2014.09.18. 22:37-kor)[/i]

5466 Pápai László 2014-09-15 10:35:12  Előzmény:Pápai László: 57307

A felnik elkeltek.

5465 Pápai László 2014-09-09 07:32:25

Sajnos nem aktiválódik a hirdetésem, így ide is bekopizom, hátha valakit érdekel:

4 db 2T felni gumikkal együtt átadó.Ingyen elvihetõek, de csak egyben, a gumikkal együtt.Érden vannak, egyeztetés után a Camponához el tudom vinni.Festést, törõdést igényelnek,a gumik kukaérettek.

Ugyanitt 4T Wareszhoz váltó eladó.

Akit érdekel mailban keressen.

5464 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Steiner Tamás: 57305

[imgw]https://trabkat.prokee.hu/images/hnany_hridel.gif[/imgw]
[imgw]https://trabkat.prokee.hu/images/hnaci_hridel.gif[/imgw]

5463 Steiner Tamás 2014-09-03 05:41:36

Sziasztok!
Sebességváltó szerelésbe szeretnék segítséget kérni. Ha valakinek lenne egy fotója vagy leírná az is nagy segítség lenne. Szétszedtem és nem emlékszem, hogy a szabadonfutó után milyen sorrendbe voltak az alkatrészek. Szabadonfutó, vékony olajszóró lemez, "vastag" távtartó alátét, csapágy, vagy pedig fordítva, szabadonfutó, "vastag" távtartó alátét, olajszóró lemez és csapágy?
Sürgõs lenne az infó, mert ma vagy holnap össze szeretném rakni.
Segítséget elõre is köszönöm.

5462  Tomi 2014-08-31 11:35:07

Sziasztok!
Az mennyire gáz, ha a generátor piros vezetéke nem volt megfelelõen rögzítve az önindítóhoz? Úgy ment szegény 50 km-t az akksi lemerült mire észrevettük, hogy valami gond van. Azóta vissza lett töltve az akku, a kábel megfelelõen rögzítve multiméter szerint van töltés 13,4-14,2 között (világítás és fordulatszám függõen). Úgy tûnik megúszta, de mennyire érdemes nézegetni valami elszállhatott benne vagy elszállhat e még attól, hogy van töltés?
Terhelés nélkül a generátor feszültsége igen magas lehetett, bár a töltés lámpa meg nem világított valamiért. (Bezzeg gyújtás ráadások meg világított jól kicseszett velünk.)

5461 Nagy Barna 2014-08-26 19:17:44

Sziasztok
Lenne egy olyan problemam hogy 1.1-es trabantra vettem alufelnit de rovid a tocsavar. Nem tudjatok hogy esetleg mas auto tocsavarjaval helyetesiteni lehet e ami hosszabb is persze. Meg mozgokupos anyat nemtud-e valaki mert mar bejartam par gumis de nekik nincs :( Valaszt elore is koszonom :)

5460 Szabó Géza 2014-08-21 13:49:48

Az hogy a trabantokat milyen padlólemezzel szerelték az évjárat függõ vagy más okok befolyásolhaták, mint pl nyersanyaghiány? Mert a 87es Trabim egyrészes padlólemezzel van, a 86os és 81es 3részes, a 1963as 600as ismét egyrészes, de az 500as Trabant gyártási videóján jól kivehetõ hogy ott is 3részes padlóval készült.

5459 Bogdán Péter 2014-08-15 10:14:02  Előzmény:Őry Gábor: 57300

Sziasztok!

Nem vagyok benne biztos, hogy jó helyre írok, de az eladó autóknál nem tudom felvenni a kapcsolatot mazsola324-el. Hogy tudnám ezt megtenni?

5458 Őry Gábor 2014-08-13 18:02:36  Előzmény: Spityu: 57294

Nem 0-val jártál, mert már alapjáraton kinyitott, és beállt kb. 3-4-re. Csak az indításnál volt jelentõsége, még a régi 6 voltos idõkben.

Én az elektronikusat csináltam meg röpsúlyosra, de mint késõbb utánaolvastam, tök fölöslegesen, mert a kétütemûek nem igénylik a változó elõgyújtást. Nem pontosan értem, hogy miért nem, de részletesen nem fejtették ki.

3,5-nél jó motor csak akkor csörög, ha túl szegény a keverék.

5457  Spityu 2014-08-13 13:06:56  Előzmény:Őry Gábor: 57297

Tudom, de az eredetiség elsõdleges szempont.

5456 Őry Gábor 2014-08-13 12:41:14  Előzmény: Spityu: 57294

Nulla fok elõgyújtással màr nem is lehet járni.

5455 Őry Gábor 2014-08-13 12:38:54  Előzmény: Spityu: 57294

A tranzisztoros gyújtásnál 180 fok a zárásszög...

én nem szórakoznék a röpsúllyal, jó elektromos rendszer mellett nincs jelentõsége

5454  Spityu 2014-08-12 21:14:57  Előzmény:Szabó Géza: 57295

Ja, igen, tényleg... rosszul gondoltam végig... Valóban, akkor most az elõírás szerinti 3.5-re van (3.5 és 4.0 helyett). Viszont akkor az elõzõ motorom 7-8mm-re volt állítva. Tény, hogy kopott volt (valószínûleg emiatt viselt el ennyit), de ment, mint a barom. :) 8 felett csilingelt.

5453 Szabó Géza 2014-08-12 20:56:26  Előzmény: Spityu: 57294

A röpsúly fordulatban tesz hozzá az elõgyujtáshoz, tehát ha elõfeszítés nélkül 4-mmre állítotad akkor arra fordulatban még 3,5mm ert ráhúzez igy összesen már 7,5mm ami már sok . ha elõfeszités nélkül állítasz gyujtást akkor a hengereket mindig holtpontra kell állítani.