Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5258 Pápai László 2014-02-15 06:36:26  Előzmény:jocking .: 57099

Ez nehéz kérdés, de egy kisebb ablakkal azért másabb a kinézete..Persze ha arra gondolunk, hgy egy íves lökössel is gömbölyûbb az összhang...

5257 jocking . 2014-02-14 09:37:21  Előzmény:Pápai László: 57098

Tudomásom szerint nem. De ha lett is volna, az szerintem nem befolyásolta volna úgy az autó formáját, hogy vastagabb oszloppal gömbölyûbbnek néz ki. :D

5256 Pápai László 2014-02-14 08:42:13  Előzmény:jocking .: 57095

A limuzinoknál azért volt változtatás, 86-ban a B oszlopok megvastagodtak..Kombiknál nem volt ilyen váltás?

5255 Gáll Zoltán 2014-02-13 18:24:16

Azt szeretném kérdezni mi a különbség a régi és új fajta karburátor között ? Mettõl szerelték új karburátorral?A régebbi tipusú karbival kevesebbet eszik e a motor.Természetesen 2t motorról beszélek
A formáját tekintve elfogadom biztos tapasztaltabbak vagytok mert én csak most akarom elsõ trabantomat megvásárolni

5254 Bozsoki Gábor 2014-02-13 18:20:12

Milyen motorolajat használtok 2T Trabantban?

5253 jocking . 2014-02-13 15:07:22  Előzmény:Gáll Zoltán: 57094

Hát, az általad megadott évszámok között a 601-es már semmit nem változott. 1979-ben volt a lökhárítóváltás, elõtte íves, teljes egészében fém volt, utána már a mûanyag sarkú. De egyébként a külsõ megjelenés a kombi 1965-ös megjelenése óta csak apróságokban változott, úgy mint a kilincsek anyaga, az irányjelzõk, a hûtõmaszk, a szellõzõ a C-oszlopon és a már említett lökhárító. Szerkezeti változás, ami a formát befolyásolná, egyszer sem történt, 81 és 89 között végig ugyanúgy nézett ki az összes.

5252 Gáll Zoltán 2014-02-13 14:11:30

Szép jó napot mindenkinek .Lehet hogy az én szemem csal, ezért kérdezlek benneteket akik régi trabantosok és valószínû többet tudtok a csodás601-esrõl.Szóval 601-es trabiról van szó fõleg a kombi változatról.Nekem úgy tûnik hogy a korábban gyártott kombiknak mintha más formája más alakja lenne mint a 89-90 eseknek.A régebbi tipust példáúl 81-86 os gyártmányúak szögletesebb mig a 89-90 es sokkal gömbölyûbb.De remélem van köztetetk valaki aki megerõsíti vagy cáfolja ezeket mert azért nem vagyok benne biztos hogy jól látom.Kiváncsian várom mi a vélemyényetek.

5251 Vékony Mihály 2014-02-13 10:16:23  Előzmény:Horváth Kristóf: 57089

Szia!

1. Igen, katalizátor nélkül levizsgáztatható az autótok, viszont teljesítenie kell az elõírt füstölési értéket.
Ennek feltétele:
- A kipufogó rendszered keresztmetszete ne legyen túlzottan leszûkülve, eltömõdve.
- Levegõszûrõt újra cseréld ki!
- Gyertyákat is érdemes cserélni.
- 1:50-es keverési arány az üzemanyag tekintetében (lehetõleg fél- vagy teljesen szintetikus 2T olajjal) Én Repsolt használok. A jelenleg benne lévõ benzint érdemes leereszteni!
- Adott esetben módosítani a karburátor beállításán (kevesebb üzemanyag, több levegõ). A karburátort sem árt kitisztítani!

A legbiztosabb egyébként az, ha tudsz a lakóhelyed környezetében egy ismerõst keresni, nem mellékesen egy olyan helyen, ahol egyébként vizsgáztatnak egyáltalán kétütemû jármûveket is! Ezt csak azért írtan, mert sajnos már nem mindenhol végeznek ilyet!

Amennyiben a mûszaki vizsgán megfelelt a járgány természetesen megkapja a 2 évet Õ is.
Vizsgára elviheted Te is, ha jogosítvánnyal rendelkezel és írtok egy hivatalos meghatalmazást és mellékesen nem árt egy útvonalengedély sem!

Fontos az is, hogy a kötelezõ (KGFB) legyen újrakötve a gépezetre!

2. Nem kell újra vizsgáztatni a gépet, ha érvényes vizsgával rendelkezik.

3. A MOL HIXOL T ajánlom én is. Én bementem a legelsõ MOL kútra és kaptam (Bp. Hõs u.).

4. Keverési aránynak többnyire az 1:40 ajánlom a korábban említett jó minõségû 2T olajjal.

5. DOT 4 tökéletes és 1 Litert szerezz be belõle (légtelenítés, stb.)!

Minden jót kívánok!

Üdvözlettel: Misi

5250 Horváth Kristóf 2014-02-08 08:46:28  Előzmény: Tomi: 57091

Köszönöm szépen a választ!
Ha valaki tud segíteni még a többi kérdésemben is, annak nagyon örülnék! ;)

5249  Tomi 2014-02-07 18:09:49  Előzmény:Horváth Kristóf: 57089

Hajtómûolajnak most mi 75w90-et használunk, ha úgy is megvárod indulás elõtt még kicsit bemelegszik a motor akkor nem okoz nagy problémát a szabadonfutónak. Fékfolyadéknak tudtommal a DOT3 a gyári, de a DOT4 még jobb. Keverékrõl van táblázat 1:33-as azt hiszem az autópályára ajánlják, 1:50 közút. Ártani nem árt a kicsit magasabb olajtartalom, csak jobban kormozódik. Bejáratásnál mi 1:25-öt használunk igaz csak néhány litert félszintetikus olajjal keverve. Elég jó, de a szintetikus jobb lenne, de pár év alatt amit spórolsz rajta felújíthatod a motort annyiból, vagy vehetsz másik trabit. :D
(Majd a nálam okosabbak kijavítanak ha valami nem stimmel.)

[i](Módosította enemot 2014.02.07. 19:11-kor)[/i]

5248 Kárász Endre 2014-02-06 20:15:21

Tudnátok ajánlani olyan helyet Budapesten, ahol biztosan átmegy a mûszakin egy 2T Trabi? Mondom, biztosan! ;)

5247 Horváth Kristóf 2014-02-05 18:00:41

Sziasztok!
Több kérdésem is volna, megpróbálom érthetõen, összeszedetten leírni:

1, Ideiglenesen ki van vonva a mûszaki nélküli '79-es kétütemû Trabink, ami nagymamám nevén van új kora óta. Nem tudom pontosan, hogy a mûszaki vizsga hogy zajlik manapság a kétütemû autóknál. Ha jól tudom, akkor a 2004 elõtt tulajdonba került autóra nem vonatkoznak a környezetvédelmi elõírások (tehát pl nagymamámra nem vonatkozik), azaz nem kell katalizátor? Ha ez így van, akkor õ elviheti mûszakiztatni az autót, és ha minden rendben van, akkor kap 2 év mûszaki vizsgát, vagy már így sem lehet kétütemût vizsgáztatni? Ha ez így nem pontos, kérlek Titeket, hogy világosítsatok fel, nem találtam korrekt infót errõl a neten.

2, Ha kap mûszaki vizsgát az autó, és átírom a nevemre, akkor ugye nem kell új mûszaki vizsgát tennie. Alapból nem kéne, de nem tudom, hogy ez kétütemûnél is így van-e a szigorítások miatt?

3, Hajtómûolajat szeretném lecserélni. Olvastam a fórumban, hogy a MOL Hixol-T olajat dícsértétek többen (és ez a "hivatalos"), de elég nehéz beszerezni. A GYIK-ban olvastam, hogy 75W90-es hajtómûolajjal lehet cserélni, bár errõl is olvastam negatív tapasztalatot (hidegben nem túl szerencsés használni). Valóban megfelelõ megoldás ilyenre cserélni az olajat? Ha igen, milyen márkát/típust érdemes? Pl innen?:
[url]http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Hajt%C3%B3m%C5%B1olajok/75w-90+hajt%C3%B3m%C5%B1olaj/[/url]
[url]http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/szemelyauto-hajtomuolaj/75w90/[/url]

4, A keverék helyes arányára lennék kíváncsi, ami általában bevált. Olvastam, hogy akár 1:50-es keverék is jó, én úgy tudom, hogy az 1:30-1:40 közötti az elfogadott. Én ilyet (~1:30) töltöttem bele, és igaz, hogy 2-3 év állás után elõször beindítva, de nagyon-nagyon füstölt. Ezek szerint lehet, hogy szerényebb keverék is mehetne bele anélkül, hogy a motornak rosszat tennék?

5, Fékfolyadék cserénél kb. mekkora mennyiség kell? DOT 4-es fékfolyadék jó, ugye?

Elõre is köszönöm a válaszokat! ;)
Üdv,
Kristóf
[i](Módosította dkristofh 2014.02.05. 19:02-kor)[/i]

5246 Bencze Robi 2014-01-15 15:39:54  Előzmény:Ábrahám Dávid: 57087

Helló!

Én úgy tudom, hogyha ideiglenesen van kivonva az autó, és újra használni szeretnéd, akkor ugye lejár a kivonás fél év után (2500 Ft), akkor le kell mûszakiztatni, és be kell menni az okmányirodába minden pappírral, új forgalmi, illeték, és akkor annyi. Nekem legalábbis így van, félévente mindig meghosszabbíttatom ameddig nem lesz lemûszakiztatva, bár nem értem teljesen, hogy Neked 6 éve ki lett vonatva ideiglenesen és annyi? azóta nem lett meghosszabbíttatva?
de biztos vannak jártasabbak ebben
üdv: Robi

5245 Ábrahám Dávid 2014-01-15 11:03:42

Szevasztok!

Dozzer vagyok ma regisztráltam az oldalon. Van egy 601s Trabim és szeretném használatba venni. 91es évjárat. Viszont vagy 6 éve ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból de szeretném visszrarakatni. Vajon ez lehetséges?

5244 Őry Gábor 2014-01-08 21:49:21  Előzmény:jocking .: 57084

Van ott még más is a háttérben...

5243  Spityu 2014-01-08 15:53:58  Előzmény:jocking .: 57084

Múltkor már láttam - valahol.

A blokkon lévõ pecsét, a szép matt kadmiumos cuccok... nagyon jó... de vajon mi történhetett a bal hátsó sárcsapó gumival?

5242 jocking . 2014-01-08 15:07:18

[url=http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_00412km-7370426]Hinnye[/url]

5241 Őry Gábor 2014-01-06 19:48:16  Előzmény: Tomi: 57081

Én nem venném le a paplant. Jó szolgálatot tesz hidegben, kevésbé hûl le a blokk (kisebb a kisugárzás mértéke, nem hûl a levegõ hõmérséklete alá), és így kevesebb pára csapódik ki rajta, amit aztán a szélvédõdre nyom, amikor felmelegszik.
[i](Módosította orygabor 2014.01.06. 20:53-kor)[/i]

5240 Bozó Ákos 2014-01-05 16:37:45  Előzmény: Tomi: 57081

Egyértelmûen melegebb a 2. henger, hiszen takarja a másik. Amúgy a léghûtéses motorok min20 fokkal melegebbek, mint a vízhûtésesek, természetesen ehhez tervezik azokat a "laza" illesztéseket, ezért is olyan hangos a Trabi. Az, hogy zörög, az vele jár. :D

5239  Tomi 2014-01-05 14:50:27

Egyébként ma megvolt a trabant próbája. Ma volt beindítva elõször a 3. összerakás után. Egybõl ment mind a 2 henger. Csak tanulságképpen amit adnak a boltba vezérlõtárcsa nagyon rossz egyenetlen, rendesen fel kell csiszolni egyenesre elõtte ki kell egyengetni és be kell kenni olajjal, vagy gyárit kell szerezni.
Most 1:25-ös bejáratós keverékkel megy, de a váltó felõli henger melegebb mint a másik. A külsõ borítólemez elég meleg ugyan kézzel még éppen kibírható, de a motor jóval melegebb lehet, ez normális? A bõr borítás már vissza sem került csak a hûtést rontja. Csepegés, kifújás egyéb probléma nem látszik. Kivéve a fesszabályzó, de az már ezek után kikapcsolódás lesz.
Amúgy elég zajos egy kocsi, meg füstöl is rendesen alapjáraton az ajtó meg majd leszakad úgy remeg. A két ajtó kis is van kopva rendesen.
[i](Módosította enemot 2014.01.05. 15:52-kor)[/i]

5238 Rendek Gábor 2014-01-05 10:19:29

Sziasztok!

Szeretnék kérni segítséget. Van egy két ütemetû trabi-motoros kistraktorom, az egyes hengeremnél ( és mindig csak itt fordul elõ ez a hiba) ha egy kicsit már bemelegszik, kihagy a gyújtás. Már próbálkoztam trafók összecserélésével, gyertyák megcserélésével, és akkor is ugyan ez a hiba jelentkezik.( tirisztoros gyújtás- nem hagyományos.)- már ezt is cseréltem másikra.

Van olyan idõszaka is,hogy beleteszek 2 új gyertyát, elmegy 1-2 üzemórát( mûködik,minden ok) és ismét jelentkezik a hiba.

Teljesen tanácstalan vagyok, kérném a segítségeteket,tapasztalatokat osszátok meg velem :)!

Köszönettel,

Gábor

5237 Őry Gábor 2014-01-05 09:57:12  Előzmény: Tomi: 57078

Nekünk valaha volt egy 105 -ös. Apám szerint csak a PAL volt jó bele. PAL→ Brisk.

5236  Tomi 2014-01-04 20:53:16

Nem szeretnék offolni ezért úgy kérdezem, hogy 4 ütemû autóba milyen gyertyát ajánlanátok? Akár Magneti Marelli valamelyik konkrét típusát. (Egyébként Skoda 120-ba kellene, de gondolom a 4T trabiba is valami hasonló szükséges). Más fórumon még mindig a Brisket dicsõítik, de hogy most pont egy olyan purcant ki benne, hát biztos többet nem kerül bele olyan. Régen volt még benne Champions is, nem tudom az azóta mit változott, de akár jó Magneti is, csak nem ismerem a típusokat, van e köztük különbség, meg persze gondolom a kétütemûbe való gyertya nem jó a 4 ütemûbe.

[i](Módosította enemot 2014.01.04. 21:54-kor)[/i]

5235 Németh János 2013-12-31 14:41:06

HElló mindenkinek.

Trabant Hykomat pedálsor érdekel valakit?

5234  Spityu 2013-12-31 10:06:43  Előzmény:Őry Gábor: 57075

Gyárilag az alsó blokkfelet végighúzzák egy lakkban forgó hengeren, ennyi a tömítés. Lásd szerelési videó.

5233 Őry Gábor 2013-12-31 10:01:37  Előzmény: Tomi: 57072

Én minden olyan helyre szoktam kenni, ahol rés lehet, még az említett középsõ aluminíumgyûrû köré is. A gyári leírás a következõ választ adja: A forgattyúsház felsõ részének a forgattyústengellyel és a ház alsó részével érintekezõ felületét tömítõanyaggal bekenjük. A másik blokfél felrakásánál a fõtengely másik felénél szintúgy. Úgyhogy a válasz: igen.

Mindenesetre azt nem értem, hogy ha nem a gyújtás a probléma, akkor miért vándorolt át az egyhengerezés az egyikrõl a másikra? Valami a szerelésnél történt esetleg, de még akkor is valami fatális véletlennek kellett történie, hogy utána a másik henger aludjon el.

Az olajjal való bekenés túl sokat ne jelent, hiszen az elsõ ütemeknél a bejövõ keveréktõl kap olajat. Ez amolyan kötelezõ elõvigyázatosság, mégse menjen egy pillanatig se olaj nélkül.

A kompresszoros megoldásnál figyelembe kell venni, hogy a vezérlõtárcsát elnyomhatja a helyérõl, bár normál esetben utána a rugók visszanyomják. Sokra nem mész vele, mert valahol éppen valamelyik nyílás nyitva van, és ott elmegy a nyomás. Bár lehet, hogy van éppen olyan pozíció, hogy lezár minden nyílás.
[i](Módosította orygabor 2013.12.31. 11:08-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.12.31. 11:10-kor)[/i]

5232  Spityu 2013-12-30 20:52:31  Előzmény: Tomi: 57073

Igen, van szerintem is, de hogy melyik gyártó(k)tól, azt nem tudom.

5231  Tomi 2013-12-30 19:35:11  Előzmény: Spityu: 57071

Egyébként még most is lehet kapni nem? A tesla kábel-pipa még ilyen sztem.

5230  Tomi 2013-12-30 19:33:09  Előzmény:Őry Gábor: 57070

Én is kifogytam az ötletekbõl. Az elektronikánál a mágnest kell megfordítani és a két pipát megcserélni akkor "viszi" magával a hozzá tartozó trafót, tranzisztort vezérlést stb, így tesztelhetõ a másik henger gyújtása. Amúgy kézzel megtekerve adta szépen a szikrát 3.1-3.2-vel a holtpont elõtt úgy is lett beállítva. Magneti gyertyával is hasonlóan. Bár már hallhatóan az az egy henger is jobban ment azzal a gyertyával, tényleg jó. Szóval elektronika sztem jó.
Még egy apróság: az ékszíj felõli labirint tömítésnél az aluháznál oda kell valamilyen tömítõpaszta? Mert eddig nem volt téve, de amúgy nem is látszik kifújás illetve a középsõ alumínium gyûrû a két középsõ csapágy között oda se kell ugye? Csak a két blokkfélre, a hengertalp (+tömítés), és a lendkerék felõl az öntöttvas összeszorító alá lett téve (+tömítés).
Illetve még egy érdekesség a nem mûködõ henger lemeze szárazabbnak tûnt, mintha nem kapott volna elég benzint. Bár az is igaz a gyertyák kivételekor (járó motor után) mindkét hengerbõl jött még ki némi füst-benzin-levegõ keverék.
Esetleg nem lehet valahogy tesztelni ezt a lezárást és vákuumot? Pl. ha kézzel befogom a karburátor helyének a nyílását és kézzel megforgatom a motort nem érzõdne a szívóhatás? Vagy esetleg kompresszorral megpróbálni mondjuk 0,5 barig, hogy kifúj valahol vagy sem? Mármint a lemezeknél legalább is csak ott fordulhat elõ. Mondjuk most jut eszembe, hogy a mostani jó henger vezérlõtárcsája (Mivel az volt kicsit felcsiszolva legutóbb) be lett kenve olajjal a másik meg nem. Esetleg ez jelent valamit? Talán meg kéne próbálni mindkét vezérlõtárcsát bekenni egy kis olajjal hátha amíg kicsit bekopik segít rajta, hogy jobban zárjon? Más hibát nem tudok elképzelni. (Max a következõ teszt venti és generátor nélkül fog kezdõdni pár percet biztos ki fog bírni úgy is).

5229  Spityu 2013-12-30 18:48:11  Előzmény:Őry Gábor: 57056

[i]Olyan valóban létezik, hogy a pipa leszedésekor keletkezik gyújtás a szikrán, ugyanis, ha megszakítják a kábelt, egy bizonyos távon belül átugrik a szikra, sõt, ez állítólag fel is erõsíti az áramot/feszültséget a kábel további részén, és így már jut a gyertyára is.[/i]

Kb. egy hónapja volt szerencsém megtapasztalni a jelenséget. Egy Lada nem akart sehogyan sem elindulni, ezért lekaptuk az elosztó fedelet stb., szokásos. A fõkábelt teszteltük, szikrázik-e. Szikrázott, szépen áthúzott a rotorhoz, és el is indult a kocsi. Ahogy közelítettünk a sarujához, majd végül beledugtuk, szépen csökkenni kezdett a szikra ereje, ami a motor járásán meg érezhetõ is volt, majd megállt.
Magyarázat: a megnövelt hézag a feszültséget is emeli, így "erõsebb" szikrakisülés keletkezik. Régen lehetett kapni olyan gyertyakábelt / pipát, ami ezen az elven növelte a gyújtófeszültséget. :)

5228 Őry Gábor 2013-12-30 18:23:52  Előzmény: Tomi: 57069

A tárcsa miatt már csak azért sem lehet, mert a probléma átment az egyik hengerrõl a másikra. Egy kis körkörös kopás nem számít, mert az olaj tömíti valamennyire.

A pipa levétele nem szerencsés puszta kézzel, mert odab@sz rendesen. Szívbetegeknek kifejezetten ellenjavallt. Maximum valami hosszú mûanyag fogóval lehetne.

Az elektronikát nem nagyon lehet megfordítani szerintem, bár a részleteihez nem értek. Maximum annyit lehet tenni vele, hogy a bekötését fordítod meg, és akkor a gyertyakábeleket is meg kell fordítani.

Le lehet tesztelni úgy, hogy kicsavarod a gyertyát, ráhúzod a pipát és a gyertya testét a menetes résszel a motor fém részéhez érinted, mondjuk a burkolathoz. Így megmutatja, van-e szikra a felsõ holtpont elõtt. Ezt is ajánlatos "kellõ távolságtartással" csinálni, nehogy rajtad keresztül menjen a szikra. És ha lehet, kézzel forgatni a motort, nehoggy nagy durrogás legyen.

Ha jó a gyújtásod, akkor vége az ötletelésnek, feladom. Persze, szívesen segítek, de több ötletem nincs.
[i](Módosította orygabor 2013.12.30. 19:25-kor)[/i]

5227  Tomi 2013-12-30 17:39:18  Előzmény:Őry Gábor: 57068

Az elektronikai hiba már csak azért is kicsit érdekes most, mert mondom a teljes elektronika meg volt cserélve, mármint az egyik hengerhez tartozó és a másik hengerhez tartozó meg lett cserélve, de úgy is ugyan az a henger nem ment. Azoknak a vezérlõtárcsáknak annyira tökéletesen kell zárniuk? Most csak szét lett szedve a motor még utoljára, de ahol futnak a tárcsák elég érdes a felület a régi lemezek is ilyen szép körkörösen koptak (a különbözõ kerületi sebesség miatt). Elvileg az új lemezek még nincsenek bekopva addig nem lesz 100%-os a zárás.
Az egy hengerezés menet közbe végül nem lett kipróbálva valami gyanús hangot észleltünk ezért is szedtük szét a motort, de semmi különös nincs. Amúgy a két vez. tárcsa nem fekszik fel teljesen még a jó hengeré sem. Legközelebb tényleg az lesz, hogy terhelve is ki lesz próbálva, mert így üresen pörgetve nincs aki megmondja hogy megy e mindkét henger (hacsak valaki le nem kapja nagy fordulaton a pipát, de én ezt kihagynám). A furcsa csattogó hang rejtélyére nem derült fény, lehet a venti csapágya adta meg magát még a gyári van benne.
Kifújásnak nincs nyoma, de mielõtt legelõször szétszedtük a motort akkor pl a hengertalp tömítés szét volt szakadva és úgy volt összerakva, akkor még ment a motor, törött dugattyúgyûrûvel 0,7mm dugattyúkopással és minden lötyögött, a labirintgyûrûknél kifújt, de mégis ment (legalább is nagyjából), most meg minden jó, mégse megy, ráadásul most pont a másik henger megy szóval egyszer már mind a kettõ jó volt külön-külön érthetetlen.
[i](Módosította enemot 2013.12.30. 18:43-kor)[/i]

5226 Őry Gábor 2013-12-30 12:59:34  Előzmény: Tomi: 57067

Ha fordulaton is egyhengerezik, akkor nagy valószínûséggel gyújtásprobléma lesz. Általában, ha csak alapjáraton egyhengerezik, akkor lehet kifújás, vagy valami hasonló probléma, ami megszûnik a fordulatszám emelkedésével. Ahhoz nagyon nagy motorhiba kell, hogy fordulaton is egyhengerezzen. Ergo: a gyújtásnál kell keresgélni.
Van esetleg csereelektronikád? Ha nincs, próbáld ki megszakítóval, ha van olyanod. Bár a beállítása kissé nehézkes.
Elõtte még a kábeleknél is utánanéznék. Javaslom, hogy ha lehet, próbáld ki töksötétben, mert akkor meglátszik, ha valahol áthúzás van.

5225  Tomi 2013-12-29 19:44:08  Előzmény:Őry Gábor: 57066

A most mûködõ henger vezérlõtárcsája lett felcsiszolva és a két rugó kicserélve, a másikéhoz nem lett nyúlva. A középsõ részben nincs semmi gyûrû gondolom csak egy alumínium gyûrû?
Ha csak alapjáraton nem megy az mivel jobb vagy akkor mi lenne a helyzet? Bár úgy se nagyon igen megy a két henger ha pörög.

5224 Őry Gábor 2013-12-29 19:05:42  Előzmény: Tomi: 57065

A legutolsó motorszétszereléskor változtattál valamit a motoron?

Mindenképpen próbáld ki, menj vele egy kört, hogy csak alpjáraton, vagy minden esetben kihagy az egyik henger.

A kifújással kapcsolatban lenne még egy tippem: a fõtengely közepén lévõ tömítés hibája, ami miatt átfújhat egyik oldalról a másikra. Bár ez nem magyarázná meg, hogy miért hagy ki most a másik henger. Ezzel kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de lehet, hogy valakinek van.

5223  Tomi 2013-12-29 18:44:26  Előzmény: Tomi: 57064

Mágnes megfordítva pipák megcserélve és ugyan az a henger megy mint a csere elõtt. Szóval csak nem elektromos probléma. A motorszétszedés elõtt pedig pont az ellenkezõ henger ment. Nem értem, valamire annyira érzékeny lenne vagy mi? Kifújásnak nyoma sincs, minden száraz. Kompresszió jó. Pedig olyan egyszerû ez a motor nem tudom mi lehet a baja. A vézérlõtárcsákkal lenne valami, de elõtte pont a másik volt jó nagyon fura.

5222  Tomi 2013-12-28 17:11:33  Előzmény:Bozó Ákos: 57059

Akkor még megpróbálom a gyertyacserét, sikerült beszerezni Magneti Marelli CW7NP-t 4db-ot, így már lesz tartalék is. Majd kiderül, hogy mi is a helyzet. Sajnos a gyertyákkal tényleg az a helyzet, hogy kb. van 30db brisk, meg hasonló jó 100-200Ft körüli, de fele nem is ad szikrát másik felébõl válogattunk. Nagyapám használta az autót, de nem igazán volt karban tartva ami elromolhatott rajta az el is romlott most kijavítottuk, remélhetõleg, most már menni fog. Majd jelentkezem, hogy mi lett a vége. Kösz a segítséget.
[i](Módosította enemot 2013.12.28. 18:12-kor)[/i]

5221 jocking . 2013-12-28 14:25:14

Gyertyákhoz:
Hülyén hangozhat, de nekem a tesco-ban néha kapható, kék dobozos (marelli - na persze...), 'Trabant 601' feliratos gyertyák jöttek be. Nincs rajta egy nyamvadt adat se (ezért a hõértéke is rejtély), de ezzel jól indul és nem csörög.

5220 Kárász Endre 2013-12-28 11:09:26  Előzmény: Tomi: 57058

Gyertyacsere, egyértelmû. Egyébként sem egy csillagászati összeg a két gyertya ára, szóval nem érdemes ilyenkor veszõdni. Én egyébként a mai Isolator replikát használom (260) és tökéletes. Igaz, a motor kb. 5000km ezelõtt lett teljesen felújítva.
A benzinfolyásról: a 28H1-1 karbinál ha kihúzod a szívatót, akkor a szívató pillangószelepe teljesen lezárja a karbi elõtt a légtorkot. Ez a pillangószelep persze rugóterhelésû, tehát nem fojtja le csutkára a motort, hanem a beáramló levegõ ki tudja billenteni. Persze ilyenkor jó kis vákuumot csinál, emiatt aztán alaposan szippantja a benzint... A fojtószelep (ami a fúvókák után van, és amit a gázpedállal mozgatsz) az csak egy kicsit nyit ki, de nem emiatt fog több benzint felszívni, szóval az itt nem játszik nagy szerepet.

5219 Őry Gábor 2013-12-28 09:10:05  Előzmény: Tomi: 57058

Újak voltak a gyertyák?

Ha nem, csere és a kábeleket is cserélném. (Egyszerre csak egy dolgot cserélj, utána mindig próba!)

Terhelés alatt annyit értek, hogy menni kell vele egy kört. Ha nemcsak alapjáraton van egyhengerezés, akkor egész biztosan gyújtás lesz a probléma.

A karburátor csöpögése ellen az egyetlen jó megoldás, minden hosszabb megálláskor elzárni a benzincsapot. Bár egy jó tûszeleppel és tömítettséggel elvileg nem csöpög, de a gyári tûszelepeket már semmi sem pótolja.

5218 Bozó Ákos 2013-12-28 08:28:49  Előzmény:Őry Gábor: 57057

Na igen, az MM meg mindig jó. Tõlem is kérdezik mindig, hogy miért nem Isolator, mert az a gyárija. Ja, volt 30 éve, amikor még jó is volt. Ezek a gyetyák, mint az utángyártott Isolator, Brisk, NGK, mintha nem azt a vércsoportot adnád valakinek. Nem tudok rá, mint mondani, minthogy szarok ehhez a motorhoz, ahogy vannak. Az MM -20-ba és +40-be is beindul, nem kell neki imádkozni. Pont most cseréltem karácsony elõtt, s a ciripelés is megszûnt 90-100 környékén. Egyszerûen tökély.

5217 Bozó Ákos 2013-12-28 08:19:19  Előzmény: Tomi: 57058

Ha nem az elektródák között adja a szikrát, akkor nem is fog járni a motorod soha rendesen. Egy jó gyertyának minden helyzetben a két elektróda között kell adnia a szikrát. Ha neked a menet meg a középelektróda között adja az ívet, akkor "letestel" a hengerfejre. Nekem ilyen számtalanszor volt, s amikor elõször elõfordult velem, akkor kicseréltem mindent. Ez 12 V-os megszakítós volt, de a végén már az alaplapot cseréltük, a trafót, a kábeleket, s nekem is volt szikra, vagyis látszat volt, mert nem ott adta, ahol kellett volna. Majd kicseréltük a gyertyákat, s mint az álom, úgy indult és járt. Az is felújított fõtengelyes volt, 28 H1-1-es karbi, ami nem igazán volt beállítva. Szóval: benzint kapsz, akksi jó, szikrád van (vagy lenne), ráadásul most a múltkor buhernek titulált (tényleg az) hengered jár, szerintem teljesen egyértelmû. Képtelenség, hogy mindkét irányban tönkre menjen. Ha vigyáztatok rá, akkor nem lehet baja semminek a gyújtásban. A fekete doboz meg szinte örök életû, ha nem kap vizet. Annak külsõ kondinak vagy minek, ami a doblemezre van felcsavarozva, annak a vezetéke szokott elszakadni, ha a szigetelés megreped és elérik a vezeték, de akkor be sem indul. Nekem 102ezer km alatt csak egyszer kellett ezt a gyújtást utánállítani, különben meg csak kötelezõ gyetyacsere. Amúgy ha menni fog majd, ne vegyél bele rossz gyertyát, mert km-ként fogod belõle kidobálni, s idegeskedni, hogy megint x100 Ft, fõleg, ha nincs is tartalék, ez a gyújtás kajálja õket.
(A benzin nekem is csöpög a túlfolyón, ha nem zárom el a benzincsapot. :))

5216  Tomi 2013-12-27 20:03:45  Előzmény:Őry Gábor: 57056

Hammster úgy értettem, hogy a gyertya nem a kialakított érintkezõk között adja a szikrát, hanem a középsõ érintkezõ és a gyertya menetes részének vége között.

Terheléses vizsgálat nem volt még motorfelújítás óta. Elõtte feltehetõen ment mind a két henger, de nem tudok nyilatkozni róla biztosat nagyon a halálán volt a motor a két gyertyával benne kézzel körbeforgattam a fõtengelyt amennyiszer akartam elég könnyen 0 volt benne a kompresszió, de még beindult (alapjárat nem volt, padlógáz környékén pörgött különben leállt.) Szóval, hogy elõtte jó volt e azt nem tudom, ha erre voltál kíváncsi
Ha arra, hogy a legutóbbi motorszétszedés elõtt volt e kipróbálva a válasz ugyan az mint legelõször, mivel már akkor sem menet az egyik henger (csak akkor pont a másik nem menet), így terhelve nem is volt kipróbálva. Ha pörög a motor akkor sem igazán kapja el meg azért a kipufogózajtól elég nehéz megítélni, hogy megy e mindkettõ nagy fordulaton.
Lényegében akkor pöffent be a legtöbbször amikor a pipa nem volt rányomva csak rátéve és a rázkódáskor hol hozzáért, hogy nem akkor néha elkapta, de akkor sem tartósan, de én ilyenrõl még sose hallottam. Volt gyertya megcserélve, kicserélve pipa megcserélve, másikkal vezeték szintén. (Trafó is amint említettem korábban.)
A jeladó adja a jelet. Szikrát, pedig mindig úgy néztünk, hogy gyújtás rá, gyertya nélkül fõtengely körbeforgatás kézzel. Ügyelve, hogy 1-2 percnél tovább sose legyen rajta a gyújtás.
Mondjuk, azt sem értem, hogy miért folyt a karburátor túlfolyóján a benzin. (Legalább is amikor nem indult be akkor mindig folyt.) A szívató miatt? Nem kellett volna teljesen ráhúzni, bár egyszer álló motornál is csak úgy simán folyt a benzin a túlfolyón, persze akkor elõtte indítózgattunk, de akkor is lezárt a tûszelep. Igaz most ki lett cserélve az úszónál a tömítés azóta még nem csinálta (a gyári volt benne, de a mostani már nem gumi, hanem papírtömítés).
[i](Módosította enemot 2013.12.27. 21:11-kor)[/i]
[i](Módosította enemot 2013.12.27. 21:13-kor)[/i]

5215 Őry Gábor 2013-12-27 19:09:16  Előzmény:Bozó Ákos: 57055

A Beru-s lehet, hogy rossz, viszont a kapható replika teljesen jó. Persze nem mínusz tizenötben.

5214 Őry Gábor 2013-12-27 19:06:25  Előzmény: Tomi: 57054

Olyan valóban létezik, hogy a pipa leszedésekor keletkezik gyújtás a szikrán, ugyanis, ha megszakítják a kábelt, egy bizonyos távon belül átugrik a szikra, sõt, ez állítólag fel is erõsíti az áramot/feszültséget a kábel további részén, és így már jut a gyertyára is. Ezt akkor hittem csak el, mikor egyszer mínusz tizenöt fokban Isolator gyertyákkal vágtam neki az útnak, és elment az egyik henger. Abban a pillanatban, amikor levettem a pipát és mellétettem a gyertyának, beindult az "álló" henger.
Nade: az egyhengerezés alapjáraton van csak, vagy terhelésnél is? És korábban, a motorszétszedés elõtt ugyanez a kérdés még egyszer.

5213 Bozó Ákos 2013-12-27 18:53:34  Előzmény: Tomi: 57054

Ha a gyertát az oldalára téve az oldalán adja le a szikrát, akkor szimplán gyertya bajod van. Ha nem cserélve lettek a gyertyák, csak megcserélve, akkor az eddigi 2-es hengered gyertyájának a kerámia része megrepedt, és lehúz a hengerfejen keresztül, s ha így van, akkor ilyen félig elégett, olajos-benzines trutymó jön ki a kipufogón. Nekem ilyen volt egy párszor. Könnyen meg tudja repeszteni a gyertyákat ez a motor, aztán rájöttem, hogy fosok a gyertáyk is. A Brisk amúgy is ócska, NGK-t nem szereti, az Isolator meg megcsúfolása már csak a réginek. Ha hajtod, akkor Magneti Marelli CW7NP, ha nem, s csak téli gurulászásra kell, akkor CW6NP. ELõbbi 225-ös, utóbbi 200 körüli. 520 Ft a MOL-on darabja. Egyszerûen odavan érte.

5212  Tomi 2013-12-27 16:21:20

Sziasztok!

Ismét jelentkezem az alapprobléma még mindig ugyan az, de némileg már módosult az egész. Kezdem úgy érezni, mint egy rossz mesébe. (Ha még emlékeztek rám.)
Szóval ismét egy henger megy, motor szét volt szedve vezérlõtárcsák felcsiszolva új rugók, minden szuperül letömítve, nagyon jó kompresszióval.
DE most a másik henger megy a lendkerék felõli és az ékszíj felõli nem megy, viszont az egész motorszétszedés elõtt történt egy olyan mûvelet, hogy a teljes elektronika meg lett cserélve, de karburátor problémák miatt úgy már nem lett kipróbálva a motor. (Végül ez után szét lett szedve a motor.)
Két érdekes jelenség is van ezen kívül: egyik, hogy a karburátor túlfolyón néha folyik a benzin, de a benzinszint jó és csak akkor, amikor megy a motor vagy legalább is az önindító tekeri. Vélhetõen a szívató teljes ráhúzásakor valahogy sokat kap, de nem biztos, esetleg ha rá van húzva teljesen akkor is kéne lennie egy kis résnek a szívófal és a pillangószelep között?
A másik, hogy ami belekerülõ gyertyák egy idõ után rossz helyen adják a szikrát. Bár ez lehet, a brisk gyertya rovására írni vagy mert sokat kap és áthúz. (Nem a végén adja a szikrát hanem az oldalán.)
Most gyertyacsere után viszont beindult és az eddig nem jó henger megy és a korábbi jó nem.
Totális zûrzavart érzek.
Most viszont talán úgy gondolom, hogy elektronikai probléma van, a pipák vezetékek meg voltak cserélve, gyertyák is, de most az eddigi rossz henger megy a másik nem.
Mégy egy érdekesség, ha a pipát lehúzzuk a rossz hengerrõl, akkor is egyszer bepüffen, illetve ha rátesszük (persze járó motornál) szintén. Sõt ha nincs rátéve azaz telejesen rányomva hanem, csak ott lötyög össze-vissza a gyertyán akkor elég gyakran beindul a most nem mûködõ henger is.
Komolyan mondom nem értem én ezt. Maguk a gyújtótrafók már meg voltak cserélve egyszer az nem hozott változást. Netalán az elektronikánál van valami érintkezési probléma vagy haldoklik és nem bír el két hengert vagy csak az egyik hengernél nem akar mindig szikrát adni? Álló motornál van szikra ez a legidegesítõbb. (Gyújás: 3,15 és 3,2mm-el a felsõ holtpont elõtt beórázva.) Talán nyomás alatt nem tud adni szikrát? Esetleg még az is közre játszhat, hogy a fesszabályzó 15V-n stabilizál és ez megzavarná az elektronikát?
Ha valaki járt már hasonlóképpen kérem segítsen! Még annyit tudok tenni, hogy megfordító a mágnest a fõtengelyen, és akkor megcserélem a két pipát, ha úgy a másik henger fog menni akkor valószínûleg elektronikai problémája van.
Valakinek valami ötlet?

5211 Őry Gábor 2013-12-26 10:43:27  Előzmény:Radics Gergõ: 57052

Nem. Az a gyújtás más rendszerû, nem fog rendesen mûködni, sõt elégeti a megszakítókat is.

5210 Radics Gergõ 2013-12-25 22:57:43

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy a 601-es 6V-os Trabim most szeretném átalakítani 12V-osra és van két Wartburg 1.3 trfóm 12V-os az jó lehet bele???

5209 Takács Attila 2013-12-18 13:11:26  Előzmény:jocking .: 57050

Köszi az infókat mindkettõtöknek.
Akkor beszélek egy jogásszal vagy valakivel az okmányirodában, hogy merre induljunk.

Ma ezt találtuk a garázsban a polcon :)

[img]http://kepfeltoltes.hu/131218/trabi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]