Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5335 jocking . 2014-04-29 18:09:32  Előzmény: Spityu: 57175

Esetleg valami ifa F8 / P70 henkölés, vízköpeny nélkülire cserélt hengerekkel és átvariált gyújtásoldallal... Ötletem sincs. :D

5334 jocking . 2014-04-29 18:04:15  Előzmény: Spityu: 57175

Az önindító helye rossz oldalon van. Franc tudja. Ráadásul a szívótorok se a forgattyús házon van, hanem a hengereken. (legalábbis úgy tûnik, kellene még róla kép) Fura...:confused:


[i](Módosította jocking 2014.04.29. 20:06-kor)[/i]

5333  Spityu 2014-04-29 17:45:33

Szerintetek ez mi lehet? Nagyon hasonlít a Trabantéra: turbina helye, lendkerék harang hátul a második képen, hengerfej.

[url]http://www.ebay.de/itm/TRABANT-MOTOR-GEBRAUCHT-/281295951874?pt=DE_Autoteile&hash=item417e8b9802[/url]

5332 Pápai László 2014-04-29 05:57:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57172

Sajna 1,1-eshez nem nagyon van választék, a felújított(vagy kisipari egyelõre ez nem derült ki) majdnem 7000, poloét tudnának adni 4000-ért gyárit..Talán jobb, de tutira kellene mennem....

5331  Spityu 2014-04-28 18:42:31

Én is a féltengelyre szavaznék. Mondjuk az minden sebességi fokozatban csattanna, bár az tény, hogy egyre kisebbett. A legnagyobbat 1-esben tud pl. terhelésváltáskor, amikor "darabos" a benzin. Sokáig elmegy még így, ha vigyázol rá, de zavaró, és elõbb-utóbb azért ki kell cserélni. Óvatosan kell váltani, pontosabban a kuplungot felengedni.

5330 Kacsándi Szabolcs 2014-04-28 18:39:15  Előzmény:Pápai László: 57170

Úgy tudom azonos az 1-es golf és 2-esnek a csuklója.Nem vagyok százra biztos,de az agyak fogazása tuti jó.Ilyet alakítottam át párat tárcsafékhez kétütemûre,és az agyak simán összementek.A féltengely szára nem biztos,de elképzelhetõ.De lehet minden fajtát venni,szerintem mindegy milyet választasz.Legbiztosabb,ha 1,1-est veszel hozzá.

5329 Kacsándi Szabolcs 2014-04-28 18:34:41  Előzmény: Tomi: 57169

Szerintem nézd meg a féltengelyeket.Ha a bakok nem szakadtak,akkor a féltengely csuklóit kell megnézni.Felemelve megnézhetõ,hogy mennyit fordul.Ha az sem,akkor lehet még akár egy rossz kuplung miatt is.Váltó nagyon ritkán hullik szét ilyen módon.Ha abban valami törik,akkor az nem is nagyon megy tovább.

5328 Pápai László 2014-04-28 08:21:47

Trabant 1,1-es, illetve az újabb fajta 601-es külsõ féltengelycsukója esetleg megegyezik másfajta csuklóval? Wartburg, vw, stb?

5327  Tomi 2014-04-25 17:01:07  Előzmény:Szabó Géza: 57166

A váltó stabil, meg sem moccan. Inkább a holtjátékokból jöhet össze, álló helyzetbe sebességbe betéve a kocsi kb 6-8cm mozdul és még a fõtengely meg sem moccan. (A motor most lett felújítva a holtjátéka szinte 0.) A kérdés az, hogy a váltó fogaskerekei vagy inkább a differenciálmû kerekei koptak el (vagy mind a kettõ).
Amúgy fõleg a 2-est és 3-ast érinti, mondjuk az is igaz, hogy 1-esbe a lassú indulás miatt nincs lehetõség megnézni mekkorát rántana, 4.-be meg nincs akkora motorerõ, hogy rántana akkorát. 2-esbe nagyon tud rántani 3-as egy picivel jobb, de az sem egészséges. Bár függ a váltás finomságától is.
[i](Módosította enemot 2014.04.25. 19:03-kor)[/i]

5326 Szegedi Árpád 2014-04-24 19:15:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 57160

Sziasztok!Nethiány miatt,csak most tudom jelezni,a fék-félrehúzás megoldódottnak látszik.Végül is rugószilent csere után lett jó.Köszönöm mindenkinek a tippeket!

5325  Tomi 2014-04-24 17:31:17  Előzmény:Szabó Géza: 57166

Ok megpróbálhatom, bár fõleg 2-esbe ugrik nagyot.

5324 Szabó Géza 2014-04-24 14:09:06  Előzmény: Tomi: 57165

Elõszöris ellenõrizd a váltó felfogatását. Lehet szakadt a hátsó váltótartó és az vagdalózik ide-oda.

5323  Tomi 2014-04-24 13:47:18

Sziasztok!

Ismét jelentkezem (sajnos), egy olyan probléma merült fel, hogy egyesbõl kettesbe váltáskor ránt egy nagyon. Mintha valami ki lenne kopva és üt egyet. Nagyon finom váltással és alig pörgetve 1-be a motort nem annyira vészes, de normál körülmények között nagyon aggasztó. A többi fokozatnál is érezhetõ, de azok minimálisak, egyedül a kettes ami elég nagy. Nem gondolnám, hogy a fogaskerék lenne letörve,bár nem látok bele. Mivel nem ismerem a váltó konstrukcióját így kérdezem mi lehet a hiba oka? Nem tudom, hogy a fogaskerekek hogy vannak rögzítve a tengelyekre, de talán ott lehet a hiba, ha viszont nem ilyen bordás, reteszes a rögzítés akkor lehet mégis a fogaskerék 1-2 foga törhetett le. (Mivel én nem használom a kocsi, csak néha néha utas vagyok benne, így nem tudom, hogy volt e valami elõzménye illetve, hogy mikortól van ez a probléma. Legutóbb én még nem éreztem legalább is nem ennyire a motorfelújítás óta.)
Szóval valami ötletet várok, hogy mi lehet a hiba, és ez mennyire vészes. Én tartok tõle, hogy valami a végén még leszakad komoly használat során és persze a ha valakinek van valami ötlete, hogy lehet orvosolni a problémát a lehetõ legkevesebb kínlódással is is jól jönne. (Bárcsak nem kéne kivenni a motort.)

5322 Pápai László 2014-04-07 11:46:12  Előzmény:Kárász Endre: 57163

6880, de annyira még nem kerestem rá, hogy melyik milyen...Bár ha minden jól megy van itthon komplett 2T féltengelyem..

5321 Kárász Endre 2014-04-06 15:58:13  Előzmény:Pápai László: 57162

Megegyezik. Mennyiért kínálnak? Nekem van gyári új, és lehet, hogy boltban drágább az utángyártott...

5320 Pápai László 2014-04-02 07:45:26

Szerintetek a 4T külsõ(kerék felöli) féltengelycsuklója egyezik a 2T újabb fajtájuval? Találtam olyan helyet, ahol árulnak, és ugyanannak írják...

5319 Sáfrány Gábor 2014-04-01 12:01:25

Trabitronic-ot vagy a trabiwelt-en kapható Kennfeldzündsteuerteil-t (EZ-5) használtatok már? Valakinek bármi tapasztalata vele?

5318 Gyapjas Gergely 2014-03-19 11:06:05  Előzmény:Szegedi Árpád: 57158

Vidd el fékhatásmérésre és akkor ki tudod zárni a fékhibát.

5317 Pápai László 2014-03-19 10:30:56  Előzmény:Szegedi Árpád: 57158

Azért azt tartsd szem elõtt,hogy nem mindig avval az oldallal van baj, amerre elhúz...Ha balra húz, foghat jobban a balos, vagy foghat elõbb is, és foghat gyengébben a jobbos, vagy késõbb kezdhet el fékezni...Ez éppúgy lehet a fõfékhenger hibája is...

5316 Szegedi Árpád 2014-03-18 18:58:13  Előzmény:Támba Csaba: 57148

Üdv!Fékcsöveltem..Külsõre oké volt,szétszedtem,összeraktam,semmi változás.Vettem új rézcsövet,mert ez már többször volt hajlítgatva.Beszereléskor megnéztem a szilenteket,könyv szerint elvileg jók,mert a csõ nem forog a gumiban,illetve a bal oldalon(erre húz félre)rugóvillánál és a függõcsapszegnél kicseréltem a gumigyûrûket,most lett új.Szóval jól szét lett szedve.Próbakor tökéletes lett a fék,nem húzott félre.Kb 20km után ismét fékezéskor megy balra.Szóval nem fék probléma.Megpróbálom a szilentcserét,talán,hogy át lett mozgatva,attól javult meg egy idöre..

5315 jocking . 2014-03-17 18:25:24  Előzmény: Tomi: 57156

A váltóház bal elsõ kerék felõli oldalán van egy csavar, azt ki kell tekerni, és ha ott elkezd kifolyni az olaj, akkor elég van benne.

5314  Tomi 2014-03-17 17:57:59  Előzmény: Spityu: 57155

Ok, kösz. Akkor majd egy lehúzóval megoldjuk itthon.
Még egy kérdés, a váltóba az olajszintet hogy lehet ellenõrizni? 1,3 l olaj kell bele ha jól emlékszek, kb. szemre annyi ment bele, de lehet jó lenne kicsit pontosabban megnézni a benzinnívóval meg lehet ezt nézni? Vagy ne kínlódjak vele és töltsek bele még 2dl? (Elõtte a másik olajból is kb 1,5l -t tölöttünk bele csak akkor nem volt 4., a könyvbe meg elvileg 1,3l-t ír.)

5313  Spityu 2014-03-17 10:27:32  Előzmény: Tomi: 57154

A sarló illesztése a fogaslécre kúpos. Vagyis szorulmintállat.
Többféle módszer lehetséges. 2T-nél még válogatni is lehet a hely miatt.
1. Püffölni a sarlót kívülrõl, egyszercsak leugrik a fogaslécrõl. Vigyázni kell, hogy jól alá legyen támasztva eközben a sarló, nehogy elgörbüljön vagy törjön valami a kormánymûnél. Hasonlóan lehet a nyomtávrudak gömbfejeit is kiütni.
2. Lehúzó. Gyári, koppintott vagy univerzális.
3. Egyéb, pl. hõ + kalapács stb.

Legutóbb 4T-nél lehúzóval kellett, mert máshogy nem fértem hozzá. Éppen, hogy ráment a nagy állásban a 15e forintos King Tony. [url]http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=129[/url]

Szerintem majd gyártatok fogasléchez is, nyomtávrúdhoz is rendeset.

5312  Tomi 2014-03-15 09:44:49

Sziasztok!
Ismét lenne még egy kérdésem. Elõl a kormánymûnél lévõ gumiharmonikát, hogy lehet kicserélni? A biztosítólemez ki lett hajtva, anya le, a kocsi fel volt emelve középen megtámasztva, de meg se moccan a rúd. Kénbe hozzá egy lehúzó annyira szorosan illeszkedik a rúd vége?
Legalább már ismét megy a 4. fokozat csak az olajat kellett lecserélni hixol T-re.
[i](Módosította enemot 2014.03.15. 10:45-kor)[/i]

5311 Pápai László 2014-03-11 07:28:39  Előzmény: Spityu: 57150

Köszi,rákeresek! A Zsombi nincs is messze,bár nem a törzshelyem..

5310 Szegedi Árpád 2014-03-10 20:46:44  Előzmény:Támba Csaba: 57148

Sajnos csak hétvégén tudom megnézni fékcsõ gond-e.Jó lenne,ha tényleg ennyi lenne a baj.

5309 Kiss Krisztián 2014-03-10 19:27:55  Előzmény: Spityu: 57150

Akkor ezek szerint a golf 1 kerékcsapágy méret :)
Annak idején,mindenki szamaráét vett bele,akkor még volt a piacokon(szó szerint)igazi orosz,és azt mondták az túl éli a golfokat.Nos valóban igy lehetett,mert jól eltüntek...

5308  Spityu 2014-03-10 15:03:05  Előzmény:Pápai László: 57149

Nemrég cseréltem mindet.

A hátsó megegyezik a kétütemû csapágyával, jelölése: 6206 C2

Az elsõ megegyezik sok más típuséval, íme: [url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=34&products_id=691[/url]

Megjegyzés: a fenti helyrõl rendeltem az elsõket, az egyik már kicsomagolva kuka volt, kissé darabosan forgott. Gondoltam, majd "beáll". Így is lett, csak a rossz értelemben állt be... kb. 100km után durván darabos lett, majd annyira elkezdett lógni a kerék, hogy a tárcsa beleért a féknyeregbe. :) Szétszedéskor néhány krumpli volt a golyók helyén, úgy lemorzsolódtak. A másik hibátlan azóta is.

Végül egy helyi Lada boltban vettem - Samarához. Full ugyanaz.

5307 Pápai László 2014-03-10 09:58:11

Sziasztok!

1,1 es Trabinál a kerékcsapágyak méretét tudja valaki? Elsõ/hátsó. Vagy hogy esetleg mivel kompatibilisek? Köszi elõre is!

5306 Támba Csaba 2014-03-10 07:22:45  Előzmény:Szegedi Árpád: 57147

Bár rólad nem feltételezem a szerelési hibát, de azért lehet gond a gumi fékcsõnél is.
Nem véletlenül van rajtuk ugyanis egy hosszanti csík. Ez mutatja, hogy hogyan kell állnia, azaz tekeredés mentesen. Sokszor elõfordul, hogy szereléskor, mikor meghúzzák a hollandit eltekeredik a fékcsõ és lecsökken, vagy teljesen elzáródik a belseje. Így csak mérsékelt fékerõ jöhet létre. Esetleg kanyarodáskor záródik el, ekkor rendszerint automatikusan "befékez", mivel összenyomódik a fékfolyadék.

5305 Szegedi Árpád 2014-03-09 20:35:06  Előzmény:Támba Csaba: 57146

Tsaby!Hohóóó!Rézfékcsõ!Nem is gondoltam rá,de amikor a gumi csövet cseréltem ki,kellett vele variálni.Nagyon köszi!

5304 Támba Csaba 2014-03-09 20:23:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 57145

Lengõkar szilent, laprugó szilent, elnyomódott réz fékcsõ...

5303 Szegedi Árpád 2014-03-09 20:01:57

Sziasztok!Fék félrehúzásos problémához kérnék ötleteket,mi okozhatja.Bal elsõ fék félrehúz 601-esnél.Cseréltem fékdobokat,hozzá való fékbetétekkel,utánállítókat(többel is próbáltam),a fékpofákat az alaplapon tartó rugókat,de a probléma megmaradt.Légtelenítettem, egy csomószor átpumpáltam a fékfolyadékot.Munkahengereken kívül minden újnak mondható.Munkahengerek nem szivárognak,és ránézésre ugyanannyit mozog mind a 4.Felnit is cseréltem,mert ki volt nyúlva az egyik csavarnál,ki lett centíroztatva mindkét elsö kerék.Müszaki elött a jobb elsö gumifékcsövet kicseréltették,mert repedezett volt,nem tudom van-e összefûggés,de rá pár nappal kezdödött az egész.Esetleg még lengökar szilentekre gondoltam,mert azok még nem voltak cserélve,viszont fékezés nélkûl nincs félrehúzás.Ha lenne ötlete valakinek,mi okozhatja..Köszi

5302  Tomi 2014-03-05 19:48:27  Előzmény:Őry Gábor: 57143

Megpróbálom azért hátha kicserélik, bár a szokásos M.o-i körülmények között valószínûleg elküldenek jó messzire. Közbe utánanéztem és a hajtómûolaj igen kritikus ilyen szempontból, nem javasolt túlzottan használni. Ha legalább 1 évvel fiatalabb lenne nem igazán érdekelne, de 3-4 év múlva a fene se tudja mi lesz már ebbõl az olajból.

5301 Őry Gábor 2014-03-05 19:18:39  Előzmény: Tomi: 57142

Talán nem, de nem tudom pontosan, hogy az állás milyen hatással van a sûrûségre.

5300  Tomi 2014-03-05 17:00:38  Előzmény:Őry Gábor: 57141

Helló!
Ma sikerült megvenni az olajat sajnos nem is figyeltem a gyártási idõt, az gáz ha 2009-es? Nagyon nehéz volt beszerezni, ez is közrejátszott, hogy nem is néztem a szavatosságát. Bár lehet kár ezen gyötrõdni elvileg jónak kéne lennie nem?

5299 Őry Gábor 2014-03-04 15:00:04  Előzmény: Tomi: 57139

Esetleg meg lehet ejteni egy gázolajos átöblítést helyben járatással. Nem biztos, hogy véglegesen segít.
Én úgy jártam, hogy ugyanez a problémám volt. Szétszedtem és összraktam a szabadonfutót, azóta tökéletes. A legérdekesebb, hogy semmi komolyabb koszt nem találtam benne. Egyszerûen azóta sem tudom, pontosan mi lehetett a baja, hacsak nem árt neki már a szemmel alig látható lerakódás is.

5298 Pápai László 2014-03-04 10:16:34  Előzmény: Tomi: 57139

Az nem baj, ha literesben van, marad tartalékod belõle. Mindenképpen cseréld le az olajat, ha nem segít, akkor a szabadonfutó cseréje után vissza tudod tölteni a belevalót.

5297  Tomi 2014-03-03 17:32:04  Előzmény: Spityu: 57138

Én is gondoltam rá, hogy annyit még megérne kipróbálni. Majd egy mol kúton megnézem hátha nem túl drága, bár sajnos ha jól tudom csak 1l kiszerelésben van. Hétvégén megoldom, remélhetõleg csak ez a baja.

5296  Spityu 2014-03-03 12:14:01  Előzmény: Tomi: 57137

Azért ne ess neki egybõl a váltónak. Legyen üzemmeleg a kocsi, az a legjobb, ha a váltó is már átmelegedett. Ha nem akarsz emiatt sokat menni, akkor legalább a motor legyen meleg, majd állj le vele, és hagyd, hogy valamennyire a váltó is felmelegedjen. Ennek az a célja, hogy az olaj minél folyékonyabb legyen. Ereszd le a régit, hagyd, hogy minél több kifolyjon. Zárd vissza a leeresztõ csavart. Ezután töltsd fel kb. 1.3 liter "Mol Hixol T" olajjal a váltót. A nívó csavart addig ne csavard ki, míg nem mentél vele egy kört (szerintem). A próbaút után érdemes csak belõni a pontos szintet, addigra mindenhová eljut az új olaj. A diffibõl eléggé lassan folyik csak ki, és ugyanilyen lassan is megy csak vissza az új.
Ez az olaj a gyári olaj megfelelõje, normális olajboltban van, vagy tudnak rendelni. Fimolt, egyéb adalékot ne adj hozzá, csúszni fog tõle a szabadonfutó, ahogy most is.

5295  Tomi 2014-03-02 14:52:03  Előzmény:Kárász Endre: 57136

Szóval akkor se másik olaj, se az állítás nem segítene? A szabadonfutót hogy lehet cserélni? Egyáltalán mi romolhat el egy ilyen görgõs valamiben? A rudazaton akkor nem is érdemes állítani? Egyébként a 4. fokozat nagyon keveset volt használva annyi biztos. És az is érdekes, hogy kezdetben még ment vele, de aztán már semmi. Nem lehet hogy a sûrûbb olaj miatt a görgõk nem mennek ki rendesen? Nem sok kedvem van megint szerte szét szedni az egészet. Gondolom a szabadonfutót nem olyan egyszerû cserélni a váltót meg le se igen lehet szedni amíg a motor a helyén van.
[i](Módosította enemot 2014.03.02. 15:57-kor)[/i]

5294 Kárász Endre 2014-03-02 14:25:26  Előzmény: Tomi: 57135

A szabadonfutóval van baj. A többi fokozatot azért veszi rendesen, mert csak a 4. fokozat hajtó fogaskerekébe van beépítve szabadonfutó, az össze stöbbi teljesen hagyományos kivitelû.

5293  Tomi 2014-03-02 11:35:28

Sziasztok!

Egy újabb probléma merült fel a 601-es trabival. Most már határozottan beugrik a váltó 4.-be, de így sincs hajtás. A motor pörög, de semmi, nagyon ritkán érzõdik, hogy berakásnál egy pillanatra elkapja, de szinte azonnal megszûnik a hajtás.
Lehet valamit állítani valahol? Szerintetek mi lehet a probléma? A többi fokozatot szépen veszi nincs is nagy hangja, ezen kívül minden más már rendbe lenne. Most Agip rotra 75W90 van benne. Ez okozhat ilyen gondot vagy a szabadonfutó kopott volna el? Van netalán a léptetõvilla? (Nem tudom mik jöhetnek szóba mert a váltó még sose volt szétszedve, így nem is láttam még ilyen váltót.) Hallottam, hogy az olaj kihathat erre, bár nem tudom hogy akkor a többi fokozatra nincs hatással? A másik, ha az olaj a baja akkor az olaj lecserélésével megoldódik a probléma vagy a szabadonfutó is károsodik?

Mivel most volt felújítva a motor és elõtte nagyapám használta így nem tudjuk, hogy egyáltalán akkor még jó volt e a 4. mert õ nagyon ritkán használta (sajnos). Szóval azóta mióta összeraktuk és mentünk vele kezdetben még bevette a 4.-et aztán mentünk vele párszáz métert majd megszûnt a hajtás, de olyan volt mintha kilökte volna, vagy a fene se tudja a váltókar a helyén maradt, majd újra be 4.-be akkor megint ment egy darabig majd ismét eltûnt a hajtás, azóta meg semmi, beveszi, de nincs hajtás.
Ha érdemes az állítási lehetõséget is kipróbálni mit kellene és merre állítani? Gondolom a rudazaton a kampós valamibe menõ kart kellene csak kérdés, hogy merre elõre-hátra vagy valamelyik oldalra?

5292 Pápai László 2014-02-28 20:39:51

Egyébként a 2T és a 4T kmspirálja között van különbség, vagy teljesen csereszabatosak?

5291 Pápai László 2014-02-26 08:51:33  Előzmény:jocking .: 57132

Köszi!Akkor jól sejtettem...::((

5290 jocking . 2014-02-26 08:41:03  Előzmény:Pápai László: 57131

A menet mindegyiknél egyforma, sõt, még a wareszoknak is ugyanilyen van.

5289 Pápai László 2014-02-26 08:38:09

Trabant (601,1,1) kmspirál mindkét végén azonos a menet? tehát mindegy milyen állásban tesszük be? Tegnap szereztem egyet(1,1-eshez), de az egyik vége nem megy rá a km órára...(a 601-esére sem)..namost van már a kihajtásnál a menet(még nem próbáltam), vagy nem Trabié...

5288 Biacsics Gábor 2014-02-25 21:23:48  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 57121

Köszi a segítséget!Kendács kizárva 28 ezer km van az autóban,csak most száraz helyen pihen pár évet míg veterán korú lesz,és itthon is nagyobb becsülete lesz a 4T-nek.Addígis gyûjtök hozzá pár cuccot mire újra be lesz üzemelve.Egy jó hütõ pont kellett vola,de az igazi úgyis egy gyári lenne.Nekem valamiért PAL (csehszlovák) márkájú van benn,bár az elsõ tulaj azt állítja nem volt soha cserélve.Fura.

5287  Tomi 2014-02-24 17:53:17  Előzmény:Pápai László: 57126

Nem igazán ugrik be se, ha kézzel felfelé van nyomva a váltókar és úgy tartva akkor még csak-csak benne is marad. De valamikor vagy kilöki vagy egyszerûen be se veszi. Mondjuk ezt így nehéz megmondani,hogy mi is a hiba, de hátha a gumi jelent megoldást.

5286 Tóth Ádám 2014-02-24 11:30:39  Előzmény: Tomi: 57125

Ha nem sikerül találnod (tudom javasolni a Báró-ker oldalát) írj szerintem nekem van itthon kb 8 db. valamelyik csak jó lesz!:)