Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5308  Spityu 2014-03-10 15:03:05  Előzmény:Pápai László: 57149

Nemrég cseréltem mindet.

A hátsó megegyezik a kétütemû csapágyával, jelölése: 6206 C2

Az elsõ megegyezik sok más típuséval, íme: [url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=34&products_id=691[/url]

Megjegyzés: a fenti helyrõl rendeltem az elsõket, az egyik már kicsomagolva kuka volt, kissé darabosan forgott. Gondoltam, majd "beáll". Így is lett, csak a rossz értelemben állt be... kb. 100km után durván darabos lett, majd annyira elkezdett lógni a kerék, hogy a tárcsa beleért a féknyeregbe. :) Szétszedéskor néhány krumpli volt a golyók helyén, úgy lemorzsolódtak. A másik hibátlan azóta is.

Végül egy helyi Lada boltban vettem - Samarához. Full ugyanaz.

5307 Pápai László 2014-03-10 09:58:11

Sziasztok!

1,1 es Trabinál a kerékcsapágyak méretét tudja valaki? Elsõ/hátsó. Vagy hogy esetleg mivel kompatibilisek? Köszi elõre is!

5306 Támba Csaba 2014-03-10 07:22:45  Előzmény:Szegedi Árpád: 57147

Bár rólad nem feltételezem a szerelési hibát, de azért lehet gond a gumi fékcsõnél is.
Nem véletlenül van rajtuk ugyanis egy hosszanti csík. Ez mutatja, hogy hogyan kell állnia, azaz tekeredés mentesen. Sokszor elõfordul, hogy szereléskor, mikor meghúzzák a hollandit eltekeredik a fékcsõ és lecsökken, vagy teljesen elzáródik a belseje. Így csak mérsékelt fékerõ jöhet létre. Esetleg kanyarodáskor záródik el, ekkor rendszerint automatikusan "befékez", mivel összenyomódik a fékfolyadék.

5305 Szegedi Árpád 2014-03-09 20:35:06  Előzmény:Támba Csaba: 57146

Tsaby!Hohóóó!Rézfékcsõ!Nem is gondoltam rá,de amikor a gumi csövet cseréltem ki,kellett vele variálni.Nagyon köszi!

5304 Támba Csaba 2014-03-09 20:23:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 57145

Lengõkar szilent, laprugó szilent, elnyomódott réz fékcsõ...

5303 Szegedi Árpád 2014-03-09 20:01:57

Sziasztok!Fék félrehúzásos problémához kérnék ötleteket,mi okozhatja.Bal elsõ fék félrehúz 601-esnél.Cseréltem fékdobokat,hozzá való fékbetétekkel,utánállítókat(többel is próbáltam),a fékpofákat az alaplapon tartó rugókat,de a probléma megmaradt.Légtelenítettem, egy csomószor átpumpáltam a fékfolyadékot.Munkahengereken kívül minden újnak mondható.Munkahengerek nem szivárognak,és ránézésre ugyanannyit mozog mind a 4.Felnit is cseréltem,mert ki volt nyúlva az egyik csavarnál,ki lett centíroztatva mindkét elsö kerék.Müszaki elött a jobb elsö gumifékcsövet kicseréltették,mert repedezett volt,nem tudom van-e összefûggés,de rá pár nappal kezdödött az egész.Esetleg még lengökar szilentekre gondoltam,mert azok még nem voltak cserélve,viszont fékezés nélkûl nincs félrehúzás.Ha lenne ötlete valakinek,mi okozhatja..Köszi

5302  Tomi 2014-03-05 19:48:27  Előzmény:Őry Gábor: 57143

Megpróbálom azért hátha kicserélik, bár a szokásos M.o-i körülmények között valószínûleg elküldenek jó messzire. Közbe utánanéztem és a hajtómûolaj igen kritikus ilyen szempontból, nem javasolt túlzottan használni. Ha legalább 1 évvel fiatalabb lenne nem igazán érdekelne, de 3-4 év múlva a fene se tudja mi lesz már ebbõl az olajból.

5301 Őry Gábor 2014-03-05 19:18:39  Előzmény: Tomi: 57142

Talán nem, de nem tudom pontosan, hogy az állás milyen hatással van a sûrûségre.

5300  Tomi 2014-03-05 17:00:38  Előzmény:Őry Gábor: 57141

Helló!
Ma sikerült megvenni az olajat sajnos nem is figyeltem a gyártási idõt, az gáz ha 2009-es? Nagyon nehéz volt beszerezni, ez is közrejátszott, hogy nem is néztem a szavatosságát. Bár lehet kár ezen gyötrõdni elvileg jónak kéne lennie nem?

5299 Őry Gábor 2014-03-04 15:00:04  Előzmény: Tomi: 57139

Esetleg meg lehet ejteni egy gázolajos átöblítést helyben járatással. Nem biztos, hogy véglegesen segít.
Én úgy jártam, hogy ugyanez a problémám volt. Szétszedtem és összraktam a szabadonfutót, azóta tökéletes. A legérdekesebb, hogy semmi komolyabb koszt nem találtam benne. Egyszerûen azóta sem tudom, pontosan mi lehetett a baja, hacsak nem árt neki már a szemmel alig látható lerakódás is.

5298 Pápai László 2014-03-04 10:16:34  Előzmény: Tomi: 57139

Az nem baj, ha literesben van, marad tartalékod belõle. Mindenképpen cseréld le az olajat, ha nem segít, akkor a szabadonfutó cseréje után vissza tudod tölteni a belevalót.

5297  Tomi 2014-03-03 17:32:04  Előzmény: Spityu: 57138

Én is gondoltam rá, hogy annyit még megérne kipróbálni. Majd egy mol kúton megnézem hátha nem túl drága, bár sajnos ha jól tudom csak 1l kiszerelésben van. Hétvégén megoldom, remélhetõleg csak ez a baja.

5296  Spityu 2014-03-03 12:14:01  Előzmény: Tomi: 57137

Azért ne ess neki egybõl a váltónak. Legyen üzemmeleg a kocsi, az a legjobb, ha a váltó is már átmelegedett. Ha nem akarsz emiatt sokat menni, akkor legalább a motor legyen meleg, majd állj le vele, és hagyd, hogy valamennyire a váltó is felmelegedjen. Ennek az a célja, hogy az olaj minél folyékonyabb legyen. Ereszd le a régit, hagyd, hogy minél több kifolyjon. Zárd vissza a leeresztõ csavart. Ezután töltsd fel kb. 1.3 liter "Mol Hixol T" olajjal a váltót. A nívó csavart addig ne csavard ki, míg nem mentél vele egy kört (szerintem). A próbaút után érdemes csak belõni a pontos szintet, addigra mindenhová eljut az új olaj. A diffibõl eléggé lassan folyik csak ki, és ugyanilyen lassan is megy csak vissza az új.
Ez az olaj a gyári olaj megfelelõje, normális olajboltban van, vagy tudnak rendelni. Fimolt, egyéb adalékot ne adj hozzá, csúszni fog tõle a szabadonfutó, ahogy most is.

5295  Tomi 2014-03-02 14:52:03  Előzmény:Kárász Endre: 57136

Szóval akkor se másik olaj, se az állítás nem segítene? A szabadonfutót hogy lehet cserélni? Egyáltalán mi romolhat el egy ilyen görgõs valamiben? A rudazaton akkor nem is érdemes állítani? Egyébként a 4. fokozat nagyon keveset volt használva annyi biztos. És az is érdekes, hogy kezdetben még ment vele, de aztán már semmi. Nem lehet hogy a sûrûbb olaj miatt a görgõk nem mennek ki rendesen? Nem sok kedvem van megint szerte szét szedni az egészet. Gondolom a szabadonfutót nem olyan egyszerû cserélni a váltót meg le se igen lehet szedni amíg a motor a helyén van.
[i](Módosította enemot 2014.03.02. 15:57-kor)[/i]

5294 Kárász Endre 2014-03-02 14:25:26  Előzmény: Tomi: 57135

A szabadonfutóval van baj. A többi fokozatot azért veszi rendesen, mert csak a 4. fokozat hajtó fogaskerekébe van beépítve szabadonfutó, az össze stöbbi teljesen hagyományos kivitelû.

5293  Tomi 2014-03-02 11:35:28

Sziasztok!

Egy újabb probléma merült fel a 601-es trabival. Most már határozottan beugrik a váltó 4.-be, de így sincs hajtás. A motor pörög, de semmi, nagyon ritkán érzõdik, hogy berakásnál egy pillanatra elkapja, de szinte azonnal megszûnik a hajtás.
Lehet valamit állítani valahol? Szerintetek mi lehet a probléma? A többi fokozatot szépen veszi nincs is nagy hangja, ezen kívül minden más már rendbe lenne. Most Agip rotra 75W90 van benne. Ez okozhat ilyen gondot vagy a szabadonfutó kopott volna el? Van netalán a léptetõvilla? (Nem tudom mik jöhetnek szóba mert a váltó még sose volt szétszedve, így nem is láttam még ilyen váltót.) Hallottam, hogy az olaj kihathat erre, bár nem tudom hogy akkor a többi fokozatra nincs hatással? A másik, ha az olaj a baja akkor az olaj lecserélésével megoldódik a probléma vagy a szabadonfutó is károsodik?

Mivel most volt felújítva a motor és elõtte nagyapám használta így nem tudjuk, hogy egyáltalán akkor még jó volt e a 4. mert õ nagyon ritkán használta (sajnos). Szóval azóta mióta összeraktuk és mentünk vele kezdetben még bevette a 4.-et aztán mentünk vele párszáz métert majd megszûnt a hajtás, de olyan volt mintha kilökte volna, vagy a fene se tudja a váltókar a helyén maradt, majd újra be 4.-be akkor megint ment egy darabig majd ismét eltûnt a hajtás, azóta meg semmi, beveszi, de nincs hajtás.
Ha érdemes az állítási lehetõséget is kipróbálni mit kellene és merre állítani? Gondolom a rudazaton a kampós valamibe menõ kart kellene csak kérdés, hogy merre elõre-hátra vagy valamelyik oldalra?

5292 Pápai László 2014-02-28 20:39:51

Egyébként a 2T és a 4T kmspirálja között van különbség, vagy teljesen csereszabatosak?

5291 Pápai László 2014-02-26 08:51:33  Előzmény:jocking .: 57132

Köszi!Akkor jól sejtettem...::((

5290 jocking . 2014-02-26 08:41:03  Előzmény:Pápai László: 57131

A menet mindegyiknél egyforma, sõt, még a wareszoknak is ugyanilyen van.

5289 Pápai László 2014-02-26 08:38:09

Trabant (601,1,1) kmspirál mindkét végén azonos a menet? tehát mindegy milyen állásban tesszük be? Tegnap szereztem egyet(1,1-eshez), de az egyik vége nem megy rá a km órára...(a 601-esére sem)..namost van már a kihajtásnál a menet(még nem próbáltam), vagy nem Trabié...

5288 Biacsics Gábor 2014-02-25 21:23:48  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 57121

Köszi a segítséget!Kendács kizárva 28 ezer km van az autóban,csak most száraz helyen pihen pár évet míg veterán korú lesz,és itthon is nagyobb becsülete lesz a 4T-nek.Addígis gyûjtök hozzá pár cuccot mire újra be lesz üzemelve.Egy jó hütõ pont kellett vola,de az igazi úgyis egy gyári lenne.Nekem valamiért PAL (csehszlovák) márkájú van benn,bár az elsõ tulaj azt állítja nem volt soha cserélve.Fura.

5287  Tomi 2014-02-24 17:53:17  Előzmény:Pápai László: 57126

Nem igazán ugrik be se, ha kézzel felfelé van nyomva a váltókar és úgy tartva akkor még csak-csak benne is marad. De valamikor vagy kilöki vagy egyszerûen be se veszi. Mondjuk ezt így nehéz megmondani,hogy mi is a hiba, de hátha a gumi jelent megoldást.

5286 Tóth Ádám 2014-02-24 11:30:39  Előzmény: Tomi: 57125

Ha nem sikerül találnod (tudom javasolni a Báró-ker oldalát) írj szerintem nekem van itthon kb 8 db. valamelyik csak jó lesz!:)

5285 Tóth Ádám 2014-02-24 11:28:26  Előzmény:Pápai László: 57126

Ez így igaz! De! A kolléga leírása alapján nem hiszem hogy súlyos mechanikai probléma lenne! A gumi "perselynek" is lehet köze hozzá(nem "lépteti" rendesen pozícióba a rudazatot), bár biztosat csak akkor lehetne mondani ha látná(érezné)az ember!

5284 Pápai László 2014-02-24 10:38:33

Nopersze nem mindegy, mit értesz azalatt, hogy nem veszi a 4.-et. Bele sem ugrik, vagy beleugrik, de nem viszi a kocsit..Az elõbbire lehet megoldás(bár igazából annak a guminak ehez semmi köze), de ha beleugrik a fokozatba a váltó, és olyan mintha üresben lenne, akkor vagy olaj, vagy szabadonfutó probléma lesz...

5283  Tomi 2014-02-24 10:08:10  Előzmény:Tóth Ádám: 57124

Megpróbálom majd kicserélni a gumit. A váltókar oldalra mozgatásakor sok a holtjáték kb. 3cm-t mozgatva oldalra a kapós izé még meg se moccan annyira nagy a kopás. Valószínûleg nagyon elkophatott mert ez még a gyári. A rudazaton a mûanyag persely is teljesen el volt kopva az is cserélve lett, szóval valószínûleg megérett egy cserére. Biztos nem lehet egy drága ez a gumi.
Kösz a segítséget!

5282 Tóth Ádám 2014-02-23 21:54:59  Előzmény: Tomi: 57122

Ha a lógás aggaszt akkor próbáld meg a kampót kicsit összenyomni, de szerintem ott nem az lesz a probléma! Fújd be a rudazatot minden súrlódó pontnál WD40-el semmiképp se zsírozd mert akkor csak szorulni fog! Én azért megpróbálnék a rudazaton is állítani mert a Trabim nekem is csinálta ezt csak 4.-ben! Kicsit csaltam lefele a fokozatokon és jó lett!

5281 Tóth Ádám 2014-02-23 21:48:56  Előzmény: Tomi: 57122

Nyugodtan feszegesd meg annak ha nehezen is de ki kell jönnie! Ha nagyon kemény egy kicsit melegítsd meg!

5280  Tomi 2014-02-23 21:43:46  Előzmény:Tóth Ádám: 57120

Feltehetõen egyrõl. Egy ilyen kampószerûség van ami kapcsolja a fokozatokat ahhoz megy a váltórúd a csatlakozásnál van ez az izé. Nem néztem még, hogy gumi e, de ha az akkor nincs probléma, de nekem van egy olyan érzésem, hogy az nem gumi. Minden esetre oldalra 5mm-t mozog fel-le még többet. Nem tudom gyárilag mennyire kell lötyögnie, de gondolom ennyire azért nem kéne.
Kösz, majd megnézem még pontosan, hogy mennyire kemény és megmoccan e egyáltalán.

5279 Holnapy Gergely dr. 2014-02-23 20:21:00  Előzmény:Biacsics Gábor: 57116

Sajnos, nem passzol. Esetleg végszükség esetén összekendácsolható, de én nem tenném bele.
A 4T Warbi hûtõje kicsit szélesebb, valóban mások a felsõ rögzítési pontok, és sajnos alul sem ugyan ott támaszkodik fel ahol a Trabinak a hûtõje. A kiegyenlítõ tartály visszavezetõ csöve is a másik oldalon van.
G

5278 Tóth Ádám 2014-02-23 20:01:09  Előzmény: Tomi: 57118

Helló!
Ha arra a fekete gumiszerû "izére" gondolsz amibe belemegy a váltókar és mozgatja a váltórudazatot, akkor a lépések a következõk: Húzd ki a váltókart a kaszni fele, az alu csonk a gumival ottmarad, fújd be szilikonnal a gumit és óvatosan próbáld meg a csonknál fogva kifordítani a "szembõl"! Visszafele az újat áztasd be meleg vízbe így valamennyire meglágyul, és kend be valamivel pl. olajjal és elvileg könnyen visszamegy a helyére!
Remélem érthetõ voltam, és egyrõl beszélünk! :)

5277 Tóth Ádám 2014-02-23 19:58:48


[i](Módosította monyak22 2014.02.23. 21:01-kor)[/i]

5276  Tomi 2014-02-23 18:19:00

Sziasztok!
A 601-es trabiba a váltónál a perselyt hogy lehet cserélni nem mindig veszi be a 4.-et vagy néha kidobja. Nagyon lötyög az a fekete persely. A váltórúd végén volt cserélve, de van egy másik is a váltóháznál annál a kallantyúnál (nem tudom mi a pontos neve). Találtam egy képet itt látszik.
[url]https://www.google.hu/search?q=trabant+601+v%C3%A1lt%C3%B3kar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jzkKU_voKoTPsgbGzoH4Bw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1066&bih=527#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FhEnHmWbTnYb4M%253A%3BoVDWE2CFkVOHlM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg04.aprod.hu%252Fimages_aprodhu%252F28793541_3_644x461_trabant-601-sebessegvalto-kuplung-valto-alkatres zek.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faprod.hu%252Fhirdetes%252Ftrabant-601-sebessegvalto-ID1pxQd.html%3B615%3B461[/url]

5275 jocking . 2014-02-23 14:05:25  Előzmény:Biacsics Gábor: 57116

A kép alapján máshogy van megoldva a hûtõmaszkhoz való rögzítése.

5274 Biacsics Gábor 2014-02-23 12:23:56  Előzmény:Bajáki Péter: 57111

Ez passzol a négyütemû trabiba is vagy az más mint a wareszé?

5273 Tóth Ádám 2014-02-22 20:42:21

Zöldbõl is van jó de az sokkal sötétebb mint amit általában lehet kapni, és nem "teszkósflakon" keménységû! Ami ránézésre olyan mintha "darabos" lenne és nem úgy csillog mint a frissen lakkozott parketta az általában színtõl függetlenül jó!
Remélem tudtam segíteni az eligazodásban.:)

5272 Kozma Bence 2014-02-22 17:03:58  Előzmény:Tóth Ádám: 57113

Köszi. Hát az eladót kérdeztem, de õ nem ért hozzá, úgyhogy nem tudja... Azt tudom én is, hogy a zöld kisipari az kerülendõ. Máshol még nem láttam ilyen színû utángyárit azért kérdem. :)

5271 Tóth Ádám 2014-02-22 16:25:21

Helló! Ha kemény, bakelit anyagból van akkor valószínûleg igen! Jelenleg az enyémben is ilyen van nem a kisipari hulladék világoszöld amit még dörzsárazni sem lehet! Már 2 éve bennt van és még mindíg nem log hálistennek!:)

5270 Kozma Bence 2014-02-22 13:54:49

Sziasztok!

Gyári lehet ez a persely?

[img]http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/c1i/4035/4035118.jpg[/img]

5269 Bajáki Péter 2014-02-20 22:49:03

Sziasztok!

Hasznos infó:
A Debreceni székhelyû Prim Vol Trade kft., mint gépjármû alkatrész nagykereskedõ, megvételre felajánlja az alábbi új vízhûtõket 6500 Ft/db egységáron ingyenes házhoz szállítással.

Szõke Tamás: 06-20-932-1165

[url]http://racing-bazar.hu/utcai/szemelyauto/wartburg_353_1.3_vizhuto_uj[/url]

[url]https://www.facebook.com/TrabantWartburgKlub[/url]

5268 Vékony Mihály 2014-02-20 11:01:01  Előzmény:Horváth Kristóf: 57103

Szia Kristóf!

Szívesen máskor is! :)

Üdv: Misi

Ui: Azért majd értesíts, ha sikerült mindent összehozni a járgányon!

5267 Kulcsár Tamás 2014-02-19 15:37:47  Előzmény: Spityu: 57107

Köszi a segítséget!
Megpóbálom az egész kormányoszlopot cserélni.

5266 jocking . 2014-02-19 15:36:31  Előzmény:Kulcsár Tamás: 57106

Ha még nem kattant be a kormányzár, akkor aránylag könnyen lehúzható a kormányoszlopról. Ha viszont a kormányzár be van zárva, akkor csak kormányoszloppal együtt lehet cserélni.

5265  Spityu 2014-02-19 15:34:43  Előzmény:Kulcsár Tamás: 57106

Nem tudom, írja-e a könyv, de érdemes elolvasni a szerelésit.

A csomagtartónál egyszerû: két mínuszos fejû csavart ki kell lazítani, azután egy lemezbõl alakított merevítõt kivenni, amjd ki lehet húzni a zárat. Várjunk csak... úgy rémlik, hogy magát a betétet már nehezebb, mert itt szegecselve van valami, pl. a nyelv... nem tudom már. Lehet, hogy kompletten kell az egész alu öntvényt cserélned mindenestõl. De ez egyszerû.

Bal ajtó: ablak fel, kilincs, albalktekerõ, ajtóbehúzó le. Kárpitpatentokat óvatosan kiszeded. Ezután a két 8-as kulcsnyilású anyát eltávolítod, majd kiveszed a kilincset. Ezt követõen el kell távolítani a zárnál lévõ tõcsavart, de lehet, hogy csak az anyát. Majd szépen ki kell játszani a helyérõl az egészet. Úgy rémlik, hogy vagy nyitva vagy zárva kell lennie eközben a betétnek.
Összeszereléskor állítsd be jól a kilógó elgörbített menetessszárat, egyrészt, hogy jó irányba álljon, másrészt, hogy megfelelõ hézag legyen közte és a zárszerkezet füle között. Akár többször is tedd oda, nézd össze.

Gyújtáskapcsoló... hmmm... az egész szerkezet két imbusz csavarral van felfogatva a karosszériára, a kulcsnyílás pedig nagyon kemény fémragasztóval ki van nyomva (lopásvédelem). Ezt ki kell faragni, hogy eltávolíthatóvá váljon. Úgy rémlik, hogy a betétet nem nagyon lehet cserélni. Vagyis van ott valami stift meg ablakocska, amit nehéz roncsolás nélkül eltávolítani, legalábbis ránézésre, nem próbáltam. :)
Ha tényleg az egész szerkezetet cserélni kell, akkor: kormányburkolat le, kormánykerék le, kormányoszlop tartószerkezete kasztniról lehúz, majd a kormányoszlopról eltávolít. Ezután lehúzhatóvá válik a zár is. Azt hiszem! De majd meglátod. Ha így van, akkor érdemes kicsit összejelölni a kormányoszlopot tartó lemezkonzolt a karosszériával, hogy ugyanabba a pozícióban kerüljön visszaszerelésre. Itt amúgy 4db 6-os csavar van.

5264 Kulcsár Tamás 2014-02-19 15:21:10

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Örököltem egy trabantot, de sajnos nincs meg a kulcsa, apámnak van egy forgalomból kivont trabija ami ugyanolyan mint az örökölt. Azt szeretném tudni hogy mennyire nehéz kicserélni benne a gyújtáskapcsolót, mert az apáméhoz megvan minden kulcs.
Köszi a segítséget!
Szép napot!

5263 Őry Gábor 2014-02-16 17:36:41  Előzmény:Gáll Zoltán: 57097

A régebbi fajták fogyasztása nagyobb volt, kivéve a HB 4-1, ami már elég takarékos.A legújabb, a H 1-1 típus kifejezetten takarékosra van hangolva, igaz, ez meglátszik a dinamikán is. Meg lehet hajtani ugyanúgy, de kisebb terhelési tartományban (kisebb gáznál) valahogy lomhábban reagál a gyorsításra. Talán nem jó hasonlat, de olyasmi, mint a mai, takarékosra hangolt autók. Papíron megvan a teljesítmény, meg is lehet hajtani, de valahogy a gázpedál lenyomására nem történik semmi.
Egyébként úgy 1985-tõl szerelték az újabb karbival.
Keress rá a következõkre a neten, találsz képeket.
Idõsorrendben:
28 HB 2-7
28 HB 3-1
28 HB 4-1
28 H 1-1

5262  Tomi 2014-02-16 12:47:53  Előzmény:jocking .: 57102

Most nem feltétlenül a trabantra gondoltam, csak a hõérték miatt kérdezem, mert nem igazán tudom milyen gyertyát érdemes tenni egy 120-as skodába. Mivel korábban ajánlottátok a Magneti Marelli CW7NP-t és a trabinál bevált gondoltam hátha abba is jó. Ezek a brisk és társai nagyon rosszak.

Szerk.:
Pont most találtam meg egy régi gyertyát még anno MM CW6NP volt benne amivel jól ment illetve a Bosch W7BC-val, szóval vélhetõen a Magneti CW7NP megfelelõ lesz ugye?
[i](Módosította enemot 2014.02.16. 13:48-kor)[/i]

5261 Horváth Kristóf 2014-02-16 07:47:40  Előzmény:Vékony Mihály: 57093

Szia Misi!
Köszönöm szépen a kimerítõ választ, sokat segítettél! :)
Üdv,
Kristóf

5260 jocking . 2014-02-15 21:59:58  Előzmény: Tomi: 57101

2T-kben rövid menetû gyertya van, azt kár betenni 4T-be.

5259  Tomi 2014-02-15 21:44:34

Sziasztok!
Egy gyors kérdés: a kétütemûbe való gyertya jó négyütemû autóba is? Elvileg a kétütemûbe magasabb hõértékû gyertya kell, de gondolom ez nem okoz problémát, hogy egy négyütemûbe alacsony hõértékû kell, vagy netalán tévednék? Gondolom azért árkülönbség van a magasabb hõértékû "javára".
[i](Módosította enemot 2014.02.15. 22:46-kor)[/i]