Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5358 Pápai László 2014-05-21 08:42:56

Ha esetleg valakinek van totálisan szétvágásra itélt Trabant kasznija, amibõl kivágna(és persze jó állapotú a darab) a hátsõ futómû elsõ felfogatását, kérem szóljon..Vagy ha esetleg tudtok olyan boltot, ahol árulnak ilyen lemezt, ne tartsátok magatokban...Elõre is köszi!

5357  Malu Zimak 2014-05-14 17:14:47  Előzmény:jocking .: 57198

Akkor úgylátom marad a fúrás. Jógos ha le kellene szedni akkor biztos festéssel együtt jönne a ragasztott.

5356 jocking . 2014-05-14 13:44:04  Előzmény: Malu Zimak: 57197

Nem lényeg a lophatóság, amit el akarnak lopni, azt el is lopják, bár ez az embléma nem olyan dolog, ami annyira népszerû lenne a tolvajok körében. Másrészt viszont ha olyan ragasztóval akarod feltenni, ami tényleg meg is tartaná tartósan, akkor ha valamiért le akarnád szedni, akkor valszeg csak a festékkel együtt jönne le, így eltávolítás után így is úgy is javítani kéne. Sõt, festett fémre nemigazán szoktak ragasztani, így alatta valamit kéne kezdeni a festékkel. Meg aztán az is benne van hogy én személy szerint nem igazán bízok a ragasztókban ilyen szinten.

5355  Malu Zimak 2014-05-14 10:54:28  Előzmény:jocking .: 57196

Én is erre gondoltam, hogy furok egy lukat, csak fene tudja azért megfúrni a kasznit?. A ragasztás egyálltalán nem lenne jó? Vagy azért nem jó mert könnyebb lelopni?

5354 jocking . 2014-05-14 10:51:10  Előzmény: Malu Zimak: 57195

Mondhattad volna, hogy 1.1-rõl beszélünk (bár én is gondolhattam volna, hogy miért kérdés a rögzítés, ha ott a luk a motorháztetõn)... Ettõl függetlenül még mindig áll a dolog, annyi változással, hogyha nincs lyuk, akkor csinálni kell. :P :D

5353  Malu Zimak 2014-05-14 10:27:39  Előzmény:jocking .: 57194

Köszi a választ, 1.1-es trabant motorháztetõn nincsen embléma. Legalábbbis nekem nem volt még a helye sem.

5352 jocking . 2014-05-14 10:15:46  Előzmény: Malu Zimak: 57193

Miért kéne ragasztani? Ha az eredeti motorháztetõn lévõ embléma helyére akarod feltenni, akkor az sima ügy, mert az eredeti "nemálló" emblémának is van 2 lyuk amibe bele van dugva az embléma 2 mûanyag stiftje. Simán átdugsz alulról egy lemezcsavart a lyukon és belehajtod az álló embléma aljába.

5351  Malu Zimak 2014-05-14 08:53:38

Egy kis segítséget kérnék, álló trabant jelet mivel szoktak feltenni? Hallottam valamiféle karosszéria ragasztót az valyon jó lehet erre a célra? Köszöntem a segítséget.:)

5350  Tomi 2014-05-13 19:02:00

Sziasztok!
Valaki járt már úgy, hogy váltáskor ránt egyet az autó. Szinte biztos hogy a váltó környékén kell keresni a hibát fõleg 2-esbe , de 3-asba is érezhetõ. Tapasztalatból nem tudjátok mi szokott jobban tönkre menni? A differenciálmû szóba jöhet vagy inkább a 2-es és 3-as fogaskerékpárnál érdemes keresni a hibát? Jobb esetben csak a fogaskerekek koptak el, de olyan mintha a fogaskerék és a tengely közötti kapcsolatnál lenne holtjáték és akkor ránt. Már csak azért kérdezem, hogy ha valakinek van valami tapasztalata úgy járnánk el majd a javításnál, mit érdemes mire cserélni illetve magában a váltóba miket érdemes felújítani? (Bár valószínûleg még pár hónapot ki kell húznia idõhiány miatt, de talán jobb rákészülni.)

5349 Pápai László 2014-05-06 09:40:01

Tud valaki elérhetõséget gege123-hoz? Hirdet alkatrészeket, de egyik mailcímére se válaszol....

5348 Dulicz Zsolt 2014-05-03 18:23:19  Előzmény:Varga Tibor: 57186

De arra szeretnék rájönni mi lehet a rossz hogy nem tudom 0.9mm alá venni az elõgyujtást.

5347 Dulicz Zsolt 2014-05-03 18:21:25  Előzmény:Varga Tibor: 57186

Köszönöm a választ.
Nekem jelenleg a az állítható lett az egyes mert ha megfordítom a vezérlõbütyköt akkor még rosszabb még nagyobb az elõgyújtás.


[i](Módosította Habok 2014.05.03. 20:27-kor)[/i]

5346 Pápai László 2014-05-03 08:28:58  Előzmény:Varga Tibor: 57185

Köszönöm Uram::))

5345 Támba Csaba 2014-05-02 19:05:00  Előzmény: Spityu: 57182

[urls=http://www.classicdrive.de/Lloyd1.htm]A rejtély megoldódni látszik :)[/urls]

5344 Varga Tibor 2014-05-02 17:11:51  Előzmény:Dulicz Zsolt: 57184

A fix az egyes henger emlékeim szerint.

5343 Varga Tibor 2014-05-02 17:09:35  Előzmény:Pápai László: 57174

Igazából beépíthetõ, a csukló külsõ kerületébõl kell leszedni kb 2 mm-t, mert ha meghúzod beleszorul az agyba. Én már építettem be polo csuklót Trabi csonkállványhoz, mûködik a dolog, az említett könnyítés után.

5342 Dulicz Zsolt 2014-05-02 15:21:15

Sziasztok.
Segítségre volna szükségem trabi 601-hez.
1985 utáni.
a hiba hogy nem tudom a gyujtást beállítani a gyári 0.25 kettes hengert 0.35mm-re mert már az alaplap nem enged.
cseréltem már még megszakítókat is megfordítottam a röpsúlyt is igy nyertem valamit de az egyes henger na akar menni..
A röpsúly kifeszítése nélül 1.5cm elõgyujtást mérek a felsõ holtponttól visszafelé.
Vezérlõbütykön nem látok ennyire durva kopást.
Valakinek ötlete lenne-e illetve hogy az alaplapon a fix megszakítót rakjam-e az 1-es hengernek vagy az állíthatót?

5341 Bozó Ákos 2014-04-30 18:02:07

Érdekes, hogy hátul van a kipuff is, 2t-nél minden lehetséges.
Örömhír, hogy visszatért a Trabink az életbe, így én is fellelkesültem. Múlt hétvégén elmentem vele boltba is.

5340  Spityu 2014-04-29 20:05:41  Előzmény:Támba Csaba: 57181

Igen, erre is gondoltam, hogy P50 prototípus motor... szerintem nem hengerenkénti az, hanem egy közös csöve van, de valószínûnek tartom, hogy résvezérelt. Viszont a blokk hátulján látszik a vezérlõtárcsák pályájának kitüremkedése... a jó ég tudja, mi lehetett ez. :)

5339 Támba Csaba 2014-04-29 20:01:49  Előzmény:Támba Csaba: 57180

Talán az "Õ" (P50 prototípus a P70 elõtti idõkbõl) motorja. Akkor elég értékes, ritka darab.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140429/P_50_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította Tsaby 2014.04.29. 22:05-kor)[/i]

5338 Támba Csaba 2014-04-29 19:52:51  Előzmény:jocking .: 57177

Nem P70. Mindenesetre "Zwickau-pozitív"...

5337  Spityu 2014-04-29 19:40:15  Előzmény:Kiss Krisztián: 57178

Á, tényleg, hiszen ezt ismerem is. :)

5336 Kiss Krisztián 2014-04-29 18:52:53  Előzmény: Spityu: 57175

[url]http://www.youtube.com/watch?v=RQoInlcTcXY[/url]

[url]http://www.youtube.com/watch?v=lM5MyXMbVDU[/url]

Érdekes a hangjuk :)

5335 jocking . 2014-04-29 18:09:32  Előzmény: Spityu: 57175

Esetleg valami ifa F8 / P70 henkölés, vízköpeny nélkülire cserélt hengerekkel és átvariált gyújtásoldallal... Ötletem sincs. :D

5334 jocking . 2014-04-29 18:04:15  Előzmény: Spityu: 57175

Az önindító helye rossz oldalon van. Franc tudja. Ráadásul a szívótorok se a forgattyús házon van, hanem a hengereken. (legalábbis úgy tûnik, kellene még róla kép) Fura...:confused:


[i](Módosította jocking 2014.04.29. 20:06-kor)[/i]

5333  Spityu 2014-04-29 17:45:33

Szerintetek ez mi lehet? Nagyon hasonlít a Trabantéra: turbina helye, lendkerék harang hátul a második képen, hengerfej.

[url]http://www.ebay.de/itm/TRABANT-MOTOR-GEBRAUCHT-/281295951874?pt=DE_Autoteile&hash=item417e8b9802[/url]

5332 Pápai László 2014-04-29 05:57:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57172

Sajna 1,1-eshez nem nagyon van választék, a felújított(vagy kisipari egyelõre ez nem derült ki) majdnem 7000, poloét tudnának adni 4000-ért gyárit..Talán jobb, de tutira kellene mennem....

5331  Spityu 2014-04-28 18:42:31

Én is a féltengelyre szavaznék. Mondjuk az minden sebességi fokozatban csattanna, bár az tény, hogy egyre kisebbett. A legnagyobbat 1-esben tud pl. terhelésváltáskor, amikor "darabos" a benzin. Sokáig elmegy még így, ha vigyázol rá, de zavaró, és elõbb-utóbb azért ki kell cserélni. Óvatosan kell váltani, pontosabban a kuplungot felengedni.

5330 Kacsándi Szabolcs 2014-04-28 18:39:15  Előzmény:Pápai László: 57170

Úgy tudom azonos az 1-es golf és 2-esnek a csuklója.Nem vagyok százra biztos,de az agyak fogazása tuti jó.Ilyet alakítottam át párat tárcsafékhez kétütemûre,és az agyak simán összementek.A féltengely szára nem biztos,de elképzelhetõ.De lehet minden fajtát venni,szerintem mindegy milyet választasz.Legbiztosabb,ha 1,1-est veszel hozzá.

5329 Kacsándi Szabolcs 2014-04-28 18:34:41  Előzmény: Tomi: 57169

Szerintem nézd meg a féltengelyeket.Ha a bakok nem szakadtak,akkor a féltengely csuklóit kell megnézni.Felemelve megnézhetõ,hogy mennyit fordul.Ha az sem,akkor lehet még akár egy rossz kuplung miatt is.Váltó nagyon ritkán hullik szét ilyen módon.Ha abban valami törik,akkor az nem is nagyon megy tovább.

5328 Pápai László 2014-04-28 08:21:47

Trabant 1,1-es, illetve az újabb fajta 601-es külsõ féltengelycsukója esetleg megegyezik másfajta csuklóval? Wartburg, vw, stb?

5327  Tomi 2014-04-25 17:01:07  Előzmény:Szabó Géza: 57166

A váltó stabil, meg sem moccan. Inkább a holtjátékokból jöhet össze, álló helyzetbe sebességbe betéve a kocsi kb 6-8cm mozdul és még a fõtengely meg sem moccan. (A motor most lett felújítva a holtjátéka szinte 0.) A kérdés az, hogy a váltó fogaskerekei vagy inkább a differenciálmû kerekei koptak el (vagy mind a kettõ).
Amúgy fõleg a 2-est és 3-ast érinti, mondjuk az is igaz, hogy 1-esbe a lassú indulás miatt nincs lehetõség megnézni mekkorát rántana, 4.-be meg nincs akkora motorerõ, hogy rántana akkorát. 2-esbe nagyon tud rántani 3-as egy picivel jobb, de az sem egészséges. Bár függ a váltás finomságától is.
[i](Módosította enemot 2014.04.25. 19:03-kor)[/i]

5326 Szegedi Árpád 2014-04-24 19:15:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 57160

Sziasztok!Nethiány miatt,csak most tudom jelezni,a fék-félrehúzás megoldódottnak látszik.Végül is rugószilent csere után lett jó.Köszönöm mindenkinek a tippeket!

5325  Tomi 2014-04-24 17:31:17  Előzmény:Szabó Géza: 57166

Ok megpróbálhatom, bár fõleg 2-esbe ugrik nagyot.

5324 Szabó Géza 2014-04-24 14:09:06  Előzmény: Tomi: 57165

Elõszöris ellenõrizd a váltó felfogatását. Lehet szakadt a hátsó váltótartó és az vagdalózik ide-oda.

5323  Tomi 2014-04-24 13:47:18

Sziasztok!

Ismét jelentkezem (sajnos), egy olyan probléma merült fel, hogy egyesbõl kettesbe váltáskor ránt egy nagyon. Mintha valami ki lenne kopva és üt egyet. Nagyon finom váltással és alig pörgetve 1-be a motort nem annyira vészes, de normál körülmények között nagyon aggasztó. A többi fokozatnál is érezhetõ, de azok minimálisak, egyedül a kettes ami elég nagy. Nem gondolnám, hogy a fogaskerék lenne letörve,bár nem látok bele. Mivel nem ismerem a váltó konstrukcióját így kérdezem mi lehet a hiba oka? Nem tudom, hogy a fogaskerekek hogy vannak rögzítve a tengelyekre, de talán ott lehet a hiba, ha viszont nem ilyen bordás, reteszes a rögzítés akkor lehet mégis a fogaskerék 1-2 foga törhetett le. (Mivel én nem használom a kocsi, csak néha néha utas vagyok benne, így nem tudom, hogy volt e valami elõzménye illetve, hogy mikortól van ez a probléma. Legutóbb én még nem éreztem legalább is nem ennyire a motorfelújítás óta.)
Szóval valami ötletet várok, hogy mi lehet a hiba, és ez mennyire vészes. Én tartok tõle, hogy valami a végén még leszakad komoly használat során és persze a ha valakinek van valami ötlete, hogy lehet orvosolni a problémát a lehetõ legkevesebb kínlódással is is jól jönne. (Bárcsak nem kéne kivenni a motort.)

5322 Pápai László 2014-04-07 11:46:12  Előzmény:Kárász Endre: 57163

6880, de annyira még nem kerestem rá, hogy melyik milyen...Bár ha minden jól megy van itthon komplett 2T féltengelyem..

5321 Kárász Endre 2014-04-06 15:58:13  Előzmény:Pápai László: 57162

Megegyezik. Mennyiért kínálnak? Nekem van gyári új, és lehet, hogy boltban drágább az utángyártott...

5320 Pápai László 2014-04-02 07:45:26

Szerintetek a 4T külsõ(kerék felöli) féltengelycsuklója egyezik a 2T újabb fajtájuval? Találtam olyan helyet, ahol árulnak, és ugyanannak írják...

5319 Sáfrány Gábor 2014-04-01 12:01:25

Trabitronic-ot vagy a trabiwelt-en kapható Kennfeldzündsteuerteil-t (EZ-5) használtatok már? Valakinek bármi tapasztalata vele?

5318 Gyapjas Gergely 2014-03-19 11:06:05  Előzmény:Szegedi Árpád: 57158

Vidd el fékhatásmérésre és akkor ki tudod zárni a fékhibát.

5317 Pápai László 2014-03-19 10:30:56  Előzmény:Szegedi Árpád: 57158

Azért azt tartsd szem elõtt,hogy nem mindig avval az oldallal van baj, amerre elhúz...Ha balra húz, foghat jobban a balos, vagy foghat elõbb is, és foghat gyengébben a jobbos, vagy késõbb kezdhet el fékezni...Ez éppúgy lehet a fõfékhenger hibája is...

5316 Szegedi Árpád 2014-03-18 18:58:13  Előzmény:Támba Csaba: 57148

Üdv!Fékcsöveltem..Külsõre oké volt,szétszedtem,összeraktam,semmi változás.Vettem új rézcsövet,mert ez már többször volt hajlítgatva.Beszereléskor megnéztem a szilenteket,könyv szerint elvileg jók,mert a csõ nem forog a gumiban,illetve a bal oldalon(erre húz félre)rugóvillánál és a függõcsapszegnél kicseréltem a gumigyûrûket,most lett új.Szóval jól szét lett szedve.Próbakor tökéletes lett a fék,nem húzott félre.Kb 20km után ismét fékezéskor megy balra.Szóval nem fék probléma.Megpróbálom a szilentcserét,talán,hogy át lett mozgatva,attól javult meg egy idöre..

5315 jocking . 2014-03-17 18:25:24  Előzmény: Tomi: 57156

A váltóház bal elsõ kerék felõli oldalán van egy csavar, azt ki kell tekerni, és ha ott elkezd kifolyni az olaj, akkor elég van benne.

5314  Tomi 2014-03-17 17:57:59  Előzmény: Spityu: 57155

Ok, kösz. Akkor majd egy lehúzóval megoldjuk itthon.
Még egy kérdés, a váltóba az olajszintet hogy lehet ellenõrizni? 1,3 l olaj kell bele ha jól emlékszek, kb. szemre annyi ment bele, de lehet jó lenne kicsit pontosabban megnézni a benzinnívóval meg lehet ezt nézni? Vagy ne kínlódjak vele és töltsek bele még 2dl? (Elõtte a másik olajból is kb 1,5l -t tölöttünk bele csak akkor nem volt 4., a könyvbe meg elvileg 1,3l-t ír.)

5313  Spityu 2014-03-17 10:27:32  Előzmény: Tomi: 57154

A sarló illesztése a fogaslécre kúpos. Vagyis szorulmintállat.
Többféle módszer lehetséges. 2T-nél még válogatni is lehet a hely miatt.
1. Püffölni a sarlót kívülrõl, egyszercsak leugrik a fogaslécrõl. Vigyázni kell, hogy jól alá legyen támasztva eközben a sarló, nehogy elgörbüljön vagy törjön valami a kormánymûnél. Hasonlóan lehet a nyomtávrudak gömbfejeit is kiütni.
2. Lehúzó. Gyári, koppintott vagy univerzális.
3. Egyéb, pl. hõ + kalapács stb.

Legutóbb 4T-nél lehúzóval kellett, mert máshogy nem fértem hozzá. Éppen, hogy ráment a nagy állásban a 15e forintos King Tony. [url]http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=129[/url]

Szerintem majd gyártatok fogasléchez is, nyomtávrúdhoz is rendeset.

5312  Tomi 2014-03-15 09:44:49

Sziasztok!
Ismét lenne még egy kérdésem. Elõl a kormánymûnél lévõ gumiharmonikát, hogy lehet kicserélni? A biztosítólemez ki lett hajtva, anya le, a kocsi fel volt emelve középen megtámasztva, de meg se moccan a rúd. Kénbe hozzá egy lehúzó annyira szorosan illeszkedik a rúd vége?
Legalább már ismét megy a 4. fokozat csak az olajat kellett lecserélni hixol T-re.
[i](Módosította enemot 2014.03.15. 10:45-kor)[/i]

5311 Pápai László 2014-03-11 07:28:39  Előzmény: Spityu: 57150

Köszi,rákeresek! A Zsombi nincs is messze,bár nem a törzshelyem..

5310 Szegedi Árpád 2014-03-10 20:46:44  Előzmény:Támba Csaba: 57148

Sajnos csak hétvégén tudom megnézni fékcsõ gond-e.Jó lenne,ha tényleg ennyi lenne a baj.

5309 Kiss Krisztián 2014-03-10 19:27:55  Előzmény: Spityu: 57150

Akkor ezek szerint a golf 1 kerékcsapágy méret :)
Annak idején,mindenki szamaráét vett bele,akkor még volt a piacokon(szó szerint)igazi orosz,és azt mondták az túl éli a golfokat.Nos valóban igy lehetett,mert jól eltüntek...