Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5385 Pápai László 2014-06-20 09:31:25  Előzmény: Tomi: 57217

ékeld ki a kerekeket a földön, tedd sebességbe, és valaki figyelje mekkorát billen elinduláskor. Szerintem is hátsó váltóbak lesz a bibis..lehet elszakadva, vagy az anya jött le(2T nél nekem a menet szakadt ki a váltóból)...

5384 Pápai László 2014-06-20 09:29:12  Előzmény:Kósa Péter: 57224

Emiatt sztem felesleges elvinni bárhova(ráadásul aki igazán kompetens eme kérdésekben, az a kárpitos)..A legegyszerûbb, ha pálmatex-el visszaragasztod mindkettõt alapos szellõztetés mellett(vagy ha szereted, nem muszály)...Más is evvel oldaná meg.

5383 Pápai László 2014-06-20 09:26:04  Előzmény:jocking .: 57219

Nem feltétlenül..Nekem gyakorlatilag már ipari hulladék, de kanyarban semmi hangja..Ellentétben egyenes haladáskor rázza gyorsításkor a kerekeket, és néha elég durván cattog is, de csak egyenesben..

5382 Kósa Péter 2014-06-20 08:39:33

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, kárpitos kérdésben. Lelkes amatõrként van egy 1.1-es gépsárkányom, de az olajcserét leszámítva nem merek joban hozzányúlni, a szakértelem hiányában. Sajnos elengedett azonban a tetõkárpit, illetve a csomagtérben az ulés hátuljáról is elvált a "szõnyeg" és ezt szeretném orvosoltatni egy hozzáértõvel. Bp.-en a XVI. kerületben lakom, de 50 km-en belül szívesen utazom, ha ez a feltétele a szakértõ segítségnek!

Elõre is nagyon köszi a segítségeteket!

5381 Piret Endre 2014-06-20 06:55:11  Előzmény: Spityu: 57222

Köszi :-)
Igazából a hátsó sarkoknál és az elsõ kerékjáratok mögötti részeken kell majd piszkálni, másutt csak gyári rozsdát találtam az alapozó alatt szépen konzerválva. Biztos esett az esõ a gyárudvaron, ahol a lemezt tárolták megmunkálás elõtt. Egyébként is a legjobban mindenütt a duroplast ragasztások alatt kezdte meg a rozsda. Az is érdekes, hogy többféle anyagot használtak a ragasztáshoz és tömítéshez, de ebben túl sok rendszer nincs, van, ahol a két oldal azonos részein is különbözõ.
Talán most már belátható idõn belül megy a lakatoshoz.

5380  Spityu 2014-06-20 06:31:58  Előzmény:Piret Endre: 57221

Hát, igen, akkor még anyagból volt a karosszéria... tizenpár évvel késõbb kezdett el hanyatlani még a 601 idejében. Így alulról talán csak a két hátsó sarok kifogásolható, de azt már lábra döntve is lehet javítani. Kitartás!

5379 Piret Endre 2014-06-19 23:02:22  Előzmény: Spityu: 57212

74-es évjárat, valamikor tavaly júliusban tettem fel róla képeket, amikor még egyben volt. Valóban gyönyörûen megmaradt az alja, ezért lett az alapozóig megcsinálva még lakatolás elõtt, mert ebbõl az irányból nem igazán kell hozzányúlni. Feljebb azért vannak gondok, mivel a teleket nem utcán, hanem ponyva alatt töltötte úgy az ezredfordulóig.
A fülek kérdése úgynézem tisztázódott, legalább ma is tanultam valamit :)

5378  Spityu 2014-06-19 20:19:07  Előzmény:jocking .: 57219

Jogos, azt nem írtam, hogy még ezt is letesztelhetné: alászedett kormánnyal menni, gyorsítani, lassítani, hallgatózni. Amúgy nem feltétlenül kell ropognia. Nekem 4T-nél (igaz az teljesen más) a belsõ rész van kikopva, pontosan nem tudom, hogy ott melyik része (kihajtás vagy maga a csukló), de kegyetlenül csattog terhelésváltáskor - ha más vezeti. Ropogni nem ropog, az inkább a külsõre tud jellemzõ lenni.

5377 jocking . 2014-06-19 17:53:40  Előzmény: Spityu: 57218

Nem kötözködésképp, csak kíváncsiságból kérdem, de ha a féltengelycsukló rossz, akkor nem kéne kanyarban is hallhatóan ropognia amellett, hogy ránt?

5376  Spityu 2014-06-19 17:25:30  Előzmény: Tomi: 57217

Többféle tesztelést célszerû elvégezni. Elõször tedd be fokozatba a váltót, emeld meg egyik oldalt a kocsit, és forgasd a kereket elõre-hátra. Ezzel le tudod tesztelni, hogy maga a váltó belsejében lóg-e valami (nem valószínû, de a diffinek azért van egy kis kottyanása gyárilag is). Ugyanígy forgasd oda-vissza a kereket, és közben nézd a féltengely belsõ felét, hogy mennyire követi a kerék mozgását. Ha nem kotyog, akkor valószínûleg a féltengelycsukló is jó. Ellenõrizd a mási keréknél is. A bakokat pajszerrel célszerû megfeszegetni aknáról, vagy úgyanígy aláemelve. A fenti három helyen kívül nem nagyon okozhatja más a hibát. Szerintem féltengelycsukló lesz amúgy.

5375  Tomi 2014-06-19 17:12:33  Előzmény:Támba Csaba: 57216

Rángattunk mi össze vissza meg sem moccan a váltó. Azt sosem értettem mi az, hogy lóg? Ha lötyögésre gondolsz azt megnézhetem, bár kérdés, hogy nézzem meg? Gondolom fel kéne fél oldalt emelni és alábújni. Korábban volt motorfelújítás szóval a felfogatások szerintem rendeben vannak, csak sajnos a váltó és egyéb felújítás kimaradt. Remélem csak ez a féltengely csukló lesz a hibás, kösz a tippet.

5374 Támba Csaba 2014-06-19 15:53:41  Előzmény: Tomi: 57215

Mielõtt szétkapnád, mint foxi a lábtörlõt vizsgáld át a féltengelycsuklókat nem lógnak-e.
És szintén rángasd meg mind a három gumibakot amiken a motor-váltó egység csücsül. Amit leírtál az alapján az a leggyanúsabb, hogy a hátsó váltóbak szakadt el, vagy lazult ki.

5373  Tomi 2014-06-19 14:13:15

Sziasztok!

A 2T trabival olyan gondok vannak, hogy váltásnál minden fokozatban ránt egyet. Valamelyikben kevésbé valamelyiknél jobban. 2-es 3-asban nagyot, 4.-be kisebbet. Nem tudom ez kopásból eredne vagy valami kipurcant. Nem ismerem a váltó lelki világát, ezért is kérnék segítséget mire kell gyanakodni? Fogaskerekek elkoptak? A diffi elkopott? Esetleg a fogaskerekek moccannak a tengelyen vagy a bordás tengely környékén kéne keresni? Valakinek valami tapasztalat? Esetleg szinkrongyûrû kopás okozhat e ilyen hibát? Normál vezetési stílusnál hatalmasat ránt, most finom váltásokkal nem pörgetve a motort még nem vészes, de kéne kezdeni vele valamit amíg még nem késõ. Egybõl a váltónak kéne nekiugrani? A váltót egyáltalán hogy lehet leszedni vagy elég a motort kivenni és ott helyben szétszedni a váltót?

5372  Spityu 2014-06-19 12:42:19  Előzmény:Pápai László: 57213

A gumiütközõ tiszta sor.

De most már a fékcsõ is, megnéztem jobban, látom, ennél már a küszöb mellett megy el, nem pedig középen. Az tévesztett meg, hogy arra gondoltam, középen megy ennél is, és nem értettem, hogy miért nincsen a menetirány szerinti jobb oldalon is olyan fül, hasonlóan a 4T-hez.

Aztán most jövök rá, hogy a lengõkarokat variálták a laprugó-spirálrugó váltásnál, azokat gyártották úgy, hogy két helyrõl is rá lehetett csatlakozni (a két bekötési pontnál) gumifékcsõvel.

5371 Pápai László 2014-06-19 07:27:43  Előzmény: Spityu: 57212

Milyen fülek? A két nagyobbik a gumiütközõket, a kisebbek a fékcsöveket tartják.

5370  Spityu 2014-06-19 07:21:53  Előzmény:Piret Endre: 57211

Mikori évjárat? Szép állapotban megmaradt az alja, ahogy látom, nem kell(ett) lakatolni. Vagy csak picit. A laprugó dobozán mik azok a fülek, mit tartanak?

5369 Piret Endre 2014-06-18 18:19:55

Halad ez, csak lassan...
[left]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140618/DSC_4466_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw][/left]




[i](Módosította jocking 2014.06.18. 20:26-kor)[/i]

5368 Pápai László 2014-06-09 10:12:47  Előzmény:jocking .: 57209

no kiderül..elõször legyen jó a karbim, majd utána kiderten téynleg kell-e oda..Én nem ragaszkodok hozzá, sajnos láttam mit csinál, ha elreped::((

5367 jocking . 2014-06-09 10:07:46  Előzmény:Pápai László: 57207

Ott még lehet, hogy nem számít, mert régebbi konstrukció. Még arra tudok gondolni, hogy az AC pumpa felõl impulzusokban érkezõ benzin folyását teszi egyenletesebbé. Valószínûleg a karbinak szüksége van erre, németék nem véletlenül szerelték oda. ;)
Hali!
[url]http://www.wartburgpeter.de/te_kmva.htm[/url]
Itt van egy leírás, hogy melyik vezeték hova megy gyárilag ;)

5365 Pápai László 2014-06-09 09:08:54  Előzmény:jocking .: 57206

mitõl menne hab bele??A többi 4T-nél miért nincs ilyesmi? A Fiat motornál, pld(ami jóval öregebb konstrukció, ott is egybõl az ac nyomja a karbiba, nincs ilyesmi leválasztó cucc...persze a visszafolyó ágat visszevezetném, nem ia az a kérdés...

5364 jocking . 2014-06-09 08:35:54  Előzmény:Pápai László: 57205

Ha nem lenne ott, akkor valószínûleg befulladna a motor, mert a tûszelepen csak a hab menne az úszóházba. Másrészt a fölösleges benzin is a leválasztón és a visszafolyó ágon jut vissza a tankba.

5363 Pápai László 2014-06-09 08:17:14

Valaki meg tudná mondani, hogy a 4T Trabiban a buborékleválssztónak mi a szerepe? Persze, tudom, a neve is ez:buborékleválasztó, de mivel az eddigi 4 ütemû kocsijaink elvoltak ilyesmi nélkül, ezért érdekelne, pontosan miért kell, és mi lenne ha kiiktatnám...

5362  Tomi 2014-05-29 22:32:11  Előzmény:Dulicz Zsolt: 57203

Kösz, azóta megoldódott.

5361 Dulicz Zsolt 2014-05-27 20:07:43  Előzmény: Tomi: 56970

Helló.
Sajnos én is ezekkel a gondokkal küzdök amúgy a karburátorod típusa a 28H1-1.
Én találtam hozzá adatokat beállításra de azt meg kéne keresnem hogy elküldhessem neked.
A fesszabályzóm nekem is kuka csak 12.4V al tölt.
Illetve a gyújtás beállítása is más ezen karburátorok beállításához 1-es henger 0.25mm A 2 henger 0.35mm kezd ezzel és utána írd meg légyszi mit tapasztaltál.

5360 Pápai László 2014-05-25 11:22:36  Előzmény:Kaszás László: 57201

a mûszerrõl is jó lenne egy kép...

5359 Kaszás László 2014-05-24 18:31:38

Üdv mesterek! Egy fogyasztás mérõs órát kellene bekötnöm a sima helyére úgy hogy fordulat számot mutasson a hosszú felsõ led sor. rajzot nem igen találok hozzá, meg hogy a hal jeladó egyáltalán mûködteti-e?
9 vezeték jön ki a mûszerbõl barna,barna-fekete,fekete-kék,fekete-zöld,zöld,kék,kék-piros,kék-fekete,kék-fehér.
Igazán nagy segítség lenne ha valakinek lenne egy szín kódos rajza vagy legalább ötlete. Elõre is köszönet!!!

5358 Pápai László 2014-05-21 08:42:56

Ha esetleg valakinek van totálisan szétvágásra itélt Trabant kasznija, amibõl kivágna(és persze jó állapotú a darab) a hátsõ futómû elsõ felfogatását, kérem szóljon..Vagy ha esetleg tudtok olyan boltot, ahol árulnak ilyen lemezt, ne tartsátok magatokban...Elõre is köszi!

5357  Malu Zimak 2014-05-14 17:14:47  Előzmény:jocking .: 57198

Akkor úgylátom marad a fúrás. Jógos ha le kellene szedni akkor biztos festéssel együtt jönne a ragasztott.

5356 jocking . 2014-05-14 13:44:04  Előzmény: Malu Zimak: 57197

Nem lényeg a lophatóság, amit el akarnak lopni, azt el is lopják, bár ez az embléma nem olyan dolog, ami annyira népszerû lenne a tolvajok körében. Másrészt viszont ha olyan ragasztóval akarod feltenni, ami tényleg meg is tartaná tartósan, akkor ha valamiért le akarnád szedni, akkor valszeg csak a festékkel együtt jönne le, így eltávolítás után így is úgy is javítani kéne. Sõt, festett fémre nemigazán szoktak ragasztani, így alatta valamit kéne kezdeni a festékkel. Meg aztán az is benne van hogy én személy szerint nem igazán bízok a ragasztókban ilyen szinten.

5355  Malu Zimak 2014-05-14 10:54:28  Előzmény:jocking .: 57196

Én is erre gondoltam, hogy furok egy lukat, csak fene tudja azért megfúrni a kasznit?. A ragasztás egyálltalán nem lenne jó? Vagy azért nem jó mert könnyebb lelopni?

5354 jocking . 2014-05-14 10:51:10  Előzmény: Malu Zimak: 57195

Mondhattad volna, hogy 1.1-rõl beszélünk (bár én is gondolhattam volna, hogy miért kérdés a rögzítés, ha ott a luk a motorháztetõn)... Ettõl függetlenül még mindig áll a dolog, annyi változással, hogyha nincs lyuk, akkor csinálni kell. :P :D

5353  Malu Zimak 2014-05-14 10:27:39  Előzmény:jocking .: 57194

Köszi a választ, 1.1-es trabant motorháztetõn nincsen embléma. Legalábbbis nekem nem volt még a helye sem.

5352 jocking . 2014-05-14 10:15:46  Előzmény: Malu Zimak: 57193

Miért kéne ragasztani? Ha az eredeti motorháztetõn lévõ embléma helyére akarod feltenni, akkor az sima ügy, mert az eredeti "nemálló" emblémának is van 2 lyuk amibe bele van dugva az embléma 2 mûanyag stiftje. Simán átdugsz alulról egy lemezcsavart a lyukon és belehajtod az álló embléma aljába.

5351  Malu Zimak 2014-05-14 08:53:38

Egy kis segítséget kérnék, álló trabant jelet mivel szoktak feltenni? Hallottam valamiféle karosszéria ragasztót az valyon jó lehet erre a célra? Köszöntem a segítséget.:)

5350  Tomi 2014-05-13 19:02:00

Sziasztok!
Valaki járt már úgy, hogy váltáskor ránt egyet az autó. Szinte biztos hogy a váltó környékén kell keresni a hibát fõleg 2-esbe , de 3-asba is érezhetõ. Tapasztalatból nem tudjátok mi szokott jobban tönkre menni? A differenciálmû szóba jöhet vagy inkább a 2-es és 3-as fogaskerékpárnál érdemes keresni a hibát? Jobb esetben csak a fogaskerekek koptak el, de olyan mintha a fogaskerék és a tengely közötti kapcsolatnál lenne holtjáték és akkor ránt. Már csak azért kérdezem, hogy ha valakinek van valami tapasztalata úgy járnánk el majd a javításnál, mit érdemes mire cserélni illetve magában a váltóba miket érdemes felújítani? (Bár valószínûleg még pár hónapot ki kell húznia idõhiány miatt, de talán jobb rákészülni.)

5349 Pápai László 2014-05-06 09:40:01

Tud valaki elérhetõséget gege123-hoz? Hirdet alkatrészeket, de egyik mailcímére se válaszol....

5348 Dulicz Zsolt 2014-05-03 18:23:19  Előzmény:Varga Tibor: 57186

De arra szeretnék rájönni mi lehet a rossz hogy nem tudom 0.9mm alá venni az elõgyujtást.

5347 Dulicz Zsolt 2014-05-03 18:21:25  Előzmény:Varga Tibor: 57186

Köszönöm a választ.
Nekem jelenleg a az állítható lett az egyes mert ha megfordítom a vezérlõbütyköt akkor még rosszabb még nagyobb az elõgyújtás.


[i](Módosította Habok 2014.05.03. 20:27-kor)[/i]

5346 Pápai László 2014-05-03 08:28:58  Előzmény:Varga Tibor: 57185

Köszönöm Uram::))

5345 Támba Csaba 2014-05-02 19:05:00  Előzmény: Spityu: 57182

[urls=http://www.classicdrive.de/Lloyd1.htm]A rejtély megoldódni látszik :)[/urls]

5344 Varga Tibor 2014-05-02 17:11:51  Előzmény:Dulicz Zsolt: 57184

A fix az egyes henger emlékeim szerint.

5343 Varga Tibor 2014-05-02 17:09:35  Előzmény:Pápai László: 57174

Igazából beépíthetõ, a csukló külsõ kerületébõl kell leszedni kb 2 mm-t, mert ha meghúzod beleszorul az agyba. Én már építettem be polo csuklót Trabi csonkállványhoz, mûködik a dolog, az említett könnyítés után.

5342 Dulicz Zsolt 2014-05-02 15:21:15

Sziasztok.
Segítségre volna szükségem trabi 601-hez.
1985 utáni.
a hiba hogy nem tudom a gyujtást beállítani a gyári 0.25 kettes hengert 0.35mm-re mert már az alaplap nem enged.
cseréltem már még megszakítókat is megfordítottam a röpsúlyt is igy nyertem valamit de az egyes henger na akar menni..
A röpsúly kifeszítése nélül 1.5cm elõgyujtást mérek a felsõ holtponttól visszafelé.
Vezérlõbütykön nem látok ennyire durva kopást.
Valakinek ötlete lenne-e illetve hogy az alaplapon a fix megszakítót rakjam-e az 1-es hengernek vagy az állíthatót?

5341 Bozó Ákos 2014-04-30 18:02:07

Érdekes, hogy hátul van a kipuff is, 2t-nél minden lehetséges.
Örömhír, hogy visszatért a Trabink az életbe, így én is fellelkesültem. Múlt hétvégén elmentem vele boltba is.

5340  Spityu 2014-04-29 20:05:41  Előzmény:Támba Csaba: 57181

Igen, erre is gondoltam, hogy P50 prototípus motor... szerintem nem hengerenkénti az, hanem egy közös csöve van, de valószínûnek tartom, hogy résvezérelt. Viszont a blokk hátulján látszik a vezérlõtárcsák pályájának kitüremkedése... a jó ég tudja, mi lehetett ez. :)

5339 Támba Csaba 2014-04-29 20:01:49  Előzmény:Támba Csaba: 57180

Talán az "Õ" (P50 prototípus a P70 elõtti idõkbõl) motorja. Akkor elég értékes, ritka darab.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140429/P_50_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította Tsaby 2014.04.29. 22:05-kor)[/i]

5338 Támba Csaba 2014-04-29 19:52:51  Előzmény:jocking .: 57177

Nem P70. Mindenesetre "Zwickau-pozitív"...

5337  Spityu 2014-04-29 19:40:15  Előzmény:Kiss Krisztián: 57178

Á, tényleg, hiszen ezt ismerem is. :)

5336 Kiss Krisztián 2014-04-29 18:52:53  Előzmény: Spityu: 57175

[url]http://www.youtube.com/watch?v=RQoInlcTcXY[/url]

[url]http://www.youtube.com/watch?v=lM5MyXMbVDU[/url]

Érdekes a hangjuk :)