A magas benzinszint nem okoz ilyet, attól max. belefulladna (meg persze sokat enne vele).
Ha a motor száraz, a karbi pedig benzines, akkor érdemes levenni a karbit, és alaposan felülvizsgálni. Egy külsõ mosást mindenképpen célszerû eszközölni, hogy ne hulljon bele a szétszedéskor semmi mocsok. Mosáskor a torok két végét és a benzincsõ csatlakozását célszerû betömni, kitakarni.
Mielõtt szétszeded, a keverék csavar helyzetét jegyezd meg, bár nem olyan fontos. Tényleg, milyen típusú is a karbi? Ha valamely régi (nem H1-1), akkor csak a keverékcsavart jegyezd meg. Az alapjárati ütközõt pedig ne piszkáld, kiindulásnak jó lesz a mostani érték. Persze, ha tekergetted õket, akkor mindegy.
Hajtsd ki a keverékcsavart, majd szemrevételezéssel próbáld meg megállapítani, hogy milyen az ott lévõ tömítõ gyûrû állapota. Pl. tedd vissza fejjel befelé, és nézd, hogy mennyire (nem) tömít. Tegyük fel, hogy rossz, ebben az estben szépen le kell venni a régit (a gyári általában nem bírja ki és elszakad), majd meg kell mérni a csavaron lévõ vájat átmérõjét és szélességét. + érdemes megmérni a furat belsõ átmérõjét is. Ezután normális tömítéstechnikai boltban kell venni benzinálló O-gyûrût a megfelelõ méretben. Nem benzinállóval neki se állj, pár óra alatt megdagad és szétporlad. Azt hiszem, pontosan olyan nincs, amekkora kellene. Úgy rémlik, hogy a vájat szélességének megfelelõ O-gyûrût vettem, azonban egy kicsit kisebb volt, mint a csavar átmérõje, de ráhelyezve szépen passzolt minden irányból. Beszereléskor kend meg motorolajjal.
Amúgy nagy valószínûséggel a pillangó tengelynél szív annyi levegõt, hogy megbolondul tõle teljesen az alapjárati rendszer, és gyakorlatilag emiatt érzéketlen a keverék csavarra a motor. Oda talán 8xakárhányas O-gyûrû kell, természetesn szintén benzinálló kivitelben. Le kell hajtani a tengelyrõl az anyát, le kell húzni a fém fület a tengelyrõl, és alá be kell tenni az O-gyûrût. Még nem csináltam ilyet, de Orygabor szerint mûködik a dolog. Az igazi azonban a javítóméretes tengely volna. Vagy egy másik karbi.
Jah, tesztelésként még az is szóba jöhet, hogy amikor alapjáraton ketyeg a motor, szépen odafújsz egy kis féktisztítót / hidegindítót a tengelyhez. Ha reagál rá a motor, valóban ott a bibi.