Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5407  Spityu 2014-07-30 20:17:05  Előzmény: Tomi: 57239

Furcsa ez a váltó. Az biztos, hogy a kottyanás oka a videón látható alkatrésztömegben keresendõ.
A csoporttengelyen a fogaskerekek jobbra-balra mozognak: nem szabadna. Jól látható, ahogy a bal végén mozog a fogaskerék axiálisan, a csapágy pedig fixen áll. A fogaskerekeket zégerhez hasonló "drót" gyûrûk rögzítik tengelyirányban a tengelyen. A tengelyen természetesen simán el tudnak forogni, a hajtást a szinkrondobok (kapcsoló dobok) viszik át. A dobok kotyoghatnak, az nem probléma... na de a fogaskerekek?! Továbbá a végáttételnél úgy tûnik, mintha a diffi nagy kereke kicsit érzéketlen lenne a kis fogaskerék elfordulására. Ez sem túl jó jel. Mit lehet tudni a váltó elõéletérõl? Úgy tûnik, mintha agyon lenne kopva, vagy nem összeillõ alkatrészekbõl lenne összerakva. Mintha elkoptak volna a fogaskerekeket oldalirányban rögzítõ gyûrûk és egyben a fogak is (emiatt a kottyanás).

A szabadonfutó melletti csapágyat a fogaskerékkel együtt kell lehúzni, a javítási is így írja. Szerintem ott nem nagyon kell hibát keresni. Én úgy látom, hogy egy az egyben a csoporttengely a rossz. Próbálkozhatsz azzal, hogy szétszeded és normálisan összerakod, de ha nem oldja meg a problémát, akkor én másik váltó beszerzését javasolnám.

A diffi kotyogása úgy "jó". Helyesebben a gyári új is ugyanezt csinálja. Érdekes, de nem nagyon szórakoztak a bolygómû kihézagolásával. Sem a videón látható tengelyirányú mozgás ellen, sem a két rózsakerék közötti kotyogás ellen.
[i](Módosította Spityu 2014.07.30. 22:21-kor)[/i]

5406  Tomi 2014-07-30 20:13:22  Előzmény:Őry Gábor: 57247

Különösebben az alapjárattal már nincs probléma pontosan úgy van beállítva a karburátor ahogy írtad.
Azt nem tudod megmondani a szabadonfutó felõli csapágyat hogy lehet levenni? Egyébként milyen csapágy kell a váltóba normál vagy C3?

5405 Őry Gábor 2014-07-30 19:57:16  Előzmény: Tomi: 57246

Én úgy emlékszem, hogy egy fehér mûanyag dugó zárja. Egyébként valóban a jobb oldalon van. Láttam korábban baj volt az alapjárattal. Ennél a karbinál máshogy kell állítani az alapjáratot, nem a pillangószelep ütközõcsavarjával, amit ráadásul összetévesztenek a szívatómechanizmus beállítócsavarjával. A pillangószelep ütközõcsavarja az aluöntvény házba van tekerve, szerepe csak annyi, hogy éppen csak nyitva legyen a pillangószelep (ne szoruljon a szívótorokba. Az alapjáratot azzal a bizonyos nagy rézcsavarral kell állítani. A szívató ütközõcsavarját pedig úgy kell beállítani, hogy kihúzott szívatónál 1 mm-re emelje ki a pillangószelepet (a szelep és a csõfal között mérve, pl. egy 1 mm-es dróttal) Ha ezzel állítják az alapjáratot (mint eleinte én is), hidegen felpötög a motor a szívatózáskor, a szívató visszatolásával viszont nem lesz hidegen alapjárat.

A holtjátékokra vonatkozóan nem tudok okosat mondani, õszintén szólva az én hajtásláncom is lóg, de még nem méricskéltem, hogy mi mennyit lötyög.

5404  Tomi 2014-07-30 15:09:17  Előzmény:Őry Gábor: 57245

Nekem is úgy rémlett, mintha ilyen kék vagy piros cuccal lenne kiöntve. Szóval nem valószínû akkor, hogy az a hiba. Most nincs itt a karbi, de talán ha jól emlékszem a kocsival szembe állva jobb oldalt van ugye az a CO csavar? (Az alapjárati meg majdnem szembõl csavarható igaz van egy kis szögeltérés.)
Szóval a hiba még mindig kerestetik.
Azokhoz a kotyogásokhoz mit szólsz ami a videón van? Normális még? Az 1,2-s fokozat kerekeit leszedtük (+a lükverc) a bordás tengely is kicsit kopott a fogaskerekek körmei is szóval minden kopott már egy, de semmi extrém. Szóval nem tudom mi a fenét kezdjünk vele. Annyi, hogy a 3 golyóscsapágyat kicseréljük már ha szét van szedve, de a szinkrongyûrûk sem néztek ki rosszul, szóval nem tudom. (Kb. 38-40e km futott a kocsi).
A szabadonfutó felõli golyós csapágyat hogy lehet leszedni? A szabadonfutós fogaskeréktõl nem fér hozzá a csapágylehúzó, ráadás még közte van egy kis fura alakú lemez is. A fogaskerékkel együtt is le lehetne húzni? A szabadonfutó megszüntetésérõl van valakinek tapasztalata? Egyébként is a 75W90-el alig volt hangja a váltónak ezzel a mol hixol T-vel meg eléggé hangos volt.

5403 Őry Gábor 2014-07-30 13:34:20  Előzmény: Tomi: 57244

A teljesítményt és a gyorsulást nem érinti az alapjárat, attól még mehet, mint a golyó. A H 1-1-es karbin a pillangószelep tengelye mellett lévõ csõszerû méyedésben van, és gyárilag le van dugózva. Persze kérdés, hogy nyúlt-e valaki hozzá, normál esetben általában nem tekeredik be saját magától.

5402  Tomi 2014-07-30 13:11:56  Előzmény:Őry Gábor: 57242

Ha késleltetve történik a váltás nem ránt azzal normál fordulatig forgat, vált 1-2 mp várakozás majd kuplung fel és már nem ránt vagy alig érezhetõ. Gyors váltásnál elég rossz érzés. Alapjáraton különösebben nincs gond. A karburátor is lett állítgatva, de azt nem is tudom melyik a CO csavar a legújabb fajta karburátor van rajta. Egyébként nem gyorsulna rosszul csak váltásnál szívás.
Szóval akkor teljes betekerés után 2,5-3 fordulat ki a CO csavaron? Ha megtalálom az is ki lesz próbálva. Kapott egy új kuplungtárcsát is már arra is gyanakodtunk én nem értem mi a baja. Az elsõ körökben nem rángatott majd olajcsere hixol T-re és talán utána kezdõdött, de már nem emlékszem pontosan.
A szabadonfutót érdemes megszüntetni? Mert akkor sûrûbb olajjal is kipróbálhatnánk. Egyáltalán meg lehet szüntetni a szabadonfutót valahogy? Láttam ilyen hegesztett megoldásokat, de az nem szimpatikus.

Majd megnézzük a hattyúnyakat és az egész kasznit is, idegesítõ probléma...

5401 jocking . 2014-07-30 12:32:52  Előzmény: Tomi: 57241

Hattyúnyak:
[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/nosniky.gif[/imgw]
1-es számú alkatrész.

5400 Őry Gábor 2014-07-30 12:05:44  Előzmény: Tomi: 57231

Nem lehet, hogy túl szegényre van állítva az alapjárat? Az is okozhat rángatós váltást, persze látatlanban nem tudom milyen mértékû rángatásról van szó.
Én a motorcsere után jártam úgy, hogy lehetetlen volt rántás nélkül váltani, ráadásul alapjáraton is csattogott az egész rendszer, pedig minden rendesen lett rögzítve és csak a morot lett cserélve (felújítottra). A CO-csavar teljesen be volt tekerve (vagy tekeredve). Adtam neki kakaót (a szokásos kb. 2,5-3 fordulatot), és máris sima lett a váltás.

5399  Tomi 2014-07-30 11:23:08  Előzmény:Pápai László: 57240

De az érdekes, hogy elõször töltöttünk bele hajtómûolajat akkor nem rángatott csak akkor nem volt 4. most ezzel a hixol T-vel volt feltöltve kb. azóta jön a rángatás. Talán érdemes lenne a szabadonfutót fixre cserélni és megpróbálni kicsit sûrûbb olajjal (75W90)?
Közvetlenül váltáskor kuplung fel ránt egy nagyot. Gondlom csak nem lehet a motornál a hiba.
A felfogatások jónak látszottak amikor még nem vettük le a motort rángattuk, de nem nagyon moccant. A váltó magába mozgott kicsit, de gondolom a gumifelfogatás miatt.
Hattyúnyak? Az hol van?

5398 Pápai László 2014-07-30 10:33:53  Előzmény: Tomi: 57239

Szerintem a rántás nem innen ered, de átnéni nem árt a hajtásláncot is..Az enyében ennél keményebb volt a lógás, mégsem rántott...Én a felfogatásnál keresném a hibát, vagy a hattyúnyaknál is elõfordulhat törés...

5397  Tomi 2014-07-30 08:37:30  Előzmény:jocking .: 57238

Sikeresen megtörtént a mûvelet. Nem tudom igazán mi okozza ezt a nagy rántást elég szép kis holtjáték jön össze, de mindent nem lehet kicserélni. Ha pl. a féltengely végén tûgörgõs cuccok löttyennek a váltóban azzal mit lehet kezdeni? Egy kicsit csak moccannak a görgõs cuccok külseje a diffibe mart hornyokban. Bár gondolom gyárilag is van valamennyi lötyögés, maguk a tûgörgõk nem lötyögnek a féltengelyen. A másik ide majd milyen zsír vagy olaj kell, mert amikor levettük a gumiharmonikát ilyen zsír olaj keverék kezdett el folydogálni. A kerék felõli csuklókat is megnéztük, de ott pl. rendes zsír van (kicsit hígabb talán mint a normál), de ott nincs számos holtjáték.
A diffinél is van egy kis holtjáték illetve a diffi két vége is lyögög ki-be 1mm-t. Ez normális?
Amire leginkább gyanakszok az a tengelycsoport ha jól láttam van egy fogaskerék ami fixen van a tengelyen (ami a diffit hajtja) és a másik 4 fogaskereket kapcsolja ezzel a fogaskerékkel a léptetõvilla. Itt találtam a legjelentõsebb holtjátékot, talán az összes holtjáték felét is kiteszi ezt jó lenne megszüntetni valahogy. Hogy lehet ezt a tengelycsoportot szétszedni és mit érdemes cserélni? Mi miatt lehet ez a nagy lötyögés?
Csináltam egy videót, amiben látszik mi mennyire lötyög, kotyog, írjár már rá valami véleményt (más is írhat) illetve valami megoldást erre.
https://www.youtube.com/watch?v=_gWgHcwB1rI

5396 jocking . 2014-07-29 14:42:52  Előzmény: Tomi: 57237

Az alját kell levenni, de úgy, hogy az legyen felül.

5395  Tomi 2014-07-29 14:05:38  Előzmény: Tomi: 57236

Egyébként a váltó mely oldalát érdemes levenni elsõnek? Talán a tetejére kéne állítani és az alsó felét levenni, ha már a lépetõvilla meg a többi felül van, gondolom még így is hullani fog kifelé ez-az.

5394  Tomi 2014-07-29 11:58:02  Előzmény:jocking .: 57235

Közbe már rájöttük (nem itthon van a kocsi ezért nem tudtam már elolvasni, de a váltó legalább már itt van). A két féltengely a csuklónál néhány tizedet mozoghat egyáltalán nem találom vészesnek, viszont a másik vége ami a váltóba megy az már kb 0,8-1mm-t lötyög. Az a 3 gömbös tûgörgõs valami lötyöghet kicsit illetve a féltengelyek oldal irányba moccannak 1-2mm-t(igaz itt a váltóban a diffi vagy mibe mennek a féltengelyek az is moccan kifelé befelé is kb.2mm-t. Magába a váltóba is van lötyögés szerintem ezek összeadódva igen csak sokat jelentenek. Nem tudom mit lehet ezekkel kezdeni. Egyedül azért nem dobjuk ki a kocsit, mert tavaly volt komplett motorfelújítás így már elég ráfizetés lenne (meg azért a rohadás eddig elkerülte).
Szóval nem tudom mit lehet kezdeni az egésszel.

5393 jocking . 2014-07-29 09:59:44  Előzmény: Tomi: 57234

Egyvalaki emeli felfelé/kifelé a váltót, egy másik valaki meg figyel a féltengelyekre, hogy nehogy leessenek a földre. A féltengely váltó felõli vége csak bele van dugva a váltóba, így ha emelkedik kifelé a váltó, a féltengelyek is kiesnek belõle. De annyi játék azért van benne, hogy a félig kiemelt váltót el lehet tolni valamelyik féltengely irányába, így a másiknak több helye van kiugrani.

5392  Tomi 2014-07-29 08:35:42  Előzmény:jocking .: 57233

A váltót hogy lehet megszabadítani a féltengelyekrõl? A váltót tartó bakokat ha leszedjük akkor még a féltengelyeket valahogy ki kéne húzni, azt hogy lehetne?

5391 jocking . 2014-07-28 22:10:35  Előzmény: Tomi: 57231

Egyébként itt vannak hasznos robbantott ábrák, érdemes tanulmányozni õket:
[url]http://trabkat.prokee.hu/katalogus.html[/url]

5390 jocking . 2014-07-28 22:08:35  Előzmény: Tomi: 57231

A 3 "csavar" fent a kapcsolóvillák rúdjainak a végei. Ezeknél a kulissza felõl vannak bent golyók, amik szétgurulhatnak. Az 5 csavaros fedél mögött meg egy spirális lemez van, ami az egyik fogaskerékcsoport tengely belsejébe van dugva, egyféle olajpumpaként mûködik.

Egyébként váltót szétszedni csak kiszerelt állapotban lehet. De ha a motor már kint van, akkor nem nagy kunszt kiszedni, csak figyelni kell, hogy a féltengelyek végén lévõ csillagból ne potyogjanak ki a tûgörgõk.

5389  Tomi 2014-07-28 20:53:44

Sziasztok!
Korábban említettem egy hibát: váltáskor ránt egyet a kocsi majdcsak minden sebességben. Ma végre sikerült leellenõrizni a dolgokat. A váltó felfogatás stabil, nincs semmi rohadás a gumis felfogató is rendben nem volt meglazulva. A csuklók a féltengelyeken minimálisat löttyennek, talán néhány tizedet, de 1mm-en belül van, viszont a váltóban tényleg érezhetõ a lötyögés. A motor már le van véve, a bordás tengely holtjátéka a váltóban amíg megmoccan a kerék kb 1-1,5 bordányi (fokban nem tudom mennyi, de rutinos trabantos talán tudja hány borda van a tengelyen amire a motor, lendkerék, kuplung megy.) Érezhetõen elég nagy a holtjáték ezért ránthat (talán olyan 1/5, 1/6 fordulatnyi).
Annyi segítséget kérnék, hogy a váltó szétszedése során van e olyan alkatrész ami elpattanhat széthullhat stb... ? (Gondolok itt rugós valamikre vagy kis golyókra,...) Illetve az alján van pár csavar csak azokat kell leszedni? Egyáltalán szét lehet úgy szedni a váltót, hogy a féltengelyek a helyükön maradnak? Reménykedünk benne, hogy nem a differenciálmûnél van a hiba, így hátha nem kéne leoperálnia váltót teljesen.
[img]http://kepfeltoltes.hu/140728/Trabant_601_felujitott_sebessegvalto_valto_2408423920_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Ez ugyan nem a kérdéses váltó, mert nem fényképeztem le pirossal bejelöltem 3 csavart fent amikrõl nem tudom mik lehetnek, illetve egy kerek valamit is 4 felfogatócsavarral és egy másikkal a közepén (gondolom ez valamilyen állítócsavar lehet), igaz ez nem pontosan így néz ki a váltón másabbal a csavarok és az a kerek lap is. Sõt a bal kerék felõli oldalán is van egy mûanyag csavar és egy mûanyag dugó szerûség a spirálon kívül amikrõl szintén nem tudok semmit. Kicsit igazítsatok már ki, mi micsoda mert nem szeretnénk semmit olyat elállítani amit nem kéne (elsõ váltójavítás).

5388 Hirth János 2014-07-12 04:44:36

Sziasztok!
Keresek egy Traban 600 kombit (63 évj). Papírokkal, mindennapi használatra szeretném felújítani. Igazából a beltér és a külsõ legyen eredeti, a futómû és a motor is ki lesz cserélve, tudtok nekem egy jó alapot? Válasz emailben kérnék: hirthbonsai@gmail.com.
Köszönöm elõre is... Janó

5387  Tomi 2014-06-22 09:06:26  Előzmény:Piret Endre: 57228

Nem én használom a kocsit így csak utasként tudok beszámolni, de a váltókar nem moccan és eddig ahogy megfigyeltem csak közvetlen váltások után ránt. Egyesbe nem érezhetõ, persze eleve elég finoman indulnak el vele, 2-es, 3-as képes nagyot rántani, váltáskor kuplung fel és abban a pillanatban amikor elkezdõdik a hajtás. Kanyarodáskor nincs különösebb hang. Majd az ellenõrzés meglesz a leírtak alapján amint lesz egy kis szabadidõ.

5386 Piret Endre 2014-06-20 11:52:54  Előzmény:Pápai László: 57227

Nekem is volt már olyan, hogy lelazult az anya a hátsó baknál. Azt tûnt fel, hogy induláskor ahogy engedtem fel a kuplungot, úgy jött hátrafelé a váltókar, mert billent a váltó.

5385 Pápai László 2014-06-20 09:31:25  Előzmény: Tomi: 57217

ékeld ki a kerekeket a földön, tedd sebességbe, és valaki figyelje mekkorát billen elinduláskor. Szerintem is hátsó váltóbak lesz a bibis..lehet elszakadva, vagy az anya jött le(2T nél nekem a menet szakadt ki a váltóból)...

5384 Pápai László 2014-06-20 09:29:12  Előzmény:Kósa Péter: 57224

Emiatt sztem felesleges elvinni bárhova(ráadásul aki igazán kompetens eme kérdésekben, az a kárpitos)..A legegyszerûbb, ha pálmatex-el visszaragasztod mindkettõt alapos szellõztetés mellett(vagy ha szereted, nem muszály)...Más is evvel oldaná meg.

5383 Pápai László 2014-06-20 09:26:04  Előzmény:jocking .: 57219

Nem feltétlenül..Nekem gyakorlatilag már ipari hulladék, de kanyarban semmi hangja..Ellentétben egyenes haladáskor rázza gyorsításkor a kerekeket, és néha elég durván cattog is, de csak egyenesben..

5382 Kósa Péter 2014-06-20 08:39:33

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, kárpitos kérdésben. Lelkes amatõrként van egy 1.1-es gépsárkányom, de az olajcserét leszámítva nem merek joban hozzányúlni, a szakértelem hiányában. Sajnos elengedett azonban a tetõkárpit, illetve a csomagtérben az ulés hátuljáról is elvált a "szõnyeg" és ezt szeretném orvosoltatni egy hozzáértõvel. Bp.-en a XVI. kerületben lakom, de 50 km-en belül szívesen utazom, ha ez a feltétele a szakértõ segítségnek!

Elõre is nagyon köszi a segítségeteket!

5381 Piret Endre 2014-06-20 06:55:11  Előzmény: Spityu: 57222

Köszi :-)
Igazából a hátsó sarkoknál és az elsõ kerékjáratok mögötti részeken kell majd piszkálni, másutt csak gyári rozsdát találtam az alapozó alatt szépen konzerválva. Biztos esett az esõ a gyárudvaron, ahol a lemezt tárolták megmunkálás elõtt. Egyébként is a legjobban mindenütt a duroplast ragasztások alatt kezdte meg a rozsda. Az is érdekes, hogy többféle anyagot használtak a ragasztáshoz és tömítéshez, de ebben túl sok rendszer nincs, van, ahol a két oldal azonos részein is különbözõ.
Talán most már belátható idõn belül megy a lakatoshoz.

5380  Spityu 2014-06-20 06:31:58  Előzmény:Piret Endre: 57221

Hát, igen, akkor még anyagból volt a karosszéria... tizenpár évvel késõbb kezdett el hanyatlani még a 601 idejében. Így alulról talán csak a két hátsó sarok kifogásolható, de azt már lábra döntve is lehet javítani. Kitartás!

5379 Piret Endre 2014-06-19 23:02:22  Előzmény: Spityu: 57212

74-es évjárat, valamikor tavaly júliusban tettem fel róla képeket, amikor még egyben volt. Valóban gyönyörûen megmaradt az alja, ezért lett az alapozóig megcsinálva még lakatolás elõtt, mert ebbõl az irányból nem igazán kell hozzányúlni. Feljebb azért vannak gondok, mivel a teleket nem utcán, hanem ponyva alatt töltötte úgy az ezredfordulóig.
A fülek kérdése úgynézem tisztázódott, legalább ma is tanultam valamit :)

5378  Spityu 2014-06-19 20:19:07  Előzmény:jocking .: 57219

Jogos, azt nem írtam, hogy még ezt is letesztelhetné: alászedett kormánnyal menni, gyorsítani, lassítani, hallgatózni. Amúgy nem feltétlenül kell ropognia. Nekem 4T-nél (igaz az teljesen más) a belsõ rész van kikopva, pontosan nem tudom, hogy ott melyik része (kihajtás vagy maga a csukló), de kegyetlenül csattog terhelésváltáskor - ha más vezeti. Ropogni nem ropog, az inkább a külsõre tud jellemzõ lenni.

5377 jocking . 2014-06-19 17:53:40  Előzmény: Spityu: 57218

Nem kötözködésképp, csak kíváncsiságból kérdem, de ha a féltengelycsukló rossz, akkor nem kéne kanyarban is hallhatóan ropognia amellett, hogy ránt?

5376  Spityu 2014-06-19 17:25:30  Előzmény: Tomi: 57217

Többféle tesztelést célszerû elvégezni. Elõször tedd be fokozatba a váltót, emeld meg egyik oldalt a kocsit, és forgasd a kereket elõre-hátra. Ezzel le tudod tesztelni, hogy maga a váltó belsejében lóg-e valami (nem valószínû, de a diffinek azért van egy kis kottyanása gyárilag is). Ugyanígy forgasd oda-vissza a kereket, és közben nézd a féltengely belsõ felét, hogy mennyire követi a kerék mozgását. Ha nem kotyog, akkor valószínûleg a féltengelycsukló is jó. Ellenõrizd a mási keréknél is. A bakokat pajszerrel célszerû megfeszegetni aknáról, vagy úgyanígy aláemelve. A fenti három helyen kívül nem nagyon okozhatja más a hibát. Szerintem féltengelycsukló lesz amúgy.

5375  Tomi 2014-06-19 17:12:33  Előzmény:Támba Csaba: 57216

Rángattunk mi össze vissza meg sem moccan a váltó. Azt sosem értettem mi az, hogy lóg? Ha lötyögésre gondolsz azt megnézhetem, bár kérdés, hogy nézzem meg? Gondolom fel kéne fél oldalt emelni és alábújni. Korábban volt motorfelújítás szóval a felfogatások szerintem rendeben vannak, csak sajnos a váltó és egyéb felújítás kimaradt. Remélem csak ez a féltengely csukló lesz a hibás, kösz a tippet.

5374 Támba Csaba 2014-06-19 15:53:41  Előzmény: Tomi: 57215

Mielõtt szétkapnád, mint foxi a lábtörlõt vizsgáld át a féltengelycsuklókat nem lógnak-e.
És szintén rángasd meg mind a három gumibakot amiken a motor-váltó egység csücsül. Amit leírtál az alapján az a leggyanúsabb, hogy a hátsó váltóbak szakadt el, vagy lazult ki.

5373  Tomi 2014-06-19 14:13:15

Sziasztok!

A 2T trabival olyan gondok vannak, hogy váltásnál minden fokozatban ránt egyet. Valamelyikben kevésbé valamelyiknél jobban. 2-es 3-asban nagyot, 4.-be kisebbet. Nem tudom ez kopásból eredne vagy valami kipurcant. Nem ismerem a váltó lelki világát, ezért is kérnék segítséget mire kell gyanakodni? Fogaskerekek elkoptak? A diffi elkopott? Esetleg a fogaskerekek moccannak a tengelyen vagy a bordás tengely környékén kéne keresni? Valakinek valami tapasztalat? Esetleg szinkrongyûrû kopás okozhat e ilyen hibát? Normál vezetési stílusnál hatalmasat ránt, most finom váltásokkal nem pörgetve a motort még nem vészes, de kéne kezdeni vele valamit amíg még nem késõ. Egybõl a váltónak kéne nekiugrani? A váltót egyáltalán hogy lehet leszedni vagy elég a motort kivenni és ott helyben szétszedni a váltót?

5372  Spityu 2014-06-19 12:42:19  Előzmény:Pápai László: 57213

A gumiütközõ tiszta sor.

De most már a fékcsõ is, megnéztem jobban, látom, ennél már a küszöb mellett megy el, nem pedig középen. Az tévesztett meg, hogy arra gondoltam, középen megy ennél is, és nem értettem, hogy miért nincsen a menetirány szerinti jobb oldalon is olyan fül, hasonlóan a 4T-hez.

Aztán most jövök rá, hogy a lengõkarokat variálták a laprugó-spirálrugó váltásnál, azokat gyártották úgy, hogy két helyrõl is rá lehetett csatlakozni (a két bekötési pontnál) gumifékcsõvel.

5371 Pápai László 2014-06-19 07:27:43  Előzmény: Spityu: 57212

Milyen fülek? A két nagyobbik a gumiütközõket, a kisebbek a fékcsöveket tartják.

5370  Spityu 2014-06-19 07:21:53  Előzmény:Piret Endre: 57211

Mikori évjárat? Szép állapotban megmaradt az alja, ahogy látom, nem kell(ett) lakatolni. Vagy csak picit. A laprugó dobozán mik azok a fülek, mit tartanak?

5369 Piret Endre 2014-06-18 18:19:55

Halad ez, csak lassan...
[left]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140618/DSC_4466_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw][/left]




[i](Módosította jocking 2014.06.18. 20:26-kor)[/i]

5368 Pápai László 2014-06-09 10:12:47  Előzmény:jocking .: 57209

no kiderül..elõször legyen jó a karbim, majd utána kiderten téynleg kell-e oda..Én nem ragaszkodok hozzá, sajnos láttam mit csinál, ha elreped::((

5367 jocking . 2014-06-09 10:07:46  Előzmény:Pápai László: 57207

Ott még lehet, hogy nem számít, mert régebbi konstrukció. Még arra tudok gondolni, hogy az AC pumpa felõl impulzusokban érkezõ benzin folyását teszi egyenletesebbé. Valószínûleg a karbinak szüksége van erre, németék nem véletlenül szerelték oda. ;)
Hali!
[url]http://www.wartburgpeter.de/te_kmva.htm[/url]
Itt van egy leírás, hogy melyik vezeték hova megy gyárilag ;)

5365 Pápai László 2014-06-09 09:08:54  Előzmény:jocking .: 57206

mitõl menne hab bele??A többi 4T-nél miért nincs ilyesmi? A Fiat motornál, pld(ami jóval öregebb konstrukció, ott is egybõl az ac nyomja a karbiba, nincs ilyesmi leválasztó cucc...persze a visszafolyó ágat visszevezetném, nem ia az a kérdés...

5364 jocking . 2014-06-09 08:35:54  Előzmény:Pápai László: 57205

Ha nem lenne ott, akkor valószínûleg befulladna a motor, mert a tûszelepen csak a hab menne az úszóházba. Másrészt a fölösleges benzin is a leválasztón és a visszafolyó ágon jut vissza a tankba.

5363 Pápai László 2014-06-09 08:17:14

Valaki meg tudná mondani, hogy a 4T Trabiban a buborékleválssztónak mi a szerepe? Persze, tudom, a neve is ez:buborékleválasztó, de mivel az eddigi 4 ütemû kocsijaink elvoltak ilyesmi nélkül, ezért érdekelne, pontosan miért kell, és mi lenne ha kiiktatnám...

5362  Tomi 2014-05-29 22:32:11  Előzmény:Dulicz Zsolt: 57203

Kösz, azóta megoldódott.

5361 Dulicz Zsolt 2014-05-27 20:07:43  Előzmény: Tomi: 56970

Helló.
Sajnos én is ezekkel a gondokkal küzdök amúgy a karburátorod típusa a 28H1-1.
Én találtam hozzá adatokat beállításra de azt meg kéne keresnem hogy elküldhessem neked.
A fesszabályzóm nekem is kuka csak 12.4V al tölt.
Illetve a gyújtás beállítása is más ezen karburátorok beállításához 1-es henger 0.25mm A 2 henger 0.35mm kezd ezzel és utána írd meg légyszi mit tapasztaltál.

5360 Pápai László 2014-05-25 11:22:36  Előzmény:Kaszás László: 57201

a mûszerrõl is jó lenne egy kép...

5359 Kaszás László 2014-05-24 18:31:38

Üdv mesterek! Egy fogyasztás mérõs órát kellene bekötnöm a sima helyére úgy hogy fordulat számot mutasson a hosszú felsõ led sor. rajzot nem igen találok hozzá, meg hogy a hal jeladó egyáltalán mûködteti-e?
9 vezeték jön ki a mûszerbõl barna,barna-fekete,fekete-kék,fekete-zöld,zöld,kék,kék-piros,kék-fekete,kék-fehér.
Igazán nagy segítség lenne ha valakinek lenne egy szín kódos rajza vagy legalább ötlete. Elõre is köszönet!!!

5358 Pápai László 2014-05-21 08:42:56

Ha esetleg valakinek van totálisan szétvágásra itélt Trabant kasznija, amibõl kivágna(és persze jó állapotú a darab) a hátsõ futómû elsõ felfogatását, kérem szóljon..Vagy ha esetleg tudtok olyan boltot, ahol árulnak ilyen lemezt, ne tartsátok magatokban...Elõre is köszi!