Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

85 jocking . 2009-07-25 22:34:20  Előzmény: Spityu: 51926

Szerintem nem csak hogy szélesebb a gyári, de még vékonyabb is. Múltkor mi is ilyenformát szabtunk a 2T-be, mert ezek az utángyári 8-as alakú sz@rságok fél év után elporladnak.

84  Spityu 2009-07-25 21:12:41  Előzmény: Spityu: 51925

Illetve a másik kérdésem, hogy eredetileg tömör gumi volt, vagy szövetes? Én az utóbbira emlékszem. Vagy valami más volt hátul? :)
Az utángyári méretei megvannak, de mintha szélesebb lett volna az eredeti. [url]http://www.ldm-tuning.de/artikel-47.htm?a=all[/url] Hmmm-hmm...

83  Spityu 2009-07-25 21:00:31

Sziasztok!

Ma hozzájutottam egy kb. 25x100 centis fekete szállítószalag-darabhoz, amiből a gyárihoz nagyon hasonló kipufogódob tartókat akarok szabni. Olyan kérdésem / kérésem lenne, hogy akinek van az említett alkatrészből gyárija, legyen szíves mérje le nekem! Köszönöm előre is!

82 Kiss Krisztián 2009-07-24 20:06:45  Előzmény:Nagy József: 51899

hali.sajnálom hogy igy jártál.Én is rengeteget adok-veszek,de utánvéttel semmit sem adok fel!Mégpedig azért,mert :beviszed a csomagot a postára,(legyen mondjuk disztárcsa,értéke 5000ft.)sulyba lemérik,(kb 2kg)simán csomagként ez 900ft.Lássuk utánvétként:ha ráirod az értéket van egy szorzo.Ha ugy akarod hogy a cimzett fizesse a posta költséget+az értéket,alapbol dupla postaköltség+értékdij(kb2500)de ezt én a felado elöre fizessem,és igy amit "visszakapok"majd az 7500 lesz!Ez komoly!Te kifizetnéd?És nem garantálja semmi hogy ha a cimzett azt mondja a postásnak:köszi már nem kell,nincs pénzem,vagy bármi más okbol (ninsc otthon stb..stb..)nem veszi át és nem fizeti ki,hogy ha vissza is jut hozzám,a 2500 buktam,de ha nem jut vissza,azt mondják":x idejig várni kell,mert meg van a paragrafus meddig kell megkerüljön az áru!se pénz,se áru!(vagyis jogilag a kezemben a feladovevény,polgári peres uton behajthatom)ugy hogy én is azt mondom:utalj elöre,másnap ajánlottan feladom!Mondjuk annyi,hogy tényleg fel kell adni másnap,és megmarad a bizalom,és jo kapcsolok jöhetnek létre.Az ilyen eladok,tényleg szégyen falra valok,ha ez megéri 5000 ért,akkor ez legyen élete legnagyobb öröme!!

81  Spityu 2009-07-24 18:25:16

Én csak azt nem szeretem, amikor a kétütemű NDK-s kocsikat a maiakhoz hasonlítva írják le nullára... abba kevesen gondolnak bele, nyilván, mert fogalmuk sincs arról, hogy a Trabant annak idején mennyire korszerű, sőt progresszív volt: kompaktbölcsős fronthajtás, műanyag karosszériaelemek!!! (na mikor is jöttek be tömegesen???), és nem utolsó sorban az egy utasra eső fogyasztás.
Az már egy másik kérdés, hogy az előző rendszer csőlátása miatt alig változtak - a károsanyag kibocsátást leszámítva ennek örülök is, bár ez meg következmény inkább.

80 Nagy József 2009-07-24 18:04:42

KÖSZÖNÖM ISTENEM hogy nem csak szegény trabantokra jár rá a rúd hanem szír-szar BMW-re is köszönöm egyből jobb a kedvem:D:evil:;)

79 Soós Árpád István 2009-07-24 15:20:36  Előzmény:Nagy József: 51919

Víditson fel ez:
http://www.youtube.com/watch?v=KnqJmMO91kw&feature=related ;)

78 jocking . 2009-07-24 15:04:45  Előzmény:Soós Árpád István: 51918

Bár a trabin már nem segít, de ez a video nem lesz sokáig a youtube adatbázisában...:evil::rolleyes:

77 Nagy József 2009-07-24 14:50:37

A jó édes............. annak a két taknyos kölyöknek hát nem szétverték a trabit én meg a fejüket vertem volna szét

76 Soós Árpád István 2009-07-24 14:10:17

Húúú amikor ezt megláttam:mad::mad::mad::S

http://www.youtube.com/watch?v=SENtFiBlRQg

75 Bíró Norbert 2009-07-24 10:59:59  Előzmény:Tóth Ádám: 51916

nálam szerintem más gondok is voltak amikor próbáltuk, nem sikerült betolni....

74 Tóth Ádám 2009-07-24 10:55:07

én a barnát ugy vettem hogy akksi csontra le volt merülve, és be lehetett tolni, pár órai járatás után ment már a duda meg pislákolt az index. semmi gond nincs belőle

73 Ackermann Balázs 2009-07-24 05:04:02  Előzmény:Bíró Norbert: 51914

Állítólag a dinamó csinál annyi kakaót ami a gyújtásnak kell, de nem próbáltam.

Különben meg mégse jó ha 6V-os, hát nem tudunk majd a haverokkal Tur dö flancot énekelni kazettás rádióra. Legalábbis 6V-osban olyat még nem hallottam. Marad a 12... :)

72 Bíró Norbert 2009-07-23 21:37:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 51912

6V-os betolható aksi nélkül is?????? Mindig tanul az ember újat:) Na ez kipróba.....

71 Szarvas László 2009-07-23 21:32:46  Előzmény:Nagy Donát: 51901

"-Természetesen azóta egyiket sem lehet elérni-". Az ilyennek egy a lényeg: mások jóhiszeműségét pofátlanul kihasználják,és dől a lé!.':mad:
Én csak olyan hirdetőktől veszek cuccot,aki postai utánvéttel elküldi.Természetesen a szállítási költséget én fizetem a postának,de meg is van ám a feladó pontos címe,ahová viszik a pénzemet.Azaz, ha átvert,nem tud nyomtalanul,megfoghatatlanul eltünni a pénzemmel,mint "szürke szamár a ködben"

70 Ackermann Balázs 2009-07-23 21:31:44  Előzmény:Bíró Norbert: 51906

Én többet nem vitézkednék se E-s se P rendszámmal, kivetettek rá egy potom 8 ezres egyszeri adót, holott durván 2 hétig volt a kocsin, de azért októberig ki van rá fizetve ez a "súlyadó" vagy mi. A P-hez nem kell érvényes műszaki vizsga, de arra 40 ropi az adó, valahol meg kell érnie az ocsmányirodának. De én már megfogadtam, ha megnyerjük a lottót megveszem az egész ocsmányt és azt helyezünk forgalomba amit akarunk! :D:D:D

Gyári kivitelre vonatkozó szabályról nem tudok, de szerintem sok helyre kellene támogatást fizetni mire legális lenne.:( Ezért gyúrunk valami kedvezőbbre.

Ha nekiállnék tuti én sem veteránnak csinálnám, csak pont úgy nézzen ki mint a korábban belinkelt 66-os zöld gép. Kübel lesz, zöld műbőrrel és matt festéssel. Viszont 6V-os, mert az aksi nélkül is betolható és régi ülés/trapézóra azért befigyel majd. :)

Szóval, ha csak elméletben is egyelőre, mert nincs hova tennem az autót de... Induljon a "Low Price Kübel Project". :)

69 Bíró Norbert 2009-07-23 20:44:13  Előzmény: Tibi: 51909

Bár nem én vetettem fel először de akkor beírom oda is

68 Prokop Gábor 2009-07-23 20:40:57  Előzmény: Tibi: 51909

Wehehe, ez a testuser, ex-kocsmárosunk :)

67  Tibi 2009-07-23 20:39:49  Előzmény:Bíró Norbert: 51908

Aztán ha ezt nekem dobnátok fel a webmester topicban, akkor nem csak falra hányt borsó lenne.
Valaki kommenteljen oda egyet, és akkor nem felejtem el visszaolvasás közben.

66 Bíró Norbert 2009-07-23 20:26:50  Előzmény:Török Máté: 51903

Én is tudnék erre egy nevet. És elég sokakat átvert, gondolom szinte mindenki tudja kire gondolok...

65 Bíró Norbert 2009-07-23 20:25:27  Előzmény:Lizák Péter: 51892

4T Trampből ÖSSZESEN készült 496 darab..... Meg pár lehet hogy azóta is, de ez aztán kuriózum...

64 Bíró Norbert 2009-07-23 20:21:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 51897

Ma jutott eszembe, olyan E rendszámmal nem mászkálhat mint az Amazonotok? Ahhoz úgy tudom csak az kell hogy alváz és motorszáma legyen. Utánakérdezek majd, ismerem aki az Ikarus 630 Cabrio városnézőt csinálta, az is egy replika, és mindenféle engedélyt megkapott (még a sárga rendszámot is)

Másrészt meg, asszem olyasmi van a rendeletben hogy csak gyári kivitel hozható létre. Ez is az....

Nagyon elültetted most az én fülembe is a bogarat:) Bár nekem még tuti odébb lesz hogy ennek nekiállnék. Én ennél az autónál nem vinném túlzásba a veteránosságot, úgyse lenne soha az, nagyjából nézzen ki úgy mint a gyári Tramp, a technika meg valami utolsó évjáraté (azért valljuk be, üzembiztosabb)

63 Csády Szabolcs 2009-07-23 20:13:59

Üdv!

A problémám a következő: a 4T Trabim önindítója néha nem tekeri be a motort s csúnya kerregő hangot ad. Mi lehet a baja? A segítségeket előre is köszönöm!

62 Szabó Péter 2009-07-23 10:48:56

Új Trabi érdekességeket találhattok, egyenesen Berlinből, a blogomon.
www.photoblog.com/rennpappe (
a legutóbbiakat július 21-én töltöttem fel, de a korábbi napokon is sokat lehet találni)
Üdv mindenkinek!

61 Török Máté 2009-07-23 10:00:11

Én is támogatom a szégyenfalat.Nagyon jó lenne hogy ne verjék át a becsületes Trabisokat.

60 Nagy József 2009-07-23 09:55:13

Igen kellene mert sajnos sokan nem tudják hogy ki az aki ilyeneket csinál és szerintem a trabant klub összes tagjának tudni kell róla hogy kik azok a b...ok akik ilyennel keresik a kenyérre a pénzt de én azt mondom amennyivel lehúztak annak a tízszeresét kelljen neki gyógyszerre költenie az ilyen gerinctelen embernek!!!

[b][/b][u][/u]LEGYEN SZÉGYENFAL!!!!!!

59 Nagy Donát 2009-07-23 09:44:49  Előzmény:Nagy József: 51899

Sajnos engem is már kétszer lehúztak, illetve egyszer egy kis összeggel, előtte meg hiányosan küldtek el valamit :(. Természetesen azóta egyiket sem lehet elérni. Esetleg kellene csinálni szégyenfalat? :O

58  Spityu 2009-07-23 08:20:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 51887

Szép kis babszemek lettek... a képek azért nem jelennek meg, mert van egy enter a hivatkozásban. Kimásolva és átszerkesztve viszont letöltődnek. A második képhez egy virus is társul. :) Át kellene nézni a webhelyet.

57 Nagy József 2009-07-23 07:54:18

helló mindenkinek bocsi hogy ezzel zavarlak titeket de a segítségeteket szeretném kérni minap egy igen fa.....a gyerek lehúzott 5800 pénzel aki ismeri ezt a gyereket az írjon az e-mail címe: phanthomas_01@windowslive.com a neve pedig Janacsák Tamás dísztárcsát vettem tőle elméletileg!! de még nem kaptam meg én barom meg előreutaltam a pénzt hát így bizzak meg egy trabantosban én is az vagyok de még senkit nem b...am át!! Hát igen ezek a mai emberek már csak ilyenek!

56 Ackermann Balázs 2009-07-23 07:37:20  Előzmény:Lizák Péter: 51893

Csudaszép lenne, még a szélvédőkeret sincs vastagítva... Csak az oldalán a bemélyedéseket, a hátfal éleit nem tudom hogy oldanám meg. :(

55 Ackermann Balázs 2009-07-23 07:35:22  Előzmény:Muczán Gábor: 51894

Köszi a sok infot!

Ha találnék kasznit érdemes lenne belefogni. Tulajdonképp nekem egy pucér bódé is elég lenne, a bele való dolgok elég nagy része megvan ilyen-olyan formában. A gondom csak annyi, hogy bár igen ritka cucc a Tramp/Kübel irreálisnak érzem az árakat. Pontosabban nekem irreális, durván 1000-1500 Euro amit reálisnak éreznék, de azért már olyan legyen amin nem lakattal kell kezdeni... A veteránosítás nem hajt annyira, a 44 éves Amazonunk mivel Svájcól jött megérte OT-vel forgalomba helyezni, de Trabinál nem tartom annyira gazdaságosnak.

A fenti okokból kifolyólag fordult meg a fejemben, hogy mi lenne ha egyszerűen egy hű replika lenne a kocsi, és akkor szigorúan Kübel. Van egy lakatos ismerősöm, talán lenne hozzá ötlete a "menj a p****"-t kivéve. :D Elvégre hajlító eszköz, kalapács, hegesztő apparát és flex kell hozzá nagyvonalakban. Ez donor Trabival együtt kijönne 100-150 ezerből, fény úgysem kell rá túl puccos, a szükséges motyók meg nem muszály, hogy korai szériából jöjjenek, így beszerezhetőek.

A papíroztatása az egyedüli bajom, ezért érdekelne hogy is néz ki egy gyárilag nyitott Trabi forgalmija. Vagy nincs-e valami "okos" megoldás, félreértés ne essék nem életveszélyes, gányolt autó lenne, hanem a gyári terveknek megfelelő élethű replika... De megnézném a KF-esek arcát amikor se bukócső, se ajtó, csak lánc. :)

54 Őry Gábor 2009-07-23 06:51:44  Előzmény:Nagy Donát: 51872

Ez a gyorsulás legfeljebb tuningmotorral. Jobban hangzik, hogy 0-100 alig egy perc!:evil:

53 Őry Gábor 2009-07-23 06:49:09  Előzmény:Muczán Gábor: 51894

Kedves TWK!

Az akali találkozóról van valami program? Tedd fel, légy szíves, ha van!

52 Muczán Gábor 2009-07-23 06:47:20  Előzmény:Ackermann Balázs: 51882

ABalu!

Cserekasznis is jó veteránnak, bármily furcsa. A lényeg, hogyha E-s cserekaszniszámos Tramp bódén fut a legalább 30 éves gép, akkor hátul legyen laprugós. Tehát 88 kb első félévig jó vagy. Mondjuk a egy későbbit is át lehet rugótálca cserével "antikolni".
A veteránon be tudjuk bizonyítani, hogy a cserekaszni megfelel a 30 évvel ezelőttinek.
Ami hátrány a veteránnál, hogy évjáratban megfelelő fékrendszer kell. Tehát ha olyan évjáratú papírod van amihez még 1 körös fék járt, akkor annak úgy kell lennie. A régi tip futómű evidens. Azzal azért macera járkálni sokat.
A veteránnnal eme hátányok miatt semmivel nem vagy előbb. Pont ott vagy ahol sehol ;), mivel 5 évenként viheted újraminősíteni, és az a jelenlegi járműadó tarifával kb 5 év adóteher, amit megspóroltál volna az OT miatt.

Zwickauban láttam egy 3 ezer Eurós Trampot, és igen gyatra gép volt.
Csak egy "kis" motor-váltó-futómű-lakat-fény-ponyvajavítás kellett volna rá, és már huss, lehetett volna szaladni vele forgalombahelyezésre. Másfél millából megállt volna simán, plusz pár hónap játék a garázsban. Sima ügy.

Inkább itthon nézz, a nem nagy kinálatból.
A Gellért Pista bá, amióta megjött a piros Austin Healey-ja, csöndben (nej enyhe nyomására) árulja a garázsos, kb 15.000 km-es kétütemű trampját.
Egyenlőre 4-5 ezer Euroban gondolkodott, láttam az E-bay-on, de biztos lehet vele tárgyalni.

MG

51 Lizák Péter 2009-07-23 05:55:47  Előzmény:Ackermann Balázs: 51891

És egy korai Kübelhez mit szólnál?

[img]http://2utem.uw.hu/601/oldkubel2.jpg[/img]
[img]http://2utem.uw.hu/601/oldkubel3.jpg[/img]

50 Lizák Péter 2009-07-23 05:47:10  Előzmény:Ackermann Balázs: 51880

Ezzel nem vagy egyedül. Egyet én is szivesen tudnék a bírtokomban, még akár 4Tben is. :-)
Egyébként a 4T Tramp-ből milyen veterán autók lesznek szerintetek? Főleg, hogy Magyaroroszágon tényleg elég ritka
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Colors/rot.jpg[/imgw]

49 Ackermann Balázs 2009-07-22 21:41:38  Előzmény:Bíró Norbert: 51888

Nem jársz távol az igazságtól. :D Én ezt céloznám meg, még nem volt semmi merevítőnyomat az oldalán, szinte sima az egész. -> Könnyebb kihajlítgatni! Ez 66-osnak tűnik, persze tökéletes lenne egy későbbi kocsiból is.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090722/Bundeswehrmuseum_Dresden_29_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

48 Ackermann Balázs 2009-07-22 21:38:20  Előzmény:Varga Tibor: 51886

Ahha, akkor nem esélytelen az informálódás! :) Esetleg valami elérhetőséget tudsz adni hozzájuk, e-mail, vagy iwiw, ilyesmi. Csak mert a felhasználóra való rákeresés nem működik és nem tudom mennyire aktívan nézik a fórumot.

47 Kacsándi Szabolcs 2009-07-22 20:47:54  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 51887

Sajna nem jelent meg a kép,de nem működik a szerkesztés funkció.

46 Bíró Norbert 2009-07-22 20:44:18  Előzmény:Ackermann Balázs: 51882

Nem is egy rossz ötlet..... Én is gondoltam már rá.

Orrának viszont csakis egy 65-ös jöhetne szóba:D

45 Kacsándi Szabolcs 2009-07-22 20:41:15

Tuningolóknak egy kis csemege.Versenymotort kellett felújítanom és új blokkot kellett csinálni hozzá.Úgyhogy gyártottam egyet.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1248294812.jpg
[/imgw][imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1248294850.jpg
[/imgw][imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1248294957.jpg[/imgw]

44 Varga Tibor 2009-07-22 20:12:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 51880

Hoogyne lenne. pl ittvan Tündér(alias Zemplényi :) ),meg Bocitrabi is.

43 Lizák Péter 2009-07-22 20:05:48  Előzmény: : 51884

Hát lelke az van az tuti.
Néha olyan kis hisztisek, mint némelyik nőszemély. Nem rád célzok, még most mondom.

42   2009-07-22 20:03:01

mér, ha már lelke van a trabicseknek, akkor mér ne lehetne megfázva is?:P

41 Lizák Péter 2009-07-22 20:00:34  Előzmény:Kiss Gábor: 51875

egy darabig ilyen sűrű fekete (bocs a kifejezésért) takonyszerű vackot köpködött a kipufogó, mint ha meglett volna fázva....

40 Ackermann Balázs 2009-07-22 19:35:04  Előzmény:Bíró Norbert: 51881

Pénzem nem lenne rá sajna, de ha lenne is drágának tartanám azt a minima 2000 Ejurót amitől kezdődnek. De nagyon érik, hogy síklemezből lehajlíttatok egyet, az orra meg fillérekért beszerezhető. :)

Csak a forgalomba helyezés kérdéses számomra, mert tudom, hogy hivatalosan soha nem menne. Valami kiskapura, vagy okosságra gyúrok. :P

39 Bíró Norbert 2009-07-22 19:29:19  Előzmény:Ackermann Balázs: 51880

Csak vágyom rá hosszú évek óta..... Meg van egy Grell Trampom:D

38 Ackermann Balázs 2009-07-22 19:16:51

Van közűletek valakinek Trampja esetleg Kübelje?

Lenne néhány kérdésem a forgalmijával/forgalomba helyezéssel kapcsolatban, cserekasznis, Fiat mocis gép nem jó. Kezdek elcsavarodni a fedél nélküli Trabizás felé is a veterán lét mellett. :cool::)

37 Biacsics Gábor 2009-07-22 18:54:46  Előzmény:Kiss Gábor: 51876

Néhányszor már hozzájutottam nagyobb mennyiségű gázolajos benzinhez.Mindíg úgy használtam el hogy 10 liter benzinhez öntöttem 10 liter vegyeset.Minden gond,és jelentős teljesítménycsökkenés nélkül elment,csak iszonyatosan füstölt,ráadásul dízel szagút.Érdekes módon ugyanolyan keverési arány mellett a Waresz motor már nem annyira komálja.

36 Bíró Norbert 2009-07-22 15:22:16  Előzmény:jocking .: 51869

Hajjaj de még mennyire hogy lelke van:D

Ot Expo után hazavitt egy kedves kollega a 78-as barna Trabijával, megsasolni az én 75ösömet, meg bár sötét volt már, azért összeálltunk pár közös fotóra. Elpoénkodtuk hogy na most egymásba szerettek. Hát úgy is lett. A barna az istennek nem akart beindulni, előtte egész nap ment mint a svájci óra, és miután sikerült nagy nehezen életre kelteni (motorháztető felnyit, probléma sehol!!!) utána is minden rendben volt....

Sértődésből leállás is volt már, ismerős a két napig nem indul be harmadnap igen, és semmi nem lett közben piszkálva...

Meg azt is éreztem a viselkedésükből, hogy a 88as sárga Trabim fiú volt. a 75ösöm, na az nő a javából:)