Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

100 Nagy József 2009-07-27 08:51:03

itt a link akit érdekel nézze meg:
http://www.youtube.com/watch?v=fUH8S5wvK0M&feature=related

99 Kiss Gábor 2009-07-27 08:49:45

Bocs, hogy ide írom, de nincsenek hirdetések menüpont. Szretnék olcsón venni Trabihoz ablakmosó szivattyút.

98 Nagy József 2009-07-27 08:48:09

Helló mindenkinek éppen az előbb néztem egy videót nagyon brutál még mindig magam alatt vagyok egy golf suzuki hayabusa motorral szerintetek ezt trabantal is meglehetne csinálni?? de úgy hogy forgalomba is lehetne használni mert ha igen én belevágnák az tuti

lehet hogy buta ötlet de párja nem lenne!!!

97 Kiss Gábor 2009-07-27 08:44:05

Balázs!
Menj el egy bontóba. A Trabantodba jó a Trabant, a Barkas, és a Wartburg öv is.
Sok szerencsét a keresgéléshez!;)

96 Kiss Krisztián 2009-07-26 21:55:58  Előzmény: Spityu: 51936

én körbálázó feszitögumi szalagjábol(vaszonbetétes gumi)vágtam darabokat.Nagyon erös,3cm csikkal akkár vontatni is lehet.

95 Korpai Tamás 2009-07-26 20:58:27  Előzmény: Spityu: 51936

Ez jó akkor nekem se kell homokórás után nyomozni hátulra. Igen a régi elsődob felfogatást ismerem (képről) volt egy fül a dob és a lököstartó lemez között.

94  Spityu 2009-07-26 20:36:16  Előzmény:Korpai Tamás: 51935

Emlékeim és a katalógus szerint elöl 90fokkal elcsavart homokóra, hátul pedig 3db szalag. Illetve a régebbi fűtődobnál volt mégegy (vagy másik) helyen (is).

93 Korpai Tamás 2009-07-26 20:07:09  Előzmény: Spityu: 51934

Nem lehet hogy hátul is homokóra alakú gumik voltak? Mintha szedtem volna le egy hátsódobról ilyen maradványokat. Elöl vastagabbak voltak műanyag alátéttel, hátul vékonyabbak. Utángyáriból amit láttam szalagot az nem szövetgumi volt.

92  Spityu 2009-07-26 18:20:52  Előzmény: hks: 51929

Igen, tudom, abból is van pár darabka, csak most kifejezetten a gyárira vagyok kíváncsi. Lehet, hogy kukacoskodás, de nagyon-nagyon eredetire akarom csinálni. :)

91 Fogarasy Balázs 2009-07-26 18:18:21

Sziasztok!
Új fórumozó és 4ütemű Trabi tulajdonos vagyok!
Érdeklődnék, hogy hol vásároljak hátsó biztonsági övet, illetve a bal oldali ajtóra könyöklőt?
Meg arról is, hogy hogyan tehetném ultra takarékossá a gépemet, nem igazán akarom amúgy sem agyonhajtani.
Előre is köszi a segítséget
Balázs

90 Dobos László 2009-07-26 11:56:29

Sziasztok!
Tud valaki mondani Üröm-Óbuda környékén olyan szerelőt aki csinál alapjáratot a 4t trabimra.

89  Bandi 2009-07-26 10:42:35

Halihó mindenkinek!!!!
Szép lassan de felkerültek az erdélyi túra képei!!
A 80%-a itt látható:
http://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39364&

88  Bandi 2009-07-26 10:40:51

Itt pedig a Dunaújvárosi képek Kulcsról!!
http://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39365&

87  hks 2009-07-26 08:33:00  Előzmény: Spityu: 51928

rallys ismerősök a vezérmű szíjjra esküsznek kipufogó felfogatásként.ha azt vesszük alapúl hogy mit kell kibírnia lehet hogy jó lenne.

86  Spityu 2009-07-26 05:16:04  Előzmény:jocking .: 51927

Mármint a homokóra alakú gumituskós, két füles valami? :D Azok tényleg semmit sem érnek, a gyárit leszámítva, az azért bikásabb. Főleg a Wartburgé, de az meg nem csavart, hanem párhuzamos fülekkel van öntve.

Előző kérdésemben, ha esetleg nem lett volna egyértelmű, csak a hátsó szalag(szerűségek) érdekelnének. Köszi annak aki tud segíteni!

85 jocking . 2009-07-25 22:34:20  Előzmény: Spityu: 51926

Szerintem nem csak hogy szélesebb a gyári, de még vékonyabb is. Múltkor mi is ilyenformát szabtunk a 2T-be, mert ezek az utángyári 8-as alakú sz@rságok fél év után elporladnak.

84  Spityu 2009-07-25 21:12:41  Előzmény: Spityu: 51925

Illetve a másik kérdésem, hogy eredetileg tömör gumi volt, vagy szövetes? Én az utóbbira emlékszem. Vagy valami más volt hátul? :)
Az utángyári méretei megvannak, de mintha szélesebb lett volna az eredeti. [url]http://www.ldm-tuning.de/artikel-47.htm?a=all[/url] Hmmm-hmm...

83  Spityu 2009-07-25 21:00:31

Sziasztok!

Ma hozzájutottam egy kb. 25x100 centis fekete szállítószalag-darabhoz, amiből a gyárihoz nagyon hasonló kipufogódob tartókat akarok szabni. Olyan kérdésem / kérésem lenne, hogy akinek van az említett alkatrészből gyárija, legyen szíves mérje le nekem! Köszönöm előre is!

82 Kiss Krisztián 2009-07-24 20:06:45  Előzmény:Nagy József: 51899

hali.sajnálom hogy igy jártál.Én is rengeteget adok-veszek,de utánvéttel semmit sem adok fel!Mégpedig azért,mert :beviszed a csomagot a postára,(legyen mondjuk disztárcsa,értéke 5000ft.)sulyba lemérik,(kb 2kg)simán csomagként ez 900ft.Lássuk utánvétként:ha ráirod az értéket van egy szorzo.Ha ugy akarod hogy a cimzett fizesse a posta költséget+az értéket,alapbol dupla postaköltség+értékdij(kb2500)de ezt én a felado elöre fizessem,és igy amit "visszakapok"majd az 7500 lesz!Ez komoly!Te kifizetnéd?És nem garantálja semmi hogy ha a cimzett azt mondja a postásnak:köszi már nem kell,nincs pénzem,vagy bármi más okbol (ninsc otthon stb..stb..)nem veszi át és nem fizeti ki,hogy ha vissza is jut hozzám,a 2500 buktam,de ha nem jut vissza,azt mondják":x idejig várni kell,mert meg van a paragrafus meddig kell megkerüljön az áru!se pénz,se áru!(vagyis jogilag a kezemben a feladovevény,polgári peres uton behajthatom)ugy hogy én is azt mondom:utalj elöre,másnap ajánlottan feladom!Mondjuk annyi,hogy tényleg fel kell adni másnap,és megmarad a bizalom,és jo kapcsolok jöhetnek létre.Az ilyen eladok,tényleg szégyen falra valok,ha ez megéri 5000 ért,akkor ez legyen élete legnagyobb öröme!!

81  Spityu 2009-07-24 18:25:16

Én csak azt nem szeretem, amikor a kétütemű NDK-s kocsikat a maiakhoz hasonlítva írják le nullára... abba kevesen gondolnak bele, nyilván, mert fogalmuk sincs arról, hogy a Trabant annak idején mennyire korszerű, sőt progresszív volt: kompaktbölcsős fronthajtás, műanyag karosszériaelemek!!! (na mikor is jöttek be tömegesen???), és nem utolsó sorban az egy utasra eső fogyasztás.
Az már egy másik kérdés, hogy az előző rendszer csőlátása miatt alig változtak - a károsanyag kibocsátást leszámítva ennek örülök is, bár ez meg következmény inkább.

80 Nagy József 2009-07-24 18:04:42

KÖSZÖNÖM ISTENEM hogy nem csak szegény trabantokra jár rá a rúd hanem szír-szar BMW-re is köszönöm egyből jobb a kedvem:D:evil:;)

79 Soós Árpád István 2009-07-24 15:20:36  Előzmény:Nagy József: 51919

Víditson fel ez:
http://www.youtube.com/watch?v=KnqJmMO91kw&feature=related ;)

78 jocking . 2009-07-24 15:04:45  Előzmény:Soós Árpád István: 51918

Bár a trabin már nem segít, de ez a video nem lesz sokáig a youtube adatbázisában...:evil::rolleyes:

77 Nagy József 2009-07-24 14:50:37

A jó édes............. annak a két taknyos kölyöknek hát nem szétverték a trabit én meg a fejüket vertem volna szét

76 Soós Árpád István 2009-07-24 14:10:17

Húúú amikor ezt megláttam:mad::mad::mad::S

http://www.youtube.com/watch?v=SENtFiBlRQg

75 Bíró Norbert 2009-07-24 10:59:59  Előzmény:Tóth Ádám: 51916

nálam szerintem más gondok is voltak amikor próbáltuk, nem sikerült betolni....

74 Tóth Ádám 2009-07-24 10:55:07

én a barnát ugy vettem hogy akksi csontra le volt merülve, és be lehetett tolni, pár órai járatás után ment már a duda meg pislákolt az index. semmi gond nincs belőle

73 Ackermann Balázs 2009-07-24 05:04:02  Előzmény:Bíró Norbert: 51914

Állítólag a dinamó csinál annyi kakaót ami a gyújtásnak kell, de nem próbáltam.

Különben meg mégse jó ha 6V-os, hát nem tudunk majd a haverokkal Tur dö flancot énekelni kazettás rádióra. Legalábbis 6V-osban olyat még nem hallottam. Marad a 12... :)

72 Bíró Norbert 2009-07-23 21:37:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 51912

6V-os betolható aksi nélkül is?????? Mindig tanul az ember újat:) Na ez kipróba.....

71 Szarvas László 2009-07-23 21:32:46  Előzmény:Nagy Donát: 51901

"-Természetesen azóta egyiket sem lehet elérni-". Az ilyennek egy a lényeg: mások jóhiszeműségét pofátlanul kihasználják,és dől a lé!.':mad:
Én csak olyan hirdetőktől veszek cuccot,aki postai utánvéttel elküldi.Természetesen a szállítási költséget én fizetem a postának,de meg is van ám a feladó pontos címe,ahová viszik a pénzemet.Azaz, ha átvert,nem tud nyomtalanul,megfoghatatlanul eltünni a pénzemmel,mint "szürke szamár a ködben"

70 Ackermann Balázs 2009-07-23 21:31:44  Előzmény:Bíró Norbert: 51906

Én többet nem vitézkednék se E-s se P rendszámmal, kivetettek rá egy potom 8 ezres egyszeri adót, holott durván 2 hétig volt a kocsin, de azért októberig ki van rá fizetve ez a "súlyadó" vagy mi. A P-hez nem kell érvényes műszaki vizsga, de arra 40 ropi az adó, valahol meg kell érnie az ocsmányirodának. De én már megfogadtam, ha megnyerjük a lottót megveszem az egész ocsmányt és azt helyezünk forgalomba amit akarunk! :D:D:D

Gyári kivitelre vonatkozó szabályról nem tudok, de szerintem sok helyre kellene támogatást fizetni mire legális lenne.:( Ezért gyúrunk valami kedvezőbbre.

Ha nekiállnék tuti én sem veteránnak csinálnám, csak pont úgy nézzen ki mint a korábban belinkelt 66-os zöld gép. Kübel lesz, zöld műbőrrel és matt festéssel. Viszont 6V-os, mert az aksi nélkül is betolható és régi ülés/trapézóra azért befigyel majd. :)

Szóval, ha csak elméletben is egyelőre, mert nincs hova tennem az autót de... Induljon a "Low Price Kübel Project". :)

69 Bíró Norbert 2009-07-23 20:44:13  Előzmény: Tibi: 51909

Bár nem én vetettem fel először de akkor beírom oda is

68 Prokop Gábor 2009-07-23 20:40:57  Előzmény: Tibi: 51909

Wehehe, ez a testuser, ex-kocsmárosunk :)

67  Tibi 2009-07-23 20:39:49  Előzmény:Bíró Norbert: 51908

Aztán ha ezt nekem dobnátok fel a webmester topicban, akkor nem csak falra hányt borsó lenne.
Valaki kommenteljen oda egyet, és akkor nem felejtem el visszaolvasás közben.

66 Bíró Norbert 2009-07-23 20:26:50  Előzmény:Török Máté: 51903

Én is tudnék erre egy nevet. És elég sokakat átvert, gondolom szinte mindenki tudja kire gondolok...

65 Bíró Norbert 2009-07-23 20:25:27  Előzmény:Lizák Péter: 51892

4T Trampből ÖSSZESEN készült 496 darab..... Meg pár lehet hogy azóta is, de ez aztán kuriózum...

64 Bíró Norbert 2009-07-23 20:21:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 51897

Ma jutott eszembe, olyan E rendszámmal nem mászkálhat mint az Amazonotok? Ahhoz úgy tudom csak az kell hogy alváz és motorszáma legyen. Utánakérdezek majd, ismerem aki az Ikarus 630 Cabrio városnézőt csinálta, az is egy replika, és mindenféle engedélyt megkapott (még a sárga rendszámot is)

Másrészt meg, asszem olyasmi van a rendeletben hogy csak gyári kivitel hozható létre. Ez is az....

Nagyon elültetted most az én fülembe is a bogarat:) Bár nekem még tuti odébb lesz hogy ennek nekiállnék. Én ennél az autónál nem vinném túlzásba a veteránosságot, úgyse lenne soha az, nagyjából nézzen ki úgy mint a gyári Tramp, a technika meg valami utolsó évjáraté (azért valljuk be, üzembiztosabb)

63 Csády Szabolcs 2009-07-23 20:13:59

Üdv!

A problémám a következő: a 4T Trabim önindítója néha nem tekeri be a motort s csúnya kerregő hangot ad. Mi lehet a baja? A segítségeket előre is köszönöm!

62 Szabó Péter 2009-07-23 10:48:56

Új Trabi érdekességeket találhattok, egyenesen Berlinből, a blogomon.
www.photoblog.com/rennpappe (
a legutóbbiakat július 21-én töltöttem fel, de a korábbi napokon is sokat lehet találni)
Üdv mindenkinek!

61 Török Máté 2009-07-23 10:00:11

Én is támogatom a szégyenfalat.Nagyon jó lenne hogy ne verjék át a becsületes Trabisokat.

60 Nagy József 2009-07-23 09:55:13

Igen kellene mert sajnos sokan nem tudják hogy ki az aki ilyeneket csinál és szerintem a trabant klub összes tagjának tudni kell róla hogy kik azok a b...ok akik ilyennel keresik a kenyérre a pénzt de én azt mondom amennyivel lehúztak annak a tízszeresét kelljen neki gyógyszerre költenie az ilyen gerinctelen embernek!!!

[b][/b][u][/u]LEGYEN SZÉGYENFAL!!!!!!

59 Nagy Donát 2009-07-23 09:44:49  Előzmény:Nagy József: 51899

Sajnos engem is már kétszer lehúztak, illetve egyszer egy kis összeggel, előtte meg hiányosan küldtek el valamit :(. Természetesen azóta egyiket sem lehet elérni. Esetleg kellene csinálni szégyenfalat? :O

58  Spityu 2009-07-23 08:20:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 51887

Szép kis babszemek lettek... a képek azért nem jelennek meg, mert van egy enter a hivatkozásban. Kimásolva és átszerkesztve viszont letöltődnek. A második képhez egy virus is társul. :) Át kellene nézni a webhelyet.

57 Nagy József 2009-07-23 07:54:18

helló mindenkinek bocsi hogy ezzel zavarlak titeket de a segítségeteket szeretném kérni minap egy igen fa.....a gyerek lehúzott 5800 pénzel aki ismeri ezt a gyereket az írjon az e-mail címe: phanthomas_01@windowslive.com a neve pedig Janacsák Tamás dísztárcsát vettem tőle elméletileg!! de még nem kaptam meg én barom meg előreutaltam a pénzt hát így bizzak meg egy trabantosban én is az vagyok de még senkit nem b...am át!! Hát igen ezek a mai emberek már csak ilyenek!

56 Ackermann Balázs 2009-07-23 07:37:20  Előzmény:Lizák Péter: 51893

Csudaszép lenne, még a szélvédőkeret sincs vastagítva... Csak az oldalán a bemélyedéseket, a hátfal éleit nem tudom hogy oldanám meg. :(

55 Ackermann Balázs 2009-07-23 07:35:22  Előzmény:Muczán Gábor: 51894

Köszi a sok infot!

Ha találnék kasznit érdemes lenne belefogni. Tulajdonképp nekem egy pucér bódé is elég lenne, a bele való dolgok elég nagy része megvan ilyen-olyan formában. A gondom csak annyi, hogy bár igen ritka cucc a Tramp/Kübel irreálisnak érzem az árakat. Pontosabban nekem irreális, durván 1000-1500 Euro amit reálisnak éreznék, de azért már olyan legyen amin nem lakattal kell kezdeni... A veteránosítás nem hajt annyira, a 44 éves Amazonunk mivel Svájcól jött megérte OT-vel forgalomba helyezni, de Trabinál nem tartom annyira gazdaságosnak.

A fenti okokból kifolyólag fordult meg a fejemben, hogy mi lenne ha egyszerűen egy hű replika lenne a kocsi, és akkor szigorúan Kübel. Van egy lakatos ismerősöm, talán lenne hozzá ötlete a "menj a p****"-t kivéve. :D Elvégre hajlító eszköz, kalapács, hegesztő apparát és flex kell hozzá nagyvonalakban. Ez donor Trabival együtt kijönne 100-150 ezerből, fény úgysem kell rá túl puccos, a szükséges motyók meg nem muszály, hogy korai szériából jöjjenek, így beszerezhetőek.

A papíroztatása az egyedüli bajom, ezért érdekelne hogy is néz ki egy gyárilag nyitott Trabi forgalmija. Vagy nincs-e valami "okos" megoldás, félreértés ne essék nem életveszélyes, gányolt autó lenne, hanem a gyári terveknek megfelelő élethű replika... De megnézném a KF-esek arcát amikor se bukócső, se ajtó, csak lánc. :)

54 Őry Gábor 2009-07-23 06:51:44  Előzmény:Nagy Donát: 51872

Ez a gyorsulás legfeljebb tuningmotorral. Jobban hangzik, hogy 0-100 alig egy perc!:evil:

53 Őry Gábor 2009-07-23 06:49:09  Előzmény:Muczán Gábor: 51894

Kedves TWK!

Az akali találkozóról van valami program? Tedd fel, légy szíves, ha van!

52 Muczán Gábor 2009-07-23 06:47:20  Előzmény:Ackermann Balázs: 51882

ABalu!

Cserekasznis is jó veteránnak, bármily furcsa. A lényeg, hogyha E-s cserekaszniszámos Tramp bódén fut a legalább 30 éves gép, akkor hátul legyen laprugós. Tehát 88 kb első félévig jó vagy. Mondjuk a egy későbbit is át lehet rugótálca cserével "antikolni".
A veteránon be tudjuk bizonyítani, hogy a cserekaszni megfelel a 30 évvel ezelőttinek.
Ami hátrány a veteránnál, hogy évjáratban megfelelő fékrendszer kell. Tehát ha olyan évjáratú papírod van amihez még 1 körös fék járt, akkor annak úgy kell lennie. A régi tip futómű evidens. Azzal azért macera járkálni sokat.
A veteránnnal eme hátányok miatt semmivel nem vagy előbb. Pont ott vagy ahol sehol ;), mivel 5 évenként viheted újraminősíteni, és az a jelenlegi járműadó tarifával kb 5 év adóteher, amit megspóroltál volna az OT miatt.

Zwickauban láttam egy 3 ezer Eurós Trampot, és igen gyatra gép volt.
Csak egy "kis" motor-váltó-futómű-lakat-fény-ponyvajavítás kellett volna rá, és már huss, lehetett volna szaladni vele forgalombahelyezésre. Másfél millából megállt volna simán, plusz pár hónap játék a garázsban. Sima ügy.

Inkább itthon nézz, a nem nagy kinálatból.
A Gellért Pista bá, amióta megjött a piros Austin Healey-ja, csöndben (nej enyhe nyomására) árulja a garázsos, kb 15.000 km-es kétütemű trampját.
Egyenlőre 4-5 ezer Euroban gondolkodott, láttam az E-bay-on, de biztos lehet vele tárgyalni.

MG

51 Lizák Péter 2009-07-23 05:55:47  Előzmény:Ackermann Balázs: 51891

És egy korai Kübelhez mit szólnál?

[img]http://2utem.uw.hu/601/oldkubel2.jpg[/img]
[img]http://2utem.uw.hu/601/oldkubel3.jpg[/img]