Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Trabi fékolajcseréhez / légtelenítéshez érdemes egyedül nekikezdeni, vagy felejtsem el? Könyv szerint párhuzamosan kell a pedált nyomogatni meg a csavarokat tekergetni - de gyakorlatban ez hogy működik? Tényleg muszáj 2 ember? (Ha más nem, asszonyt beültetem, de jó volna egyedül)
Valami nem kóser nálam, kikötöttem a hűtőventit kapcsolóra, és amint bejön a felső led az alsó mellé kapcsolom egyből, de csak lassabban melegszik... Valahol sz@r az áramlásom... Vízpumpa, termosztát a következő lépcső.
Nagyon nem. Mindkét vezeték az alapjárati elektronikába kell, hogy csatlakozzon. Az az a fekete doboz a motortér jobb oldalán, a gyújtótrafó fölött. Illetve 2 fekete doboz van, az egyik mögött alu hűtőborda van, az a gyújtásvezérlő elektronika, ez mellett van a fentebb említett másik kis fekete doboz.
Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová. Normális dolog ez így?
Durrogás nálam akkor volt, amikor a lambdaszonda elment tönkre. Vagyis emiatt inkább fulladt (mint amikor koszos a karbi), rángatott, gondolom azért, mert sok cuccott kapott, aztán ebből volt agy kis durrogás. De főleg rángatás meg fulladás volt. Próbáld ki, hogy akkor durrog e, ha nincs rádugva a lambdaszonda. Ilyenkor elvileg egy átlagértéket vesz figyelembe az ECU, amivel lehet használni, csak nem biztos, hogy a fogyasztás is alacsony szinten marad.
Egy kis OFF: Nemrég voltak felrakva a fórumra képek Szolnoki fehér 1.1 N Trabantról. Ma mondták, hogy látták a Széchenyi városrészen az OMV kútnál, és totálkáros. Remélem nem igaz ez a hír. :S
Sajnos tényleg csere lesz szerintem (bár olyan másfél éve vettem ezeket is bontóban), de akkor lemérem hogy mi az ideális furatméret, nehogy megint rosszat vegyek.
Köszönöm a helyesbítést ait268, akkor legyen sugár irányú. De gondolom azért így is érteni lehetett, hogy mire gondolok. ;) A végeredmény szempontjából meg sajnos mindegy. Ha kiszopósodik a felni, akkor lehet cserélni.
Sziasztok, Tud valaki a XVIII krönyékén valamilyen boltot akiknak van még 601es cuccai? Főleg dugattyú meg a hozzátartozó mütyürjei? Nagyon fontos mert haldoklik...:S
Helyesbítenék, nem oldalirányú hanem sugár irányú mozgástól. Tehát ahogy a keréken át kapja a terhelést a felni-anya-tőcsavar. Ugye forog mindegyik egyszerre, ha meg van húzva. Ha nincs akkor a tőcsavar a lemaradni akaró felnibe reszelőt játszik. De ezt lehet hogy feleslegesen írtam :P
Ideiglenesen tehetsz univerzélis benzin/gázolaj szűrőt a tartály visszafolyó ágába. Nekem volt így, a harmadik már nem koszolódott. A szűrőre mágnest ragasztottam, ami összeszedte a rozsdás téma jelentős részét. De ez felügyeletet igényel, nem szabad megvárni, hogy eltömődjön a szűrő. Melegedést okozhatja hibás karbi ill. gyújtásbeállítás is, de ezt nem egyszerű kideríteni. Ha a hengerfejnél van gond, általaában összekeveredik a szőke-kóla a barna-kólával, esetleg buborékok úsznak fel a kiegyenlítő tartályban. Szóval látványosabb. A képek faszák lettek, kis kárpótlás azoknak, akik nem votak ott:)
Két haver képei a KGST Party-ról: [url]http://gaseaters.blogspot.com/2009/08/blog-post.html[/url]
Nem lehet, hogy "kiszopósodott" a felni? kiszopósodott= Amikor nincs meghúzva rendesen a kerék, és úgy járnak vele, akkor a kerék oldalirányú játékától a tőcsavarok kikoptatják a felnin lévő lyukakat. Ha ez történt, akkor ez látszik a lyukakon mikor leveszed a kereket. Mert nem szabályosan vannak megkopva, illetve a tőcsavaron is sérül a menet.
Az előfordulhat, hogy a Trabi felniket más-más furattal gyártották? Most vettem észre, hog a bal hátsó kerekemnél, a tőcsavar anyáknak szinte csak az éle fogja a kereket :S. A jobb oldalon ugyanakkor szépen tartják, ahogy kell. Szóval előfordulhat, hogy nagyobb a fuar a bal oldalon gyárilag? :O (Mindegyik felnim 4 "lyukú", úgy értem négy ovális van benne - régi fajta)
igen igen,az szép.Van egy darabom nekem is,csak nincs meg a párja!KERESEK,1DBOT,HÁTHA ..VALAKI..http://kepfeltoltes.hu/view/090828/DSCF1897_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/090828/DSCF1898_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ILYENEM VAN,PAL TIPUSU
A fekete hátú AKA is fémházas!!! Múlt hétig volt egy pár ilyenem de elcseréltem. Van egy pár krómoshátú sárga üvegesem, de azt meg nem adom el, anélkül nem ugyanaz a kocsim:)
Hallo! Légyszi segítsetek. Szét szeretném szerelni a gömbcsuklóimat megnézni mi újság, amit mondtatok, kell-e ehhez egy speckó szerszám, vagy valamivel pl franciakulcs, ki lehet bökni :)?
...Calgon-nal a mosógép is tovább él... jaj ez reklám....:) Aztán ha már mindent megnéztetek, a hűtöre is érdemes ránézni, hátha pár cső le van forrsztva, és a maradék meg már köves, esetleg dugult. Ergo szűk a keresztmetszet....
Tényleg NDK-ás,a Forstrit(nem biztos hogy helyesen irtam,de igy kell ejteni)kombájnokon volt elöl,éjszakai munka lámpa(mennyi elönye van,ha az ember fia,a nyári gyakorlatát,egy puruttya falusi Tszben tölti:))Jo fajta,csak müanyag a hátulja.Én elönyösebnek tartom veteránra,a fémházast(és ha lehet legyen kromozott!!)Tényleg,nincs valakinek elfekvöbe ilyen??
Hűtő át lett mosva tegnap, mert Jim amikor leengedte a vizet a renCerből, hát... cső rendben, nincs dugulás. Teszek bele vízkőoldót :) Termosztát még benne, majd 7végén kiszedem.
Na az oké hogy javasolták, de kidobtátok már belőle? Valamint hogy nincs-e eldugulva a kiegyenlítőtartály felső csöve. tehát hogy ott rendesen jön-e a víz.
Hm, kösz Tibke már javasolták :( Ma a pályán lemértem, kb. 25percig minden oké, aztán világírt már a második led, még negyed óra, és már fűtést kell húznom... Na majd valami lesz. Azért köszönöm :)
Azért szeretném kipucolni, mert mikor hozzám került az autó eleve nem volt rajta benzinszűrő, azt csak én raktam rá és 3-at pár hónap alatt el is használtam, mert hihetetlen rozsda darabok és homokszerű üledék gyűlt fel bennük. Most már úgy tűnik, hogy szépen letisztult a rendszer, de nem tudom a korábbi hanyagság miatt mi akadt fenn a karbiban. Másrészt meg most vettem észre, hogy a légszűrőház teteje kicsit le volt csúszva, mert eldeformálódtak a pántok és nem lehetett normálisan bezárni sem. Ahogy felülről ránéztem a karburátorra nem csak szimplán kormos, hanem koszos és poros olajsár van megülve a tetején. "Félgázon" rángat is rendesen, remélem a takarítás segít a problémán. Hozzáteszem, régebben hetekig jártam szerelőkhöz, mire be tudták lőni a karbit, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy nincs szűrő, illetve, hogy nem lehet bezárni a légszűrő házát rendesen. A szívató is csak azóta működik, mióta a könyvnek megfelelően jelre állítottam a bimetálrugó házát... Megfogadtam, hogy amit csak tudok magam fogok megcsinálni akár könyvek és leírás alapján, mert akkor abban biztos lehetek, hogy tényleg meg lett csinálva.
Nem a fúvókák kivételétől fog elállítódni ha kipucolod, hanem attól, ha az alapjárati levegő és CO csavart is kitekered, és nem jegyezted meg hány menetet voltak becsavarva. Ugyanis a fúvóka vagy be van tekerve vagy nincs, ez a két állapot van: Ha nincs betkerve rendesen akkor rendetlen a karbi, ha be van akkor meg működnie kell. Viszont a 2 álítócsavarnál evidens, hogy nem mind1, mennyire tekered vissza őket. Ja és ha szétszeded, akkor már ne "valamelyest" pucold ki, hanem normálisan minden részét, ennek úgy van értelme. Amire figyelj: a felülről látható fúvókákat pucolás után ne cseréld föl, az úszóra figyelj, ne hajoljon el a tengelye, mert utána hajlamos felakadni, a tömítéseket enyén bezsírozva tedd vissza, és ha lehet legyenek újak. Az automata szívató bimetálházát úgy tedd vissza ahogy volt! (lehetőleg jelre, az a gyári állapot) Nagyjából ennyi. A cikkek között még leírást is találsz a karbi tisztításáról ;) Sok sikert hozzá!
Ha nem okoz problémát,akkor ne bántsd. 100 kilométer után úgyis megint kormos lesz fentről nézve! De válaszolva a kérdésedre: igen szét tudod szedni anélkül,hogy be kellene pöckölni! A lényeg: legyen egy átlátszó szűrő az AC előtt! Így látod a benzint,ami a karbiba jut.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy szét lehet-e úgy szedni egy 4T trabi karburátorát, hogy ne kelljen összerakás után beállítani megint? Értem ezalatt, hogy ha a fúvókákat nem piszkálom meg, akkor összerakva elvileg működnie kell anélkül, hogy szaki látná? Ki szeretném pucolni valamelyest, mert eléggé redvásnak tűnik. Üdv.
Alsó föggőcsap old, féltengely ki, egy megfelelő csődarabbal belülről kiütni az agyat. Ha kinnt van, le kell gyógyítani a csapágycsészét, az agynak egy finom csiszolás, zsírozás, vissza. Számíts rá hogy a zégergyűrűn át fog préselődni a csapágy tömítése. Ha durva az eset, akkor le kell bontani az egészet, és préssel kivenni. A féltengelyt ne húzd ki a váltóból, kösd fel egy dróttal, mert szét fog hullani a csillag.