Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

542  mafa 2009-08-31 12:52:18

Sziasztok,

Trabi fékolajcseréhez / légtelenítéshez érdemes egyedül nekikezdeni, vagy felejtsem el? Könyv szerint párhuzamosan kell a pedált nyomogatni meg a csavarokat tekergetni - de gyakorlatban ez hogy működik? Tényleg muszáj 2 ember?
(Ha más nem, asszonyt beültetem, de jó volna egyedül)

Kösz!

541 Őry Gábor 2009-08-31 07:37:51  Előzmény: Spityu: 52379

Döbbenet!:eek:

540 Őry Gábor 2009-08-31 07:34:45

Nem tudjátok véletlenül, mivel lehet felragasztani a tetőre a díszléceket?

539 Mazák Viktor 2009-08-31 07:31:11

Valami nem kóser nálam, kikötöttem a hűtőventit kapcsolóra, és amint bejön a felső led az alsó mellé kapcsolom egyből, de csak lassabban melegszik... Valahol sz@r az áramlásom... Vízpumpa, termosztát a következő lépcső.

538 jocking . 2009-08-30 20:08:51  Előzmény:Fonai László: 52378

Nagyon nem. Mindkét vezeték az alapjárati elektronikába kell, hogy csatlakozzon. Az az a fekete doboz a motortér jobb oldalán, a gyújtótrafó fölött. Illetve 2 fekete doboz van, az egyik mögött alu hűtőborda van, az a gyújtásvezérlő elektronika, ez mellett van a fentebb említett másik kis fekete doboz.

537  Spityu 2009-08-30 12:18:23

Kicsit talán off, és csak erős idegzetűeknek ajánlom:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=n9d9BmW5u0s&feature=fvw[/url] :D

536 Fonai László 2009-08-30 09:32:56

Sziasztok!

Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová.
Normális dolog ez így?

535 jocking . 2009-08-29 22:29:35  Előzmény:Szabó Gábor: 52376

Durrogás nálam akkor volt, amikor a lambdaszonda elment tönkre. Vagyis emiatt inkább fulladt (mint amikor koszos a karbi), rángatott, gondolom azért, mert sok cuccott kapott, aztán ebből volt agy kis durrogás. De főleg rángatás meg fulladás volt.
Próbáld ki, hogy akkor durrog e, ha nincs rádugva a lambdaszonda. Ilyenkor elvileg egy átlagértéket vesz figyelembe az ECU, amivel lehet használni, csak nem biztos, hogy a fogyasztás is alacsony szinten marad.

534 Szabó Gábor 2009-08-29 20:47:56  Előzmény:jocking .: 52374

Kösz a hőgombás tippet! Alapjárat kisimult, durrogás maradt.

533 Szedlák Tibor 2009-08-29 20:45:07

Egy kis OFF: Nemrég voltak felrakva a fórumra képek Szolnoki fehér 1.1 N Trabantról. Ma mondták, hogy látták a Széchenyi városrészen az OMV kútnál, és totálkáros. Remélem nem igaz ez a hír. :S

532 jocking . 2009-08-29 18:40:15

[imgw]http://static.keptelenseg.hu/fun/images/7bb8350caea75ae9ed96b87a3f4ea557.jpg[/imgw]
:D:D:D:D:D

531 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-29 16:33:57  Előzmény:Fluck Dávid: 52372

Okés az van hozzám ugymond közel..:)

530 Fluck Dávid 2009-08-29 15:26:22  Előzmény:Fonai László: 52369

Bocsi, pontosítanék.
Talán a Báró-ker a legjobb..
A XIV.ker. csömöri út 92-ben van.

Szept. 1 -től nyitva van, most volt nyári szünet
Én csak ott vásárolok

529 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-29 14:02:16

Sziasztok,
Köszönöm! Megprobálkozok velük.

528 Nagy Donát 2009-08-29 13:00:00  Előzmény: : 52368

Sajnos tényleg csere lesz szerintem (bár olyan másfél éve vettem ezeket is bontóban), de akkor lemérem hogy mi az ideális furatméret, nehogy megint rosszat vegyek.

527 Fonai László 2009-08-29 08:27:18  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 52366

Szia!

A XIII. kerületben a Báró-Ker Autósbolt is jó.

526   2009-08-29 06:49:09  Előzmény:Molnár György: 52362

Köszönöm a helyesbítést ait268, akkor legyen sugár irányú. De gondolom azért így is érteni lehetett, hogy mire gondolok. ;)
A végeredmény szempontjából meg sajnos mindegy. Ha kiszopósodik a felni, akkor lehet cserélni.

525 Őry Gábor 2009-08-29 06:33:58  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 52366

Zsombicar. XI. ker.

524 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-29 06:03:23

Sziasztok,
Tud valaki a XVIII krönyékén valamilyen boltot akiknak van még 601es cuccai? Főleg dugattyú meg a hozzátartozó mütyürjei?
Nagyon fontos mert haldoklik...:S

523 Őry Gábor 2009-08-28 19:33:19

Nem tudjátok véletlenül, hogy ki csinálja a Trabisoft-os honlapot? A megadott cím nem jó.

522 Kiss Krisztián 2009-08-28 19:31:04  Előzmény: : 52361

küldtem egy mailt......

521 Soós Árpád István 2009-08-28 15:28:28

Jön egyáltalán valaki a tolnai talira?Nem nagyon van szó róla.

520 Molnár György 2009-08-28 14:09:15  Előzmény: : 52359

Helyesbítenék, nem oldalirányú hanem sugár irányú mozgástól. Tehát ahogy a keréken át kapja a terhelést a felni-anya-tőcsavar. Ugye forog mindegyik egyszerre, ha meg van húzva. Ha nincs akkor a tőcsavar a lemaradni akaró felnibe reszelőt játszik.
De ezt lehet hogy feleslegesen írtam :P

519   2009-08-28 12:50:45

Érdekel valakit 1 pár eredeti DDR ködlámpa?
FER tipusú, 1963!-as gyártású, sárga üveges, krómkarikás. Használt.
Érdeklődni itt, vagy mail-ben tudtok.

518 Szabó Gábor 2009-08-28 12:40:58  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52350

Ideiglenesen tehetsz univerzélis benzin/gázolaj szűrőt a tartály visszafolyó ágába. Nekem volt így, a harmadik már nem koszolódott. A szűrőre mágnest ragasztottam, ami összeszedte a rozsdás téma jelentős részét. De ez felügyeletet igényel, nem szabad megvárni, hogy eltömődjön a szűrő.
Melegedést okozhatja hibás karbi ill. gyújtásbeállítás is, de ezt nem egyszerű kideríteni. Ha a hengerfejnél van gond, általaában összekeveredik a szőke-kóla a barna-kólával, esetleg buborékok úsznak fel a kiegyenlítő tartályban. Szóval látványosabb.
A képek faszák lettek, kis kárpótlás azoknak, akik nem votak ott:)

Két haver képei a KGST Party-ról:
[url]http://gaseaters.blogspot.com/2009/08/blog-post.html[/url]

517   2009-08-28 12:39:38  Előzmény:Nagy Donát: 52358

Nem lehet, hogy "kiszopósodott" a felni?
kiszopósodott= Amikor nincs meghúzva rendesen a kerék, és úgy járnak vele, akkor a kerék oldalirányú játékától a tőcsavarok kikoptatják a felnin lévő lyukakat.
Ha ez történt, akkor ez látszik a lyukakon mikor leveszed a kereket. Mert nem szabályosan vannak megkopva, illetve a tőcsavaron is sérül a menet.

516 Nagy Donát 2009-08-28 11:57:50

Az előfordulhat, hogy a Trabi felniket más-más furattal gyártották? Most vettem észre, hog a bal hátsó kerekemnél, a tőcsavar anyáknak szinte csak az éle fogja a kereket :S. A jobb oldalon ugyanakkor szépen tartják, ahogy kell. Szóval előfordulhat, hogy nagyobb a fuar a bal oldalon gyárilag? :O (Mindegyik felnim 4 "lyukú", úgy értem négy ovális van benne - régi fajta)

515 Kiss Krisztián 2009-08-28 10:14:08  Előzmény:Bíró Norbert: 52356

igen igen,az szép.Van egy darabom nekem is,csak nincs meg a párja!KERESEK,1DBOT,HÁTHA ..VALAKI..http://kepfeltoltes.hu/view/090828/DSCF1897_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/090828/DSCF1898_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ILYENEM VAN,PAL TIPUSU

514 Bíró Norbert 2009-08-28 08:33:18  Előzmény:Kiss Krisztián: 52351

A fekete hátú AKA is fémházas!!! Múlt hétig volt egy pár ilyenem de elcseréltem. Van egy pár krómoshátú sárga üvegesem, de azt meg nem adom el, anélkül nem ugyanaz a kocsim:)

513 Mazur Balázs 2009-08-28 07:29:02

Hallo! Légyszi segítsetek. Szét szeretném szerelni a gömbcsuklóimat megnézni mi újság, amit mondtatok, kell-e ehhez egy speckó szerszám, vagy valamivel pl franciakulcs, ki lehet bökni :)?

512 Biró László 2009-08-28 04:38:44

Sziasztok!
Van egy eladó trabi kombira való köszöb spoilerem? de lehet hogy jó a sedanra is!

Akit érdekel írjon azt az árat megbeszéljük! Vagy hívhat is akár a 06205922356-os számon!

511 Molnár György 2009-08-27 19:46:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 52351

műanyagot is lehet krómozni, vagy krómhtásúval festeni ha végképp nincs Originale.

510 Molnár György 2009-08-27 19:45:28  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52350

...Calgon-nal a mosógép is tovább él... jaj ez reklám....:)
Aztán ha már mindent megnéztetek, a hűtöre is érdemes ránézni, hátha pár cső le van forrsztva, és a maradék meg már köves, esetleg dugult. Ergo szűk a keresztmetszet....

509 Kiss Krisztián 2009-08-27 19:45:13  Előzmény: Spityu: 52342

Tényleg NDK-ás,a Forstrit(nem biztos hogy helyesen irtam,de igy kell ejteni)kombájnokon volt elöl,éjszakai munka lámpa(mennyi elönye van,ha az ember fia,a nyári gyakorlatát,egy puruttya falusi Tszben tölti:))Jo fajta,csak müanyag a hátulja.Én elönyösebnek tartom veteránra,a fémházast(és ha lehet legyen kromozott!!)Tényleg,nincs valakinek elfekvöbe ilyen??

508 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-27 17:41:52  Előzmény:Varga Tibor: 52349

Hűtő át lett mosva tegnap, mert Jim amikor leengedte a vizet a renCerből, hát... cső rendben, nincs dugulás.
Teszek bele vízkőoldót :)
Termosztát még benne, majd 7végén kiszedem.

507 Varga Tibor 2009-08-27 17:37:54  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52347

Na az oké hogy javasolták, de kidobtátok már belőle? Valamint hogy nincs-e eldugulva a kiegyenlítőtartály felső csöve. tehát hogy ott rendesen jön-e a víz.

506 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-27 17:32:27  Előzmény:Bende Endre: 52343

Örülök Andrew :)

505 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-27 17:31:35  Előzmény:Varga Tibor: 52340

Hm, kösz Tibke már javasolták :(
Ma a pályán lemértem, kb. 25percig minden oké, aztán világírt már a második led, még negyed óra, és már fűtést kell húznom...
Na majd valami lesz.
Azért köszönöm :)

504 Fonai László 2009-08-27 17:04:09

Köszönöm Powerliqid és Patron a segítséget!

Azért szeretném kipucolni, mert mikor hozzám került az autó eleve nem volt rajta benzinszűrő, azt csak én raktam rá és 3-at pár hónap alatt el is használtam, mert hihetetlen rozsda darabok és homokszerű üledék gyűlt fel bennük. Most már úgy tűnik, hogy szépen letisztult a rendszer, de nem tudom a korábbi hanyagság miatt mi akadt fenn a karbiban. Másrészt meg most vettem észre, hogy a légszűrőház teteje kicsit le volt csúszva, mert eldeformálódtak a pántok és nem lehetett normálisan bezárni sem. Ahogy felülről ránéztem a karburátorra nem csak szimplán kormos, hanem koszos és poros olajsár van megülve a tetején. "Félgázon" rángat is rendesen, remélem a takarítás segít a problémán.
Hozzáteszem, régebben hetekig jártam szerelőkhöz, mire be tudták lőni a karbit, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy nincs szűrő, illetve, hogy nem lehet bezárni a légszűrő házát rendesen. A szívató is csak azóta működik, mióta a könyvnek megfelelően jelre állítottam a bimetálrugó házát... Megfogadtam, hogy amit csak tudok magam fogok megcsinálni akár könyvek és leírás alapján, mert akkor abban biztos lehetek, hogy tényleg meg lett csinálva.

Elnézést a hosszúra sikeredett irományért...

503 Marton Tamás 2009-08-27 16:46:59  Előzmény:Fonai László: 52341

Szia!

Nem a fúvókák kivételétől fog elállítódni ha kipucolod, hanem attól, ha az alapjárati levegő és CO csavart is kitekered, és nem jegyezted meg hány menetet voltak becsavarva. Ugyanis a fúvóka vagy be van tekerve vagy nincs, ez a két állapot van: Ha nincs betkerve rendesen akkor rendetlen a karbi, ha be van akkor meg működnie kell. Viszont a 2 álítócsavarnál evidens, hogy nem mind1, mennyire tekered vissza őket.
Ja és ha szétszeded, akkor már ne "valamelyest" pucold ki, hanem normálisan minden részét, ennek úgy van értelme.
Amire figyelj: a felülről látható fúvókákat pucolás után ne cseréld föl, az úszóra figyelj, ne hajoljon el a tengelye, mert utána hajlamos felakadni, a tömítéseket enyén bezsírozva tedd vissza, és ha lehet legyenek újak. Az automata szívató bimetálházát úgy tedd vissza ahogy volt! (lehetőleg jelre, az a gyári állapot) Nagyjából ennyi.
A cikkek között még leírást is találsz a karbi tisztításáról ;)
Sok sikert hozzá!

502 Hajdú Norbert 2009-08-27 16:46:58  Előzmény:Fonai László: 52341

Szia!

Ha nem okoz problémát,akkor ne bántsd.
100 kilométer után úgyis megint kormos lesz fentről nézve!
De válaszolva a kérdésedre: igen szét tudod szedni anélkül,hogy be kellene pöckölni!
A lényeg: legyen egy átlátszó szűrő az AC előtt!
Így látod a benzint,ami a karbiba jut.

Szia!

501 Bende Endre 2009-08-27 12:51:41  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52332

Lacám!

Köszönjük a képeket! Csudajó :) már hátteret is választottam :)
THX THX THX!!!

500  Spityu 2009-08-27 12:27:55

Nem értek a ködlámpákhoz, de ha tényleg eredeti és típustiszta, akkor ennyiért ajándék (vagy hibás :P ):

[url]http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=9f8127d1b4d88da46904554bfd2ae329&s=53[/url]

499 Fonai László 2009-08-27 11:31:49

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy szét lehet-e úgy szedni egy 4T trabi karburátorát, hogy ne kelljen összerakás után beállítani megint? Értem ezalatt, hogy ha a fúvókákat nem piszkálom meg, akkor összerakva elvileg működnie kell anélkül, hogy szaki látná? Ki szeretném pucolni valamelyest, mert eléggé redvásnak tűnik.
Üdv.

498 Varga Tibor 2009-08-27 07:48:15  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52334

Dobd ki a termosztátot belőle, és ha úgy is melegszik, akkor van bajság.

497 Nagy Donát 2009-08-27 07:38:07  Előzmény:Őry Gábor: 52336

Nagyon szépen köszönöm!

496   2009-08-27 07:18:24

nem tudom miert jott be ennyiszer.

495 Tóth Péter 2009-08-27 07:16:09  Előzmény:Nagy Donát: 52318

ezt nem kellett volna ennyiszer beírni, egyből is megértjük.
Mennj el egy bontóba és keress, ez a legkézenfekvőbb!!

494 Őry Gábor 2009-08-27 07:12:14  Előzmény:Nagy Donát: 52318

Alsó föggőcsap old, féltengely ki, egy megfelelő csődarabbal belülről kiütni az agyat. Ha kinnt van, le kell gyógyítani a csapágycsészét, az agynak egy finom csiszolás, zsírozás, vissza. Számíts rá hogy a zégergyűrűn át fog préselődni a csapágy tömítése. Ha durva az eset, akkor le kell bontani az egészet, és préssel kivenni. A féltengelyt ne húzd ki a váltóból, kösd fel egy dróttal, mert szét fog hullani a csillag.

493 Kovács Imre 2009-08-26 22:02:23  Előzmény:Kristóf Máté: 52312

6206 u.az mint a 601-esé