Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azt mondják, hogy ettől kicsit többet fogyaszt. Az én fogyasztási adatommal ezt nem tudom alátámásztani. Amúgy az elmút 140.000 km alatt, 0km-es korától minden tankolást felírtam. A csúcsfogyasztás 5,4 l/100km. Ezt Hollandiában több tankoláson keresztül produkálta, bár igaz hogy direkt játszottam rá (80-90 km/h sebességgel). Tény hogy hegyek nem állták utamat... Városban, télen, rövidebb távokon 7,2-7,8 l/100 km Az 5,6-5,8 l/100 km e nyári adat, amikor a családot fuvaroztam (asszony és 2 gyerek+ plafonig pakolva -merthogy kombi) a Balatonra Bpről, persze nem autópályán. Szóval az adataim lassan két évtizedre visszamenőleg ponosak. Ja és a benzinárakat is sajnos jól lehet követni rajta... G
Később rosszabb esetben még jobban fog menetközben morogni a csapágy,és a kerék úgy fog viselkedni,mintha a kerékanyák nem lennének meghúzva,azaz "kotyogni" fog a kerék.
Ha az index reléd egy fekete kis doboz,ennek márkája valszeg - "ICET." Ennek a kapcsolási rajza: [img]http://kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [img]http:/kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] Üdv.
Hát igen, de sajnos (mivel beleszakadt a menet) a lengéscsillapító-villát nagy ügyesen ráhegesztettem a lengőkarra (nincs menetvágóm). Így meg nem férek oda hozzá... :-(
Egyébként most már valószínűleg tényleg nem lenne annyira nagyon nehéz - de a lengőkarcserénél volt annyi berohadt csavar (3 óra volt mire leműtöttem a tengelyanyát, 2 mire az agyat), hogy megutáltam. Pedig most már menne valszeg gyorsan - ha nem lenne lehegesztve az a villa :-)
Szóval nem esik ki a kerék - ez jó hír, majd akkor ráveszem magam valamikor (unalmas téli estén talán), s csapok egy másik lengőkar-cserét...
Ma ahogy mászkáltam a városban a 4T-mel azt vettem észre, hogy ha jobbra indexelek, akkor gyorsabban villog az index...Kiszálltam, hogy meglessem, hogy kiégett-e az egyik izzó, de nem...Balra indexelésnél minden normális, csak a jobbra bolondult meg. Teljesen tanácstalan vagyok. Tud valaki valami okosat mondani erre?
Ne aggodj,elhagyni nem tudod,és nem is jelemzö a trabikra ez.Viszont a csere nem nagy ügy,csak a tengelyen levö anyát kell levenni ,aztán kipakolni,és forditott sorrendben vissza.Mondjuk egy lehuzo nem árt.Javaslom ha még nem csináltál ilyet(irtad a lengökar cserét)akkor abbol tedd át amit levettél,ha abba jo volt,és igy mindjárt gyakorolsz is.
Na, ma befejeztem életem legmaratonibb (és eddig legkomolyabb) autószerelési műveletét (nem röhög!) - jobb hátsó lengőkarcserét. Hát, sokat tanultam, tőletek is, kösz..:-)
Szerencsére a bontott lengőkar csapágyas :-( Ez persze csak a próbaúton derült ki, miután mindent szépem megcsináltam, hogy egyáltalán menni lehessen vele (fék, kézifék, etc)
KÉrdezném, hogy ez mivel jár, milyen stádiumok vannak?
Jelenleg búg, kb 30-tól hallom, 50-nél már elég tisztességesen. Megemelve a kereket megmozgatva érezhető egy picike kotyogás. Igazándiból nincs nagyon affinitásom újra szétszedni az egészet (feltételezem a csapágycseréhez lengőkar le - ha nem, szóljatok!), talán szerszámom sincs hozzá.
A kocsit 2-3 km-es távokra használom leginkább, de néha elkirándulgatok vele 50-60km-re. Haver mondta (nem trabantszakértő!) hogy szerinte hagyjam egyelőre, majd max. vizsgára (1 év) csináljam meg - nem lesz annak semmi baja, mivel rövid utakon nem tud felmelegedni hogy beálljon.
Tehát kérdezném, hogy mi várható ezután? Megáll a kerék? Kiesik a tengely? Igaza van-e a gyereknek, amikor azt mondja hogy 2-3 km-es utakra OK, csak nagyobbra ne induljak? Ha "csak" megáll a kerék nagyobb úton, akkor hagyom így néhány hónapig. Ha kieshet a kerék, az gáz... :-(
Most sajnos nagyon nincs időm csapágycserére.. :-( (kivéve, ha 1 órán belül megoldható A-tol Z-ig :-)
Igen, pont azért. Nekem 18,5 év után romlott el, és nálam is ez lett egyelőre a megoldás, bár kétségtelenül igényesebb a kicserélni a panelt. Ez annyit tesz, hogy motorfék üzemmódban egy kicsit többet fogyaszt. Nekem vidékre járva így is 5,6-5,8 liter/100km. Üdv: G
Azt takarja, hogy a kiesztergálás függvényében esetleg kissé vastagabb anyagot (régi népies nevén ferodót) ragasztanak fel a betétekre. Ezt is le szoktam 45 fokban, körbe nagy reszelővel törni (mármint a felragasztott anyag széleit) hogy könyebben menjen a "bekopás". Eddig még a szintén népnéven krétázás nem is kellett az ott felújított cucchoz. Csak beszerel-próbaüzem-vizsga. Feltétel persze a hátsó fékkitámasztó lapkák jó állapota, meg a munkahengerek hibátlan működése természetesen!!!
Szeretnék segítséget kérni a 2T Trabi index relé bekötéséhez , mert nem nagyon bírok vele legjobban aminek örülnék az egy kapcsolási rajz lenne , a Trabi gyártási éve 88, és az index relé egy fekete kis doboz pár csatlakozóval az alján ! Valamint érdekelne fordulatszám mérő kapcsolási rajza is előre is köszönöm a lelkes segítőnek ! ide is lehet válaszolni n-soft@gergihalo.hu
Mazsi és én is Szombathelyen lakunk, sajna BP messze van :). Amúgy a dobokat már felszabályoztatta, de a pofákkal semmi sem lett csinálva. A héten én is vinnem a 4 fékdobot felszabályozni, + az új betéteket megveszem. Mit takar ez, hogy hozzá ragasztani? :O
Sztem a fékdobodnak nagy az ovalitása. Szóval üthet a fékpadon, és ez nem tetszett nekik. Én felszabályoztatnám, és hozzá ragasztatnám a betéteket. Olyan helyen érdemes ezt, ahol ezt egyben megoldják. Én a XXII. Mechanikai Művek területén működő Fridich fék-kupplung céghez viszem 15 éve a cuccaimat. Ha 202,5 miliméternél "kijjebb" kéne esztergálni a dobot hogy jó legyen, akkor sajna kukesz. Vagy másik bontott, vagy új. Ha kell, írj!
Egyre több érdekességet fedezek fel a trabi motorterében. Vajon miért lehet az, hogy az alapjárati mágnesszelepet direktbe kötötték az ablaktörlő motor pozitívjához? Gondolom így folyamatosan nyitva vagy zárva lehet. De miért? Xar lehet az alapjárati vezérlőm?
Sziasztok! A trabimon felszabályoztattam a fékdobokat, elől kicseréltem a fékpofákat, hátul nem. Műszakisok mondták, hogy ováció vagy ovuláció (egyik a fontos, másik a női petesejtérés, csak nem tom melyik melyik :D) miatt nem megy át a műszakin. Meg lehet-e úgy oldani a problémát, hogy menet közbe nyomom a féket, és akkor hozzákopik? Elöl -0.19 hátul -0.32 az érték. Köszi
Igen egy darabig valóban tükrözve van. Árulkodó jelek, utastérlámpa, fordulatszámmérő meg a többi műszer, ablaktörlők állása. Bár egy jobbkormányos 4T-t én is elfogadnék. Mekkora flash lenne belőle. :D Viszont az éjszakai résznél már minden rendesen jelenik meg ha megnézed. Mikor hátranéz a kamera egy pillanatra belátszik a tanksapi a jobb hátsó durón.
Az az anyag amiről te beszélsz azt Sika Flex-nek hívják olyannal szokták beragasztani a buszoknak a szélvédőjét,de tökéletesen alkalmas karosszéria elemek felragasztására is.;)
[justify]Éppen a múlt héten tettük fel, kedvenc karosszériás mesteremmel a díszléceket és az esőcsatornákat. A díszlécek alá nem tettünk ragacsot, de az esőcsatorna alá igen. Mégpedig olyan fekete, nyúlós, gumiszerű anyagot, amivel a szélvédő kédereket szokták beragasztani. Ez állítólag sosem keményedik meg teljesen. Sajnos a nevét nem figyeltem meg. Sajnos az NDK időkből származó rágógumiszerű anyag nem állt rendelkezésre. Igazság szerint csak én ragaszkodtam valami tömítő anyaghoz, nehogy a víz aláfolyjon és lecsurogjon az oldalán. A kasznis mester azt mondta; nincs jelentősége. Álomszép a gép. A városban a lámpáknál, a másik sávban mellém állnak és bámulják. Némelyik autóssal ha találkozik a tekintetünk, mutatja, hogy gyönyörű. Benzinkutaknál is mindig megnézik.[/justify]
A "kiszopósodáson" kíwül én inkább az 5milliomodik agyonhúzásra tippelek: azaz, ettől tágul ki egyenletesen a felni lyuka nagyra, aztán az anya szépen elűnik benne -> kuka (ill. nagyobb anyáwal próbálkozthatsz, de az meg furán áll...).
kerékanyát keress normálisat sok mindennel ki lehet váltani a trabi kerékanyát pl:skoda moskvics meg ha jól tudom a dacia is stimmel. az első 2 biztos hogy jó trabihoz.
Az egész tekeredik. Amúgy, ugye mivel a kereket is le kell venni hogy hozzáférj... olyan fél óra minimum kell neki szerintem, akkor is ha minden jól halad.
A honlapunkon (itt: http://trabantzona.extra.hu/articles.php?article_id=3) van egy cikk róla. Amúgy tényleg két emberes munka, de a pedál nyomkodását, pumpálást bárki el tudja végezni. Sok szerencsét!
Trabi fékolajcseréhez / légtelenítéshez érdemes egyedül nekikezdeni, vagy felejtsem el? Könyv szerint párhuzamosan kell a pedált nyomogatni meg a csavarokat tekergetni - de gyakorlatban ez hogy működik? Tényleg muszáj 2 ember? (Ha más nem, asszonyt beültetem, de jó volna egyedül)