Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

423 Őry Gábor 2009-08-22 11:59:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 52264

Miért, milyen autód van? Chevy Corvette?

422 Madocsai Gergely 2009-08-22 07:56:57

Én most néztem, Alsóörsre, 7-es úton 17L-t zabált.(igaz ebben 1-2 elb*szóka is benne wan, de nem sok) Mi lett wolna, ha nyomom is neki?!
(gyári, alapméretes konstelláció)

Hazafelé detto. Nemrég raktam össze, egyedül a benzinszintet nem néztem, lehet ez a ludas.

421 Gonda László 2009-08-22 07:00:05  Előzmény: : 52261

Általában városban járok (pesti vagyok, pesten dolgozok), s tankoláskor nullázom a napiszámlálót. Általában 350-360 km után tankolok, s akkor szokott belemenni 21-22 liter. Tléen kb egy liter pluszba.

420 Ackermann Balázs 2009-08-22 06:17:31  Előzmény:Mazák Viktor: 52232

2T-n gyakran váltok úgy, ott a legkönnyebb a 4-es a szabadonfutó miatt. Nekem négyütemű autón szinte soha nem sikerült, 2T-n annyira jól eltalálható a fordulat a hang miatt, hogy még váltó is marad hosszútávon. :)

419   2009-08-22 00:03:02  Előzmény:Gonda László: 52260

nálam a városi 7 literes fogyasztás is szép álom :D

418 Gonda László 2009-08-21 19:48:30  Előzmény: : 52256

Nekem a nagyon dinamikus (lámpánál padlógáz...) pesti autózásban 6-6,5 liter, országúton 80-as tempóval 5-5,5liter. Még ezeken lehetne faragni legalább fél litert... :cool: Ugyanis nem finomkodom...

417 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-21 13:12:43

Tök jó!
Szerintem!
SZÁGULDÁS, TRABANT, KÉTÜTEM...

SZTK, SZTK, SZTK,
SZTK, SZTK, SZTK

Száguldás, Trabant ,kétütem
Száguldás, Trabant , kétütem
Száguldás, o-oh-ó-óoó
Száguldás, Trabant, kétütem
Száguldás, Trabant, kétütem
Száguldás, o-oh-ó-óoó

Száguldunk, élvezd a pöfögést
Trabantként kéklő hegyeken át
Zúgva süvít a szél
pöfög, felsistereg a gép,
érzem szédítő, vad mámorát

Száguldunk, füstöl a radiál
gyorsabban, 120 az ideál
Szikrázik a brilliáns
és egy Trabi oly elegáns
Fényes krómacél, tükrös metál

Pompás utakon, szuper Trabanton,
Éles kanyar után cserélünk,
Pöfög a motor, rajtad van a sor,
Angyalszemű, csak egyszer élünk,
Minden suhan, a lomb, az erdő,
Fodros hajad a szélben,
Két szem sugara fennt a felhőn,
Pöfög, töfög a fényben...

SZTK, SZTK, SZTK,

Két ütem, majd szét vet az erő,
Mellettem az álom gyönyörű nő,
Esztelen e rohanás,
Vazze, megtörtem a garázst!,
De mindez oly csodás, előkelő!

Pompás utakon, szuper Trabanton,
Éles kanyar után cserélünk,
Pöfög a motor, rajtad van a sor,
Angyalszemű, csak egyszer élünk,
Minden suhan, a lomb, az erdő,
Bodros hajad a szélben,
Két szem sugara fent a felhőn,
Pöfög, töfög a fényben...

Pompás utakon, szuper Trabanton,
Éles kanyar után cserélünk,
Pöfög a motor, rajtad van a sor,
Angyalszemű, csak egyszer élünk,
Minden suhan, a lomb, az erdő,
Bodros hajad a szélben,
Két szem sugara fent a felhőn,
Pöfög, töfög a fényben...

SZTK, SZTK, SZTK,
SZTK, SZTK, SZTK,


Gondoltam hogy ide is berakom mert ez a topic tényleg Trabantokról szól!

416 Mazák Viktor 2009-08-21 11:54:47

De nekem városban nem megy 8 fölé. ÁLTALÁBAN :D. Én is ki tudom belőle venni a 9et, de nem gyilkolom.

415 Mazák Viktor 2009-08-21 11:28:53  Előzmény: : 52256

Én is etettem vele 5,5 litert 100kmen, 80-90et menve, és volt benne egy padlógázas 130is (óra szerint, illetve kb. 2-3kmen át), este 9 körül, párás időben, ez úgy jött ki, hogy 60km alatt evett 3,3litert. Egyedül voltam, és csak a fogyasztás miatt próbáltam ki.

414   2009-08-21 11:06:42

Sziasztok!

Nemrégen mennem kellett egy kisebb útra a Trabival, és a fogyasztással kapcsolatban tapasztaltam valami igen furát (legalábbis nekem fura volt, levótamdöbbenve :D).

Szóval az úgy volt, hogy megtankoltam a kocsit, úgy, hogy a pisztoly kiakadt, utána nem töltöttem bele többet. Általában mindig így csinálom. Nos, utána irány Apafa, a főúton araszoltak a kocsik, volt hogy 1es, 2es fokozatban kellett tötyögni vagy 3-4 km-ert(vagy többet, nemtom). Utána már tudtam átlag 70el menni, jobban nem ment a sor. Debrecenben ismét kicsit lassabb volt a forgalom. Ok, megjártam Apafát, irány haza, kb 70-80nal lehetett haladni. Irány a benzinkút, hogy tudjam, mennyi ment el. Ugyanannál a benzinkútnál, de nem annál a töltőnél tankoltam, amivel előzőleg. Kattant a pisztoly, na még töltök bele, ez így kevés, ment bele egy nagyon kicsi, megint kattant. 2,5 liter ment bele, kocsiban 60 km, átlag 4,17l/100km. Ha mondjuk a pisztoly hamarabb kattant másik töltőnél egy literrel, akkor is 5,8ra jön ki átlagosan, még az sem olyan sok.

Nem tudom hogy a súly mennyire játszott szerepet, de a hátsó üléseket és az anyós ülést kiszedtem.

Városban meg benyeli a 10-11 litert.

Tényleg ennyire szélsőségesen fogyasztanak a Trabik, vagy csak én furcsálom ezt az egészet (meg csak az enyém ilyen éhes?)? :D?

Azért a hosszútávon való alacsony fogyasztásnak örülök :D legközelebb csurig tankolom, akkor legalább nagyon pontos lesz az eredmény.

Nos, várom a tapasztalatokat, valamint a paranormális tevékenységek fogalomkörébe illő fogyasztási rémtörténeteket :D

413 Madocsai Gergely 2009-08-20 15:28:12

[url=http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=500&t=9177480&na_order=]Egy kis csorgatás+rendszámok...[/url]

412 Reining Ádám 2009-08-20 15:06:43

Dehogyis!:D:D

411 Kõszeghy Levente 2009-08-20 15:05:59

Üdv!
Én úgy tudom, hogy 1990 augusztusától van új rendszám. A 2t-m július 2-án lett forgalomba helyezve és még régi rendszámot kapott.

410 Velikán Attila 2009-08-20 12:44:19  Előzmény:Sipos Tamás: 52234

"A négyütemű Trabantok éppen az új, három betű-három számos rendszám bevezetésekor készültek, azok értelemszerűen mind rögtön A-s plakettet kaptak, és mivel csak bő egy évig gyártották a típust, ezért a B-ig el sem jutottak (vagy ha igen, csak nagyon kis számban).
A kétüteműek viszont értelemszerűen a kétbetűs-négyszámos régi, kis rendszámmal futottak (az 1964-es CL-től az 1989 eleji duplabetűsökig). Azokat a kilencvenes évek második feléig át kellett rendszámozniuk a tulajoknak, ez rendszámban mérve nagyjából az A-tól G-ig tartó időszak. A tulaj olykor leadja a rendszámot, nem riad vissza az évekig tartó restaurálástól, szépítéstől, és ha talál egy húsz éve kivont példányt, extra energiával visszaállítja forgalomba. Ezért azok az autók vegyesen kaptak mindenféle rendszámot az elmúlt húsz év során."

Csikós Zsolt
totalcar.hu

409 Reining Ádám 2009-08-20 12:41:33  Előzmény:Brecska Richárd: 52247

Az én 2 üteműm 1990. áprilisi és EP-40-43 volt a régi rendszáma vagyis a tied után következett hónap és rendszám szerint is! Ez stimmel akkor!:)

408 jocking . 2009-08-20 12:40:56  Előzmény:Mazur Balázs: 52245

Esetleg egyszer már kivonták és újra forgalomba lett helyezve? Vagy ellopták a rendszámot és az előző tulaj újat kért?:confused::)

407 Reining Ádám 2009-08-20 12:38:10  Előzmény:Reining Ádám: 52246

Na de még a rendszámhoz egy észrevétel ha már Molyhos így elgondolkodott rajta!
Van két 1990. 09. havi ugyanolyan kék 4T Trabim. Az egyik pesti MERKUR-ba lett átadva a másik pedig nyíregyházi MERKUR-ba! A pesti rendszáma AEA a nyíregyházié ABX! Ebből én arra gondoltam hogy Pesten 100 szor több autót helyeztek forgalomba és 90 szeptemberben már pesten AE.-nél jártak míg vidéken lemaradtak AB.-nél! Tehát a feladat nehéz hogy rendszám alapján jöjjünk rá az autó adataira!

406 Lizák Péter 2009-08-20 12:35:38  Előzmény:Reining Ádám: 52246

Az enyémbe pl 90 05 van beleütve, és AGA-060 a rendszámom. Ami viszont 90 októberi 5-i a forgalmi szerint. Ugyanis akkor volt először forgalomba helyezve.

405 Brecska Richárd 2009-08-20 12:28:15  Előzmény:Sipos Tamás: 52240

Az én 601-esem 1990. januári és még 2 betű 4 számos rendszáma is volt neki.
EO-03-09

404 Reining Ádám 2009-08-20 12:28:00  Előzmény:Sipos Tamás: 52234

Nekem volt már ABN-es kezdetű rendszámom ami elég elsők közé tartozik és az autó is amin rajta volt 90 májusi 4 ütemű Trabi volt szóval az is a legelején behozottak közé tartozott és a rendszám műanyagkerete még MERKUR-os volt úgyhogy a MERKUR-ba dobták rá legelső rendszámként! Vagyis azon se volt már régi rendszám! Sok 4 ütemű Trabit néztünk már de a tűzfalba 90. 05.havi beütés elég ritka és ha már azon is új rendszám volt szerintem egyikre se került régi!

403 Mazur Balázs 2009-08-20 12:03:00  Előzmény:jocking .: 52244

A '81 trabim rendszáma EJD- volt:) De miért?

402 jocking . 2009-08-20 11:03:16  Előzmény:Sipos Tamás: 52240

Persze, ez is benne van a pakliban, de az uccsó generációs 2T-kből sem lehet több "alapból újrendszámos", mint 4T-ből. Főleg, hogy jóval kevesebb is van belőle...:S
Az is érdekes, hogy nálunk a '86-os 2T-nek AJA a rendszáma, a 4T-nek meg AJY... Pedig a 2T-nk egyáltalán nem nevezhető utólsónak.

401 Petri Zsolt 2009-08-20 10:54:50  Előzmény:Fejer Hunor: 52233

Ha írsz inkább a "kocsmába" írj,mert ott szoktam inkább lenni.

400 Petri Zsolt 2009-08-20 10:53:11  Előzmény:Fejer Hunor: 52233

Én erdélyi vagyok tesó.De Bp-lakom

399 Petri Zsolt 2009-08-20 10:52:04  Előzmény:Benkucs Tamás: 52237

Hali
Jó volna egy pár kép tesó.Meg nézném.

398 Sipos Tamás 2009-08-20 10:45:28  Előzmény:jocking .: 52239

[justify]Igen, valami ilyesmire gondoltam én is. Ebben az esetben viszont simán elképzelhető az is, hogy a legutolsó 2T-k már eleve új rendszámot kaptak, mint frissen forgalomba helyezettek.
Mert azt ugye nehéz elképzelni, hogy pontosan azon a napon vezették volna be az új rendszámot az új autók első forgalomba helyezésekor, amikor a 2T/4T változás elérte Magyarországot.[/justify]

397 jocking . 2009-08-20 10:37:11  Előzmény:Sipos Tamás: 52234

Szerintem a 4T-kre már nem jutott régi rendszám, hanem egyből újat kaptak. Ezt az is alátámasztja, hogy a 4T-knek általában "régebbi" a rendszámuk, mint a legtöbb 2T-nek. A 4T-knél általában AC*, AB* stb., a 2T-knél viszont nem ritka az AE*, AJ*. Ha jól tudom, a váltás úgy zajlott le, hogy a tulaj műszakin kérhette az új rendszámot. Miután a 4T-k már eleve az új rendszámot kapták, így csak olyan 2T-van "első szériás" 3-betűs rendszám, akiknek pont arra az időre esett a műszaki és a tulaj is vállalkozó szellemű volt.:)

396 Mazák Viktor 2009-08-20 09:58:31  Előzmény:Benkucs Tamás: 52237

Szomorú hogy feladni kényszerülsz Ben, pedig szép terveid voltak.

395 Benkucs Tamás 2009-08-20 09:40:56

A Trabim (1990 4T Universal) átépítése megtorpant, ezért most papírok nélkül egyben eladnám (alvázszám nélkül)
Külön-külön pedig így adom: 1.3 VW polo III. injektoros motor; Nagyon jó állapotban lévő 4T váltó olajjal feltöltve, teljes polo3 kábelköteg, CPU és gyújtás; a kaszni: kimerevített (profi módon, csövekkel), felső küszöb új, ívek kivételével kivan kasznizva, belül hátul van a polo3 kb. 40 literes tankja, a kormány oszlop polo3.

Van még a kocsihoz 4Db 14 colos alufelni..és 2 polo3 coupe ülés, bárkit érdekel akkor megyek és lefényképezem.

A kocsiba egy Wv polo2 coupe (ebben a kocsiban polo3 motor volt 5ös váltóval) lett volna átültetve, de eddig félig van kész és nincs hol folytatnom...

Az árat megbeszéljük, képekkel tudok szolgálni, ha valakit érdekel.

benkutya@citromail.hu vagy 20/4348568

394 Rácz István 2009-08-20 07:44:19

hali eladó egy 1.3as blokk wartburg/trabant. 20.000- nekem trabiba van, de bontásra vár! akinek kell: deejaymamuth@hotmail.com!

393 Lizák Péter 2009-08-20 06:27:15  Előzmény:Sipos Tamás: 52234

Én is csak a wartburg 1.3-ra emlékszem ilyen rendszámokkal.

392 Sipos Tamás 2009-08-20 00:36:06

[justify]A napokban elgondolkodtam azon, vajon volt-e 4T Trabant, két betű, négy számos régi rendszámmal. Az első új rendszámos autót ugyanis csak 1990. augusztusban láttam. Ez egészen biztos, mert már nagyon kíváncsi voltam rá, és még a helyre is pontosan emlékszem.
Az tény, hogy 4T Wartburgok voltak még régi rendszámmal is, de Trabantoknál 1990. nyár elején volt a 2T/4T váltás és elképzelhető, hogy már régi rendszámból nem jutott nekik.
Bár elég fiatal itt a törzsközönség, hátha van valakinek emléke a boldog békeidőkről.[/justify]

391 Fejer Hunor 2009-08-19 22:03:08

Lenne egy kerdésem, innen ki Erdélyi vagy ki jön a Baroti talira?

390 Mazák Viktor 2009-08-19 21:05:44

Sziasztok!

Lehet hogy ez egy kicsit off topic lesz, de most próbálgatom a kuplung nélküli kapcsolást, és már használható gyorsasággal megy is, de a 4ssel problémáim vannak. Egyszerűen azt még nem találom. :D Valaki próbálkozik/ott hasonló technikákkal?

389 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-19 19:10:39  Előzmény: Bandi: 52228

Nagyon szépen köszönjük!
Jók a képek!

388 Kolonics Tamás 2009-08-19 18:39:28  Előzmény: Bandi: 52228

Szia! Nagyon jók a képek!Már én is szeretnék elmenni egy talira ,de sajnos a trabim még csak félkész állapotba van!Tomi

387 Kolonics Tamás 2009-08-19 18:36:27

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni a következő témába:Trabi 1.1-be polo 5-ös váltó beszerelése,váltótartó bak (hátsó)kialakítása,váltókulissza!Ha valaki már csinált ilyet és segítene az nagyon előre hozná a trabim elkészülését!
Segítségetek előre is köszönöm!Tomi

386  Bandi 2009-08-19 16:51:35

Íme egy pár kép Alsóőrsröl!!
http://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39366&

385  Spityu 2009-08-19 13:56:14

Hát [url=http://aukcio.hvg.hu/item/view/index.php?cod=149075636]erre[/url] jól lecsapott a "szerencsés" nyertes. Kár, hogy nem gyári.

384 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-19 13:41:59

Ez az Én Trabant 500-asom:
[img]http://lh6.ggpht.com/_rHI9YjkTJDY/SkDvanvDXtI/AAAAAAAAAlU/UU71TaoVxsY/s288/SSA43356.JPG[/img]

Ha valaki megtudná pontossan mondani milyen évjárat akkor azt megköszönném!

383 Tóth Péter 2009-08-19 11:49:22  Előzmény:jocking .: 52224

Én is beszéltem múltkor a csajszival, azt mondta, hogy érdeklődjek, a múlt héten, de akkor elfelejtettem, a héten pedig nem müxik a telójuk.
Így írtam nekik e-mailt, de arra meg nem kaptam választ.
Jövőhéten újra próbálkozok.

382 jocking . 2009-08-19 11:30:41

Tegnap utánanéztem kicsit a Revell Trabi makettjének. Megjelenésre 2009 Augusztust írnak egyes [url=http://www.jatek-makett.hu/bolt.revell.reszletes.7256_R!Revell-Trabant-601-Limousine-7256-.html]weboldalakon[/url]. Rákérdeztem egy elég nagy hányadban makettekkel foglakozó játékboltban. Ott megtudtam, hogy a megjelenés nem hónapos, hanem negyedéves bontásban van rendszerezve, tehát ez az augusztus elég felejtős dátum, még a nagykerbe sem érkezett egyetlen makett sem. Ahogy megtudtam, a megjelenés inkább szeptember első néhány hetében várható.

381 Fejer Hunor 2009-08-18 19:40:59  Előzmény:Gonda László: 52222

Én is Marosvásárhelyen lakom.

380 Gonda László 2009-08-18 19:32:23  Előzmény:Fejer Hunor: 52210

Merre laksz? Mert a párom Mvásárhelyen lakott, ott jöttünk össze, azóta is járunk ki minden évben...

379 Gonda László 2009-08-18 19:30:39  Előzmény:Fejer Hunor: 52215

Nekem is repedtek a 4T búrák hátul. De kapok ingyen havertól 2T lámpát, csak búrát kell vennem rá. Olcsóbb, mint a 4T búra! S amúgy is jobban tetszik a kétütem kinézete :-)

378 Velikán Attila 2009-08-18 19:24:22  Előzmény:Fejer Hunor: 52215

Én most ujítottam föl a féket kompletten 40.000 forintból. Egy munkahenger 4300 pénz pl. Fékcsövek, folyadék, betétek, szabályzás, miegymás.
Kicsit magamhoz kell térjek még..... Erre azért nem szánítottam

377 Faragó Péter 2009-08-18 11:55:25  Előzmény:Bíró Norbert: 52218

Nem vészes! Csak naggyát tudok, azért nem írtam! Kb12 ezer.

376 Bíró Norbert 2009-08-17 22:41:08  Előzmény:Faragó Péter: 52200

Köszi a segítséget!!!! Amúgy nem az én kocsimat akarom eladni neki, hanem majd keresünk egyet, de így értelemszerű nagyjából az ügymenet!!! Köszi!!! Gondolom szép pénz lesz ez a móka...

375 jocking . 2009-08-17 20:29:47  Előzmény:Fejer Hunor: 52215

4T lámpacuccoknak itt is szép ára van, egy tolatólámpa búra majdnem 2000 Ft. Tedd inkább vissza a 2T lámpáit, szép az.;)

374 Fejer Hunor 2009-08-17 20:25:23  Előzmény:G J: 52214

1. a hátsó lámpat egy 4T trabiról szedtem és a jobb oldalt már kapott egy új burát is rá
2. a csomagtartó kárpit is a 4T donorból van, és a padlókárpit az házi gyártmány
3. igen az ülések renault twingóból vannak