Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

457  Spityu 2009-08-25 15:37:35

Ó... ne már...

456 Reining Ádám 2009-08-25 15:31:32

Hali tothpeter!
Nem csak azért adod el mert rengeteg problémád volt vele amit itt a fórumon is emlegettél mindig és belefáradtál? Emiatt ne add el! Vagy már meg is vetted az új járgányt, ha igen mire esett a választásod? Üdv.

455 szilágyi József 2009-08-25 15:31:24

hali! a terep trabantomra szeretnék galjtörőt:D segítségetek kérem hogy hogy kéne??!!! nagyon várom az ötleteket.

454 Nagy Donát 2009-08-25 13:51:20  Előzmény:Mazur Balázs: 52294

Jaja tudom én. Hát együtt néztük, nem volt az olyan rossz. De én előre szóltam, hogy eléggé flegmán áll a dolgokhoz :(.

453  Spityu 2009-08-25 12:16:49  Előzmény:Nagy Donát: 52293

Hú... első olvasatra azt hittem, hogy muterod kasznizik. :D

452 Mazur Balázs 2009-08-25 12:13:04  Előzmény:Nagy Donát: 52293

Ez megint olyan dolog, azt mondd amit akar. Egyetlen szem rozsda sem volt az utastérben, egyedül a bal kerékdobnál egy kicsi. Ncces lesz az ár 65eFt+az anyagár amit vettem, de legalább normálisan meg lesz csinálva. Muterodtól meg bocs. Ne ígérgessen neki időpontot ha nem látja a dolgok végét.

451 Nagy Donát 2009-08-25 09:49:57  Előzmény:Mazur Balázs: 52290

Mazsi, anyum miattad nem tudja vinni a kasznishoz a kispolskit, mert megcsúszott időben a tiéddel, állítólag majdnem kettétört :).
Amúgy, nekem is kellett volna küszöböt cserélni (mint láttuk), de majd legközelebb.

450 Mazur Balázs 2009-08-25 09:33:18  Előzmény:Tóth Péter: 52291

Aha értem köszönöm! Érdekes, mert csak nagyobb sebességnél mondjuk úgy 30 40 fölött érezhető ez amit mondtam, ezért gyanakodtam a kerékre. Köszönöm segítőkészzszssszzsségedet :)

449 Tóth Péter 2009-08-25 09:23:19  Előzmény:Mazur Balázs: 52290

Meg kell zsírozni a függőcsapszegeket, ha így sem jó, akkor szét kell szedni és meg kell csiszolni, majd zsírozni.
Nekem is így lett jó, előtte nehezen lehetett tekergetni.

448 Mazur Balázs 2009-08-25 09:21:50

Sziasztok! Van egy 2T trabim, és következő vele a problémám. A kormányt könnyebben tudom balra fordítani mint jobbra, tehát kevesebb erővel tudom fordítani balra, mint jobbra. Lehet ennek oka a rossz kerékbeállítás? 1 hónapja vettem őt :)

447 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-25 05:37:17  Előzmény:Varga Tibor: 52288

Az nem lett bántva 1álltalán.:S

446 Varga Tibor 2009-08-24 22:37:21  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 52285

vezérlőtárcsa helyes irányban áll?vagy az nem lett bántva?

445 Varga Tibor 2009-08-24 22:36:05  Előzmény:Nagy Gergő: 52286

Javaslom olvasd el a cikket, ha még nem tetted volna, hátha az alapján el tudsz indulni a hibakeresésben.

[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]

Amúgy alapjárat miatt nem fog otthagyni az út szélén, 70km-nél sokkal többet elmegy az a kocsi:)

444 Nagy Gergő 2009-08-24 19:50:06


Sziasztok!

Van 1 4T trabim. Minden szép és jó de valahogy az alapjárat sose az igazi van amikor van van amikor nincs. Már legalább 2-3 karbit tettünk mindig ment vagy 2hétig de utánna megint csak a kinlódás volt, takarítjuk is. Lehet máshol van a probléma? Nagyon fontos lenne minnél hamarabb rájönnöm mert jövöhéten költöznöm kell miskolcra mert kezdődik a suli:S Bizonytalanul meg nagyon nem akarok elindulni hogy most lehet megáll vagy valami. Valamint szerintetek ha üzembiztos akkor be lehet vele vállalni egy 70 km-es távot mert annyira lakom Miskolctól???

Minden választ hozzászólást várok ja és jó lenne konyhanyelven mert annyira nem vágom ezt a témát.;)

443 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-24 18:45:07  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52284

Sziasztok,
szeretnék egy nagyon nagy kérdést feltenni tegnap probálkoztam ezzel a kérdéssel, de több kéz több erő. Következő volt cserélve nálam dugattyú minden, tegnap elkezdett olyat csinálni hogy pöccre beindul, minden klafa, de közepes fordulatnál elkezd picit rángatozni az auto, ezt végig csinálja 3ig aztán ha 4esben leveszem a lábam 1-3 kocannásos hang utána semmi. Ja és ami még nem tetszik füstöl de nagyon a kipufogó. Okés h füstölnie is kell de nagyon füstöl. Kaptam infot gyertyáról h lehet h az a baj de hátha tud még valaki jó 5letet adni. Ja és kegyetlen lusta a gép. Segitségeteket előre is köszönöm.

442 tóth furdzsenxia 2009-08-24 17:19:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 52264

akár lehet egy rossz tűszelep is.vagy egy rosszul beállított benzin levegő is.a gyertya szine milyen?

441 Mazák Viktor 2009-08-23 12:43:30  Előzmény:Gonda László: 52282

Igen, ez az egy tankra jutó megkergetés kötelező. Sok mindent pucol, ami nem oda való. Hirtelen, hosszabb távú nagyobb vákuum, magasabb hőmérséklet, ami a nehéz karteranyagot lazítja, az esetleges enyhe kokszdarabokat az égéstérben oldja.

Mindenesetre tényleg csak gratulálni tudok ahhoz a városi fogyihoz.

440 Gonda László 2009-08-23 12:37:39  Előzmény:Mazák Viktor: 52276

Most 57000 van a km számlálóban, én januárban volt két éve, hogy vettem, azóta ~35000 km-t mentem vele. A melegedéssel tavaly nyáron volt gond, mert hol kapcsolt a venti, hol nem, de akkor sem ette meg a hengerfej tömítést, de biztosra menve kicseréltem benne. Nem melegszik városban sem, csak ha nagyon sokat araszolok, de akkor is a második zöldbe megy bele, de kapcsol a venti, s visszamegy az első zöldbe. Nem szegény a keverékem. S nagyon jól megy a gép. A titok nekem abban rejlik, minden héten autópályázok vele vagy 10km-t, s ott meghajtom egy kicsit 100-130-as tempóval. Mert ha ezt nem ejtem meg, ellustul, s olyankor kezd jobban fogyasztani. Akkor nem is kicsit, volt olyan, hogy két hónapig nem voltam csak városban vele, s olyankor fogysztott 8liternél is többet.

439 Mazák Viktor 2009-08-22 22:47:37

Ha nagyon hülyebiztosra akarsz menni, akkor 4ütemű varjúmotor(igen, a wartburgra gondolok), vagy 1,4s VW motor (polo, golf). Bár az egynégyhez is lehet kell hággeszteni egy bakot.

438 Velikán Attila 2009-08-22 20:03:40  Előzmény:Nagy József: 52279

Mit a legkönnyebb és legegyszerűbb belerakni? Hát egy tuti jó 601es Trabi motort. :D

437 Nagy József 2009-08-22 18:51:25

Szeretnék a trabantomba motort cserélni milyen motort ajánlotok mit a legkönnyebb és legegyszerűbb belerakni! kasznihoz hozzányúlás kizárva mert most volt kasznizva a 601-sem

436 Orosz László 2009-08-22 18:42:14

Szevasztok kollégák.Olyan kérdésem lenne azokhoz akik voltak idén a 3. miskolci találkozón,hogy nincs meg valakinek a felvonulásról a külső videó?Nem baj ha nem az egész csak a wartburgokról is elég lenne.Aki tud ebben segíteni vagy itt vagy a wartburg853@freemail.hu címre dobjon már egy üzit.Előre is köszönöm.

435   2009-08-22 18:07:57  Előzmény:Mazák Viktor: 52275

:D "neszórakozzámá XD

Ez nagyon jó :D

434 Mazák Viktor 2009-08-22 17:01:40  Előzmény:Gonda László: 52263


Hát laszlo, akkor neked bizony nagyon faszán el van találva, őszíntén szólva szerintem te nagyon tudhatsz vezetni, vagy legalábbis úgy használod a kocsit ahogy a legjobb neki. Viszont egy kis minimális frusztráció van bennem azzal kapcsolatban, hogy nem fordulhat-e elő az, hogy túl szegény a keveréked? Mondjuk tőled nem hallottam, hogy melegszik, meg hogy megevett volna HF tömítést. KM mennyi van a gépben? Csak mert ha sok, akkor biztos semmi gond.

433 Mazák Viktor 2009-08-22 16:57:49  Előzmény:Ackermann Balázs: 52262


Fater mellett mutattam, hogy hogy megy ez, aztán váááó meg csak nézett, aztán egyszer túlhúztam a kettest(ahhoz, hogy 3masba be tudjam tenni) és enyhén, éppen hogy hallhatóan úgy roppant bele a hármasba, apám meg NESZÓRAKOZZÁMÁ :D. Hát igen, ezt különórán kell megtanulni, meg fontos az is, hogy ne legyen kb. 3 féldisznó a kocsiban, mer úgy sokkal hamarabb megérzi ha rossz a fordulatszám tartomány. Amúgy jó érzés "érezni" a gépállatot, meg ahogy lényegében beszívja a helyére a váltót :D.

432   2009-08-22 16:10:02  Előzmény:Hajdú Norbert: 52273

nem sokféle gyertya volt benne, de mind kormos volt mindig. nyílván az lenne a legjobb, ha műszerrel állítanák be a gyújtásszöget. kösz a segítséget :D

hello

431 Hajdú Norbert 2009-08-22 16:06:43  Előzmény: : 52272

Akkor viszont vagy gyertya a baj,vagy a beállítás!
Áttolják nyugi!
Lépnem kell!!
Majd leszek valamelyik nap!
Cső.

430   2009-08-22 16:01:05  Előzmény:Hajdú Norbert: 52271

Az már cserélve van egy ideje, kiválóan működik. a gyújtásszög viszont csak fülre van belőve, ami nem a legjobb. Ráadásul köv héten zöldkártyáztatni kell a gépet.

429 Hajdú Norbert 2009-08-22 15:58:37  Előzmény: : 52270

leveszed a csövet a karbiról, megszívod, és ha benne marad a vákuum a csőben,akkor jó a szabályzó.

428   2009-08-22 15:53:59  Előzmény:Hajdú Norbert: 52269

Szia, igen, 4T. Mit nézzek rajta?

427 Hajdú Norbert 2009-08-22 15:53:04  Előzmény: : 52267

Szeva Jurij!
1.1-es trabi ami neked van?
Ha igen,akkor nézd meg a vákumos gyújtáselőszabályzót!
Ha 1.1-ed van,akkor majd mondom,hogy hogyan kell.
Cső!!!;)

426 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-22 15:19:49

Ez a videó nagyon vicces:D
Gratulálok a kitalálónak! Nekem:D

[b]Trabant piramis[/b]
[url]http://videa.hu/videok/vicces/trabant-piramis-15-trabibol.-csinaldmagad-idiota-kiserlet-UIaElnG7FW9FLRAN[/url]


TrabiORR

425   2009-08-22 13:13:42  Előzmény:Őry Gábor: 52266

hát nekem városban átlag 10 liter összejön, bár az biztos, hogy valami nincs rendben, mert a gyertyák kormosak.

424 Őry Gábor 2009-08-22 12:00:53  Előzmény: : 52261

Nekem meg rossz álom.:evil:

423 Őry Gábor 2009-08-22 11:59:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 52264

Miért, milyen autód van? Chevy Corvette?

422 Madocsai Gergely 2009-08-22 07:56:57

Én most néztem, Alsóörsre, 7-es úton 17L-t zabált.(igaz ebben 1-2 elb*szóka is benne wan, de nem sok) Mi lett wolna, ha nyomom is neki?!
(gyári, alapméretes konstelláció)

Hazafelé detto. Nemrég raktam össze, egyedül a benzinszintet nem néztem, lehet ez a ludas.

421 Gonda László 2009-08-22 07:00:05  Előzmény: : 52261

Általában városban járok (pesti vagyok, pesten dolgozok), s tankoláskor nullázom a napiszámlálót. Általában 350-360 km után tankolok, s akkor szokott belemenni 21-22 liter. Tléen kb egy liter pluszba.

420 Ackermann Balázs 2009-08-22 06:17:31  Előzmény:Mazák Viktor: 52232

2T-n gyakran váltok úgy, ott a legkönnyebb a 4-es a szabadonfutó miatt. Nekem négyütemű autón szinte soha nem sikerült, 2T-n annyira jól eltalálható a fordulat a hang miatt, hogy még váltó is marad hosszútávon. :)

419   2009-08-22 00:03:02  Előzmény:Gonda László: 52260

nálam a városi 7 literes fogyasztás is szép álom :D

418 Gonda László 2009-08-21 19:48:30  Előzmény: : 52256

Nekem a nagyon dinamikus (lámpánál padlógáz...) pesti autózásban 6-6,5 liter, országúton 80-as tempóval 5-5,5liter. Még ezeken lehetne faragni legalább fél litert... :cool: Ugyanis nem finomkodom...

417 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-21 13:12:43

Tök jó!
Szerintem!
SZÁGULDÁS, TRABANT, KÉTÜTEM...

SZTK, SZTK, SZTK,
SZTK, SZTK, SZTK

Száguldás, Trabant ,kétütem
Száguldás, Trabant , kétütem
Száguldás, o-oh-ó-óoó
Száguldás, Trabant, kétütem
Száguldás, Trabant, kétütem
Száguldás, o-oh-ó-óoó

Száguldunk, élvezd a pöfögést
Trabantként kéklő hegyeken át
Zúgva süvít a szél
pöfög, felsistereg a gép,
érzem szédítő, vad mámorát

Száguldunk, füstöl a radiál
gyorsabban, 120 az ideál
Szikrázik a brilliáns
és egy Trabi oly elegáns
Fényes krómacél, tükrös metál

Pompás utakon, szuper Trabanton,
Éles kanyar után cserélünk,
Pöfög a motor, rajtad van a sor,
Angyalszemű, csak egyszer élünk,
Minden suhan, a lomb, az erdő,
Fodros hajad a szélben,
Két szem sugara fennt a felhőn,
Pöfög, töfög a fényben...

SZTK, SZTK, SZTK,

Két ütem, majd szét vet az erő,
Mellettem az álom gyönyörű nő,
Esztelen e rohanás,
Vazze, megtörtem a garázst!,
De mindez oly csodás, előkelő!

Pompás utakon, szuper Trabanton,
Éles kanyar után cserélünk,
Pöfög a motor, rajtad van a sor,
Angyalszemű, csak egyszer élünk,
Minden suhan, a lomb, az erdő,
Bodros hajad a szélben,
Két szem sugara fent a felhőn,
Pöfög, töfög a fényben...

Pompás utakon, szuper Trabanton,
Éles kanyar után cserélünk,
Pöfög a motor, rajtad van a sor,
Angyalszemű, csak egyszer élünk,
Minden suhan, a lomb, az erdő,
Bodros hajad a szélben,
Két szem sugara fent a felhőn,
Pöfög, töfög a fényben...

SZTK, SZTK, SZTK,
SZTK, SZTK, SZTK,


Gondoltam hogy ide is berakom mert ez a topic tényleg Trabantokról szól!

416 Mazák Viktor 2009-08-21 11:54:47

De nekem városban nem megy 8 fölé. ÁLTALÁBAN :D. Én is ki tudom belőle venni a 9et, de nem gyilkolom.

415 Mazák Viktor 2009-08-21 11:28:53  Előzmény: : 52256

Én is etettem vele 5,5 litert 100kmen, 80-90et menve, és volt benne egy padlógázas 130is (óra szerint, illetve kb. 2-3kmen át), este 9 körül, párás időben, ez úgy jött ki, hogy 60km alatt evett 3,3litert. Egyedül voltam, és csak a fogyasztás miatt próbáltam ki.

414   2009-08-21 11:06:42

Sziasztok!

Nemrégen mennem kellett egy kisebb útra a Trabival, és a fogyasztással kapcsolatban tapasztaltam valami igen furát (legalábbis nekem fura volt, levótamdöbbenve :D).

Szóval az úgy volt, hogy megtankoltam a kocsit, úgy, hogy a pisztoly kiakadt, utána nem töltöttem bele többet. Általában mindig így csinálom. Nos, utána irány Apafa, a főúton araszoltak a kocsik, volt hogy 1es, 2es fokozatban kellett tötyögni vagy 3-4 km-ert(vagy többet, nemtom). Utána már tudtam átlag 70el menni, jobban nem ment a sor. Debrecenben ismét kicsit lassabb volt a forgalom. Ok, megjártam Apafát, irány haza, kb 70-80nal lehetett haladni. Irány a benzinkút, hogy tudjam, mennyi ment el. Ugyanannál a benzinkútnál, de nem annál a töltőnél tankoltam, amivel előzőleg. Kattant a pisztoly, na még töltök bele, ez így kevés, ment bele egy nagyon kicsi, megint kattant. 2,5 liter ment bele, kocsiban 60 km, átlag 4,17l/100km. Ha mondjuk a pisztoly hamarabb kattant másik töltőnél egy literrel, akkor is 5,8ra jön ki átlagosan, még az sem olyan sok.

Nem tudom hogy a súly mennyire játszott szerepet, de a hátsó üléseket és az anyós ülést kiszedtem.

Városban meg benyeli a 10-11 litert.

Tényleg ennyire szélsőségesen fogyasztanak a Trabik, vagy csak én furcsálom ezt az egészet (meg csak az enyém ilyen éhes?)? :D?

Azért a hosszútávon való alacsony fogyasztásnak örülök :D legközelebb csurig tankolom, akkor legalább nagyon pontos lesz az eredmény.

Nos, várom a tapasztalatokat, valamint a paranormális tevékenységek fogalomkörébe illő fogyasztási rémtörténeteket :D

413 Madocsai Gergely 2009-08-20 15:28:12

[url=http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=500&t=9177480&na_order=]Egy kis csorgatás+rendszámok...[/url]

412 Reining Ádám 2009-08-20 15:06:43

Dehogyis!:D:D

411 Kõszeghy Levente 2009-08-20 15:05:59

Üdv!
Én úgy tudom, hogy 1990 augusztusától van új rendszám. A 2t-m július 2-án lett forgalomba helyezve és még régi rendszámot kapott.

410 Velikán Attila 2009-08-20 12:44:19  Előzmény:Sipos Tamás: 52234

"A négyütemű Trabantok éppen az új, három betű-három számos rendszám bevezetésekor készültek, azok értelemszerűen mind rögtön A-s plakettet kaptak, és mivel csak bő egy évig gyártották a típust, ezért a B-ig el sem jutottak (vagy ha igen, csak nagyon kis számban).
A kétüteműek viszont értelemszerűen a kétbetűs-négyszámos régi, kis rendszámmal futottak (az 1964-es CL-től az 1989 eleji duplabetűsökig). Azokat a kilencvenes évek második feléig át kellett rendszámozniuk a tulajoknak, ez rendszámban mérve nagyjából az A-tól G-ig tartó időszak. A tulaj olykor leadja a rendszámot, nem riad vissza az évekig tartó restaurálástól, szépítéstől, és ha talál egy húsz éve kivont példányt, extra energiával visszaállítja forgalomba. Ezért azok az autók vegyesen kaptak mindenféle rendszámot az elmúlt húsz év során."

Csikós Zsolt
totalcar.hu

409 Reining Ádám 2009-08-20 12:41:33  Előzmény:Brecska Richárd: 52247

Az én 2 üteműm 1990. áprilisi és EP-40-43 volt a régi rendszáma vagyis a tied után következett hónap és rendszám szerint is! Ez stimmel akkor!:)

408 jocking . 2009-08-20 12:40:56  Előzmény:Mazur Balázs: 52245

Esetleg egyszer már kivonták és újra forgalomba lett helyezve? Vagy ellopták a rendszámot és az előző tulaj újat kért?:confused::)