Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

507 Varga Tibor 2009-08-27 17:37:54  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52347

Na az oké hogy javasolták, de kidobtátok már belőle? Valamint hogy nincs-e eldugulva a kiegyenlítőtartály felső csöve. tehát hogy ott rendesen jön-e a víz.

506 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-27 17:32:27  Előzmény:Bende Endre: 52343

Örülök Andrew :)

505 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-27 17:31:35  Előzmény:Varga Tibor: 52340

Hm, kösz Tibke már javasolták :(
Ma a pályán lemértem, kb. 25percig minden oké, aztán világírt már a második led, még negyed óra, és már fűtést kell húznom...
Na majd valami lesz.
Azért köszönöm :)

504 Fonai László 2009-08-27 17:04:09

Köszönöm Powerliqid és Patron a segítséget!

Azért szeretném kipucolni, mert mikor hozzám került az autó eleve nem volt rajta benzinszűrő, azt csak én raktam rá és 3-at pár hónap alatt el is használtam, mert hihetetlen rozsda darabok és homokszerű üledék gyűlt fel bennük. Most már úgy tűnik, hogy szépen letisztult a rendszer, de nem tudom a korábbi hanyagság miatt mi akadt fenn a karbiban. Másrészt meg most vettem észre, hogy a légszűrőház teteje kicsit le volt csúszva, mert eldeformálódtak a pántok és nem lehetett normálisan bezárni sem. Ahogy felülről ránéztem a karburátorra nem csak szimplán kormos, hanem koszos és poros olajsár van megülve a tetején. "Félgázon" rángat is rendesen, remélem a takarítás segít a problémán.
Hozzáteszem, régebben hetekig jártam szerelőkhöz, mire be tudták lőni a karbit, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy nincs szűrő, illetve, hogy nem lehet bezárni a légszűrő házát rendesen. A szívató is csak azóta működik, mióta a könyvnek megfelelően jelre állítottam a bimetálrugó házát... Megfogadtam, hogy amit csak tudok magam fogok megcsinálni akár könyvek és leírás alapján, mert akkor abban biztos lehetek, hogy tényleg meg lett csinálva.

Elnézést a hosszúra sikeredett irományért...

503 Marton Tamás 2009-08-27 16:46:59  Előzmény:Fonai László: 52341

Szia!

Nem a fúvókák kivételétől fog elállítódni ha kipucolod, hanem attól, ha az alapjárati levegő és CO csavart is kitekered, és nem jegyezted meg hány menetet voltak becsavarva. Ugyanis a fúvóka vagy be van tekerve vagy nincs, ez a két állapot van: Ha nincs betkerve rendesen akkor rendetlen a karbi, ha be van akkor meg működnie kell. Viszont a 2 álítócsavarnál evidens, hogy nem mind1, mennyire tekered vissza őket.
Ja és ha szétszeded, akkor már ne "valamelyest" pucold ki, hanem normálisan minden részét, ennek úgy van értelme.
Amire figyelj: a felülről látható fúvókákat pucolás után ne cseréld föl, az úszóra figyelj, ne hajoljon el a tengelye, mert utána hajlamos felakadni, a tömítéseket enyén bezsírozva tedd vissza, és ha lehet legyenek újak. Az automata szívató bimetálházát úgy tedd vissza ahogy volt! (lehetőleg jelre, az a gyári állapot) Nagyjából ennyi.
A cikkek között még leírást is találsz a karbi tisztításáról ;)
Sok sikert hozzá!

502 Hajdú Norbert 2009-08-27 16:46:58  Előzmény:Fonai László: 52341

Szia!

Ha nem okoz problémát,akkor ne bántsd.
100 kilométer után úgyis megint kormos lesz fentről nézve!
De válaszolva a kérdésedre: igen szét tudod szedni anélkül,hogy be kellene pöckölni!
A lényeg: legyen egy átlátszó szűrő az AC előtt!
Így látod a benzint,ami a karbiba jut.

Szia!

501 Bende Endre 2009-08-27 12:51:41  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52332

Lacám!

Köszönjük a képeket! Csudajó :) már hátteret is választottam :)
THX THX THX!!!

500  Spityu 2009-08-27 12:27:55

Nem értek a ködlámpákhoz, de ha tényleg eredeti és típustiszta, akkor ennyiért ajándék (vagy hibás :P ):

[url]http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=9f8127d1b4d88da46904554bfd2ae329&s=53[/url]

499 Fonai László 2009-08-27 11:31:49

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy szét lehet-e úgy szedni egy 4T trabi karburátorát, hogy ne kelljen összerakás után beállítani megint? Értem ezalatt, hogy ha a fúvókákat nem piszkálom meg, akkor összerakva elvileg működnie kell anélkül, hogy szaki látná? Ki szeretném pucolni valamelyest, mert eléggé redvásnak tűnik.
Üdv.

498 Varga Tibor 2009-08-27 07:48:15  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52334

Dobd ki a termosztátot belőle, és ha úgy is melegszik, akkor van bajság.

497 Nagy Donát 2009-08-27 07:38:07  Előzmény:Őry Gábor: 52336

Nagyon szépen köszönöm!

496   2009-08-27 07:18:24

nem tudom miert jott be ennyiszer.

495 Tóth Péter 2009-08-27 07:16:09  Előzmény:Nagy Donát: 52318

ezt nem kellett volna ennyiszer beírni, egyből is megértjük.
Mennj el egy bontóba és keress, ez a legkézenfekvőbb!!

494 Őry Gábor 2009-08-27 07:12:14  Előzmény:Nagy Donát: 52318

Alsó föggőcsap old, féltengely ki, egy megfelelő csődarabbal belülről kiütni az agyat. Ha kinnt van, le kell gyógyítani a csapágycsészét, az agynak egy finom csiszolás, zsírozás, vissza. Számíts rá hogy a zégergyűrűn át fog préselődni a csapágy tömítése. Ha durva az eset, akkor le kell bontani az egészet, és préssel kivenni. A féltengelyt ne húzd ki a váltóból, kösd fel egy dróttal, mert szét fog hullani a csillag.

493 Kovács Imre 2009-08-26 22:02:23  Előzmény:Kristóf Máté: 52312

6206 u.az mint a 601-esé

492 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-26 21:18:35  Előzmény:Molnár György: 52333

A Blikk címlapra, Combora most nem reagálnék. Nem idevaló.
Viszont.

Jim kicserélte a vízpumpámat Köszönet érte (és Tündérnek is) viszont folyamatosan melegszik a vízem hosszútávon 100-110 körül.
Egyesek szerint termosztát, de már hallottam hengerfejet is :)
Na mindegy.
Adom kölcsön, de így nem vagyok benne biztos, hogy odaadjam.

491 Molnár György 2009-08-26 21:10:38

Most hogy így mondod (írod ) laca ez tarbant topik. Szal volt az az eset a 71 es úton aszem. mikor a gyujtáselosztó rotor megadta magát. Hozzáteszem én is jártam már így. De megjavult hamar.
Akkor az a "fehér trabant,és combó" az tudom miért nem állt meg.
Egyébként az áthidalással mármint a rotor áthidalással gyilkotak már szét elosztót.

490 CIX Digitcam Laca :) 2009-08-26 21:05:18

Khm... Ide talán megfelelő:
[url=http://cix688.uw.hu/talalkozok2009.html]TWK Találkozó Alsóörs 2009. képei[/url]

Ha ide sem való, sorry.

489 Muczán Gábor 2009-08-26 18:26:23  Előzmény:szilágyi József: 52321

"nem tud vki vmilyen összkerék meghajtást trabihoz??"

Ilyen nics. Gondold végig egy összkerekes hajtásláncát, és rájössz, hogy csak motor-váltó-hajtáslánc-felfüggesztés csere-átépítéssel megoldható ez.
Vagy egy bölcső bereszelése hátra, és kapsz egy bizonytalan hobbi krosszautó félét.
A legegyszerűbb: végy egy Német vagy Osztrák olcsó Suzuki Samurai-t.
Bódé le, kis fürgéceléssel Trabi bódé rá. Még a tengelytáv is stimmel.
Zwickauban láttam is egy ilyet. Nagyon jópofa volt. A bódén semminemű szabdalás nem látszott.

MG

488 Lizák Péter 2009-08-26 17:47:56  Előzmény:jocking .: 52328

Ezt én is szeretném tudni úgy találtam még anno DC-n. Valakinél trabis cuccok közt volt.

487 (Törölt felhasználó) 2009-08-26 17:27:46  Előzmény:Nagy Donát: 52327

lehet hogy be van rohadva a m.henger.

486 jocking . 2009-08-26 17:24:43  Előzmény:Lizák Péter: 52326

Mivel sikerült ezt a videót elkövetni?:eek::cool:

485 Nagy Donát 2009-08-26 17:17:13

Végül is, sikerült az agy levétele nélkül megcsinálnom amit akartam. Bár nem lett jó :(.

Szóval, az alap dolog, amiért le kellett (volna) szednem, az, hogy befog a fék. Most jól megzsíroztam az utánállítót, a fékmunkahengerek "oldalát" ahol a fékpofával érintkeznek. Viszont, még mindig befog a fék :S. Mit szokás csinálni/ megnézni iylen esetben?

484 Lizák Péter 2009-08-26 16:51:57  Előzmény:szilágyi József: 52320

youttube.com keresőbe beírod: trabant underground

ott látsz egyet

[url=http://www.youtube.com/watch?v=rhRuS71mxbM]Itt nézd meg[/url]

483   2009-08-26 15:25:46

sziasztok! sos keresek trabant bal elso oldalso (vezeto melletti) ajtoba valo uveget (lehet h sint is), mert lehuzasnal beesett es osszetort. lehetoleg olyan irjon aki budapesti (lehetoleg buda) es be is tudna szerelni mert nekem lovesem nincs hogyan kell! elegge sos, mert ejjelre nem tudom hova tenni! irjatok dad@dad.hu koszonom szepen!

482   2009-08-26 14:33:49  Előzmény:Szabó Gábor: 52323

Egyelőre még sehogy, csak a műanyagra van rögzítve, és rezeg mint a rosszbaj, csak azért tettem fel, hogy megnézzem, hogy néz ki, de le is szedtem. hajlítok laposvasból valami merevítőt, és úgy megmerevítem. Így nagyon nem jó, de a látvány nem rossz :) Amúgy még be sincs kötve :D

481 Szabó Gábor 2009-08-26 13:05:56  Előzmény: : 52313

Rögzítést hogy oldottad meg? Nem fognak rezegni menet közben?

480 Mazur Balázs 2009-08-26 12:26:14  Előzmény:Nagy Donát: 52318

Ugyanaz mint a múltkor? Az agyhoz szó szerint hozzánőtt a csapágy forgórésze? Kedves olvasóközönség, a múltkor kb úgy tudtuk kicibálni forgatni hogy kijött a csapágy forgórésze. Ez volt egy óra, utána az agyól leütni a csapágy forgórészét, ez megint egy óra. Megcsiszoltuk lezsiroztuk csak úgy felcuppant, most meg #Đ$@ß&-ik lejönni

479 szilágyi József 2009-08-26 11:38:34

apropó nem tud vki vmilyen összkerék meghajtást trabihoz??

478 szilágyi József 2009-08-26 11:37:40

hali! a terep trabantomra szeretnék galjtörőt:D segítségetek kérem hogy hogy kéne??!!! nagyon várom az ötleteket.

477 Tóth Péter 2009-08-26 11:17:39  Előzmény:Nagy Donát: 52318

Így viszont nem tudok segíteni.

476 Nagy Donát 2009-08-26 11:14:28

Na, akkor leírom jobban :). Kereket leszedtem, fékdobot leszedtem, kerékanyát (30-as) leszedtem, alátétet leszedtem. A bal oldalon a kerékagyat úgy szedtem le, hogy a kereket fordítva felraktam (legyen jó fogás), anyát rá, és szépen lehúztam a kerékkel együtt a kerékagyat.
A jobb oldalon viszont meg sem moccan :S. Nem kéne semminek sem tartani, mégse jön le. A múltkor már le kellett venni, akkor is, csapágyastul esett ki. Utána jól megzsíroztunk mindent, hogy legközelebb jó legyen. De lám, most még úgysem jön le :S. Szóval valami ötlet kéne, mihez kezdjek :S.

475 Tóth Péter 2009-08-26 11:08:17  Előzmény:Tóth Péter: 52316

Persze nem árt levenni előtte a fékdobot.

474 Tóth Péter 2009-08-26 11:06:23  Előzmény: : 52315

Elöl 30-as, hátúl 36-os.

emeld meg a kcosit, tedd vissza a kerekeket és ha lent van az anya, akkor a kereket fogva húzd le.

473   2009-08-26 11:03:32  Előzmény:Nagy Donát: 52314

azt a nagy 36os anyát akarod levarázsolni? légkulcsnak nem okoz gondot.

472 Nagy Donát 2009-08-26 11:01:35

Nagyon nagy gondom van. Le kéne szednem a kerékagyat elöl, bal oldalon szépen le is jött, de jobb oldalon meg se moccan. Kalapács, WD40, 3 órája szenvedek vele, de meg sem moccan. Már múltkor is csapágyastól jött ki, de most már úgy sem. Van valami ötletetek? '89-es a kocsi.

471   2009-08-26 10:08:28

Felraktam az ingyen szerzett(sufniban találtam) Danuvia ködlámpáimat, hogy megnézzem, hogy is állna a kocsin, szerintem szépek :D

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/090826/trabikodlampa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

470 Kristóf Máté 2009-08-26 09:11:34

Helló
Segítségeteket kérem Trabant 1.1 hátsokerék csapágyainak méreteit szeretném megtudni!
Előre is köszönöm!!!

469 Hollós Gerg? 2009-08-25 22:49:29  Előzmény:Nagy Gergő: 52286

Szia!

Próbáld meg a motorelektronika cseréjét.
Kérj egyet kölcsön egy olyan Trabant/Wartburgból amelyikben jó az alapjárat és nézd meg.
Nekem is csinált ilyet a 4T trabim.Egy ideig egyszer volt alapjárat, egyszer nem aztán totál kihalt belőle ez a funkció.
Na ekkor tanul meg az ember 2 lábbal 3 pedált kezelni.
Amúgy miután kicseréltem az elektronikát jó lett.
Azt hiszem az 5 pólusú vezérli az alapjáratot.

468 Mazur Balázs 2009-08-25 21:46:08  Előzmény:Korpai Tamás: 52308

Kösz a kielégítő választ :). Sajna most kasznyisnál van a kocsi, így nem tudok vele foglalkozni. Mindenképpen meg szeretném csinálni fényezés előtt. Ha valami gáz van akkor majd felhívlak ha nem baj.Jóestét

467 Kolonics Tamás 2009-08-25 20:38:54  Előzmény:Katona Zoltán: 52305

Szia.Meg néztem a videót amit feltöltöttél,gratulálok nagyon szép Trabid lett!

466 Korpai Tamás 2009-08-25 19:56:29  Előzmény:Mazur Balázs: 52290

Valószínűleg függőcsapszeg és kerékösszetartás a probléma. A függőcsapszegeket ki kell tisztítani, ha kell perselyt cserélni, így már könnyű lesz a kormányzás. Ha a hiba ezután is fennáll kerékösszetartást is kell állítani. Nagyobb összetartás hiba esetén az adott oldali gumi jobban is kopik. Szerintem ezzel van a hiba.

465 Fodor Márk 2009-08-25 18:42:39

1 pár alsóörsi kép: http://customandflex.lapunk.hu/?modul=galeria&a=51778&

464 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-25 18:07:03  Előzmény:Katona Zoltán: 52305

Nagyon király a videó!!! Gratulálok szép verda lett!

463 Katona Zoltán 2009-08-25 17:57:04

Feltöltöttem a kocsim készülésének videoklipjét, akit esetleg érdekel megnézheti:

[url]http://www.trabantcabrio.extra.hu/video/video.html[/url]

3 percben büdös sok kép, kicsit gépigényes is a lejátszása.

462 Reining Ádám 2009-08-25 17:24:10  Előzmény:Tóth Péter: 52303

Na ezt már jó olvasni! Trabi4EVER!

461 Tóth Péter 2009-08-25 16:31:11  Előzmény:Reining Ádám: 52298

Kicsit összejött most minden, de meggondoltam magam, mégse adom el.
A szívem szakadna meg!

460 (Törölt felhasználó) 2009-08-25 16:15:41  Előzmény: Spityu: 52301

Ok megnézem az emailt.

459  Spityu 2009-08-25 16:11:58

Gumikat megvettem ezennel, amennyiben lehetséges. Többit mail-ben.

458 (Törölt felhasználó) 2009-08-25 16:01:46

Másik téma ill. egy kérdés: Maruti és a Trabant felninek ugyanaz az osztóköre? Ill rámegy a trabi felnire a maruti virsligumi?
Bocs ha marhaságot kérdezek de van itthon az is hátha valakinek jólenne.