Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Gondolj csak bele: Beteszik a kat-ot mondjuk 40 rongyért. Zöldkártya így 50-55 lesz. Következő zöldkártya csak több lehet, mert ugyis emelnek rajta. Aztán 2-3 év és lehet szar anyagból összerakni a mocit. Az nem 50 lesz. Szóval 3 év alatt kiperkálsz kb. 3*50-55 ezret a zöldkártyára és még mondjuk 70-et a moci felújítására. Te így nem lennél anyagias?!??!?!
Hát, eleve rontja az amúgy sem nagy teljesítményt. A katalizátor évente megy tönkre, a motor maga meg 3 évente. Nem mellesleg felesleges b*szogatás, nem ettől fog megmenekülni a Föld a pusztulástól...
Srácok, egyik haverom meg akarja ültetni a Trabiját. Plusz egy kis terpesztés pogácsával. Ehhez, kell egy új csavar oda, ahol a pogácsa (fémcsöcs) van. Viszont nem tudja, milyen csavart kéne vennie, ami olyan mint a gyári (csak ugye hosszabb). Tudja esetleg valaki, mik a csavar adatai, amik ott vannak?
Ahogy Spityu mondja, SEHOL SEM KELL KATALIZÁTOR! Egy szigorított határérték van, amit úgy érsz el, ahogy akarsz! Sehol nincs előírva katalizátor, és sehol sem kérhetik számon!!
Egyedül, ha már a forgalmiba bele van írva, hogy azzal szerelt, akkor műszakin fent kell lennie.
Nem is kell feltétlenül kiskapu: az előgyújtás levételével (öt perces meló) jelentősen csökkenthető a CO és a CH kibocsátás is, csak utána vissza kell állítani mindent, mert megeszi a gatyádat is. Persze nem árt egy full gyári H 1-1-es karbi, sovány keverék, meg valami jobb olaj.
Helló Mindenkinek! Ma beszéltem a makett bolttal. url]http://www.jatek-makett.hu/bolt.revell.reszletes.7256_R!Revell-Trabant-601-Limousine-7256-.html[/url] Ha még nem rendelted meg a Trabi makettett, akkor gyorsan tedd meg. Állítólag kb 40 db-ot hoznak belőle és a fele már előrendelés útján elkelt. Szóval siess a rendeléssel.[
A rendeletben szerintem a "katalizátor" szó nem szerepel, így ebben a formában nem igaz. Az már egy másik kérdés, hogy sok járgány csak úgy menne át. De abszolút nem az egyetlen út, ott van még a következő pár lehetőség: keverékszegényítés mérésig, illetve a mérés különféle ilyen-olyan kijátszása. Ez utóbbi valóban nem mindig megoldható.
Lancelot: A rendeletben az szerepel, aki 2004. 05.01 után lesz tulajdonosa a 2T-nek, annak kell a katalizátor, mert külömben nem kaphat ZÖLD KÁRTYÁT! A kiskapuk kijátszása nem sikerül mindenkinek!!
SZabi, nekem nagyon tetszik a géped. Mikor én vettem a sajátomat, egy zöld volt, meg egy iylen barna is. A zöldet hoztam el. Mondjuk nem bántam meg, jobban kitűnik a tömegből. Enyém is tiszta gyári volt, a barna is, bár fakultabb, és a műszaki állapotát sem tudom már annak. De 50e Ft volt sajnos :(. Én 100e Ft-ot tartanék reális árnak, amennyiért TALÁN megveszik. Sajnos. Ennél sokkal nagyobb értéke van, csak ezzel a katalizátoros mítosszal meg mindennel, sajnos nem igazán akar venni senki sem 2T Trabit :(.
A gyújtás beállítása, amennyiben elektronikus, a világ legegyszerűbb dolga: kell hozzá egy csavarhúzó és egy tolómérő. gyújtásfedél levesz, gyertyák ki. gyújtás ráad, addig tekered a főtengelyt a ventilátorral, amíg a pipában hallasz egy kattanást. Ekkor tolómérővel megméred, hogy a dugó teteje mennyire van a gyertyanyílás élétől. tovább tekered a főtengelyt a menetirányba, és megkeresed a holtpontot. A holtpont megtalálása nem olyan könnyű a szinuszos összefüggés miatt, ezért jobb egy digitális tolómérő. A beállítás: Beállítod, a dugó tetejét a kívánt értékre a felső holtponttól visszafelé. Ezután meglazítos a gyújtásjeladót rögzítő két csavart, és addig tekered a jeladót, amíg a pipában kattanást hallasz. Ekkor rögzíted a jeladót, és leellenőrzöd a mérést. A márást az egyes hengernél kezd (a sebváltó felől), a másik henger elvileg automatikusan 180 fokkal később gyújt, tehát azzal nem kell foglalkozni. Vigyázz, hogy öt percnél hosszabb ideig ne legyen rajta a gyújtás, mert leéghetnek a vezérlőrész tranzisztorai. Ha már ki van véve a gyertya, nézz bele a hengerekbe, nem kokszos-e a dugók teteje. Ha kokszos, akkor az okozza a csörgést, ha lejjebb veszed az előgyújtást az segít egy darabig, de csökken a teljesítmény. Nagyobb főfúvóka javasolt, a több benzin jobban hűti a hengereket, csökkenti a csörgést. De a kokszolást nem úszod meg. Tiszta hengerekkel 125-ös fúvókával 5 milliméteres gyújtásnál sem csörög.
Egyébként a közgyűlés időpontja engem is foglalkoztat, de nem jutottam semmire.
Van valami javaslat? Jó lenne vmelyik péntek este, de mindenképp szeptemberben. Figyelembe kell venni, hogy sokan csak levélben elérhetőek, és nyomtatni, csomagolni, meg kivárni hogy bedobja a postás, az kb 10 nap. Tehát modjuk a szeptember 18 péntek, az szoros határeset! De legalább nem "időhúzós" verzió!
Kérem azokat akik eljönének, meg akiknek el kell jönnie :--))) hogy akkor vitassuk meg. Ha nem sikerül, akkor kijelölök egy időpontot, és lesz ami lesz:-(
Akik fórum moderátori, illetve helyettesítési funkcióra jelentkeztek, azoknak is fontos lenne, hogy vagy a közgyűlést megelőző megbeszélésen, vagy (ha nem tudnak különböző okok miatt jönni) egy zárt topicon, amit csak ők (mi) látunk megbeszéljük a moderálási leosztást. Akik eddig is voltak, és megerősítették részvételi szándékukat: Tiberius (veterán topicot jelenleg is csinálja), Tibke
Akik újonnan jelentkeztek: 4TRed , mr120bpm (helyettes moderátor). Ők küldték el mailban a jelentkezést a klubnak. Voltak akik csak említették valahol a fórumokon hogy segítenének, ne hezitáljanak, hanem írjanak a klubnak. Várom a jelentkezéseket, hogy elkezdhessük az érdemi munkát a zárt topicon.
Az O gyűrű egy húszforintos alkatrész, tömítésboltban lehet kapni többféle méretben, neked valószínűleg olyan 6X1-es kell, ha ez vastag, akkor többfélét is ki lehet próbálni. A tengelyen van egy horony a gázkar felőli oldalon, oda kell berakni. Ehhez szét kell szedni az egységet: gázemeltyűk le, pillagbószelep csavarjai ki (óvatosan, jól megnyomva és nagy erővel és csak nagyon jó csavarhúzóval) szelep ki, a másik oldalon az úszóház oldalán van egy nagyméretű alumínium csavar, kifelé vele. Fedél le, láthatóvá válik egy fekete csavar az úszóház pereme mellett, ez tartja a tengelyt oldalirányban, kifelé vele. Utána már csak a dúsító emelőbütykét kell lecavarni egy nyolcas dugóval, és kijöhet a tengely. Visszaszereléskor olajozd meg egy kicsit.
NagySzabi:A valóságot megmondva, a 2T-nek ára nincs, egyszerűen eladhatatlan, figyelembe véve az új tulaj katalizátor kötelezettségét, alkatrész probléma(főtengely)!Inkább tartsd meg magadnat! Az átírást kölcsönadási papírral tudod kikerülni!
Igen, sajna a garázsajtó valamikor rácsukódott, szegény öreganyám azt sem vette észre, hogy mikor meg hogy. Na ezért jobb is, hogy nem vezet már. Egy kis előgyújtást kell állítani neki, mert csörög, de ennyi. Egyben van a gép, legalább is amennyit én vezettem, bár referenciám nincs. Váltó iszonyat jó, kisujjal lehet pöckölgetni, szabadonfutó pöpec, fékek jók. Állítólag, 3 éve rakatta rendbe a kocsit 150e forintért. Azt hittem letépem a hajam mikor meghallottam, de hát akkor már késő volt. Mindenesetre köszönöm, megpróbálok kitörpölni valami árat, és felnyomni a használtautóra.
Hú, a többi képet megnézve... kár, hogy meghúzták a jobb oldalát! :(((((((( A helyedben Trabi fanatikus lennék és megtartanám. ;)
A 3 oldalelemet leszámítva nagyon tetszik, talán megérne egy próbát, hogy lefujasd a kérdéses lemezeket. Egy ügyes festékkeverő-fényező munkáját felpolírozva, kikerülheted a telibefújást. De ha a színkeverést (ténylegesen, összehasonlítva, hőlégfúvóval szárítva az egyes mintákat) elrontják, kezdődhet a munka elölről.
Ezen egy kép alapján (én) csak a szürke lámpatömítő gumit kifogásolnám. Ha nem írnád, hogy 83ezer km, el sem hinném, ahhoz képest nagyon tip-top. (Jóhiszeműen nem is vitatom, hogy tényleg gyári a fény, stb.) Sajnos fiatalnak számít, tehát még vagy 7 év a veteránkor, így ez kicsit csökkent az értékén. Ha műszakilag is olyan mint esztétikailag, szerintem 200-300 között el tudod adni. Legalábbis volt nemrégiben hasznaltauto.hu-n egy hasonlóan szép, ami 300-ért VOLT hirdetve.
Viszont, ha a beltér-motortér-műszaki állapot nincs összhangban a szalonfénnyel, akkor a maximális árat én 100-200 közé tenném.
Ne haragudjatok, hogy ide tolom az arcom Trabi nélkül, de remélem, hogy tudtok segíteni, tanácsot adni. 81 éves nagymamámnak van egy nagyon szép állapotú, drapp Trabija, 83e km-el, teljesen gyári, tipp-topp állapotban. Sajnos/szerencsére ő már nem fog vezetni, és 1 év türelmi idő után rászánta magát, hogy eladja Gézát (régi GS rendszámból eredeztetett a név, de Gésának indult :D) Az autót ő vette újonnan 1986-ban, és azóta a fűtött panelgarázsban van tartva. Télen egy métert soha nem ment a kocsi. Szeretnék neki segíteni eladni a kocsit olyan helyre, ahol gazdára találna, nem tulajdonosra, és nem végezné ez a remek kis kocsi 2 év múlva csirkeólként valami tanyán. Esetleg tanácsot tudnátok-e adni, hogy mennyit érhet egy ilyen eredeti állapotú, egy tulajos, alacsony kilométeres Trabi. Ha valakit netán érdekelne, kérem írjon nekem a szabcsy79(kukac)gmail(pont)com-ra
A segítséget, választ, tanácsot előre is köszönöm. Kép az autóról
Igen, a gyárilag előírt értéket állítottam be először, de kicsit magasabb alapjáratot csináltam. Most ilyen. Nem ingadozik az alapjárat, meg nem is áll le. Mikor "megnyugszik" a motor, akkor pont jó. Gyertyák is jók.
Hááát... pillangószelep tengelye nincs kikopva? Amúgy nem ingadozik az alapjárat?
Szerintem befelé kellene tekerni a keverékcsavaron. Illetve az "optimálisnál" szegényebbre vagy dúsabbra vett keverék is előidézhet fordulatszámnövekedést. A rossz hőértékű gyertya inkább instabil, hullámzó alapjáratot eredményez, ez talán kizárható. De talán túl dús, ez csak egy tipp így látatlanban. Próbáld meg befelé csavarni. (feltételezve, hogy az alapjárati ütközőcsavar jó helyen van). De akár be is állíthatnád azt a nagyon sok (szám szerint 2) csavart, a könyvekben, cikkekben leírt módon. :)
Srácok. Olyan problémám van (2T Trabi), hogy ha megyek városban, és pl. piros lámpához érek, kirakom üresbe a váltót, és a motor még 4-5 mp-ig elég magas fordulaton zúg tovább, aztán kezd csak el lassulni. Gondolom nem jó a levegő/benzin arány, szerintem a csavarral kellene állítanom. De befelé, avgy kifelé próbáljam csavarni a levegőállítót? (28HB4-1) Köszi!
Szeretnék gratulálni az 1,3i-s fehér 4ütemű trabantnak a székesfehérvári szlalomversenyen elért idejéhez, nagyon szépen teljesített! Nagyon tisztán ment. Igyekeztem csápolni :D
Ha már fogyasztás, az enyém sokat eszik, és nagyon benzinszagú a kippuffogógáz. ZŐDKÁRTYÁN rá se tették a műszert, sőt, nem is mondták, hogy nem az enyémet mérték.
Leveszed a bokszkesztűt, szerzel 10ml-es fecskendőt, felszívsz vele az úszóházból benzint. Leveszed az úszóház feléd néző oldalán lévő membránról a fedelet, membránt, rugót is kiveszed. Ha eközben sok benzin folyik ki még az úszóházból, akkor máshol (is) baj van. A membrán egy golyós szelepet mozgat, a membránt vákum. A vákum nagyon vékony csövön jut oda, ami szeret eltömődni. Az egyik fedelet lefogató csvar menetes furata mellett van egy kiálló rézcső. Erre kis segítséggel rámegy a fecskendő csöve. Próbáld óvatosan nyomni be a benzint. Ha lassan lehet tolni befelé, akkor jó lesz. Ha nem, akkor kompresszor vagy bicajpumpa segíthet. Membránt is ellenőrizd. Másik lehetőség, hogy a tűszelep nem zár rendesen. Ha figyeled alapjáraton a karbi tetejét és azt látod, hogy az úszót ellepi teljesen a benzin, esetleg a fúvókák környéke is nagyon benzines, ill. a torokba benézve azt látod, hogy ömlik a benzin a fojtószelepre. Ennek orvoslásához már szét kell szedni a karbit. A beállítás akkor jó elvileg, ha üzemmeleg motornál, alapjáraton kicsit mozdítasz a gyorsítómembrán karján és ennek hatására kicsit emelkedik a fordulat a plusz benzintől, de már az is jó, ha nem torpan. Ezt el lehet játszani emelt fordulaton is. A CO csavart befelé tekerve lehet korrigálni, fél fordulatonként tesztelni a fenti módszerrel. Majd számolj be, mi lett!
Ma sikerült a tárgyalás a Retro Cash@Carry áruházzal az őszi találkozó helyszínével és időpontjával kapcsolatban. Szívesen látnak minket a kért időpontban. Az elvárásuk annyi hogy népszerűsítsük áruházukat! www.retro-24.hu
A meghívókat, sajtóanyagot a héten megírom, és közzétesszük a honlapon, illetve kipostázzuk tagjainknak.
Tehát TWK Őszi Találkozó, 2009. október 10-én, szombaton délelőtt. Gyülekező 9 órától, megnyitó kb 10.00-kor, beszámoló a közgyűlésről, majd a szokásos legek értékelése, és az éves rendezvények, és a születésnapi év értékelése. A rendzvény végén kb. 13 órakor, egy laza felvonulás a Lágymányosi hídon Pest felé.
Alapjárat van? Nem kell kidobni a karbit, ha lötyög a tengely, amíg van alapjárat, addig ne bántsd. Ha már elmegy, akkor a tengelyt tömíteni kell egy "O"-gyűrűvel, ami egy kis szerelgetéssel jár, de az eredmény garantált.
FischerB: Az eletronikus gyújtásnál 2,5 mm-s előgyújtást kell állítani! Akkor nem fog csörögni! Ha az új tipusú karburátorod van és még mindig csörög, akkor a főfúvókát cseréld ki Wartburg 125-re! Az esetleges töblet fogyasztás nem éri el a 0,5 litert/100 km.Ha ki van kopva a pillangószelep tengely akkor az alapjárat ingadozik, nem lehet pontosan beállítani 600 ford/perc köré! Ez esetben az első lépés a karbi csere!!!
Nagyon sokat eszik a 4T Trabim... A karbi beállításaim szerintem jók, bár az alapjárati csavarom tövig be van csavarva, de ettől függetlenül jól indul...viszont érezhetően sokat kap, mert hirtelen gázadásakor torpan.. Tipp? Köszi
Nem ártana belenézni a hengerfejekbe és a kipufogó kiömlőbe, mert lehet, hogy tele van koksszal, aztán nem koszosak e a hengerek kívülről, ami miatt rossza a hűtés és melegszik. Addig hiába variálsz a gyújtással.
pedroh601@gmail.com Itt az msn címem, ha gondolod keress meg, és akkor mindenről mutatok neked képet. ok? és az alapján meg lehet csinálni, nem nagy műveletsor
Ha nyomom és melegszik hangosabb. Csak akkor csörög ha erőt fejt ki, ha lelépek a gázról nem. Halgattam mindenfelöl, de csak menet közben hallani. Ha nyitott motorházzal "túráztatom" nincs baja. A csörgés ütemtelen! Rossz lenne a gyújtásszög? Állítólag ha az elektronikust egyszer beállítják többször nem kell utánállítani (Igaz / Nem Igaz) ? Lehet valahogy ellenőrizni a trafók működését? Azon kívül, hogy szikrázik. :)
87-es, gyárilag elektronikus gyújtású (Kék :). Cseréltem gyújtáskábeleket, gyertyát (NGK BP6HS/BP7HS). 10 000 Km-es főtengely, dugók, hengerek. Egyetlen hibája, hogy ki van kopva a gáztengely :( Próbáltam a gyertyahézagot állítani. Papiron 0,5-0,6. Kipróbáltam 0,6 / 0,55 / 0,5 -el. Nem volt érdemi külömbség :(
Ha tudna Valaki ötletet adni nagyon megköszönném!!!
Sziasztok! Köszi a sok segítséget:) A bibi ott kezdődött h a kulcs se megy be teljesen, és valami színtelen masszív cucc figyel a zár fém peremén, ebből gondolom h pillanatragasztó lehet. Ma megpróbáltam acetonnal átöblíteni a zárat hátha feloldódik valami, de attól eltekintve, h. a végére kb a kipufogóból is aceton csöpögött nem történt változás :( A csodabogár amúgy egy 88-as limo. Arra tudnátok írni valamit, ha bejutottam az utastérbe hogy lehet kicserélni a kilincset? Nő lévén még sose szedtem szét semmit ami bonyolultabb egy kerékpárnál, de nagyon eltökélt vagyok, és egy pontos leírással azt hiszem végrehajtanám a műtétet. Holnap elkullogok a bontóba kilincsnézőbe, remélem szerencsém lesz. Szép napot mindenkinek:)
Én láttam már Trabiba befabrikálva vmi renault ülést...Kényelmesnek kényelmes volt, de nagyon nem illett a képbe szerintem. Ha nagyobb ülést teszel bele, akkor felejtsd el a hátsó ülést. Az max ezek után aktatáskáknak és lábatlan ékszerteknősöknek ad elegendő helyet.
Sziasztok!ütemű Trabimba keresnék valamiféle könyöklő alkalmatosságot a bal oldali ajtóra. Egy Wartburg kisteherét próbáltam, de nem volt jó bele. valamint azt kérdezném Tőletek, hogy kissé szűkös lábban a gépezet, kéne valami nagyobb ülés bele? Esetleg ötlet van? Balu :)
Hát én rendesen megszívnám hisz az erősítőmnek csináltam egy lapot hátra és azt az utastér felől van csavarozva:) nem lenne egyszerű kiszaggatni!! akkor inkább maradna az üvegtörés abból van legalább egy tartalék! én atol félek hogy egyszer elromlik a távirányítós kp záram és sehol nem tok bemenni!
Na igen. Kapásból a legegyszerűbb dolgot hagytam ki... :-D A limo esetében a spirálrugós hátsó futóművesnél (88-as és későbbi darabok) nem probléma igaz. De ha laprugós, akkor viszont szép torna lesz bemászni a keresztben álló toronymerevítő csőtől. De a ha kombi akkor mázli.