Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
'74-es évjáratú 601 combiról van szó. Illata nem igazán van, ragadni sem különösebben ragad most már. Leszedéskor határozottan cuppant, és maradéktalanul az egyik felületen maradt. Benzin nem oldja.
Egy gyári púpos 600-as tetõlemeze alatt - a peremezésnél - volt egy barnás ragadós anyag, egy bizonyos Loctite 5923 tömítõvel 100%-ig megegyezõ - színre, tapintásra, illatra mindenképpen. A mai napig ragadt, az illata pedig teljesen ugyanaz. Gyanta alpú dolog egyébként. Amúgy nem keverendõ össze a Hermetikkel / Hermosallal!
A '84-es 601-esemen az említett helyeken nem találtam semmit (a tetõt nem bontottam le), talán inkább csak rozsdalét, ami a beszivárgó víztõl alakult ki, de ebben nem vagyok biztos, már nem emlékszem. [i](Módosította Spityu 2015.06.30. 17:06-kor)[/i]
Sziasztok! Még szétszedés közben találtam egy (számomra) érdekes anyagot két helyen: az ajtózsanérok és a karosszéria között, meg a hattyúnyak és a bölcsõ csatlakozásánál, tehát ahol két párhuzamos, nagy felületû fém fekszik egymásra. Valami barnás, rugalmas, ragadós hézagkitöltõ-ragasztó-tömítõ szerûség. Ezmiez? És mi a mai megfelelõje?
A fékmunkahengerek jó eséllyel kukába valók. 2 jobb elsõ, 2 bal elsõ, és 2 hátsó kell, kb. 3e darabja. Szóval 18 a garnitúra. Az LPR-t nyugodt szívvel ajánlom, de a piros dobozos - pepita csíkos magyar is jó. A fõfék jó eséllyel megúszta.
Meg kell nézni, hogy mibe mi költözött be. Pl. darazsak, rágcsálók, ez-az. Legfontosabb ebbõl a szempontból a légszûrõ és környéke. Nézd át a vezetékeket, nem rágta-e szét õket valami. Indítás elõtt próbáld ki az elektromos rendszert, miközben az egyik sarut csak kézzel teszed rá az akksira, így hamar le lehet választani, ha nem biztosított szakaszon zárlat van.
Nézd meg, hogy a kormánymû, féltengely gumiharangok milyen állapotban vannak.
Zsírozd meg a függõcsapszegeket, addig nyomjál nekik zsírt, amíg koszos jön a réseknél. Zsírzás elõtt nyomd meg picit a zsírzógombokon lévõ záró golyót, mert azok hamar le tudnak ragadni, és nem talál be a friss zsír. Adjál a kézifék köteleknek is, de van rá esély, hogy cserélni kell... ennek is adhatsz bõven, amikor szét van bontva a hátsó fék, mert a felesleget le kell törölni, ami a fékpofáknál jön ki... ellenõrizd a fém fékcsövek állapotát (korrózió). A kormánymûrõl se feledkezz meg.
A tankot talán nem kell pucolgatni, de nézz bele, milyen állapotok uralkodnak. A benzincsap alján lévõ kupakot is csavard le, és nézz bele. Ha biztosra akarsz menni, akkor bontsd le a karburátornál a benzincsövet és ellenõrizd, hogy eljut-e odáig a benzin. Ami a karburátort illeti, azt is érdemes levenni, átnézni. De ha indul és jól mûködik a motor, akkor elsõ körben kihagyhatod. A fõfúvóka csavarját azért hajtsd ki, hogy megnézd, nem trutymósodott-e bele a régi benzin (maradéka).
Újraélesztésnél kb. ennyi. Nyilván lehet fokozni azzal, hogy átnézed a karosszéria állapotát, az elektromos rendszert a legutolsó fogyasztóig stb.
Vedd fel Spityu-val a kapcsolatot,itt vagy emailben.Neki 84-ese van,jól útba tud igazítani,amúgy évjárattól függetlenül azonos mindegyikhez a leírt tanács.
Tisztítsd ki a tankot,benzincsapot,és a karburátort.Nézd meg,hogy van e szikra.Aztán benzint bele és indíthatod.Menni nem biztos,hogy kell vele,mert jobb esetben szétfolynak a fékmunkahengerek,rosszabb esetben beállt szögre.De ha jár a motor,akkor fékolaj bele és óvatos próba.
Értem, ez érdekes. Azt tapasztaltuk, hogy csak a hidrotõkékbõl 'nyomták ki' a szelepek az olajat. Feltettük az új vezérmûszíjat, és kb 5km alatt feltöltõdtek és megszûnt a tõkék csattogása. Nem változott sem az erõ, sem a motor járása.
Az 1.1-es motor összeakadós fajta vezérlés szempontjából vagy nem? Tudjátok, ha sérül, szakad stb. a vezérmûszíj. (mert pl a Niva motorja nem akad össze szíjszakadáskor)
Segitségre lenne szükségem! Nemrégen vásárolt 1984-es jo állapotban levõ 2T Trabant 601 Specialomhoz keresek trabantszerelesben jártas autószerelõt Budapesten. A kocsitn fél éves a mûszaki, jelenleg elektromos problémája van.
Sajnos én nem tudom szerelni.. ha tudtok trabanttal foglalkozó megbizható szakembert, szakembereket Budapesten aki akár OT vizsga állapotba hozná a jövõben, kérlek osszátok meg az elérhetõségét, vagy bármi egyéb hasznos információt ezzel kapcsolatban!
Nemrég hozzájutottam egy Trabanthoz. A kocsi 10 éve nem volt beindítva. Mikor le lett állítva, még mûködõképes volt. Újra be szeretném üzemelni, és használatba venni. Mire kell ügyelni a beüzemelésnél? Van valakinek tapasztalata ilyen több éve nem használt autó újraélesztésében? Minden tanács, ötlet jól jön. Köszönöm a segítséget! Üdv.
Szeretnék szélesíttetni Trabi lemezfelnit, csak fogalmam sincs hogy mennyire kéne szélesnek lennie a felninek. Én 7J-ra gondoltam, de nem tudom, hogy ez el fog-e férni hátul, a hátsó doblemez szélesítése nélkül (a doblemezt semmiképp sem akarom szélesíteni). A Trabi le is lesz ültetve és a terpesztés még beleférne, kérdés hogy mennyire lesz használható így az autó (ha egyáltalán az lesz) és ha nem, akkor milyen széles felnit ajánlotok. :D
Elõre is köszönöm a válaszokat! :D [justify][/justify]
Köszönöm a gyors hozzászólást. Eddigi megfigyeléseim alapján úgy tûnik, mintha 'tele' benzinszûrõvel dinamikusabb lenne a motor. De azért átnézem a rendszert.
Nem ez nem probléma.Ugyan így van nekem is. Egy frissítés során kicseréltem az összes üzemanyag csövet,bilincset,membránt,stb és ugyan úgy ez a jelenség megmaradt. Kb fél éve rájött,hogy csak a szõrõ aljában van egy kicsi benzin,(üzemelés közben is) de semmi hatása nincs az üzemre.Lényegében tök mindegy,hogy a szûrõ tele va vagy nincs. Nagyon úgy néz ki,hogy valami konstrukciós hiba miatt engedi vissza lassan (nagyon lassan) a benzint,de mint említettem ez nem okoz semmi gondot,mert attól a tápszivattyú ugyanannyi benzint szív/nyom,mint kell.(egy picit többet) Úgyhogy ne aggód ez igy mûködik.
Megfigyeltem, hogy a benzinszûrõ néha majdnem tele van, máskor csak félig. Ez AC probléma lehet? Egyáltalán teljesen tele kell lennie vagy pici levegõ lehet benne?
Köszi mgabor tényleg a elõtét ellenállás volt a baj forditva kötötem rá szikra már van köszi.Még egy olyan kérdés ha a vezérlést rosszul rakom ossze és ráinditozok megszorul gyenge aksi mellet elgörbulnek a szelepek?Az 1.1 és 2t hátso üléssorok között van különbség?
Ez nekem is furcsa, én sem hallottam róla. Ha jól tudom, a vége felé volt a pozitív sarun egy kis fekete mûanyag kupak az akksinál. De efféle bandázst még nem láttam. [i](Módosította Spityu 2015.04.27. 21:27-kor)[/i]
A trafó leégését nem a gyújtásvezérlõ gátolja,hanem az elõtétellenállás. Ajánlom figyelmedbe,ha eddig nem nézted volna. http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7
Sziasztok segitséget szeretnék kérni Trabi 1.1 nincs szikra. Teljes kábel csere,késes biztositék tábla,minden megszuntetve ami fölösleges elektronika volt kétutem muszefal vissza.Gyujtás elektronika,sparco áramtalanito,elosztofedél,gyujtáskábelek,rotor,gyujtáseloszto mind új. Fütösûn nincs bekötve.Gyujtás bizti olvad de nem megy ki csak a muanyag olvad rajta,trafo nem melegszik akkor a gyujtás vezérlö elméletileg jó.Hol veszhet még el a feszko?Minden medoldást szivesen meghalgatok Köszi.
Közben megoldottam a szabadonfutó kérdést.Sajnos valamilyen oknál fogva a görgõket nagyobbra méretezték és így nem igazán passzol a helyére.6.00-át mértem a gyárira,a most vásárolt nyilván kisipari pedig 6.05.Így összerakásnál tökéletesen megszorul a fogaskerékben. Összevegyítettem a kettõt és hibátlanul mûködik.
Valaki tudna segíteni egy kicsit? Trabi 1,1 motor fordulatszám-nyomaték-fogyasztás görbét keresek. Valami gyári adat féleség érdekelne, de grafikon formájában, de ha valaki egy könyvet küld az sem gond, pár dolgot úgy is meg akarok nézni a motorról. [i](Módosította enemot 2015.04.19. 22:48-kor)[/i]
Köszönöm a sok infót, sokat segítettél, ill segítettetek! Nekem a fõfékhengeren kívül minden eredeti és bontatlan a fékrendszeren (meg az autón is), nem is volt még mással gondom. Egyébként kétfajta javítókészlettel próbálkoztam, találtam egy minõségibbnek tûnõ kék, talán szilikonból készültet, de az sem volt jó, pedig a fõfékhenger belseje teljesen sima és karcmentes. Most végül Szabi ajánlása után rendeltem a Csapi Bt. tõl felújítottat, mert gyári nincs nekik. Kíváncsi leszek. Az összerekással kapcsolatos tanácsaidat megfogadom. Köszi szépen!
Nyárigumi vétel elõtt állok, és kíváncsi lennék a véleményekre. Az eddigi gumikból a télim 145/80 R13 (gyári alapméret). Nyáriból szélesebbet szoktam használni, most 155/70 R13 van. Egy gumiméret számító program szerint a 2 méret között 2.67% az eltérés. Néztem a 165/70 R13-at is, ott az eltérés az alapmérethez képest csak 0.18%. Az lenne a kérdésem, hogy érdemesebb lehet 165/70-et venni 155/70 helyett? Felmegy a 165-ös is normálisan, vagy már beleérhet itt-ott a dolgokba?
Valaki cserélt mostanában szabadonfutót.Sajnos már rángatott és szét kellett szedni,de igazán komoly kopást nem láttam rajta.Rendeltem egy újat,de az úgy látszik nem csereszabat az eredetivel.Belement,de megszorult.Van bontva vagy tíz darab,de nem biztos,hogy ha beépítem,akkor jó is lesz. Valakinek hasonló tapasztalat? Holnap megpróbálom összevegyíteni ,ha nem lesz jó akkor beleteszek egy bontottat,aztán vagy megszívom vagy jó lesz.
Nekem ugyanez volt a 2T-nél, szivárgott. Szétszedtem, kipucoltam, felújítottam jó minõségû karmantyúkkal (van rossz is, bizony), de nem lett jó, átengedett. Hozzátenném, hogy a rúd felõli dugattyú pályájánál kráteres volt már itt-ott a felülete a hengernek belül. Szóval kellett vennem másikat. 2x ezerért gyári újat. Lekopogom, hibátlan. A fékrendszerem gyakorlatilag teljesen új a kocsin (a dobok az eredetiek felszabályozva, hozzágyártott pofákkal, nagyon-nagyon jó minõségben). Ami nem új még, az a fõfékhenger és a hátsó elosztó közötti szakasz (az elosztóval együtt). De ezeket jól átmostam stb.
Elõvigyázatosságból már a régi fõfékhengernél is szilikonos (DOT 5) folyaadékot használtam, így csak le kellett törölgetni alkoholos ronggyal a beömlõ folyadékot, nem bántott semmit. Fél év használat után - lekopogom - jól mûködik a fékrendszer. Elõtte szilikonolajban áztattam pár hétig néhány gyári és nem gyári karmantyút, nem lett bajuk. Drága, de ha vigyázol rá, hogy ne szivárogjon bele víz a tartálynál, akkor nagyon sokáig nem kell hozzányúlni a folyadékhoz. Ebben az esetben abszolút nem is veszélyes a korrodálódó belsõ alkatrészekre. + a munkahengerek dugattyúinál kívülrõl vékonyan megkentem sûrûbb szilikonzsírral a dugattyút és a gumi dugót, az is leszigeteli kívülrõl az esetleges párát.
Ellenõrizd a fõfékhengereid dugattyúinak pályáját. Ha dorozmás, mint nekem, akkor én nem javaslom a felújítást. Ellenkezõ esetben meg lehet próbálkozni vele.
Fontos, csak új, glikol alapú folyadékot még nem látott fékrendszernél szabad szilikonost használni.
[url]http://olajshop.hu/dot-5-fekfolyadek[/url] - én ilyenbõl vettem 3-at, 1 elég, ha nincsen komplikáció. De mivel volt, így elment másfél.
Jó tanács: a gyári új fõfékhengert szét kell szedni, és kimosni, kitörölgetni a konzerváló olajat. Továbbá a nyomórúd felõl a gumitömítés és a dugattyú közé kell tenni egy kis zsírt, hogy onnan se kaphasson párát a henger.
Zsombicar-nál vagy a Csapi bt-nél tudsz venni eredeti gyárit 27 ezerért,vagy gyári felújítottat 14-15 körül.Te döntesz meddig akarsz kínlódni még.Vagy egy másik típusét szereled fel.Ha nem zavar némi alakítás a fõfékhenger helyén,akkor nyugati vagy keleti alkatrészt veszel,amibõl azért van választék.
Én évekkel ezelõtt vettem a 4T trabihoz új fék fõ munkahengert, de szerencsémre semmi baj nincsen vele azóta sem.
Javítókészlettel csak öreg Mercedes-szel van tapasztalatom, ott szétszedhetõ rendesen a munkahenger és sikeresen tudtam felújítani, már vagy 6 éve rendben megy.
Üdv! Hosszasan böngésztem a hozzászólásokat, de konkrétan nem találtam választ a problémámra, ezért felteszem most. A TRABI KÉTKÖRÖS FÕFÉKHENGERE visz a sírba, akut problémám évek óta a nyomórúd felõli olajszivárgás, próbálkoztam javítókészlettel, után gyártott cserével, az utóbbi használat nélkül is csak max egy évet bírt. Idén ismét elkezdett szivárogni, irány az autósbolt ahol évek óta veszem az alkatrészeket, felkészülve vittem a cseredarabot, hopp már nem foglalkozik ilyesmivel. Vettem egy javítókészletet, de nem lett jó. Kérdésem az lenne tud e valaki erre jó megoldást ami nem ideig-óráig tart? A neten böngészve találtam Német honlapokon ill. ebay-en 18-23 E. Ft.-ig fõfékhengereket, van valakinek tapasztalata ezzel? Van 9 euroér javítókészlet is, nem tudom az milyen lehet. Vagy ugyanazt a hulladék minõséget kapom mint itthon is? Segítséget elõre köszönöm!
[i]"Ritka az új szélvédõ, azt viszont azonnal meg kell venni."[/i] Egyetértek. Hátha jó lesz még valamire.
[i]"Nem azt nézegetni,hogy egy alig látható feliratból melyik jelenik meg az üvegen."[/i] Nem értek egyet. Nálam számít, hogy mi van beleírva. Be nem raknám a Sitralitosat a '81-esbe. Nyomós ok kéne rá. A SalgoGlas magyar gyártmány. Ha kitörött, olyannal pótolták anno.
Nekem egy parám van, és az már-már visszatérõ fóbia. Rettegek attól, hogy ablaktisztítás közben megkarcolom a szélvédõt. Hogy abba a tiszta rongyba valahogy belekerül egy homokszem, és én meg letörlöm vele az üveget. Ha észreveszek egy karcot, amit eddig nem láttam, elkezd zavarni, nem emlékszem, hogy én csináltam, vagy már ott volt, és furdal a lelkiismeret, hogy elb*sztam valamit. Pedig gondos vagyok. Tiszta ruhát használok, kimosva. Elõször bõ vizessel törlöm le, és utána fújom rá az ablaktisztítót. Nem merem mikroszálassal törölni, nehogy beleragadjon valami éles homokszem, vagy a nehogy legyen olyan szála a mikroszálas ruhának, ami karcol.
Szerintem fóliás szélvédõ 87-88-tól volt.Elõtte biztos nem.Rengeteget szereltem és bontottam,és egy sem volt köztük,csak az utolsó szériásokon.Szerintem lehetséges hogy márkán belül a fóliás kivitelt más névvel látták el,részben utalva az eredeti névre,részben az üveg tulajdonságaira.De ki tudja.Szerintem felesleges ezen fennakadni. Ritka az új szélvédõ,azt viszont azonnal meg kell venni.Nem azt nézegetni,hogy egy alig látható feliratból melyik jelenik meg az üvegen. Amúgy meg a 600-as púpos trabim oldalsó, hátsó üvege is ragasztott volt 63-ban.Na ezt már nehezebb megfejteni,mikor a következõ ilyen megoldás közel 25 év múlva jelenik meg a 601-esben.
Akkor én is megkeverném egy kicsit a kakit. :D Nekem 2 biztonsági szélvédõm van itthon. Az egyik a 4T-ben van, azon a felirat "HS LAMINATED". A másik egy 88-as 2T-bõl van, az meg SalgoGlas, és alatta egy sinushullám szerû jelzés, de egyébként arra nincs ráírva, hogy laminált lenne (pedig az, látszik körben a széle mentén).
Igen, ezekre én is ráakadtam. A kérdés még nyitott, volt-e "sitralit" feliratos nem robbanós szélvédõ 601-nél. De annyira nem fontos, mert nem veszem meg, csak ha ASMW ESG TORGAU-s lenne.
Nálam a '81-esben mindenhol az ESG Torgau felirat van. Örülök is neki rendesen. :-) A '88-as oldalablakain E1 ESG felirat van, a bal oldali ajtóban szintén, a jobb oldaliban Sitralit. Szóval itt valami nem kóser. (Az E1 '88-ban azért is érdekes, mert az E1 az NSZK kódja, az E15 pedig az NDK-é. Lépjünk túl ezen.)
Megfigyeltem, hogy a négyütemû Wartburgunkban elöl Sitrafol van írva, az összes többi helyen pedig Sitralit. És íme, megtaláltam a megoldást a többéves rejtélyre:
[i]"A Sitrafol az olyan szélvédõ, ami utolsó kétütemûekben (1988-tól) és négyütemûekben volt. Ez kétrétegû, közte fólia van, és nem robban százezer darabra ha rossz helyen találja el valami, hanem csak bereped. A Sitralit pedig a robbanós fajta, az oldalablakok is ebbõl vannak, ez volt a régiekben is ASMW-Torgau vagy ESG-Torgau néven. Egyébként az oldal és a hátsó ablakok nem voltak Sitrafol kivitelûek."[/i]
Trabant 601 szélvédõ típusok felõl szeretnék érdeklõdni. Ha jól tudom, a 80-as évek végétõl szerelték õket fóliás, nem robbanós szélvédõvel. Nekem viszont a régi típusra volna szükségem, amelyik ha betörik, millió darabra hullik.
Alkudozok egy gyári újra, az eladó azt mondja (hozzáértõ), hogy nem ragasztott kivitelû, és "sitralit" feliratos.
Namármost egy problémám van: eddig úgy tudtam, hogy csak az alábbi feliratokkal készült Trabant (a 80-as évektõl): - fehér "ASMW ESG TORGAU" (nem ragasztott), - barna "sitrafol" (ragasztott)
Ezek szerint volt egy köztes is, ami ugyan még nem ragasztott kivitelû volt, de már barnás "sitralit" felirattal láttak el, mint a késõbbi "sitrafol" esetében?
"Sitralit"-et egyébként eddig csak a 4T kombim 3db hátsó üvegén láttam.
Fiat Seicento vagy Cinquecento gyári alufelnije. Az 13 col átmérõjû, 4x98-as osztókörû, picit szélesebb (nem 4,5 hanem 5 col) de elfér. ET számban is közel egyezik.
Sziasztok létezik olyan alufelni ami 4T Trabira rámegy minden átalakítás nélkül? (új tõcsavar stb. nélkül) ha van valakinek Debrecenben akár meg is venném de már az is nagy segítség lenne ha 1 típust írnátok a válaszokat elõre is köszönöm! :)
Tudok szerelõt. Mindenféle márkával foglalkozik, 50-60 éves, rendes fickó. ABalu hozzá viszi a Trabit, ha nagyobb és/vagy szerszámigényes feladat van rajta. A szerelõ: Boda György, Budapest, Bivalyos utca. Telefonszámot adok, ha írsz nekem egy e-mailt. (Amelyet az adataimnál megtalálsz.)
[i][Kérlek, nagy kezdõbetûvel írd a Trabantot, ha már a Budapestet nagy kezdõbetûvel írod. Köszi. :-) ][/i]