Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5461 Nagy Barna 2014-08-26 19:17:44

Sziasztok
Lenne egy olyan problemam hogy 1.1-es trabantra vettem alufelnit de rovid a tocsavar. Nem tudjatok hogy esetleg mas auto tocsavarjaval helyetesiteni lehet e ami hosszabb is persze. Meg mozgokupos anyat nemtud-e valaki mert mar bejartam par gumis de nekik nincs :( Valaszt elore is koszonom :)

5460 Szabó Géza 2014-08-21 13:49:48

Az hogy a trabantokat milyen padlólemezzel szerelték az évjárat függõ vagy más okok befolyásolhaták, mint pl nyersanyaghiány? Mert a 87es Trabim egyrészes padlólemezzel van, a 86os és 81es 3részes, a 1963as 600as ismét egyrészes, de az 500as Trabant gyártási videóján jól kivehetõ hogy ott is 3részes padlóval készült.

5459 Bogdán Péter 2014-08-15 10:14:02  Előzmény:Őry Gábor: 57300

Sziasztok!

Nem vagyok benne biztos, hogy jó helyre írok, de az eladó autóknál nem tudom felvenni a kapcsolatot mazsola324-el. Hogy tudnám ezt megtenni?

5458 Őry Gábor 2014-08-13 18:02:36  Előzmény: Spityu: 57294

Nem 0-val jártál, mert már alapjáraton kinyitott, és beállt kb. 3-4-re. Csak az indításnál volt jelentõsége, még a régi 6 voltos idõkben.

Én az elektronikusat csináltam meg röpsúlyosra, de mint késõbb utánaolvastam, tök fölöslegesen, mert a kétütemûek nem igénylik a változó elõgyújtást. Nem pontosan értem, hogy miért nem, de részletesen nem fejtették ki.

3,5-nél jó motor csak akkor csörög, ha túl szegény a keverék.

5457  Spityu 2014-08-13 13:06:56  Előzmény:Őry Gábor: 57297

Tudom, de az eredetiség elsõdleges szempont.

5456 Őry Gábor 2014-08-13 12:41:14  Előzmény: Spityu: 57294

Nulla fok elõgyújtással màr nem is lehet járni.

5455 Őry Gábor 2014-08-13 12:38:54  Előzmény: Spityu: 57294

A tranzisztoros gyújtásnál 180 fok a zárásszög...

én nem szórakoznék a röpsúllyal, jó elektromos rendszer mellett nincs jelentõsége

5454  Spityu 2014-08-12 21:14:57  Előzmény:Szabó Géza: 57295

Ja, igen, tényleg... rosszul gondoltam végig... Valóban, akkor most az elõírás szerinti 3.5-re van (3.5 és 4.0 helyett). Viszont akkor az elõzõ motorom 7-8mm-re volt állítva. Tény, hogy kopott volt (valószínûleg emiatt viselt el ennyit), de ment, mint a barom. :) 8 felett csilingelt.

5453 Szabó Géza 2014-08-12 20:56:26  Előzmény: Spityu: 57294

A röpsúly fordulatban tesz hozzá az elõgyujtáshoz, tehát ha elõfeszítés nélkül 4-mmre állítotad akkor arra fordulatban még 3,5mm ert ráhúzez igy összesen már 7,5mm ami már sok . ha elõfeszités nélkül állítasz gyujtást akkor a hengereket mindig holtpontra kell állítani.

5452  Spityu 2014-08-12 19:27:11

Érdeklõdnék, hogy 2T-nél mennyire számít a zárásszög? Pontosabban mekkora eltérés megengedett? Leginkább a megszakítóhézag befolyásolja, ugye. Meg persze különféle kopások. Papír szögmérõvel mértem full manuálisan, szóval nem mûszerrel. Az egyik megszakítónál kb. 135 fokot, a másiknál kb. 145 fokot mértem.
A könyv 132 ill. 127 fokot ír (alapjáraton és emelt fordulatszámon), tehát nagyjából "jó". Kérdés, hogy a plusz kb. 10 fok mennyire számít? Ez nagyjából 3%-kal növeli a trafó töltési idejét. Ez még azért nem vágja haza, ugye? :)

Az elõgyújtást egyébként 3.5mm-re állítottam elõfeszített röpsúlyokkal, ahogy a könyv is írja. Kíváncsi leszek... az elõzõ motoromnál mindig elõfeszítés nélkül állítottam 4-re, és 4.5-ön már csilingelt... Tudomásom szerint a röpsúlynak az a lényege, hogy indítózáskor FHP-re vegye vissza a gyújtást(+4mm), vagyis 0-ára. Szóval korábban szerintem 0-ával jártam. Nem? :D Ehhez képest a mostani 3.5mm mellett nem fog csörögni?

5451  Spityu 2014-08-09 20:26:53

Ha jól látom, gyári új fõtengely. Igaz, tûgörgõk nélkül:

[url]http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Trabant_fotengely_hengerrel_elado_17981911.htm#xtor=AL-2696-1[olcsohasznalt][/url]

5450 Cole Trickle 2014-08-09 06:06:24  Előzmény:Őry Gábor: 57290

Rendben, köszönöm a tanácsot!

5449 Őry Gábor 2014-08-08 19:49:45  Előzmény: Tomi: 57286

Az a csavar amire gondolsz ugye nem az, amit a képen látunk? Ez a szívató állításához kell. Amit nem látunk mindössze arra szolgál, hogy a pillangószelepet egy icipicit nyitott állapotban tartsa.

A leírt jelenség gyakran elõfordul. Az oka a következõ: elkopott az a csavar, ami a pillangószelepet tengelyirányabn rögzíti. Namost, ha a tengely oldalirányban el tud mozdulni, a szelep nem tud rendesen becsukódni, mert hozzászorul a torok falához. A megoldás a csere, bár beszerezni ép állapotút elég nehéz. E csavar az úszóház hátsó falának tetején van, a H-1-1-esnél asszem le kell venni az úszóház fedelét. Ez egy kisméretû fekete színû csavar.

5448 Őry Gábor 2014-08-08 19:11:50  Előzmény:Cole Trickle: 57285

Beállítod a mûszerrel a dugattyút az FHP elõtt 3,5 mm-rel. Ezután a gyújtásalaplap csavarját meglazítod, és addig tekered, míg a gyertyapipában nem kattan a szikra. Ezután csavar meghúz, és ellenõrzés: a szikra kattanása hány mm-rel van az FHP elõtt. A másik hengernél már csak ellenõrizni kell, elvileg ugyanakkor kell gyújtania. Ha nem, akkor írjál, mert az már egy kicsit bonyolultabb.

5447  Spityu 2014-08-08 15:39:08  Előzmény:Puskás András: 57288

Szia!

Én párszor már nézegettem a katalógusokat, de még csak hasonló méretût sem találtam. Amúgy a szûkebb keresztmetszet a hajtókar csap, az jobban el szokott kopni. Igazán jó, gyári jellegû fõtengelyeket Nyíregyházán csinálnak, Endre tud róla mesélni. Az ár, úgy rémlik, kb. 40E Ft. Ratyit kapsz töredékéért, olyan is. :) 1-2 éve volt kb. háromféle elnevezéssel 10-25E forintig egy boltban, azok közül a legdrágább még jó volt, a két olcsóbb pedig egyszerûen hulladék.

5446 Puskás András 2014-08-08 14:43:46

Sziasztok!
2T-s Trabim fõtengelyét szeretném felújíttatni és valami komolyabb hajtókart szeretnék rá. Valaki esetleg foglalkozott ilyennel? Esetleg tudnátok tanácsot adni vagy hogy milyen jármû hajtókara egyezik meg a trabiéval. Elõre is köszönöm.

5445 Pápai László 2014-08-08 13:56:12  Előzmény: Tomi: 57279

azért avval számlj, ha a forgalmiban nyoma van, hogy katalizátoros, akkor mûszakin számon kérhetik, hol van, és az azonnali bukta..Illetve ha kifogsz az út szélén egy NKH-s vizsgálatot, az még többe fájhat...

5444  Tomi 2014-08-07 17:17:23  Előzmény:Őry Gábor: 57283

Helló.
Ma megvolt a próba ugyan nem is reméltünk semmit, hogy jobb lett (hát nem is), de legalább a csapágyak újak. Egy probléma van még ami a rángatásra kicsit rásegít. Váltáskor hiába nincs megnyomva a gázpedál mégis kicsit pörög vagyis inkább lassan megy vissza alapjáratra. Ha kicsit nyomtuk neki akkor jobban rántott váltáskor, viszont finom váltásokkal lassan felengedve a kuplungot a rántás alig érezhetõ, csak néha kicsit pörög a motor aztán visszaáll.
Van egy csavar a CO csavar mellett ellenanyával talán az is okozhat galibát nem tudom, hogy kéne beállítani. (Igaz most még meg sem volt húzva az ellenanya szóval az még jobban bekavart.)
http://kepfeltoltes.hu/140806/DSC_0762_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képen a CO csavar alatt van.

5443 Cole Trickle 2014-08-07 10:54:26

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy tudna-e valaki segíteni gyújtásbeállításban (2T, újabb fajta) Budapesten, némi alkoholért cserébe. Az egyetlen eszközöm ami van hozzá az a gyertyafuratba dugható mérõmûszer.

Elõre is köszönöm!

üdv.

5442  Tomi 2014-08-06 12:24:57  Előzmény:Őry Gábor: 57283

Én motorkerékpárra gondoltam. :)
Ok, akkor gyûrû csere.
[i](Módosította enemot 2014.08.06. 14:25-kor)[/i]

5441 Őry Gábor 2014-08-06 11:49:14  Előzmény: Tomi: 57282

A gumigyûrû az önzárást biztosítja, így most már valószínû, hogy emiatt tekeredett ki. A túl dús alapjárat okozhat többletfogyasztást, nem is keveset. Ki kell cserélni ezt a gumigyûrût egy megfelelõ méretû "O" gyûrûre, de mivel nehéz megtalálni a megfelelõ méretet, ezért célszerû beszerezni egy karburátor "felújítókészletet", abban van ilyen csavar.

A motorban hol van ilyen csavar?

5440  Tomi 2014-08-06 11:25:30  Előzmény:Őry Gábor: 57281

Még egy kérdés. Kivettük a csavart, a csavar vége kúpos, de van rajta egy kis gumigyûrû is, viszont az lötyög a lyukban nem igazán látom milyen szerepe lenne. Nem kéne annak tömíteni vagy valami? A másik ez a csavar simán kicsavarodik a rázkódáskor menet közbe semmi rögzítés. Pl. motorba is van ilyen csavar de ott legalább van egy kis rugó alatta, de ez alatt semmi és mondom az a kis gumigyûrû az vagy elkopott vagy nem tudom mi a szerepe.
Egyébként sokat is fogyasztott a felújított motor néztük is, lehet akkor ez is szerepet játszott benne? (Ugyan nem mértük, de szerintem a 8l megvolt simán.)

5439 Őry Gábor 2014-08-06 11:12:17  Előzmény: Tomi: 57279

Akkor már sejtem miért "kellett" bele a katalizátor. Jól beállított karburátor és tûrhetõ állapotú motor elvileg simán hozza a megfelelõ értékeket. A katalizátorral annak idején nagyon becsapták az embereket, ráadásul sokaknak a motorja is tönkrement. A beállítás úgy jó, ahogy írtad. Viszont így valószínûleg megbukott az elméletem a rángatással kapcsolatban.

5438  Tomi 2014-08-06 10:27:34  Előzmény: Tomi: 57279

Lefényképeztem a karbit, a CO csavar helyét bekarikáztam. Van benne egy kis gumidarab, talán a dugózásból maradhatott ott, de nem zavar semmit és a csavart sem rögzítette már. Szóval szépen csavarható ki-be szóval 8 fordulatot simán megy befelé.
http://kepfeltoltes.hu/140806/DSC_0762_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

[i](Módosította enemot 2014.08.06. 12:31-kor)[/i]

5437  Tomi 2014-08-05 20:05:16  Előzmény:Őry Gábor: 57277

Idõ közbe a váltó és a motor is visszakerült a helyére. Már csak a karburátor és pár apróság hiányzik és egy kis finomhangolás. Maradt a régi csillag még elmegy egy darabig inkább a bordán lötyög egy kicsit. Az a mûanyag sapkából már csak egy volt.
A Co csavarnál a dugó is menetes lenne? Szerintem a CO csavart tekergettem, de annyit megtehetek, hogy kitekerem teljesen és akkor meglátszik. Szóval akkor tekerjem be tövig és aztán vissza 3-4 fordulat? Elõfordulhat, hogy ki volt tekerve/tekeredve szerintem senki se foglalkozott még a csavar helyzetével sõt pár éve még katalizátor is tettek bele, mert nem volt jó a zöldkártya akkor még külön volt. Azóta persze kikerült belõle mert teljesen eltömõdött a katalizátor és be se tudott indulni a motor. (Talán ez is rájátszott a motor halálára.) Szóval akkor megpróbálom beállítani most már jól. (Legutóbbi vizsgán nem foglalkoztak a Co-val annyira.)

5436 Őry Gábor 2014-08-05 06:35:20  Előzmény: Tomi: 57273

A szabadonfutó azért kell, hogy negyedikben szabadon fusson a szekér, lehessen kímélni a kuplungot. A motorfék pedig kétütemûben csak vésztartalék, ebbõl a szempontból a négyes felejtõs. Továbbá alacsoy fordulaton a Trabi motorja hajlamos kissé rángatni kis terhelénél, ezért szabadonfutó nélkül esetleg kellemetlen lenne negyedikben ötvennel csorogni városban. A tartós kuplungolás szintén felejtõs, mert jelentõsen terheli a lendkerék felõli csapágyat. Elsõsorban ez felel azért, hogy a fõtengely tengelyirányban stabilan álljon. Ha elkopik, a fõtengely elmozdul, a hajtókarcsapágyaknak végük.
Féltengelycsillagot (tripoidnak mondják), lehet venni utángyártottat, de nagyon szarokat írtak róla itt a fórumon korábban. Gyárilag egy kis mûanyag patent tartja a külsõ gyûrût a csillag végén, de ezek idõvel elhalnak.

5435 Őry Gábor 2014-08-05 06:23:44  Előzmény: Tomi: 57276

Nem lehet, hogy a dugót tekerted? Kívülrõl nem látszik, mert benne ül a csõben. Szerintem 8 fordulatot nem is leget azon a csavaron csavarni. Annak a csavarnak fel kellene ütköznie, ha ennyire ki lenne tekeredve, a CO-értéknek az egekben kéne lennie. Bele kéne kukkantani abba az alagútba, a kipufogódob felõl, va-e benne dugó, vagy nincs. Ha már ez a kérdés is felmerült.
Ha a kinyomószén kopott, "lejjebb" fog a kuplung, ennek csak annyi köze lehet a rángatáshoz, hogy ha más pozíciót szoktál meg, eleinte nem érzed, vagy eltéveszted a "fogáspontot" stb. Mintha egy másik autót kellene megszokni, ennyi.
A kinyomószén jól csúszik, de nem annyira mint egy csapágy, úgyhogy persze, hogy fogja egy kicsit a motort. A kuplungot meg lehet állítani a bowden csavarjával ízlés szerint.

5434  Tomi 2014-08-04 19:21:17  Előzmény:Őry Gábor: 57267

Idõ közbe megnéztem azt a CO csavart is. Nincs ledugózva, nem tudom hova lett, lehet rosszul emlékeztem ls már régebben valaki hozzápiszkált. Próbáltam befelé csavarni 8 fordulat után meguntam és visszacsavartam 7-et. Szóval annak fel kéne valahol ütközni vagy mi? Már a csavar fejét is alig láttam a 8 fordulat után. Van valami konkrét helyzet aminél jó vagy próbáljam meg mégis tökig becsavarni és vissza 3-4?
Egyébként kuplung beállítás nem okoz rángatást? Mintha a kinyomócsapágy kicsit kopott volna a legutóbbi leszedés óta mintha kicsit fogott volna (bár kinyomott kuplunggal megszûnik a hajtás, de az is lehet túl fent fog). Az ezelõtti kérdéseimre szintén várok még egy is ötletet ha van.

5433  Tomi 2014-08-04 18:12:47  Előzmény: Spityu: 57274

Mindegy már megoldottuk 2 ékkel lejött szépen a csapágy magába megkapta az új japán C3-ast.
Egyébként összeraktuk, hát a bontós váltók elbújhatnak mögötte én rosszabbra emlékeztem, de nem sok holtjáték van (nem tudom miért). 12db borda van összesen (1 borda 30°) és nincs egy teljes borda fordulás. A bontóba a legjobb is ha odatettem egy csavarhúzót legalább 1 bordát fordult legalább is 1-es és 2-esbe, a lükvercbe meg 2-3-at, a jelenlegei meg mindenütt max 1-et.
Viszont a féltengelyek is mozognak rendesen a diffiben azzal mit lehet kezdeni? Na pl a bontóba volt ami meg se moccant, lehet a csillagról a tûgörgõs valamit el kellett volna hozni, az lenne ennyire elkopva? Olyant egyáltalán lehet kapni vagy mi annak a hivatalos neve?
(A kuplungolást arra értettem, hogy vissza üres, 4.-be amúgy is ritkán kell motorfél, ha már lassítani kell ott a fék, nem tudom miért panaszkodnak annyira rá nem olyan vészes tûrhetõen lassítanak.)
Elvileg még pár napja mielõtt elvitték a bontóból a motor még beindították, így várhatóan jó.

5432  Spityu 2014-08-04 16:27:18  Előzmény: Tomi: 57270

10-et félhalott váltóért nem szabad adni. Fõleg, hogy akad 20-25-ért gyári új is.

A csapágyat márpedig a fogaskerékkel együtt kell lehúzni. Szerelési könyv 42. oldal, 88-as ábra, 2-es pont: "A 6304 C 3 jelû mélyhornyú golyóscsapágyat elöl a IV. fokozat fogaskerekével és az olajszóró tárcsával együtt lehúzókészülék vagy sajtó segítségével lehúzzuk."
Az égvilágosn semmi baja nem lesz semminek. A zsugorkötés kibírja, az ékes változat úgyszintén, az olajszóró pedig, úgy rémlik, érintetlen marad, mivel középen össze vannak torlódva a dolgok, így a rés megmarad a csapágy és a fogaskerék között.

Igen, a szabadonfutó azért van, hogy ne legyen motorfék negyedikben. A kuplungolást nem javaslom, inkább tedd ki ilyenkor üresbe az adott fokozatból.

Használt, jó állapotú fekete dobozt 5-10-ért lehet eladni kb.
[i](Módosította Spityu 2014.08.04. 18:31-kor)[/i]

5431  Tomi 2014-08-04 13:54:10  Előzmény:Szabó Géza: 57272

A diffi alig lötyög a teljes holtjáték 60%-át a csoporttengely adja a maradék 20-20 a diffi és a féltengelyek. Amúgy a féltengelyeknél a tûgörgõs cucc azt nagyon pocsék dolog legalább rendes kosárban lennének a tûgörgõk majdnem széthullott amikor az egyiket megnéztük. Ott is van egy kis kopás fõleg a diffi és a tûgörgõk külsõ gyûrûén. Egyébként a tûgörgõkhöz milyen kenõanyag kell, mármint a csillaghoz a féltengely végén. Zsír olaj keverék összekutyulva?
A szabadonfutóra visszatérve mi az elõnye a szabadonfutónak? Nincs motorfék 4.-ben, de ezen kívül? Mert kuplungolással is megoldható a hiánya. A tényleg tudunk valamikor szerezni egy másik kicsit jobb váltót akkor tuti a szabadonfutótól megszabadulunk. Nagyon egyszerûen és szakszerûen meg lehet és akkor kaphatna sûrûbb olajat a váltó, nem is ártana szerintem.
Ja igen szerintetek mennyit érhet egy trabant gyújtásverézlõ? A fekete dobozkára gondolok.
[i](Módosította enemot 2014.08.04. 15:55-kor)[/i]

5430 Szabó Géza 2014-08-04 13:22:50  Előzmény: Tomi: 57270

Én még szétkapnám a difit és megnézném, hogy benne található két tengely milyen állapotban van azok szeretnek nagyon elkopni ;)

5429 Léber Balázs 2014-08-04 12:18:43

Szisztok!
Eladósorban lévõ Tramp-ot keres egyik ismerõsöm. Neten nem nagyon találni, vagy rossz helyen kerestük eddig.

LBalázs

5428  Tomi 2014-08-04 10:47:43  Előzmény: Spityu: 57269

A görgõs csapágy gyûrûjét azért kérdeztem, mert ha csak a tengelyt cserélem akkor lehet a mostani csapágy jobb és inkább azt raktuk volna vissza.
Mindegy már, mert ma voltunk pár bontóban (pár a fenét vagy 4-ben legalább) egyben volt trabant csak, de ott egybõl 3 is. Az egyikbõl roncsderbis kocsit csináltak nem kell említenem milyen állapotban volt. A másik váltója kb. ugyan olyan volt mint a jelenleg, a harmadik egy picivel volt jobb, de lükverc az elég kopott volt. Egy tízesért akarták adni, hát megköszöntök, de annyit azért nem ér. Õszintén megmondva egyáltalán nem voltak jobb állapotban, bár lehet ezt is ki kell fogni, de fene fog annyit utazgatni egy váltóért. Gondolom még így is megy egy darabig, ha valami csoda folytán találunk mégis egy jót, majd kicseréljük valamikor.
Az ugyan eszükbe se volt, hogy a nyeles és csoporttengely került volna magába, bár annyira nem túl jó csereberélni fele ide fele oda.
Egyébként a szabadonfutó felõli csapágyát akartuk volna még kicserélni, de azt hülyeség, hogy lehúzzuk a szabadonfutót aztán meg visszatoljuk a szilárd illesztésnek annyi is lesz. Esetleg két ékkel le lehetne húzni, de akkor annak a lemeznek a csapágy mögött annyi. Az autósboltba meg azt mondták nincs ilyen és nem is akarnak rendelni. Szóval most már tényleg lejárt a trabant ideje, egyébként ha jól emlékszem a diffihez menõ fogaskerék 19 fogú, lehet a mit bontunk nem is olyan (illetve ha jól gondolom ilyen bontókban nem szeretik, ha ezt azt csak kiszedünk és a váltó fele ott marad.)

5427  Spityu 2014-08-01 20:20:19  Előzmény: Tomi: 57261

A görgõs csapágy gyûrûjét felesleges leszedni, az amögött található fogaskerék az egyetlen fogaskerék, ami a tengely anyagából van. :) A másik irányból kell valóban kezdeni.

Találtam egy képet a fórumon, 3 éve készítettem, amikor felújítottam a váltót:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2011/10/13/r4qfaicvx2rpo7t8jysn.jpg[/imgw]

Ha nem fûznek érzelmi szálak a váltóhoz, akkor én is a cserét javasolnám. Gyorsabb, olcsóbb. Szerintem nem olyan nehéz jó váltót találni.

Itt pedig a nyelestengely látható a szétszedett, lehúzott szabadonfutóval:
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2011/10/9/afy45372mxq8nbpe2eix.jpg[/imgw]

Igen, tutira a szabadonfutó fogaskerekével kell lehúzni.


[i](Módosította Spityu 2014.08.01. 22:26-kor)[/i]

5426 Pátkai Antal 2014-08-01 19:40:26  Előzmény: Tomi: 57261

Üdv!
Miért a görgõs csapágyat akarod levenni?
Próbáld meg a másik felérõl szétszedni a dolgokat. Nekem nincs itthon csapágylehúzóm és mégis szét tudtam szedni a csoporttengelyt. Csak egy satu és egy alukalapács segítségével. Ha sikerül szétszedni akkor mindent úgy tegyél le az asztalra ahogy beszerelten is áll mert ha elõször csinálsz ilyet akkor nehogy felcserélgesd a dolgokat.
A szabadonfutóval lehet trükközni de ha veszel újat az egyszerûbb mint a trükközés.
Ha jó szabadon futót szeretnél akkor az Index fórumon a Wartburg topicban keress
egy Dénes nevû illetõt neki van még gyári. Tavaszi talin szokott kint árulni és elég sok volt neki idén én is vettem tõle 1500 forint volt gyári papír csomagolásban.
Nekem 80W90 es Hykomol van benne és ez a tökéletes olaj ezeknek a szabadonfutós váltóknak.

5425 Őry Gábor 2014-08-01 05:42:29  Előzmény: Tomi: 57266

Igen. Fõleg, ha nincs meg a szükséges 2-3 fordulat. Persze CO-méréssel kombinálva illene állítani...
A lényeg, hogy mûszaki elõtt vissza kell tekerni.

5424  Tomi 2014-07-31 19:02:15  Előzmény:Őry Gábor: 57265

Akkor a CO csavarral kéne dúsítani?

5423 Őry Gábor 2014-07-31 18:59:53  Előzmény: Tomi: 57264

Nem tesz jót a ráncigálás semminek, fõleg az idegeknek. Nekem véletlenül van egy csoporttengelyem elfekvõben, de a típusáról és állapotáról nem tudok sokat. Ráadásul nem is biztos, hogy szerencsés a házasítás.
Az alapjárat dúsítása egyébként akkor is segíthet, ha alapból jól be van állítva, ugyanis a dús alapjárati keverék simábbá teszi a váltást. A kuplung felengedésekor ugyanis a tolóüzem kevésbé ránt vissza.

5422  Tomi 2014-07-31 14:07:53  Előzmény:Őry Gábor: 57263

A szabadonfutónak elvileg nincs baja, de elég hülyeség. Igaz nagyon ritkán kihajítja a 4.-et. Más trabant is futott már legalább 60e km-t nem hiszem, hogy az jobb lenne fõleg nem egy bontóba lökött rozsdás agyonhajtott valami, a szabadonfutó meg ha szilárd illesztéssel van feltéve sose fog lejönni. A csapágylehúzó leugrott róla, szerintem az nagyon nagy erõvel van rásajtolva és ha egyszer le van szedve utána már többet nem is lehet visszarakni, mert megfordulhatna a tengelyen. Amúgy a környéken már alig lehet találni néhány trabantot a bontóban.
Kösz a segítséget, de ez már így marad megy ameddig megy.

5421 Őry Gábor 2014-07-31 12:55:16  Előzmény: Tomi: 57261

És ha nem bontod szét? le lehet ellenõrizni az egész rendszer lógását a nyelestengelytõl a féltengelykihajtásig. Ha tûrhetõ, berakod kompletten.

5420 Őry Gábor 2014-07-31 12:51:02  Előzmény: Tomi: 57261

A szabadonfutódnak tulajképen mi baja van? Átugrik? "Ledarál"?
[i](Módosította orygabor 2014.07.31. 14:53-kor)[/i]

5419  Tomi 2014-07-31 10:02:44  Előzmény: Spityu: 57260

Jó, de pl. a görgõscsapágy belsõ gyûrûjét hogy lehet leszedni a tengelyrõl? Mert ahhoz csapágylehúzó nem fér hozzá.
A szabadonfutó felõli csapágyat biztos, hogy a szabadonfutó fogaskerekével együtt kell lehúzni? A csapágylehúzó nem bírja megmozdítani, illetve akkor ha lejön a szabadonfutó belsõ gyûrûje a tengelyen marad?
Esetleg nagyobb görgõkkel nem lehet beszorítani a szabadonfutót? Szerintem egy kicsit sûrûbb olajjal nem rángatna annyira, legalább is ha jól emlékszem az elsõ próbák alatt mentünk vele normálisan nem rángatott és 75W90-en volt benne. A kasznin és a felfogatóelemeken semmi hiba nem látszik. Még a féltengelyek végén a tûgörgõs vackokat talán érdemes lehetne cserélni, mert azok külseje moccan a diffiben.
Már nagyon nem akarunk kínlódni az egész kocsival ha elmegyünk bontóba ott is mire találunk egy jó és szétbontjuk eltelik egy nap, fene se gondolta, hogy ennyi baja van.

5418  Spityu 2014-07-31 08:35:05  Előzmény: Tomi: 57259

Hmmm... a kapcsolódobok alatti háromágú csillag van eléggé elkopva. Vagy a tengely ugyanott. Azt esetleg meg lehet próbálni, hogy 1 új tengellyel és 2 csillaggal összerakni. Így a fogaskerekek a végáttételt leszámítva megmaradnának párban. Nem a legideálisabb, ha két fogaskerék nem együtt kopik össze, de szerintem messze jobb lenne a váltó még úgy is.
Itt-ott néha találni ilyen tengelyt, meg csillagot is. Fogalmam sincs, hogy hol vettem anno.

5417  Tomi 2014-07-31 08:20:52  Előzmény:Őry Gábor: 57258

1-esben nem ránt, gondolom a lassú indulás miatt, 2-es 3-as nagyot, 4-be kicsit. Én arra gondolok, hogy a sûrûbb olaj jobban csillapítja a holtjátékokat, kicsit jobban fogja az egész váltót. Igazából nagyon nem lehet vele mit csinálni, az egészet ki fogja kicserélni? Válogatni a sok régi bontott cuccok között elég reménytelen. Nem hiszem, hogy egy régire cserélte volna a váltót belsejét bármelyik szerelõ, hisz azóta meg csak mentek vele. Mindegy, még annyit megpróbáltunk volna, hogy ha valahogy a szabadonfutót meg lehetne szüntetni akkor ment volna kicsit sûrûbb olajjal, de ahogy olvastam csak le lehet hegeszteni az meg annyit is ér.
A csoporttengely holtjátéka magában:
https://www.youtube.com/watch?v=r63Av_cy-hk&feature=youtu.be
[i](Módosította enemot 2014.07.31. 10:21-kor)[/i]
[i](Módosította enemot 2014.07.31. 10:22-kor)[/i]

5416 Őry Gábor 2014-07-31 06:39:58  Előzmény: Tomi: 57253

Azt nem pontosan értem, hogy miért az olajcsere után kezdett rángatni. Minden fokozatban?

5415  Spityu 2014-07-30 23:09:37  Előzmény: Tomi: 57256

"Senki [b]se tud[/b] róla, hogy valaha is lett volna cserélve bármi is"...

Itt a lényeg. Lehet, hogy már olyan régen volt, hogy senki sem emlékszik rá. Vagy valami szerelõ csinálta, és csak annyit mondott, hogy: "kicseréltem két csapágyat". Vagy egy rosszindulatú szerelõ kicserélte az alig futott váltót egy ótvarra (sajnos, ilyen is van).

Az átlátszó sziloplaszt szintén tuti, hogy nem gyári dolog.

5414  Tomi 2014-07-30 21:49:48  Előzmény: Spityu: 57254

Sziloplaszt átlátszó. (Senki se tud róla, hogy valaha is lett volna cserélve bármi is, de az még elképzelhetõ, hogy a szabadonfutót valaki kicserélhette, mert azon a komplett két csapágy lengyel, és azok kevésbé lötyögtek mint a másik ddr-es. Talán nem is c3-asok.)
[i](Módosította enemot 2014.07.30. 23:52-kor)[/i]

5413  Tomi 2014-07-30 21:48:46  Előzmény: Tomi: 57253

Mivel csak a felét néztük meg a csoporttengelynek és nem is figyeltem különösebben, de mintha a fogaskerekek egyik oldalról a belsõ dobnak ütköznek neki a másik oldalt meg van másik fogaskerék vagy valamilyen gyûrû, de egyéb más hézagoló nincs. Van még egy másik videó, de elég szerencsétlen, de talán az is mond valamit hasonló a másikhoz, de ez volt az elsõ. Itt pl. látszik, hogy a diffi nagykereke és a kis fogaskerék között nincs azért nagy holtjáték, de a csoporttengely holtjátéka is jobb, mert a videó készítésekor 2-esbe volt amit reggel linkeltem ott a 3. kerekét mozgattam így nem közvetlenül azon keresztül mozgott így más holtjátékok is benne voltak (mondjuk azért itt is látszik a holtjáték, de mint mondtam mindenhol van egy kicsi, de mire összeadódik sok lesz.)

5412  Spityu 2014-07-30 21:48:16  Előzmény: Tomi: 57253

Hát... ez a váltó szerintem nagyon nem gyári. Felemás csapágyról sosem hallottam, kizártnak tartom, hogy így gördült volna le. A blokkfelek között milyen tömítést találtál?