Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5485 Puskás András 2014-10-25 19:39:12

aha értem köszi, esetleg tudna valaki képet küldeni amin látszik hogy mennyire kell kivágni a kerete és hogy hogy fogatódik be az új foncsor

5484 jocking . 2014-10-25 09:42:15  Előzmény:Puskás András: 57325

Nem. Belezni kell a lámpatököt (a billentõ mechanizmust) és a fényszóró keretébõl is vágni kell.

5483 Puskás András 2014-10-25 08:22:10

Sziasztok
Olyan kérdésem volna hogy ilyen
http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=49&termek=10856
Golf 1 fényszrót átalakítás nélkül belehet-e szerelni trabiba?

5482 Sarkadi József 2014-10-23 11:20:04

Minap vettem egy Trabant 1.1 kombit és érdeklõdni szeretnék hogy miért nem mûködnek ezek:
-Irányjelzõ (egyik oldalra sem :S)
-Ablaktörlõ
-Fûtés kapcsoló világít de nem mûködik
mi lehet a probláma ?
válaszokat elõre is köszönöm

5481 Cole Trickle 2014-10-06 08:52:07

Sziasztok!

Mint kiderült '89-es Trabantomban megszakítós gyújtás van :eek: Ezt szeretném átalakítani elektronikusra, amihez a következõ alkatrsézeket szereztem be:
[url]https://www.dropbox.com/s/jpl0nxcchykazpd/IMG_20141001_085405.jpg?dl=0[/url]
A kérdésem az, hogy van-e valami fellelhetõ leírás ehhez, hogy hogyan kellene beszerelnem vagy van-e valaki bp-en aki meg tudná ezt oldani nekem (nyilván nem ingyen).

Köszi!

üdv.

5480 Varga Tibor 2014-10-04 18:00:48  Előzmény:Pápai László: 57321

1 ft-ot épp megér. :D De le sincs szedve.

5479 Pápai László 2014-10-01 09:07:03

Ha valakit érdekel esetleg tuning hengerfej:


http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/trabant_tuning_hengerfej_par_1_ft_1988606270.html?utm_source=vatera&utm_campaign=termekfigyelo&utm_medium=email




[i](Módosította Lutyo 2014.10.01. 11:07-kor)[/i]

5478 jocking . 2014-09-26 17:28:26  Előzmény:Balogh József: 57319

[url=http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/order7/SC2ZW20HPMQMT2DHP263GFD267PUUQTH0IRC035H67PMIA6FDPP67MJ27Z9995E0620J89ZJM9Z9MI00AH4CZKE5ELZGH4970TAD9K3I5Y209GJ3IQH9JAKQ83TFU7OD49HHHH07WA0094AT401HIA9HZZW4IA/page1]Itt[/url] szoktak lenni.:rolleyes:;)

5477 Balogh József 2014-09-26 16:50:13

Sziasztok nem tud valaki olcsón 1.1-es trabit eladót? Jó árban. Lehetõleg szabolcs megyében.

Üdv

5476 Pápai László 2014-09-23 06:05:35  Előzmény:Varga Tibor: 57316

Oké, köszi mégegyszer!

5475  Spityu 2014-09-22 20:41:37

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy 2T Trabantnál diagonál(Pneumant) gumi esetén mennyire kell komolyan venni az 5-7mm-es összetartást elöl? Terheletlenre írja ezt, ami azt jelenti, hogy az autó menetkész tömege utasok és csomagok nélkül, lábon állva? Nem fog ettõl nehézkessé válni a kormányzás, ill. jobban kopni kívül a gumi? A radiálra, úgy emlékszem, 0-2mm-t ír.

5474 Varga Tibor 2014-09-22 16:01:12  Előzmény:Pápai László: 57315

Mi használtuk elég sûrûn. A tárcsa simán jó, a szerkezet nem passzol tökéletesen, azt kell faragni.

5473 Pápai László 2014-09-22 08:09:31  Előzmény:Varga Tibor: 57314


Köszi! Golfoz valót ajánlottak már, de nem volt tuti, hogy jó-e? Biztos jó egy az egyben, nem kell esztergáltatni, stb?

5472 Varga Tibor 2014-09-21 18:27:13  Előzmény:Pápai László: 57313

autoalkatreszed.hu
Golf 1-hez keresd. 180mm.
[i](Módosította Tibke 2014.09.21. 20:32-kor)[/i]

5471 Pápai László 2014-09-20 18:20:45  Előzmény:Varga Tibor: 57312

KÖSZI!

Ez a meyle hol ennyi?

5470 Varga Tibor 2014-09-19 11:48:32  Előzmény:Pápai László: 57311

Törökbálint,kamaraerdei ipartelepen. Többször csináltattam már náluk tárcsát, nagyon jó volt mind. Ja,és olcsó volt. 5000 volt egy 210es tárcsa ferodolozás.
A.D.F kft

De egy új meyle tárcsa 4800ft...
[i](Módosította Tibke 2014.09.19. 13:52-kor)[/i]

5469 Pápai László 2014-09-19 08:49:43

Ismertek olyan szakit, aki árul, illetve felferrodoloz jó minõségben kuplungtárcsát, illetve fékpofákat? 1,1-es Trabihoz kellene, és ha lehet pesti, illetve pest környéki érdekel.Vagy olyan bolt is szóba jöhet, akik jóáron árulnak.

5468 Pápai László 2014-09-19 08:43:45  Előzmény: Spityu: 57309

az én esetem: más tipusú autó, motorcsere, egy teljesen ugyanolyan kocsiból, köbcentire is ugyanaz. Mindkét forgalmival, adásvételivel okmányiroda, motorcsere. Aadtlap kitöltve.az ügyintézõ szerint az egyik forgalmi el lett írva 13 köbcentivel,így nem tiopusazonos a motor. Közlekedési felügyelethez el, õk tudják, hogy nincs 13 köbcentivel eltérés, de aki a forgalmit kitöltötte, elírta. a megoldás: egyedi átépítési engedély, regadó(mindkét kocsi magyar rendszámos volt), vizsgáztatás, úgy papirok, stb..a regadó összege után kifordultam tõlük(400000 forint), és kisavaztam a számot. I Love Hungary.

5467  Spityu 2014-09-18 20:34:44

Az utóbbi idõben több embernek is dicsértem az okmányirodai ügyintézések gyorsaságát, gördülékenységét. Hiba volt.
Múlt hét hétfõn vittem mûszaki vizsgára a 2T-t, amin sikeresen át is ment. A forgalmi engedély betelt, így be kellett mennem az okmányirodába újat igényelni. Így is tettem ma délután, és kezemben a hátsó rendszámtáblával, meghatlamzaással, mûszaki adatlappal stb. mit sem sejtve meglátogattam a "járási hivatalt".
Már a bankkártyámat készítettem elõ a fizetéshez, amikor közölte velem az ügyintézõ, hogy baj van, nem tudja kiállítani az új forgalmi engedélyt. Na, már csak ez hiányzott... Indoklás: a mûszaki adatlapon, amit a vizsgaállomás bocsátott ki, "fehér" szerepel színként, a forgalmi engedélybe pedig "drapposszürke 08" van bejegyezve.
- mivel a két adat eltér, nem írhatja be a régi, drapposszürkét az új engedélybe, ugyanis neki nincs mérlegelési lehetõsége, a színt a vizsgáztató állapítja meg, és annak megfelelõen tölti ki a mûszaki adatlapot,
- ha valóban megváltozott a kocsi színe fehérre, akkor azt sem írhatja be új színként, mivel a mûszaki adatlap záradékában nem szerepel az új színre utaló "színváltozás" záradék.
Így most itt állok egy restaurált autóval, érvényes mûszaki vizsgával, de érvénytelen forgalmi engedéllyel. Hasonlóan Csikóshoz: [url]http://belsoseg.blog.hu/2014/08/30/a_szobor_valojaban_egy_roncs[/url]

Az ügyintézõ közölte velem, hogy a jelenlegi rendszerben nem talál "drapposszürke" színkódot, továbbá idõközben valami EU-s konvergálódás következtében a 08-as színkódra is teljesen más, "barna" színt sorsol a számítógép. De még ha találna, akkor sem írhatná be. Szürke van, de azt sem írhatja be.

Mi történhetett, ki a hibás? A vizsgáztató, aki a drapposszürke hiányában beírta a fehéret, de a színváltozásra utaló záradékot nem írta a lapra? Az ügyintézõ, aki túlreagálta a dolgot, és nem írt be "valamit"? Vagy inkább azok az üzleti elemzõk, akik az évek alatt mindig hozzátapasztottak egy újabb tenyérnyi sz*rt a trágyakupachoz, és nem gondoltak arra, hogy az új színkódokat megfeleltessék a régieknek, amikor bevezették õket (több munkahelyemen szerzett tapasztalataim alapján mesélhetnék a kormányzati-/okmányirodák informatikai rendszereirõl - pontosabban nem - egy szóval: rémes)?

Holnap irány a vizsgaállomás, jövõ héten pedig újra ocsmányiroda. Idõveszteség, utazási költség - nem az én hibámból.

További tények: a lejárt forgalmi engedélyt 2002-ben állították ki, 2008-ban telt be, 2010-ben járt le az utolsó mûszaki. 4 év restaurálás. Az autó mindig is eredeti színû volt, sosem volt változás a színében. A betelt forgalmi miatt 6000Ft-ot kell fizetnem (nincs vele gondom).

Álljunk csak meg egy pillanatra! Mi lett volna abban az esetben, ha nem telt volna még be a forgalmim, de muszáj lenne másik színkódot beírni? Régi típusúnál (amilyenem van) ugyanúgy újat kellett volna csináltatnom 6000-ért, új típusúnál pedig fizethettem volna egy kézi bejegyzésért kb. 2000 forintot. Annak ellenére, hogy a kocsi színe semmit sem változott, az elcs*szett rendszerük miatt ugyanúgy perkálhatnék. Magyarország, 2014.
[i](Módosította Spityu 2014.09.18. 22:37-kor)[/i]

5466 Pápai László 2014-09-15 10:35:12  Előzmény:Pápai László: 57307

A felnik elkeltek.

5465 Pápai László 2014-09-09 07:32:25

Sajnos nem aktiválódik a hirdetésem, így ide is bekopizom, hátha valakit érdekel:

4 db 2T felni gumikkal együtt átadó.Ingyen elvihetõek, de csak egyben, a gumikkal együtt.Érden vannak, egyeztetés után a Camponához el tudom vinni.Festést, törõdést igényelnek,a gumik kukaérettek.

Ugyanitt 4T Wareszhoz váltó eladó.

Akit érdekel mailban keressen.

5464 jocking . 2014-09-03 09:38:14  Előzmény:Steiner Tamás: 57305

[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/hnany_hridel.gif[/imgw]
[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/hnaci_hridel.gif[/imgw]

5463 Steiner Tamás 2014-09-03 05:41:36

Sziasztok!
Sebességváltó szerelésbe szeretnék segítséget kérni. Ha valakinek lenne egy fotója vagy leírná az is nagy segítség lenne. Szétszedtem és nem emlékszem, hogy a szabadonfutó után milyen sorrendbe voltak az alkatrészek. Szabadonfutó, vékony olajszóró lemez, "vastag" távtartó alátét, csapágy, vagy pedig fordítva, szabadonfutó, "vastag" távtartó alátét, olajszóró lemez és csapágy?
Sürgõs lenne az infó, mert ma vagy holnap össze szeretném rakni.
Segítséget elõre is köszönöm.

5462  Tomi 2014-08-31 11:35:07

Sziasztok!
Az mennyire gáz, ha a generátor piros vezetéke nem volt megfelelõen rögzítve az önindítóhoz? Úgy ment szegény 50 km-t az akksi lemerült mire észrevettük, hogy valami gond van. Azóta vissza lett töltve az akku, a kábel megfelelõen rögzítve multiméter szerint van töltés 13,4-14,2 között (világítás és fordulatszám függõen). Úgy tûnik megúszta, de mennyire érdemes nézegetni valami elszállhatott benne vagy elszállhat e még attól, hogy van töltés?
Terhelés nélkül a generátor feszültsége igen magas lehetett, bár a töltés lámpa meg nem világított valamiért. (Bezzeg gyújtás ráadások meg világított jól kicseszett velünk.)

5461 Nagy Barna 2014-08-26 19:17:44

Sziasztok
Lenne egy olyan problemam hogy 1.1-es trabantra vettem alufelnit de rovid a tocsavar. Nem tudjatok hogy esetleg mas auto tocsavarjaval helyetesiteni lehet e ami hosszabb is persze. Meg mozgokupos anyat nemtud-e valaki mert mar bejartam par gumis de nekik nincs :( Valaszt elore is koszonom :)

5460 Szabó Géza 2014-08-21 13:49:48

Az hogy a trabantokat milyen padlólemezzel szerelték az évjárat függõ vagy más okok befolyásolhaták, mint pl nyersanyaghiány? Mert a 87es Trabim egyrészes padlólemezzel van, a 86os és 81es 3részes, a 1963as 600as ismét egyrészes, de az 500as Trabant gyártási videóján jól kivehetõ hogy ott is 3részes padlóval készült.

5459 Bogdán Péter 2014-08-15 10:14:02  Előzmény:Őry Gábor: 57300

Sziasztok!

Nem vagyok benne biztos, hogy jó helyre írok, de az eladó autóknál nem tudom felvenni a kapcsolatot mazsola324-el. Hogy tudnám ezt megtenni?

5458 Őry Gábor 2014-08-13 18:02:36  Előzmény: Spityu: 57294

Nem 0-val jártál, mert már alapjáraton kinyitott, és beállt kb. 3-4-re. Csak az indításnál volt jelentõsége, még a régi 6 voltos idõkben.

Én az elektronikusat csináltam meg röpsúlyosra, de mint késõbb utánaolvastam, tök fölöslegesen, mert a kétütemûek nem igénylik a változó elõgyújtást. Nem pontosan értem, hogy miért nem, de részletesen nem fejtették ki.

3,5-nél jó motor csak akkor csörög, ha túl szegény a keverék.

5457  Spityu 2014-08-13 13:06:56  Előzmény:Őry Gábor: 57297

Tudom, de az eredetiség elsõdleges szempont.

5456 Őry Gábor 2014-08-13 12:41:14  Előzmény: Spityu: 57294

Nulla fok elõgyújtással màr nem is lehet járni.

5455 Őry Gábor 2014-08-13 12:38:54  Előzmény: Spityu: 57294

A tranzisztoros gyújtásnál 180 fok a zárásszög...

én nem szórakoznék a röpsúllyal, jó elektromos rendszer mellett nincs jelentõsége

5454  Spityu 2014-08-12 21:14:57  Előzmény:Szabó Géza: 57295

Ja, igen, tényleg... rosszul gondoltam végig... Valóban, akkor most az elõírás szerinti 3.5-re van (3.5 és 4.0 helyett). Viszont akkor az elõzõ motorom 7-8mm-re volt állítva. Tény, hogy kopott volt (valószínûleg emiatt viselt el ennyit), de ment, mint a barom. :) 8 felett csilingelt.

5453 Szabó Géza 2014-08-12 20:56:26  Előzmény: Spityu: 57294

A röpsúly fordulatban tesz hozzá az elõgyujtáshoz, tehát ha elõfeszítés nélkül 4-mmre állítotad akkor arra fordulatban még 3,5mm ert ráhúzez igy összesen már 7,5mm ami már sok . ha elõfeszités nélkül állítasz gyujtást akkor a hengereket mindig holtpontra kell állítani.

5452  Spityu 2014-08-12 19:27:11

Érdeklõdnék, hogy 2T-nél mennyire számít a zárásszög? Pontosabban mekkora eltérés megengedett? Leginkább a megszakítóhézag befolyásolja, ugye. Meg persze különféle kopások. Papír szögmérõvel mértem full manuálisan, szóval nem mûszerrel. Az egyik megszakítónál kb. 135 fokot, a másiknál kb. 145 fokot mértem.
A könyv 132 ill. 127 fokot ír (alapjáraton és emelt fordulatszámon), tehát nagyjából "jó". Kérdés, hogy a plusz kb. 10 fok mennyire számít? Ez nagyjából 3%-kal növeli a trafó töltési idejét. Ez még azért nem vágja haza, ugye? :)

Az elõgyújtást egyébként 3.5mm-re állítottam elõfeszített röpsúlyokkal, ahogy a könyv is írja. Kíváncsi leszek... az elõzõ motoromnál mindig elõfeszítés nélkül állítottam 4-re, és 4.5-ön már csilingelt... Tudomásom szerint a röpsúlynak az a lényege, hogy indítózáskor FHP-re vegye vissza a gyújtást(+4mm), vagyis 0-ára. Szóval korábban szerintem 0-ával jártam. Nem? :D Ehhez képest a mostani 3.5mm mellett nem fog csörögni?

5451  Spityu 2014-08-09 20:26:53

Ha jól látom, gyári új fõtengely. Igaz, tûgörgõk nélkül:

[url]http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Trabant_fotengely_hengerrel_elado_17981911.htm#xtor=AL-2696-1[olcsohasznalt][/url]

5450 Cole Trickle 2014-08-09 06:06:24  Előzmény:Őry Gábor: 57290

Rendben, köszönöm a tanácsot!

5449 Őry Gábor 2014-08-08 19:49:45  Előzmény: Tomi: 57286

Az a csavar amire gondolsz ugye nem az, amit a képen látunk? Ez a szívató állításához kell. Amit nem látunk mindössze arra szolgál, hogy a pillangószelepet egy icipicit nyitott állapotban tartsa.

A leírt jelenség gyakran elõfordul. Az oka a következõ: elkopott az a csavar, ami a pillangószelepet tengelyirányabn rögzíti. Namost, ha a tengely oldalirányban el tud mozdulni, a szelep nem tud rendesen becsukódni, mert hozzászorul a torok falához. A megoldás a csere, bár beszerezni ép állapotút elég nehéz. E csavar az úszóház hátsó falának tetején van, a H-1-1-esnél asszem le kell venni az úszóház fedelét. Ez egy kisméretû fekete színû csavar.

5448 Őry Gábor 2014-08-08 19:11:50  Előzmény:Cole Trickle: 57285

Beállítod a mûszerrel a dugattyút az FHP elõtt 3,5 mm-rel. Ezután a gyújtásalaplap csavarját meglazítod, és addig tekered, míg a gyertyapipában nem kattan a szikra. Ezután csavar meghúz, és ellenõrzés: a szikra kattanása hány mm-rel van az FHP elõtt. A másik hengernél már csak ellenõrizni kell, elvileg ugyanakkor kell gyújtania. Ha nem, akkor írjál, mert az már egy kicsit bonyolultabb.

5447  Spityu 2014-08-08 15:39:08  Előzmény:Puskás András: 57288

Szia!

Én párszor már nézegettem a katalógusokat, de még csak hasonló méretût sem találtam. Amúgy a szûkebb keresztmetszet a hajtókar csap, az jobban el szokott kopni. Igazán jó, gyári jellegû fõtengelyeket Nyíregyházán csinálnak, Endre tud róla mesélni. Az ár, úgy rémlik, kb. 40E Ft. Ratyit kapsz töredékéért, olyan is. :) 1-2 éve volt kb. háromféle elnevezéssel 10-25E forintig egy boltban, azok közül a legdrágább még jó volt, a két olcsóbb pedig egyszerûen hulladék.

5446 Puskás András 2014-08-08 14:43:46

Sziasztok!
2T-s Trabim fõtengelyét szeretném felújíttatni és valami komolyabb hajtókart szeretnék rá. Valaki esetleg foglalkozott ilyennel? Esetleg tudnátok tanácsot adni vagy hogy milyen jármû hajtókara egyezik meg a trabiéval. Elõre is köszönöm.

5445 Pápai László 2014-08-08 13:56:12  Előzmény: Tomi: 57279

azért avval számlj, ha a forgalmiban nyoma van, hogy katalizátoros, akkor mûszakin számon kérhetik, hol van, és az azonnali bukta..Illetve ha kifogsz az út szélén egy NKH-s vizsgálatot, az még többe fájhat...

5444  Tomi 2014-08-07 17:17:23  Előzmény:Őry Gábor: 57283

Helló.
Ma megvolt a próba ugyan nem is reméltünk semmit, hogy jobb lett (hát nem is), de legalább a csapágyak újak. Egy probléma van még ami a rángatásra kicsit rásegít. Váltáskor hiába nincs megnyomva a gázpedál mégis kicsit pörög vagyis inkább lassan megy vissza alapjáratra. Ha kicsit nyomtuk neki akkor jobban rántott váltáskor, viszont finom váltásokkal lassan felengedve a kuplungot a rántás alig érezhetõ, csak néha kicsit pörög a motor aztán visszaáll.
Van egy csavar a CO csavar mellett ellenanyával talán az is okozhat galibát nem tudom, hogy kéne beállítani. (Igaz most még meg sem volt húzva az ellenanya szóval az még jobban bekavart.)
http://kepfeltoltes.hu/140806/DSC_0762_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képen a CO csavar alatt van.

5443 Cole Trickle 2014-08-07 10:54:26

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy tudna-e valaki segíteni gyújtásbeállításban (2T, újabb fajta) Budapesten, némi alkoholért cserébe. Az egyetlen eszközöm ami van hozzá az a gyertyafuratba dugható mérõmûszer.

Elõre is köszönöm!

üdv.

5442  Tomi 2014-08-06 12:24:57  Előzmény:Őry Gábor: 57283

Én motorkerékpárra gondoltam. :)
Ok, akkor gyûrû csere.
[i](Módosította enemot 2014.08.06. 14:25-kor)[/i]

5441 Őry Gábor 2014-08-06 11:49:14  Előzmény: Tomi: 57282

A gumigyûrû az önzárást biztosítja, így most már valószínû, hogy emiatt tekeredett ki. A túl dús alapjárat okozhat többletfogyasztást, nem is keveset. Ki kell cserélni ezt a gumigyûrût egy megfelelõ méretû "O" gyûrûre, de mivel nehéz megtalálni a megfelelõ méretet, ezért célszerû beszerezni egy karburátor "felújítókészletet", abban van ilyen csavar.

A motorban hol van ilyen csavar?

5440  Tomi 2014-08-06 11:25:30  Előzmény:Őry Gábor: 57281

Még egy kérdés. Kivettük a csavart, a csavar vége kúpos, de van rajta egy kis gumigyûrû is, viszont az lötyög a lyukban nem igazán látom milyen szerepe lenne. Nem kéne annak tömíteni vagy valami? A másik ez a csavar simán kicsavarodik a rázkódáskor menet közbe semmi rögzítés. Pl. motorba is van ilyen csavar de ott legalább van egy kis rugó alatta, de ez alatt semmi és mondom az a kis gumigyûrû az vagy elkopott vagy nem tudom mi a szerepe.
Egyébként sokat is fogyasztott a felújított motor néztük is, lehet akkor ez is szerepet játszott benne? (Ugyan nem mértük, de szerintem a 8l megvolt simán.)

5439 Őry Gábor 2014-08-06 11:12:17  Előzmény: Tomi: 57279

Akkor már sejtem miért "kellett" bele a katalizátor. Jól beállított karburátor és tûrhetõ állapotú motor elvileg simán hozza a megfelelõ értékeket. A katalizátorral annak idején nagyon becsapták az embereket, ráadásul sokaknak a motorja is tönkrement. A beállítás úgy jó, ahogy írtad. Viszont így valószínûleg megbukott az elméletem a rángatással kapcsolatban.

5438  Tomi 2014-08-06 10:27:34  Előzmény: Tomi: 57279

Lefényképeztem a karbit, a CO csavar helyét bekarikáztam. Van benne egy kis gumidarab, talán a dugózásból maradhatott ott, de nem zavar semmit és a csavart sem rögzítette már. Szóval szépen csavarható ki-be szóval 8 fordulatot simán megy befelé.
http://kepfeltoltes.hu/140806/DSC_0762_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

[i](Módosította enemot 2014.08.06. 12:31-kor)[/i]

5437  Tomi 2014-08-05 20:05:16  Előzmény:Őry Gábor: 57277

Idõ közbe a váltó és a motor is visszakerült a helyére. Már csak a karburátor és pár apróság hiányzik és egy kis finomhangolás. Maradt a régi csillag még elmegy egy darabig inkább a bordán lötyög egy kicsit. Az a mûanyag sapkából már csak egy volt.
A Co csavarnál a dugó is menetes lenne? Szerintem a CO csavart tekergettem, de annyit megtehetek, hogy kitekerem teljesen és akkor meglátszik. Szóval akkor tekerjem be tövig és aztán vissza 3-4 fordulat? Elõfordulhat, hogy ki volt tekerve/tekeredve szerintem senki se foglalkozott még a csavar helyzetével sõt pár éve még katalizátor is tettek bele, mert nem volt jó a zöldkártya akkor még külön volt. Azóta persze kikerült belõle mert teljesen eltömõdött a katalizátor és be se tudott indulni a motor. (Talán ez is rájátszott a motor halálára.) Szóval akkor megpróbálom beállítani most már jól. (Legutóbbi vizsgán nem foglalkoztak a Co-val annyira.)

5436 Őry Gábor 2014-08-05 06:35:20  Előzmény: Tomi: 57273

A szabadonfutó azért kell, hogy negyedikben szabadon fusson a szekér, lehessen kímélni a kuplungot. A motorfék pedig kétütemûben csak vésztartalék, ebbõl a szempontból a négyes felejtõs. Továbbá alacsoy fordulaton a Trabi motorja hajlamos kissé rángatni kis terhelénél, ezért szabadonfutó nélkül esetleg kellemetlen lenne negyedikben ötvennel csorogni városban. A tartós kuplungolás szintén felejtõs, mert jelentõsen terheli a lendkerék felõli csapágyat. Elsõsorban ez felel azért, hogy a fõtengely tengelyirányban stabilan álljon. Ha elkopik, a fõtengely elmozdul, a hajtókarcsapágyaknak végük.
Féltengelycsillagot (tripoidnak mondják), lehet venni utángyártottat, de nagyon szarokat írtak róla itt a fórumon korábban. Gyárilag egy kis mûanyag patent tartja a külsõ gyûrût a csillag végén, de ezek idõvel elhalnak.