Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

650 Bende Endre 2009-09-04 11:07:40

Off a téma csak gondoltam érdekel valakit.

Magyar-Svéd 1 db jegy 2500 HUF. (E szektor Jobb)

649 Molnár György 2009-09-04 10:49:38  Előzmény:Hepp Attila: 52488

Atesz az a bal oldali az magas nyomású olajgomba. A jobbos pedig az alacsony nyomású. A kábelnak ott kellene lennie valahol. Igaz hogy a lényeg a (fekete)magasnyomásúnál van, de azért a (barna) alacsony is jó ha be van kötve. Most kapásból a gyári kábelszínt nem tom.

A vízpumpát nem a legegyzserűbb kivenni, de kis tornával elmegy. Én úgy csinálom, ha nem kell másért kivenni a motort, hogy egy kis kroki emelőre fabetéten keresztül teszem a motort, a bal első (szemből) bakot teljesen lekötöm, és emelem a motort. Természetesen lesd meg mit fogsz odaszorítani a kasztnihoz. Persze sorba jön le a műanyagburok. Én csináltam célszerszámot a kiszedéshez, egy 10 es belső nyílású (gr)imbusz csavarból. Nem a legrészletesebb, de gondolom az alap hogy hűtőlötty lecsöpög,és más apróságok.

Ez az én verzióm.

648 Fonai László 2009-09-04 10:41:04  Előzmény:Bende Endre: 52489

Szerintem csaknem mindenki kíváncsi azokra a megnyugtató hírekre :)

647 Bende Endre 2009-09-04 10:23:31

Sziasztok Klubtársak!

Gondolom néhányan érintettek vagytok az október 20-án hatályba lépő 69/2008 (XII.10) Főv.Kgy. rendelet Budapest Főváros szmogriadó-tervéről című színjátékban, amelynek 3.§-a értelmében sárga színű környezetvédelmi plakettel ellátott gépjárművek forgalma tilos október 20-tól március 8-ig terjedő időszakban a (2) bekezdésben meghatározott területen. ( Gyakorlatilag Bp- egész belvárosa )

Volt egy e-mail váltásom az illetékes hivatallal. Megnyugtató híreket (jogszabály értelmezést) kaptam.

Amennyiben igény jelentkezik rá, közzé teszem. Nem írnám tele a topikot fölöslegesen.

Üdv: Andrew

646 Hepp Attila 2009-09-04 09:56:31

üdvözletem mindenkinek!

egy hete már én is Trabant tulajdonos vagyok, egy elég korrekt állapotú 1.1 limusin került birtokomba:) az úgymond kötelező karbantartás rész előtt, meg szeretném érdeklődni, hogy a vízpumpa kivétele hogyan is történik, ha valaki pár szóban el tudná mondani, megköszönném.

illetve a másik kérdésem, hogy van a motorban, a hengerfej tűzfal felőli oldalán, a vezérműszíjhoz közel két csatlakozó, egymás mellett, gondolom valami érzékelő lehet, az egyik be van kötve, a másik nincs. csináltam képet is, a bal oldali bekarikázott (amit kicsit takar a cső) be van kötve, a másik mellette nincsen. az lenne a kérdésem, hogy mi ez? :) illetve ha valakinek volna részletesebb szervizleírása a 4t trabihoz, valami link vagy akármi, azt is nagyon megköszönném!

a kép:
[img]http://wrcteam.atw.hu/motor.jpg[/img]

645  Bandi 2009-09-04 06:38:48  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52485

Jók lettek a képek Laca!
Remélem hamarosan én is felrakom őket!!:D

644 Molnár György 2009-09-03 19:58:37

"fényképész csóka" :p;):):D:evil:
Vajon mik lesznek még????

643 CIX Digitcam Laca :) 2009-09-03 19:46:34  Előzmény:Bíró János: 52480

Jó tali volt:)
[url=http://cix688.uw.hu/talalkozok2009.html]képek[/url]
Üdv.: Fényképész csóka :) :) :)

642 Antal Petya 2009-09-03 18:02:26

és idén többen kitartottak vasárnapig, mint eddig bármelyik évben!

641 Antal Petya 2009-09-03 17:59:24  Előzmény:Bíró János: 52480

voltam:D!
akkor kezdtek el érkezni volt aki felvonulás után 3-4 körül jött..:P Nem voltunk sokan, és még az időjárás is közbeszólt!:mad:

640 Szabó Gábor 2009-09-03 17:56:53  Előzmény:Bíró János: 52480

Olvass vissza! Fényképész csóka beszúrta a linket a képeiről. Azok alapján elég zsír találkozó volt.

639 Madocsai Gergely 2009-09-03 17:55:34  Előzmény:jocking .: 52476

[b]SÜN!!![/b] :evil:

638 Bíró János 2009-09-03 16:28:38  Előzmény:Bíró János: 52479

volt valaki a tolna talin,?mi szombat reggel 9-00 körül értünk oda,elég kevesen voltak,hát nemgondoltam hogy ennyien meloznak,na mindegy,ha volt közülletek valaki irja meg mi volt,eljöttünk délben.

637 Bíró János 2009-09-03 16:22:23  Előzmény:Bíró Norbert: 52463

hát nemgyengusz a videó,én sokkotkaptam,menyit melozhatott vele a gyerek?!:D(fényéveket.)

636 Bakó József 2009-09-03 16:13:42

Sziasztok

Sürgősen szükségem lenne egy 4 ütemű trabi kuplung bowdenjére.
Most 10 perce szakadt el , és reggel melózni kell mennem a kocsival.
Gyálon lakok , akinek a közelben van egy, legyen szives írjon ide a fórumba.
Köszi előre is

635 Nagy József 2009-09-03 14:33:12

http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=pepe87

Trabant Wartburg Lada Barkas alkatrészek

634 jocking . 2009-09-03 14:00:58

Na, ha így se jó, befonom a szemöldököm...

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/sun/01.jpg[/imgw]

633 jocking . 2009-09-03 13:58:19  Előzmény: Spityu: 52474

Érdekes, pedig kisbetűvel van a jpg is, elérési út is jó... Simán látszania kéne kattintás nélkül is. Mind1, megoldom.:)

632  Spityu 2009-09-03 13:53:05  Előzmény:Bende Endre: 52472

Be jön a kép, mégha kell is kattintani.

631 Hudák Zoltán 2009-09-03 09:21:58  Előzmény:Bende Endre: 52472

Még nem tudom, de megpróbálok egyenlőre a sörözést kéne összehozni :D

630 Bende Endre 2009-09-03 08:51:18  Előzmény:Hudák Zoltán: 52470

Nem jöhet össze minden :)
Hudee! Jössz Visegrádra?

629 Huszta Tibor 2009-09-03 08:51:13

Hmm... a dísztárcsa nem gyári... méég ilyet!
;)

T.

628 Hudák Zoltán 2009-09-03 08:41:31  Előzmény: Spityu: 52469

Ezt a beégést bakker :D:D:D

627  Spityu 2009-09-03 08:27:59  Előzmény:Hudák Zoltán: 52468

Lásd 5 hozzászólással lejjebb (is). ;)

626 Hudák Zoltán 2009-09-03 08:04:13

Hát gyerekek ez nem gyenge http://www.youtube.com/watch?v=i8Yin45cf7c

625 Mazák Viktor 2009-09-03 07:47:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 52464

Szia strabi!

Először is köszi a hozzászólást, sokat segítettél.

Természetesen ezt a motorkonfigurációt én sem szeretném megfelelő futómű és fék nélkül beépíteni/használni, enélkül nem csak a saját, de mások életét is veszélyeztetném, amit nem engedhetek meg magamnak. Az ok, hogy nem feltétlenül szeretném motorépítőnél megcsináltatni az, hogy szeretném tudni, mennyire vagyok képes, és mit ér manapság a felsőoktatás műszaki része. Közlekedésmérnöknek tanultam a BMEn, igaz NEM tudtam elvégezni tanulmányi és más okok miatt sem sajnos, de az erre költött időt nem szeretném a kukában látni, mivel nem olyan területre kerültem munka terén. Úgy érzem, akkora lendületet adott az iskola, hogy Hobby szinten meg kell tudnom hasonló dolgokat oldanom, más nem legalább azt tudnom kell, hogy mit hogyan kéne, ha már nem a saját két kezemmel rakom össze. Ha a hengerfejnél arra gondolsz, hogy a szívócsatornákat, és a kifugó csatornákat ki kell kibővíteni, akkor egy dologra gondoltunk. Sokan felvethetik magukban azt, hogy miért épp trabantot? Miért akarok egy közel gyári(sajnos törött, tudom attól még gyári, de nekem ez már nem ugyanaz), jó állapotú trabantot szétbuherálni? Mert valahol el kell kezdeni, és senki sem várhatja el azt, hogy első nekiugrásra egy BMWbe programozzak 3 dimenziós motorvezérlést.

Viktor.

624 Fonai László 2009-09-03 05:54:03

Jó reggelt Márkatársak :)

Újfent tanácsra illetve segítségre lenne szükségem. Korábbi hozzászolásomban írtam az alábbiakat: "Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová.
Normális dolog ez így?"

Most újra cseréltem az alapjárati vezérlőt és visszadugdostam az alapjárati mágnesszelep és a fojtószelep kapcsoló dugaszát, így most elvileg minden a helyére került. De indítás után le is áll a trabi, alapjárat egyáltalán nincs. Az alapjárati mágnesszelep kattan, mikor pozitívot kap, elvileg működik. Mi lehet a következő lépés? Újra kell állítani a karburátort vagy merre keressem a hibát?

Üdv.

623 Lizák Péter 2009-09-02 21:43:51  Előzmény:Bíró Norbert: 52463

Aztakú... kútyafáját. Nagyon ráért aki csinálta. De nagyon is pihent. Még a jobb oldali ajtó lóg is egy hangyányit biztos ami biztos. Hát gratula érte igazán... Ez besz*rás.

622 Gyapjas Gergely 2009-09-02 21:11:41  Előzmény:Mazák Viktor: 52444

Helló!

Vegyük szép sorjába a dolgokat.

Inkább vegyél egy donor warburg motor-ot és át kell fűzni annak a belsejét,persze ekkor már szükséges fúrni. Erre a motorcsaládra jellemző hogy az égéstér a dugattyú tetejében van kialakítva emiatt a hengerfej teljesen sík. A felesleges bele a tengely ha a hengerfej járatait és szívócsövet nem bővíted fel hozzá. És ne feledkezz meg a 4 leömlős 50-es sport rendszerről, a fokolókerékről. A hűtőt inkább válasz golf 1.3-ét ami jó nagy és ehhez a motorcsaládhoz van tervezve. Az olajpumpa szállítását nem ismerem de egy kis trükkel biztos emelhető, vagy lehet az 1.6-é gyárilag nagyobb. Ja és erősebb kuplung se fog ártani.Az összes forgó mozgó alkatrészt le kel könnyíteni és grammozni a forgó alkatrészeket centrírozni. Karbinak inkább valami mechanikus régi kéttorkú weber-t válassz. De ha dupla fekvő weber vagy delorto karbit szeretnél akkor már elkelhet egy kisnyomású elektromos ac és még gondolkoznék az írható előgyújtáson is. De igazából 400-ból már profi motorépítő is megcsinálja úgy hogy te elmondod az igényeidet és mész a kész motorért vagy autóért.
Persze az egész nem és semmit ha nincs jó [b]FUTÓMŰved és FÉKed[/b] az autó alatt.

621 Bíró Norbert 2009-09-02 20:20:52

Srácok ettől szerintem Ti is eldobjátok az agyatokat!!!:


[url]http://www.youtube.com/watch?v=i8Yin45cf7c[/url]

Néhol lehetett volna szebben is, de a végeredmény döbbenet!!!

Jönnek a téli esték, lehet nekiállok egy hasonlónak....

620 Csády Szabolcs 2009-09-02 20:12:59  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52461

Hát végül is valamit valamiért nemde?

619 Holnapy Gergely dr. 2009-09-02 20:01:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 52447

Gyári 4T-ről van szó, semmi extrát nem tettem vele a motor ill. karbi területén. Szüleimnek volt egy limó 4T-jük 1990-1996 közt. Az kicsit harapósabb volt, de az valóban nem ment 6,5 l alá 100km-en.
G

618 Csády Szabolcs 2009-09-02 19:00:02  Előzmény:Huszta Tibor: 52451

Ez saját készítésű kép, ha hiszed, ha nem:) De ha jobban megnézed, akkor látszik a B oszlopnál az automata biztonsági öv része (4T) ;)

617 Madocsai Gergely 2009-09-02 18:37:36  Előzmény:Bende Endre: 52410

Már hogy a wiharba ne lenne!!! ;):D:evil:

616 jocking . 2009-09-02 18:23:03  Előzmény:Szabó Gábor: 52456

Amennyire én tudom, a fehér gyertya a szegény keverék miatt van. Ehhez képest érdekes, hogy durrog, mert az pont hogy a túl sok benzin biatt szokott lenni. Bár ezeknél a régebbi cuccoknál már minden lehetséges... Első körben a lambdaszondát kéne megoldani, ha így sem jó, akkor marad az ECU ellenőrzése/cseréje vagy a légtömegmérő ellenőrzése. A légtömegmérőben a "kis ajtó" mögött van egy kis bogyó, az elvileg egy hőfokmérő. Ha az elkoszolódik, akkor is szeret rosszalkodni a rendszer. Elvileg tiszta alkohollal nagyon óvatosan szabad pucolni.

615 Mohácsi Gábor 2009-09-02 18:19:48  Előzmény:Mazák Viktor: 52449

4TRed köszi!

614 Szabó Gábor 2009-09-02 17:55:14  Előzmény:jocking .: 52455

Akkor az enyém rossz irányba forog:)
Kíváncsi vagyok, hol fordítottam meg. Elvileg a test barna vezetéken a kasztniról megy oda, nem is messziről. A gyújtáspozitívot meg a gomba kapcsolná neki. Mondjuk elemeire szedtem a motort mielőtt belekerült.

A durrogós injektoros egy óra múlva érkezik. Lambdaszonda sosem volt még bekötve rajta. Lehet nem jó neki a középérték már, mivel sűrítésnövelt, ABU tengelyes motor. Bekötünk egy szondát meg az előgyújtást 2-3 fokra állítjuk. Gyertyák is fehérek túlságosan, melegszik is a kelleténél jobban szerintem.
Ami fura, hogy kb egy évig normális volt. Gondolok még az üzemanyag nyomás szabályzóra is.

613 jocking . 2009-09-02 17:33:07  Előzmény:Szabó Gábor: 52454

A termosztát felé forog jó esetben. De ez kiderül a lapátok állásszögéből is, úgy kell forognia, hogy elölről szívja a levegőt.

612 Szabó Gábor 2009-09-02 17:19:35

Tudja e valaki, hogy a 4T trabi hűtőventillátora merre forog (eredetileg)?
Az enyém kifelé, a kocsi elé fújja a levegőt. Úgy gondolom, menet közben így a menetszél ellen dolgozik. Nem jellemző, hogy bekapcsol, de most járó motornál piszkálódtam a motortérben és elindult. Másképp fel sem tűnt volna.

611 Szabó Gábor 2009-09-02 17:12:54  Előzmény:Huszta Tibor: 52451

4T gyári konfig az utolsó 8-10 tankoláskor hasonló értékeket produkát, néha kevesebbet. Tiszta városi üzemben, 'sportos' stílusban használva, persze nyáron, itthoni üzemanyaggal. A motorban jóval 200ezer km felett volt.
Jól el is csomagoltam, csak veteránvizsga vagy hasonló alkalomkor szeretném elővenni.
Sajna a mostani, gyakorlatilag gyári új konfig 7 litert kér 100km-re.

610 Őry Gábor 2009-09-02 16:57:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52450

Elhiszem!
Nekem sikerült 6 liter alá mennem, pedig 90-100 körül kergettem. És HB-s karbi gyári konfigurációval. Csak azt nem értem, miért írnak a gyári katalógusok 8 literes fogyasztásokat?

609 Huszta Tibor 2009-09-02 14:06:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 52447

trabiszabi, azt a képet (avatart) hol találtad? :)

Nekem a legjobb fogyasztásom 4,5l/100Km volt a 2T-vel, 70-90-es tempónál, talán éppen ott, ahol azt a képet csináltam ;)

4T-vel 5,5 l-t sikerült produkálni, 100-as tempóval, szlovák benzinnel.

T.

608 Sipos Tamás 2009-09-02 13:26:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 52447

[justify]Lepődj meg! Nekem több alakalommal is sikerült országúti forgalomban 4,8 l/100 km értéket elérnem. Sokat használtam a szabadonfutót, a féket pedig kevésbé. Átlag 70-80 km/órás tempóval haladtam, de persze 1-1 karburátorral.[/justify]

607 Mazák Viktor 2009-09-02 12:11:17  Előzmény:Mohácsi Gábor: 52448

Szia!

Írj egy mailt az iroda[kukacc]trabantklub[pötty]hu -ra, itt elmagyarázzák mit hogyan.

606 Mohácsi Gábor 2009-09-02 11:58:42


Sziasztok!
Hamarosan szeretnék venni egy 4T Trabantot és szeretnék belépni a Klubba! Ezt hogyan tehetem meg? Vagy a honlapon megtudom csinálni csak most nem akarja behozni? Köszönöm a segítséget!
Moha

605 Csády Szabolcs 2009-09-02 09:51:25  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52419

5,6-5,8 L/100km ?! Ezt hogy csinálod? Én ha 75-80-nal döcögök, akkor is csak 6,5 körülre tudom levinni a fogyasztást...

604 Csády Szabolcs 2009-09-02 09:45:33  Előzmény:Bende Endre: 52426

Kösz a tippet!;)

603  Krisztián 2009-09-02 09:38:19

Hátha...
[url]http://www.vatera.hu/trabant_wv_generator_152683709.html[/url]

602 Mazák Viktor 2009-09-02 08:51:13

Szevasztok

Nemrég kiderült, hogy valószínűleg a család 4T trabija a nevemre fog szállni 1-2 éven belül. Tervezek egy kis combosítási eljárást. A motorral kapcsolatban lenne elsősorban egy-két tervem, kérdésem. A motorban jelenleg 81000km van körülbelül, eddig fatális meghibásodás nem történt. A tervem a következő lenne átalakítás szempontjából. Gyári moci megmarad, műszaki, zöldkártya stbstb. okán. 1,3as Wartburg motor, teljes felújítás (javítóméretre fúrás, főtengelycsapágyak, főtengely könnyítés, hajtókar könnyítés, Mahle vagy Kolbenschmidt dugattyúk a belevaló új gyűrűkkel). A blokk tetejéből szeretnék egy mmt leszedni, és a szelepek benyitási szöge miatt a hengerfej aljából is szeretnék kb. ugyanennyit lecsípni. Itt lenne az első kérdés, hogy az égéstér hány köbcenti, így tudnék kompresszióviszonyt számolni magamnak (vagy maradna a benzinnel való kiköböléses móka). Emellett a szívótorok oldali és a kipufogócsonk oldali portokat is szépen egybe szeretném dolgozni, esetleg kibővíteni. Ha már ennyit faragok, akkor az agyát is ki kéne cserélni, én egy 272/272s szimmetrikus (benyitást még nem döntöttem el, a blokkmunka után lehet gondolkodni) vezérműtengelyre gondoltam, és az anyagok öregedése miatt több mint valószínű a szeleprugókat is cserélném. Problémáim.: Emelni kéne az olajnyomást, ez a pumpa buherálásával megoldható, de lehet hogy egy VW pumpát szerzek be a feladatra. Másik a hűtés, valószínűleg minimum a lada hűtő lesz, ha csak nem egy VW hűtő fog kelleni ismét. Üzemanyagellátás: Gyári karbi eléggé felejtős :D. Minimum annak széjjelfúvókázása, vagy egy versenykarbi a megoldás, ezzel vajon mi a problémám? Az ára :D. Lehet, hogy a karburátor ára mégegyszer annyi lenne, mint az összes gépmunka egyben. Érdekelne esetleg egy injektoros megoldás is, ha valakinek van rá jó ötlete. Csak a motorra, külön tudom, hogy minimum 200-400 között szánnom KELL, helytől, áraktól függően.

Szeretnék bocsánatot kérni a hatalmas post miatt, és azt is érzem, hogy nem feltétlen ide való, de sajnos Barkács Szakkör hiányában csak itt tudtam kifejteni. Segítségeteket előre is köszönöm.

Viktor

601 Lizák Péter 2009-09-02 08:43:03  Előzmény:Nagy József: 52442

Keress meg MSN-n :-)