Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

685 jocking . 2009-09-05 19:09:52  Előzmény: Krisztián: 52525

Hát igen, keresni lehet, találni már bajos. Ráadásul ha talál is valaki egyet az is minimum 15 ezer Ft...

684 Holnapy Gergely dr. 2009-09-05 19:07:30  Előzmény:Irinyi Norbert: 52523

1, Ékszíj laza
2, kopottak a szénkefék
3, menetzárlat az álló ill forgórésznél
4, szakadt töltővezeték
stb.
az elsőt te magad könnyen ellenőrizheted, a többit elektromos szakemberrel ha nincs benne rutinod
G

683  Krisztián 2009-09-05 19:05:07  Előzmény:Kristóf Máté: 52522

Üdv!

Nem akarlak elskeseríteni, de azt itt szerintem mindannyian keresünk egy ideje:-(

682 Holnapy Gergely dr. 2009-09-05 18:46:43  Előzmény:Zserbó Piroska: 52521

Igen, a kilincsek és zárak azonosak méretben, így az 1,1-esé is jó bele. Azt tudjad, hogy a bal első ajtó akkor is nyitható belülről, ha kívülről zárva van. Ha nincs semmi mechanikai-elektronikai védelem:
1, a kocsival szemben leguggolsz, hosszú erős csavarhúzóval benyúlsz a motortér nyitóhoz (a motorháztető és a homlokfal közt középen), és kicsit lenyomva a motorháztetőt elhúzod a motortérzár nyelvét
2, A vezetővel szemben a kocsi bal oldalán jön ki a kábelköteg az utastérből. A kábelek mellett a gumitömítésbe beletolsz egy valami egyenes rudat (50-60 cm hosszút), azzal ponosan eléred a belső ajtónyitót, amit eltolsz hátrafelé. És nyílik a bal ajtó.
Szerintem menj bontóba, ott vegyél ki egy garnitúra kilincset és zárat és ezzel gyakoroltad is a technikát. Van ahol ingyen vagy közel ingyen odaadják.
Ha nem megy be a zárba a kulcs akkor a te teóriád igaz. De Trabibetegség, hogy kulccsal a zárat kinyitva benyomod a gombot és mégsem nyílik. Ne tépd akkor az ajtót, akkor a kárpitot leszedva javítható a dolog.
G

681 Irinyi Norbert 2009-09-05 18:23:43

Sziasztok!
Tudna abban segíteni hogy a 4T trabimban menetközben világit a töltéslámpa hol halványabban hol erősebben.
Mi lehet ennek az oka????

680 Kristóf Máté 2009-09-05 18:18:05

Sziasztok
Kombinált Trabant órát keresnék ami fordulatszámmerő és tank és hőfok jelző!!akinek van eladó LÉCI írjon Már!!!!
Előre is köszönöm!!!

679 Zserbó Piroska 2009-09-05 18:06:50

Sziasztok!
Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni, ugyanis a család kicsi trabantjába valami jólelkű huligát pillanatragasztót nyomott és így tönkrement a zár. Az lenne a kérdésem, hogy trabant 601-S típusú trabiba az 1.1-es kilincs és zár beszerelhető-e, mert csak ilyet találtam interneten. Addig nem akarjuk a zárassal kinyittatni a kocsit, amíg nincs hozzá alkatrész a tönkrement helyére, így sürgősen szükségünk lenne segítségre. Esetleg a sárga angyalt lehet ilyesmivel zaklatni?
Előre is köszi a válaszokat! Szép estét!:)

678  Bandi 2009-09-05 17:59:43

A TOLNAI TALÁLKOZÓ KÉPEI!:

http://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39367&

677 tóth furdzsenxia 2009-09-05 15:09:25  Előzmény:szilágyi József: 52505

sima mezei fogasléceset 4 ezer forintól indul

676 Madocsai Gergely 2009-09-05 14:32:23  Előzmény:: 52514

Motor átfordul(kézzel a turbinánál), nem a főtengely állt satura, ugye?!

675 Benke Péter 2009-09-05 13:54:11  Előzmény:: 52514

Szia!
Szerintem is az lehet amit orygabor leírt. Nekem is volt ilyen, ha merült volt már az akksi csak kattant az önindító, fel lett töltve és jó lett.
Nézd meg a generátort.

674 Benke Péter 2009-09-05 13:48:04  Előzmény:jocking .: 52511

Köszi a választ.

673 Őry Gábor 2009-09-05 13:39:17  Előzmény:: 52514

Lehet, hogy banálisnak tűnik, de a tünetekből mintha az derülne ki, hogy nincs töltés, és lemerült az akksi. Ez magyarázza a gyújtás leállását, és az önindító sztrájkját. Nézd meg, hogy nem csúszott-e le a generátottól a saru. Két vezetéknek kell a generátorra csatrlakoznia.

672 (Törölt felhasználó) 2009-09-05 13:34:24

Hello!
Elsőizben léptem fel a honlapra,és nagyon tetszik!Tavaly örököltem meg szüleim Trabant 601esét és gond nélkül használtam eddig. Viszont történt vele valami ami után most nem működik! Mentem vele vidékre és egyik pillanatről a másikra mintha kifogyott volna a benzin belőle elkezdett lassulni. Benzincsap átállít tartalékra vissza 3 és nem indult, semmi. Szépen kigurultam az út szélére motorház fel és semmi égett szag semmi füst. Indítom csak egy kattanás Önindító egy éve lett felújítva. Visszhúztak Pestre. Tudna valaki egy megbizható szerelőt aki segítene életet lehelni e kicsikénkbe, mert nem akarok másikat venni nagyon szeretjük már családtag lett...
Szóval tudna valaki segíteni megcsinálni helyszínen vagy tanácsot adni mi lehet a gond, vagy egy MEGBÍZHATÓ szerelőt ajánlani aki vagy eljön, vagy elvontatom addig valahogy...
A belváros lenne a jó mert a Heim Pál mellett van most Travoltánk
Köszi Zsolt
deelr@index.hu[center][/center][right][/right]

671 Lizák Péter 2009-09-05 11:20:00  Előzmény:Dávid Gábor: 52512

Hi4 Nekem van róla képem, és a project is, csak még nem találtam darabolni való autót hozzá :-(

670 Dávid Gábor 2009-09-05 10:53:02

Hali Mindenkinek!

Volna egy kérdésem amire ti talán tudtok megoldást!
Volt egy-két trabim,és mivel az egyik még mindig megvan (halál lepusztult állapotban) arra gondoltam hogy valami módon hasznosítanom kéne.
Most jön a lényeg!!!!!
Még régen láttam hogy egy trabi farából csináltak egy kanapé szerű bútort!!!!!!
Én is egy ilyet akarok csinálni belőle de egyszerűen sehol nem találom azt a képet!!
Ha ebben tudnátok segíteni azt nagyon megköszönném!!!!!!!!
Előre is köszönöm:
T.: Dávid Gábor

ui.:dg-gaga@freemail.hu

669 jocking . 2009-09-05 10:14:55  Előzmény:Benke Péter: 52509

Ha elindul, akkor semmi gond nincs vele. Viszont azt tudni kell, hogy a bimetallos szívatóvezérlés és a fokozattárcsa kiképzése miatt ha el is indul szívató nélkül, hideg motornál az első gázpedálérintés után már be is kapcsolt a szívató, vagyis ha nélküle is indítod, akkor is bekapcsol.;)

668 Kristóf Máté 2009-09-05 09:27:28

Sziasztok!!
Lenne egy olyan kérdésem 1.1 es Trabantomra szeretnék 175/70 13" gumit rakni és előre elférne e?? elöl vágva van a rugóból egy kör és kanyarban elfordulna e????

667 Benke Péter 2009-09-04 19:48:41

SziasztokT
Az lenne a kérdésem, hogy nem baj-e, hogy 4T Trabimat szivató nélkül indítom el, illetve nem káros-e a motornak, mert elindul nélküle is igaz egy 10 másodpercig még egyenetlen az alapjárat. Meg azért egyszer-kétszer kéne használni, hogy járatodjon is? Mert azért télen hidegen kell neki és akkor ne hogy bekapcsolva maradjon. Válaszaitokat előre is köszönöm.

666 Csády Szabolcs 2009-09-04 19:35:29  Előzmény:Szabó Gábor: 52503

Még nem néztem. Egész idáig nem csinált ilyet. Nem hinném, hogy ebben a pár napban megváltozott volna a wattszám. De azért megnézem. Sose lehet tudni. Köszi!

665 Molnár György 2009-09-04 19:30:03  Előzmény:szilágyi József: 52505

Egyszerű olcsót, úgyis faragni kell a balos ajtóba. Nekem is van igaz csak a jobbos ajtóba pihen bent. A balosból kivettem, mert valamiért visszanyitott, természetesen amikor nem voltam ott. Így hát kibaxtam, és azóta is lusta voltam betenni. :)
Csakis levegőset mint a Mercié.
Csak azért hogy idővel legyen mivel bíbelődnöd,hibát keresned, mikor az "500" lehetséges hely közül egynél elkezdi ereszteni a levegőt.:D

663 szilágyi József 2009-09-04 19:16:39

hali!
milyen közponi zárat tudtok ajánlani trabiba??

662  mafa 2009-09-04 19:07:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 52502

OK, köszi mindkettőtöknek!

661 Szabó Gábor 2009-09-04 18:42:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 52498

Izzók wattszáma egyezik?

660 Kacsándi Szabolcs 2009-09-04 18:36:54  Előzmény: mafa: 52497

Ha kicserélted a lengőkart,attól még az első kör nem levegősödik fel.Trabinál külön van eleje és hátulja.A hátsó kör pedig hátul eloszlik.Hiába kétkörös a rendszer akkor is az egyik kör szinte csak padlóig nyomva fog egy kicsit,de fog.Csak annyira kb hogy éppen megtudj állni vele.Már jártunk sokszor így korábban,hogy már csak az első fék tudta épphogy megállítani a kocsit kerékagy elhagyás és munkahenger szétesése utána.
Az első kört nem kell légteleníteni ilyenkor,elég a hátsót,de mindkét oldalt és többször.Legegyszerűbb ,ha pohárba teszel olajat ,a légtelenítőre kis átlátszó csövet és azt bele a pohárba.Fel kell pumpálni a rendszert aztán kinyitni és közben pumpálni.Ha jó a munkahenger és főfék,akkor a kis csövön jön az olaj.Ha nem akkor vagy eldugult a légtelenítő vagy más gond lesz.Ezt többször kell megcsinálni amíg jó nem lesz.

659 Őry Gábor 2009-09-04 18:20:30

Nézzétek meg az Autó-Motor "Maszek" rovatát. Van benne egy NDK-s rendőrségi Trabi. Létezett ilyen?

658 Őry Gábor 2009-09-04 16:21:40  Előzmény: mafa: 52497

Nem minden autónál kötik átlósan, a Trabinál például nem. Lehet, hogy a másik körben is volt egy kis levegő, azért ment be tökig. Légtelenítsd az egészet, két emberrel nem nagy ügy.

657  Bandi 2009-09-04 15:32:28

A TOLNAI TALÁLKOZÓ KÉPEI!:

http://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39367&

656 Csády Szabolcs 2009-09-04 13:36:45

Üdv!

Múltkor írtam ugye, hogy a 4T-men az index sz@rakodik... Megbuzergáltam a biztosítékokat, meg a kábeleket is meghúztam, de semmi. Még mindig azt csinálja, hogy balra indexelve, meg vészvillogón normál tempóban villog, jobbra meg kb a normál 2szeresén. Izzó nincs kiégve. Esetleg próbáljam meghúzni az izzókat, hátha kilazult? Ha valakinek van tippe, hogy mit tegyek ne habozzon megosztani velem. Előre is kösz a segítséget!

655  mafa 2009-09-04 12:41:09

Sziasztok,
a múltkor mikor ugye lengőkart cseréltem, utána fék-légtelenítettem.
Kétkörös fékfőhenger van a kocsiban.
Az történt, hogy az egyik felén a tartályban jól lecsökkent a folyadékszint a másikhoz képest (eddig gondolom OK - az egyik kör ugye nagyon levegős volt)
Viszont a pedál bement minden ellenállás nélkül tökig a padlóig. Gondolom fékhatás nem volt a másik körön sem, SEMMI ellenállás nem volt.

Tudtommal a kétkörös rendszer lényege, hogy az egyik kör akkor is fékez, ha a másik ereszt. Most ez miért nem történt meg?

Másrészt, hátramenni csak egy fékcsövet látok és az van elosztva jobbra-balra. Tudtommal a kétkörös rendszerek jobb első-bal hátsó, illetve bal első-jobb hátsó elosztásban vannak. A trabinál első-hátsó külön kör lenne?

Vagy szimplán el van valahol romolva valami - netán nincs is két fékköröm?

A kocsi '82-es, tehát kétkörös féknek kéne benne lenni.

Kösz a válaszokat és tippeket előre is!

654 Bende Endre 2009-09-04 11:41:40

Idézem a Közlekedés Felügyelet illetékesétől kapott e-mailt:

"Tisztelt Uram!
A szmogriadóval kapcsolatos rendelet 3. §-a valóban az Ön által ismert szabályozást tartalmazza azzal a kiegészítéssel, hogy a legutóbbi, augusztus 27 –én a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott módosítás szerint van kivétel, pl.: a körülírt területen lévő bejelentett lakóhelyet vagy tartózkodási helyet igazolók esetében. A másik lényeges módosítás az, hogy ez a szabályozás külön önkormányzati rendelettel lép majd hatályba. Vagyis a 3. §-ban leírt területen a későbbiekben várható önkormányzati rendelet kiadásáig, a szmogriadó elrendelése előtti időben közlekedhetnek a sárga környezetvédelmi matricás autók is."

653 Bende Endre 2009-09-04 11:39:37  Előzmény:Hudák Zoltán: 52493

Pontosan.

Arra meg ott van a lakcímkártya :)

652 Hepp Attila 2009-09-04 11:22:51  Előzmény:Molnár György: 52491

köszönöm a gyors választ, ki fogom nyomozni, hogy milyen kábel megy az alacsony nyomásúhoz, és megvizsgálom, nem-e azért van kikötve, mert rossz a gomba.

a vízpumpás tanácsot is köszi, holnap jön a nagy műveletsor (vezérműszíj, vízpumpa, olaj, gyertyacsere), aztán meglátjuk hogy hogy sikerül :D

651 Hudák Zoltán 2009-09-04 11:17:42

Azt hiszem annyi a kedvezmény hogy a belváros területére szóló érvényes állandó lakcímed legyen, és erről legyen valami okmányod is :D:D:D

650 Bende Endre 2009-09-04 11:07:40

Off a téma csak gondoltam érdekel valakit.

Magyar-Svéd 1 db jegy 2500 HUF. (E szektor Jobb)

649 Molnár György 2009-09-04 10:49:38  Előzmény:Hepp Attila: 52488

Atesz az a bal oldali az magas nyomású olajgomba. A jobbos pedig az alacsony nyomású. A kábelnak ott kellene lennie valahol. Igaz hogy a lényeg a (fekete)magasnyomásúnál van, de azért a (barna) alacsony is jó ha be van kötve. Most kapásból a gyári kábelszínt nem tom.

A vízpumpát nem a legegyzserűbb kivenni, de kis tornával elmegy. Én úgy csinálom, ha nem kell másért kivenni a motort, hogy egy kis kroki emelőre fabetéten keresztül teszem a motort, a bal első (szemből) bakot teljesen lekötöm, és emelem a motort. Természetesen lesd meg mit fogsz odaszorítani a kasztnihoz. Persze sorba jön le a műanyagburok. Én csináltam célszerszámot a kiszedéshez, egy 10 es belső nyílású (gr)imbusz csavarból. Nem a legrészletesebb, de gondolom az alap hogy hűtőlötty lecsöpög,és más apróságok.

Ez az én verzióm.

648 Fonai László 2009-09-04 10:41:04  Előzmény:Bende Endre: 52489

Szerintem csaknem mindenki kíváncsi azokra a megnyugtató hírekre :)

647 Bende Endre 2009-09-04 10:23:31

Sziasztok Klubtársak!

Gondolom néhányan érintettek vagytok az október 20-án hatályba lépő 69/2008 (XII.10) Főv.Kgy. rendelet Budapest Főváros szmogriadó-tervéről című színjátékban, amelynek 3.§-a értelmében sárga színű környezetvédelmi plakettel ellátott gépjárművek forgalma tilos október 20-tól március 8-ig terjedő időszakban a (2) bekezdésben meghatározott területen. ( Gyakorlatilag Bp- egész belvárosa )

Volt egy e-mail váltásom az illetékes hivatallal. Megnyugtató híreket (jogszabály értelmezést) kaptam.

Amennyiben igény jelentkezik rá, közzé teszem. Nem írnám tele a topikot fölöslegesen.

Üdv: Andrew

646 Hepp Attila 2009-09-04 09:56:31

üdvözletem mindenkinek!

egy hete már én is Trabant tulajdonos vagyok, egy elég korrekt állapotú 1.1 limusin került birtokomba:) az úgymond kötelező karbantartás rész előtt, meg szeretném érdeklődni, hogy a vízpumpa kivétele hogyan is történik, ha valaki pár szóban el tudná mondani, megköszönném.

illetve a másik kérdésem, hogy van a motorban, a hengerfej tűzfal felőli oldalán, a vezérműszíjhoz közel két csatlakozó, egymás mellett, gondolom valami érzékelő lehet, az egyik be van kötve, a másik nincs. csináltam képet is, a bal oldali bekarikázott (amit kicsit takar a cső) be van kötve, a másik mellette nincsen. az lenne a kérdésem, hogy mi ez? :) illetve ha valakinek volna részletesebb szervizleírása a 4t trabihoz, valami link vagy akármi, azt is nagyon megköszönném!

a kép:
[img]http://wrcteam.atw.hu/motor.jpg[/img]

645  Bandi 2009-09-04 06:38:48  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52485

Jók lettek a képek Laca!
Remélem hamarosan én is felrakom őket!!:D

644 Molnár György 2009-09-03 19:58:37

"fényképész csóka" :p;):):D:evil:
Vajon mik lesznek még????

643 CIX Digitcam Laca :) 2009-09-03 19:46:34  Előzmény:Bíró János: 52480

Jó tali volt:)
[url=http://cix688.uw.hu/talalkozok2009.html]képek[/url]
Üdv.: Fényképész csóka :) :) :)

642 Antal Petya 2009-09-03 18:02:26

és idén többen kitartottak vasárnapig, mint eddig bármelyik évben!

641 Antal Petya 2009-09-03 17:59:24  Előzmény:Bíró János: 52480

voltam:D!
akkor kezdtek el érkezni volt aki felvonulás után 3-4 körül jött..:P Nem voltunk sokan, és még az időjárás is közbeszólt!:mad:

640 Szabó Gábor 2009-09-03 17:56:53  Előzmény:Bíró János: 52480

Olvass vissza! Fényképész csóka beszúrta a linket a képeiről. Azok alapján elég zsír találkozó volt.

639 Madocsai Gergely 2009-09-03 17:55:34  Előzmény:jocking .: 52476

[b]SÜN!!![/b] :evil:

638 Bíró János 2009-09-03 16:28:38  Előzmény:Bíró János: 52479

volt valaki a tolna talin,?mi szombat reggel 9-00 körül értünk oda,elég kevesen voltak,hát nemgondoltam hogy ennyien meloznak,na mindegy,ha volt közülletek valaki irja meg mi volt,eljöttünk délben.

637 Bíró János 2009-09-03 16:22:23  Előzmény:Bíró Norbert: 52463

hát nemgyengusz a videó,én sokkotkaptam,menyit melozhatott vele a gyerek?!:D(fényéveket.)

636 Bakó József 2009-09-03 16:13:42

Sziasztok

Sürgősen szükségem lenne egy 4 ütemű trabi kuplung bowdenjére.
Most 10 perce szakadt el , és reggel melózni kell mennem a kocsival.
Gyálon lakok , akinek a közelben van egy, legyen szives írjon ide a fórumba.
Köszi előre is