Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

Csakis levegőset mint a Mercié.
Csak azért hogy idővel legyen mivel bíbelődnöd,hibát keresned, mikor az "500" lehetséges hely közül egynél elkezdi ereszteni a levegőt.:D

663 szilágyi József 2009-09-04 19:16:39

hali!
milyen közponi zárat tudtok ajánlani trabiba??

662  mafa 2009-09-04 19:07:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 52502

OK, köszi mindkettőtöknek!

661 Szabó Gábor 2009-09-04 18:42:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 52498

Izzók wattszáma egyezik?

660 Kacsándi Szabolcs 2009-09-04 18:36:54  Előzmény: mafa: 52497

Ha kicserélted a lengőkart,attól még az első kör nem levegősödik fel.Trabinál külön van eleje és hátulja.A hátsó kör pedig hátul eloszlik.Hiába kétkörös a rendszer akkor is az egyik kör szinte csak padlóig nyomva fog egy kicsit,de fog.Csak annyira kb hogy éppen megtudj állni vele.Már jártunk sokszor így korábban,hogy már csak az első fék tudta épphogy megállítani a kocsit kerékagy elhagyás és munkahenger szétesése utána.
Az első kört nem kell légteleníteni ilyenkor,elég a hátsót,de mindkét oldalt és többször.Legegyszerűbb ,ha pohárba teszel olajat ,a légtelenítőre kis átlátszó csövet és azt bele a pohárba.Fel kell pumpálni a rendszert aztán kinyitni és közben pumpálni.Ha jó a munkahenger és főfék,akkor a kis csövön jön az olaj.Ha nem akkor vagy eldugult a légtelenítő vagy más gond lesz.Ezt többször kell megcsinálni amíg jó nem lesz.

659 Őry Gábor 2009-09-04 18:20:30

Nézzétek meg az Autó-Motor "Maszek" rovatát. Van benne egy NDK-s rendőrségi Trabi. Létezett ilyen?

658 Őry Gábor 2009-09-04 16:21:40  Előzmény: mafa: 52497

Nem minden autónál kötik átlósan, a Trabinál például nem. Lehet, hogy a másik körben is volt egy kis levegő, azért ment be tökig. Légtelenítsd az egészet, két emberrel nem nagy ügy.

657  Bandi 2009-09-04 15:32:28

A TOLNAI TALÁLKOZÓ KÉPEI!:

http://trabimania.lapunk.hu/?modul=galeria&a=39367&

656 Csády Szabolcs 2009-09-04 13:36:45

Üdv!

Múltkor írtam ugye, hogy a 4T-men az index sz@rakodik... Megbuzergáltam a biztosítékokat, meg a kábeleket is meghúztam, de semmi. Még mindig azt csinálja, hogy balra indexelve, meg vészvillogón normál tempóban villog, jobbra meg kb a normál 2szeresén. Izzó nincs kiégve. Esetleg próbáljam meghúzni az izzókat, hátha kilazult? Ha valakinek van tippe, hogy mit tegyek ne habozzon megosztani velem. Előre is kösz a segítséget!

655  mafa 2009-09-04 12:41:09

Sziasztok,
a múltkor mikor ugye lengőkart cseréltem, utána fék-légtelenítettem.
Kétkörös fékfőhenger van a kocsiban.
Az történt, hogy az egyik felén a tartályban jól lecsökkent a folyadékszint a másikhoz képest (eddig gondolom OK - az egyik kör ugye nagyon levegős volt)
Viszont a pedál bement minden ellenállás nélkül tökig a padlóig. Gondolom fékhatás nem volt a másik körön sem, SEMMI ellenállás nem volt.

Tudtommal a kétkörös rendszer lényege, hogy az egyik kör akkor is fékez, ha a másik ereszt. Most ez miért nem történt meg?

Másrészt, hátramenni csak egy fékcsövet látok és az van elosztva jobbra-balra. Tudtommal a kétkörös rendszerek jobb első-bal hátsó, illetve bal első-jobb hátsó elosztásban vannak. A trabinál első-hátsó külön kör lenne?

Vagy szimplán el van valahol romolva valami - netán nincs is két fékköröm?

A kocsi '82-es, tehát kétkörös féknek kéne benne lenni.

Kösz a válaszokat és tippeket előre is!

654 Bende Endre 2009-09-04 11:41:40

Idézem a Közlekedés Felügyelet illetékesétől kapott e-mailt:

"Tisztelt Uram!
A szmogriadóval kapcsolatos rendelet 3. §-a valóban az Ön által ismert szabályozást tartalmazza azzal a kiegészítéssel, hogy a legutóbbi, augusztus 27 –én a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott módosítás szerint van kivétel, pl.: a körülírt területen lévő bejelentett lakóhelyet vagy tartózkodási helyet igazolók esetében. A másik lényeges módosítás az, hogy ez a szabályozás külön önkormányzati rendelettel lép majd hatályba. Vagyis a 3. §-ban leírt területen a későbbiekben várható önkormányzati rendelet kiadásáig, a szmogriadó elrendelése előtti időben közlekedhetnek a sárga környezetvédelmi matricás autók is."

653 Bende Endre 2009-09-04 11:39:37  Előzmény:Hudák Zoltán: 52493

Pontosan.

Arra meg ott van a lakcímkártya :)

652 Hepp Attila 2009-09-04 11:22:51  Előzmény:Molnár György: 52491

köszönöm a gyors választ, ki fogom nyomozni, hogy milyen kábel megy az alacsony nyomásúhoz, és megvizsgálom, nem-e azért van kikötve, mert rossz a gomba.

a vízpumpás tanácsot is köszi, holnap jön a nagy műveletsor (vezérműszíj, vízpumpa, olaj, gyertyacsere), aztán meglátjuk hogy hogy sikerül :D

651 Hudák Zoltán 2009-09-04 11:17:42

Azt hiszem annyi a kedvezmény hogy a belváros területére szóló érvényes állandó lakcímed legyen, és erről legyen valami okmányod is :D:D:D

650 Bende Endre 2009-09-04 11:07:40

Off a téma csak gondoltam érdekel valakit.

Magyar-Svéd 1 db jegy 2500 HUF. (E szektor Jobb)

649 Molnár György 2009-09-04 10:49:38  Előzmény:Hepp Attila: 52488

Atesz az a bal oldali az magas nyomású olajgomba. A jobbos pedig az alacsony nyomású. A kábelnak ott kellene lennie valahol. Igaz hogy a lényeg a (fekete)magasnyomásúnál van, de azért a (barna) alacsony is jó ha be van kötve. Most kapásból a gyári kábelszínt nem tom.

A vízpumpát nem a legegyzserűbb kivenni, de kis tornával elmegy. Én úgy csinálom, ha nem kell másért kivenni a motort, hogy egy kis kroki emelőre fabetéten keresztül teszem a motort, a bal első (szemből) bakot teljesen lekötöm, és emelem a motort. Természetesen lesd meg mit fogsz odaszorítani a kasztnihoz. Persze sorba jön le a műanyagburok. Én csináltam célszerszámot a kiszedéshez, egy 10 es belső nyílású (gr)imbusz csavarból. Nem a legrészletesebb, de gondolom az alap hogy hűtőlötty lecsöpög,és más apróságok.

Ez az én verzióm.

648 Fonai László 2009-09-04 10:41:04  Előzmény:Bende Endre: 52489

Szerintem csaknem mindenki kíváncsi azokra a megnyugtató hírekre :)

647 Bende Endre 2009-09-04 10:23:31

Sziasztok Klubtársak!

Gondolom néhányan érintettek vagytok az október 20-án hatályba lépő 69/2008 (XII.10) Főv.Kgy. rendelet Budapest Főváros szmogriadó-tervéről című színjátékban, amelynek 3.§-a értelmében sárga színű környezetvédelmi plakettel ellátott gépjárművek forgalma tilos október 20-tól március 8-ig terjedő időszakban a (2) bekezdésben meghatározott területen. ( Gyakorlatilag Bp- egész belvárosa )

Volt egy e-mail váltásom az illetékes hivatallal. Megnyugtató híreket (jogszabály értelmezést) kaptam.

Amennyiben igény jelentkezik rá, közzé teszem. Nem írnám tele a topikot fölöslegesen.

Üdv: Andrew

646 Hepp Attila 2009-09-04 09:56:31

üdvözletem mindenkinek!

egy hete már én is Trabant tulajdonos vagyok, egy elég korrekt állapotú 1.1 limusin került birtokomba:) az úgymond kötelező karbantartás rész előtt, meg szeretném érdeklődni, hogy a vízpumpa kivétele hogyan is történik, ha valaki pár szóban el tudná mondani, megköszönném.

illetve a másik kérdésem, hogy van a motorban, a hengerfej tűzfal felőli oldalán, a vezérműszíjhoz közel két csatlakozó, egymás mellett, gondolom valami érzékelő lehet, az egyik be van kötve, a másik nincs. csináltam képet is, a bal oldali bekarikázott (amit kicsit takar a cső) be van kötve, a másik mellette nincsen. az lenne a kérdésem, hogy mi ez? :) illetve ha valakinek volna részletesebb szervizleírása a 4t trabihoz, valami link vagy akármi, azt is nagyon megköszönném!

a kép:
[img]http://wrcteam.atw.hu/motor.jpg[/img]

645  Bandi 2009-09-04 06:38:48  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52485

Jók lettek a képek Laca!
Remélem hamarosan én is felrakom őket!!:D

644 Molnár György 2009-09-03 19:58:37

"fényképész csóka" :p;):):D:evil:
Vajon mik lesznek még????

643 CIX Digitcam Laca :) 2009-09-03 19:46:34  Előzmény:Bíró János: 52480

Jó tali volt:)
[url=http://cix688.uw.hu/talalkozok2009.html]képek[/url]
Üdv.: Fényképész csóka :) :) :)

642 Antal Petya 2009-09-03 18:02:26

és idén többen kitartottak vasárnapig, mint eddig bármelyik évben!

641 Antal Petya 2009-09-03 17:59:24  Előzmény:Bíró János: 52480

voltam:D!
akkor kezdtek el érkezni volt aki felvonulás után 3-4 körül jött..:P Nem voltunk sokan, és még az időjárás is közbeszólt!:mad:

640 Szabó Gábor 2009-09-03 17:56:53  Előzmény:Bíró János: 52480

Olvass vissza! Fényképész csóka beszúrta a linket a képeiről. Azok alapján elég zsír találkozó volt.

639 Madocsai Gergely 2009-09-03 17:55:34  Előzmény:jocking .: 52476

[b]SÜN!!![/b] :evil:

638 Bíró János 2009-09-03 16:28:38  Előzmény:Bíró János: 52479

volt valaki a tolna talin,?mi szombat reggel 9-00 körül értünk oda,elég kevesen voltak,hát nemgondoltam hogy ennyien meloznak,na mindegy,ha volt közülletek valaki irja meg mi volt,eljöttünk délben.

637 Bíró János 2009-09-03 16:22:23  Előzmény:Bíró Norbert: 52463

hát nemgyengusz a videó,én sokkotkaptam,menyit melozhatott vele a gyerek?!:D(fényéveket.)

636 Bakó József 2009-09-03 16:13:42

Sziasztok

Sürgősen szükségem lenne egy 4 ütemű trabi kuplung bowdenjére.
Most 10 perce szakadt el , és reggel melózni kell mennem a kocsival.
Gyálon lakok , akinek a közelben van egy, legyen szives írjon ide a fórumba.
Köszi előre is

635 Nagy József 2009-09-03 14:33:12

http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=pepe87

Trabant Wartburg Lada Barkas alkatrészek

634 jocking . 2009-09-03 14:00:58

Na, ha így se jó, befonom a szemöldököm...

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/sun/01.jpg[/imgw]

633 jocking . 2009-09-03 13:58:19  Előzmény: Spityu: 52474

Érdekes, pedig kisbetűvel van a jpg is, elérési út is jó... Simán látszania kéne kattintás nélkül is. Mind1, megoldom.:)

632  Spityu 2009-09-03 13:53:05  Előzmény:Bende Endre: 52472

Be jön a kép, mégha kell is kattintani.

631 Hudák Zoltán 2009-09-03 09:21:58  Előzmény:Bende Endre: 52472

Még nem tudom, de megpróbálok egyenlőre a sörözést kéne összehozni :D

630 Bende Endre 2009-09-03 08:51:18  Előzmény:Hudák Zoltán: 52470

Nem jöhet össze minden :)
Hudee! Jössz Visegrádra?

629 Huszta Tibor 2009-09-03 08:51:13

Hmm... a dísztárcsa nem gyári... méég ilyet!
;)

T.

628 Hudák Zoltán 2009-09-03 08:41:31  Előzmény: Spityu: 52469

Ezt a beégést bakker :D:D:D

627  Spityu 2009-09-03 08:27:59  Előzmény:Hudák Zoltán: 52468

Lásd 5 hozzászólással lejjebb (is). ;)

626 Hudák Zoltán 2009-09-03 08:04:13

Hát gyerekek ez nem gyenge http://www.youtube.com/watch?v=i8Yin45cf7c

625 Mazák Viktor 2009-09-03 07:47:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 52464

Szia strabi!

Először is köszi a hozzászólást, sokat segítettél.

Természetesen ezt a motorkonfigurációt én sem szeretném megfelelő futómű és fék nélkül beépíteni/használni, enélkül nem csak a saját, de mások életét is veszélyeztetném, amit nem engedhetek meg magamnak. Az ok, hogy nem feltétlenül szeretném motorépítőnél megcsináltatni az, hogy szeretném tudni, mennyire vagyok képes, és mit ér manapság a felsőoktatás műszaki része. Közlekedésmérnöknek tanultam a BMEn, igaz NEM tudtam elvégezni tanulmányi és más okok miatt sem sajnos, de az erre költött időt nem szeretném a kukában látni, mivel nem olyan területre kerültem munka terén. Úgy érzem, akkora lendületet adott az iskola, hogy Hobby szinten meg kell tudnom hasonló dolgokat oldanom, más nem legalább azt tudnom kell, hogy mit hogyan kéne, ha már nem a saját két kezemmel rakom össze. Ha a hengerfejnél arra gondolsz, hogy a szívócsatornákat, és a kifugó csatornákat ki kell kibővíteni, akkor egy dologra gondoltunk. Sokan felvethetik magukban azt, hogy miért épp trabantot? Miért akarok egy közel gyári(sajnos törött, tudom attól még gyári, de nekem ez már nem ugyanaz), jó állapotú trabantot szétbuherálni? Mert valahol el kell kezdeni, és senki sem várhatja el azt, hogy első nekiugrásra egy BMWbe programozzak 3 dimenziós motorvezérlést.

Viktor.

624 Fonai László 2009-09-03 05:54:03

Jó reggelt Márkatársak :)

Újfent tanácsra illetve segítségre lenne szükségem. Korábbi hozzászolásomban írtam az alábbiakat: "Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová.
Normális dolog ez így?"

Most újra cseréltem az alapjárati vezérlőt és visszadugdostam az alapjárati mágnesszelep és a fojtószelep kapcsoló dugaszát, így most elvileg minden a helyére került. De indítás után le is áll a trabi, alapjárat egyáltalán nincs. Az alapjárati mágnesszelep kattan, mikor pozitívot kap, elvileg működik. Mi lehet a következő lépés? Újra kell állítani a karburátort vagy merre keressem a hibát?

Üdv.

623 Lizák Péter 2009-09-02 21:43:51  Előzmény:Bíró Norbert: 52463

Aztakú... kútyafáját. Nagyon ráért aki csinálta. De nagyon is pihent. Még a jobb oldali ajtó lóg is egy hangyányit biztos ami biztos. Hát gratula érte igazán... Ez besz*rás.

622 Gyapjas Gergely 2009-09-02 21:11:41  Előzmény:Mazák Viktor: 52444

Helló!

Vegyük szép sorjába a dolgokat.

Inkább vegyél egy donor warburg motor-ot és át kell fűzni annak a belsejét,persze ekkor már szükséges fúrni. Erre a motorcsaládra jellemző hogy az égéstér a dugattyú tetejében van kialakítva emiatt a hengerfej teljesen sík. A felesleges bele a tengely ha a hengerfej járatait és szívócsövet nem bővíted fel hozzá. És ne feledkezz meg a 4 leömlős 50-es sport rendszerről, a fokolókerékről. A hűtőt inkább válasz golf 1.3-ét ami jó nagy és ehhez a motorcsaládhoz van tervezve. Az olajpumpa szállítását nem ismerem de egy kis trükkel biztos emelhető, vagy lehet az 1.6-é gyárilag nagyobb. Ja és erősebb kuplung se fog ártani.Az összes forgó mozgó alkatrészt le kel könnyíteni és grammozni a forgó alkatrészeket centrírozni. Karbinak inkább valami mechanikus régi kéttorkú weber-t válassz. De ha dupla fekvő weber vagy delorto karbit szeretnél akkor már elkelhet egy kisnyomású elektromos ac és még gondolkoznék az írható előgyújtáson is. De igazából 400-ból már profi motorépítő is megcsinálja úgy hogy te elmondod az igényeidet és mész a kész motorért vagy autóért.
Persze az egész nem és semmit ha nincs jó [b]FUTÓMŰved és FÉKed[/b] az autó alatt.

621 Bíró Norbert 2009-09-02 20:20:52

Srácok ettől szerintem Ti is eldobjátok az agyatokat!!!:


[url]http://www.youtube.com/watch?v=i8Yin45cf7c[/url]

Néhol lehetett volna szebben is, de a végeredmény döbbenet!!!

Jönnek a téli esték, lehet nekiállok egy hasonlónak....

620 Csády Szabolcs 2009-09-02 20:12:59  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52461

Hát végül is valamit valamiért nemde?

619 Holnapy Gergely dr. 2009-09-02 20:01:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 52447

Gyári 4T-ről van szó, semmi extrát nem tettem vele a motor ill. karbi területén. Szüleimnek volt egy limó 4T-jük 1990-1996 közt. Az kicsit harapósabb volt, de az valóban nem ment 6,5 l alá 100km-en.
G

618 Csády Szabolcs 2009-09-02 19:00:02  Előzmény:Huszta Tibor: 52451

Ez saját készítésű kép, ha hiszed, ha nem:) De ha jobban megnézed, akkor látszik a B oszlopnál az automata biztonsági öv része (4T) ;)

617 Madocsai Gergely 2009-09-02 18:37:36  Előzmény:Bende Endre: 52410

Már hogy a wiharba ne lenne!!! ;):D:evil:

616 jocking . 2009-09-02 18:23:03  Előzmény:Szabó Gábor: 52456

Amennyire én tudom, a fehér gyertya a szegény keverék miatt van. Ehhez képest érdekes, hogy durrog, mert az pont hogy a túl sok benzin biatt szokott lenni. Bár ezeknél a régebbi cuccoknál már minden lehetséges... Első körben a lambdaszondát kéne megoldani, ha így sem jó, akkor marad az ECU ellenőrzése/cseréje vagy a légtömegmérő ellenőrzése. A légtömegmérőben a "kis ajtó" mögött van egy kis bogyó, az elvileg egy hőfokmérő. Ha az elkoszolódik, akkor is szeret rosszalkodni a rendszer. Elvileg tiszta alkohollal nagyon óvatosan szabad pucolni.

615 Mohácsi Gábor 2009-09-02 18:19:48  Előzmény:Mazák Viktor: 52449

4TRed köszi!