Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

735 Őry Gábor 2009-09-08 09:35:35  Előzmény:Ivacs István: 52573

Nem is kell feltétlenül kiskapu: az előgyújtás levételével (öt perces meló) jelentősen csökkenthető a CO és a CH kibocsátás is, csak utána vissza kell állítani mindent, mert megeszi a gatyádat is. Persze nem árt egy full gyári H 1-1-es karbi, sovány keverék, meg valami jobb olaj.

734 Tóth Péter 2009-09-08 09:10:48  Előzmény:Tóth Péter: 52575

Az előbb nem lett jó.

[url]http://www.jatek-makett.hu/bolt.revell.reszletes.7256_R!Revell-Trabant-601-Limousine-7256-.html[/url]

733 Tóth Péter 2009-09-08 09:10:03

Helló Mindenkinek!
Ma beszéltem a makett bolttal. url]http://www.jatek-makett.hu/bolt.revell.reszletes.7256_R!Revell-Trabant-601-Limousine-7256-.html[/url]
Ha még nem rendelted meg a Trabi makettett, akkor gyorsan tedd meg.
Állítólag kb 40 db-ot hoznak belőle és a fele már előrendelés útján elkelt.
Szóval siess a rendeléssel.[

732  Spityu 2009-09-08 09:07:29  Előzmény:Ivacs István: 52573

A rendeletben szerintem a "katalizátor" szó nem szerepel, így ebben a formában nem igaz. Az már egy másik kérdés, hogy sok járgány csak úgy menne át. De abszolút nem az egyetlen út, ott van még a következő pár lehetőség: keverékszegényítés mérésig, illetve a mérés különféle ilyen-olyan kijátszása. Ez utóbbi valóban nem mindig megoldható.

731 Ivacs István 2009-09-08 09:04:16  Előzmény:Nagy Donát: 52571

Lancelot: A rendeletben az szerepel, aki 2004. 05.01 után lesz tulajdonosa a 2T-nek, annak kell a katalizátor, mert külömben nem kaphat ZÖLD KÁRTYÁT! A kiskapuk kijátszása nem sikerül mindenkinek!!

730 Nagy Donát 2009-09-08 08:54:38  Előzmény:Nagy Szabolcs: 52557

SZabi, nekem nagyon tetszik a géped. Mikor én vettem a sajátomat, egy zöld volt, meg egy iylen barna is. A zöldet hoztam el. Mondjuk nem bántam meg, jobban kitűnik a tömegből. Enyém is tiszta gyári volt, a barna is, bár fakultabb, és a műszaki állapotát sem tudom már annak. De 50e Ft volt sajnos :(. Én 100e Ft-ot tartanék reális árnak, amennyiért TALÁN megveszik. Sajnos. Ennél sokkal nagyobb értéke van, csak ezzel a katalizátoros mítosszal meg mindennel, sajnos nem igazán akar venni senki sem 2T Trabit :(.

729 Nagy Donát 2009-09-08 08:51:53  Előzmény:Ivacs István: 52564

"figyelembe véve az új tulaj katalizátor kötelezettségét"

Bocsi de ez hülyeség. Nekem 2 éve, haveromnak 2 hónapja lett 2T-je, nincs és nem is lesz katalizátorunk. Nem is kérték sehol.

728 Őry Gábor 2009-09-08 07:58:09  Előzmény:Őry Gábor: 52569

Bocs az elírásokért, de nem lehet javítani a szöveget.

727 Őry Gábor 2009-09-08 07:56:44  Előzmény:Fischer Bálint: 52561

A gyújtás beállítása, amennyiben elektronikus, a világ legegyszerűbb dolga: kell hozzá egy csavarhúzó és egy tolómérő. gyújtásfedél levesz, gyertyák ki. gyújtás ráad, addig tekered a főtengelyt a ventilátorral, amíg a pipában hallasz egy kattanást. Ekkor tolómérővel megméred, hogy a dugó teteje mennyire van a gyertyanyílás élétől. tovább tekered a főtengelyt a menetirányba, és megkeresed a holtpontot. A holtpont megtalálása nem olyan könnyű a szinuszos összefüggés miatt, ezért jobb egy digitális tolómérő.
A beállítás: Beállítod, a dugó tetejét a kívánt értékre a felső holtponttól visszafelé. Ezután meglazítos a gyújtásjeladót rögzítő két csavart, és addig tekered a jeladót, amíg a pipában kattanást hallasz. Ekkor rögzíted a jeladót, és leellenőrzöd a mérést. A márást az egyes hengernél kezd (a sebváltó felől), a másik henger elvileg automatikusan 180 fokkal később gyújt, tehát azzal nem kell foglalkozni.
Vigyázz, hogy öt percnél hosszabb ideig ne legyen rajta a gyújtás, mert leéghetnek a vezérlőrész tranzisztorai.
Ha már ki van véve a gyertya, nézz bele a hengerekbe, nem kokszos-e a dugók teteje. Ha kokszos, akkor az okozza a csörgést, ha lejjebb veszed az előgyújtást az segít egy darabig, de csökken a teljesítmény. Nagyobb főfúvóka javasolt, a több benzin jobban hűti a hengereket, csökkenti a csörgést. De a kokszolást nem úszod meg. Tiszta hengerekkel 125-ös fúvókával 5 milliméteres gyújtásnál sem csörög.

726 Muczán Gábor 2009-09-08 07:03:07

Hali Mindenki!

Egyébként a közgyűlés időpontja engem is foglalkoztat, de nem jutottam semmire.

Van valami javaslat?
Jó lenne vmelyik péntek este, de mindenképp szeptemberben.
Figyelembe kell venni, hogy sokan csak levélben elérhetőek, és nyomtatni, csomagolni, meg kivárni hogy bedobja a postás, az kb 10 nap. Tehát modjuk a szeptember 18 péntek, az szoros határeset! De legalább nem "időhúzós" verzió!

Kérem azokat akik eljönének, meg akiknek el kell jönnie :--))) hogy akkor vitassuk meg. Ha nem sikerül, akkor kijelölök egy időpontot, és lesz ami lesz:-(

Akik fórum moderátori, illetve helyettesítési funkcióra jelentkeztek, azoknak is fontos lenne, hogy vagy a közgyűlést megelőző megbeszélésen, vagy (ha nem tudnak különböző okok miatt jönni) egy zárt topicon, amit csak ők (mi) látunk megbeszéljük a moderálási leosztást.
Akik eddig is voltak, és megerősítették részvételi szándékukat: Tiberius (veterán topicot jelenleg is csinálja), Tibke

Akik újonnan jelentkeztek: 4TRed , mr120bpm (helyettes moderátor). Ők küldték el mailban a jelentkezést a klubnak.
Voltak akik csak említették valahol a fórumokon hogy segítenének, ne hezitáljanak, hanem írjanak a klubnak.
Várom a jelentkezéseket, hogy elkezdhessük az érdemi munkát a zárt topicon.

MG


725 Őry Gábor 2009-09-08 07:02:15  Előzmény:Fischer Bálint: 52561

Az O gyűrű egy húszforintos alkatrész, tömítésboltban lehet kapni többféle méretben, neked valószínűleg olyan 6X1-es kell, ha ez vastag, akkor többfélét is ki lehet próbálni. A tengelyen van egy horony a gázkar felőli oldalon, oda kell berakni. Ehhez szét kell szedni az egységet: gázemeltyűk le, pillagbószelep csavarjai ki (óvatosan, jól megnyomva és nagy erővel és csak nagyon jó csavarhúzóval) szelep ki, a másik oldalon az úszóház oldalán van egy nagyméretű alumínium csavar, kifelé vele. Fedél le, láthatóvá válik egy fekete csavar az úszóház pereme mellett, ez tartja a tengelyt oldalirányban, kifelé vele. Utána már csak a dúsító emelőbütykét kell lecavarni egy nyolcas dugóval, és kijöhet a tengely. Visszaszereléskor olajozd meg egy kicsit.

724 Tóth Péter 2009-09-08 07:00:58  Előzmény:Nagy Donát: 52556

Nekem akkor csinálta ezt, amikor nagyon meghúztam a pillangótengely anyáját.
Ha lazítottam rajta, akkor nem szorúlt és könnyebben visszapörgött.

723 Őry Gábor 2009-09-08 06:53:43  Előzmény:Nagy Donát: 52556

Nem lehet, hogy egy kicsit szőrös a gázhuzal, és így nehezen áll vissza?

722 Ivacs István 2009-09-08 06:35:52  Előzmény:Nagy Szabolcs: 52557

NagySzabi:A valóságot megmondva, a 2T-nek ára nincs, egyszerűen eladhatatlan, figyelembe véve az új tulaj katalizátor kötelezettségét, alkatrész probléma(főtengely)!Inkább tartsd meg magadnat! Az átírást kölcsönadási papírral tudod kikerülni!

721 Zserbó Piroska 2009-09-08 00:15:57  Előzmény:Lizák Péter: 52544

Fúúú, köszi szépen, akkor felveszlek msnre, örök hála:):):)
Ja egyébként ha valaki felbukkanna csenkesz@gmail.com névvel az én lennék;)
Szép estét!

720 Molnár György 2009-09-07 20:31:09

Képek Szanazugból :
tőlleem: [url]http://szanazug.gyuszi80.fotoalbum.hu/[/url]

és egy profitól: [url]http://www.gyulainfo.hu/[/url] az ülésre katt, nincs még mind fent, a panoráma kép később jön.

719 Fischer Bálint 2009-09-07 20:23:57

Üdv!

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat. Sejtettem, hogy a gyújtásszög állítást ki kell próbálnom. Tud valaki jó leírást egy amatőrnek?

Nem vészesen melegszik, csak ha melegebb jobban kihallani a csörgést.

Meg lehet barkácsolni a gáztengelyt? Vagy kicserélni a karbit másik kopottra?
Van esetleg (fényképes) bővebb leírás. "O" gyűrű?

Köszi előre is :)

718 Nagy Szabolcs 2009-09-07 20:07:50  Előzmény: Spityu: 52559

Igen, sajna a garázsajtó valamikor rácsukódott, szegény öreganyám azt sem vette észre, hogy mikor meg hogy. Na ezért jobb is, hogy nem vezet már.
Egy kis előgyújtást kell állítani neki, mert csörög, de ennyi. Egyben van a gép, legalább is amennyit én vezettem, bár referenciám nincs. Váltó iszonyat jó, kisujjal lehet pöckölgetni, szabadonfutó pöpec, fékek jók. Állítólag, 3 éve rakatta rendbe a kocsit 150e forintért. Azt hittem letépem a hajam mikor meghallottam, de hát akkor már késő volt.
Mindenesetre köszönöm, megpróbálok kitörpölni valami árat, és felnyomni a használtautóra.

717  Spityu 2009-09-07 19:36:59  Előzmény: Spityu: 52558

Hú, a többi képet megnézve... kár, hogy meghúzták a jobb oldalát! :((((((((
A helyedben Trabi fanatikus lennék és megtartanám. ;)

A 3 oldalelemet leszámítva nagyon tetszik, talán megérne egy próbát, hogy lefujasd a kérdéses lemezeket. Egy ügyes festékkeverő-fényező munkáját felpolírozva, kikerülheted a telibefújást. De ha a színkeverést (ténylegesen, összehasonlítva, hőlégfúvóval szárítva az egyes mintákat) elrontják, kezdődhet a munka elölről.

716  Spityu 2009-09-07 19:27:31  Előzmény:Nagy Szabolcs: 52557

Szia!

Ezen egy kép alapján (én) csak a szürke lámpatömítő gumit kifogásolnám. Ha nem írnád, hogy 83ezer km, el sem hinném, ahhoz képest nagyon tip-top. (Jóhiszeműen nem is vitatom, hogy tényleg gyári a fény, stb.)
Sajnos fiatalnak számít, tehát még vagy 7 év a veteránkor, így ez kicsit csökkent az értékén.
Ha műszakilag is olyan mint esztétikailag, szerintem 200-300 között el tudod adni. Legalábbis volt nemrégiben hasznaltauto.hu-n egy hasonlóan szép, ami 300-ért VOLT hirdetve.

Viszont, ha a beltér-motortér-műszaki állapot nincs összhangban a szalonfénnyel, akkor a maximális árat én 100-200 közé tenném.

715 Nagy Szabolcs 2009-09-07 19:06:04

Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy ide tolom az arcom Trabi nélkül, de remélem, hogy tudtok segíteni, tanácsot adni.
81 éves nagymamámnak van egy nagyon szép állapotú, drapp Trabija, 83e km-el, teljesen gyári, tipp-topp állapotban. Sajnos/szerencsére ő már nem fog vezetni, és 1 év türelmi idő után rászánta magát, hogy eladja Gézát (régi GS rendszámból eredeztetett a név, de Gésának indult :D) Az autót ő vette újonnan 1986-ban, és azóta a fűtött panelgarázsban van tartva. Télen egy métert soha nem ment a kocsi.
Szeretnék neki segíteni eladni a kocsit olyan helyre, ahol gazdára találna, nem tulajdonosra, és nem végezné ez a remek kis kocsi 2 év múlva csirkeólként valami tanyán.
Esetleg tanácsot tudnátok-e adni, hogy mennyit érhet egy ilyen eredeti állapotú, egy tulajos, alacsony kilométeres Trabi.
Ha valakit netán érdekelne, kérem írjon nekem a szabcsy79(kukac)gmail(pont)com-ra

A segítséget, választ, tanácsot előre is köszönöm.
Kép az autóról

[img]http://img0.tar.hu/szabcsy/size2/38866009.jpg[/img]

714 Nagy Donát 2009-09-07 17:14:33  Előzmény: Spityu: 52555

Igen, a gyárilag előírt értéket állítottam be először, de kicsit magasabb alapjáratot csináltam. Most ilyen. Nem ingadozik az alapjárat, meg nem is áll le. Mikor "megnyugszik" a motor, akkor pont jó. Gyertyák is jók.

Köszi, megpróbálom holnap!

713  Spityu 2009-09-07 16:44:17  Előzmény:Nagy Donát: 52554

Hááát... pillangószelep tengelye nincs kikopva? Amúgy nem ingadozik az alapjárat?

Szerintem befelé kellene tekerni a keverékcsavaron. Illetve az "optimálisnál" szegényebbre vagy dúsabbra vett keverék is előidézhet fordulatszámnövekedést. A rossz hőértékű gyertya inkább instabil, hullámzó alapjáratot eredményez, ez talán kizárható.
De talán túl dús, ez csak egy tipp így látatlanban. Próbáld meg befelé csavarni.
(feltételezve, hogy az alapjárati ütközőcsavar jó helyen van). De akár be is állíthatnád azt a nagyon sok (szám szerint 2) csavart, a könyvekben, cikkekben leírt módon. :)

712 Nagy Donát 2009-09-07 16:38:25

Srácok. Olyan problémám van (2T Trabi), hogy ha megyek városban, és pl. piros lámpához érek, kirakom üresbe a váltót, és a motor még 4-5 mp-ig elég magas fordulaton zúg tovább, aztán kezd csak el lassulni. Gondolom nem jó a levegő/benzin arány, szerintem a csavarral kellene állítanom. De befelé, avgy kifelé próbáljam csavarni a levegőállítót? (28HB4-1) Köszi!

711 Mazák Viktor 2009-09-07 11:40:16

Szeretnék gratulálni az 1,3i-s fehér 4ütemű trabantnak a székesfehérvári szlalomversenyen elért idejéhez, nagyon szépen teljesített! Nagyon tisztán ment. Igyekeztem csápolni :D

710   2009-09-07 10:39:39

Ha már fogyasztás, az enyém sokat eszik, és nagyon benzinszagú a kippuffogógáz. ZŐDKÁRTYÁN rá se tették a műszert, sőt, nem is mondták, hogy nem az enyémet mérték.

709 Szabó Gábor 2009-09-07 09:50:20  Előzmény:Tóth Balázs: 52547

Leveszed a bokszkesztűt, szerzel 10ml-es fecskendőt, felszívsz vele az úszóházból benzint. Leveszed az úszóház feléd néző oldalán lévő membránról a fedelet, membránt, rugót is kiveszed. Ha eközben sok benzin folyik ki még az úszóházból, akkor máshol (is) baj van. A membrán egy golyós szelepet mozgat, a membránt vákum. A vákum nagyon vékony csövön jut oda, ami szeret eltömődni. Az egyik fedelet lefogató csvar menetes furata mellett van egy kiálló rézcső. Erre kis segítséggel rámegy a fecskendő csöve. Próbáld óvatosan nyomni be a benzint. Ha lassan lehet tolni befelé, akkor jó lesz. Ha nem, akkor kompresszor vagy bicajpumpa segíthet. Membránt is ellenőrizd.
Másik lehetőség, hogy a tűszelep nem zár rendesen. Ha figyeled alapjáraton a karbi tetejét és azt látod, hogy az úszót ellepi teljesen a benzin, esetleg a fúvókák környéke is nagyon benzines, ill. a torokba benézve azt látod, hogy ömlik a benzin a fojtószelepre. Ennek orvoslásához már szét kell szedni a karbit.
A beállítás akkor jó elvileg, ha üzemmeleg motornál, alapjáraton kicsit mozdítasz a gyorsítómembrán karján és ennek hatására kicsit emelkedik a fordulat a plusz benzintől, de már az is jó, ha nem torpan. Ezt el lehet játszani emelt fordulaton is. A CO csavart befelé tekerve lehet korrigálni, fél fordulatonként tesztelni a fenti módszerrel.
Majd számolj be, mi lett!

708 Muczán Gábor 2009-09-07 09:32:30

Hello Mindenki!

Ma sikerült a tárgyalás a Retro Cash@Carry áruházzal az őszi találkozó helyszínével és időpontjával kapcsolatban.
Szívesen látnak minket a kért időpontban. Az elvárásuk annyi hogy népszerűsítsük áruházukat! www.retro-24.hu

A meghívókat, sajtóanyagot a héten megírom, és közzétesszük a honlapon, illetve kipostázzuk tagjainknak.

Tehát TWK Őszi Találkozó, 2009. október 10-én, szombaton délelőtt.
Gyülekező 9 órától, megnyitó kb 10.00-kor, beszámoló a közgyűlésről, majd a szokásos legek értékelése, és az éves rendezvények, és a születésnapi év értékelése. A rendzvény végén kb. 13 órakor, egy laza felvonulás a Lágymányosi hídon Pest felé.

MG

707 Őry Gábor 2009-09-07 08:39:58  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

Alapjárat van? Nem kell kidobni a karbit, ha lötyög a tengely, amíg van alapjárat, addig ne bántsd. Ha már elmegy, akkor a tengelyt tömíteni kell egy "O"-gyűrűvel, ami egy kis szerelgetéssel jár, de az eredmény garantált.

706 Ivacs István 2009-09-07 08:35:08  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

FischerB: Az eletronikus gyújtásnál 2,5 mm-s előgyújtást kell állítani! Akkor nem fog csörögni! Ha az új tipusú karburátorod van és még mindig csörög, akkor a főfúvókát cseréld ki Wartburg 125-re! Az esetleges töblet fogyasztás nem éri el a 0,5 litert/100 km.Ha ki van kopva a pillangószelep tengely akkor az alapjárat ingadozik, nem lehet pontosan beállítani 600 ford/perc köré! Ez esetben az első lépés a karbi csere!!!

705 Tóth Balázs 2009-09-07 07:51:05

Sziasztok!

Nagyon sokat eszik a 4T Trabim...
A karbi beállításaim szerintem jók, bár az alapjárati csavarom tövig be van csavarva, de ettől függetlenül jól indul...viszont érezhetően sokat kap, mert hirtelen gázadásakor torpan..
Tipp?
Köszi

704 Őry Gábor 2009-09-07 07:41:04

Persze előbb egyszerűbb a gyújtást leellenőrizni. Miért nem lehet javítani a hozzászólást?

703 Őry Gábor 2009-09-07 06:57:59  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

Nem ártana belenézni a hengerfejekbe és a kipufogó kiömlőbe, mert lehet, hogy tele van koksszal, aztán nem koszosak e a hengerek kívülről, ami miatt rossza a hűtés és melegszik. Addig hiába variálsz a gyújtással.

702 Lizák Péter 2009-09-07 06:38:37  Előzmény:Zserbó Piroska: 52540

pedroh601@gmail.com
Itt az msn címem, ha gondolod keress meg, és akkor mindenről mutatok neked képet. ok?
és az alapján meg lehet csinálni, nem nagy műveletsor

701 tóth furdzsenxia 2009-09-07 06:13:08  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

előgyújtást nézd meg kb 3 mm állítsd több ne legyenen.

700  Spityu 2009-09-07 05:46:10  Előzmény:Fischer Bálint: 52541

Nagy valószínűséggel gyújtásszög lesz. Érdemes lenne megnézni, hogy mennyi a beállított érték.

699 Fischer Bálint 2009-09-07 00:56:18

Üdv Mindenkinek!

Tudnátok tanácsot adni, CSÖRÖG a 2T :(

Ha nyomom és melegszik hangosabb. Csak akkor csörög ha erőt fejt ki, ha lelépek a gázról nem. Halgattam mindenfelöl, de csak menet közben hallani. Ha nyitott motorházzal "túráztatom" nincs baja. A csörgés ütemtelen!
Rossz lenne a gyújtásszög? Állítólag ha az elektronikust egyszer beállítják többször nem kell utánállítani (Igaz / Nem Igaz) ?
Lehet valahogy ellenőrizni a trafók működését? Azon kívül, hogy szikrázik. :)

87-es, gyárilag elektronikus gyújtású (Kék :).
Cseréltem gyújtáskábeleket, gyertyát (NGK BP6HS/BP7HS).
10 000 Km-es főtengely, dugók, hengerek.
Egyetlen hibája, hogy ki van kopva a gáztengely :(
Próbáltam a gyertyahézagot állítani. Papiron 0,5-0,6. Kipróbáltam 0,6 / 0,55 / 0,5 -el. Nem volt érdemi külömbség :(

Ha tudna Valaki ötletet adni nagyon megköszönném!!!

698 Zserbó Piroska 2009-09-06 23:48:18  Előzmény:Lizák Péter: 52530

Sziasztok!
Köszi a sok segítséget:)
A bibi ott kezdődött h a kulcs se megy be teljesen, és valami színtelen masszív cucc figyel a zár fém peremén, ebből gondolom h pillanatragasztó lehet. Ma megpróbáltam acetonnal átöblíteni a zárat hátha feloldódik valami, de attól eltekintve, h. a végére kb a kipufogóból is aceton csöpögött nem történt változás :(
A csodabogár amúgy egy 88-as limo. Arra tudnátok írni valamit, ha bejutottam az utastérbe hogy lehet kicserélni a kilincset? Nő lévén még sose szedtem szét semmit ami bonyolultabb egy kerékpárnál, de nagyon eltökélt vagyok, és egy pontos leírással azt hiszem végrehajtanám a műtétet. Holnap elkullogok a bontóba kilincsnézőbe, remélem szerencsém lesz. Szép napot mindenkinek:)

697 Csády Szabolcs 2009-09-06 20:09:26  Előzmény:Fogarasy Balázs: 52538

Hali!

Én láttam már Trabiba befabrikálva vmi renault ülést...Kényelmesnek kényelmes volt, de nagyon nem illett a képbe szerintem. Ha nagyobb ülést teszel bele, akkor felejtsd el a hátsó ülést. Az max ezek után aktatáskáknak és lábatlan ékszerteknősöknek ad elegendő helyet.

696 Fogarasy Balázs 2009-09-06 19:17:01

Sziasztok!ütemű Trabimba keresnék valamiféle könyöklő alkalmatosságot a bal oldali ajtóra.
Egy Wartburg kisteherét próbáltam, de nem volt jó bele. valamint azt kérdezném Tőletek, hogy kissé szűkös lábban a gépezet, kéne valami nagyobb ülés bele?
Esetleg ötlet van?
Balu
:)

695 Nagy József 2009-09-06 19:01:40  Előzmény:Madocsai Gergely: 52536

Hát én rendesen megszívnám hisz az erősítőmnek csináltam egy lapot hátra és azt az utastér felől van csavarozva:) nem lenne egyszerű kiszaggatni!! akkor inkább maradna az üvegtörés abból van legalább egy tartalék! én atol félek hogy egyszer elromlik a távirányítós kp záram és sehol nem tok bemenni!

694 Madocsai Gergely 2009-09-06 11:44:53  Előzmény:Lizák Péter: 52535

Nem para, ha az én s*ggem átfértem a merewítő fölött, másé is át fog;)...

693 Lizák Péter 2009-09-06 10:58:12  Előzmény:Mátyus Ádám: 52533

Na igen. Kapásból a legegyszerűbb dolgot hagytam ki... :-D
A limo esetében a spirálrugós hátsó futóművesnél (88-as és későbbi darabok) nem probléma igaz. De ha laprugós, akkor viszont szép torna lesz bemászni a keresztben álló toronymerevítő csőtől. De a ha kombi akkor mázli.

692 Muczán Gábor 2009-09-06 09:29:11  Előzmény:Tóth Péter: 52532

Szia tothpeter!

Nem is lesz fizetős, nem ezt harangoztuk be. Csak időben szóltunk, hogy egy-két hónapon belül csak a klub tagjai használhatják majd a fórumokat.
Az átmeneti idő most is tart. Utána sem lesz "fizetős", mert nem fogadunk el "fizetséget" attól aki csak fórumozni akar. Elvből sem, illetve értelmetlen lenne, mivel tele van a net ingyenes, fullfree csevegési lehetőségekkel.
A klubtagjaink -akiket felvettünk közös döntéssel sorainkba-, viszont ingyenesen használhatják az oldalt.
Úgyhogy a fizető VS ingyenes dolog további ilyetén emlegetése sérti a klub közösségét, és beleavatkozás életébe, döntéseibe.
Kérlek tartsátok tiszteletben a klub saját döntéseit! És ne úgy emlegessétek hogy másokat meg diszkriminál, nyomorba dönt stb.. mikor saját magával kapcsolatban döntéseket hoz.
Az oldal tehát nem "fizetős", de augusztus végén szóltunk,(no meg előtte egy évvel, a 2008-as közgyűlésen is) hogy az elnökségi, illetve a közgyűlés után, a fent emlegetett struktúrában biztosítja tagjainak a honlapot.

Biztosítottunk reklámozási lehetőséget viszont régebbi, vagy most létrejött Trabis-Wareszos oldalaknak, ahol még szélesebb körben cseveghet bármely márkatárs. Most is bárki felrakhat linkeket, általa létrehozott oldalakról, melyek lehet hogy rövid időn belül sokkal sikeresebbek lesznek, mint bármikor a TWK-s oldal volt. Így lekerül a teher a vállunkról, és Ti is sokkel felszabadultabban szórakozhattok mint bárhol-bármikor. És ami a legfőbb, itt aztán az ingyenesség örökös alanyi jog, ami sokak számára rendkívül fontos, és talán fontosabb mint bármi más!
Ehhez továbbra is nyújtjuk a "reklámfelület"-nek haszálható oldalunkat. Ezzel érdemes élni!

Addig is jó fórumozást.

691 Mátyus Ádám 2009-09-06 09:12:25  Előzmény:Lizák Péter: 52530

Én szerintem a csomagtartó felől próbálkoznék bejutni. Ha kombi akkor egyszerű a dolog, ha limó akkor is kivitelezhető.

690 Tóth Péter 2009-09-06 08:29:27

Örülök, hogy nem lett fizetős az oldal.

689 Lizák Péter 2009-09-06 08:08:40  Előzmény:Irinyi Norbert: 52523

Valszeg a feszszabályzó. Nekem is csinálja de ettől töltés van. Autóvillanyásszal kimérettem, azt mondja töltése van rendesen, ergo nem tudjuk mi a baja, valahol biztos letestel.

688 Lizák Péter 2009-09-06 08:06:48  Előzmény:Zserbó Piroska: 52521

Szia!

Mikori a drága gépsárkány?
belül a régebbi fajta vagy a zsiguli stílusú kilincse van?
Egyébként a külső kilincs tök ugyanaz. A zár is. Szóval fullra csereszabatos az egész. Nem kell zárassal kinyittatni a kocsit nyugi.

1.
Valamivel betámasztod a gombot, és kalapáccsal ráütsz. Nyugi, egyszerűbb ha kilinccset cserélitek. Utána simán be tudod nyomni. Vagy próljatok meg először higítót injekcióstűvel bele nyomni.

2.
Vagy durvább alternatív megoldás. Elkezded a kilincset feszegetni fel és le irányban. Előbb utóbb a kilincsanyaga enged, és a csavar kicsúszik belőle. Aztán
kihúzod kicsit az ajtóból a kilincs zárbetése felét, ée el tudod forgatni hogy lásd a helyén a lyukat.benyulsz, és már nyitható is.

3.
Mivel 2Tről van szó. Ha a régifajta belső kilincses, akkor a motorháztető bowdenjét alulról az első kipufogó dob mellett felnyúlva meghúzzátok, és akkor felnyílik az eleje. A tűzfalon megnézed hol jönnek ki a kábelek. Az akksi felőli oldalon. Ott valami hosszú (és értelemszerűen vékonyabb, hogy beférjen a lyukon) rúddal megpróbálsz benyúlni, és elérni a vele a kilincset belül. Ha sikerül akkor nyomd meg, hogy a kilincset hátranyomja, és akkor már benn is vagy. Egy ismerős így nyitotta ki a sajátját, mikor bezárta a kulcsot.

687 Sipos Tamás 2009-09-06 00:44:17  Előzmény:: 52514

[justify]Egyetlen trabantos kalandom, ifjúságom legszebb napjaiból, ami talán segít megvilágítani a hiba okát:
1993-ban még nem volt autóm, de még jogosítványom sem. Akkor Zalában laktam és barátnőm szüleinek volt egy –ha jól emlékszem– Champagnerbeige színű Trabantja, T-s rendszámmal (már alig volt régi rendszám), és talán még 6 V-os. A leánnyal elhatároztuk, hogy kimegyünk egy napra Pozsonyba a Trabival.
Elmondása szerint valami gond lehetett az önindítóval, mert néha nem indult be, és úgy kellett betolni. Ezzel nem törődtünk, hát nekivágtunk. Pozsonyba érve észrevettük, hogy nem működik az index. Ezen sem akadtunk fenn, én a jobb oldalon kinyúlva integettem, a lány pedig a vezető oldalon.
Leparkoltunk, eltöltöttünk néhány kellemes órát, és indultunk vissza. Csodák csodájára szépen beindult a gépezet, és még az index is működött. Azonban az örömünk nem tartott soká, mert Bősárkánynál már nemhogy index, de még világítás sem volt. ezt ugye csak akkor vettük észre, amikor a májusi alkonyban a szembejövők már villogtak ránk. Néhány km után már a gyújtás is elment. Kész; megálltunk, sehol semmi áram. Nagy nehezen sikerült Csornán valami villamossági szerelőt kerítenünk, aki bevontatta a műhelyébe. (Csornára is valami kölcsönkért bicajjal jutottunk el, már nem emlékszem hogyan.)
Lényeg, hogy Csornán aludtunk valami panzióban és reggelre kész lett az autó. Bár 16 év távlatából nehéz visszaemlékezni a hiba pontos okára, az biztos, hogy nem volt töltés, így a gyújtás a maradék energiát is kiszívta az akkumulátorból. Pozsonyban amíg állt a melegben, kicsit magához térhetett az akksi, és ezért indulhatott be, de aztán nagyon gyorsan végérvényesen lemerült. Talán a feszültségszabályzó volt a ludas, már nem emlékszem, meg akkoriban a lányok jobban érdekeltek a Trabantnál.
Aztán a lányt 94-ben elvesztettem szem elől. Nem sokkal azután találkoztam vele ismét (13 év után), amikor megvettem életem első Trabantját. Persze felidéztük az akkor történteket, és érdeklődtem mi lett az ő autójukkal; az sajnos már visszaadta lelkét a teremtőnek.[/justify]

686 Madocsai Gergely 2009-09-06 00:10:54  Előzmény:Zserbó Piroska: 52521

Mi a tünet? Úgy értem, h nem megy bele a kulcs, wagy benyomható a zár, csak nem nyitja az ajtót, stb. Ugyanis, ha az első, akkor lehet érdemes lenne +próbálni pillanatragasztó oldószerrel(fogalmamsincs mi lehet ez az anyag, ill. mi helyettesíti) +kínálni a zárat. (a jobb fajta pilcsi-ragcsikhoz alaból adják, kérdés, h az a mezei pillanatragaszót oldja-e).
Ha a 2. esettel állunk szemben, akkor arra már wálaszoltak (a kis pöcöknek, amit a zár benyomna a kontraanyája kilazult, és a pöcök lefittyedt -> kárpit le, pöcök beállít, majd anya rákontráz).