Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

785 Varga Tibor 2009-09-09 19:22:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 52622

Megérné? Dehogy érné meg. Ma már nem lehet Trabant-Wartburg alkatrészekből megélni.

784  Spityu 2009-09-09 19:20:45

Megkérdezném, ha már szóbajött, hogy csak a natúr, szürkés színű textília volt ráragasztva a gumiprofilra, vagy eredetileg azon is volt feketés bársony? Azért kérdem, mert láttam egy állítólag gyári állapotú Trabit és azon mintha nyomokban lett volna.
Viszont ha visszaemlékezem a sajátomra, akkor csak olyan képek villanak be a szürkeállományom legkülönbözőbb részeiről, amin a nyers textil látszódik. Ja, 2T-ről van szó.

783 Marton Tamás 2009-09-09 19:11:08

Köszi a válaszokat!

Bár én pont azt szerettem volna olvasni, hogy milyen textil, vagy egyéb méterárut lehetne venni ami jó a felújításhoz. 1600/db a bársonygumiért nem rossz, de én szeretek barkácsolni, azért szeretném valami anyaggal felújítani, meg őszintén szólva amit Tibke írt az nem valami bíztató.
Na de majd lesz valami.

782 Muczán Gábor 2009-09-09 19:02:46  Előzmény:Varga Tibor: 52620

Tibke!

Háát sajna kopik a cucc. de ha ez vigasz, tudok olyat aki sokszázezerért flokkoltatta az Audija komplett belsejét, és 1 év múlva a gumiszőnyegből, meg a nője fehér miniszoknyájáról söpörhette össze a cuccot, fekete, szilikózisos por formájában. A nő nem akart többet beszállni a verdába!

MG

781 Őry Gábor 2009-09-09 18:56:39  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52618

Köszi, ma már kipróbáltam egy 150-essel. Nem annyira durva, mint amilyennek tűnik, egy 20 kilométeren kevesebb, mint másfél lityit evett meg. Csak az volt a bajom, hogy a HB 2-7-ben 6-os menete van a főfúvókának, nem jók bele az újabbak, ezért csak egy alapjárati levegőfúvókát tudtam beletenni.

780 Csády Szabolcs 2009-09-09 18:54:24  Előzmény:Varga Tibor: 52620

Akk még van 5 hónapja az enyémnek...Tényleg nem gyárt senki eredetit belőle?! Nem hinném, hogy olyan nagy cucc lenne azt összehozni.S mivel fogyótermék meg is érné vele foglalkozni.

779 Őry Gábor 2009-09-09 18:53:49  Előzmény:Ivacs István: 52604

A katalizátor többletfogyasztást is okoz, és hajlamos hazavágni a főtengelyt. Kis odafigyeléssel rendszeres bütykölés nélkül is tartható az érték.

778 Varga Tibor 2009-09-09 18:48:29  Előzmény:Muczán Gábor: 52619

És lekopik róla az a flokkolt cucc kb fél év után.

777 Muczán Gábor 2009-09-09 17:39:52  Előzmény:Fluck Dávid: 52616

Flucky!

A bársonygumival vigyázz az nem gyári, csak új. Ez flokkolt gumiprofil.
Ettól bársonyos a tapintása.
A gyárinál a gumira egy textilréteg is fel volt dolgozva, és szinte sosem volt forgalomban a 90-es évektől.

A nyári találkozón mi 1370-ért árultuk, most megnéztem hogy ne saccoljak.
Ehhez viszont elengedhetetlen a "palmatex"-es ragasztás, mert puhább, és pár tized miliméterrel vékonyabb mint a gyári volt.

MG

776 tóth furdzsenxia 2009-09-09 17:37:23  Előzmény:Őry Gábor: 52597

dobj bele egy 125-ös főfúvókát.nem fogz csalódni én a széria motoromhoz is azt használok.

775 Tóth Péter 2009-09-09 17:33:31

Nemhogy örülnénk annak, hogy valakik fel akarják éleszteni ezt a rég elfeledett márkát. Erre Ti itt rögtön fikázzátok, haladni kell a korral. Nem lehet mindig olajat csűrőlni. Akinek meg nem tetszik, az nem veszi meg. Ha lesz fölös 4misim, én megveszem.

774 Fluck Dávid 2009-09-09 17:26:06  Előzmény:Bende Endre: 52613

A bársonygumit kemény 1500ért sikerült megvennem gyári újat....
Ha kell valakinek, keressetek. Szerintem tudok még szerezni...

773 Muczán Gábor 2009-09-09 17:02:59  Előzmény:Bende Endre: 52613

Andrew!

A bársonygumi 2.5 ezerért sok kissé. A TWK shopban ez kb 1600/db.
Motorért jössz?

MG

772 Bende Endre 2009-09-09 16:13:06  Előzmény:Reining Ádám: 52611

na jah. majd ebből is presztízsautót csinálnak, mint a beattle-ből, a miniből vagy a fiat 500-ból. Ez biztos gombelemmel fog menni :) Az RS-verzióba vajon milyen elem kell majd? Góliát? Muhhaha :)

771 Bende Endre 2009-09-09 16:10:31  Előzmény:Marton Tamás: 52609

Csatlakozom. Bársonygumit lehet kapni egyben. vadi újat. olyan 2,5 e környékén mozog darabja. sima palmatex-szel be tudod ragasztani, csak az ajtókárpitot vedd le, és a lécbe is ragaszd be, mert ha ott nincs beragasztva szorulni fog az egész.

770 Tóth Péter 2009-09-09 15:44:12  Előzmény:Faragó Péter: 52608

Valóban!Megnőtt már a szőröd?!?

769 Reining Ádám 2009-09-09 15:30:18  Előzmény:Bende Endre: 52607

Jól mondod Endre, szerintem is okádék ahogy kinéz az új Trabi! :)

768 Csády Szabolcs 2009-09-09 15:09:43  Előzmény:Marton Tamás: 52609

Hali!

Lehet kapni autósboltokban bársonygumit. Én anno palmatexel ragasztottam be.

767 Marton Tamás 2009-09-09 14:48:06

Halihó!

Ki milyen anyaggal oldotta meg a "bársonygumi" felújítását az ablakkeretben?
Holnap megyek vásárolni, tervben van ragasztó és valamilyen anyag vétele.
Konkrét ötleteket várok!

766 Faragó Péter 2009-09-09 14:05:49  Előzmény:Tóth Péter: 52605

Nem kell karbit állítani! Nem elhanyogolható szempont!

765 Bende Endre 2009-09-09 13:33:19  Előzmény:Ivacs István: 52603

Pláne hogy sokajtós, egy rettenet, ahogy kinéz, ráadásul "alig egy tonnás" + elektromos. Hát wazze mondták a Herpánál, hogy - Claus! Szólj Günternek, hogy kéne adni a reformkonyhának! erre összehozták ezt. Lehetne ezt szebben is csinálni, maradjanak inkább a makett gyártásnál..

Szerintem a megkérdezettek 93%-a baromira nem erre gondolt...
De biztos mókás darab lesz :)

764 Ivacs István 2009-09-09 12:43:53  Előzmény:Tóth Péter: 52605

A tervezett árat figyelembe véve kb.:4.000.000.-HUF, egykicsit túl borsos! A mostani autódat megtartva, olyan új autót vehetnél magadnak amit csak akarsz! Reális igényeket kielégítve!

763 Tóth Péter 2009-09-09 11:44:16  Előzmény:Ivacs István: 52603

Nézőpont kérdése, nekem így is kellene!

762 Ivacs István 2009-09-09 11:26:42  Előzmény:Sipos Tamás: 52594

Amit leírtam, azok esetében él, aki nem akar állandóan a kocsi bütykölésével foglalkozni! Ha az autó be van állítva rendesen (gyári előírás szerint) akkor a CO hatalmas, tehát a Zöld kártyás vizsgán nem megy át! Persze ha valaki elhigítja a keveréket akkor a vizsgán átmegy, de közlekedni nem lehet vele, a híg keverékben az olaj is híg, tehát nincs benne elég olaj!! Aki akar bütykölni, meg állandóan alatta feküdni, annak persze, hogy jobban megéri az állandó csavargatás!
Akinek nem, az pedig felteszi a katalizátort, finomít a levegőcsavarral és autózik!
Egy tény, sajnos hosszabb távon üzemelő katalizátor a piacon nincs!

761 Ivacs István 2009-09-09 11:01:16  Előzmény:Tóth Péter: 52602

tothpeter:Csak az a baj, hogy semmi köze a Trabanthoz, kb. mégis annyi mint a a Beetle-nek VW Bogárhoz! Mertha valaki a klasszikus formában csinálja meg az oké, de így egy nagy 0!!!

760 Tóth Péter 2009-09-09 06:36:07

Jön az elektromos Trabi! :)

[url]http://www.origo.hu/auto/20090908-a-frankfurti-autoszalon-ujdonsagai.html?pIdx=1[/url]

759 Bende Endre 2009-09-09 06:25:34

A 20-át ne felejtsétek el, kedves Barátaim! :)

758  Bandi 2009-09-09 04:21:16

Reggelt!

757 Nagy Szabolcs 2009-09-08 19:46:53  Előzmény:Nagy Donát: 52572

Ezért hirdetem Angliában is a kocsit. Ha kihoznám ide, levizsgáztatnám, megkapná az angol rendszámot, egész jó pénzt lehetne érte kapni.
Sajnos otthon még mindig nem becsülik ezeket a kis gépeket, de azért nyugaton kezd már lassan felmenni az ára egy szép állapotúnak

756 Nagy Szabolcs 2009-09-08 19:42:29  Előzmény:Ivacs István: 52564

Sajnos nem tudom megtartani. Most lettem kész egy másik kocsival, és külföldön élek. Sajna nem megy :( Pedig szeretném, tényleg.

755 Őry Gábor 2009-09-08 19:36:14

Emberek! Milyen fúvókát tennétek egy 25 mm-re felfúrt HB 2-7-be? A 115-össel nemigen óhajt menni, ami azért érdekes, mert az amúgy is "szegénykeverékes" HB 4-1-et is felfúrattam, és megy, mint a golyó a 115-össel. Nem szupertuningról van szó, csak egy kis piszkálásról.

754 Kozák Attila 2009-09-08 19:26:22  Előzmény:pete sándor: 52592

Fiam te berakhatod azt is!! :D

753 Sipos Tamás 2009-09-08 19:04:49  Előzmény:B Kálmán: 52589

[justify]Mihályfi műhely. Tavaly az enyémet is ott generálozták, bátran ajánlom[/justify]

752 Sipos Tamás 2009-09-08 19:01:02  Előzmény:Ivacs István: 52573

[justify]Jajistenem! Ez a butaság már megint felbukkant. Olyan mint a parlagfű, kiirthatatlan.
Bizony nagy bajban lennél, ha ide be kéne másolnod annak a jogszabálynak a pontos szövegét, ahol ez le van írva.
Ne sajnáld a fáradtságot, inkább pontosan nézz utána, és a szerint tájékoztasd a többieket.[/justify]

751 Kiss Krisztián 2009-09-08 18:36:57

A ZK témához még egy tanács: fogsz egy hátso dobot,gázpörzsölövel kiégeted(én felvágtam a felsö felét,és ki is pakoltam a belsejét,kicsit markánsabb hang,persze utána visszahegeszt:))50es keverék(5l benzin,1dl olaj)csak a mérésre,légszürö kivesz.Ja,és meleg motorral!!!!ZK után minden vissza,kipufdob elrak jövöre stb.Ez az egész,max 1,5orás müvelet(és abba már 1sör is benne van)

750 pete sándor 2009-09-08 16:40:29  Előzmény:Kozák Attila: 52591

Mester akkor a 8,8-as már nem is jo?:D

749 Kozák Attila 2009-09-08 15:54:43  Előzmény:Nagy Donát: 52579

Javítsatok ki, úgy emlékszem M10x1,5-ös 10.9 csavarok vannak gyárilag és nem tövigmenetes. Az biztos, hogy nem normálmenetű. Én hosszabb csavart csak tövigmenetest tudtam venni, de nincs jelentősége. De minimum 10.9-es minőségűt vegyél!!!

748 Fischer Bálint 2009-09-08 14:49:53

Köszönöm a tanácsokat, kipróbálom.

747 B Kálmán 2009-09-08 14:10:37

Szervusztok!

Segítségre lenne szükségem! Nyáron sikerült beszereznem egy rendszerváltó (1989-es) 601-es trabit. Sajnos most úgy néz ki, tönkrement a motor. Abban kérném a segítségeteket, hogy tudtok-e ajánlani egy megbízható szerelőt, illetve egy megbízható 12V-os motort?
Köszönöm előre is a segítséget!
Kálmán

746 Lizák Péter 2009-09-08 12:00:45  Előzmény:Tóth Péter: 52587

Én meg elvből sem tennék fel katalizátort. Nagyjából a barátnőm nyakára a szögesnyakörvet hatásként érne a dolog.

Amúgy meg A katalizátor baromira forró tud lenni, és mondjuk egy meghibásodás esetén még a gyulladásveszély is fenn állhat.

745 Tóth Péter 2009-09-08 10:57:37  Előzmény: : 52586

Nalátod, az én 2T meg családi örökség, így meg pláne minden horror árba van! :p

744   2009-09-08 10:56:17  Előzmény: : 52585

Főleg hogy az én 4T-m 10ezer forint volt, így mindent drágállok hozzá :S

743   2009-09-08 10:55:15  Előzmény:Tóth Péter: 52584

Természetesen igen, az lennék. Ráadásul egy katalizátor többe kerül, mint manapság egy Trabi. :S

742 Tóth Péter 2009-09-08 10:47:10  Előzmény: : 52582

Gondolj csak bele:
Beteszik a kat-ot mondjuk 40 rongyért. Zöldkártya így 50-55 lesz.
Következő zöldkártya csak több lehet, mert ugyis emelnek rajta.
Aztán 2-3 év és lehet szar anyagból összerakni a mocit. Az nem 50 lesz.
Szóval 3 év alatt kiperkálsz kb. 3*50-55 ezret a zöldkártyára és még mondjuk 70-et a moci felújítására.
Te így nem lennél anyagias?!??!?!

741 Nagy Donát 2009-09-08 10:41:55  Előzmény: : 52580

Hát, eleve rontja az amúgy sem nagy teljesítményt. A katalizátor évente megy tönkre, a motor maga meg 3 évente.
Nem mellesleg felesleges b*szogatás, nem ettől fog megmenekülni a Föld a pusztulástól...

740   2009-09-08 10:36:54  Előzmény:Tóth Péter: 52581

Szóval igen :D

739 Tóth Péter 2009-09-08 10:24:24  Előzmény: : 52580

Az olajtól hamar tönkremegy.

738   2009-09-08 10:23:04

Csak az anyagiak miatt ódzkodik mindenki a katalizátor beszerelésétől?

737 Nagy Donát 2009-09-08 10:22:35

Srácok, egyik haverom meg akarja ültetni a Trabiját. Plusz egy kis terpesztés pogácsával. Ehhez, kell egy új csavar oda, ahol a pogácsa (fémcsöcs) van. Viszont nem tudja, milyen csavart kéne vennie, ami olyan mint a gyári (csak ugye hosszabb). Tudja esetleg valaki, mik a csavar adatai, amik ott vannak?

736 Nagy Donát 2009-09-08 10:20:06  Előzmény:Ivacs István: 52573

Ahogy Spityu mondja, SEHOL SEM KELL KATALIZÁTOR! Egy szigorított határérték van, amit úgy érsz el, ahogy akarsz! Sehol nincs előírva katalizátor, és sehol sem kérhetik számon!!

Egyedül, ha már a forgalmiba bele van írva, hogy azzal szerelt, akkor műszakin fent kell lennie.