Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

919 Őry Gábor 2009-09-14 07:21:25  Előzmény:Tóth Péter: 52758

Mekkora volt a benyaszint?

918 Tóth Péter 2009-09-14 07:14:43  Előzmény:Mazur Balázs: 52759

Minden gyári, kivéve a hengereket. De erre Tibke azt mondta, hogy az nem számít, sőt még kevesebbet is kellene ennie.

917 Mazur Balázs 2009-09-14 07:12:47  Előzmény:Tóth Péter: 52758

Szia! Megmondom őszintén, nekem a féldirekt (szétnyaszatolt levegősapka) szűrővel is többet evett, mint a gyári konfigurációval. Próbáld meg így. A 8 az egy kicsit sok.

916 Tóth Péter 2009-09-14 07:05:17  Előzmény:Őry Gábor: 52757

Nincs fönt az alufelni, bár azzal is 8at evett.
A régi hengerpár talán levélnehezéknek jó, ha lepucolom róla a dzsuvát.

Előgyújtást nemrég állítottunk, kb 5 mm volt és semmi baj nem volt vele.Most valamivel 3 alatt van, gyertyák újak, gyertyakábelek nem, de azt könnyű kicserélni (mi kize lehet a kábelnek a többlet fogyasztáshoz?), tegnap jutott eszembe, hogy amikor kicseréltem a fúvókákat állítottam a benzinszinten is, elég alacsony volt és fölvettem. Amikor visszaraktam a gyári fúvókákat nem állítottam vissza a szintet, ezt majd megnézem (remélem ez lesz a baja), a motorhoz nem tudok mit hozzáfűzni. A 4-1-el is "csak" 10-et kajált.

Úgy röviden ennyi. :)

915 Őry Gábor 2009-09-14 06:55:56  Előzmény:Tóth Péter: 52755

Az új kerekek nem játszanak bele?

Sajnos az ilyen lappangó problémák ilyenek: végig kell venni minden eshetőséget, lehetőleg a könnyebbekkel kezdve: gyújtás elállítódás, gyertyák, kábelek, karbi, motor. Esetleg még csúszó fékbetét stb. Tedd vissza a régi hengerpárt, egy füst alatt belepillanthatsz a forgattyúsházba, hogy állnak azok a vezérlőtárcsák.
A 90-es tempó nem tűnik soknak. A kisebb többletfogyaasztás talán amiatt is lehet, hogy neked a takarékos H 1-1 van fenn.

914 Huszta Tibor 2009-09-14 06:26:13  Előzmény:Lizák Péter: 52753

900 valahányadik? Pha!
Az enyém a 819-edik.

Veteránt ebből is...? :D

:evil:

Tib

913 Tóth Péter 2009-09-14 06:00:12  Előzmény:Varga Tibor: 52750

A 8 lier az nem kiugróan magas fogyasztás.
90 km/h-át viszi.

Akkor mi lehet a gond?

912 Kiss Gábor 2009-09-14 05:37:05

Minekünk amikor fordítva volt betéve a tárcsa, akkor max. sebesség kb. 50 km/h és a fogyasztás 5 liter/20 km. (25l/100km)

911 Lizák Péter 2009-09-13 19:04:39  Előzmény:G J: 52749

Ha a vázszám utolsó 4 karakterét nézzük akkor az enyém az 1337-edik. :)
A forgalmija szerint 90 októberi, de a motortérben 90 május szerepel. Plusz a rendszámom is marha bonyolult: AGA-060.
Viszont ami fura, hogy az enyémben nincs kialakítva hátsó öv helye a C oszlopon, meg az ülés alatt a csatok rögzítési pontjai se. :-( Pedig bontva a bódéja nem volt tudtommal.

Nemrég egy srác Pesten egy bontóban talált egy 900 valahanyadikat...

910 Lizák Péter 2009-09-13 18:57:50  Előzmény:Sipos Tamás: 52713

Miből gondolja, hogy az volt az utolsó? Az állt leghátul a tréleren? :)

909 Varga Tibor 2009-09-13 17:27:35  Előzmény:Sipos Tamás: 52747

fel van írva valahol, egyenlőre keresés alatt van a fecni:)

908 Varga Tibor 2009-09-13 17:25:47  Előzmény: Spityu: 52738

AZ én tapasztalatim szerint a fordítva beszerelt tárcsák kiugróan magas fogyasztást, illetve teljesítménycsökkenést eredményez. A fogyasztás az kiugróan több, teljesítmény annyira nem esik le, de érezni. Egyszer megszivattam magam még vagy 5-6 éve, emlékszem milyen volt mikor fordítva tettem be.

907 G J 2009-09-13 14:56:10  Előzmény:Sipos Tamás: 52747

Ilyet játszhatnánk 4T -vel is kié az első behozott és kié az utolsó behozott 4T kaszni

a miénk 1990/07-es gyártású viszonylag korai darab de nem az első az biztos :)

egyébként vannak a használtautón 91-es darabok 5-6.dik hóval is gondolom a forgalomba helyezési idő az és nem a gyártás de legtöbbje fehér, és kombi szóval tényleg az utólsó darabok közüli

906 Nagy Gergő 2009-09-13 10:45:26  Előzmény:Őry Gábor: 52746

igen 4T

905 Sipos Tamás 2009-09-13 09:21:47  Előzmény:Varga Tibor: 52735

[justify]Akkor biztosan tudod mi a kiállított „utolsó” 2T alvázszáma. Kíváncsi vagyok rá, mert akkor összehasonlítom a fellelt példányéval.[/justify]

904 Őry Gábor 2009-09-13 07:36:33  Előzmény:Nagy Gergő: 52743

2T/4T?

903  Bandi 2009-09-13 06:17:16  Előzmény:Huszta Tibor: 52742

:D:D:D

902 Madocsai Gergely 2009-09-13 06:05:20  Előzmény:Huszta Tibor: 52742

Most már értem, miért pont francia rendszám figyel az egyik ismerősöm épített, limuzin-Trabantján;) (elmondása szerint itthon + sem merte próbálni a forgalomba helyezést)

901 Nagy Gergő 2009-09-12 21:21:19

Sziasztok!

Szerintetek érdemes e egy direktszűrőt felrakni trabira kell e valamit állítani hogy jobb legyen??? vagy csak felrakom és kész. És a karbi kérdés érdemes e felrakni weber vagy dellorto karbit rárakni és mennyiért lehet beszerezni 1 ilyet??? várom a véleményeket! Jóéjt, sziasztok!

900 Huszta Tibor 2009-09-12 20:50:15

[url=http://index.hu/kultur/klassz/2009/09/12/trabantfelvonulassal_emlekeztek_parizsban_az_1989-es_magyar_hatarnyitasra/]Egy kis érdekesség.[/url]

899 Szedlák Tibor 2009-09-12 18:28:51  Előzmény:Sonkoly Ádám: 52740

Nekem van egy kasztnim. (eléggé egybe van)

898 Sonkoly Ádám 2009-09-12 18:25:03

üdv trabisok! eladó 601s sedan v kombi kasztnit keresek, motorhibás trabi is érdekelne. an egy totálkáros kasztnis trabim viszonylag kevesett futott motorral és azt a motort szeretném kasztniba tenni! vki tudja mi ennek a papírforán lévő eljárása? üdv és ne feledjétek T-raban Füstöl veled a világ!!!

897 Tóth Péter 2009-09-12 15:12:26  Előzmény: Spityu: 52738

Az alapjárat stabil.

896  Spityu 2009-09-12 14:55:43

Nekem még mindig gyanús, hogy esetleg forditva van betéve a két vezérlőtárcsa. Tibke! Az okozhat ekkora többletfogyasztást? Illetve ha jól tudom a motor sem a legerősebb. Volt aki azt mondta, hogy igen, más szerint csak az alapjárat menne el.

895 Tóth Péter 2009-09-12 14:30:05  Előzmény:Varga Tibor: 52736

Akkor viszont nem tudom,hogy miért eszik többet, semmi nem változott rajta csak a henger??
Tipp??

894 Varga Tibor 2009-09-12 14:14:49  Előzmény:Tóth Péter: 52715

A -2 mm miatt épp hogy kevesebbet kéne ennie azonos használat mellett.

893 Varga Tibor 2009-09-12 14:13:37  Előzmény:Sipos Tamás: 52713

"Állítása szerint övé az utolsó Magyarországra behozott 2T"

Na ez biztos nem így van:)
Mellesleg haverom 2T kombija alvázszám alapján 5000 db-al a zwickaui múzeumba kiállított "utolsó 2T" után készült. Az is 90 júniusi.

892 Varga Tibor 2009-09-12 13:58:52  Előzmény:Tóth Péter: 52705

Nem szoktam offolni, de néha kell:D
Üzembiztosabb autót? hm. ahogy előttem szóló kollega is írta, egyszer kell rendesen rendbe tenni, és a világból kimegy. Ha üzembiztosságra mész ne vegyél 20 évnél fiatalabb autót:)

891 Fonai László 2009-09-12 13:13:57  Előzmény:jocking .: 52732

Köszönőőőőőm, ezt így leírva még én is megértem :)

890 jocking . 2009-09-12 12:17:06  Előzmény:Fonai László: 52731

Akkor a 87-es láb üres. A következőket tudtam kideríteni:
A 87-es lábról a vezeték a fűtősünhöz és a szívató bimetallrugójának az elektromos fűtéséhez megy.
A 30-as láb közvetlenül az akksira van kötve (ami nem épp egy életbiztosítás, bár gyárilag ilyen, biztosíték nélküli, viszont érdemes betenni oda egy biztit).
A 86-os láb a gyújtáspozitív.
A 85-ös pedig a termosztátházon lévő hőkapcsolóra, onnan pedig az egyik olajnyomásgombára megy.

Kb. ennyi.:)

889 Fonai László 2009-09-12 09:52:10  Előzmény:Prokop Gábor: 52730

Köszönöm prokee!
Ezt a cikket kinyomtattam már és ezt olvasgatva próbálok rájönni, hogy hol lehet a baj forrása de egyelőre tanácstalan vagyok. Még visszabújok a motortérbe :)
Egyébként, ha nincs bekötve az alapjárati vezérlés, akkor tökéletesen működik a trabi, de csak nem hagy nyugodni a dolog :)
A 87-es láb olyan állapotban van, mintha kb sosem lett volna bekötve. Tiszta rozsda és semmi nyoma, hogy volt rajta valaha csatlakozó...

888 Prokop Gábor 2009-09-12 09:39:21  Előzmény:Fonai László: 52728

[b]SEMMIKÉPPEN SE ![/b]

Ha nincsenek összecserélve a kábelek az eredetihez képest, akkor igen nagy füstöt eredményez majd a 87-es láb testre kötése.

Olvasd el ezt, és ellenőrizd le a bekötést:
[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]Cikk[/url]

887 Fonai László 2009-09-12 09:33:17  Előzmény:Fonai László: 52728

Próbálom visszaállítani az alapjárati vezérlést gyári bekötésnek megfelelően, de csak nem akar sikerülni. Ha minden a helyén van, akkor nincs alapjárat, leáll. Új vezérlőt tettem az autóba, beállítottam a fojtószelep kapcsolót, leellenőriztem a mágnesszelepet, a vezetékeket végig bogarásztam, és csak a relénél találtam ezt a lábat, ami nincs bekötve. Lehet ez a hiba oka? Vagy hol keressem még?

886 Fonai László 2009-09-12 09:05:00  Előzmény:jocking .: 52726

Szia!
Köszönöm a gyors választ! 87-es számot tudtam kisilabzálni annál a lábnál a nyákról, ami üresen áll. Ha ez a test, akkor csak húzzak neki egyszerűen egy testkábelt és csókolom?

885 Prokop Gábor 2009-09-12 09:02:39  Előzmény:jocking .: 52726

Az [b]elektromos[/b] visszafűtés nem működik. Vízzel azért felfűti lassan.
Ezzel persze két gond van:
- sokkal később kapcsol ki, mint kellene
- sokszor a sz*r fagyálló miatt a hűtőrendszerből kimart anyag lerakódik a csövekben, és eltömíti. Tipikus példa erre a szívató víztere, TNT autóján konkrétan egy gramm víz nem tudott átmenni.

884 jocking . 2009-09-12 08:41:52  Előzmény:Fonai László: 52725

Az a szívatófűtés reléje. Ha nincs mind a 4 lába bekötbe, akkor a szívatófűtés nem működik. Vezetékszínek alapján a testelése hiányzik, de lábszámozás alapján könnyebb lenne megmondani.

883 Fonai László 2009-09-12 08:23:57

Sziasztok!
A 4T trabimon az aksi és az ablakmosótartály között van egy kis szürke színű, négyszögletes kütyü a tűzfalra csavarozva. Kérdezném, hogy ez micsoda?
És normális-e, ha a négy lábából, csak 3-hoz csatlakozik vezeték? Nálam egy piros, egy kék-sárga meg egy fekete-sárga. Közel s távol nem találtam kallódó vezetéket a motortérben.
Üdv.

882 Lizák Péter 2009-09-11 20:06:29  Előzmény:Lizák Péter: 52723

De lehet, hogy csak a nitro-t szereli be... :)

881 Lizák Péter 2009-09-11 20:05:16  Előzmény:Őry Gábor: 52721

Esetleg főtengely szimmeringet. De lehet hogy csak az irányjelző folyadék fogyott ki, és azt tölti utána. :D

880 Lizák Péter 2009-09-11 20:04:04  Előzmény:jocking .: 52719

Egy kiadós szétszerelés után ha egy marék csavar ki is marad (pedig ahol előtte volt, ott most is van), a trabant akkor is megy. Még egy modern autó már nem nagyon.

879 Őry Gábor 2009-09-11 19:26:55  Előzmény:jocking .: 52720

Nagyon jó! Vajon mit matat a mami? Gyertyát cserél, vagy hengerfejtömítést?

878 jocking . 2009-09-11 19:05:38

[imgw]http://static.keptelenseg.hu/fun/images/40b0f5bf649622909b92cf9e4e2c5163.jpg[/imgw]:D:D:D

877 jocking . 2009-09-11 18:47:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

Meg pl. a klíma sem romolhat el...:D
Régebben hallottam (vagy olvastam) valahol, hogy az új (mármint akkoriban új 645ci - nem mintha most túl régi lenne...) BMW 22 000 alkatrészből áll. A trabant az utolsó alátétet beleszámolva is alulról karcolja a 4000-et. Ebből is látszik, mennyi fölösleges marhaság van egy mai autóban, a régi kiforrott technikához képest.:D:D

876 Őry Gábor 2009-09-11 18:29:49  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

A turbóról megfeledkeztél!

875 Őry Gábor 2009-09-11 18:26:17

Emberek!
Nem akarjátok kipróóbálni a HB 2-7-et? Utána át kell értelmeznetek a tér és idő fogalmát!

874 Sipos Tamás 2009-09-11 17:59:13  Előzmény:Tóth Péter: 52715

[justify]8 liter? Az borzasztó sok. Volt úgy, hogy nagyon finoman mentem, lakott területen mindig csak 50-el, azon kívül sem hajtottam 80-nál többel, és így volt 4,6. Azóta már bátrabb vagyok, de ennek ára + 1-1,5 liter. Ja, és H 1-1 gyári karburátor.[/justify]

873 Tóth Péter 2009-09-11 17:53:40  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

Akkoriban nem is volt ilyen "jó" minősége az alkatrészeknek.
Az enyém most gond nélkül begyűri a 8 litert. Régebben én is 6 literrel jártam.
Mióta viszont összeraktuk az új motort a hengerből leszedett 2 mm miatt valószínű, hogy többet eszik, de ezt senki nem erősítette meg. :s

872 Sipos Tamás 2009-09-11 17:42:49  Előzmény:Tóth Péter: 52705

[justify]Közismert tény, hogy minél több alkatrészből áll egy szerkezet, annál több minden romolhat el benne. Csak nézzünk meg egy felsorolást, hogy mi NEM romolhat el egy 2T Trabantban:
- AC pumpa
- vízpumpa
- vízszivattyú
- olajszivattyú
- vezérmű tengely
- vezérmű lánc vagy ékszíj
- szelep
- szelepszár tömítés
- mindenféle elektronika
Éppen az a zseniális, hogy a minimalizmus példaképe. Ha hirdetnénk egy vetélkedőt, hogy építsünk autót a lehető legegyszerűbb módon, a lehető legkevesebb alkatrész felhasználásával, a 2T Trabantnál egyszerűbbet szerintem nem tudnának építeni. Ez az etalon.
Hiszen az NDK pártvezetés kimondott utasítása volt, hogy minimális karbantartási igényű autót kellett építeni. Próbált volna valaki, ezzel ellentétes tervekkel előállni!
Hiszem, hogy ennél üzembiztosabb autó nem létezik.
Az enyémmel bárhová el merek menni. Nyáron a gyerekekkel megint megtettük a kétszer egy hetes országjárásunkat, összesen 2500 km-t gond nélkül. Igaz, utána nem sokkal hengerfejes lett.
A baráti körömből és a kollégák közül sokat el sem hiszik, hogy hosszú távokra is használom. Igazából, elsősorban arra. Azt hiszik, hogy ezzel bárhol, bármikor lerobbanhatok. Súlyos tévedés. Ők már vagy elfelejtették a szocializmust vagy túl fiatalok ahhoz, hogy emlékeik legyenek. Akkoriban több százezer ilyen autó közlekedett és ezekkel jártak az emberek nagy távolságban élő rokonaikhoz és ügyeiket intézni. Ha megbízhatatlan lett volna, akkor nem vették volna meg. Gondoljunk csak a Zaporozsecre! Az olcsó is volt, várni sem kellett rá sokat (néhány hónap), és mégsem vették.
Ja, és a fogyasztás! Az enyém még sosem érte el a 7 litert. Jellemző az 5,5-6.
[/justify]

871 Sipos Tamás 2009-09-11 17:11:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52704

[justify]Ha már 1990-ben járunk...
Anyukám Kispesten lakik, és az utcájukban van egy 1990-es kombi Hycomat. Beszélgettem néhány szót a tulaj sráccal (akinek még van egy 74-es limoja is), és megnéztem a motorteret, mikor gyártották: 1990. június. Állítása szerint övé az utolsó Magyarországra behozott 2T. Első forgalomba helyezés dátuma 1990. augusztus. A rendszáma ADM, és ezzel kiderült az is amiről néhány hete beszélgettünk itt; nevezetesen, hogy volt-e olyan 2T, ami már eleve új rendszámot kapott. Volt.
Netán tudja valaki az utolsónak Magyarországra behozott 2T alvázszámát?[/justify]

870 Marton Tamás 2009-09-11 16:52:46  Előzmény:Szabó Gábor: 52653

2X 10cm-es csíkot vettem, biztos ami biztos. Sötétkék színű, ettől sötétebb szín nem volt csak világosabb.
350 forintomba került az egész, úgyhogy most szomorú vagyok, hogy fogok így megélni ebben a hónapban :) De legalább az ablak jó lesz!
Persze a ragasztót elfelejtettem, úgyhogy még veszek palmatexet, oszt nekilátok.