Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

906 Nagy Gergő 2009-09-13 10:45:26  Előzmény:Őry Gábor: 52746

igen 4T

905 Sipos Tamás 2009-09-13 09:21:47  Előzmény:Varga Tibor: 52735

[justify]Akkor biztosan tudod mi a kiállított „utolsó” 2T alvázszáma. Kíváncsi vagyok rá, mert akkor összehasonlítom a fellelt példányéval.[/justify]

904 Őry Gábor 2009-09-13 07:36:33  Előzmény:Nagy Gergő: 52743

2T/4T?

903  Bandi 2009-09-13 06:17:16  Előzmény:Huszta Tibor: 52742

:D:D:D

902 Madocsai Gergely 2009-09-13 06:05:20  Előzmény:Huszta Tibor: 52742

Most már értem, miért pont francia rendszám figyel az egyik ismerősöm épített, limuzin-Trabantján;) (elmondása szerint itthon + sem merte próbálni a forgalomba helyezést)

901 Nagy Gergő 2009-09-12 21:21:19

Sziasztok!

Szerintetek érdemes e egy direktszűrőt felrakni trabira kell e valamit állítani hogy jobb legyen??? vagy csak felrakom és kész. És a karbi kérdés érdemes e felrakni weber vagy dellorto karbit rárakni és mennyiért lehet beszerezni 1 ilyet??? várom a véleményeket! Jóéjt, sziasztok!

900 Huszta Tibor 2009-09-12 20:50:15

[url=http://index.hu/kultur/klassz/2009/09/12/trabantfelvonulassal_emlekeztek_parizsban_az_1989-es_magyar_hatarnyitasra/]Egy kis érdekesség.[/url]

899 Szedlák Tibor 2009-09-12 18:28:51  Előzmény:Sonkoly Ádám: 52740

Nekem van egy kasztnim. (eléggé egybe van)

898 Sonkoly Ádám 2009-09-12 18:25:03

üdv trabisok! eladó 601s sedan v kombi kasztnit keresek, motorhibás trabi is érdekelne. an egy totálkáros kasztnis trabim viszonylag kevesett futott motorral és azt a motort szeretném kasztniba tenni! vki tudja mi ennek a papírforán lévő eljárása? üdv és ne feledjétek T-raban Füstöl veled a világ!!!

897 Tóth Péter 2009-09-12 15:12:26  Előzmény: Spityu: 52738

Az alapjárat stabil.

896  Spityu 2009-09-12 14:55:43

Nekem még mindig gyanús, hogy esetleg forditva van betéve a két vezérlőtárcsa. Tibke! Az okozhat ekkora többletfogyasztást? Illetve ha jól tudom a motor sem a legerősebb. Volt aki azt mondta, hogy igen, más szerint csak az alapjárat menne el.

895 Tóth Péter 2009-09-12 14:30:05  Előzmény:Varga Tibor: 52736

Akkor viszont nem tudom,hogy miért eszik többet, semmi nem változott rajta csak a henger??
Tipp??

894 Varga Tibor 2009-09-12 14:14:49  Előzmény:Tóth Péter: 52715

A -2 mm miatt épp hogy kevesebbet kéne ennie azonos használat mellett.

893 Varga Tibor 2009-09-12 14:13:37  Előzmény:Sipos Tamás: 52713

"Állítása szerint övé az utolsó Magyarországra behozott 2T"

Na ez biztos nem így van:)
Mellesleg haverom 2T kombija alvázszám alapján 5000 db-al a zwickaui múzeumba kiállított "utolsó 2T" után készült. Az is 90 júniusi.

892 Varga Tibor 2009-09-12 13:58:52  Előzmény:Tóth Péter: 52705

Nem szoktam offolni, de néha kell:D
Üzembiztosabb autót? hm. ahogy előttem szóló kollega is írta, egyszer kell rendesen rendbe tenni, és a világból kimegy. Ha üzembiztosságra mész ne vegyél 20 évnél fiatalabb autót:)

891 Fonai László 2009-09-12 13:13:57  Előzmény:jocking .: 52732

Köszönőőőőőm, ezt így leírva még én is megértem :)

890 jocking . 2009-09-12 12:17:06  Előzmény:Fonai László: 52731

Akkor a 87-es láb üres. A következőket tudtam kideríteni:
A 87-es lábról a vezeték a fűtősünhöz és a szívató bimetallrugójának az elektromos fűtéséhez megy.
A 30-as láb közvetlenül az akksira van kötve (ami nem épp egy életbiztosítás, bár gyárilag ilyen, biztosíték nélküli, viszont érdemes betenni oda egy biztit).
A 86-os láb a gyújtáspozitív.
A 85-ös pedig a termosztátházon lévő hőkapcsolóra, onnan pedig az egyik olajnyomásgombára megy.

Kb. ennyi.:)

889 Fonai László 2009-09-12 09:52:10  Előzmény:Prokop Gábor: 52730

Köszönöm prokee!
Ezt a cikket kinyomtattam már és ezt olvasgatva próbálok rájönni, hogy hol lehet a baj forrása de egyelőre tanácstalan vagyok. Még visszabújok a motortérbe :)
Egyébként, ha nincs bekötve az alapjárati vezérlés, akkor tökéletesen működik a trabi, de csak nem hagy nyugodni a dolog :)
A 87-es láb olyan állapotban van, mintha kb sosem lett volna bekötve. Tiszta rozsda és semmi nyoma, hogy volt rajta valaha csatlakozó...

888 Prokop Gábor 2009-09-12 09:39:21  Előzmény:Fonai László: 52728

[b]SEMMIKÉPPEN SE ![/b]

Ha nincsenek összecserélve a kábelek az eredetihez képest, akkor igen nagy füstöt eredményez majd a 87-es láb testre kötése.

Olvasd el ezt, és ellenőrizd le a bekötést:
[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]Cikk[/url]

887 Fonai László 2009-09-12 09:33:17  Előzmény:Fonai László: 52728

Próbálom visszaállítani az alapjárati vezérlést gyári bekötésnek megfelelően, de csak nem akar sikerülni. Ha minden a helyén van, akkor nincs alapjárat, leáll. Új vezérlőt tettem az autóba, beállítottam a fojtószelep kapcsolót, leellenőriztem a mágnesszelepet, a vezetékeket végig bogarásztam, és csak a relénél találtam ezt a lábat, ami nincs bekötve. Lehet ez a hiba oka? Vagy hol keressem még?

886 Fonai László 2009-09-12 09:05:00  Előzmény:jocking .: 52726

Szia!
Köszönöm a gyors választ! 87-es számot tudtam kisilabzálni annál a lábnál a nyákról, ami üresen áll. Ha ez a test, akkor csak húzzak neki egyszerűen egy testkábelt és csókolom?

885 Prokop Gábor 2009-09-12 09:02:39  Előzmény:jocking .: 52726

Az [b]elektromos[/b] visszafűtés nem működik. Vízzel azért felfűti lassan.
Ezzel persze két gond van:
- sokkal később kapcsol ki, mint kellene
- sokszor a sz*r fagyálló miatt a hűtőrendszerből kimart anyag lerakódik a csövekben, és eltömíti. Tipikus példa erre a szívató víztere, TNT autóján konkrétan egy gramm víz nem tudott átmenni.

884 jocking . 2009-09-12 08:41:52  Előzmény:Fonai László: 52725

Az a szívatófűtés reléje. Ha nincs mind a 4 lába bekötbe, akkor a szívatófűtés nem működik. Vezetékszínek alapján a testelése hiányzik, de lábszámozás alapján könnyebb lenne megmondani.

883 Fonai László 2009-09-12 08:23:57

Sziasztok!
A 4T trabimon az aksi és az ablakmosótartály között van egy kis szürke színű, négyszögletes kütyü a tűzfalra csavarozva. Kérdezném, hogy ez micsoda?
És normális-e, ha a négy lábából, csak 3-hoz csatlakozik vezeték? Nálam egy piros, egy kék-sárga meg egy fekete-sárga. Közel s távol nem találtam kallódó vezetéket a motortérben.
Üdv.

882 Lizák Péter 2009-09-11 20:06:29  Előzmény:Lizák Péter: 52723

De lehet, hogy csak a nitro-t szereli be... :)

881 Lizák Péter 2009-09-11 20:05:16  Előzmény:Őry Gábor: 52721

Esetleg főtengely szimmeringet. De lehet hogy csak az irányjelző folyadék fogyott ki, és azt tölti utána. :D

880 Lizák Péter 2009-09-11 20:04:04  Előzmény:jocking .: 52719

Egy kiadós szétszerelés után ha egy marék csavar ki is marad (pedig ahol előtte volt, ott most is van), a trabant akkor is megy. Még egy modern autó már nem nagyon.

879 Őry Gábor 2009-09-11 19:26:55  Előzmény:jocking .: 52720

Nagyon jó! Vajon mit matat a mami? Gyertyát cserél, vagy hengerfejtömítést?

878 jocking . 2009-09-11 19:05:38

[imgw]http://static.keptelenseg.hu/fun/images/40b0f5bf649622909b92cf9e4e2c5163.jpg[/imgw]:D:D:D

877 jocking . 2009-09-11 18:47:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

Meg pl. a klíma sem romolhat el...:D
Régebben hallottam (vagy olvastam) valahol, hogy az új (mármint akkoriban új 645ci - nem mintha most túl régi lenne...) BMW 22 000 alkatrészből áll. A trabant az utolsó alátétet beleszámolva is alulról karcolja a 4000-et. Ebből is látszik, mennyi fölösleges marhaság van egy mai autóban, a régi kiforrott technikához képest.:D:D

876 Őry Gábor 2009-09-11 18:29:49  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

A turbóról megfeledkeztél!

875 Őry Gábor 2009-09-11 18:26:17

Emberek!
Nem akarjátok kipróóbálni a HB 2-7-et? Utána át kell értelmeznetek a tér és idő fogalmát!

874 Sipos Tamás 2009-09-11 17:59:13  Előzmény:Tóth Péter: 52715

[justify]8 liter? Az borzasztó sok. Volt úgy, hogy nagyon finoman mentem, lakott területen mindig csak 50-el, azon kívül sem hajtottam 80-nál többel, és így volt 4,6. Azóta már bátrabb vagyok, de ennek ára + 1-1,5 liter. Ja, és H 1-1 gyári karburátor.[/justify]

873 Tóth Péter 2009-09-11 17:53:40  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

Akkoriban nem is volt ilyen "jó" minősége az alkatrészeknek.
Az enyém most gond nélkül begyűri a 8 litert. Régebben én is 6 literrel jártam.
Mióta viszont összeraktuk az új motort a hengerből leszedett 2 mm miatt valószínű, hogy többet eszik, de ezt senki nem erősítette meg. :s

872 Sipos Tamás 2009-09-11 17:42:49  Előzmény:Tóth Péter: 52705

[justify]Közismert tény, hogy minél több alkatrészből áll egy szerkezet, annál több minden romolhat el benne. Csak nézzünk meg egy felsorolást, hogy mi NEM romolhat el egy 2T Trabantban:
- AC pumpa
- vízpumpa
- vízszivattyú
- olajszivattyú
- vezérmű tengely
- vezérmű lánc vagy ékszíj
- szelep
- szelepszár tömítés
- mindenféle elektronika
Éppen az a zseniális, hogy a minimalizmus példaképe. Ha hirdetnénk egy vetélkedőt, hogy építsünk autót a lehető legegyszerűbb módon, a lehető legkevesebb alkatrész felhasználásával, a 2T Trabantnál egyszerűbbet szerintem nem tudnának építeni. Ez az etalon.
Hiszen az NDK pártvezetés kimondott utasítása volt, hogy minimális karbantartási igényű autót kellett építeni. Próbált volna valaki, ezzel ellentétes tervekkel előállni!
Hiszem, hogy ennél üzembiztosabb autó nem létezik.
Az enyémmel bárhová el merek menni. Nyáron a gyerekekkel megint megtettük a kétszer egy hetes országjárásunkat, összesen 2500 km-t gond nélkül. Igaz, utána nem sokkal hengerfejes lett.
A baráti körömből és a kollégák közül sokat el sem hiszik, hogy hosszú távokra is használom. Igazából, elsősorban arra. Azt hiszik, hogy ezzel bárhol, bármikor lerobbanhatok. Súlyos tévedés. Ők már vagy elfelejtették a szocializmust vagy túl fiatalok ahhoz, hogy emlékeik legyenek. Akkoriban több százezer ilyen autó közlekedett és ezekkel jártak az emberek nagy távolságban élő rokonaikhoz és ügyeiket intézni. Ha megbízhatatlan lett volna, akkor nem vették volna meg. Gondoljunk csak a Zaporozsecre! Az olcsó is volt, várni sem kellett rá sokat (néhány hónap), és mégsem vették.
Ja, és a fogyasztás! Az enyém még sosem érte el a 7 litert. Jellemző az 5,5-6.
[/justify]

871 Sipos Tamás 2009-09-11 17:11:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52704

[justify]Ha már 1990-ben járunk...
Anyukám Kispesten lakik, és az utcájukban van egy 1990-es kombi Hycomat. Beszélgettem néhány szót a tulaj sráccal (akinek még van egy 74-es limoja is), és megnéztem a motorteret, mikor gyártották: 1990. június. Állítása szerint övé az utolsó Magyarországra behozott 2T. Első forgalomba helyezés dátuma 1990. augusztus. A rendszáma ADM, és ezzel kiderült az is amiről néhány hete beszélgettünk itt; nevezetesen, hogy volt-e olyan 2T, ami már eleve új rendszámot kapott. Volt.
Netán tudja valaki az utolsónak Magyarországra behozott 2T alvázszámát?[/justify]

870 Marton Tamás 2009-09-11 16:52:46  Előzmény:Szabó Gábor: 52653

2X 10cm-es csíkot vettem, biztos ami biztos. Sötétkék színű, ettől sötétebb szín nem volt csak világosabb.
350 forintomba került az egész, úgyhogy most szomorú vagyok, hogy fogok így megélni ebben a hónapban :) De legalább az ablak jó lesz!
Persze a ragasztót elfelejtettem, úgyhogy még veszek palmatexet, oszt nekilátok.


869 Szabó Gergõ 2009-09-11 11:33:05  Előzmény:Reining Ádám: 52706

Hajjajjj! :D Nem felejtem el, mikor egy csehországi emelkedőn 120-al úgy repültetek el mellettünk, mint a szél, pedig mi csak ketten voltunk. No meg 1.1-essel. :) Az az autó egy makulátlan gyári állapotú 2T trabi.
Fahren - Tanken - Fahren - - ennyi:D

868 jocking . 2009-09-11 09:37:23  Előzmény:Tóth Péter: 52708

[i]"2006 áprilisa óta 2-szer kellett mocit csinálni, mert megadta magát"[/i]

Te még jól is jártál vele. Az én 2T-m másfél év alatt nem kevesebb, mint 4 (!) főtengelyt fogyasztott el, a kiváló magyar felújítottból. Utána feltúrtuk a sufnit, találtunk egy főtengelyt a mocsokban, letakarítottuk, na azóta az van benne olyan egy-másfél éve...:D
Aztán ott volt még a 3 hónap alatt 2 szar váltó + cserebere, a megszorult dugattyúgyűrű, a porlasztócsere...
És ez még csak a motor volt. Ott volt még az elrepedt B oszlop, a törött üléstámla, a tönkrement kormánymű, az eltört lengőkar, a menet közben állóra fékeződő bal hátső kerék, függők perselyének cseréje, az állandóan elszakadó kipufftartó gumik, az eresztő főfékhenger... Szerintem az eddig 4 éves nálunk eltöltött ideje alatt már több hónapot töltött a szerelőakna fölött a gépezet. Na ez volt az az időszak, amikor megtanultam csavarról csavarra szétszedni és újra összerakni. VOlt vele szopás, de nem bántam meg.:) Aztán ahogy előjöttek a gondok, szépen lassan orvosoltunk mindent, most már úgy néz ki a cucc, hogy porzik a motortér, mert csak a tankolás miatt van nyitogatva.:)

867 Reining Ádám 2009-09-11 09:21:14  Előzmény:Tóth Péter: 52708

Jól döntöttél, csak a közönség segítsége kellett hozzá!:D
Múltkor is én szóltam először mikor ilyen ötleted támadt akkor is lebeszéltelek az eladásról!

866 Tóth Péter 2009-09-11 08:49:21  Előzmény:Reining Ádám: 52706

Gratulálok az autódhoz, nagyon sok gondnélküli km-eket kívánok.

A bajom csak az, hogy ha szétszedem, akkor nem lesz autóm. Így tél felé közeledve viszont nem előnyös motorozni, reggelente elég hideg van.
Kicsit elkeserítő, hogy már eddig ráköltöttem kb 700-800 ezret (persze nem mindet a javításokra) és 2006 áprilisa óta 2-szer kellett mocit csinálni, mert megadta magát. Nem szeretek vele vidékre menni ,mert az első megszorulás épp Orfűről hazafele jövet volt és elég rossz emlékeket hagyott bennem.

Tegnap gondolkoztam a dolgon és megtartom. Most áprilisban úgy döntöttem, hogy még egyszer elviszem műszakira és ezt be is tartom. Ezért még több mint 3 évig tuti meglesz. Azután pedig közel lesz a 30 évhez. Talán megtartom hobbynak vagy veteránnak.
A bontos dologra visszatérve... nem akartam bontóba vinni, ezért is írtam ide és nem is fogom. csak félreértetted. Eszem ágába sincs, nem is lenne szívem. Nagyon szeretem és hozzámnőt.
Tudom furcsa ezt olvasni, azokután, hogy tegnap még el akartam adni.
Aludtam rá egyet, végig gondoltam a dolgot. Megtartom.

865  Spityu 2009-09-11 08:49:09

Csatlakozom Ádámhoz, bár én még csak most tervezem a felújítás ütemezést (szűk pénztárcánál és mindennapi használat mellett a tervezés kikerülhetetlen).
Ha valamit normálisan, hozzáértő módon összerak az ember, annak mennie kell. :D

864 Reining Ádám 2009-09-11 08:38:30  Előzmény:Tóth Péter: 52705

Hali!
Nem veszekedni akarok ne aggódj!
"Üzembiztosabb autót akartam venni, erre leoltják a fejem."
Én 2008 áprilisában atomjaira szedtem a Trabimat és úgy raktam össze hogy állítom odaveri azt a minőséget ahogy annó a gyárban összerakták! Akkor költöttem rá utoljára nagyobb összeget! Azóta megjárta Zwickaut két Alsóörsi találkozót rengeteg kisebb találkozót a másfél év alatt és még nagyon sokat autóztunk vele hosszú távon vidékre csak tankolnom kellett bele még egy csavarhúzót se vettem elő amiatt mert valami baja lett volna! Tudom ajánlani hogy ha valami havernál te is be tudnál egy ilyet iktatni hogy szétborítod apróra és összerakod tutifrankóra akkor nem lesz ilyen gondood hogy most ez megy tönkre aztán az! Esetleg ha érdekel tudok képeket külden hogy nálam ez hogy is történt és megérted miről beszélek! Kérdezd Zsorzsi kollégát majd ha itt lesz fórumon 3 személlyel 200 kiló csomaggal hogy jött Zwickauból az autóm haza! Nagyon pöpec gép és tényleg másfél éve mint egy új autó semmi meghibásodás! Azért lekopogom:D

863 Tóth Péter 2009-09-11 08:13:06  Előzmény:Madocsai Gergely: 52701

Azért Vettem volna kis motorral autót, hogy 6-7 literből elszaladgáljak a városba.
Országuton meg amugy se érdmes menni 140-150-nél többel, meg persze a KRSEZ is tiltja! :)

Szóval csak egy kisfogyasztású autót vettem volna, amivel nincs mindig bajom.

Most hogy mentem 3000-4000 km-t a mocival folyik belöle a henger alján és tetején ,meg a kipuff nyilásnál is az olaj. Multkoriban fogtam egy atom nagy kátyút a gáton este, és azóta érdekes veszi az alsó fokozatokat. (2. és 4. gond nélkül megy), már néztem a bölcsöt, de nem látok repedést rajta. Megint költhetek rá egy rakás pénzt és 3-4 hónapi talán nem lesz baja.

Üzembiztosabb autót akartam venni, erre leoltják a fejem. :s

862 Holnapy Gergely dr. 2009-09-11 07:17:40  Előzmény:G J: 52702

Ilyet szerintem szériában nem hoztak Magyarországra. Én 1990 májusában láttam egy ilyen kombit (601 lökőssel, de azon köténylemez is volt!), ami a Bp. VI. ker. Szív utcában parkolt, próba rendszámmal. Ott volt a Merkur központja, ott irattam át a 601 kombi előfizetésünket 1,1 kombira, ami 1990 aug 31-én érkezett a csepeli Merkur telepre. Csepelen 1 ilyen 601-es lökhárítós sem volt, az tuti. Szóval szerintem ez utólagos.
G

861 Csády Szabolcs 2009-09-11 05:31:09  Előzmény:G J: 52702

Tudtommal ilyen formában sose állt a 4T a közönség rendelkezésére. Ha jól emlékszem a Trabi story épp meg is említi ezt a korai gyári fotót érdekességképp, hogy bár belefaragták az új motort itt még régi a lökös. Bizonyos színkódok egyeznek a 2Tvel, ezért tűnhet gyárinak.

860 G J 2009-09-10 21:57:59

Na kértem szépen gyanúsan eredetinek tűnik a lökhárító legalább is a szín megegyezik szóval kérdés lehet gyári? mert a hónap nem igazán stimmel
http://www.hasznaltauto.hu/3136188_trabant_1.1_1990
lásd még 1.1-es trabi 2T-s lökhárító:
http://www.trabantserie.de/html/trabant_p1_1.html

859 Madocsai Gergely 2009-09-10 21:00:39  Előzmény:Tóth Péter: 52651

Nem akarok beleugatni, de Astrát 1.8, de inkább 2.0 alatt ne nagyon wegyél, ha el is szerenél indulni, de komolyan!!! Nekünk az 1.6 (G X16XEL) olyan egy tohonya tetű, h na! Az összes opel sebwáltó mintha 1 teljes fokozattal felfelé eggyel el lenne tolwa áttételben, és kb. ugyanaz figyel 1.2-től 2.0-ig, képzelheted milyen az 1.2-es...

Sorry az offért!

858 Prokop Gábor 2009-09-10 19:49:06

Kérlek, ezt fejezzétek be! Semmi hangulatom 100 hozzászólásnyira kiszemezgetni, ki szólt be kinek...

857 Őry Gábor 2009-09-10 19:16:33

Nem tudom miért kell nekitámadni valakinek, mert eladja az autóját. Én is imádom a Trabimat, de állítom: a nem trabantosok is üdvözülhetnek (persze csak háromszázezer év purgatórium után).:evil: