Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

923 Tóth Péter 2009-09-14 11:47:57  Előzmény:Őry Gábor: 52761

Passz.

922 Lizák Péter 2009-09-14 10:29:08  Előzmény:Huszta Tibor: 52763

Hajjajj! :)
Rajtam ne múljon!
Most kicsit érdekes kép jelent meg bennem, ahogy áll előttem egy gleccserkék 4T OT-s rendszámmal

921 Huszta Tibor 2009-09-14 10:24:01  Előzmény:Lizák Péter: 52762

11 év múlva beszélünk róla?
:D

T.

920 Lizák Péter 2009-09-14 09:29:16  Előzmény:Huszta Tibor: 52756

Ahogy téged ismerlek Barátom, simán megoldod! :D

919 Őry Gábor 2009-09-14 07:21:25  Előzmény:Tóth Péter: 52758

Mekkora volt a benyaszint?

918 Tóth Péter 2009-09-14 07:14:43  Előzmény:Mazur Balázs: 52759

Minden gyári, kivéve a hengereket. De erre Tibke azt mondta, hogy az nem számít, sőt még kevesebbet is kellene ennie.

917 Mazur Balázs 2009-09-14 07:12:47  Előzmény:Tóth Péter: 52758

Szia! Megmondom őszintén, nekem a féldirekt (szétnyaszatolt levegősapka) szűrővel is többet evett, mint a gyári konfigurációval. Próbáld meg így. A 8 az egy kicsit sok.

916 Tóth Péter 2009-09-14 07:05:17  Előzmény:Őry Gábor: 52757

Nincs fönt az alufelni, bár azzal is 8at evett.
A régi hengerpár talán levélnehezéknek jó, ha lepucolom róla a dzsuvát.

Előgyújtást nemrég állítottunk, kb 5 mm volt és semmi baj nem volt vele.Most valamivel 3 alatt van, gyertyák újak, gyertyakábelek nem, de azt könnyű kicserélni (mi kize lehet a kábelnek a többlet fogyasztáshoz?), tegnap jutott eszembe, hogy amikor kicseréltem a fúvókákat állítottam a benzinszinten is, elég alacsony volt és fölvettem. Amikor visszaraktam a gyári fúvókákat nem állítottam vissza a szintet, ezt majd megnézem (remélem ez lesz a baja), a motorhoz nem tudok mit hozzáfűzni. A 4-1-el is "csak" 10-et kajált.

Úgy röviden ennyi. :)

915 Őry Gábor 2009-09-14 06:55:56  Előzmény:Tóth Péter: 52755

Az új kerekek nem játszanak bele?

Sajnos az ilyen lappangó problémák ilyenek: végig kell venni minden eshetőséget, lehetőleg a könnyebbekkel kezdve: gyújtás elállítódás, gyertyák, kábelek, karbi, motor. Esetleg még csúszó fékbetét stb. Tedd vissza a régi hengerpárt, egy füst alatt belepillanthatsz a forgattyúsházba, hogy állnak azok a vezérlőtárcsák.
A 90-es tempó nem tűnik soknak. A kisebb többletfogyaasztás talán amiatt is lehet, hogy neked a takarékos H 1-1 van fenn.

914 Huszta Tibor 2009-09-14 06:26:13  Előzmény:Lizák Péter: 52753

900 valahányadik? Pha!
Az enyém a 819-edik.

Veteránt ebből is...? :D

:evil:

Tib

913 Tóth Péter 2009-09-14 06:00:12  Előzmény:Varga Tibor: 52750

A 8 lier az nem kiugróan magas fogyasztás.
90 km/h-át viszi.

Akkor mi lehet a gond?

912 Kiss Gábor 2009-09-14 05:37:05

Minekünk amikor fordítva volt betéve a tárcsa, akkor max. sebesség kb. 50 km/h és a fogyasztás 5 liter/20 km. (25l/100km)

911 Lizák Péter 2009-09-13 19:04:39  Előzmény:G J: 52749

Ha a vázszám utolsó 4 karakterét nézzük akkor az enyém az 1337-edik. :)
A forgalmija szerint 90 októberi, de a motortérben 90 május szerepel. Plusz a rendszámom is marha bonyolult: AGA-060.
Viszont ami fura, hogy az enyémben nincs kialakítva hátsó öv helye a C oszlopon, meg az ülés alatt a csatok rögzítési pontjai se. :-( Pedig bontva a bódéja nem volt tudtommal.

Nemrég egy srác Pesten egy bontóban talált egy 900 valahanyadikat...

910 Lizák Péter 2009-09-13 18:57:50  Előzmény:Sipos Tamás: 52713

Miből gondolja, hogy az volt az utolsó? Az állt leghátul a tréleren? :)

909 Varga Tibor 2009-09-13 17:27:35  Előzmény:Sipos Tamás: 52747

fel van írva valahol, egyenlőre keresés alatt van a fecni:)

908 Varga Tibor 2009-09-13 17:25:47  Előzmény: Spityu: 52738

AZ én tapasztalatim szerint a fordítva beszerelt tárcsák kiugróan magas fogyasztást, illetve teljesítménycsökkenést eredményez. A fogyasztás az kiugróan több, teljesítmény annyira nem esik le, de érezni. Egyszer megszivattam magam még vagy 5-6 éve, emlékszem milyen volt mikor fordítva tettem be.

907 G J 2009-09-13 14:56:10  Előzmény:Sipos Tamás: 52747

Ilyet játszhatnánk 4T -vel is kié az első behozott és kié az utolsó behozott 4T kaszni

a miénk 1990/07-es gyártású viszonylag korai darab de nem az első az biztos :)

egyébként vannak a használtautón 91-es darabok 5-6.dik hóval is gondolom a forgalomba helyezési idő az és nem a gyártás de legtöbbje fehér, és kombi szóval tényleg az utólsó darabok közüli

906 Nagy Gergő 2009-09-13 10:45:26  Előzmény:Őry Gábor: 52746

igen 4T

905 Sipos Tamás 2009-09-13 09:21:47  Előzmény:Varga Tibor: 52735

[justify]Akkor biztosan tudod mi a kiállított „utolsó” 2T alvázszáma. Kíváncsi vagyok rá, mert akkor összehasonlítom a fellelt példányéval.[/justify]

904 Őry Gábor 2009-09-13 07:36:33  Előzmény:Nagy Gergő: 52743

2T/4T?

903  Bandi 2009-09-13 06:17:16  Előzmény:Huszta Tibor: 52742

:D:D:D

902 Madocsai Gergely 2009-09-13 06:05:20  Előzmény:Huszta Tibor: 52742

Most már értem, miért pont francia rendszám figyel az egyik ismerősöm épített, limuzin-Trabantján;) (elmondása szerint itthon + sem merte próbálni a forgalomba helyezést)

901 Nagy Gergő 2009-09-12 21:21:19

Sziasztok!

Szerintetek érdemes e egy direktszűrőt felrakni trabira kell e valamit állítani hogy jobb legyen??? vagy csak felrakom és kész. És a karbi kérdés érdemes e felrakni weber vagy dellorto karbit rárakni és mennyiért lehet beszerezni 1 ilyet??? várom a véleményeket! Jóéjt, sziasztok!

900 Huszta Tibor 2009-09-12 20:50:15

[url=http://index.hu/kultur/klassz/2009/09/12/trabantfelvonulassal_emlekeztek_parizsban_az_1989-es_magyar_hatarnyitasra/]Egy kis érdekesség.[/url]

899 Szedlák Tibor 2009-09-12 18:28:51  Előzmény:Sonkoly Ádám: 52740

Nekem van egy kasztnim. (eléggé egybe van)

898 Sonkoly Ádám 2009-09-12 18:25:03

üdv trabisok! eladó 601s sedan v kombi kasztnit keresek, motorhibás trabi is érdekelne. an egy totálkáros kasztnis trabim viszonylag kevesett futott motorral és azt a motort szeretném kasztniba tenni! vki tudja mi ennek a papírforán lévő eljárása? üdv és ne feledjétek T-raban Füstöl veled a világ!!!

897 Tóth Péter 2009-09-12 15:12:26  Előzmény: Spityu: 52738

Az alapjárat stabil.

896  Spityu 2009-09-12 14:55:43

Nekem még mindig gyanús, hogy esetleg forditva van betéve a két vezérlőtárcsa. Tibke! Az okozhat ekkora többletfogyasztást? Illetve ha jól tudom a motor sem a legerősebb. Volt aki azt mondta, hogy igen, más szerint csak az alapjárat menne el.

895 Tóth Péter 2009-09-12 14:30:05  Előzmény:Varga Tibor: 52736

Akkor viszont nem tudom,hogy miért eszik többet, semmi nem változott rajta csak a henger??
Tipp??

894 Varga Tibor 2009-09-12 14:14:49  Előzmény:Tóth Péter: 52715

A -2 mm miatt épp hogy kevesebbet kéne ennie azonos használat mellett.

893 Varga Tibor 2009-09-12 14:13:37  Előzmény:Sipos Tamás: 52713

"Állítása szerint övé az utolsó Magyarországra behozott 2T"

Na ez biztos nem így van:)
Mellesleg haverom 2T kombija alvázszám alapján 5000 db-al a zwickaui múzeumba kiállított "utolsó 2T" után készült. Az is 90 júniusi.

892 Varga Tibor 2009-09-12 13:58:52  Előzmény:Tóth Péter: 52705

Nem szoktam offolni, de néha kell:D
Üzembiztosabb autót? hm. ahogy előttem szóló kollega is írta, egyszer kell rendesen rendbe tenni, és a világból kimegy. Ha üzembiztosságra mész ne vegyél 20 évnél fiatalabb autót:)

891 Fonai László 2009-09-12 13:13:57  Előzmény:jocking .: 52732

Köszönőőőőőm, ezt így leírva még én is megértem :)

890 jocking . 2009-09-12 12:17:06  Előzmény:Fonai László: 52731

Akkor a 87-es láb üres. A következőket tudtam kideríteni:
A 87-es lábról a vezeték a fűtősünhöz és a szívató bimetallrugójának az elektromos fűtéséhez megy.
A 30-as láb közvetlenül az akksira van kötve (ami nem épp egy életbiztosítás, bár gyárilag ilyen, biztosíték nélküli, viszont érdemes betenni oda egy biztit).
A 86-os láb a gyújtáspozitív.
A 85-ös pedig a termosztátházon lévő hőkapcsolóra, onnan pedig az egyik olajnyomásgombára megy.

Kb. ennyi.:)

889 Fonai László 2009-09-12 09:52:10  Előzmény:Prokop Gábor: 52730

Köszönöm prokee!
Ezt a cikket kinyomtattam már és ezt olvasgatva próbálok rájönni, hogy hol lehet a baj forrása de egyelőre tanácstalan vagyok. Még visszabújok a motortérbe :)
Egyébként, ha nincs bekötve az alapjárati vezérlés, akkor tökéletesen működik a trabi, de csak nem hagy nyugodni a dolog :)
A 87-es láb olyan állapotban van, mintha kb sosem lett volna bekötve. Tiszta rozsda és semmi nyoma, hogy volt rajta valaha csatlakozó...

888 Prokop Gábor 2009-09-12 09:39:21  Előzmény:Fonai László: 52728

[b]SEMMIKÉPPEN SE ![/b]

Ha nincsenek összecserélve a kábelek az eredetihez képest, akkor igen nagy füstöt eredményez majd a 87-es láb testre kötése.

Olvasd el ezt, és ellenőrizd le a bekötést:
[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]Cikk[/url]

887 Fonai László 2009-09-12 09:33:17  Előzmény:Fonai László: 52728

Próbálom visszaállítani az alapjárati vezérlést gyári bekötésnek megfelelően, de csak nem akar sikerülni. Ha minden a helyén van, akkor nincs alapjárat, leáll. Új vezérlőt tettem az autóba, beállítottam a fojtószelep kapcsolót, leellenőriztem a mágnesszelepet, a vezetékeket végig bogarásztam, és csak a relénél találtam ezt a lábat, ami nincs bekötve. Lehet ez a hiba oka? Vagy hol keressem még?

886 Fonai László 2009-09-12 09:05:00  Előzmény:jocking .: 52726

Szia!
Köszönöm a gyors választ! 87-es számot tudtam kisilabzálni annál a lábnál a nyákról, ami üresen áll. Ha ez a test, akkor csak húzzak neki egyszerűen egy testkábelt és csókolom?

885 Prokop Gábor 2009-09-12 09:02:39  Előzmény:jocking .: 52726

Az [b]elektromos[/b] visszafűtés nem működik. Vízzel azért felfűti lassan.
Ezzel persze két gond van:
- sokkal később kapcsol ki, mint kellene
- sokszor a sz*r fagyálló miatt a hűtőrendszerből kimart anyag lerakódik a csövekben, és eltömíti. Tipikus példa erre a szívató víztere, TNT autóján konkrétan egy gramm víz nem tudott átmenni.

884 jocking . 2009-09-12 08:41:52  Előzmény:Fonai László: 52725

Az a szívatófűtés reléje. Ha nincs mind a 4 lába bekötbe, akkor a szívatófűtés nem működik. Vezetékszínek alapján a testelése hiányzik, de lábszámozás alapján könnyebb lenne megmondani.

883 Fonai László 2009-09-12 08:23:57

Sziasztok!
A 4T trabimon az aksi és az ablakmosótartály között van egy kis szürke színű, négyszögletes kütyü a tűzfalra csavarozva. Kérdezném, hogy ez micsoda?
És normális-e, ha a négy lábából, csak 3-hoz csatlakozik vezeték? Nálam egy piros, egy kék-sárga meg egy fekete-sárga. Közel s távol nem találtam kallódó vezetéket a motortérben.
Üdv.

882 Lizák Péter 2009-09-11 20:06:29  Előzmény:Lizák Péter: 52723

De lehet, hogy csak a nitro-t szereli be... :)

881 Lizák Péter 2009-09-11 20:05:16  Előzmény:Őry Gábor: 52721

Esetleg főtengely szimmeringet. De lehet hogy csak az irányjelző folyadék fogyott ki, és azt tölti utána. :D

880 Lizák Péter 2009-09-11 20:04:04  Előzmény:jocking .: 52719

Egy kiadós szétszerelés után ha egy marék csavar ki is marad (pedig ahol előtte volt, ott most is van), a trabant akkor is megy. Még egy modern autó már nem nagyon.

879 Őry Gábor 2009-09-11 19:26:55  Előzmény:jocking .: 52720

Nagyon jó! Vajon mit matat a mami? Gyertyát cserél, vagy hengerfejtömítést?

878 jocking . 2009-09-11 19:05:38

[imgw]http://static.keptelenseg.hu/fun/images/40b0f5bf649622909b92cf9e4e2c5163.jpg[/imgw]:D:D:D

877 jocking . 2009-09-11 18:47:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

Meg pl. a klíma sem romolhat el...:D
Régebben hallottam (vagy olvastam) valahol, hogy az új (mármint akkoriban új 645ci - nem mintha most túl régi lenne...) BMW 22 000 alkatrészből áll. A trabant az utolsó alátétet beleszámolva is alulról karcolja a 4000-et. Ebből is látszik, mennyi fölösleges marhaság van egy mai autóban, a régi kiforrott technikához képest.:D:D

876 Őry Gábor 2009-09-11 18:29:49  Előzmény:Sipos Tamás: 52714

A turbóról megfeledkeztél!

875 Őry Gábor 2009-09-11 18:26:17

Emberek!
Nem akarjátok kipróóbálni a HB 2-7-et? Utána át kell értelmeznetek a tér és idő fogalmát!

874 Sipos Tamás 2009-09-11 17:59:13  Előzmény:Tóth Péter: 52715

[justify]8 liter? Az borzasztó sok. Volt úgy, hogy nagyon finoman mentem, lakott területen mindig csak 50-el, azon kívül sem hajtottam 80-nál többel, és így volt 4,6. Azóta már bátrabb vagyok, de ennek ára + 1-1,5 liter. Ja, és H 1-1 gyári karburátor.[/justify]