Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

964 jocking . 2009-09-15 19:36:37  Előzmény:Lizák Péter: 52803

Ó sit... Csinálnak egy elektromos autót, amiben elektromos a km-óra, az alblakemelő, a sok kis szirszar... Ha ezek mind mechanikusak lennének, már is dobhatnának 50 km-t a hatótávolságra... Nooooormális???:rolleyes::evil::D

963 jocking . 2009-09-15 19:33:33  Előzmény:G J: 52801

Az biztos, hogyha ez nagy tömegben, olcsón kapható lenne elektromos hajtással kicsit nagyobb hatótávolsággal, akkor asszem becsókolhatna az összes zöldkártyás...:evil::D:D:D:D

962 Lizák Péter 2009-09-15 19:24:58


[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/trabant-nt-02.jpg[/imgw]

961 Lizák Péter 2009-09-15 19:21:30

Látom sokan felfigyeltek a Trabant NT-re.
Íme néhány kép róla még:

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/detail_vorne_zoomview.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/img_2202.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/img_2204.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/img_2998.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/trabant-nt-01.jpg[ /imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/trabant-nt-02.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/trabant-nt-03.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/TrabantNT/tuere_offen1_zoomview.jpg[/imgw]

960 Huszta Tibor 2009-09-15 19:19:17

[url=http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/09/15/bemutattak_az_elektromos_trabantot/?rnd=238]EZ MI EZ?[/url]

959 G J 2009-09-15 19:19:13  Előzmény:Őry Gábor: 52797

sajnos esélytelenek nyugalma bár kitudja ha kis szériában alvázat gyártanak meg minden alkatrészt akkor már csak össze kell szerelni

mondjuk már én gondolkoztam az újra gyártáson (bár inkább az 1.1-esen)
a kis vackokat lelehet gyártani, gyártatni, kiegészítőket stb még a karosszéria sem baj mert az üvegszálasból lehet csinálni, sőt árulnak is németben
baj csak az alvázzal van (nyomógépek) meg a motorral, váltóval...blokkot még tudnék öntetni is közelben öntik ugyani csöppet nagyobb mocik blokkjait pár 100-at biztos sösze leht hozni

de a váltó fogaskerek oké kimarja a cnc...de....keresni kéne valami kisiparos céget és úgy rendelni

kis szériában manufaktúrában rendelésre lehetne, de nagyon sok munka lenne vele
ha neadj isten felfutna ez az elektromos trabi talán több ember(ötlet) beszállna némi utógyártásra

sőt forgalomba helyezéssel is baj lenne szerintem...EU-s szinten mert nincs euró 5-ös szint és új kocsinak számítana:D

gondolkodni(álmodozni), össze számolni lehetne, hogy hol és mennyiből jönne ki, az még ingyen van :D én benne lennék

további előny lenne hogy lenne alkatrész normálisan

958 Sultis Gábor 2009-09-15 19:08:44

heló!van valaki aki trabant difit hegesztett már le?gondolkozom hogy roncsderbis trabimét lehegesztem.csak jó lenne olyan emberrel beszélnem aki már próbálta.köszi!

957 Szabó Gábor 2009-09-15 18:57:03  Előzmény:G J: 52795

Ja, kicsit összekevertem a betűket.
Nekem elég lenne a kasztni meg a futómű egy része, a többit megoldanám.
Biztos jó lenne a hibrid vagy tisztán elektromos hajtás, de csak később bevezetve. Erre felé nem felkapott az ilyesmi, úgyhogy ha készül is belőle több darab, nem hinném, hogy látunk belőle forgalomban.

956   2009-09-15 18:55:56

majd járni kell bontóba, és a mostani trabimra átszerelem a karosszéria elemeket az új trabiról, oszt óccsó lesz :D

955 Őry Gábor 2009-09-15 18:39:07

Én meg valahogy úgy tudnám elképzelni az új trabantot, hogy egy kb 6-700 kilós műanyagborítású karosszéria, egy 600 köbcentis kétütemű motor, léghűtéssel, valami ilyesmi formatervvel:
[url]http://trabant.hu/601/601.html[/url]

954 Lizák Péter 2009-09-15 18:22:25  Előzmény:jocking .: 52792

Legalább a DeLuxe-ra hajazó fényezés megmaradt :D

953 G J 2009-09-15 18:19:30  Előzmény:Szabó Gábor: 52793

Zwickau-t akartál szerintem mondani :D
azért ekkora rendszerváltás nem lesz szerintem :D
jaja 1,7-3 milla között simán jó lenne az 1,7 milla esetén készpénzben venném összekoplalnám :D
motorban úgy 1,2-1,6 ig de tényleg egy 1,4 es mekkora jó lenne már
néztem ma Totalcart hát vagy 3-4 elektromotoros vagy híbrid hír van, úgy hogy tök életszerű, más gyártók is ez irányba mennek

de azért kiadhatnák benzin mocival :D :evil:

az az oldal emberek az isten vagy

952 szilágyi József 2009-09-15 18:19:26

hali! Van vkinek vmilyen tapasztalat a werlinges műanyag kerékdobbetétekkel kapcsolatban????

951 Szabó Gábor 2009-09-15 18:12:46  Előzmény:Katona Zoltán: 52791

Nem ártana, mert ez így elég vérszegény. 160km-es hatótávval nemcsak az auswitzi, hanem az alsóőrsi találkozóra sem lehet eljutni egy nekifutásból. Akkor meg minek?
VW-féle 1.4TFSI, ma még korszerűnek mondott motorral, Fabia közelében lévő áron talán menne a biznisz.

950 jocking . 2009-09-15 18:03:09

[url]http://www.trabant-nt.de/324/de/home.aspx[/url]

949 Katona Zoltán 2009-09-15 17:52:08

Remélem lesz ebből is John Cooper Works Tuning, 250 lóerővel! Arra befizetnék!!!

948 G J 2009-09-15 17:30:30  Előzmény:Bíró Norbert: 52787

Látom nem csak nekem tetszik, nagyon állat lett, minél többet nézem annál jobban testszik, viszont szerintem kicsi a csomagtere
remélem beleraknak valami benzin mocit :)


első trabantunk ilyen égszínkék volt asszem 77-es évjárat de 92-ben eladtuk.
Gyönyörű volt csak a hátsó lökhárító volt megnyomva egy picit aszem valami 700 volt a rendszám, remélem fut még az utakon valahol :D. A legszebb szín szerintem ez. most ritka sötét okkersárga 1.1 van

baj ha feltöltök pár képet az új trabiról? vagy töltsek egyáltalán?

és még valami a képeken fotózzák rendesen a belsőt is, de hol vannak az ilyen képek?

947 G J 2009-09-15 17:10:07

sajnos eset történt, 1 db 1.1-sel kevesebb az utakon. Jobbulást mindkét autósnak

trabant VS. suzuki

[url]http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3646.shtml[/url]

a trabantos volt a súlyos sérült? mert mintha a suzukis lenne rosszabb formában

946 Ifj. Hirháger Gábor 2009-09-15 17:07:31

SZiasztok,
Valakinek nem hiányzik egy sötétkék 2T trabant? Oldalt indexburák.Valami Bv nem tom a rendszáma. Irjatok mert eléggé érdekesen van leparkolva és az ablak olyan mintha piszkálva lett volna.
Írjatok ha valakinek hiányzik, mert nem messze parkol töllem.

945 Bíró Norbert 2009-09-15 16:32:25  Előzmény:jocking .: 52776

A tavalyinál sokkal jobb lett!!!! Ez valahogy tetszik:) Mire eljut oda hogy gyártásban lesz (-és lesznek 2-3 éves példányok negyedáron- akkor majd beszerzek egyet:) De örökkön örökké megmarad nálam (minimum)egy EREDETI is:)

944  Spityu 2009-09-15 16:09:50

"A Mini-vel azért van a hasonlóság, mert az alvázlemez-futómű-motor-minden teknyika mellett a szélvédőkeretet, és a Mini kombiverziójának a tetőívét is megtartották."

Ez számomra új infó, köszi... bár a géptető alatti technika kifejlesztése (koppintása?!) önmagában nagy feladat, azért kár, hogy nem saját terv alapján készül a többi része.
Ki tudja mi lesz belőle, lehet, hogy az AWZ -> Trabant analógiájára a gyártást követően pár év múlva - ebben az esetben - megveszik hozzá az S-kanyaros logót, és az fog díszelegni.
Ha nem elektromos hajtású lenne, szerintem akkor is drágább lenne mint a Beetle, népautó viszont tuti nem lesz. Csak kult.

943 Velikán Attila 2009-09-15 15:37:36  Előzmény:G J: 52783

és mi lenne, ha vennék egy porrá tört Minit, és átépíteném üvegszálas cuccokkal ilyenre? Lenne nézés :-)))
(álmodik a nyomor)

942 Ivacs István 2009-09-15 15:36:59

Index szerint:
Bemutatták az elektromos Trabantot
160 km egy töltéssel, akár 130-cal, 20 ezer euróért. 2012-re tervezik, de még befektető kell.
Alsó hangon is 5 millió feletti ár!! Nevetséges! Ez nem lesz hosszú életű pojekt!

941 G J 2009-09-15 15:31:13  Előzmény:Muczán Gábor: 52782

Aszem a porsche-nél vannak a logók

szerintem állatul néz ki főleg az a lámpa
tetszik nekem kifijezetten tetszik
A zára meg hát igen 2 millát nem ér ne a mini se...ez van
20e euro meg nem sok csak nekünk sok sajnos a 270-es fttal...250-essel úgy már csak 5milla bár az is sok...
de itt a li ion meg a motor dob sokat szerintem...nagyon sokat legalább a 60%-a

a logót meg majd megveszi ha felfut...ha felfut...valaszeg az ár is lemegy de az még odébb van de bizakodjunk (kifizetni úgy se tudjuk :D)

http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/09/15/bemutattak_az_elektromos_trabantot/

940 Muczán Gábor 2009-09-15 15:01:24  Előzmény:jocking .: 52776

jocking!

Azért a T betű, mert a Sachsenring logót egy másik cég birtokolja, és a Herpa nem használhatja. Úgyhogy a Trabantnak hívhatják, de S logó csak akkor lehet rajta, ha fizetnek egy pár tízmillió euró jogdíjat a logót birtokló cégnek.
A Mini-vel azért van a hasonlóság, mert az alvázlemez-futómű-motor-minden teknyika mellett a szélvédőkeretet, és a Mini kombiverziójának a tetőívét is megtartották. A tervek szerint csak "átfarigcsálnak" Miniket, amiket félkészen vesznek. Az első verzió legalábbis ez volt. De a Mini modellt sem épp kímélte a recesszió, kíváncsi leszek, hogy mire sorozatba gyártanák, lesz-e egyáltalán donor?
Az egész olyan virtuálszagú, nem hiszem hogy pont ez lesz a jövője a névnek.
Semmiképp nem egy ilyen egyedi, kisszériás jövőt gondoltam a modellnek. Hanem inkább tényleg egy népautó kategóriában sikeres modellre, ráteszik retróból a szinte történelmi nevet, és futna nagyban valamilyen modellen tovább.
Kár hogy a logót/márkát így szétpriatizálták, mert így nem lesz belőle egyenlőre igazi Trabant név.


MG

939  Bandi 2009-09-15 14:31:55  Előzmény:jocking .: 52777

Rengeteg ez a pénz érte!!!
Kérdem én!
Ki fog 5-6 millióért venni egy trabit???
Ha 1-2 millióba volna akkor még bele is invesztálnék!!:D:D

938 Tóth Péter 2009-09-15 13:57:24

Tetszvezetés vállalok! :)

937  Spityu 2009-09-15 13:54:00  Előzmény:jocking .: 52776

Igen, az eddigi képekhez viszonyítva valóban sokkal tetszetősebb. A belinkelt képed alapján eléggé hasonlít a Mini-re. De ha azt vesszük az ősmodellek is hasonlítottak valamennyire.

936 Tóth Péter 2009-09-15 13:53:23

Mekkora nagy batár visszapillantó.
Kár hogy csak kombi lesz.
közel 6 milla, elég sok.
Még a 4 reális lenne.

935 jocking . 2009-09-15 13:50:42

[imgw]http://www.babez.de/wp-content/uploads/2009/09/trabant-nt-titel.jpg[/imgw]

934 jocking . 2009-09-15 13:50:19  Előzmény: Spityu: 52774

Itt is van még normális kép:
[url]http://www.babez.de/2009/09/trabant-nt/[/url]

Végülis szerintem nem lett olyan ocsmány, mint a tavaly bemutatott tanulmány, egész szokható a formája. De mi az a karikában T betű? Amin nem Sachsenring Logo van, az nem lehet trabant...:rolleyes:

933  Spityu 2009-09-15 13:41:19

Találtam még képeket:

http://www.dh-online.hu/loero/20090915_trabant_nt.aspx

:P

932  Spityu 2009-09-15 13:29:28

[url]http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/09/15/bemutattak_az_elektromos_trabantot/[/url]

931 Hepp Attila 2009-09-15 11:02:49

egy olyan kérdésem lenne az urakhoz, hogy ereszt valahol a főfékhenger, nem nagyon, de kéthetente elfogy a maxtól a minig. vettem bele tömítéseket, de amikor ki akartam cserélni, meglepetten láttam, hogy nem a gyári henger van benne, hanem valószínű valami utángyártott, mert a rögzítőcsavar hiányzik az aljáról, amivel szét lehet szedni. kérdésem, hogy találkozott-e valaki már ilyennel, és hogy a manóba lehet szétszedni? :)

az alján van egy számsor: H5 06-2869 MV 11, és itt egy kép is róla:[url]http://cid-a34a0b280085faaf.skydrive.live.com/self.aspx/trabi/DSC03094.JPG[/url]

930 Tóth Csaba 2009-09-14 19:00:07  Előzmény:Mátyus Ádám: 52771

6X14 ET38 Volkswagen GYÁRI ALUFELNI ! De valami / eset akarok hogy szépen nézzen ki!

929 Mátyus Ádám 2009-09-14 18:33:36  Előzmény:Tóth Csaba: 52770

Gyári felnire, vagy valami mást teszel rá? A gyárira szerintem 155/70 R13.

928 Tóth Csaba 2009-09-14 17:46:44

Helló szerintetek milyen gumit rakjak fel a 4t-re? 175/55-65 r14 vagy 165/55-65 r14 !:rolleyes:

927  Bandi 2009-09-14 14:31:15

Szép napot mindenkinek!!

926 Őry Gábor 2009-09-14 13:37:10  Előzmény:Tóth Péter: 52765

Akkor várjuk meg a végeredményt.

925 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-09-14 12:31:55  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 52766

Bocsánat rossz a link!
itt a jó
[url]http://videa.hu/videok/jarmuvek/az-orr-keszulodott-alsoorsre..-alsoors-auto-keszulodes-VVmREEXw1HEwn7Us[/url]

924 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-09-14 12:30:04

A Trabant ORR így készült Alsóörsre:
[url]http://videa.hu/videok/jarmuvek/az-orr-keszulodott-alsoorsre..-alsoors-auto-keszulodes-VVmREEXw1HEwn7Us
[/url]

923 Tóth Péter 2009-09-14 11:47:57  Előzmény:Őry Gábor: 52761

Passz.

922 Lizák Péter 2009-09-14 10:29:08  Előzmény:Huszta Tibor: 52763

Hajjajj! :)
Rajtam ne múljon!
Most kicsit érdekes kép jelent meg bennem, ahogy áll előttem egy gleccserkék 4T OT-s rendszámmal

921 Huszta Tibor 2009-09-14 10:24:01  Előzmény:Lizák Péter: 52762

11 év múlva beszélünk róla?
:D

T.

920 Lizák Péter 2009-09-14 09:29:16  Előzmény:Huszta Tibor: 52756

Ahogy téged ismerlek Barátom, simán megoldod! :D

919 Őry Gábor 2009-09-14 07:21:25  Előzmény:Tóth Péter: 52758

Mekkora volt a benyaszint?

918 Tóth Péter 2009-09-14 07:14:43  Előzmény:Mazur Balázs: 52759

Minden gyári, kivéve a hengereket. De erre Tibke azt mondta, hogy az nem számít, sőt még kevesebbet is kellene ennie.

917 Mazur Balázs 2009-09-14 07:12:47  Előzmény:Tóth Péter: 52758

Szia! Megmondom őszintén, nekem a féldirekt (szétnyaszatolt levegősapka) szűrővel is többet evett, mint a gyári konfigurációval. Próbáld meg így. A 8 az egy kicsit sok.

916 Tóth Péter 2009-09-14 07:05:17  Előzmény:Őry Gábor: 52757

Nincs fönt az alufelni, bár azzal is 8at evett.
A régi hengerpár talán levélnehezéknek jó, ha lepucolom róla a dzsuvát.

Előgyújtást nemrég állítottunk, kb 5 mm volt és semmi baj nem volt vele.Most valamivel 3 alatt van, gyertyák újak, gyertyakábelek nem, de azt könnyű kicserélni (mi kize lehet a kábelnek a többlet fogyasztáshoz?), tegnap jutott eszembe, hogy amikor kicseréltem a fúvókákat állítottam a benzinszinten is, elég alacsony volt és fölvettem. Amikor visszaraktam a gyári fúvókákat nem állítottam vissza a szintet, ezt majd megnézem (remélem ez lesz a baja), a motorhoz nem tudok mit hozzáfűzni. A 4-1-el is "csak" 10-et kajált.

Úgy röviden ennyi. :)

915 Őry Gábor 2009-09-14 06:55:56  Előzmény:Tóth Péter: 52755

Az új kerekek nem játszanak bele?

Sajnos az ilyen lappangó problémák ilyenek: végig kell venni minden eshetőséget, lehetőleg a könnyebbekkel kezdve: gyújtás elállítódás, gyertyák, kábelek, karbi, motor. Esetleg még csúszó fékbetét stb. Tedd vissza a régi hengerpárt, egy füst alatt belepillanthatsz a forgattyúsházba, hogy állnak azok a vezérlőtárcsák.
A 90-es tempó nem tűnik soknak. A kisebb többletfogyaasztás talán amiatt is lehet, hogy neked a takarékos H 1-1 van fenn.