Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5523 Kunyi Tamás 2014-12-17 20:51:44  Előzmény:Kunyi Tamás: 57364

Háhááááá :D :D :D
Mekkora hülyeséget csináltam!!!
Na, az 5-ös lyuk, amit furtam a csonkra (kiegyenlítõ tartályon), NEM KELL! Csak egy pici, talán olyan 1 milliméteres furat található rajta gyárilag, hogy a vízhûtõ légteleníteni tudja magát.
A FIAT-om vízhûtõjén ugyanott egy légtelenítõ mûanyag csavar van csupán. Na a Trabinál nem ilyen van, hanem egy csõ, ami ugye visszavezeti a prüszkölõ vizet a kiegyenlítõ tartályba. Így az önlégtelenítés során nem lesz vizes semmi. Persze a fûtõ radiátornál már sima légtelenítõ csavar, ott a hagyományos rongyos megoldással lazítjuk ugye azt.
DE!
Azáltal, hogy kifurtam a mûa.csonkot 5ösre, így tulajdonképpen a vízhûtõ felsõ részén szabadon áramlik keresztül a víz anélkül, hogy a termosztát nyitna. Erre nincs is szükség, mert a visszatérõ ágba lett beépítve a termo, nem pedig a hûtõbe vezetõ ágba. Újabb autóknál már ki sem engedik a vizet a hûtõfelé, tehát azoknál a bemenõ ágba szerelik a termót.

Mivel a Trabantban mindent (részben) vízzel akartak elõ- vagy felfûteni a mérnökök, ezért szegény motor dolgozhat, mire eléri az üzemi hõfokot. Ugyebár fûti a víz a radiátort, a szívósort, a szívató bimetált és voilà, most a légtelenítõ csövön kersztül a vízhûtõ felsõ részét is.
Nagyjából ennyi.

5522 Kunyi Tamás 2014-12-16 19:20:01

Itt vannak a képek az általam érdekesnek vélt széria különlegességekrõl.
Persze a pótkerék gumija nem érdekesség, a hûtõt pedig csak azért fényképeztem le, mert szerintem minden 1.1-ben ilyen cseh gyártmányú hûtõ van.
Szóval majdnem mindene érintetlen, de azért akad mit restaurálni rajta.
A gyertyakábelekbõl is megvannak az eredetiek. A gyertyapipákat kell lecserélnem rajtuk.
A hûtõrendszert már azóta kitakarítottam, szóval a kiegyenlítõ tartály sem ilyen barna már, mint a képen. Azért az nem semmi, hogy a vízhûtõ légtelenítõ csöve ahogy rácsatlakozik a kiegyenlítõ tartályra, az a csonk gyárilag nincs kifúrva :D Én fúrtam rá egy 5-ös furatot. Viszont ha a tartályban fél centi vízkõ volt, akkor a motorblokkban mennyi lehet?


[url=http://www.kephost.com/image/FFHW][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211006.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FFH7][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211009.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FFHL][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211011.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FFHz][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211012.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FFHR][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211017.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FFHd][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211001.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FFHU][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211002.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FFHX][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211007.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FFHf][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211008.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FFHy][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211010.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FFH5][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211013.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FFHQ][img]http://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211014.th.jpg[/img][/url]
[i](Módosította slimtomi 2014.12.16. 20:23-kor)[/i]
[i](Módosította slimtomi 2014.12.16. 20:37-kor)[/i]

5521 Pápai László 2014-12-09 20:32:01  Előzmény: Spityu: 57358

Én fagyállóválasztásnál a hengerfejet szoktam figyelembe venni(persze a hûtõ is számít), így minden kocsimban aluhoz való folyadék van..Ráadásul azokból kevesebb a gagyi minõségû..

5520 Kunyi Tamás 2014-12-07 19:54:30  Előzmény: Spityu: 57358

Jocking:
A forgalomból kivont Trabantombam is AUTOPAL csehszlovák utángyártott hûtõ van és most az új Trabimban is ugyanilyen. Mindkettõ egyforma és mûanyag oldalaik vannak mûanyag csonkokkal. Szerintem akkor alumínium.

Spityu:
A termosztáttal van varia, mert Volkswagenbe is van kisebb és nagyobb is. Továbbá a nyitási hõmérsékletét sem tudtuk pontosan. Az autósboltban sem tudták megmondani hirtelen, a nagykerek adatai pedig olyanok, mint egy algériai kisgyerek magyar nyelvutdása :/
DE meg van az adat. 87 °C-on nyit és 54mm átmérõjû kell.

Gumitalp... Hát nálam ki van repedve vagy 3cm hosszan. Szerintem megragasztom, vagy megnézem a másik verdában, milyen állapotban van.

A nyolcas elég 'nagy' ahhoz, hogy eldobjam azt a bordáskereket :D Nem óráztuk ki, mert nagyon zsúfoltak a napjaink, de szemre van benne 2mm. Ez laikusként is sok, mert mocorog rajta a vezérmûszíj.

Gyertyakábelrõl és gyertyáról van adatotok?
Most a NGK BP6ES van benne. Remélem jól emlékszem.
A kábel. Ebben rézmagos sima gyertyakábel való, vagy valami ellenálláshuzalos?
Mit tudtok errõl?
A szervízkönyvben vannak adatok, de hátha valaki többet tud.
[i](Módosította slimtomi 2014.12.07. 21:00-kor)[/i]

5519 Simonyi Balázs 2014-12-07 15:33:05

Üdv mindenkinek.Olyan kérdésem lenne hogy a forgalomból végleg kivont trabant újra forgalomba helyezéséhez muszáj hogy meglegyen a régi forgalmi?Mert amit vettem trabantot azon ugyebár nincs rendszám és mikor kivonták akkor elvileg érvénytelenítve vissza adják a forgalmit de ez sincs meg.Adásvételi szerzõdésem az viszont van.

5518 jocking . 2014-12-07 12:08:38  Előzmény: Spityu: 57358

Valami kavarc van itt ezekkel a hûtõkkel. Én úgy tudtam, hogy a gyári az alu. A 4T-knek volt egy olyan típushibája, hogy a megkeményedõ hûtõcsõ le tudta törni a hûtõrõl a csonkot. Ebbõl arra lehet következtetni, hogy a hûtõnek ez a része (a csonkkal együtt) mûanyag volt (mint az alu hûtõkön). De aztán lehet, hogy réz hûtõbõl is volt olyan, aminek mûanyag volt az oldala. Franc tudja.

5517 Tóth Dorka 2014-12-07 10:19:39

Sziasztok!
Friss trabitulaj vagyok, ez az elsõ autóm, egy 1.1-es kis csoda :) .
Néhány képen láttam, hogy megoldható a trabicsekbe lada kilóméterórát kötni. Valaki el tudná nekem ennek mondani a menetét?
Illetve a másik kérdésem: van valami módja, hogy a benzinszintmérõt egy kicsit megbízhatóbbá tegyem?

5516  Spityu 2014-12-06 21:37:48  Előzmény:Kunyi Tamás: 57357

Tudtommal a gyári hûtõ réz. De valamelyik webáruházban van gyári, ott írják az anyagát. Utángyártottból pedig alu és réz van - tudomásom szerint.
Fagyállónál szerintem már nem nagyon van variálás, vagy ha mégis, akkor biztos, hogy van direkt alu rendszerekhez való. A legfontosabb, hogy csak fagyálló nem lehet a hûtõközeg, és ne is legyen töményebb a kelleténél, -20fok szerintem bõven jó.

A gumitalp kapható, legalábbis láttam valamelyik webáruházban, ha jól emlékszem, horror áron, kb. 5000-ért. Gyári Pneumant. Az alapjárat miatt nagyon fontos. Cimborám nem tudta sehogy sem belõni, aztán gondolt egy merészet és egy "valamilyen" bõrdarabból vágott megfelelõ méretût, és betette a gumi és a karbi közé. Azóta is tökéletes a karburálása a kocsinak, de max. vészmegoldásnak javasolnám. :) Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy a karbi talpánál is vannak járatok, szóval csak olyan tömítés menjen alá, ami nem lóg bele a karbiba nagyon (A gyári gumin is látszanak a járatok). Pl. bõr esetén a fényes oldala legyen felül.

Mekkora az a nyolcas? Szerintem is öntvény + a fogak és a közepe megmunkált. Szóval nem precíziós öntvény. De már nem emlékszem annyira.

A termosztátnál miféle variálás van? VW-ben más lehet? Vagy Wb-ban? Errõl még nem hallottam, de minden lehetséges.
[i](Módosította Spityu 2014.12.06. 22:40-kor)[/i]

5515 Kunyi Tamás 2014-12-06 20:49:28

Sziasztok!

Holnap tolom a képeket az autóról, elõtte viszont néhány fontos kérdés :)

1.) Az AUTOPAL márkájú csehszlovák gyártmányú hûtõ ugye nem gyári, igaz? Illetve ez alumínium hûtõ? Ha alumínium, akkor az etilén-glikol bázisú fagyálló mehet bele, igaz? Asszem ez az a G11 generációjú fagyálló, de pontosítsatok.

2.) Aztán a karburátor és a szívósor közötti gumitalp kapható boltban, ha igen milyet érdemes venni? Szóval pl csak magyar kapható vagy van valami megbízható idegen gyártmány is belõle?

3.) A vezérmû tengely bordás kerekében hogy lehet nyolcas? Azt mondja egyik barátom, gyárilag silány minõség, mert érintetlen a motor tényleg! Ez a kerék elvileg öntvény.

4.) !!! Milyen termosztát való a Trabantba? Tehát hány °C-os és mekkora átmérõjû?
Pl jó bele a 87 °C-on nyitó vagy 92-es kell?

5514 Simonyi Balázs 2014-12-04 21:31:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57355

Mielött belekezdenék alaposan átnézem.A felújítást úgy gondoltam hogy ami lehet az maradjon eredeti de minden apró hibát kijavítani szakszerûen.Eddig csak motorokon dolgoztam de szerintem ezis menni fog.

5513 Kacsándi Szabolcs 2014-12-04 20:50:02  Előzmény:Simonyi Balázs: 57352

Ha leveszed az elemeket lesz még rosszabb is.A mûanyag ügyesen elfedi a kényes részeket.A felújítás pénztárca függõ,de mindent meg lehet csinálni.Ha meg belekezdesz újítsd fel rendesen.

5512 Simonyi Balázs 2014-12-04 10:35:49  Előzmény:jocking .: 57353

Igen,az a legjobb ha talál az ember bontva.Ha nekiállok egy teljes felújításnak akkor gondolom lekell szednem az összes karosszéria elemet ahogy néztem ragasztva vannak,utána végülis vissza lehet ragasztani.Ha veszek új küszöböket akkor azt co-val kell hegeszteni?Az egész hátsó lámpáig elvan rohadva alul a kaszti elemek illesztésénél.

5511 jocking . 2014-12-04 10:07:05  Előzmény:Simonyi Balázs: 57352

Valóban sok alkatrész kapható hozzá, de sokszor az sem elég. A legtöbb kapható cucc utángyártott, amiknek a 90%-a egy kalap kakit sem ér. Karosszériaelemeknél is sok esetben jobban megéri találni egy nem rozsdás bódét és arról levagdalni ami kell. Vagy nézni a német aukciós és egyéb oldalakat, néha még kerülnek elõ dolgok.

5510 Simonyi Balázs 2014-12-04 09:52:19  Előzmény:Bajáki Péter: 57350

ma alaposan átnéztem a gépet,hát bizony lesz vele sok munka.Fõleg a csomagtartó allja rozsdás nagyon,illetve a hátsó kerék ív és a lámpa közötti rész lyukas meg persze sok dolgot újrakell fényezni.Még az a jó hogy sok alkatrészt lehet hozzá kapni.Szerinted így is bele merjek vágni a felújításba?:)

5509 Pápai László 2014-12-04 09:12:07  Előzmény:Szarvas Pál: 57349

szerintem tegyél bele Trabant kapcsolót. Ha nem újonnan veszed, 2800-ért kapsz legalább 5 db-ot, és ha ezt a 20 évet kibírta a régi, 15-öt az is ki fog..Ha akarod lerelézheted,a kkor lemegy róla a nagy áram, de anélkül is bírja..a ladáé billenõkapcsolós, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jobban bírja, ráadásul faragni kell a helyét..

5508 Bajáki Péter 2014-12-04 00:30:25  Előzmény:Simonyi Balázs: 57345

Szia,

Én mindenképpen a gyárira szavazok. És legyen minõsített veterán. A 2012-es ([s]Öszi[/s]) Téli Találkozón láthattuk ezt a '79-es szépséget. Teljesen gyári, átalakítástól és megkopástól mentes, megõrzött autó. Gyári fényezés.

Mögötte egy '77-es Trabant látható. Az autó egy idõs pap tulajdonában volt. Õ is gyári, de kicsit üti-kopi, használt kocsi. Õ vele már többet kellene foglalkozni a kívánt minõsítés elérése érdekében.

[imgw]https://lh3.googleusercontent.com/-NzJuizKNM4o/UMPT4HddgzI/AAAAAAAAG3o/XtdNYbq1A30/w958-h539-no/2012-12-08%2B-%2BT%C3%A9li%2BTWK%2BTal%C3%A1lkoz%C3%B3%2B60.jpg[/imgw]
[i][center]'79-ben már mûanyag kupakos volt a Trabi, de a tulajdonosnak így jobban tetszik.[/center][/i]

További képek a [url=https://plus.google.com/photos/107908499157943711356/albums/5819727375055708657]galériában.[/url]

Mindkettõ 6 voltos. A sajátom is 6 voltos, teljesen élhetõ azzal az elektromos rendszerrel. Pöccre indul vele. Többhetes állás után pár tekerés után indul.

Ok: ha tudom, h. pár órán belül nem indulok el vele, szívatóval állítom le. Csak egyszerûen ráhúzom, és leáll. Aztán pedig úgy indítom, hogy szívató ki, és gázadás nélkül(!) kulcs elfordít. Amikor beindul, akkor adok neki gázt, ezzel egyidejûleg a szívatót félig visszatolom, majd teljesen. Ha kéri még a szívatót, vissza kihúzom.

Többhetes állás után az Omega koncert színpadi látványelemét túlszárnyaló füstfelhõ borítja a kocsi mögött lévõ utcarészt a szintetikus olaj ellenére, de ez a jelenség 50-100 méter megtétele után eltûnik. :-)

Ha bármi kérdésed van a gyáriassággal kapcsolatban, a veterán fórumban megtalálsz. Képet tudsz csatolni? (töltsd fel a képhost-ra, vagy a képfeltöltésre, és linkeld be.)

5507 Szarvas Pál 2014-12-03 21:53:55  Előzmény:Boa Balázs: 57344

Köszi a tippet, utána nézek.

Megkérdeztem a gyárit, 2800Ft.
Visziont még aakkor sem bízom benne, hogy tartós lesz, ha relén keresztül kapcsol, félek, hogy pusztán a forgatgatástól hamar tönkre megy.

Üdv.

5506 Szarvas Pál 2014-12-03 21:51:05

Sajnos az alapjárat hírtelen megszünését nem oldotta meg a biztosítéko átvizsgálása, megmozgatása, némelyik pucolása sem.

Sõt, egyre inkább úgy tûnik, hogy nem áramellátásból fakadó probléma, hanem vagy az alapjárat vezérlõ õrült meg, vagy valamilyen érzékelõ hibája, vagy jel hiánya, amiér idõnként nem ad alapjáratot a vezérlõ a szelepen keresztül.
Tegnaop lámpánál várakozva, álló helyzetben állt le hírtelen, meg sem moccant az autó, mikor meg totál rázós úton megyek, akkor pedig mûködik !:rolleyes:

Mikor megyek 90-el folyamatosan, akkor nagyon ritkán alszik ki az alapjárati kontroll LED, rendszerint mikor beérek a városba, akkor jelentekzik kis idõ mulva, de akkor akár többszõr is.

Az alapjárati vezérlõ honnan kapja a fordulatszám jelet ? :S

Üdv.

5505 Simonyi Balázs 2014-12-01 21:27:20  Előzmény:jocking .: 57346

Igen épp néztem a használtautó.hu-n ,a 100-ból 1db 79-es van fent és ígymár nemkérdés.Eredeti marad,igaz hogy lesz vele munka aztán veteránvizsga.

5504 jocking . 2014-12-01 19:40:48  Előzmény:Simonyi Balázs: 57345

Ilyen régi trabiból egyre kevesebb van. Egyértelmûen az a legjobb, ha eredeti állapotába van visszaállítva (esetleg veteránvizsga).

5503 Simonyi Balázs 2014-12-01 19:24:08

Üdv mindenkinek.A napokban vettem olcsón egy 1979-es Trabant 601-est ami 6 voltos és 58ezer km van benne..Az elsõ kérdésem hogy 12 voltos akksival lehet e valahogy üzemeltetni.Majd átlesz alakítva 12 voltosra de majd csak tavasszal állok neki.Illetve a másik kérdésem hogy melyik jó ötlet? Vissza állítani az eredeti állapotába?Õszintén szólva kicsit rozsdás :) vagy pedig csinálni belõle valami igényes tuning jármûvet.Gondoltam arra is hogy elektromosra kellene megcsinálni de az drága mulatság.

5502 Boa Balázs 2014-12-01 16:17:37  Előzmény:Szarvas Pál: 57343

Ha mindenképpen mást akarsz a gyári helyett, akkor Lada világításkapcsolót rakj bele, van belõle 2 és 3 állású is. Viszont akármelyik kapcsolót teszed bele, érdemes relézni.

5501 Szarvas Pál 2014-12-01 14:23:13

4T trabant világítás kapcsolóra tud valaki valamit mondani, melyik másik autó kapcsolójával lehetne helyettesíteni, mert az eredeti borzasztóan bóvli ?

Már régóta vacak volt a kapcsoló, a hétvégén teljesen szét ment.
Szétszedtük, kissé beégett, bele olvadt a mûanyagba a 30-as kapocs érintkezõ sávja.
Mondjuk mindíg is meleg volt, gondoltam már rá, hogy egy relével kellett volna bekötniük, és akkor nem a kapcsoló viszi a terhet, de akkor is nagyon gyenge, lötyöge szerjezet.

Most egy kétállású ködfényszóró piktogramu kapcsolóval és relével oldottam meg, de így a helyzetet nem tudom külön kapcsolni, csak egybe.
jnekem egy billenõ kapcsoló is akár, amilyen pl. a szellõztetõ kapcsoló, csak az nem jó, mert az átkapcsol, egyik, vagy másik pólus között, nem egyi és mindkettõ, ami ide kellene.

Üdv.

5500 Szarvas Pál 2014-12-01 14:17:51  Előzmény:jocking .: 57338

Igazad van, ez még nem jutott eszembe, pedig egyszerû !

Eddig az akku sarut húztam meg jobban, mert kicsit laza volt, aztán 3 napig nem jött elõ a probléma, de csak elõfordult megint már vagy kétszer.
Megpucolom az érintkezõket, meg hajtok a lemezen, ha túl lazán fogná a biztosítékot, meg azért a biztosítékokat is szemügyre veszem, térfált már meg olyan, ami látszólag teljesen ép volt, a szál rendben volt, csakhogy a szál oxidáció miatt nem érintkezett a kupakkal rendesen és nem vezetett, de idõbe telt, míg rájöttem, ho a hiba.

Üdv.

5499 Fekete Dániel 2014-11-29 09:02:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57340

KÖszi szépen

5498 Kacsándi Szabolcs 2014-11-28 18:56:21  Előzmény:Fekete Dániel: 57339

Alapesetben minden trabinak gyárilag így dõl a kereke.Az idõ múlásával fáradnak a rugók és ereszkedik a hátulja,de az eleje is.Esetedben már spirálrugók vannak beépítve.Ha nem ütötted sehova neki,akkor lehet a lengéscsillapítód hibás,lehet rugótörés,bár az ritka.Viszont nem különbözhet a kettõ.Mielõbb nézd meg a futómûvek állapotát,mert hajlamos a belsõ rohadásra a vezetõkar és bizony sok esetben eltörik.Lehet hogy a jónak tûnõ oldalon van a hiba.Ha megrohadt a futómû,akkor szép lassan elkezd repedni és megrogyik.Végig kell kopogtatni,és átnézni mindent.

5497 Fekete Dániel 2014-11-27 19:41:52

Üdv!

4T trabim jobb hátsó kereke egy kicsit különlegesen áll. Ahogy nézegettem a tuningolt autóknál, ott befele vannak megdöntve a kerekek mind a két oldalon, de az enyém esetében csak a jobbos dõl, de pont az ellenkezõ irányba(kifelé).

Mi lehet a probléma, aggódjak nagyon? MIt kellene megnézegetni?
Köszi a választ!

Dééé

5496 jocking . 2014-11-25 22:48:49  Előzmény:Szarvas Pál: 57337

Mozgasd meg a biztosítékokat is, nálam egyszer az volt a megoldás erre a problémára.

5495 Szarvas Pál 2014-11-25 21:47:33

Meg tudja e mondani valaki, hogy mivel lehet a gond, mikor azt teszi az autóm hogy városban egyszer csak elmegy az alapjárat, majd valamikor meg hírtelen visszajön ??

Készítettem a trabicsekbe egy kis motor diagnosztikai LED sort, azon látszik, hogy valamiért nem kap áramot az alapjárati mégnes szelep.
Megmozgattam a motortérben minden vezetéket, de nem ment el tõle az alapjárat, íg nem tûnik érintkezési hibának.

Több esetben tette ezt hoszabb út után a városban haladva.

Hibás lehet az alapjárati vezélrõ doboz ?

Vagy csak nem érzékeli valamiért a fordulatszámot ?

Üdv.

5494 Szarvas Pál 2014-11-25 21:41:56

Nekünk a szokásos 44Ah-ás akku volt korábban mindíg az autóban, de tavaly vettünk bele egy Varta 52Ahás,480A-es akkut (méret azonos)
Mivel a motort rendszeresn többször kellett indítani, az 44Ah-ásokból hamar fogyott az energia, illetve idõsebb korban már kevés volt az indító áramuk.
Azóta a motor is rendbe lett szedve és az akkuból sem fogy el sosem a szufla.

Üdv.

5493 Szarvas Pál 2014-11-25 21:38:02

A mi 4T-nkben mindössze 45ezer kilométer van.

Üdv.

5492 Kunyi Tamás 2014-11-25 17:54:04

Sziasztok!

Végre annyi évnyi várakozás után végre ismét bent áll az udvaromban saját 4T Trabantom :)
Alig 50.000 valós kilométerrel tényleg idõs gazdától vettem, garázsból. Szinte mesének hangzik. Persze az állapota nem makulátlan és magam is már a 3. gazdája vagyok, de ami miatt érdekes, az az, hogy olyan korai széria ez, amilyet még nem láttam soha. Képeket hamarosan közzéteszem, viszont addig is egy kis ízelítõ:
- lakatos még nem látta (nekem ez fontos, hogy még érintetlen)
- eredeti Weber karbival, amiben benne van az a bizonyos fûtõelem
- félkész ablakmosó tartály
- másmilyen biztonsági öv
- stb.

Üdv.

5491  Spityu 2014-11-05 23:31:04  Előzmény:Őry Gábor: 57332

1A az már eléggé kevés... nekem a leharcolt akksik is kb. 2-3-mal kezdenek töltõdni, késõbb persze ez lejjebb megy.

5490 Őry Gábor 2014-11-05 20:09:22  Előzmény: Spityu: 57331

Mellesleg: Ha az akksi nem veszi a töltést (a töltõ ampermérõje nem megy 1 amper fölé, vagy meg se mozdul), akkor az kakukk?

5489  Spityu 2014-11-05 19:29:41  Előzmény:Őry Gábor: 57330

Szerintem igen. A kezelési 38 Ah-t ír. Én évek óta mások által leselejtezett 5x Ah-sakat használok amúgy - a 4T-be is.

5488 Őry Gábor 2014-11-05 19:06:48

Szerintetek a 40 Ah-s akksi elég a 2Tbe?

5487 jocking . 2014-10-25 19:57:50  Előzmény:Puskás András: 57327

Amikor megveszed a lámpát, adnak hozzá egy szögletes keretet is, aminél fogva a golfba kell beépíteni. Errõl a keretrõl kell leszedni a lámpát (alighanem csavarok rögzítik hozzá, nem nagy szám).

A lámpabili peremérõl le kell szedni az összes kiálló lemezt meg rugós részt, ami az eredeti lámpát a helyén tartja és mozgatja.

Belepróbálod az új lámpát a "kiherélt" bilibe, és ahol kell, lyukat fúrsz a rögzítéseknek (3 lesz). A lyukakba aztán süllyesztett fejû csavart raksz, amit egy anyával fixálsz (így olyan lesz, mintha tõcsavarok állnának ki a lámpabilibõl).

Az egyes tõcsavarokra rakhatsz távtartónak nagyobb anyákat, amivel kicsit megbillentheted a lámpát, hogy ne vakítsa el a szembejövõt.

Ezeknek a síküveges lámpáknak általában kicsit nagyobb az átmérõje, mint az eredetieknek, ezért ha kicsit állítva teszed be, akkor valszeg nem fog rámenni a lámpakarika. Ilyenkor értelemszerûen vagy vágsz a lámpakarika belsõ peremérõl, vagy elhajlítod.

5486 Őry Gábor 2014-10-25 19:50:03  Előzmény:Cole Trickle: 57323

Küldtem egy levelet.

5485 Puskás András 2014-10-25 19:39:12

aha értem köszi, esetleg tudna valaki képet küldeni amin látszik hogy mennyire kell kivágni a kerete és hogy hogy fogatódik be az új foncsor

5484 jocking . 2014-10-25 09:42:15  Előzmény:Puskás András: 57325

Nem. Belezni kell a lámpatököt (a billentõ mechanizmust) és a fényszóró keretébõl is vágni kell.

5483 Puskás András 2014-10-25 08:22:10

Sziasztok
Olyan kérdésem volna hogy ilyen
http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=49&termek=10856
Golf 1 fényszrót átalakítás nélkül belehet-e szerelni trabiba?

5482 Sarkadi József 2014-10-23 11:20:04

Minap vettem egy Trabant 1.1 kombit és érdeklõdni szeretnék hogy miért nem mûködnek ezek:
-Irányjelzõ (egyik oldalra sem :S)
-Ablaktörlõ
-Fûtés kapcsoló világít de nem mûködik
mi lehet a probláma ?
válaszokat elõre is köszönöm

5481 Cole Trickle 2014-10-06 08:52:07

Sziasztok!

Mint kiderült '89-es Trabantomban megszakítós gyújtás van :eek: Ezt szeretném átalakítani elektronikusra, amihez a következõ alkatrsézeket szereztem be:
[url]https://www.dropbox.com/s/jpl0nxcchykazpd/IMG_20141001_085405.jpg?dl=0[/url]
A kérdésem az, hogy van-e valami fellelhetõ leírás ehhez, hogy hogyan kellene beszerelnem vagy van-e valaki bp-en aki meg tudná ezt oldani nekem (nyilván nem ingyen).

Köszi!

üdv.

5480 Varga Tibor 2014-10-04 18:00:48  Előzmény:Pápai László: 57321

1 ft-ot épp megér. :D De le sincs szedve.

5479 Pápai László 2014-10-01 09:07:03

Ha valakit érdekel esetleg tuning hengerfej:


http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/trabant_tuning_hengerfej_par_1_ft_1988606270.html?utm_source=vatera&utm_campaign=termekfigyelo&utm_medium=email




[i](Módosította Lutyo 2014.10.01. 11:07-kor)[/i]

5478 jocking . 2014-09-26 17:28:26  Előzmény:Balogh József: 57319

[url=http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/order7/SC2ZW20HPMQMT2DHP263GFD267PUUQTH0IRC035H67PMIA6FDPP67MJ27Z9995E0620J89ZJM9Z9MI00AH4CZKE5ELZGH4970TAD9K3I5Y209GJ3IQH9JAKQ83TFU7OD49HHHH07WA0094AT401HIA9HZZW4IA/page1]Itt[/url] szoktak lenni.:rolleyes:;)

5477 Balogh József 2014-09-26 16:50:13

Sziasztok nem tud valaki olcsón 1.1-es trabit eladót? Jó árban. Lehetõleg szabolcs megyében.

Üdv

5476 Pápai László 2014-09-23 06:05:35  Előzmény:Varga Tibor: 57316

Oké, köszi mégegyszer!

5475  Spityu 2014-09-22 20:41:37

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy 2T Trabantnál diagonál(Pneumant) gumi esetén mennyire kell komolyan venni az 5-7mm-es összetartást elöl? Terheletlenre írja ezt, ami azt jelenti, hogy az autó menetkész tömege utasok és csomagok nélkül, lábon állva? Nem fog ettõl nehézkessé válni a kormányzás, ill. jobban kopni kívül a gumi? A radiálra, úgy emlékszem, 0-2mm-t ír.

5474 Varga Tibor 2014-09-22 16:01:12  Előzmény:Pápai László: 57315

Mi használtuk elég sûrûn. A tárcsa simán jó, a szerkezet nem passzol tökéletesen, azt kell faragni.