Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5985  Spityu 2019-08-12 22:25:23  Előzmény: IL: 81016

Hát, teljesen ugyanolyat - gyárit - szerintem ne is keress. Mondjuk a 4T-men volt 1-2 olyan benzincső, ami szerintem gyári volt, és nagyon jól bírták, nem repedeztek. De ki tudja, mekkora szórás volt a gyártásban. Esetleg még megpróbálhatsz beszerezni - ha van - eredeti gyári VW benzincsöveket a motor környékére. Ha létezik kimondottan gyári, akkor valószínűleg ez jó minőségű.

5984  IL 2019-08-12 20:33:04

Spityu!
Találtam egy hasonlónak látszó üzemanyagcsövet, de úgy látom 6 mm-es nincs.

5983  Spityu 2019-06-21 21:53:48  Előzmény: IL: 80867

Hát, a webáruházakban nézz körül (Csapi Bt., Zsombicar, MLT autósbolt stb.). Ha nem találsz kimondottan 1.1-hez valót, akkor menj be normális hidraulika tömlők gyártásával foglalkozó boltba. Ha van a környékeden Hansa-flex, azt ajánlom, de más hidraulika bolt is jó lehet. Én náluk vettem 8-as és 6-os benzinálló gumicsövet (így kell kérni). Ez kívülről fekete szövettel van beszőve. Ez sem örök életű, de nekem ez vált be a legjobban. Főleg a Semperit után, ami szintén néhány hónap után szétrepedezett. Ha a bilincseid gyengék, akkor kimondottan benzincső bilincset kérjél a leginkább megfelelő méretben. Ezek sokkal körkörösebben szorítanak, mint az átlagos csőbilincs.
Van viszont egy olyan fémszövetes páncélcső, ami nem benzinálló, mégis egy csomóan viszik versenyautóba... na, azt nem ajánlom. Ezt az eladó mondta. :)

5982  IL 2019-06-20 21:14:49

Sziasztok!
Lehet-e valahol eredeti üzemanyag csöveket venni (Trabant 1.1-hez)? Én csak szilikonos üzemanyagcsövet kaptam, de ezeket évente cserélni kell, sajnos nem bírják tovább.

5981 Rell Miklós 2019-06-03 23:12:43  Előzmény: Spityu: 80838

Hát nálam az a helyzet, hogy nem én vizsgáztatom, hanem meghatalmazással a szerelő, aki felkészíti. Mindig is így csináltam. Szóval nem tudom, hol, ki kezdte a rövid számot használni, de a forgalmiban és a törzskönyvben a hosszú szám van. A vizsgáztató helyen már futott a szerelő egy kört, akkor adtak új papírt, hogy azt mutogassam a rendőrnek, de azon is a rövid szám van. Meg állítólag azzal biztatták, hogy a következőnél majd rendebe teszik. Csak az okmányirodában majd hogy magyarázom el nekik, hogy vagy 1 évet késtem a lakcímváltozással, mert már próbálkoztam, de akkor nem voltak hajlandók átírni? :D Na mindegy... akkor próbálom a hátralevő pár hónapot valahogy így végigvinni, és reménykedek, hogy legközelebb a jó alvázszámmal készül el. Amúgy ha jól emlékszem, nekem a második képedhez hasonló van, de mintha ott egy sorban lennének a nyomtatott, meg az ütött számok. Ja, és volt valakinek már hasonló kalandja, vagy én vagyok így egyedül?

5980  Spityu 2019-06-03 13:20:48  Előzmény:Rell Miklós: 80837

Őszintén szólva ez egy jó kérdés, és elég hülye helyzet. Megnéztem az egyik műszaki vizsgás papírjaimat. Ugyebár kell egy kérvény, miszerint vizsgáztatni akarod az autót, arra kell az aláírásod (ellenőrizd ezen is a számot, hogy jó-e, reméljük, az). Aztán megy vizsgálatra a kocsi, amiről kapsz környezetvédelmi és műszaki adatlapot, azon viszont csak a vizsgáztató aláírása + NKH plecsni van. Ha itt már rossz a szám, akkor a vizsgáztató a hibás, rájuk kell kenni. Ha már a kérvénynél rossz, akkor elképzelhető, hogy a te felelősséged is a rossz szám, de szerintem ekkor is rájuk lehet kenni. Oldják meg, írjanak új papírt. Nekem a Trabantnál, amikor elkészült, mivel a drapposszürke színt nem tudta már kiválasztani a vizsgáztató és helyette a fehéret volt kénytelen, nem fogadták el az okmányirodában a műszaki adatlapot, mert oda kellett volna még biggyesztenie záradékba a vizsgáztatónak, hogy színváltoztatást kér (vagy valami ilyesmit). Azt hittem, agyonütöm az okmányirodás ügyintézőt, holott nem ő volt a hibás. De a vizsgabiztos is fogta a fejét. Szó nélkül írt egy új adatlapot, kinyomtatta, és azzal már kiállították az új forgalmit az új műszaki érvényességgel (a régi betelt). Félelmetes. Visszatérve, legyen nálad a műszaki adatlap a kocsiban. Ha kérik, megmutatod. Jól értem, hogy a forgalmiban nem írtak át semmi számot? Ha igen, akkor szerintem következő műszakiig kibekkelheted így, és akkor majd mondd, hogy erre figyeljenek oda. Ideális esetben minden megy tovább, a régi mederben.
Amúgy, hirtelen azt találtam, hogy a nullszériánál még rövid számos volt: http://www.trabifan.info/kein_js/t11l/01/fahrgestnr_g.JPG
Ez később kiegészült: https://www.freiepresse.de/DYNIMG/55/58/3725558_HC.jpg
De igazából szerintem a hegesztett a lényeg. A plakett nem egy hivatalos valami ott. Persze, ez csak a forgalomba helyezésnél számít. Hosszú alvázszámos autóból láttam már több példát arra, hogy csak a végét, a változó részt írták be a papírba anno! Egy a lényeg, hogy utána azt a sémát kell követni, ami a papíron van.

5979 Rell Miklós 2019-06-03 12:42:57  Előzmény:Rell Miklós: 80836

Ja, az előbb lemaradt a kérdésem fele:
Megnéztem a kocsit, hogy most hogy is van ez a valóságban: Van ugye a plakett vagy mi, arra sorozatban rá van írva az első x számjegy+betű, majd beleütve az utolsó valahány szám, és ugyanez az utolsó valahány szám van az kaszniba is beleütve. Ugye így van ez jól gyárilag? Tehát valóban csak a hivatalok hülyesége a dolog, és nem az én kocsimban van a hiba?

5978 Rell Miklós 2019-06-03 11:44:54

Na... ma egy kicsit felbosszantottak... Kérdezném, hogy másnak is volt/van-e ilyen gondja... és hogy egyáltalán jól tudom-e a dolgokat!
Szóval vagy egy fél éve megállított a rendőr, igazoltat, és vagy fél óráig töprengtek a papírjaim felett, majd kisütötték, hogy nincs műszakim. Hazakísértek, és bemutattam a vizsgán készült papírokat, erre megnyugodtak, és azt mondták, hogy menjek be az okmányirodába és rendezzem el a dolgot. Bementem, és addig jutottam velük, hogy a rendszerük szerint nincs műszakim. A visszavittem oda, ahol felkészítették-levizsgáztatták, végül kiderült, hogy ők a rövid alvázszámmal csinálták a műszakit (az utolsó valahány számmal). Valamit állítólag varázsoltak, hogy most már minden rendben, és adtak egy újabb papírt, ha mégsem lenne rendben minden.
Nemrég megváltoztatták a házszámunkat, és most megvilágosodtam, hogy azt a forgalmiban is módosítani kéne. Elmentem az okmányirodába, de őszerintük nincs műszaki a kocsira, amikor a papírokat mutogatom, akkor meg új törzskönyvet akarnak csinálni az új alvázszámmal... magyarázom nekik, hogy mi van, de ők tehetetlenek... meg én is. Most mit csináljak? Van rá esély, hogy a következő műszakin ez rendbe legyen hozva, vagy egyszerűbb, ha felgyújtom a kocsit az összes doksijával együtt? :(

5977  Spityu 2019-05-12 00:59:30  Előzmény:Belák Gábor: 80821

Az ott 14-es menet, annyira azért nem reménytelen a meglazítása szerintem. Csak emiatt cserélni? Hát, nem tudom... lánghegesztővel meg kell melegíteni, aztán miután kihűlt, megpróbálni meglazítani. Nem feltétlenül kell vörös izzásig hevíteni, de van, amikor csak az segít. Ez akár kisebb átmérőjű meneteknél is működik, pl. ha össze van rohadva egy 6-os kötés, és lazításra csak elszakadna, akkor jó eséllyel segít, ha az ember megmelegíti.
Amúgy, bontó. De szerintem webáruházakban is kapható, jó eséllyel komplettre szerelve (2 gömbfejjel).

5976 Belák Gábor 2019-05-11 20:24:51

Szia
Köszönöm h írtál!
Arra gondolok ami a kormányművet köti össze a végén van a kormányösszekötő gömbfej.
Futóműbeállítást szeretnék új gömbfejeket kapott de a szerelő nem bírta meglazítani a csavart így csak bezekerte nem tud àllítani rajta így megkéne vennem a másik felét is. Lehet h már csak bontóba kapni ilyet.
Azt hiszem arra gondoltam amit irtál.
Ha hosszabb akkor nem egy forma.
Köszönöm.

5975  Spityu 2019-05-11 18:20:21  Előzmény:Belák Gábor: 80819

Szia!
A nyomtávrúdra gondolsz, ami a kormányműtől az irányítókarig megy? Ha igen, az emlékeim szerint eltér, az 1.1-esé hosszabb. Adott típuson belül a jobbos és a balos ugyanolyan hosszú. De egyik állításomra sem esküszöm meg.

5974 Belák Gábor 2019-05-11 17:21:05

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Egy olyan kérdésem van hogy a trabant 601-esnek és az 1.1-esnek a belső kormányösszekötő rúdja azonos-e?
A segitséget előre is köszönöm!
Gábor

5973 Kacsándi Szabolcs 2019-02-14 21:32:05  Előzmény:Pálla Tibor: 80657

Keress egy jó vágásra ítélt kasznit.Mostanában sokat hirdettek jófogáson is.Nem fogsz újat találni,de egy bontott is éppúgy jó.Kicsit kell javítani a szélén az nem gond,egy jó lakatosnak rutinmunka.

5972  Spityu 2019-02-12 21:52:25  Előzmény:Pálla Tibor: 80657

Németül Bodenblechnek hívják. 150-200 ezer forintnyi euró szokott lenni általában.

5971 Pálla Tibor 2019-02-12 21:22:03

Sajnos az egész,talppal lukasztható állapotú.A csomagtartó padlólemez megvan,azt tudtam venni.A donor padlótól én is ezért félek.Ha tudsz olyan német oldalt vagy helyet ahol tudok keresni,megköszönöm.Másképp marad a lemezzel pótlás.

5970  Spityu 2019-02-12 19:52:03  Előzmény:Pálla Tibor: 80655

Melyik része van elrohadva? Csomagtérhez biztosan árulnak. Komplett padlólemezt szerintem csak gyáriban lehet(ett) venni, de az még a németeknél is ritkaság számba megy. Keresni kell egy donor karosszériát, vagy sík lemezzel pótolni... arra fel kell készülni, hogy a szélek szinte minden esetben korrodáltak.

5969 Pálla Tibor 2019-02-12 17:18:57

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.Trabant 601 felújításába vagyok,taposólemezre lenne szükségem.Valaki tudna-e segíteni,hol tudnék szert tenni rá.Honnan és milyen úton-módon lehetne hozzájutni.
Köszönöm segítségeteket.

5968 Pintér Krisztián 2019-02-12 12:39:29

Sziasztok!

Kombi 89-es 2T-hez keresek első és hátsó lökhárítót. (fényezve lesz csak ne keljen sokat lakatolni), illetve kombi tetőt amelyik nincs kifúrva.
Nagyon köszönöm!

5967 Kiss Balázs 2019-01-30 14:25:08  Előzmény: Spityu: 80614

Köszönöm a megerősítést, marad a legyártás.

5966  Spityu 2019-01-30 10:28:26  Előzmény:Kiss Balázs: 80613

Szia!
A 4T-k egyértelműen kalaptartóval jöttek: http://voltegyszeregytrabant.blogspot.com/p/1-allapotfelmeres.html
A csomagtér alján a pótkerék és egyéb kellékek szintén el voltak különítve egy szövettel burkolt fatáblával, ami a kerékdobokon kialakított felfogatási pontokon volt rögzítve, annak segítségével volt nyitható. Úgy emlékszem, a kétüteműnél csak az alsó fedél volt. De ebben nem vagyok biztos sajnos. Egy olyan tippem lenne még, hogy a kétüteműnél a de Luxe példányok voltak csak kalaptartóval ellátva, emiatt valóban nem volt nálunk elérhető.
http://www.derzwickauer.de/trabant_50_p601.html
https://www.trabantteam-freital.de/extra/trabiprospekte/html/1985_601eruni/index.html

5965 Kiss Balázs 2019-01-30 09:29:02

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Universal érkezett-e Magyarországra hátsó kalaptartóval. Több német oldalon látom, hogy létezik, de úgy sejtem, ez csak a németeknek jutott. A mellékelt fotón látható kalaptartóra gondolok.
Nem tudom érdemes-e sóvárogni utána, hátha esetleg 4T-be érkezett, aztán találok egyszer, vagy érdemesebb megtervezni, legyártani?
Segítségeteket előre is köszönöm.

5964  Spityu 2018-12-12 18:54:27  Előzmény:hargitai tamás: 80518

Szia!
Szerintem leginkább sehogy. Ha van is gyári, jó eséllyel a szivacs rétege annak is szétporladt. Nincs gyakorlati tapasztalatom, de lehet, hogy a lefelé néző oldalát attól még vissza lehet ragasztani pl. PalmaTex-szel.
A másik lehetőség, hogy keresel egy kárpitost, aki autókat is csinál, és rábízod. Azért nem túl egyszerű felrakni úgy, hogy fenn is maradjon, szépen is álljon. Ha nem akarnék szórakozni vele, lebontanám, lepucolnám a maradékokat, amennyire csak lehet, és kárpitossal felragasztatnám. Nekik van mindenféle feszítőjük idomjaik, amikkel szépen meg lehet csinálni a dolgokat, na meg rutinjuk...

5963 hargitai tamás 2018-12-09 21:29:38

Üdv a csoportnak! 1.1 Trabanthoz hogy tudnék tetőkárpitot szerezni?

5962 Takács Gábor 2018-11-28 20:54:23  Előzmény:Csörögi Gábor: 80493

Ezeket töltsd le:
https://data.hu/get/11551101/kapcs4t.pdf
https://data.hu/get/11551102/kezeles4t.pdf
https://data.hu/get/11551103/javitas4t.pdf

5961 Csörögi Gábor 2018-11-10 11:03:06

Tudna-e valaki abban segíteni hogy küldeni lenne szíves Trabant 1.1 szerelési útmutatót akár díjazásért is.
Nem nyomtatott formátumban gondoltam, de ha van felesleges szívesen átveszem.

5960 Csörögi Gábor 2018-11-10 11:02:15

Karburátor gondjaim vannak a Trabant 1.1 el. Indítom, indul..majd le is áll. Ha gázt adok akkor lefullad. A karbit már szétszedtem, kitisztítottam. AC pumpa jó. Benzinszűrő új A benzin csövek is. Nyilván állítási probléma. Még új vagyok a szeren. Ezért azt kérdezném, ki mekkora kitekerésre állítja az egyes állító csavarokat a karbin?. Már csak a viszonyítás kedvéért. Tudom, változó,de mégis támpont lehet a próbálkozásokban. Köszi.

5959 Bán Martin 2018-11-05 18:07:54

Az én trabantom

5958  Spityu 2018-08-28 15:13:32

Sziasztok!
A mai nap folyamán, tankoláskor, a szomszédos kútoszlopnál várakozó úr filmszerepet ajánlott a Trabantomnak. Illetve egy további példányt is keres e célra. A filmről annyit tudok, hogy egy bankrablásról fog szólni, alapvetően humoros rövid film lesz, ha jól értettem és emlékszem. :) A forgatás helyszíne Pécs, bár ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Az autók főszereplők, nem csak díszletek lesznek. Amennyiben valaki kedvet kapott hozzá, az alábbi elérhetőségeken eléri a rendezőt:
Deák Zoltán
vodafone nyolcnyolcvanhat 2020
https://www.filminginpecs.com/

5957 Tóth László Péter 2018-07-12 22:13:11

Üdv! Köszönöm,hogy itt lehetek,tegnap óta újra Trabant tulajdonos lettem.
Keresek Sedan/Limusin csomagtartóajtót,és esetleg egy hátsó müanyag lökháritót.

5956 Nagy Ferenc 2018-03-05 15:39:00

Szia Zoli ! Itt felraktam egy képet,ott láthatsz rajta azt ami neked kell.Hivd a+4369918125876-so számomat .A címet megadom.Üdv Nagy Ferenc

5955 Varga Zoltán 2018-02-22 17:57:02

Üdv. mindenkinek!
Trabant 601-re valakinek esetleg nincs véletlenül eladó díszléce a tető szélére?

5954  Spityu 2018-01-28 20:35:46  Előzmény:fenyvesi erik: 80104

Sok szerencsét és még több pénzt. :) Szerintem a használtautón nézz szét, de készülj fel, hogy jelenleg nagy a hisztéria a típus körül, ezért az árak az egekben vannak. Sok bohóc vesz most Trabantot, de nem kell aggódni, lecseng ez is, és majd nyomott áron eladják szépen. Akkor lehet, hogy tudsz értelmes áron is találni valóban jó példányt, feltéve, ha a divatkellék kapott némi törődést is és nem lett teljesen leamortizálva. Most szerencse kell hozzá, hogy ilyet találj olcsón.

5953 fenyvesi erik 2018-01-27 23:40:16

Köszönöm hogy itt lehetek.Eladó Trabant 601-t keresek megvételre.Ami a lényeg:legyenek papírjai és járóképes legyen ja és csak 12 voltos érdekelne.Válaszokat előre is köszönöm.

5952 Kacsándi Szabolcs 2018-01-27 21:31:57  Előzmény: : 80101

Csapi Bt,Zsombicar,

5951   2018-01-27 12:43:20

sziasztok. érdeklődnék új alkatrészeket árul valaki 601 es trabanthoz? üdv Lali

5950  Spityu 2017-11-22 19:39:34  Előzmény:Őry Gábor: 80003

Még jó. Never say no to Trabi. :) https://www.youtube.com/watch?v=hElms3Jk1Ls

5949 Őry Gábor 2017-11-14 20:50:27  Előzmény: Spityu: 80002

Köszi, megoldódott. Trabika marad...

5948  Spityu 2017-11-14 19:57:13  Előzmény:Őry Gábor: 80000

Írj mail-t. Az új felületen nincs PM sajnos.

5947 Őry Gábor 2017-11-10 10:25:19

Sziasztok!

Akadt egy kis gondom a biztosítással. Lehet, hogy szegény Trabinak mennie kell... Tud valaki esetleg segíteni magánba?

5946 Frank Máté 2017-10-19 20:19:13

uhh, bocsi csak most olvastam, hogy az előbbi bejegyzésemnek nem itt lenne a helye, akkor át rakom oda , bocs mégegyszer

5945 Frank Máté 2017-10-19 20:17:45

Sziasztok!

Van egy kombi trabant 1.1-sem. Vasárnapra bedöglött a váltója, nem lehet vele váltani, teljesen benyomott kuplungnál egyből indul az autó, amugy könnyen indul. Ha már elindult,utána nehezen lehet tenni a többi sebességet. Én a kuplungra gyanakszom, talán nem emel ki, de laikus vagyok (abszolút).
Mi véleményetek?
Tudtok javasolni szerelőt, aki vállalkozna a javítására - akár cseréjére, akár a kuplung akár a váltót érinti, vagy mindkettőt - (az egész ország területe játszik), de amúgy Székesfehérvári vagyok. ?

Köszi a válaszokat.

5944  Spityu 2017-09-30 14:44:26  Előzmény:Javor Gergely: 79902

Igen, nem egy űrtechnika, a motor-váltón kívüli dolgokat egy józan paraszti ésszel rendelkező szerelő könyv nélkül is tudja javítani.

Egykezes zsírzót ajánlok, pl: http://pelkft.hu/termek/egykezes-standard-zsirzo/ De lehet, hogy drágábbat kellene venni. Nekem a legolcsóbb, piaci, néha nem nyomja a zsírt, de lehet, hogy csak rosszul levegőtlenítettem, azért. A könnyű töltés miatt célszerű olyat venni, amibe patronostól be lehet tolni a zsírt, két mozdulat a töltése. A fejet rá kell fogni a zsírzógombra, hogy ne menjen mellé a zsír, ezért célszerű az egykezes zsírzó, vagy kétkezesnél valaki, aki működteti a zsírzót, miközben fogod a fejet. https://www.youtube.com/watch?v=-aE3v8J-xfw Én úgy szoktam légteleníteni, hogy nem húzom rá teljesen a kupakot, hanem visszaengedem előtte a reteszt és így a dugattyú is nyomni fogja már a zsírt. Kifelé a menetnél. Egy kicsit kinyomatok, aztán meghúzom teljesen, ahogy a videón is. + a kupakon is van egy kis légtelenítő szelep, amit meg szoktam nyomkodni, de az nem sokat használt eddig. :)

Zsírnak LZS-2, EP2, ilyesmi teljesen jó. Lítiumos, véletlenül se kalciumos legyen. Az új típusú féltengely nem tudom, mennyire igényli a zsírzást, a régi azért kívánja. A többi dolog megegyezik: 2-2 függőcsapszegpersely, laprugót átkenni néha, vagy zsírspray-vel megfújni, kormánymű. A 3 zárat ősszel szoktam szilikonolajba mártott kulccsal megjáratni. A büdös életben nem fagynak be.

5943 Javor Gergely 2017-09-30 12:15:22  Előzmény: Spityu: 79899

Szia,

Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál. Ez egész jól hangzik. Ha főtengely beáll azzal nem tudok semmit csinálni. Amúgy se tudok autót szerelni, meg műhelyem sincs. Gondolom a motorgenerálon kívül a lehetséges hibák nagyobbik részét egy átlagos szerelő meg tudja csinálni (főleg olyan, aki CV2-est szerel vagy R4-est)... Az átnézést, kipróbálást mindenképpen megteszem otthon, de azért, ha valaki mond egy jó (megbízható) szerelőt az sokat segítene. Ami a tartalék alkatrészeket illeti, legalább viz és benzin pumpát nem kell vinnem:-) és látom a németeknél van egy oldal, ahol még felújított tuning motor is van:-) A zsírozó kapcsán a fő dolog, hogy nekem meg kell tanulnom használni, de majd kiokoskodom, csak van róla netes anyag (könyv, video). Szóval mégegszer köszi és bármi ötlet még jöhet.

5942  Spityu 2017-09-29 22:33:13  Előzmény:Javor Gergely: 79895

Szerelőt nem tudok. Ha átnézeted, akkor igen, lehet komolyabb hozzányúlás nélkül használni. Zsírozni persze attól még kell félévente legalább.
Át kell nézni az elektromosságot, minden működik-e rendben. A fékmunkahengereket, főfékhengert, működnek-e jól, nem szivárognak-e. Van-e elég fékpofavastagság. A motort meghallgatni, jó hangja-van-e. A váltónál szintén. A kerékcsapágyakat meghallgatni, nem búgnak-e. A kasztnit, nem rohad-e vészesen valahol. Ha minden jónak tűnik, menni vele itthon párszáz kilométert. Bár azt írod, családi autó, akkor ismert az előélete, meg hogy mikor mit csináltak vele. Így lehet sejteni, hogy be fog-e állni mondjuk a főtengely, mert mondjuk 10e km-rel ezelőtt belekerült egy felújított. :) Stb. Kérdezd meg, mikor mit csináltak vele, mi az előélete, írd meg, aztán mondunk rá valamit.
Nem árt, ha van kint némi pótalkatérszed. Pl. generátor, hengerfejtömítések, gyújtás alkatrészek. Biztosíték. Zsírzó. Hirtelen ennyi jut eszembe.

5941 Javor Gergely 2017-09-29 19:27:53

Sziasztok!

Franciaországban élek és lehetőségem lenne a családon belül megkapni egy Trabantot. 2T 1990es évjárat elég jó állapotban, napi használatból.
A kérdéseim:
Ha elindulás előtt átnézetem egy jó szerelővel és megcsináltatom ami esetleg megcsinálni való van, akkor lehet-e 1 - 2 évig komolyabb hiba nélkül használni egy trabit ( kb 5000 km).
Ha igen akkor tudtok-e megbízható szerelőt ajánlani Budapesten vagy a közelében (egyelőre ott van az autó).
Köszönöm a segítséget!
Gergő

5940  Spityu 2017-09-13 13:53:39  Előzmény:Hevér Tamás: 79867

Célszerű volna a Veterán topikban folytatni. Tudsz feltenni pár képet a kocsiról? Esetleg a kérdéses alkatrészekről a biztos beazonosítás érdekében? Ha 24 ezret futott és megkímélt, akkor jó eséllyel egy kiadós tisztítás elég neki. Már ha egységes a megjelenése az autónak. Üléshuzat mintha lenne nekem (sárga-fekete cikk-cakkos), index, lámpabura beszerezhető, kilincs úgyszintén.

5939 Hevér Tamás 2017-09-13 13:42:10

Sziasztok,
Én az ügyben gondoltam írok a fórumba, és kérem tanácsotokat, hogy abba arra az elhatározásra jutottam, nem engedhetem, hogy Nagymamám eladja (potom összegért) szép kis 1989-es bézs színű Trabantját, hanem úgy döntöttem rendberakom az autót, visszakapja régi fényét, sőt szeretnék majd rá OT rendszámot is és megtartani hosszabb távon. Az autóban egyébknt 24e km van mindössze és végig garázsban volt tartva, erősen megkíméve, hibátlan motorral.
Amiben a segítségeteket szeretném kérni, az az, hogy persze vannak rajta kisebb esztétikai hibák, index, lámpabúra repedés/mattulás, belső kilincsek közül az egyik cserélendő, első ülés kárpit vezető oldalon szintén... Ezek kapcsán érdekelne tudtok-e ajánlani ezen és ezekhez hasonló alkatrészekhez beszerzési forrást, illetve hogy kihez fordulhatnék felújítással kapcsolatos kérdésekkel szükség esetén?
Előre is nagyon köszönöm a visszajelzéseiteket!
Tamás

5938  Spityu 2017-09-06 20:01:23

Trabant hang: https://www.youtube.com/watch?v=C1Ga3w6Fcb4

5937 Liszkai Attila 2017-09-05 13:54:02

Sziasztok.
Meg tudná valaki mondani hogy trabant 1.1-ben hol találom a tolatólámpa kapcsolóját? Nem ég a tolatólámpám, izzót már cseréltem. Neten nem találok róla semmi infót. Esetleg egy kép a motortérről, jelölve a kapcsoló helye sokat segítene. Előre is köszi

5936 Szabó Tamás 2017-08-30 11:59:35  Előzmény:Liszkai Attila: 79723

nem lehetséges hogy az ablaktörlő motor tengelyén "ledarálódtak" a fogak? Igy elforog az ablaktörlő karban?