Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6031 Kacsándi Szabolcs 2020-01-22 21:55:03  Előzmény:Piret Endre: 81550

Azért amik előkerülnek a külalakján lehet látni miként tárolták,abból sok kiderül.Persze ez nem jelenti azt hogy anyagában is hozza azt amit kell.Nem véletlen mondták a hozzáértő felújítok,amikor versenymotorhoz csináltattuk a tengelyt,hogy komolyabb teljesítményt a gyári főtengely nem bírja,ezért kell erősített verzió,mert azt arra állítják össze.Persze hétköznapi használatban a gyári anyagokkal összeépített tengely messze jobb.Egyetlen felújított sem megy el 80-100 ezer km-t.A csapágyak teljesítménye valahogy manapság felére csökkent.vagy még annyi sem.Lehet nem esik szét,nem törik stb..,de csörögni fog az tuti,pedig mostanság már nagyon jó olajak vannak.Persze lehet kivétel,de egy felújítottról sem hallottam még hogy túlélt volna egy gyári élettartamot.Manapság meg már szinte senki,vagy egyáltalán senki sem megy annyit egy trabival,hogy ez kiderüljön.Kevés km-re meg egy átlagos jobb minőség megfelel ,nem kell hogy horror áron mérjék.Csak ne legyen sokadszorra felújítva.

6030 Piret Endre 2020-01-22 20:30:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81546

Tovább megyek: arra is látok lehetőséget, hogy a mostanra megmaradt gyári új cuccal is félrenyúlj. Egyrészt ki tudja, hogy annak idején honnan esett le az adott alkatrész, hogy el tudott bújni mostanáig. Például elektronikai alkatrészekkel volt olyan, hogy a legmagasabb minőség ment az iparba gyártáshoz, a második vonalat kapta a Gelka és általában a javítószolgálat, a maradék jutott kiskereskedelembe. Mostanra megállapíthatatlan, hogy melyikből származik egy adott darab. És akkor ehhez jön még a közben eltelt, alsó hangon három évtized, ki tudja hol, milyen körülmények között.

6029 jocking . 2020-01-22 19:54:53  Előzmény:Németh Pál: 81542

Ha jól sejtem a monogramból, a névben szerepel egy halfajta neve is. Érdekes dolgokat hirdet az orcakönyvön is, a kályhaezüst nagy barátja. :D

6028 Kacsándi Szabolcs 2020-01-22 19:36:27  Előzmény:Németh Pál: 81542

A legjobbnak kiáltott is hibázhat,illetve ott is kijöhet bármilyen anyaghiba.Azért mert nagyon drága nem biztos hogy jobb is,mint olcsóbb szintén jó minőségű másik főtengely.Szerintem újat egyik sem tud már mutatni.Valószínű mind ugyanazon csapágyakat teszik bele,azt amit a piacon gyártanak,hogy azt honnan szerzik passz.Sok a hamisítvány,de a márkásban is akad silány ,vagy hibás.Aki régóta újít fel az tudja hogy milyen hibák keletkeztek és igyekeztek orvosolni.Nyilván ezt nem mindenki tartja be,ezért kerülnek elő semmitérő produktumok.Lehet hogy ott már felárat fizetsz olyanért amit sosem fogsz tudni hogy mi képezi.A legfőbb elkövetett hiba hogy mindenféle ratyi állapotú tengely kerül felújításra ,ami ki tudja hol volt elötte és hányszor újították fel.Ezért azt sem tudni hogy az anyagminősége mennyire romlott le a rossz kezelés vagy erőltetés során.Mégis valamiből dolgozni kell,mert már azért elég kevés gyári alap van a piacon,így bárki hibázhat.Bárhova is küldöd csakis jó alapanyagot küldj,azzal a legkevesebb a baj,de azért még az is lehet hibás.Gyári újban is akadt!
Szimeringes csapágyat nem kapni a piacon már ,ezért a hengergörgőst lecserélik.Amik vannak azokat felköszörülik és felújítják ,de az már nem feltétlen lesz tartós.Ezért kerül fel új csapágy és ahhoz már labirintos tömítés párosul,illetve másik ékszíjtárcsa.Régi típusú tengelyt úgy tudom nem tudnak az új típusúra felújítani,valahol ezt hallottam.Talán csak ez az egy csapágy kivétel.Viszont talán még az elképzelhető hogy visszaköszörülik és ráteszik az átmeneti labirintos tömítést,amit a régi tengelyekhez adtak a szimering kiváltására,de kisebb átalakítással jár.
Ha esetleg nem felel meg a tengely,akkor jelezd,nekem még vannak gyári bontatlan főtengelyeim,régi típusú.Felújításra alkalmas.

6027  Spityu 2020-01-22 18:58:18  Előzmény:Németh Pál: 81544

Nem kell tartani, csak a pénzt nem szabad sajnálni a JÓ minőségű dolgokra. Ha drágának is találnád a felújítást elsőre, később nem fogod bánni, amikor más kéthetente generálozza, te meg csak elfordítod a kulcsot és mész a kocsival...

6026 Németh Pál 2020-01-22 18:49:42  Előzmény: Spityu: 81543

Azt mondta,hogy csak olyan főtengely újít fel ami még nem volt bántva,árat csak akkor tud mondani ha látta a főtengelyt.
a csapágy kérdést még nem tudom,de ha elküldöm neki akkor egyeztetek róla,Én szeretném meghagyni szimeringesre,nem szeretném,hogy sírjon a labirin,és az Én időmbe már nem szeretnék a motorhoz nyúlni,igyis a 38 év alatt még nem volt szétszedve,ahhoz képest most most már kétszer szedtem szét,az egész felújításbol ettől a motorfelújítástól tartottam a legjobban,sajnos be is jött,

6025  Spityu 2020-01-22 18:32:52  Előzmény:Németh Pál: 81542

Igazából nem muszáj átalakítani labirintosra, ha nem akarod. De ha mégis, akkor csak gyári labirintot tetess fel, azért lehet még szerezni. Nem úgy értették, hogy a hengergörgős csapágyakat kicserélik golyósra középen?
Ha szimmeringesre szeretnéd meghagyni, akkor a KTT árul vitonból készültet, megfelelő méretben. Az örök meg egy nap, de a sima gyári szimmering is sokáig bírja. Amúgy a labirinttal nem szokott gond lenni, max. az utángyártottnál, hogy elkezd, sírni mint az állat.
Az említett eladó hirdetéseit láttam már sokszor. Én úgy tudom (azt hallottam róla), hogy alapvetően jó minőségűek a cuccai. Valószínűleg elnéztek valamit a tényleges kivitelezők. De Nyitraiban nem fogsz csalódni, róla csak nagyon jót hallottam. Árat mondott?

6024 Németh Pál 2020-01-22 18:25:33  Előzmény: Spityu: 81541

Sziasztok!
Jelen pillanatban ott tartok,hogy visszakaptam a pénzem és a főtengelyem,az Úri ember a jófogáson hirdet (H S)-nak hívják,
Ő az állítja,hogy nem Ő újítja fel a főtengely,természetes a hirdetésből ez nem derül ki és nagyon szép képek vannak felrakva a hirdetéshez.
Beszéltem Nyitrai Tiborral azt mondta,hogy válalják,de labirintosra alakítják át.mit szóltok hozzá?
Most már jó lenne valakit találni,aki megbízható és precíz munkát végez,véleményem szerint ma Magyarországon ez nagyon nehéz,mert ahogy észrevettem,silány munkáért sok pénzt kérnek.

6023  Spityu 2020-01-20 20:27:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81540

Igen, én is kíváncsi vagyok rá, legalább város, vagy monogram szintjén. Vannak tippjeim. Illetve így segíthetünk, hogy az egy egyszeri rossz munkájuk volt-e vagy sem. Pl. Mihályfinál többen csináltattak tengelyt, általában jó eredménnyel. Nekem úgy küldték vissza, hogy a belső sonkákon lafogtak az ellensúlyok, úgy rendesen. Nem szegecselték össze normálisan. Az ékszíjnál meg hiányzott a stift belül. Visszaküldtem, szó nélkül orvosolták és jó lett a végeredmény. Ez azt gondolom, nem egy nagy hiba, szimplán szétszórtak voltak. A végeredmény jó lett.
És persze azt is megírhatnád majd, hogy végül hova vitted és milyen lett.

6022 Kacsándi Szabolcs 2020-01-20 19:47:33  Előzmény:Németh Pál: 81536

Azért írhatnál körvonalakban,hogy honnan vetted.Mások is okuljanak belőle.Úgy vettem észre hogy nagyon sokan kezdtek felújítani.Én mondjuk egy helyről szoktam rendelni,már lassan 20 éve.Verseny célra is készültek tengelyek és hibamentesen működtek.Nekem nem volt gondom vele,lehet másnak igen.Én akkor is meg vagyok elégedve a munkával amit csinált,és mindig azt kaptam,amit kértem a felújításkor.

6021 Németh Pál 2020-01-19 19:29:42

Köszönöm!
Holnap velveszem velük a kapcsolatot.

6020  Spityu 2020-01-19 19:11:02  Előzmény:Németh Pál: 81536

Mihályfi, Erdei, Nyitrai. Árban és minőségben emelkedő sorrendben saját és mások tapasztalatai alapján.

http://mihalyfimuhely.uw.hu/

Nyitrai Tibor
4481 Nyíregyháza-Sóstóhegy, Kemecsei út.
Tel.: 42/476-040

6019 Németh Pál 2020-01-19 18:44:37

Tisztelt márkatársak!
Eddig nem írtam,mert azt hittem,hogy erre az időre kész lessz a trabi,és ahogy igértem teszek fel róla fényképet,de tévedtem,előző levelemben a motor hibáról érdeklődtem,meg lett a hiba, elnyírta a ledkerék felöli éket és elforgott nagy fordulaton.
Gondoltam"Én kis naiv"ha már szét lett szedve a motor kicserélem a főtengelyt mert nagyon hangos és csapágyas volt(6v).
Nevet nem írok rendeltem főtengelyt egy Úriembertől,meg is kaptam a cseredarabot vissza küldtem,tegnap össze lett rakva a motor de 10 perc alapjárat után az egyes henger alsó hajtókar csapágyas lett.
Közöltem az eladóval,aki elösször kézségesen mondta,hogy kicseréli,mikor kértem,hogy jobban figyeljenek a munka minőségére,jött a kioktatás,hogy miért a legolcsóbbat vettem miért nem drágábbat mert Ö tud 90-300E ft-ig.
Na ez kiverte a biztit,mivel ha nem hirdeti honnan tudjam,hogy milyen fötengelyei vannak.
Elgondolkodtam,hogy visza kérem a pénzem és a főtengelyem,
Esetleg tudtok megbízható szakembert(név,tel)nagyon megköszönném!!!!!

6018 Pajer Thomas 2020-01-07 10:32:01  Előzmény: Spityu: 81489

Köszi! Ez engem is érdekelt! Üdv. T

6017 Perjési Gábor 2020-01-04 21:13:52

Kedves klubtarsak! 4t trabant motorháztetőt keresnék. Vas megyében leginkább. Akinek van eladó kérem jelezzen.

6016 Dobány Sándor 2019-12-31 18:56:43  Előzmény: Spityu: 81489

Köszönöm a részletes válaszodat. Boldog új évet kívánok ! :)

6015  Spityu 2019-12-31 17:53:51  Előzmény:Dobány Sándor: 81488

Ha rendszeresen használatban van a kocsi - értsd: a karburátorban nem áll sokat ugyanaz a benzin adag - akkor simán jó a 95-ös is. Ha ritkán van használva, esetleg 1-2 hónapot áll is néha, akkor meg eleve nem megterhelő 100-ast tankolni. Azzal nem lesz probléma, ugyanis annál a kötelező bioetanol egyéb, szintén megújuló energiahordozóval van helyettesítve, amit többek között a korróziós veszélyek miatt kísérleteztek ki. Én OMV 100-at tankolok egyébként. Évi 500-1000 km futásteljesítmény mellett, maximum 1 hónapos állásokkal.
Amúgy, igen, érdemes foglalkozni a kérdéssel. A 95-ösben lévő etanol is képes korrodálni az alumíniumot pl., ami a Trabant esetében leginkább a benzincsapra, a karburátorra jelent veszélyt.

6014 Dobány Sándor 2019-12-31 16:15:48

Üdv. Mindenkinek!
Úgy 25 évig vezettem 2 ütemű Trabantot, sokat javítgattam, bütyköltem, de ma már nem teszem, Azonban anyósom, aki 83 éves, és vezeti is rövidebb távon még mindig, az ő nevében szeretném kérdezni, hogy érdemes-e foglalkozni a benzinben történő etanol-tartalom növekedéssel a Trabant esetében ? Idáig is volt már benne etanol, ez a növelés számít-e valamit ? A típuslistákban akadnak régebbi autók, pl. a Skoda Favorit, Felicia, amikbe nem ajánlják, de a Trabant ,már nem szerepel a listákban.

6013 Németh Pál 2019-12-28 18:50:19

Köszönöm a tanácsokat,szétszedtem a motort ,de eddig semmi rendellenességet nem tapasztaltam,a szimeringek jók(1983 6v-os trabi)a vezérlőtárcsák és a rugók rendbe,most egyenlőre jegelem a dolgot mivel holnap elutazunk 4 napra.
Úgy döntöttem a főtengelyt kicserélem,hamár szétszedtem a blokkot.
Majd januárban jelenkezem,hogy mit sikerült csinélni.
Különben egy teljes felújításon esett át a trabi,most rakom össze,még szerencse,hogy ráindítottam a motorra és nem a végén derült volna ki a hiba.
Nagyon nem szeretném az eredetiséget bántani,csak pár kiegészítőt szerelek rá,ködlámpák,tolató lámpa.
Majd januárban teszek fel róla képeket4
Addig is köszönöm a segítséget!!!
Boldog Új Évet Kívánok!!!!

6012 Kacsándi Szabolcs 2019-12-28 14:48:20  Előzmény:Németh Pál: 81479

Labirintos vagy szimeringes a főtengely?Jártam úgy hogy az ékszíjtárcsa felőli szimering rugója szétugrott,persze ez nem látszott,minden vadi új.Lehetett megint szétszedni és kicserélni.Ilyenkor egyhengerezik,elégetni nem tudja az üzemanyagot csak úszik a benzinben.
Mindkét forgattyúsház félben állt a benzin vagy csak az egyikben?Ha mindkettőben akkor karburátorral lesz gond.Állíts rajta újra,főként az úszószintet lődd be jól.Fúrással nem lehet gond.Kúpos dugattyú miatt amúgy is változik a hézag.Ennyire nem lehet egy fúrást elrontani,hogy attól ne menjen,az fura lenne.Versenyautónál volt hogy egy tizedes illesztés kellett,de úgy is ment,igaz ott a hengerfej variálva lett.De ha belegondolsz,hogy egy agyonkopott motor,vékonyra kopott gyűrűkkel vállas hengerrel is még megy amíg nem lesz mechanikai sérülés,akkor ennek simán mennie kellene.Ha viszont úgy érzed hogy nem százas akkor vidd vissza a műhelybe ,ahol fúrták és méress rá az illesztésre.Tehetnél fel képeket hogy lássuk hogy is néz ki,amit leírtál.

6011  Spityu 2019-12-28 10:08:11  Előzmény:Németh Pál: 81479

Őszintén szólva gondoltam arra, hogy nem tud elősűríteni, emiatt a végnyomás is kevesebb lesz, bár nehéz elhinni, hogy ez okozza. A hengerfejtömítés tutira jó, nem ott megy el a nyomás? A 0,03 századot 3 századnak kell érteni, ugye? A 0,1 tizedet pedig 1 tizednek. Ha felülről méred, ott simán bemehet az első gyűrűig a tizedes, ugyanis ott sokkal kisebbre van esztergálva a dugattyú. Ha nem tudod elvinni megméretni, akkor alulról mérjed, a dugattyú szoknyájánál, a csapszegre merőlegesen. A vezérlőtárcsák szépen felfekszenek? Mennyire állt a benzin a blokkban? Nem lehet, hogy a karbi túlfolyójánál valami eltömődés van? Olaj maradék vagy ténylegesen benzin volt? előbbiből minden blokknál van valamennyi teljesen üzemszerű. Utóbbiból már nem szabadna lennie.

6010 Németh Pál 2019-12-28 07:33:24

Köszönöm a válaszokat!
A motort szétszedtem,nincs gyürű törés,de a forgattyus házban állt a benzin,
Utánna olvastam,német videókat néztem és azt mondják,hogy az illesztési hézag a dugattyu és a henger fala közt 0,03 század,
na az enyémnél a 0.1 tizedes hézagmérő simán bemegy.
Szerintetek nem a fúrással van a gond? Szerintem nem tud elősüríteni.
Kérlek erősítsetek meg ebben ha jól gondolkodom.
A szimeringek újak tömítenek,tömítések jók,vezérlö tárcsa új,rugók újak.
Természetes a mérések házi körulmények közt értendők,de szerintem megfelelő műszerrel még nagyobbak lennének az eltérések,

6009 Kacsándi Szabolcs 2019-12-27 18:36:39  Előzmény:Németh Pál: 81476

Ne is próbálkozz az indítással .Azonnali szétszedés.Te raktad össze a motort?Ha igen akkor magad is szedd szét hogy feltárd hibát.Úgy könnyebb kideríteni hogy te hibáztál vagy anyaghiba van.Lehet hogy eltörtek a gyűrűk,fúrás után kicsit le kell gömbölyíteni finom reszelővel vagy levegős kis köszörűvel a henger ablakait.Azokban hajlamos elakadni a gyűrű amíg friss a fúrás.Utána is de ilyenkor még jobban nekifeszül a hengerfalnak a gyűrű és ezért elakadhat.Utána jön a törés ,sérülés.Húzd le azt a hengert amiben semmi nyomás vagy kevés van.Aztán kiderül.Mondjuk a gyűrűtörés nem szokott felpörgést okozni,azt többnyire fals levegő okozza.Vagy lelazult a henger vagy egyéb hiba lesz.Tudsz tegyél fel képet az eredményről,segítünk amiben lehet.

6008  Spityu 2019-12-27 09:23:08  Előzmény:Németh Pál: 81476

Szerintem egy jó motorét nehéz volna befogni. Önts bele egy kis olajat, hogy tömítsen a gyűrűknél és próbáld újra. A dugattyú-henger illesztése dugattyútól függően 2-5 század jellemzően, kb. a csapaszeg magasságában mérve a szoknyán. Javaslom, olvasd végig az utolsó 1-2 hónapot a Veterán topikban. De kérdezz nyugodtan, ha valami nem világos még.

6007 Németh Pál 2019-12-27 07:31:50

Kedves Klub Tagok!
Elöször is Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek!
Új vagyok az oldalon,és szeretnék tanácsokat kérni tőletek trabi felújításával kapcsolatban.
Nekiláttam egy 1983-as 6v-os trabant motor felújításának,főtengely felújítás,henger fúrás,vezérlőtárcsák cseréje.
Olyan problémám van,hogy a motor pár km-en kilett próbálva összerakás után,működött,közben szétlett szedve teljes festés miatt.most rakom össze,gontoltam elindítom a motort,mikor visszakerült a helyére,el is idult de egy idő mulva felpörög és leáll.
Ismét indítottam elindult alapjáraton megy de gázadáskor fepörög és leáll.Karbulátort szétszedtem,tisztítottam,gyújtást ellenőríztem,gyertyát cseréltem,de nem jó.Észrevettem,hogy nagyon könnyen pörget az önindító,kivettem a gyertyákat és indítózás közben befogtam a gyertyanyílást,simán be tudtam fogni,ez így jó?
Ha tudtok segíteni kérlek írjatok!
Mennyi a dugattyu illesztése a hengernél,és a gyűrű hézag?
Segitségeteket előre is köszönöm!

6006  Spityu 2019-12-12 11:11:13  Előzmény:Pflanczer Ferenc: 81370

Semmi gond, a legjobb helyre került így! :D BÚÉK!

6005 Pflanczer Ferenc 2019-12-12 10:05:45  Előzmény: Spityu: 81359

Kedves Klub Tagok !
Mindenkitől bocsánatot kérek, valóban rossz telefonszámot adtunk meg.
A 70-es helyett, 30-ast.
Ennek ellenére, egy fiatalember felhívott, és tegnap (12.11.-én) el is vitte a főtengelyt.
Tehát, az alábbi hirdetés érvényét vesztette.

,,Van egy 601-es Trabanthoz, 1 db. Komplett, Eredeti, Gyári NDK-s főtengelyem !
KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN !
Szeretném eladni ! (Csak komoly érdeklődők hívjanak.),,

Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok !
Pflanczer Ferenc
+36703195860

6004  Spityu 2019-12-10 18:15:16  Előzmény:Pflanczer Ferenc: 81358

A jófogáson rossz telefonszám van megadva és egy vélhetően ittas úr jelentkezik be rajta. :)

6003 Pflanczer Ferenc 2019-12-10 13:27:37

Kedves Klub Tagok !
Van egy 601-es Trabanthoz, 1 db. Komplett, Eredeti, Gyári NDK-s főtengelyem !
KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN !
Szeretném eladni ! (Csak komoly érdeklődők hívjanak.)
Pflanczer Ferenc
+36703195860

6002 Pajer Thomas 2019-12-10 09:29:18  Előzmény:Liszkai Attila: 81186

Helló! Nekem is küldhetsz és írd meg, mely oldalak nincsenek még meg. Üdv.

6001 Tánczos Miklós  2019-12-02 09:20:44

Köszönöm a felvételt.

6000 Vida Péter 2019-11-29 21:59:41

Köszönöm!

5999 Pajer Thomas 2019-11-29 09:58:51  Előzmény:Vida Péter: 81312

Szia! Itt van pár kép:
http://pf31.pappenforum.de/thread/25432-trabant-1-1n-umbau-auf-1-3-digifant/

5998 Vida Péter 2019-11-29 04:48:24

Sziasztok! Tavasszal nagy projektbe kezdenék, egy 91-es 1.1 Trabim van kilakatolva lefényezve stb.A projekt az 1.3-mas Waresz motor lenne tudtommal belemegy gond nélkül csak egy bakot kell átcsatolni, kérdésem az lenne hogy tapasztalok milyen lett tőle Trabi érezhetően változik? Nyilván a későbbiekben szeretnék rá egy normálisabb karbit tudtok ajánlani valamit rá?Utolsó kérdésem most a hátsó futómű terpesztést próbálgatom esetleg valakinek van rajz a pogácsáról valamint arról mi lenne az ideális nem baj ha feltűnő szeretném legyártani hozzá. Előre is köszönöm! És bocsi a kérdés halmazért! Szép estét!

5997 Valló Tamás  2019-11-21 19:12:40  Előzmény: Spityu: 81280

Rendben, köszönöm.

5996  Spityu 2019-11-21 14:53:35  Előzmény:Valló Tamás : 81279

Sajna én nem vagyok arra ismerős. Keresd a klubelnököt, ő szerintem tud tippet adni.

5995 Valló Tamás  2019-11-21 14:50:20  Előzmény: Spityu: 81278

Tudsz javasolni hozzáértő szerelőt Törökbálint vonzáskörzetében?
Köszönöm a segítségedet.

5994  Spityu 2019-11-21 14:47:36  Előzmény:Valló Tamás : 81277

Az ablaktörlőt nem fogják tesztelgetni szerintem... A kipufogót lehet, hogy érdemes volna cserélned, amúgy is. Persze azért meg kéne nézni a futóművet, a szilentek, függőcsapszegek stb. nincsenek-e megkopva. A kerékcsapágyakat, nem kotyognak-e. A fékek rendesen és szimmetrikusan fognak-e. A világítás is legyen rendben. Átrohadt rozsdásodás se legyen a karosszérián. Kb. ezek a hibák szoktak előjönni egy Trabantnál, ami elkaszálást vonhat maga után. De simán oda is mehetsz egy vizsgaállomásra, aztán megkérdezheted, hogy mi fér bele. :)

5993 Valló Tamás  2019-11-21 14:34:57  Előzmény: Spityu: 81276

A kipufogó egyik helyen szerintem lyukas, illetve az egyik ablaktörlő működik csak jól. Ezen kívül nem tudok más hibáról.

5992  Spityu 2019-11-21 12:42:41  Előzmény:Valló Tamás : 81275

Szia! Bármely vizsgaállomáson. Vagy vannak bizonyos hibái, amiket jó volna ha elnéznének?

5991 Valló Tamás  2019-11-21 12:34:43

Sziasztok, új tag vagyok a csoportban. A napokban vásároltam egy 89-es kétüteműt aminek a napokban jár le a műszaki vizsgája. Törökbálinton lakom, ehhez közel hol tudom vizsgáztatni? :)

5990 Liszkai Attila 2019-11-20 17:44:04  Előzmény: Spityu: 81243

Szia.
Most majd jönnek a hosszú téli esték, korai sötétedéssel... :-))

5989  Spityu 2019-11-17 21:31:46  Előzmény:Bartus Bence: 81239

Ismerni a motor előéletét? Hogyan romlott el? Vagy így került hozzád? Lehet akár a vezérlőtárcsa hibája is. Kellene mérni egy kompressziót a hengereken. Full gázzal sem indul be, ill. úgy sem húz? Esetleg még a kipufogórendszer is el lehet kokszosodva. A H1-1-es karbi beállításáról a Barkács szakkör topikban volt szó április 10-én.

5988  Spityu 2019-11-17 21:27:46  Előzmény:Liszkai Attila: 81186

Szia!

Én láttam az anyagot, amit készítettél. Időm persze nem volt azóta sem, hogy kipótoljam a hiányosságokat. :( Nincs elfelejtve, csak kéne rá 1-2 szabad délután, hogy végignézzem és pótoljam a kérdéses részeket.

5987 Bartus Bence 2019-11-17 11:55:09

Üdv! Trabant 601 Gyújtás belálitás belet álitva de valamiért a második henger nem megy szikra meg va már próbáltam trafót cseréltem de úgyan az a tünet előgyújtás jó megszakitó hézagok is jók. másik 28H1-1 Karburátor beálitásban is segitség kellene mit hogyan merre álitsak ? Köszönöm hogy itt lehetek :)

5986 Liszkai Attila 2019-11-04 16:58:54

Sziasztok!
A nyáron már kértem segítséget a facebookon az összes általam ismert trabantos oldalon, de csekély volt az érdeklődés, 3-4 igéretet kaptam, ami sajnos csak igéret maradt. Hátha itt több szerencsém lesz. Bemásolom a szöveget amit a facebookon is megosztottam, és ami a következő:

"Kedves trabantos társak!
Féléves munkám eredményeként elkészült a négyütemű Trabant alkatrész katalógus robbantott ábráinak a fordítása.
Keresem azokat az emberkéket, akik jártasak a Trabant szerelésben, ránézve egy ábrára meg tudják nevezni az alkatrészeket, illetve keresem azokat az emberkéket is, akik a műszaki német és angol nyelvben jártasak. Mert ugyan lefordítottam az ábrák szövegeit, de sem az alkatrészismeretem, sem a műszaki nyelvismeretem nem teljes ahhoz, hogy teljesen hibátlan legyen a munkám.
Nagy segítségemre volt a Trabant 601 alkatrész katalógusa, ami megjelent magyar nyelven, és mivel rengeteg alkatrész és szerkezeti elem megegyezik a két típusban, így azokat csak másolnom kellett. Így a 79 ábrából csak 30 ábra leírást kell átnézni, javítani.
Legyen ez egy közös trabantos munka, hogy utána a hibátlan munkát közkincsé tehessük, mint egy hiánypótlást. Nagy segítség lehetne kezdő trabantosoknak, (mint amilyen én is lennék)
Aki érez magában annyi késztetést és ambíciót, hogy 1-1 ábrát átnézzen és kijavítson, az kérem jelentkezzen nálam, és rendelkezésére bocsátom a nyersanyagot, amivel én is dolgoztam.
Elérhetőség: liszkaiattila@gmail.com"

Szóval aki tud segítsen! Előre is köszönöm szépen.

5985  Spityu 2019-08-12 22:25:23  Előzmény: IL: 81016

Hát, teljesen ugyanolyat - gyárit - szerintem ne is keress. Mondjuk a 4T-men volt 1-2 olyan benzincső, ami szerintem gyári volt, és nagyon jól bírták, nem repedeztek. De ki tudja, mekkora szórás volt a gyártásban. Esetleg még megpróbálhatsz beszerezni - ha van - eredeti gyári VW benzincsöveket a motor környékére. Ha létezik kimondottan gyári, akkor valószínűleg ez jó minőségű.

5984  IL 2019-08-12 20:33:04

Spityu!
Találtam egy hasonlónak látszó üzemanyagcsövet, de úgy látom 6 mm-es nincs.

5983  Spityu 2019-06-21 21:53:48  Előzmény: IL: 80867

Hát, a webáruházakban nézz körül (Csapi Bt., Zsombicar, MLT autósbolt stb.). Ha nem találsz kimondottan 1.1-hez valót, akkor menj be normális hidraulika tömlők gyártásával foglalkozó boltba. Ha van a környékeden Hansa-flex, azt ajánlom, de más hidraulika bolt is jó lehet. Én náluk vettem 8-as és 6-os benzinálló gumicsövet (így kell kérni). Ez kívülről fekete szövettel van beszőve. Ez sem örök életű, de nekem ez vált be a legjobban. Főleg a Semperit után, ami szintén néhány hónap után szétrepedezett. Ha a bilincseid gyengék, akkor kimondottan benzincső bilincset kérjél a leginkább megfelelő méretben. Ezek sokkal körkörösebben szorítanak, mint az átlagos csőbilincs.
Van viszont egy olyan fémszövetes páncélcső, ami nem benzinálló, mégis egy csomóan viszik versenyautóba... na, azt nem ajánlom. Ezt az eladó mondta. :)

5982  IL 2019-06-20 21:14:49

Sziasztok!
Lehet-e valahol eredeti üzemanyag csöveket venni (Trabant 1.1-hez)? Én csak szilikonos üzemanyagcsövet kaptam, de ezeket évente cserélni kell, sajnos nem bírják tovább.