Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6102  Spityu 2020-09-27 20:29:33

https://wt-fundus.de/shop/bruecke-rechts-trabant/

Látott valaki már ilyet Trabanton? P601-nek írja. Az autótechnikás katalógus felsorolás szintjén tartalmazza, de a rajzon nincs jelölve. "Oldalfal híd bal". Valami merevítő lehet valamelyik oszlopnál?

6101 Őry Gábor 2020-09-27 12:37:23  Előzmény: Spityu: 81972

Ja, barna.

6100  Spityu 2020-09-26 20:57:12  Előzmény:Őry Gábor: 81971

A tiéd már barna kárpitos, ugye? Sajnos arra nincs tippem. Szürkére talán a hangfalkárpit hasonlít a legjobban, de az is inkább úgy volna jó, ha lenne alatt valami erősebb anyag. A vastag, puha szőnyegekre viszont van utángyártás, jófogáson hirdetik. A gyárihoz nagyon hasonló anyagot lehet venni.

6099 Őry Gábor 2020-09-26 17:51:47

Köszönöm a tippet!

Padlószőnyeg pótlására esetleg nincs ötletetek? Ami színben, anyagban valamennyire hasonlít?

6098  Spityu 2020-09-24 21:26:42  Előzmény:Őry Gábor: 81966

Ja, ha könnyen beszerezhető és könnyen használható kell, én is ezt ajánlom. És igen, viszonylag hasonlít a gyárira, de azért csillogósabb. Minőségre szerintem jó. Fém ne legyen alatta közvetlenül, alapozó mindenképpen kell, főleg neked, mivel napi használatú kocsiról van szó. Ha a Veterán topikban visszalapozol, és megtalálod azt a képet, amikor az én kocsim van a 4000-et futott mellett egy borongós napon, füvön állva, ott látszik a különbség a gyárihoz képest. 2017.11.07.

6097 Piret Endre 2020-09-24 20:51:04  Előzmény:Őry Gábor: 81966

Részemről egy szavazat a Rally keréktárcsa ezüstre. Kicsit túl csillogós az eredetihez képest, de majd mattul talán.

6096 Őry Gábor 2020-09-24 19:21:57

Apropó kerék. Milyen festéket lehet rá találni, amit házilag is rá lehet fújni, és emlékeztet a gyárira?

6095 Őry Gábor 2020-09-24 19:20:38  Előzmény: Spityu: 81964

Igen, vízcseppek, mert a fotózás előtt le kellett mosnom, mert már belepte egyhetes por, és a macskák is összejárták. Szummer Zsolti festette.

6094  Spityu 2020-09-24 14:24:02  Előzmény:Őry Gábor: 81963

Nekem tetszik pl. a fényezés narancsossága. A kéderről nitrós ronggyal szerintem simán le tudod mosni, úgy, hogy ahol éppen dörgölöd, óvatosan becsúsztatsz egy vékony műanyaglapot (átlátszó irattartó) és akkor a rendes fényezés tutira nem sérül. Nyugtass meg, hogy az íveknél látható cseppek vízcseppek. :) Hol fújattad? Pózva?

6093 Őry Gábor 2020-09-24 13:56:20

Ha már az előttem szóló kolléga feltette a maga kis gyönyörűségét, íme, magam is kész volnék. Sajnos egyelőre csak a külcsínre futotta. A mesternek elfelejtettem szólni, hogy nehogy lefújja a kerekekett, ezért bocsi mindenkitől, ez még egy kiegészítő projekt lesz. Spityu: Kímélj, a részletektől, látom amit látni kell :))

6092  Spityu 2020-09-17 18:07:17  Előzmény:jocking .: 81953

Gondolkoztam kicsit még a hígítás lenti módján. :) Az, hogy belövünk egy nagyobb átmérőjű csőbe, nem elég. Jó eséllyel annyi lesz, hogy mindenfelé terjengeni fog a füst. :D A gázégőknél ugyebár van egy olyan dolog, hogy az égés huzatot generál, ami valamilyen szinten kényszeríti a gázelegy áramlást a megfelelő irányba. Na, a kipufogónál ilyen nincsen. Esetleges megoldás lehet, ha nem egy fix 50-es csőbe, hanem egy tágulóba lövünk bele, a kúposság hasonlóan hathat, mint a rezonátor elvű kipufogóknál: segíti az öblítést.

6091  Spityu 2020-09-16 00:55:44  Előzmény:jocking .: 81952

Igen, a hígításon én is gondolkoztam. Nem tudom, meg lehetne-e valahogy oldani a hozzákeverést. Talán valami olyasmi elven, mint a gázrózsáknál: kis nyíláson (d=35 mm) lőni hátrafelé egy mondjuk 50-es csőbe, ami végig annyi, és nincs maga előtt hömpölygetett, nagy mennyiségű gáztömeg. Így magával ragadhatna az 50-es cső első vége felől némi frisslevegőt (A 35-ös cső mondjuk 1 métere nyúlna be és onnan már csak fél méter lenne az 50-es legvégéig). Az EGR-en is gondolkoztam. Lehet, hogy meg lehetne oldani, de az szerintem megintcsak betenne a 2T-nek. A víz(gőz)adagoló szintén jó lehet, valószínűleg az is pozitívan befolyásolná a kibocsátást. De ahogy írod, ami autóink nem azok, amiken bármiféle átalakítást csinálnánk.
Hogy a németeknél mi van, nem tudom. Elképzelhetőnek tartom, hogy kb. semmi sem kell, ugyanúgy mehet tovább. Mert "elbírja" az ország autóállománya. Értsd: az átlagos autó Trabantokkal együtt is sokkal kevésbé szennyez, mint nálunk. 2021-től már nem lehet a kerti hulladékot elégetni (!), komposztálni kell. Többé-kevésbé egyet is értek vele. Azt hiszem, valami olyasmi áll a dolog hátterében, hogy Mo. túl sok szén-dioxidot vagy szennyező füstöt bocsát ki, amit vissza kell vágni. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy átlagos gally / levél égetés valami irdatlan mennyiségű mocskot tol a levegőbe, kb. mint egy Csörgő egy év alatt. :D Kiskapu van: bográcsozni, grillezni szabad. Vagyis a kiégett fű helyére dobni kell néhány sor téglát, ami közé szórni a csekmetet, meggyújtani, majd a végén egy kolbászt megsütni fölötte. :)

6090 jocking . 2020-09-16 00:31:05  Előzmény: Spityu: 81951

Anno egy ideig injektoros volt a 4T. Még volt zöldkártya, az is csak sumákolva lett meg, a műszakira már nem is volt bent a cucc (vagy talán egy sumák ott is volt, nem emlékszem pontosan, de szerintem az már akkor is esélytelen volt).

Az volt vele a fő problémájuk, hogy ha egy autóban gyárilag soha nem volt valami beépítve, akkor azt tilos betenni. Még annak az árán is, hogy a kibocsátási értékek mondjuk a felére esnek vissza, ami amúgy rohadt jó lenne környezetvédelmi szempontból. Ezzel szemben a 2T-nél meg pont az ellenkezője zajlik, variáld a gyári kialakítást, különben cumi.

Érdekes dolog ez a jogalkotás, nem tudom, konkrétan az erre vonatkozó részeket ki követte el, de az látszik, hogy tökhülye a témához. Ezek mellett kíváncsi lennék arra is, hogy mi a helyzet pl. a németeknél, ott kell-e katalizátor, van-e szigorított határérték (főleg így, hogy ott már elvileg több a Trabant mint nálunk) - annak tudatában, hogy az egész dolog azért kezdődött, mert beléptünk az unióba és "környezetvédelem így meg úgy".

6089 jocking . 2020-09-16 00:24:02  Előzmény: Spityu: 81951

Igen, a katalizátor elvileg pont ezt csinálja, csak én olyasmiben gondolkodtam, amit nem kell a forgalmiba íratni. :) Esetleg valami megkerülő szeleppel plusz levegőt juttatni a kipufogóba, akkor arányaiban kevesebb lesz a CH. Vagy egy EGR-t betenni, hogy menjen a cucc még egy kört a motorban, legyen ideje rendesen elégni. :D Csak ezekkel meg az a baj, hogy sokat kell faragni. Egy játszós autón még talán megcsinálná az ember, de szerintem pl. te nem szívesen állnál neki (ahogy én sem). :)

6088  Spityu 2020-09-15 23:41:37  Előzmény:jocking .: 81950

Szerintem ahhoz kevés oxigén van már ott. Bár a katalizátor pont azt csinálja, asszem, amit írsz. Csak nem lángol. Vagy nem tudom, eléggé megkoptak az ide vonatkozó ismereteim. A kipufogógáz is csak azért gyullad be szerintem a cső végén, mert ott már van oxigéndús levegő. Szerintem gyártani kell a célra egy külön katalizátoros első dobot, ami üzem szempontjából nem a legkedvezőbb, feltenni műszakira, aztán levenni. Vagy fent hagyni. Szerintem ha nem látszik, akkor az nincs. Sosem értettem, hogy ha én felteszek egy katalizátort az autómra, azt miért kellene beírni a forgalmiba. Elvégre karburátort is olyat teszek rá, amilyet akarok, amíg a kibocsájtási normákat nem lépi túl az autóm. Meg amikor a lakótelepi kötelező tuning részeként felteszik a herélt dobot mindenféle kocsikra, és azért sem szólnak, nehogy már egy + katalizátorba kössön bele bárki is. Különben is, azt mondom rá, az csak egy zajcsillapító középdob és kész. Ugyebár azzal az a bajom, ha egyszer bekerül a forgalmiba, hogy katalizátoros, azt az életben nem vehetem ki belőle többet. Szóval lehetséges megoldás: katalizátor a vizsga erejéig, ami, ha kérdezik, egy sima zajcsillapító középdob. Esetleg átalakítani egy első dobot ilyen célra (nem látszik). Elmegy a 3.14tsába, aki ezt az egész szabályozást kitalálta.

6087 jocking . 2020-09-15 22:57:19  Előzmény: Spityu: 81949

Amikor először bejött a "kötelező a katalizátor" cucc, akkor is meg lehetett oldani, nem hinném, hogy ezután máshogy lenne.

Egyébként gondolkodtam ezen már azóta, a CH-t nem lehetne úgy csökkenteni, hogy a kipufogógázt valahogy elégetnénk valahogy? Pl. egy üres katalizátor házba gyertyákat tenni és azzal begyújtani?

6086  Spityu 2020-09-14 23:53:20  Előzmény:Piret Endre: 81948

Még az ősszel megyek az off-topic autómmal, rákérdezek, hogy "meg-e lehetne-e oldani" a dolgokat. Illetve még azért próbálunk ráhatni a törvényhozókra.

6085 Piret Endre 2020-09-14 23:52:08  Előzmény: Spityu: 81947

Lehet, hogy el kellene menni még az idén vizsgázni megint? Megnyerném a 2022-es szezont, mert amúgy márciusban járna le a műszaki.

6084  Spityu 2020-09-14 23:11:50  Előzmény:Piret Endre: 81944

Elvileg kihozható. Az a nagy bajom, hogy nem tudom, az enyém esetében mennyire valósak az adatok a környezetvédelmi mérés adatlapján. Az egyik helyen volt 2014, 2018 és 2020-ban a kocsim, a másik helyen 2016-ban. Csak az előbbi három környezetvédelmi adatlap van meg, 2016-ban nem kaptam meg valamiért...
Alapjárati fordulatszám, CH, emelt fordulatszám, CH:
2014: 670, 3400, 2700, 3800
2018: 680, 3900, 2700, 4000
2020: 850, 4900, 2600, 4500

Szerintem az idei mérés full kamu. Az alapjárati fordulatszám biztosan fals. Sosem pörög így és mindig szinkronban mennek a hengerek. Lézeres mérővel lőttem be, 650 és 700 közötti értékre. Ja, minden mérés előtt mentem egy kört, hogy azért ne egy agyonszívatott és áztatott hátsó dobbal menjek oda... Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy arányaiban sokat megy városban a kocsi. Mondjuk a legutolsó műszaki óta kevesebb mint 1000 km-t.

6083  Spityu 2020-09-14 22:59:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81943

Peti azt mondta, talán egy Wartburg tulaj összehozta 1xxx CH értékre a mérést. Azt hiszem, kissé meghígított keverékkel. A francnak van kedve szórakozni ezzel... Tiszta benzinnel biztosan össze jönne. Valamikor 2001 környékén kb. 2 km-re jutottunk öregapámmal a Pannónia motoros kistraktorral vele. Ha ez tényleg életbe lép, valószínűleg megint lesz egy eladási / leadási hullám, de ez már elenyésző lesz a 2002 körüli pánikkeltéshez képest. De amúgy valószínűleg átrugdossák majd őket, legalábbis a maszek helyeken...

6082 Piret Endre 2020-09-14 21:26:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81943

Nyilván a műszaki megkapása utáni pillanatban vissza lesz csinálva jóra a következő vizsgáig. Csak kérdés, hogy a 2000 ppm CH mennyire hozható ki belőle egyáltalán akár csak átmenetileg is.

6081 Kacsándi Szabolcs 2020-09-14 20:58:39  Előzmény: Spityu: 81940

Tehát vagy jó lesz az értéke ,kap műszakit de szarul fog menni a motor,vagy nem lesz jó az érték és nem kap műszakit.Ebből úgy tűnik hogy hamarosan jelentősen megtelnek a méhtelepek kétüteműekkel.Többnyire a most forgalomba lévő kocsik nagy része nem fog megfelelni,ami eddig még éppen átcsúszott és kis reménység volt azoknak akiknek,tényleg csak ilyen járműre telik.Valószínű azok sem fognak már rákölteni.

6080 Piret Endre 2020-09-14 20:09:31  Előzmény: Spityu: 81940

Szarul hangzik...

6079  Spityu 2020-09-14 11:10:25  Előzmény:jocking .: 81939

Bajáki Péter. Utánanézett nemrégiben. A korábbi ellentmondásos jogszabályokat, hivatkozásokat összefésülték és ez lett az eredője. 2021. január 1-től maximum 2000 ppm CH kétütemű járművek esetében (a személyautó biztos, a műszakiztatandó motorokat nem tudom) a megengedett kibocsátás. Kivéve OT rendszám (a rendszám számít, nem a minősítettség).

6078 jocking . 2020-09-14 09:58:49  Előzmény: Spityu: 81931

"Remekül" hangzik... honnan az infó, megbízható forrás?

6077  Spityu 2020-09-13 16:37:33  Előzmény:Varga Norbert: 81927

A sínek megmaradtak? Ha igen, apróhirdetési felületeken biztosan találsz gyári ülést, amit - legalább a műszaki erejéig - bele tudsz majd tenni.

6076  Spityu 2020-09-13 16:36:31  Előzmény:Kovács Gergő: 81891

Utánaérdeklődtem, elvileg 2021-től a szigorított határértéket kell tudnia az összes kétüteműnek, tehát 2000 ppm CH lehet maximum. Mindegy, hogy ki a tulaj és mikor vette. Kivétel az OT rendszámos járművek esete.
Nem kívánom, hogy az összes autó annyi CH-t bocsásson ki, mint az átlagos Trabant, de legyünk őszinték, ma ez már csak kerekítési hiba, amit produkálnak a kocsijaink.

6075 Varga Norbert 2020-09-12 18:21:52

Sziasztok,

Szeretnék érdeklődni, hogy valaki esetleg nem tud-e eladó Trabant 601 első üléseket. Műszakin sajna belekötöttek a Suzuki sport ülésekbe. Most vissza kellene alakitani.

Köszönöm szépen, ha valaki bármit is tud.

6074  Spityu 2020-09-09 10:32:31  Előzmény:Kovács Gergő: 81891

Hát, ez jó kérdés. Én ma vittem műszakira, simán átment. 2 év múlva kiderül, mi lesz. A kocsi összes tulajdonosainak száma jelenleg is 1. Nem tudom, hogy erre az esetre lesz-e kivétel, de tudomásom szerint már nem fog számítani 2021-től. Egyébként a CH érték kb. 4500 volt alapjáraton és emelt fordulatszámon is, a CO 2.5 és 1 körül. Kicsit melegítettem előtte a motort, de azért nem volt kikormolva.

6073 Kovács Gergő 2020-08-17 08:34:01

Sziasztok! Vásárlás előtt állok, de azt olvastam, hogy a katalizátorral nem szerelt kétütemű autók csak 2020.december 31.-ig futhatnak az utakon, erről tudna valaki valami friss hírt mondani, nagyon megköszönném!!

6072 Hantó Roland 2020-08-12 08:58:54

Köszönöm a választ!

6071 jocking . 2020-08-11 23:13:31  Előzmény:Hantó Roland: 81887

Bontottat lehet néha találni, de sanszos, hogy az már eléggé lelakott a kor és a számolatlan beázás miatt. Én a Dinitrol Autóházban vettem olyan anyagot lap formában, amiből van, és vágtam ki magamnak. Pesten van az Üllői úton.

6070 Hantó Roland 2020-08-11 11:00:08

Üdv!
Trabant 601 zajcsökkentő filceket keresek.

6069 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:MARKOVSZKY ERNŐ: 81859

Őt keresd:
https://www.facebook.com/pg/schallauto/about/?ref=page_internal
Már ha a 60-70 km nincs túl messze.

Móron is tudok egyet, ha minden kötél szakad.
https://mormost.hu/gauruder-istvan-karosszerialakatos-mester/

6068 jocking . 2020-07-06 21:04:08  Előzmény: Spityu: 81858

Jónak jó, a meglévő problémákat inkább a fos minőségű utángyártott javítóelemeknek tudom be (de semmi vészes). Az vele a probléma, hogy szerintem elvettem a kedvét az ilyen volumenű munkáktól a folyamatos cseszegetéssel, és hogy emiatt nem tudott futószalagon Fabia első küszöbvégeket foltozni. :D De nála kéne megkérdezni, valószínűleg van az a pénz.

6067 MARKOVSZKY ERNŐ 2020-07-06 14:16:51  Előzmény: Spityu: 81853

Köszönöm a gyors választ! Valami elérhetőséget kaphatok? Ha nem lakik messze a szaktárs lehet hogy elhívnám egy kis vízgereblyézésre:-)) akarom mondani egy kis vizitálásra a gépezet vonatkozásába.

6066  Spityu 2020-07-06 13:31:15  Előzmény:MARKOVSZKY ERNŐ: 81857

Szia! Jocking kolléga talán tud segíteni. Nem lakik vészesen messze tőled és a környéken ő talált jó lakatost a kocsijához.

6065 MARKOVSZKY ERNŐ 2020-07-06 13:13:30

Tiszteletem a fórumosoknak! Most regisztráltam mert most került egy 2T 601 a tulajdonomba. Valamikor a 90 évek elején volt ilyen gépsárkányom jóval idősebb mint ez a 89 gyártású. A kocsi szépen egybe van de akadnak rajta javítani valók. Első körbe a karosszériát szeretném javítani. Hátul a csomagtartó jobb felén látok rohadást. Van valaki Győr környékén aki tudna segíteni ebben? Előre is köszönök minden segítséget. További szép napot.

6064  Spityu 2020-07-05 22:05:34  Előzmény:Jován Szabolcs: 81850

Gyárilag hozzánk biztosan nem jött rádiós kivitel, én is úgy tudom. Azt nem tudom, hogy a németeknél hogyan volt. De tudomásom szerint, ha figyelembe vesszük az évjáratot, akkor a leginkább belevaló az az RFT A 341 Tournee típusú rádió és a hozzá "tartozó" (külön volt megvásárolható) egy darab hangszóró.

6063 jocking . 2020-07-05 21:07:31  Előzmény:Jován Szabolcs: 81850

Semmilyen. :)

6062 Jován Szabolcs 2020-07-05 10:44:12

Szép napot! Van egy 1988-as Trabantom ebben gyárilag milyen rádió van?

6061 Kacsándi Szabolcs 2020-05-10 21:25:55  Előzmény:Oresztész István: 81796

Üdv!
Ezt így leírni nehéz.Ha tudsz hegeszteni akkor nagy baj nem lehet.A küszöböt elég egyszerű cserélni,persze ha nem kell nagyon szétvágni mindent.Ha a padlólemez ép.akkor csak le kell vágni a régi alsórészt,szépen felcsiszolni,aztán beilleszteni az új küszöböt.Az utángyártottat is hosszabbra hagyják.Ha a hattyúnyak jó állapotban maradt,akkor elég az emelőpont után levágni,ahol az eredetit is hozzátoldották.Ha úgy látod rossz az a rész,akkor végig is engedheted teljes hosszban.Van aki úgy cseréli.Ha jó állapotú az első rész,ami ritka,akkor nem szükséges.Viszont többnyire az is rohad,még ha kívülről nem is látszik.Mondjuk ha gányolva volt,akkor ki tudja mi van belül.Valószínűleg le sem kezelték hegesztés után.Készülj fel sok köszörülésre.Ha sikerült beméretezned és beállítanod,akkor már könnyű a dolog csak le kell hegeszteni,esetleg hozzápótolni ahol szükséges hogy fel lehessen hegeszteni az alsó részt.Ponthegesztést vagy szakaszos élhegesztést is használhatsz ,de ezek kombinációját is.Gyárilag ponthegesztés volt.Ahol kell ott meg körbe kell varrni.Ha szükséges merevítsd meg a kasznit zártszelvényekkel,nehogy a küszöb levágásánál deformálódjon.Most készült el egy 601-es,azon mindent kellett cseréljek,próbálok keresni képet és feltölteni valahogy.
Addig is rakhatnál fel ide képet,hogy lássuk mennyire rossz a helyzet.

6060 Oresztész István 2020-05-10 17:00:04

Szervusztok Klubtagok!
Nagyfába vágtam a fejszémet neki álltam a kis Trabim (2T 601 Limusin) felújításának, rendben lecsupaszítottam és meztelen valóság sajnos az, hogy a két ( jobb –bal) komplett küszöböt cserélnem kell. Vannak még kisebb javítások…. Igazából magam szeretném kicserélni a küszöböket….. Szeretem a kihívásokat, ezért nem akarom elvinni karosszéria lakatoshoz, nyolc éve lakatolták ki a kasztnit, elég gányolt munkát végeztek. Ha tudnátok segíteni ez ügyben leírásokkal és képes illusztrációkkal azt nagyon megköszönném.

6059  Spityu 2020-03-28 20:41:49  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81663

Sok autó valóban jó lenne, ha figyelnének rá. És sok olyan autó van, amit ha gyilkolnak, akkor is jók.
De azért van pár autó típus vagy altípus, ami rizikós. Van egy emberke, aki a mostani napi használós autóm előző tulajdonos, saját bevallása szerint mindig figyelt a kocsijaira. Újan vett egy Scenic-et, kevesebb, mint 100e km alatt kb. a komplett motort generálozta. Az 1.9 dCi egy rakás kutyapiszok. De az 1.5-ös pl. jó. Sok ilyen van. A 4T-re visszatérve: alapvetően szerintem jó autó lenne, csak vigyázni kell rá. Megfelelően üregvédőzni és akkor kimegy a világból, tényleg. Ja, igen, minőségre a karbi eléggé gyenge az eredeti Weberhez képest.

6058 jocking . 2020-03-28 14:45:53  Előzmény: Spityu: 81661

Hát igen, sokat kibír. A múltkor hetekig szólt a hidrotőke a 4T-ben, de nem értettem, hogy miért, olaj elég volt benne. Aztán szelepfedelet levéve is megnéztem az olajat, és kb. olyan volt, mint egy sokadjára lefőzött híg kávé. :D Olajcsere után érdekes módon elkussoltak a szelepek. :)

6057 Szepesi Ferenc  2020-03-27 21:25:34

Köszi srácok!
Valahol erre számítottam!
Sajnos tény, hogy a hobby autó nem kifejezetten nekem való, mivel heteket vagyok távol, így nincs időm olyan szinten foglalkozni vele!
Csak valamit szeretnék venni a gyereknek(meg magamnak is elmebajra) , hogy ne a napi autókat gyüstölje gyakorlással(11éves)!
Gondoltam, beledobnék egy 1.6-ost,így a karbi csere megoldva!
Rohadni, már szinte minden 10 évnél öregebb autó elkezd!
Az, hogy mi a jó!?
Az csak akkor derül ki, ha már használod!
Nekem volt/van francia, német, olasz, magyar/japán, szovjet, csehszlovák, NDK-s autóm, de valahol egyiket se bántam meg! Van olyan, ami inkább csak bosszant, de otthagyni még soha nem hagyott ott egyik sem!
A zsiguliban eltört a váltókar, berúgtam harmadikba valahogy, és hazamentem vele!
A Swift alól félig kiütöttem a futóművet, amikor felmásztam egy szalagkorlátra, de hazavitt!
...
És ezek nem 10km-es utak voltak!
Szóval, lehet szidni a franciát, a németet, a csehszlovákot, akármelyiket, de engem még mindegyik hazavitt, és soha egyiknek se volt nagy hibája!Volt benzinesem is, dízelem is! De most már maradtam a benzineseknél!
A francia elektromos apróságokkal bosszant néha, igaz munkásautónak használom, így nem mindent csinálok meg rajta! De pl. fél éven keresztül jártam ki vele németbe minden gond nélkül!
Az öreg olasz inkább csak szétrohadt! Amúgy még meglenne.
Szóval ennyi, és ennyi fajta autó után azt mondom, mindegy milyen márka! Ha jót fogsz ki, jó lesz, ha rosszat, akkor szívás!
De, azért mindig kérdezősködök vásárlás előtt!
Aztán majd az asszony dönt! :-D
Én meg bújom a netet, míg le nem fújja! :-)

6056 Kacsándi Szabolcs 2020-03-27 20:20:16  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81660

4T esetén nem a motor maga a gond,mivel VW ből való.Csak az szerencsétlen karbi ne lenne rajta.Borzasztóan elbaltázott konstrukció.Ugyan ilyen motorok voltak az első golfokba,polókba,seatba.Csak ott megfelelő karburátort használtak vagy már injektort.azok kimentek a világból és még mindig mennek is.Nekem nagyon sokáig volt 4T.Amennyire szerettem az elején annyira megutáltam a végére.Vehetsz ha beleélted magad,csak nem fogod szeretni már valószínűleg.De ha szereted a kihívást és közös szerelést a fiaddal,akkor vágj bele.Persze ha nem gond ha össze kell olajozni magad,meg valamennyire értesz is hozzá.Tanulókocsinak ,hobbiautónak lehet használni,aztán úgy is viszi a gyerek a másik autót.

6055  Spityu 2020-03-27 20:06:29  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81660

Hát, én leginkább a tipikus, lelakott, olcsó 4T-ktől szeretnélek megkímélni. Azok jó eséllyel csalódást okoznának. 200-ért szerintem már tudsz elfogadható Swiftet venni. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy első autónak kell, mondjuk 2 műszaki erejéig. Utána jöhet érte a csipegető kanál. :D
Motorikusan amúgy jók a 4T Trabantok. Tudomásom szerint nem szokott gond lenni velük, eléggé túl van méretezve. A török utángyártott vízpumpa az eléggé sírós fajta, de azon kívül, hogy sír, azzal sem szokott gond lenni. A motor, ha megkapja az olajat és a vizet, sokat elvisel. De mentem én vele hengerfejesen is, olajnyomás nélkül is (igaz csak érintő gázzal), nem lett csapágyas. Ja, még a kuplung az, ami gáz, ha a rossz fajta utángyártott. Az egy igazi mumus tud lenni. Kiemelő villa, bowden, minden enged előbb-utóbb azzal. :D

6054 Szepesi Ferenc  2020-03-27 19:48:43  Előzmény: Spityu: 81658

Szia!

Köszi a gyors választ!

Nos, az első új autóm 2002-ben,pont egy 1.3 16v Swift volt!
Na, az tuti, hogy sokmindent kibír(t)!
Csak egyszer robbantottam szét a difijét, egy téli kocsikázás során! Amúgy a kb. 7év alatt míg megvolt, nem volt baja!Pedig brutál mód hajtottam! Igaz, sokszor 6.000km-enként cseréltem benne az olajat, szűrőt! De soha nem volt vele bajom! Szó szerint!

Pedig, egy kicsit már beleéltem magam a Trabiba(nosztalgia)!
Mindig nézegetek Swifteket, de azok is vagy rohadnak, vagy drágább, mint amit kezdésnek rászánnék!Ha csak hobby autónak venném!
Majdnem vettem karácsony előtt egy N-es rallye autót, de aztán új autó lett "belőle"! Így is van itthon 3saját autó, meg még 2 a családból! Szelektálni kellene! :-)

Akkor nem rá, hanem inkább lebeszélnél a Trabiról!? Szomorúan kell tudomást vennem erről?
Pedig már rákattantam!
Motorikusan gáz az 1.1?

6053  Spityu 2020-03-27 16:45:11  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81657

Szia!

Nem akarlak lebeszélni, de lehet, hogy jobban járnátok, ha egy kocka utáni Swiftet vennétek. Akkor eggyel kevesebb Trabant gyilkolódik le és azzal nem fogtok szívni. A 4T Trabant 1000x megbízhatatlanabb, mint az említett Suzuki típus. Leginkább azért, mert össze-vissza szerelték már őket, mindenféle kétes minőségű alkatrészek felhasználásával.
Amúgy a szokásos: a kerékjárati íveknél meg kell kopogtatni a kerék és a duroplast közötti részt a kerék felől, hogy nem rohad-e. Vagy kifelé húzkodni és ha recseg, akkor annak az ívnek lakatolás kell. Ugyanígy a küszöböket végig kopogtatni. A hattyúnyakat. A kocsi sarkait megnézni. A duroplastok aljánál, ahol a fémhez van csavarozva. A hátsó futómű bekötési pontjait és azok 20 centis környékét. Ezek a tipikus rohadási gócpontok. Ezenkívül még jellemző a motorra a túlfogyasztás. Ha melegen is brutál benzines a szaga a kipufogónak, akkor valszeg a karbi azért nem 100-as. De én simán kikötöttem a szívatót, az esetek nagy többségében az okozza a túlfogyasztást, nem kapcsol ki rendesen (automata). A fékek legyenek rendben, meg persze a futómű. Tipikus probléma szokott még lenni a bajuszkapcsolónál a távolsági vagy épp a tompított fényszóróállás hiánya (mármint sötét). Ezt szétszedéssel, némi érintkező előfeszítéssel lehet orvosolni.
A 2T megbízhatóságát felejtsd el. Max. ha zsebbe nyúlsz és veszel egy nagyon jó 4T-t. De azt meg tényleg kár széthajtani, és drágább is, mint egy megbízható Swift. Azoknál is van pár rohadási pont, de azon kívül nem nagyon kell hozzájuk nyúlni.