Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5906  IL 2017-02-28 09:50:09

Trabant 1.1 kuplungbowden.

5905 Harcsás Sándor 2017-02-27 18:43:20

Üdv mindenkinek!
Milyen alkatrész látható a képeken? Valaki tud segíteni?
Előre is köszönöm!

5904 Kelemen János 2017-02-16 20:38:38

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Meg tudná nekem valaki mondani vagy tanácsot adni hogy a deluxe Trabi tetőkárpitjának a merevítő pálcái(amik kifeszití keresztbe)milyen távolságra vannak egymástól?
A négy pálca furattávolsága kellene.
Láttam itt egy hasonlót egy AM régi számából de ha valakinek volna az nekem nagy segítség lenne.
Elöre is köszönöm!

5903 Antal Péter 2017-02-05 20:15:38

Elkészült a Trabi,jó a váltó,szabadonfutó is,ja meg volt egy kis alváz hegesztés ...stb...
Most folytatom tovább dobbetétek,alvázvédelem,és remélhetőleg külsőleg is lesz belőle valami.

5902 Kunyi Tamás 2017-01-30 17:45:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Ez tényleg ESKA mennyország! :)

5901 Piret Endre 2017-01-24 08:44:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Azta... Ezt mind megpucolni szép kis baleset lehetett.

5900 Matkó Ádám 2017-01-23 22:39:51  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Eska mennyország...Jó!

5899 Kacsándi Szabolcs 2017-01-23 21:19:46

Rajongóknak és fanatikusoknak egy kis csemege.50kg eredeti trabi csavar és apróság felújítva.25 év termése.Ha ezek a csavarok mesélni tudnának...

5898 Matkó Ádám 2017-01-16 22:51:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79406

Köszönet a tippekért!Azon gondolkodtam,átfúrom a tengelyt,koronás anya,meg biztosító szeg.Tutira mennék ezek után..Főleg,hogy többen mondták már,hogy ez megesik.

5897 Kacsándi Szabolcs 2017-01-16 19:13:01  Előzmény:Matkó Ádám: 79405

Tipikus hibája az új típusú hátsó kerékagynak.Mondhatni egy hitvány konstrukció.Többször is megfordult ilyen a kezeim alatt.Egyszer faternál hagyta el a hátsó kereke egy dombon lefelé.Többször javítottam olyat amit már éppen csak tartott a stift.Lehet hogy könnyű szerelni,de inkább nehezebben jöjjön le minthogy leessen magától.Több esetben cseréltem másik stiftet,de szívós anyagból nem ridegből,azok bírták versenyautón is.Bár utóbbinál dupla stift került be.De legjobb,ha maratsz bele egy ékpályát és a régi ékkel rakod össze.Megfelelő nyomaték,és persze új biztosítólemez ajánlott.

5896 Matkó Ádám 2017-01-15 23:37:06

Öö..utóiratban annyi,szolgáljon tanulságul,ezt ne próbáld ki otthon!

5895 Matkó Ádám 2017-01-15 23:34:46

És mondjuk amire nem vagyok büszke,és nem is értem,hogy csinálta,nemrég fékdobostul szállt el a kerekem.Jobb hátul.Kicsit kotyogott a csapágy,két éve volt cserélve,picit kottyant a házába,vasragasztóba ültettem,a belső oldali.Tudtam,hogy nem jó ez hosszútávon,már megvolt a másik lengőkar,még nem jutottam el odáig,hogy lefessem.Így még föl se került.Nem tartom kizártnak,hogy ez mérgesedett el ennyire,Az ékpálya eltűnt,valószínűleg ezért elnyírta a rögzítő lemezt,majd letekeredett az anya.50 km-re itthonról az erdőbe kötött ki a kerekem.A porvédő megtartotta a lemezt,meg az anyát,hát anyát visszatekerve,elkullogtunk egy közel lakó ismerőshöz,ahol történt,ami történt..Hát,na..Nem szép,de hazajött.Úgyis mindent cserélnem kell.De,ilyet..

5894 Matkó Ádám 2017-01-15 02:18:09

Sikerült guberáljak egy képet,ha már ennyit beszélek róla...

5893 Matkó Ádám 2017-01-15 01:50:21

Sziasztok!Gyönyörű a panamazöld kis Trabi!Mondanám,hogy ilyenem van,de ez így ebben a formában nem igaz.Olyan huszonéve talán..6-7 éve vettem olcsóért egy bácsitól,a kocsmába volt a forgalmi,volt baja szegénynek.De beleragadtam,soha,sehol nem hagyott ott,még törött főtengellyel is haza kerregett velem.Hálából ma már rendben van a kicsikocsi,még egyszer pedig csavarra kell borítsam,egy fényezéssel még jövök az autónak.Sok lelki erőt kell gyűjtsek hozzá,valamelyik előző gazdája nem csak kívülről borította rá a festéket,belülre is jutott egy kis ecsetmetál..Ssza meg,el leszek,mire kicsiszolgatom.Na,mindegy,egyszer.Trabi előtti szerelmem volt a Lada,birtokomba kerítettem egyet,hát szintén van baja,úgyhogy így meg főleg egyszer..A váltó témán jót mosolyogtam,megjártam a hadak útját,három váltóból sikerült harmadszorra..két bontott váltóból se sikerült jó szabadonfutót varázsolni,nem voltam még itt akkor,hogy kérdezhessek,és most így már tudom,hogy szétszedni,elmosni is sokat segíthet.Nem készül veteránra az autóm,mindennapos használatba volt,három autónyi bontott motyóval úgy voltam vele,ebben temetnek majd el,had menjen,azért van.Erre most a Nagytesónak köszönhetően garázsban áll a kis zöldség..Na,tehát egy minden nap használható váltó kellet,ami,ha négyesbe teszem,négyesben van.Amikor majdnem elpártoltam a két ütemtől,vettem egy Trabiról lehúzott átalakított bölcsőt,amin egy 900-as Fiat moci volt,amin a négyütem miatt nem kellett hogy szabadon futkározzon a váltó,így nemes egyszerűséggel stabilra hegesztették a tengelyre.Hát ez a váltó került be végül,harmadszorra,és részemről élvezem.Kicsit többet kell kuplugolni,megtanultam,hogy leheletnyit a gázpedálon tartva a lábam lassításnál nem rángat be,de.Ellenben nekem sokkal stabilabnak tűnik így,mivel folyamatos nyomaték van a kerekeken.Hát,részemról így oldottam meg a váltómizériát...Nem elegáns,de nap mint nap használva nagyon bevált.

5892 Metzler Tamás 2017-01-07 21:14:34  Előzmény:Őry Gábor: 79354

:-)

5891 Metzler Tamás 2017-01-07 21:13:11  Előzmény: Spityu: 79366

Kedves Spityu!
Nem vagyok Trabant szakértő, de valóban az eredetiség a cél, ezért minden segítséget örömmel fogadok! Ezt az autót 2014-ben örököltem, előtte garázsban volt tartva, volt benne 95.000 km és napi használatú volt, én vagyok a második tulajdonos. A használatnak és az akkori 24 éves korának köszönhetően a karosszériában voltak gondok. 2016-ban nem ment át a műszaki vizsgán, ezért válaszút elé kerültem. Vagy megy a bontóba, vagy rendbe hozom...... nyilván az utóbbit választottam. Találtam egy tényleg jó szakembert aki az egész autót eredeti javítóelemek felhasználásával kilakatolta, majd - ha már amúgy is ki volt belezve szegény - elvittem egy helyi fényezőhöz, aki kívül-belül újra fényezte az autót. Hogy pontosan milyen festékkel lett fényezve azt nem tudom, de a csatolt képen lévő dobozt kaptam javítófestékként. (Trabant Panamagruen).
Üdvözlettel: Tamás

5890  Spityu 2017-01-06 22:35:24  Előzmény:Metzler Tamás: 79339

Szép! Ha jól látom, volt fényezve (vagy talán az egész?). Nem kötekedni akarok, de ha az eredetiség a cél, akkor azért illene lefújni a rács mögött is a homloklemezt, sokat dob rajta. Matt feketére természetesen. Ezt bármikor meg lehet tenni. Én úgy csináltam, hogy a felszerelt rácsot körbemaszkoló szalagoztam, aztán levettem a rácsot és kb. 2mm-rel beljebb is húztam egy adag maszkolót, majd végül az egészet beburkoltam újságba. Továbbá a furatokat és a két kör alakú nyílást is leragasztottam. (A frisslevegő csonk belseje szintén fekete lett.) Ezután mattítottam, majd lefújtam matt feketével.

A balos elemeken jól látszik, hogy szép narancsos a felülete a fényezésnek. Azok is fújva voltak, vagy még gyáriak? Milyen festéket használtál?

5889  Spityu 2017-01-06 22:27:25  Előzmény:Antal Péter: 79336

Bájos! :) Főleg a behányt homloklemez. :D

5888 Őry Gábor 2016-12-31 14:32:40  Előzmény:Antal Péter: 79330

Ha nem kapsz szabadonfutót, és nem ijedsz meg a pluszmunkától, szerintem tisztítás után visszateheted a régit. Ha a görgő és a csillag kopott, akkor az átugrásnál daráló hang jelentkezik hozzá illő vibrációval. De neked nem így volt, hanem olyan, mintha üresben lett volna a váltó. Nos nekem mindkét féle esetem volt. A darálós verzióban csere volt, az egyértelmű. Az "üresjáratos" verzió esetében egy szétszedés és tisztítás segített, bár nem pontosan értem, miért, mert jelentős kosz nem volt benne. Na mindegy, mivel nem láttam semmi kopást, összeraktam, s csodák csodája működött sokáig. Azóta több év is eltelt, és mi tagadás, hideg időben visszajön a probléma.

5887 Őry Gábor 2016-12-31 14:25:03  Előzmény:Metzler Tamás: 79339

Uuhhh!

5886 Metzler Tamás 2016-12-11 11:52:34  Előzmény:Vargay Balázs: 79104

Köszönöm szépen! Végül sikerült összerakni a Trabit! Üdv: Tamás

5885 Harcsás Sándor 2016-12-11 09:27:30  Előzmény:Antal Péter: 79336

Üdvözletem!
Vannak bontott ,kitűnő állapotú kinyomóim.Ha érdekel,írj.Küldök ajándékba.Csak a postát kell fizetni.
Van DDR, vadonatúj is. De az HUF-ért.H:Sándor

5884 Po. Balázs 2016-12-07 21:19:52

Sziasztok! Budapest környékén tudtok olyan kasznist aki ért a Trabi hoz? Milyen árakra lehet manapság számítani küszöb, hattyunyak, doblemez csere esetén?

5883 Antal Péter 2016-12-07 20:17:09

Köszi a részletes választ.Igen,felismertem,a második képhez hasonlít az enyém.Nagyon hasznosnak találom ezt a fórumot,szóval már rengeteget okosodtam az előttem lévő kérdésekből,hozzászólásokból.
Mivel,most a trabi motor-váltó nélkül van,így próbáltam egy kicsit beilleszteni a karácsonyi hangulatvilágításba.Ezt a képet mellékelem.Szia

5882  Spityu 2016-12-07 19:15:55  Előzmény:Antal Péter: 79334

Ez utángyártott szerkezet, új típusú, 601. Annak az izének Trabantnál rajt kellene lennie a rugók végén. A rögzítést ne kérdezd, azt sajnos nem tudom. Az utángyártott egyébként jellemzően a lapoknál szokott eltörni. Mármint letörnek a rugólapok. Javaslom, kutass gyári után. Lehet akár használt is. Tedd le a földre, ha szépen kiemel, amikor rátenyerelsz a közepére, akkor jónak mondható. Nyugodtan használhatod a régi típust is.

Tárcsánál szintén használhatod a fixet. Ha rugósat építesz be, akkor az gyári legyen, ugyanis az utángyártott (valamely típusából) előszeretettel ki szoktak hullani a rugók. :)

A kérdésre válaszolva: szerintem külön nem lehet szerezni sem a letört részt, sem azt, rugóval. Csak komplett szerkezetet. Esetleg nézd meg, hogy a nyomok alapján hogyan volt rögzítve és próbáld meg helyreállítani. Sajnos képről nem tudom eldönteni, hogy beakasztva volt-e vagy hegesztve. A hegesztést mondjuk kizárnám, mert rugózáskor mozognia kell. Szóval szerintem az a 6 db fül fogja oda, amiből 1 fel van hajolva a képen. Szedd szét a szerkezetet, próbáld meg visszarakni a közepét és amennyire tudod, nyomd rá a rugólapra a füleket. Aztán döntsd el, hogy szerinted kibírja-e a percenkénti 5000-es fordulatszámot. Ha igen, beépítés, ha nem, mehet a MÉH-telep kupacra.

A szerkezetet (gyári esetében) úgy tudod szétszedni, hogy egy kis huzalt kell kiakasztgatni körkörösen a szerkezetről, ezután lejön a rugós rész a nyomólapról.
http://www.ostmobil.hu/wp-content/gallery/tr601_valto/IMG_0018.jpg
De a tiedén nem látok ilyet, talán úgy van hozzá szegecselve 3 füllel, mint itt:
http://thumbs.picclick.com/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/mLkAAOSwARZXpBdH/$/Trabant-Kupplungsautomat-_1.jpg

Viszont akárhogy is nézem, hozzáférni a szerkezet szétbontása nélkül is a középrészhez belülről. Szóval igazából emiatt nem is kell szétszedni.
Utóbbi képen kicsit érdekesen vannak a rugólapok, némelyik alul, némelyik középen van beakadva. Lehet, hogy így kell lennie nálad is, nem tudom. A nyomokból próbáld meg eldönteni.

5881 Antal Péter 2016-12-07 12:31:05  Előzmény: Spityu: 79333

Köszi a választ.Most egy kicsit jobban beleástam magam a témába,találtam csillagot,köszi.Egyébként a kuplungszerkezettel így jártam.Lásd kép.
3rugólap vagy kiemelőkar nem volt a helyén,és csálén állt a nyomótányér.Le van törve egy kis darab a nyomótányér pereméből,valószínűleg ezért kerregett korábban.
Lehet ilyen alkatrészt külön beszerezni,vagy csak komplett szerkezetet?

5880  Spityu 2016-12-07 11:01:12  Előzmény:Antal Péter: 79332

Hát, a "környékeden" a siófoki börzét (május 1., augusztus 20.) és a budapestieket tudom ajánlani. Biztosan lesz mindegyiken legalább egy. :) De ha sürgős, akkor is szerintem találsz, ha elég apróhirdetést stb. nézel. De megnézem, hátha van felesleges. Egy kompletten van tartalékba, de mintha lett volna valami hiányos is. Amúgy jó állapotú bontottal is kísérletezhetsz. Arra figyelj, hogy mivel zsugorkötésű, neked csak az jó. Elméletileg az ékesre mindkettő, azt hiszem.

5879 Antal Péter 2016-12-07 05:04:22

Szia,várpalotai vagyok.Külföldi oldalakon találtam komplettet,de sokallom az ár plusz postaktg-et.Kúpos,azaz zsugorkötésű.

5878  Spityu 2016-12-06 17:55:47  Előzmény:Antal Péter: 79330

Hova valósi vagy? A nagyobb, de akár a kisebb börzéken mindig szoktam látni. Amúgy már nem nagyon lehet kapni.
Zsugorkötésű a csillag vagy ékes?

5877 Antal Péter 2016-12-06 16:06:04

Szétszedtem a Trabiban a váltót.A szabadonfutó cserés,de nem találok hozzá sehol komplettet.A kosáron és a görgőn nem látok kopást,de a csillagon vannak bemaródások.Hol lehetne kompletten kapni?
Köszi a tippeket.

5876 Po. Balázs 2016-12-05 21:02:43

Köszönöm szépen! Mide világos :) Van mit tanulnom főtengely téren nem beszelve a többi apróságról. Eddig egy 46 eves kétkerekűt hajtottam annak ismertem minden porcikáját de baleset miatt négykerekűre váltok és mivel trabi volt az ifjúkori első és onnan 10 évig autóm, egy trabi vetelen gondolkodom. Hycomatom is volt régen de lassan leteszek róla mert amit láttam azt sok pénzért lehetne csak széppé varázsolni, így marad a normál 601.
Gondolkoba ejt egy régen, szépen átépített négyütemű 601 verzió is, de lehet hiányozna a kétütemű füstje :)

5875  Spityu 2016-12-05 20:36:34  Előzmény:Po. Balázs: 79327

Itt van néhány kép: http://forum.trabitechnik.com/viewthread.php?start=30&boardid=2&thid=3040
Itt is a főtengelyről: http://pf31.pappenforum.de/index.php/Thread/34876-Hycomatmotor/

Egyébként lehet, hogy jó nagy hülyeséget mondtam a múltkor is, meg most is. Lehet, hogy nem is menetes az a persely, csak simán van az a kis menesztő reteszelés, amibe bele csatlakozik a váltó felől jövő ellendarab. Mindegy. A lényeg, hogy a sima főtengelynél nincs ott más, csak maga a főtengely anyaga. Arra emlékszem még, hogy eltérő színű volt ez a persely.

Ilyen a sima: http://www.ostmobile-shop.de//WebRoot/Store16/Shops/61489198/4794/4C30/448C/3D0E/BFA0/C0A8/28B9/83CD/101070001-d_ml.JPG
Kicsit körkörösen ki van fényesedve, az csak valószínűleg valamilyen csapágylehúzótól olyan.

Az évek alatt betáraztam gyári új főtengelyból, volt közöttük 2 Hycomat, de már nincsenek meg. Kicsit szelektáltam, és eladogattam a felesleget. Az egyik ráadásul nagyon ritka volt, a legkoraibb 601-eseket szerelték vele: 47 mm-es alsó hajtókarszemű kivitel. A púposéval megegyezik, csak annyi, hogy van benne már egy Hycomat persely is.

5874 Po. Balázs 2016-12-05 19:33:55

Utoljára 20 éve volt kezemben trabi főtengely :) Van esetleg kép az érdekes végéről valahol a neten hogy megismerjem ha szembe talalom magam egy hycomat variánssal?
Köszi

5873  Spityu 2016-12-04 12:16:03  Előzmény:Po. Balázs: 79324

Igen. Így van megoldva, hogy járó motornál a szivattyú akkor is megy, ha oldva van a kuplung.

5872 Po. Balázs 2016-12-04 10:42:19  Előzmény: Spityu: 79323

Köszönöm az infót! Az olaj szivattyú kapja onnan a meghajtást vagy valami más célja van?

5871  Spityu 2016-12-02 08:45:58  Előzmény:Po. Balázs: 79322

Nem lehet. A főtengely speciális ezekben a motorokban, a nyelestengely felőli végében van egy menetes persely. Egy korábbi hozzászólásomban talán részletesebben is írtam róla, már nem emlékszem. Meg nem találom. :) Valamikor idén írtam, az biztos.

5870 Po. Balázs 2016-12-01 16:22:59

Sziasztok.
Hycomat váltót rá lehet tenni nem Hycomat motorra? Vagy a blokkon is van valami spéci szerelvény hozzá?

5869 Sárkány Bence 2016-11-19 16:30:40

Sziasztok!

Idén is lesz szilveszteri találkozó? gondolom nem a ligetben, de máshol sem?

5868 Őry Gábor 2016-11-16 20:17:27

He!

5867 Harcsás Sándor 2016-10-27 18:10:09  Előzmény:Szalay Boldizsár: 79299

Üdvözlet az új tagunknak!
A motor felújítását vállaljuk. Megfizethető áron . Írj e-mailt: arcsassandor@freemail.hu

5866 Szalay Boldizsár 2016-10-26 21:19:06

Sziasztok. Ma csatlakoztam a klubhoz olyan elgondolásból, hogy tőletek kérjek segítséget. A következő a problémám: 6 év örököltem egy Trabant 601-es kombit, úgy gondoltam felújítom. Kaptam egy autószerelő ismerősömtől pár időpontot, de nem tudott vele érdemiben foglalkozni, nekem meg sajnos munkahelyi elfoglaltság és más okokból kifolyólag nincs lehetőségem nekiállni és felújítani illetve rendbe tenni. Ha esetleg van köztetek olyan tag aki szeret hobbi szinten ilyen autókat szerelni vagy tud olyan szerelőt aki rendbe tudná hozni, kérem írja meg. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdvözlettel: Boldizsár

U.i.:Győr-Moson-Sopron megyében lakom, így jó lenne, ha esetleg ebből a megyéből vagy a szomszédos megyék valamelyikéből kapnák elérhetőségeket, de persze a távolabbi helyek is számításba jöhetnek.

5865 Matkó Ádám 2016-09-03 23:15:54  Előzmény:Béres Máté: 79235

Hát..nem bántásból,tényleg,suzuki.Ha mindenképp régi autó,próbaljon ki egy kispolákot,nem véletlen volt régen második autó,az asszonyé..Nem mi voltunk tavaly,sajna oda nem jutottunk el..de igyekszünk!Hálisten gyűlnek az autók az ismerősi körben!

5864 Béres Máté 2016-09-01 12:52:30  Előzmény:Matkó Ádám: 79233

Igen, ezt pontosan tudom, milyen érzés, a Minivel se lehet úgy megjelenni, hogy ne vigyorogjon a nép. :) Nekünk 4 Trabantunk is volt a családban, nekem is nagyon a szívemhez nőtt, és nagyon sokáig vacilláltam, hogy ha egyszer veteránozásra adom a fejem, Trabi vagy Mini legyen. Persze megfér egymás mellett mindkettő, úgyhogy nem kizárt, hogy egyszer TWK-találkozón is összefutunk. Sőt, most jut eszembe, lehet, hogy már találkoztunk is, nem ti mentetek előttem (világoskék Mini) a tavalyi Oldtimer Premierre menet zöld Trabival? Négyen voltatok a kocsiban (két fiú, két lány arányban), a bejáratnál várakozás közben váltottunk is pár szót. :)
Viszont a barátom - egyébként hölgy az illető - sajnos nem vette meg végül a Trabit. Visszament, kipróbálta (mert az első nap csak a tulaj vezetett), és bár a "kilincseléssel" nem volt gondja, az fura volt neki, hogy a "megszokotthoz" képest milyen gyenge a fékhatás és mekkora erőkifejtés kell a kormányzáshoz. Mondtam neki, hogy hát persze, ez még mechanikus szerkezet. 1957 óta nem túl sokat változott a konstrukció, ez egy ilyen műfaj, de hamar megszokható. De kiderült, hogy nem hobbi célra szerette volna, hanem napi szinten 80 km-t használta volna munkába járásra, és így a szerelem helyett győztek nála a racionális indokok, biztonsági és kényelmi szempontok miatt fájó szívvel ugyan, de otthagyta. Szóval ha valakinek tetszik, még mindig szabad préda. :)

5863 Matkó Ádám 2016-08-31 22:32:51  Előzmény:Béres Máté: 79231

Egy alvázmosás,de tudod mit,jól néz ki!Két kezem összeraktam volna,ha az enyém így nézett volna ki!Hát,ha meglett,sok boldogságot hozzá,a Trabant egy kúva nagy fazon kis autó,és nehéz vele úgy közlekedni,hogy ne ültessen vigyort az emberek arcára,parkolásnál valaki biztos betalál,hogy sztorizgasson,milyen volt,amikor neki is volt!Az enyém meg ráadásul zöld,úgy látszik,sokan ismerik a szerencsét hoz mondát,hát újjal mutogatnak rá..Ellenben lenne egy kérés,ne dugja el egy garázs mélyére,néha szeretnénk látni talikon!

5862 Béres Máté 2016-08-31 09:27:40  Előzmény:Matkó Ádám: 79230

Szia! Köszönöm a választ, nekem is úgy tűnt, hogy ez egy jó vétel. Egy képet tudtak csinálni a Trabi aljáról is, azt csatolom.

5861 Matkó Ádám 2016-08-31 00:16:39  Előzmény:Béres Máté: 79229

Szia,megnéztem,szép.Igazából nem tudom,ha van rá keret,meg kedv,hát vágjon bele,az autó árában van.Képről rendbének tűnik,echte gyári.Sajna alulról nincs fotó,motor hang se,de az van,ha baj van,se nem lehet túl nagy baj,a Trabi egyszerű,mint a pattintott kő..Nem mondom,ha új főtengely kell,egy 100-as,és százezret megy el,de,hol van ez egy új autó alkatrészáraihoz képest?Én mondjuk 40 be vettem az enyém,de mire meglesz a fényezés,kb. még fölötte is leszek ennek az árának.És mennyi munkaóra..

5860 Béres Máté 2016-08-30 11:27:16  Előzmény:Béres Máté: 79226

Megtörtént a személyes találkozás, és a benzin/gáz üzem természetesen csak elírás volt (furcsálltam is volna). A motortér szép, hattyúnyak, tornyok, küszöbök rendben, a motor szépen jár, és tényleg úgy néz ki, hogy csak 22.000 km van benne, illetve van még rajta egy év műszaki, és sikerült lealkudni 320-ra. Holnapig kell választ adniuk. Mi a véleményetek?

5859  IL 2016-08-29 16:38:46

Sziasztok!
Mi újság az injektor projekt-el? Valakinek sikerült átalakítani a Trabant 1.1.-et?

5858 Béres Máté 2016-08-29 15:06:00

Sziasztok! Bár én egy másik "őrült" társaság, a Minisek táborát erősítem, de a másik nagy szerelmem a Trabant, és ebben a minőségemben hívott fel ma egy kedves barátom, aki éppen Trabant-vásárláson töri a fejét. Holnap megy el megnézni ezt az autót: http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Megkimelt_Trabant_elado_53180031.htm?first=1 Mivel ilyen mélységig nem vagyok Trabant-szakértő, a segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mondjatok róla véleményt: így első látásra, mindössze az ár, a leírás és a képek alapján ajánlanátok-e neki az autó megvételét, illetve mire figyeljen, milyen kérdéseket tegyen fel. Nekem szépen egyben lévőnek tűnik, de nyilván nem látjuk az aggályos részeket (tornyok, hattyúnyak, küszöbök), és én őszintén szólva gázosra átalakított Trabit sem láttam még. De ha tényleg megkímélt, tényleg 22.000 km-t futott és nem rohad a problémás helyeken, akkor akár egy jó vétel is lehet. Minden segítséget, észrevételt szívesen fogadok és köszönök előre is. Üdv, Máté

5857 Kunyi Tamás 2016-08-27 16:00:56

Közben megoldódott a szelepfedél-olajfolyás problémám. A vezérműtengely oldalán és a gyújtáselosztó oldalán bepasztáztam "jó alaposan" a hengerfej illetve szelepfedél síkját. Összeraktam és jó, végre!
Természetesen ügyeltem a tömítőpaszta mennyiségére, nem folyt szét mindenfelé.

Már "csak" a váltó jobb oldalán, a csapágydekni körül folyik az olaj. Vagy a gyári pasztázás enged, vagy a csavarok. Mondjuk 2 csavart nem is lehet meghúzni, pedig nem volt még szétszerelve a váltó.