Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4452  Spityu 2011-11-21 13:36:32

Üdv!

Meg tudná mondani valaki, hogy merre található a 4T-ben a csatlakozó aljzat? Ami a 2T-ben a motorháztetõ nyitónál van, a rakodópolc felett. Köszi. :)

4451 Őry Gábor 2011-11-21 12:05:53

Nem tudjátok véletlenül, hogy a krómozott dugattyúgyûrût hogy kell beépíteni? Alul, vagy fölül kell lennie a letört élnek?

4450 Kozma Bence 2011-11-20 10:16:06  Előzmény:Farkas Zoltán: 56291

Köszi! Nekem is ez van néha, hogy indítózok és amikor elveszem hirtelen "beindul" egy pillanatra és azonnal leáll.

Hát igen, ha sok baj lesz még vele, elöbb-utóbb szeretném 12V-ra alakítani. (persze a 6V-os alkatrészeket megõrizve, hogy bármikor visszaalakítható legyen)
[i](Módosította 83NC3 2011.11.20. 11:16-kor)[/i]

4449 Farkas Zoltán 2011-11-20 06:19:12

Szerintem csak nem kap elég feszültséget a gyújtás kontakthiba miatt.Mérjetek rá hogy indításnál mennyi feszültség jut a trafóra.Annó én is jártam így hogy indítózáskor egy árva robbanás sem történt de amikor viszavettem hirtelen gyújtásra beindult.3,8-4,5V fezsültséget mértem amikor az önindító forgott teljesen feltöltött akkunál.Már a babetta 4voltos gyújtótrafóját akartam beszerelni amikor megtaláltuk a hibát.
Ezért is jobb a 12V rendszer...;)

4448  Spityu 2011-11-19 17:01:50  Előzmény:Kozma Bence: 56289

Az õzbarna gyertyakép egy dolog, inkább csak a megfelelõ hõértékre utal.

4447 Kozma Bence 2011-11-19 16:25:07  Előzmény: Spityu: 56288

Köszi!
Gyújtás szeirntem jól van beállítva, mert a gyertyák szép világos barnára vannak égve. De a gyertyákat mindenképpen kicserélem.
Azután nem indult egyébként, hogy 6-7 percig, amíg tankoltam rajta hagytam a világítást véletlenül. Ez nem okozhat valami hibát? Hallottam, hogy 6V-osoknál a feszültségszabályzó sokszor tönkremegy benne. Nem értek hozzá, csak tippelek, hogy esetleg lehet valami köze hozzá?

Hát igen egy karbi pucolás biztos, hogy ráférne.
[i](Módosította 83NC3 2011.11.19. 17:27-kor)[/i]

4446  Spityu 2011-11-19 16:11:33  Előzmény:Kozma Bence: 56287

Több minden okozhatja, párat már leellenõriztél a közelmúltban vagy legalább szóbakerült. A teljesség igénye nélkül:
- nem megfelelõ gyújtási idõpont,
- nem megfelelõ megszakítóhézag,
- elöregedett megszakító,
- csereérett gyertya,
- hibás trafó(k),
- alacsony kompressziójú hengerek,
- karburátor hiba,
- vezeték, kontakt hiba,
- stb.

Ha még nem tetted, szerintem mielõbb ellenõrizd a gyújtást, és vegyél bele két gyertyát. Ezzel nem ártasz és a kettõ együtt 1000Ft-ból megvan. Ellenõrizd a trafókra menõ vezetékeket, a megszakítóházba menõ vezetékeket stb. Továbbá a gyújtáskapcsolóról menõ vezetékeket is. Bár a kontakthiba kizárható, mivel tolásra beindul. Ugyanezen okból sokmindent kizárnék, de mindenképpen hátrányban részesítenék a fenti felsorolásból. Én leginkább gyertyára, gyújtásházra tippelnék.
Ha ellenõrizted és ki is cserélted a gyertyákat és továbbra sem akar indulni, akkor a karburátort kellene kipucolni, átnézni, nincs-e rendellenesen elkopva valamije.
[i](Módosította Spityu 2011.11.19. 17:15-kor)[/i]

4445 Kozma Bence 2011-11-19 15:59:39  Előzmény:Kozma Bence: 56286

Helyesbítek, nem csak melegen, hidegen sem indul. :(

4444 Kozma Bence 2011-11-18 21:10:30

Mitõl lehet az, hogy melegen nem indul, csak tolásra?
Csináltunk vele egy kisebb túrát ma este és amikor elindultunk még semmi baja nem volt. Benzinkúton, vasútnál simán elindult meleg motorral. Visszafele jövet megálltunk egy benzinkútnál és már nem akart indulni. Azóta melegen csak tolásra indul. Önindító teker rendesen.

4443 Őry Gábor 2011-11-18 15:24:24  Előzmény: Spityu: 56284

És a minõségi kedvezõ áron?:evil:

4442  Spityu 2011-11-18 13:59:48  Előzmény:Őry Gábor: 56283

Jó lesz az is... a lényeg, hogy minõségi legyen, olajálló és lehetõleg dupla ajkú.

4441 Őry Gábor 2011-11-18 12:57:34  Előzmény: Spityu: 56281

A nem forgásirányos szimmering is jó? Csak mert olyat vettem.

4440 Őry Gábor 2011-11-15 15:45:26  Előzmény: Spityu: 56281

Köszi!

4439  Spityu 2011-11-15 15:07:02  Előzmény:Őry Gábor: 56280

Nyelestengely szimmering: 20x40x10(7), jobbos
Nyelestengely(2db), csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR 6304 C3 P636, 20x52x15

Csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR NJ-206 C3, 30x62x16

Rózsakerék szimmering: 58x80x10, jobbos-balos
Rózsakerék csapágy: DKF-DDR 16013 C3, 65x100x11

4438 Őry Gábor 2011-11-15 11:06:23

A 2T váltó nyelestengelyének csapágyméreteit nem tudjátok vélelenül? Valamint a szimmeringméreteket?

4437 Őry Gábor 2011-11-10 10:00:47  Előzmény: Spityu: 56277

Egyébként egy nagyon jó anyag.

4436 Őry Gábor 2011-11-10 09:56:22  Előzmény: Spityu: 56277

Na!

4435  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 56276

Egy jó kis jegyzet a témához: [url]https://www.freeweb.hu/hondainfo/menu22-53.html[/url]

4434 Őry Gábor 2011-11-10 08:39:10  Előzmény: Spityu: 56275

Jogos az elvi felvetés, viszont egy másik elvi felvetés: a mai ótókon miért gyújtanak 30 KV-tal, ha 15-tel is lehetne, hiszen elegendõ lenne a szikra megbízhatósága, ráadásul kevesebb az esély az áthúzásra, így gyakorlatilag még jobb is, mint az extra nagyfesz?

4433  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 56274

Hmmm... a szikra energiáját is mozgási energiává akarod alakítani? :D

Komolyra fordítva... mivel változik ugyanakkora mennyiségû gázelegy égésébõl származó energia, ha nem 15 hanem 30kV gyújtja be? Vagy a nagy szikrától kezdetben gyorsabban terjed a lángfront? Ebben az esetben nem fog becsörögni, hasonlóan a túl nagy elõgyújtás esetéhez?

[url]https://www.youtube.com/watch?v=UvmBLqjaZxY[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.10. 09:26-kor)[/i]

4432 Őry Gábor 2011-11-10 08:00:13  Előzmény: Spityu: 56273

Nem, hanem az ülésbenyomó érzés miatt. Egyébként nem rossz a felvetés, mert E85-tel bizony nehezebben indul, pláne télen.

4431  Spityu 2011-11-09 19:46:13  Előzmény:Őry Gábor: 56272

Ja értem. Azért vigyázz, nehogy lyukat üssön a dugóba. :)

Etanol miatt kell?

4430 Őry Gábor 2011-11-09 19:35:28  Előzmény: Spityu: 56271

A projekt célja: az elefántsokkoló szikra! A gyári elektronikus cucc jó, és megbízható, de mégis csak egy hagyományos teljesítményû gyújtás.

4429  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 56270

Németnek írják, de szerintem gyári, mivel a zsír új alaplapokon is ilyen szokott lenni:
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=586[/url]

Ha jobban megnézed, az alábbi képen a fenti látható, csak anya nélkül:
[url]https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/99_0.jpg[/url]

Amúgy, ha kiiktatod a röpsúlyt, akkor miért nem szereled át egyszerûen elektronikusra?

4428 Őry Gábor 2011-11-09 12:00:33  Előzmény: Spityu: 56269

És merre találni manapság gyári megszakítót?

A röpsúlyos szbályozást ki fogom iktatni, mert nincs jelentõsége. Valaha összeberheltem az elektronikus gyújtást a röpsúlyos szabályozással, de igazából csak technikai csemege volt, semmi több, nem véletlen, hogy az elektronikusba már nem tették bele.

4427  Spityu 2011-11-09 10:17:54  Előzmény:Őry Gábor: 56268

Apám szerint azért jobb a textilbakelites, mert nem árt neki a motor által termelt hõ. Szerintem mondjuk a másiknak sem, de nem vitatkozom. :))))

Amúgy a két bakelites közül a bal oldalira szavaznék én is, a jobb oldali több lemezbõl van összeszegecselve!! Biztosan mûködik az is, de elég vicces kidolgozású.

A röpsúly sugárirányú kottyanására is figyelj, inkább legyen benne egy hazai új, mint egy kopott gyári (utóbbiból ne is keress újat, több évbe telt, mire találtam egyet). Esetleg, ha nem bízol a magyar karakterisztikájában, akkor cseréld le a rugókat gyári újra. Ezt azért még lehet kapni, sárga mûanyag van húzva a rugókra.
Nem méricskéltem annyira, de lehet, hogy meg lehet perselyezni a kopottat... de nem igazán érné meg.

Aztán, ha ez jó, akkor már jó eséllyel stabil lesz a gyújtásod. Szerintem keressél gyári megszakítót, találni. Kezdetben, míg hozzákopik a bütykös tengelyhez a megszakító, többet kell ellenõrizni a gyújtási idõpont értékét, utána már nem annyira. Tehermentesítõ elektronika beépítése meggondolandó. De kapni hazai utángyártott alaplapot, amit simán a megszakítós alaplap helyére kell beszerelni: megmarad az elõgyújtás szabályozás, és kvázi gondozásmentes.

4426 Őry Gábor 2011-11-09 07:03:47  Előzmény: Spityu: 56267

Pedig a bal oldali megszakító tûnik legjobb állpotúnak, és az üllõje lyukas, azt mondják a népek, hogy az az elõnyösebb, nincs is rajta beégésnyom. Nekem a fehér gagyinak tûnt, bár úgy emlékszem, hogy ezt használtam egyszer és tényleg jó volt. Csak egy kicsit tré a másik ketõhöz képest.

4425  Spityu 2011-11-08 21:03:33  Előzmény:Őry Gábor: 56266

Legelõször is: szerintem:

1. alaplap: utángyártott, kondi: utángyártott, vezeték úgyszintén nem gyári, megszakítók: ICET (sokak szerint rossz, nekem nincs vele tapasztalatom)*
2. alaplap: gyári, kondi: utángyártott, vezeték: gyári, megszakítók: DODUCO (90%), ami jó féle, van még 10db-om "W. Germany"-s dobozban, de ma is kapható
3. alaplap: gyári, kondi: gyári, vezeték: gyári, megszakítók: valami utángyártott, nincs vele tapasztalatom*

*A két textilbakelites megszakítófajta valamelyikével sokat mentem, semmi problémám nem volt velük, de már nem tudom, melyik is volt a gépben. Mindkettõbõl van 2-2 új eltéve, mert fater szerint ezek a jók. :) De szerintem gyárival fogom összerakni a motort.

Kondit kondenzátortesztelõvel lehet tesztelni. :) Vagy feltöltöd, kisütöd és nézed, hogy szikrázik-e. :P Viccet félretéve, szerintem puding próbája az evés. Én a jobb oldali alaplapra(a csavarok miatt) szerelném fel a középsõ megszakítókat és úgy tenném be a helyére.
[i](Módosította Spityu 2011.11.08. 22:11-kor)[/i]

4424 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11

Szerintetek ezekrõl mit lehet tudni? Az egyiket egy elvileg bontatlan motorból szedtem ki, de már nem emlékeszem melyik lehetett, a többit kukáztam. Melyiket lenne érdemes beépíteni?
A kondikat hogy lehet letesztelni?

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/111108/IMG_3578_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/111108/IMG_3578_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4423  Spityu 2011-11-06 21:07:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 56264

Jó cucc. :) Ha lenne ilyenem, simán rögzítenék egy kamerát és nézném, hogy terhelésen is jó-e a keverék. :)
Nem is annyira gyújtásbeállításhoz, hanem inkább karburáláshoz használandó a Colortest.

4422 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

[urls=https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/egyeb/trabant_601_gyujtasbeallito_tesztgyertya_1500740576.html]Trabant 601 gyújtásbeállító tesztgyertya[/urls]

4421 Kozma Bence 2011-10-23 18:06:26

Hát akkor marad a jocking féle verzió. Valahogy csak sikerül majd átlöködni a vizsgán.
Köszi!

4420 Őry Gábor 2011-10-23 17:46:58  Előzmény:Kozma Bence: 56260

Felesben elmegy a gyári karbival, bár érezhetõen nehezebben indul, pláne télen. Tiszta etanollal is elmenne talán, de már bele kellene nyúlni bõven a karbiba egy méretesebb fúvókával.
Az olaj oldódik E 85-ben is, sõt! Inkább az a baj, hogy a benzin által nem oldott mocskot is feloldja a tankban, és eltömi a szûrõt. Ez mondjuk takarítással megoldható.
A károsanyag kevesebb lesz, de a lambda érték nem lesz jó, mert a benzinhez képest ugyanannyi E85 fogyasztásánál oxigén marad a kipufogógázban. A méréskor ezt úgy veszik, mintha "higítanád" a kipufogógázt, hogy kevesebb legyen a károsanyag-tartalom.

4419 jocking . 2011-10-23 16:06:02  Előzmény:Kozma Bence: 56260

Olyan helyre kell vinni, ahol megcsinálják katalizátor nélkül is. Körbe kell hívni több helyet, mert nem mindenhol veszik komolyan ezt a média által terjesztett baromságot. Kb. ennyi a történet.;)

4418 Kozma Bence 2011-10-23 14:07:28  Előzmény:Sipos Tamás: 56259

Köszönöm a tanácsokat, sztorikat mindenkinek. Úgylátom a Trabizás egy külön mûfaj az autózásban. :))

Más:
Márciusban jár le a mûszakim és eléggé félek már most a zöldkártyától. Katalizárort nem akarok rátenni, mert sokan mondják, hogy csak tönkreteszi az autót, meg jó ha egy évet kibír. Plusz nem mellesleg drága is. Ezért gondoltam arra, hogy a vizsga idejére E85-öt tankolnék bele, aminek gondolom jóval kevesebb a károsanyag kibocsátása.
Lesz ettõl valami baja a motornak? Keveredik az olaj az E85-ben? Egyáltalán beindulna vele?

4417 Sipos Tamás 2011-10-21 15:13:41  Előzmény:Kozma Bence: 56251

[justify]Ha pedig hosszú és meredek emelkedõn mész felfelé, akkor is megtréfálhat a benzincsap ha nem állítod tartalékra. Megtörtént velem is; egész bepánikoltam.[/justify]

4416 Muczán Gábor 2011-10-20 15:17:31  Előzmény: Spityu: 56257

A filmesek akik hívtak, említették hogy a megrendelõk Japánból jönnek. Ha látni is lehet valahol, hát nem Európában.

MG

4415  Spityu 2011-10-20 09:44:38  Előzmény:Muczán Gábor: 56256

Hali, lehet tudni, hogy milyen reklámban láthatjuk viszont? :)

4414 Muczán Gábor 2011-10-20 07:40:40

Sziasztok,

Keresünk nov.6 vagy 7-re reklámfilmforgatásra egy Zöld Trabit. Nem tuning, nem matricás, gyári kialakítású, egységes színû, zöld 601-est. Lehetõleg a gyári árnyalatút.

Kb 20.000 Ft-ot fizetnek

Bp. Pest Megye elõnyben ( a távolság miatt)

Jelentkezni a klubnál, v. nálam.
MG

4413 Őry Gábor 2011-10-18 13:24:44  Előzmény: Spityu: 56254

Egyszer én meg nem engedtem teljesen vissza a kéziféket. Elinduláskor semmi gond, sõt legyorsultam egy kamiont is, amikor egyszer csak elkezd lassulni. Padlógáz, kék füstfelhõ, és nagy leégés, mert a kamion közben utolért...

4412  Spityu 2011-10-17 18:31:41  Előzmény:Kozma Bence: 56253

Hasonlóan már jártam én is. Egyszer a karburátort pucoltam ki teljesen, majd visszaszerelést követõen nem is mentem vele próbakört. Aztán pár órával késõbb el kellett mennem kocsival és kissé erõtlen volt a kocsi, még épp hogy csak feltûnt. Aztán késõbb már alig akart menni, elõször a negyediket, majd már a hármast sem vitte.
Már szidtam magamat, hogy biztosan valami mocskot mégis bemostam a fõrendszerbe. Ekkor kérdezik mellettem: "Kézifék?" Mire én: "Tééééényleg!"
Kiengedést követõen észveszejtõ ereje lett a motornak. :D
Magyarázat: nagyon enyhe lejtésû utcában laktam akkoriban ezért csak sebességbe tettem mindig a kocsit, sose húztam be a kéziféket. Azonban szereléskor az ékszíjat leszedtem a generátorról, hogy le lehessen engedni azt, kényelmesebben hozzáférve így a karburátorhoz. Összeszereléskor, amikor rá kellett kapatni a generátorra az ékszíjat (végállásban is elég rövid volt a szíj sajnos), meg kellett tekerni a motort is a ventilátornál fogva, így ki kellett venni sebességbõl. Ekkor valamiért csak két fognyira húztam be a kézifékkart. :) Amirõl teljesen elfeledkeztem. Induláskor még nem fogott annyira, késõbb - talán a hõtágulástól - viszont már a fent leírt módon.

4411 Kozma Bence 2011-10-17 17:49:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 56252

:)) Elég irónikus, hogy én meg autószerelõnek tanulok ... :D

4410 Kiss Krisztián 2011-10-17 17:37:28  Előzmény:Kozma Bence: 56251

Semmi baj,ez egy sör lesz:))
Eszembe jutott egy story:
Kedves barátom,egykoron trabant gazda(amugy csak a poén kedvéért,autószerelö)még udvarolt a leendö nejének,és a két község közötti mintegy 4kmert trabanttal tette meg.A csapot mindig elzárta mert egyszer elcsöpögött egy éjszaka 4liter benzinje.
Szóval reggel sietösen indult munkába,majd az autó elindulás után nem sokkal leállt.Nem indult el sehogy.Szikra OK,tanksapka le,pálca be,benzin van.Nem tudja hol a hiba(mobil korszak nem lévén)autó félretol,hazastoppolt,majd feljött hozzám(baromira örültem)jöjjek vontassuk haza haza,kötelet hozzak.Utközben elmesélte hogy mi történt.Mondtam neki,olyan nincs hogyha egy trabiba van benzin és szikra hogy ne menjen.(92ben volt,és asszem 88as trabija volt)Odaértünk,beültem,láttam zárva a csap.Gondoltam biztos akkor zárta el amikor eljött innen,és itthagyta az autót.-Hagyjad,ne kinozd az akksit már csomót probáltam!szólt rám.kinyitottam a csapot,kihuztam a szivatót,és pöcre indult.
-Mit csináltál vele?kérdezte?Mondom-Kinyitottam a csapot,és inditoztam!
-Bameg,a csapot nem nyitottam ki...Mondanom sem kell meddig ment a cikizés és hány sörébe került...
Fehér ember nem felejt..........:)

4409 Kozma Bence 2011-10-17 16:26:55

Izé.. elég kínos.. rájöttem mibaja van a verdának.. pontosabban rájöttem, hogy már 6 liter benzinnél tartalékra kell állítani. Hozzá kell még ehhez szokni.
Bocsánat a hülyeségemért. :rolleyes:

4408 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.jofogas.hu/zala/Trabant_601_es_alkatreszek_eladok_Keszthelyen_2622103.htm[/url]

4407 Kozma Bence 2011-10-16 17:51:34  Előzmény: Spityu: 56248

Ha megkérlek, tudnál nekem írni errõl egy kicsit? Vagy van ehhez valami szakirodalom?

4406  Spityu 2011-10-16 17:46:44  Előzmény:Kozma Bence: 56246

Lehet, hogy kondi vagy trafó. Legelõször szerintem ellenõrizd a gyújtási idõpontot és a megszakítóhézagot. Utóbbi nem megfelelõ értéke okozott már nálam ilyet.

Amúgy ha jól hallom a hajtókart, nem kell annyira aggódni, egy gyári motor így még azért sokáig elmegy, de lassan generálozandó.

4405 Kozma Bence 2011-10-16 17:43:05  Előzmény:jocking .: 56245

Ja az nem a motortérben rezonál, hanem csak a hamutartó. :) Hazaúton ki is vettem, annyira hangos volt rosszabb utakon.

4404 Kozma Bence 2011-10-16 17:39:50  Előzmény:Kiss Krisztián: 56244

Köszi, megnézem ezt mindenképp, bár mondjuk azt nem értem, hogy miért nem indult akkor újra 3-madszor. Elég sokat próbálkoztam pedig. Addig csak folyt volna bele annyi.

4403 jocking . 2011-10-16 17:37:45  Előzmény:Kozma Bence: 56241

Amit alapjáraton hallani, az erõsen hajaz a kopott hajtókarcsapágyra. Ami emelt fordulatnál hallatszik abban már nem vagyok biztos, az inkább olyan, mintha valami berezonálna a motortérben.