Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

802 Őry Gábor 2009-09-10 09:39:25  Előzmény:Tóth Péter: 52642

Hát akkor vedd a nevedre!

801 Tóth Péter 2009-09-10 08:49:35  Előzmény:Őry Gábor: 52640

Az nem számít, ha le kellene cserélni őket, akkor azt a mi adóforintunkból tennék.
Ha viszont Te lecseréled az autód, azt Te fizeted.
Mindössze azért jött be ez a dolog, hogy sokan leadják a trabikat, warbikat és használt vagy új autót vegyenek.Ezzel is élinkíteni akarták a haldokló autópiacot.

800 Tóth Péter 2009-09-10 08:47:34  Előzmény:Őry Gábor: 52641

Nem, mert a bónusz miatti bizti csak egy autóra szól.
Így viszont sok lenne a másik autó biztije.
Ha a saját nevemre venném az autót, akkor megtartanám, mivel az a 10ezer forint biztosítás nem sok.

799 Őry Gábor 2009-09-10 08:43:22  Előzmény:Tóth Péter: 52637

Mindenképpen meg kell szabadulni tőle? Nem lehet két autó a nagyi nevén?

798 Őry Gábor 2009-09-10 08:41:10  Előzmény:Ivacs István: 52638

Igen, 2020-ig még sok sör lefolyik a torkunkon.
Egyébként, ha már környezetvédelem: egyrészt mi történik a használt, 10 000 km-enként eldobott katalizátorokkal, másrészt mit szándékozik tenni az állam a füstokádó lassan ötvenéves mozdonyokkal, amelyek egy gázfröccsel több károsanyagot bocsátanak ki, mint az egész alsóörsi talalkozó.

797 Katona Zoltán 2009-09-10 08:28:56

Sziasztok!

Valaki mérne nekem gyors egy Trabant műszerfal szélességet? Itt most nincs kéznél egy sem!

796 Ivacs István 2009-09-10 08:01:27  Előzmény:Őry Gábor: 52636

Jártam egy jó pár évet katalizátorral, de a motor sohasem ment tönkre! A felújított főtengelyek 30.000 km-t üzemeltek! A fő érv tudomásom szerint az volt, hogy nincs a piacon hosszútávon üzemelő kat. A hagyományos -monolit- rendszerű, nem bírja 10.000 km-ig sem! Ami bírja egy magyar fejlesztésű, de az már nincs!
A főérv a felszerelési költség és az autók értéke aránytalansága! Továbbá egy ország sem kötelezi az öregautó tulajdonosokat sem a mai környezetvédelmi értékek betartására! Minden autónak azt az értéket kell produkálnia, amit a gyár előír!
A gáz lengések a fogyasztást befolyásolják és nem a főtengely élettartamát! A főtengely élettartamát a vezetési stílus, a használt olaj minősége és a felújítási munka minősége, a beépített alkatrészek minősége befolyásolja!
Hála istennek a 2020-ig rendezett ez kérdés!

795 Tóth Péter 2009-09-10 07:16:30

Sajnos most már úgy néz ki, hogy el kell adnom szeretett Trabim.
Rengeteg pót alkatrész van hozzá(motor, váltó, 4-5 karbi, önindító, generátor, stb.)2 garnitúra nyári gumi (egyik alufelnin), 1 garnitúra téligumi. Kicsit "tuning".
Sajnos mindenképpen el kell adnom, nem maradhat nagyapám nevén, mert a másik autót az Ő nevére veszem.
szerető gazdit keresek neki, sajnálnám roncstelepre adni.
Kaszni nagyon jó állapotban van, összesen van benne 85ezer km!!
Esztétikai hibája van.
Akit érdekel keressen meg.

794 Őry Gábor 2009-09-10 06:54:33  Előzmény:Ivacs István: 52634

Mert befolyásolja a gázlengést a kipufogórendszerben. Többek között ez volt az egyik érve a klub beadványának a minisztériumba, amikor volt a hisztéria. De hallottam is ilyen eseteket.

793 Bende Endre 2009-09-10 06:49:07  Előzmény:Tóth Péter: 52617

Péterem!

Nem fikkantom, csak mesélem, hogy szerintem ronda. De tudod mit? Ha nekem is lesz fölös 4 mihályom én is veszek egyet.
Kihajítom belőle a mosógépmotort, dobok bele 2T Wareszt és lehaladunk Alsőörsre leölni a dühöngőben :)

792 Ivacs István 2009-09-10 06:02:30  Előzmény:Őry Gábor: 52621

A töblet fogyasztás lehet, hogy igaz, de az hogy a főtengelyt haza vágja?! Mi köze van a katalizátor fent létének a főtengely hamarabbi tönkre meneteléhez???
Ezt nem tudom valahogy összehozni!!

791 Marton Tamás 2009-09-10 02:59:07  Előzmény: Spityu: 52626

Ja bocs kihagytalak!
csak sima textil rémlik nekem is, nincs azon semmi bársony.

790 Marton Tamás 2009-09-10 02:56:46  Előzmény:Szabó Gábor: 52630

Na ez az! Düftin. ezt fogom keresni.
Időm meg lesz rá újratekerni, úgyhogy csak kész lesz hamar. :)
Köszi!

789 Szedlák Tibor 2009-09-09 21:50:57

Most ahogy így olvasom a hozzászólásokat elég sok ritkaságról írtok. :P
160 as órát én a padláson találtam, műhelybe meg van gyári új bársonygumi. (sajnos az idő vas foga semmit se kímél hiába van elrakva. ) :( :(

788 Szabó Gábor 2009-09-09 19:37:30  Előzmény:Marton Tamás: 52609

Düftin.
Elég konkrét?

787 Csády Szabolcs 2009-09-09 19:29:18  Előzmény:Varga Tibor: 52627

Hát nincs mese: kell csinálni egy időgépet is a bársonygumi készítő masina mellé...:P

786 Varga Tibor 2009-09-09 19:23:49  Előzmény:Marton Tamás: 52625

Ez csak tapasztalat, lehet túloztam a fél évvel, de viszonylag hamar kopik. Kell túrni a bontóba egy jó gyárit. Nekem még az van a kombiban:) De azt mire kézzel újratekered egy textilcsíkkal, jó móka lesz.:evil:

785 Varga Tibor 2009-09-09 19:22:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 52622

Megérné? Dehogy érné meg. Ma már nem lehet Trabant-Wartburg alkatrészekből megélni.

784  Spityu 2009-09-09 19:20:45

Megkérdezném, ha már szóbajött, hogy csak a natúr, szürkés színű textília volt ráragasztva a gumiprofilra, vagy eredetileg azon is volt feketés bársony? Azért kérdem, mert láttam egy állítólag gyári állapotú Trabit és azon mintha nyomokban lett volna.
Viszont ha visszaemlékezem a sajátomra, akkor csak olyan képek villanak be a szürkeállományom legkülönbözőbb részeiről, amin a nyers textil látszódik. Ja, 2T-ről van szó.

783 Marton Tamás 2009-09-09 19:11:08

Köszi a válaszokat!

Bár én pont azt szerettem volna olvasni, hogy milyen textil, vagy egyéb méterárut lehetne venni ami jó a felújításhoz. 1600/db a bársonygumiért nem rossz, de én szeretek barkácsolni, azért szeretném valami anyaggal felújítani, meg őszintén szólva amit Tibke írt az nem valami bíztató.
Na de majd lesz valami.

782 Muczán Gábor 2009-09-09 19:02:46  Előzmény:Varga Tibor: 52620

Tibke!

Háát sajna kopik a cucc. de ha ez vigasz, tudok olyat aki sokszázezerért flokkoltatta az Audija komplett belsejét, és 1 év múlva a gumiszőnyegből, meg a nője fehér miniszoknyájáról söpörhette össze a cuccot, fekete, szilikózisos por formájában. A nő nem akart többet beszállni a verdába!

MG

781 Őry Gábor 2009-09-09 18:56:39  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52618

Köszi, ma már kipróbáltam egy 150-essel. Nem annyira durva, mint amilyennek tűnik, egy 20 kilométeren kevesebb, mint másfél lityit evett meg. Csak az volt a bajom, hogy a HB 2-7-ben 6-os menete van a főfúvókának, nem jók bele az újabbak, ezért csak egy alapjárati levegőfúvókát tudtam beletenni.

780 Csády Szabolcs 2009-09-09 18:54:24  Előzmény:Varga Tibor: 52620

Akk még van 5 hónapja az enyémnek...Tényleg nem gyárt senki eredetit belőle?! Nem hinném, hogy olyan nagy cucc lenne azt összehozni.S mivel fogyótermék meg is érné vele foglalkozni.

779 Őry Gábor 2009-09-09 18:53:49  Előzmény:Ivacs István: 52604

A katalizátor többletfogyasztást is okoz, és hajlamos hazavágni a főtengelyt. Kis odafigyeléssel rendszeres bütykölés nélkül is tartható az érték.

778 Varga Tibor 2009-09-09 18:48:29  Előzmény:Muczán Gábor: 52619

És lekopik róla az a flokkolt cucc kb fél év után.

777 Muczán Gábor 2009-09-09 17:39:52  Előzmény:Fluck Dávid: 52616

Flucky!

A bársonygumival vigyázz az nem gyári, csak új. Ez flokkolt gumiprofil.
Ettól bársonyos a tapintása.
A gyárinál a gumira egy textilréteg is fel volt dolgozva, és szinte sosem volt forgalomban a 90-es évektől.

A nyári találkozón mi 1370-ért árultuk, most megnéztem hogy ne saccoljak.
Ehhez viszont elengedhetetlen a "palmatex"-es ragasztás, mert puhább, és pár tized miliméterrel vékonyabb mint a gyári volt.

MG

776 tóth furdzsenxia 2009-09-09 17:37:23  Előzmény:Őry Gábor: 52597

dobj bele egy 125-ös főfúvókát.nem fogz csalódni én a széria motoromhoz is azt használok.

775 Tóth Péter 2009-09-09 17:33:31

Nemhogy örülnénk annak, hogy valakik fel akarják éleszteni ezt a rég elfeledett márkát. Erre Ti itt rögtön fikázzátok, haladni kell a korral. Nem lehet mindig olajat csűrőlni. Akinek meg nem tetszik, az nem veszi meg. Ha lesz fölös 4misim, én megveszem.

774 Fluck Dávid 2009-09-09 17:26:06  Előzmény:Bende Endre: 52613

A bársonygumit kemény 1500ért sikerült megvennem gyári újat....
Ha kell valakinek, keressetek. Szerintem tudok még szerezni...

773 Muczán Gábor 2009-09-09 17:02:59  Előzmény:Bende Endre: 52613

Andrew!

A bársonygumi 2.5 ezerért sok kissé. A TWK shopban ez kb 1600/db.
Motorért jössz?

MG

772 Bende Endre 2009-09-09 16:13:06  Előzmény:Reining Ádám: 52611

na jah. majd ebből is presztízsautót csinálnak, mint a beattle-ből, a miniből vagy a fiat 500-ból. Ez biztos gombelemmel fog menni :) Az RS-verzióba vajon milyen elem kell majd? Góliát? Muhhaha :)

771 Bende Endre 2009-09-09 16:10:31  Előzmény:Marton Tamás: 52609

Csatlakozom. Bársonygumit lehet kapni egyben. vadi újat. olyan 2,5 e környékén mozog darabja. sima palmatex-szel be tudod ragasztani, csak az ajtókárpitot vedd le, és a lécbe is ragaszd be, mert ha ott nincs beragasztva szorulni fog az egész.

770 Tóth Péter 2009-09-09 15:44:12  Előzmény:Faragó Péter: 52608

Valóban!Megnőtt már a szőröd?!?

769 Reining Ádám 2009-09-09 15:30:18  Előzmény:Bende Endre: 52607

Jól mondod Endre, szerintem is okádék ahogy kinéz az új Trabi! :)

768 Csády Szabolcs 2009-09-09 15:09:43  Előzmény:Marton Tamás: 52609

Hali!

Lehet kapni autósboltokban bársonygumit. Én anno palmatexel ragasztottam be.

767 Marton Tamás 2009-09-09 14:48:06

Halihó!

Ki milyen anyaggal oldotta meg a "bársonygumi" felújítását az ablakkeretben?
Holnap megyek vásárolni, tervben van ragasztó és valamilyen anyag vétele.
Konkrét ötleteket várok!

766 Faragó Péter 2009-09-09 14:05:49  Előzmény:Tóth Péter: 52605

Nem kell karbit állítani! Nem elhanyogolható szempont!

765 Bende Endre 2009-09-09 13:33:19  Előzmény:Ivacs István: 52603

Pláne hogy sokajtós, egy rettenet, ahogy kinéz, ráadásul "alig egy tonnás" + elektromos. Hát wazze mondták a Herpánál, hogy - Claus! Szólj Günternek, hogy kéne adni a reformkonyhának! erre összehozták ezt. Lehetne ezt szebben is csinálni, maradjanak inkább a makett gyártásnál..

Szerintem a megkérdezettek 93%-a baromira nem erre gondolt...
De biztos mókás darab lesz :)

764 Ivacs István 2009-09-09 12:43:53  Előzmény:Tóth Péter: 52605

A tervezett árat figyelembe véve kb.:4.000.000.-HUF, egykicsit túl borsos! A mostani autódat megtartva, olyan új autót vehetnél magadnak amit csak akarsz! Reális igényeket kielégítve!

763 Tóth Péter 2009-09-09 11:44:16  Előzmény:Ivacs István: 52603

Nézőpont kérdése, nekem így is kellene!

762 Ivacs István 2009-09-09 11:26:42  Előzmény:Sipos Tamás: 52594

Amit leírtam, azok esetében él, aki nem akar állandóan a kocsi bütykölésével foglalkozni! Ha az autó be van állítva rendesen (gyári előírás szerint) akkor a CO hatalmas, tehát a Zöld kártyás vizsgán nem megy át! Persze ha valaki elhigítja a keveréket akkor a vizsgán átmegy, de közlekedni nem lehet vele, a híg keverékben az olaj is híg, tehát nincs benne elég olaj!! Aki akar bütykölni, meg állandóan alatta feküdni, annak persze, hogy jobban megéri az állandó csavargatás!
Akinek nem, az pedig felteszi a katalizátort, finomít a levegőcsavarral és autózik!
Egy tény, sajnos hosszabb távon üzemelő katalizátor a piacon nincs!

761 Ivacs István 2009-09-09 11:01:16  Előzmény:Tóth Péter: 52602

tothpeter:Csak az a baj, hogy semmi köze a Trabanthoz, kb. mégis annyi mint a a Beetle-nek VW Bogárhoz! Mertha valaki a klasszikus formában csinálja meg az oké, de így egy nagy 0!!!

760 Tóth Péter 2023-05-22 08:40:11

Jön az elektromos Trabi! :)

[url]https://www.origo.hu/auto/20090908-a-frankfurti-autoszalon-ujdonsagai.html?pIdx=1[/url]

759 Bende Endre 2009-09-09 06:25:34

A 20-át ne felejtsétek el, kedves Barátaim! :)

758  Bandi 2009-09-09 04:21:16

Reggelt!

757 Nagy Szabolcs 2009-09-08 19:46:53  Előzmény:Nagy Donát: 52572

Ezért hirdetem Angliában is a kocsit. Ha kihoznám ide, levizsgáztatnám, megkapná az angol rendszámot, egész jó pénzt lehetne érte kapni.
Sajnos otthon még mindig nem becsülik ezeket a kis gépeket, de azért nyugaton kezd már lassan felmenni az ára egy szép állapotúnak

756 Nagy Szabolcs 2009-09-08 19:42:29  Előzmény:Ivacs István: 52564

Sajnos nem tudom megtartani. Most lettem kész egy másik kocsival, és külföldön élek. Sajna nem megy :( Pedig szeretném, tényleg.

755 Őry Gábor 2009-09-08 19:36:14

Emberek! Milyen fúvókát tennétek egy 25 mm-re felfúrt HB 2-7-be? A 115-össel nemigen óhajt menni, ami azért érdekes, mert az amúgy is "szegénykeverékes" HB 4-1-et is felfúrattam, és megy, mint a golyó a 115-össel. Nem szupertuningról van szó, csak egy kis piszkálásról.

754 Kozák Attila 2009-09-08 19:26:22  Előzmény:pete sándor: 52592

Fiam te berakhatod azt is!! :D

753 Sipos Tamás 2009-09-08 19:04:49  Előzmény:B Kálmán: 52589

[justify]Mihályfi műhely. Tavaly az enyémet is ott generálozták, bátran ajánlom[/justify]