Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

181 Lizák Péter 2009-07-29 14:09:32  Előzmény:Bíró Norbert: 52014

Meg a díszlécek magasságában is hajlamos repedni. Legalább is a 4T-knél láttam több ilyet is, és érdekes módon azok limok voltak. De találkoztam ilyennel kombi autón is. De egyébként az eredménye leginkább a kiszállok, és beb***om az ajtót módszer.

180 Bíró Norbert 2009-07-29 14:02:03  Előzmény:Szabó Gábor: 52021

Egyébként így ránézésre nem tűnik rossznak az a kocsi, ára se rossz.

179 Szabó Gábor 2009-07-29 13:53:51  Előzmény:jocking .: 52019

Nem hát, meg ha a fele igaz, amit leír, akkor már jó annyi pénzért.

178 Bíró Norbert 2009-07-29 13:52:07  Előzmény:jocking .: 52019

Na igen, azt semmiképp nem hogy gyárilag!!!

177 jocking . 2009-07-29 13:30:53  Előzmény:Szabó Gábor: 52016

De arra mégsem írhatja rá, hogy gyárilag 1.3-mal szerelt, ez utólagos átépítés.

176 Bíró Norbert 2009-07-29 13:21:39  Előzmény:Bíró Norbert: 52017

50 ezer körül volt akkor az ára.

175 Bíró Norbert 2009-07-29 13:21:03  Előzmény:Szabó Gábor: 52016

Tudom, én is azt láttam. 2004-2005 körül még volt.

174 Szabó Gábor 2009-07-29 13:15:38  Előzmény:Bíró Norbert: 52012

Számnélküli fűzött blokk csak 1.3 volt. Került olyanoknak a trabijába, akik viszonylag hamar kinyírták a gyári motort, vagyis ahoz elég hamar, hogy még lehetett kapni blokkot és érdemes volt költeni rá.

173 jocking . 2009-07-29 13:11:45  Előzmény:Bíró Norbert: 52012

Igen, ezt a cikket én is olvastam. Csak valahogy fura, hogy bárki is gondolhatja, hogy elfogy a motor akkor csak átugrok a szomszédba hasonlóért. Az autógyártás (mégha keleti is) egy precízen szervezett logisztikai rendszer, ott ilyet nem lehet csinálni. Ha elfogy a motor, leáll a gyártás és sz*pás van. A tömítést talán kicsit könnyebb elbaszarintani, az aztán föl sem merül...:rolleyes:

172 Bíró Norbert 2009-07-29 13:10:28  Előzmény:Lizák Péter: 52007

Amúgy nem hülyeség a vastag B oszlop, gondolom a gyárban se unalmukban találták ki. A vékony hajlamos elrepedni a tetőnél:( Nekem is el van:(

171 Szabó Gábor 2009-07-29 13:09:07  Előzmény:Nagy Zsolt: 52002

Itt 16-ért lenne egy 4T-re, másfél hónapja 11-körül volt egy fasza levehető fejes.
Csinálni sem nehéz egyébként, ha nem hivatalosan kell, jobbat lehet, mint a bóti vonóhorog.
Fát meg lehet az utastérben is, elég a sofőr ülést meghagyni. Régen így szállítottam, nem látszik a kocsin, de ma már nem tenném.

170 Bíró Norbert 2009-07-29 13:01:44  Előzmény:jocking .: 52009

[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=lista&topics=41000000002[/url]

Itt van honnan ered az 1.3.... Amilyenek az ocsmányirodák én el tudom képzelni azt is hogy f@szságokat írnak a forgalmiba.... Vagy belerakta Wartburgból, és valahogy be tudta íratni azt a motort a forgalmiba... Vagy lehetett még anno a Hajdú utcában, a Csapi Bt-nél kapni fűzött 1.3as blokkot szám nélkül (legalábbis volt az árlistában aztán hogy ez a számnélküliség hogy volt azt nem tudom. Mivel nem volt még 4T-m soha, nem is kérdeztem rá.

169 Török Máté 2009-07-29 12:27:24

Szerintem nem.Ezt csak azért találta ki hogy könyebben eladhasa anak aki Trabit akar venni és az a valaki azt hiszi hogy ő milyen egyedi autót vett magának.

168 jocking . 2009-07-29 12:25:45  Előzmény:jocking .: 52009

Ráadásul Fejérben van... Mindjárt elmegyek és felhomályosítom.:D:evil:

167 jocking . 2009-07-29 12:23:57  Előzmény:Nagy Donát: 51999

Hát ez már besz@rás... Ki terjesztette el ezt a marhaságot az 1.3-as trabikról? Akkor ezekszerint neki a forgalmiba is ezek az adatok vannak beírva?

166 Nagy Zsolt 2009-07-29 12:21:34  Előzmény:Nagy Donát: 52001

Most lenne jó nekem is,mert fát hordok anyumékhoz:-(
Kénytelen voltam szegénykém csomagtartóját kibélelni ponyvával,és arra a fa.Ráadásul,fenyő.
Mennyivel egyszerűbb lenne most csak felhajigálni egy futóra,aztán gyá:D
Így most fordulok vagy 4-5 kanyart,mire az összest átviszem:-(

165 Lizák Péter 2009-07-29 12:02:34  Előzmény:Bíró Norbert: 51992

Pl. én. Lásd előző megszólalásom. :D

164 Lizák Péter 2009-07-29 11:58:30  Előzmény:G J: 51991

Köszi!
Az oldal valóban az enyém. Nekem sem jönnek be ezek az IVM féle motyók a trabin, de ez van.
A harmadik képen a vastag B oszlopos kombi nem rossz, hanem én működtem ilyenre, mert kiváncsi voltam, hogy nézne ki a kombi így, mert én az enyémet valszeg átalakítom ilyenre. Ha neki állok a 2Tmet összerakni. :)

163 Nagy Donát 2009-07-29 11:55:27  Előzmény:Nagy Zsolt: 52002

Jéé látom. Hát ezer köszi, vészmegoldásnak jó lesz :).

162 Nagy Donát 2009-07-29 11:55:27  Előzmény:Nagy Zsolt: 52002

Jéé látom. Hát ezer köszi, vészmegoldásnak jó lesz :).

161 Lizák Péter 2009-07-29 11:53:22  Előzmény:Nagy Donát: 51999

És 5 személyes! :)

160 Nagy Zsolt 2009-07-29 11:16:34  Előzmény:Nagy Donát: 52001

Itt találsz újat 2T-re:D
http://www.vonohorog.hu/katalogus.php?marka=1021&tipus=2961

4T-re ugyan itt 25 ezer,de nekem egy kicsit messze van:D

159 Nagy Donát 2009-07-29 10:53:09  Előzmény:Nagy Zsolt: 52000

Igen, nekem is Októberben lesz műszakis a 2T-m, kell rá vonóhorog, de egy éve vadászom, és sehol sincs műbizonylatos, az új árára meg nem is merek gondolni :S. Lehet kenőpénzes dolog lesz... :(

158 Nagy Zsolt 2009-07-29 10:49:29  Előzmény:Nagy Donát: 51997

Elvileg,csak Szeptemberben lesz műszakin,de addig meg akarom venni,és egyből azt is vizsgáztatni.
Műbiz nélkül nem is akartam.Elvileg a szomszédban van egy 4T bontásra,amin van,de ahhoz meg nincs bizonylat:-(

157 Nagy Donát 2009-07-29 10:42:38

Ez mekkora átverés:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/3153297_trabant_1.1_1990[/url]

Még az emblémákat is átrakta Wartburgról.

156 Nagy Donát 2009-07-29 10:24:08  Előzmény:G J: 51990

AZ én saját 2T-re is 4T maszkot tettem, szóval nem vagy egyedül a véleményeddel ;).

155 Nagy Donát 2009-07-29 10:17:59  Előzmény:Nagy Zsolt: 51996

Vonóhorgot sok helyen árulnak neten használtan (vatera.hu), de CSAK OLYANT VEGYÉL MEG, AMIHEZ VAN MŰBIZONYLAT. A felhelyezés után egyből újra kell a kocsit műszakiztatni, és a forgalmiba is be kell írni. Ha nincs műbizonylata, akkor a műszakin nem fogják elfogadni.

154 Nagy Zsolt 2009-07-29 09:57:29

Nem tudjátok,hol levehet venni 4T-re vonóhorgot és mennyiért?
Köszi előre is!

153 Török Máté 2009-07-29 08:30:08  Előzmény:G J: 51993

Tényleg jó a kitámasztója a Trabiknak a Wartburg-ét még nem láttam és nekem tetszik a 4T.

152 jocking . 2009-07-28 23:07:58  Előzmény:G J: 51993

Ezt csak wartburgék tudták jobban: azt felnyitottad és úgy maradt. Semmi külön kitámasztás, csak két böszme rugó.:D

151 G J 2009-07-28 21:17:52  Előzmény:Bíró Norbert: 51992

Nyugodtan mondj :P
várjuk a vastag oszlopos kombit XD
Egyébként nem tudom kinek tűnt fel egy zseniális találmány a trabant...sehol máshol nem láttam csak trabin: motorház kitámasztó
kicsi, könnyű nem akadályoz semmit
[imgw]http://trabant.shocauto.com/images/Trabant_1,1_engine.JPG[/imgw]

150 Bíró Norbert 2009-07-28 21:05:12  Előzmény:G J: 51991

Igen, a vastagoszlopos kombi elvileg nem létezett. De már nem mondok ilyet se mert valaki előhoz egyet:D

149 G J 2009-07-28 21:01:26  Előzmény:Lizák Péter: 51989

még valami hogy ami pl a fehér legelsőn látszik: a csíkozás/vonal bevágás az oldalán meg az új kerékjáratív jól néz ki de a többi elég csicsás szerintem rontanak az összképen...
http://trabantegyegy.uw.hu/IVM.html

neten találtam még prototípusokat egyébként csak hát németül mondják.
olyat mint tankbetöltőcső hajlítás meg hasonlók.

jah a képen a 3dik képecske a vastag B oszlopos kombi rossz?

148 G J 2009-07-28 20:50:19  Előzmény:Lizák Péter: 51988

Szia Pedró tiéd az http://trabantegyegy.uw.hu/
nagyon jó oldal..de van 1-2 kép ami nem jön be...

egyébként sok embernek, főleg a 2T-seknek nem tetszik a 4T orra de szerintem (szigorúan magánvélemény) eszméletlen jól néz ki XD

147 Lizák Péter 2009-07-28 20:46:17  Előzmény:G J: 51987

Azok a furcsa Trabik már az IVM művei.

146 Lizák Péter 2009-07-28 20:44:14  Előzmény:G J: 51976

Ez : Az egyik kombi ugyan nem valódi :-)

[imgw]http://2utem.uw.hu/TWK/oszlopok2.jpg[/imgw]

145 G J 2009-07-28 20:42:25  Előzmény:Bíró Norbert: 51981

hát láttam azokat...nem éppen jól néznek ki
bár a bőr belső jöhet XD
Úgy tudtam abból csak 1-2 db van és az a múzeumban van...


aztán itt az egyik 4T tramp
http://www.panoramio.com/photo/8845842
még térkép is van:P
azért 2 merci közt XD

144 Bíró Norbert 2009-07-28 20:42:01  Előzmény:Lizák Péter: 51983

Mondom, Trabant story könyvből származik az info,de ők is tévedhetnek.

(Vagy lehet hogy a lelkes gyári dolgozók a bezárás után, nem tudván mit kezdeni magukkal otthon, a garázsban összedobtak 60000 db kombit hogy meglegyen a darabszám:D :)

143 Lizák Péter 2009-07-28 20:41:53  Előzmény:Bíró Norbert: 51975

Amire gondolsz a 601, és a púposok esetében, az Lieferwagen, mely az universal alapjaira épült. A Trabant 1.1 esetében már platós kasztnival találkozunk, és az Quick-Trans névre hallgat. Abból viszont tényleg csak kettő van. Prospektus azért készült a Pick upról, mert tervezték a sorozatgyártását is, de aztán az elmaradt.

Itt olvashatsz róla:
[url=http://trabantegyegy.uw.hu][img]http://trabantegyegy.uw.hu/trabantegyegy.jpg[/img][/url]

142 Lizák Péter 2009-07-28 20:36:33  Előzmény:Bíró Norbert: 51971

Szerintem Wartburg 1.3-ból többnek kell lennie, mint Trabant 1.1-ből, mert abból hamarabb volt 4T, mint Trabantból.

141 Lizák Péter 2009-07-28 20:34:06  Előzmény:Bíró Norbert: 51959

Hm... Én 96099 darabról tudtam, és ahogy a kolléga is mondta a legyártott darabok 80%-a kombiként készült.

140 Varga Tibor 2009-07-28 20:21:58  Előzmény:Varga Tibor: 51980

[img]http://tibke.atw.hu/wartburggyartas.jpg[/img]

139 Bíró Norbert 2009-07-28 20:20:35  Előzmény:G J: 51979

A múzeumi is kint lehetett Zwickaui talin, de persze lehet hogy magánkézben van a másik.

Voltak még amúgy az Irmscher által felspécizett 4T-k is, bőrbelsővel, az A oszlopon meg a hűtőrácson rikító piros díszekkel, meg volt az oldalán eg belemélyített díszítővonal, meg elkockásították a hátulját. Na ez is fehér hollóval egyenértékű.

138 Varga Tibor 2009-07-28 20:18:50  Előzmény:G J: 51976

évre lebontottat tudok, de tipusra-évre nem egyenlőre sajnos. Wartburgban sose merültem el annyira.

137 G J 2009-07-28 20:12:57  Előzmény:Bíró Norbert: 51975

4T pick up:
na az egyik tutkó múzeumban van a másikról viszont láttam képet amin éppen kint egy találkozón (tehát éppen nem múzeumban van)

de pl a furgonosról sem látam képet ez is új :P

136 Bíró Norbert 2009-07-28 20:12:39  Előzmény:G J: 51976

A B oszlop 83-ig a limókon is vékony volt, utána átváltottak a limónál a vastagra. A kombinál viszont nem. (aztán megmaradt anyagokból, ki tudja miért, született néhány vékony B oszlopos 4T limó is)

135 Soós Árpád István 2009-07-28 20:10:45  Előzmény:Bíró Norbert: 51975

Jaja!Azt épp szombaton láttam a neten a pick-up-ot.

134 G J 2009-07-28 20:10:30  Előzmény:Varga Tibor: 51974

Ez a szám engem is megdöbbentett mert én többre számítottam

egyébként keresgéltem de nem találtam adatot arra hogy végül is menyi évre típusra lebontva...bár valahol azért csak van...

VAlaki meg tudja mondani mi ez a vékony 4T kombi B oszlop? mer ez nekem új most
nekünk csak szimpla limónkvan :P

133 Bíró Norbert 2009-07-28 20:08:40

Egyébként van még egy nagyon ritka változat, a 601es kombi gyárilag lemezelt hátsó oldalablakkal furgon kivitelben. 1577 készült belőle 66-tól 72-ig. Plusz 85 hasonló még a 600-asból.

Még nagyobb ritkaság a 4T pickup, abból 2 darab készült (ha jól tudom a múzeumé mind a kettő. Érdekesség viszont hogy erről kiadtak prospektust.

132 Varga Tibor 2009-07-28 20:05:35  Előzmény:Soós Árpád István: 51967

Összesen 311-estől az 1.3-asig 1.673.287 darabot