Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

152 jocking . 2009-07-28 23:07:58  Előzmény:G J: 51993

Ezt csak wartburgék tudták jobban: azt felnyitottad és úgy maradt. Semmi külön kitámasztás, csak két böszme rugó.:D

151 G J 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bíró Norbert: 51992

Nyugodtan mondj :P
várjuk a vastag oszlopos kombit XD
Egyébként nem tudom kinek tűnt fel egy zseniális találmány a trabant...sehol máshol nem láttam csak trabin: motorház kitámasztó
kicsi, könnyű nem akadályoz semmit
[imgw]https://trabant.shocauto.com/images/Trabant_1,1_engine.JPG[/imgw]

150 Bíró Norbert 2009-07-28 21:05:12  Előzmény:G J: 51991

Igen, a vastagoszlopos kombi elvileg nem létezett. De már nem mondok ilyet se mert valaki előhoz egyet:D

149 G J 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 51989

még valami hogy ami pl a fehér legelsőn látszik: a csíkozás/vonal bevágás az oldalán meg az új kerékjáratív jól néz ki de a többi elég csicsás szerintem rontanak az összképen...
https://trabantegyegy.uw.hu/IVM.html

neten találtam még prototípusokat egyébként csak hát németül mondják.
olyat mint tankbetöltőcső hajlítás meg hasonlók.

jah a képen a 3dik képecske a vastag B oszlopos kombi rossz?

148 G J 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 51988

Szia Pedró tiéd az https://trabantegyegy.uw.hu/
nagyon jó oldal..de van 1-2 kép ami nem jön be...

egyébként sok embernek, főleg a 2T-seknek nem tetszik a 4T orra de szerintem (szigorúan magánvélemény) eszméletlen jól néz ki XD

147 Lizák Péter 2009-07-28 20:46:17  Előzmény:G J: 51987

Azok a furcsa Trabik már az IVM művei.

146 Lizák Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:G J: 51976

Ez : Az egyik kombi ugyan nem valódi :-)

[imgw]https://2utem.uw.hu/TWK/oszlopok2.jpg[/imgw]

145 G J 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bíró Norbert: 51981

hát láttam azokat...nem éppen jól néznek ki
bár a bőr belső jöhet XD
Úgy tudtam abból csak 1-2 db van és az a múzeumban van...


aztán itt az egyik 4T tramp
https://www.panoramio.com/photo/8845842
még térkép is van:P
azért 2 merci közt XD

144 Bíró Norbert 2009-07-28 20:42:01  Előzmény:Lizák Péter: 51983

Mondom, Trabant story könyvből származik az info,de ők is tévedhetnek.

(Vagy lehet hogy a lelkes gyári dolgozók a bezárás után, nem tudván mit kezdeni magukkal otthon, a garázsban összedobtak 60000 db kombit hogy meglegyen a darabszám:D :)

143 Lizák Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bíró Norbert: 51975

Amire gondolsz a 601, és a púposok esetében, az Lieferwagen, mely az universal alapjaira épült. A Trabant 1.1 esetében már platós kasztnival találkozunk, és az Quick-Trans névre hallgat. Abból viszont tényleg csak kettő van. Prospektus azért készült a Pick upról, mert tervezték a sorozatgyártását is, de aztán az elmaradt.

Itt olvashatsz róla:
[url=https://trabantegyegy.uw.hu][img]https://trabantegyegy.uw.hu/trabantegyegy.jpg[/img][/url]

142 Lizák Péter 2009-07-28 20:36:33  Előzmény:Bíró Norbert: 51971

Szerintem Wartburg 1.3-ból többnek kell lennie, mint Trabant 1.1-ből, mert abból hamarabb volt 4T, mint Trabantból.

141 Lizák Péter 2009-07-28 20:34:06  Előzmény:Bíró Norbert: 51959

Hm... Én 96099 darabról tudtam, és ahogy a kolléga is mondta a legyártott darabok 80%-a kombiként készült.

140 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Tibor: 51980

[img]https://tibke.atw.hu/wartburggyartas.jpg[/img]

139 Bíró Norbert 2009-07-28 20:20:35  Előzmény:G J: 51979

A múzeumi is kint lehetett Zwickaui talin, de persze lehet hogy magánkézben van a másik.

Voltak még amúgy az Irmscher által felspécizett 4T-k is, bőrbelsővel, az A oszlopon meg a hűtőrácson rikító piros díszekkel, meg volt az oldalán eg belemélyített díszítővonal, meg elkockásították a hátulját. Na ez is fehér hollóval egyenértékű.

138 Varga Tibor 2009-07-28 20:18:50  Előzmény:G J: 51976

évre lebontottat tudok, de tipusra-évre nem egyenlőre sajnos. Wartburgban sose merültem el annyira.

137 G J 2009-07-28 20:12:57  Előzmény:Bíró Norbert: 51975

4T pick up:
na az egyik tutkó múzeumban van a másikról viszont láttam képet amin éppen kint egy találkozón (tehát éppen nem múzeumban van)

de pl a furgonosról sem látam képet ez is új :P

136 Bíró Norbert 2009-07-28 20:12:39  Előzmény:G J: 51976

A B oszlop 83-ig a limókon is vékony volt, utána átváltottak a limónál a vastagra. A kombinál viszont nem. (aztán megmaradt anyagokból, ki tudja miért, született néhány vékony B oszlopos 4T limó is)

135 Soós Árpád István 2009-07-28 20:10:45  Előzmény:Bíró Norbert: 51975

Jaja!Azt épp szombaton láttam a neten a pick-up-ot.

134 G J 2009-07-28 20:10:30  Előzmény:Varga Tibor: 51974

Ez a szám engem is megdöbbentett mert én többre számítottam

egyébként keresgéltem de nem találtam adatot arra hogy végül is menyi évre típusra lebontva...bár valahol azért csak van...

VAlaki meg tudja mondani mi ez a vékony 4T kombi B oszlop? mer ez nekem új most
nekünk csak szimpla limónkvan :P

133 Bíró Norbert 2009-07-28 20:08:40

Egyébként van még egy nagyon ritka változat, a 601es kombi gyárilag lemezelt hátsó oldalablakkal furgon kivitelben. 1577 készült belőle 66-tól 72-ig. Plusz 85 hasonló még a 600-asból.

Még nagyobb ritkaság a 4T pickup, abból 2 darab készült (ha jól tudom a múzeumé mind a kettő. Érdekesség viszont hogy erről kiadtak prospektust.

132 Varga Tibor 2009-07-28 20:05:35  Előzmény:Soós Árpád István: 51967

Összesen 311-estől az 1.3-asig 1.673.287 darabot

131 Bíró Norbert 2009-07-28 20:03:01  Előzmény:Varga Tibor: 51970

Igen, vonaton, vagy nyerges IFÁn utaztak vissza Zwickauba, ahol a belsőségeiket megkapták. A könyv szerint a furcsa színekre is az a magyarázat, hogy ezek voltak a legkönnyebben javíthatók, sok volt a szállítási sérülés.

130 G J 2009-07-28 20:02:21  Előzmény:Bíró Norbert: 51969

vékony b oszlop? mi a manó

129 Bíró Norbert 2009-07-28 20:01:02  Előzmény:Soós Árpád István: 51967

Sajnos ebben a könyvben a Wartburg egy helyen szerepel, egy 311-es fotója erejéig. De szerintem még a 4T Trabinál is kevesebb.

128 Varga Tibor 2009-07-28 20:00:03  Előzmény:G J: 51966

Csak a karosszériájuk készült Meerane-ban, az összeszerelés ugyanúgy Zwickauban volt.

127 Bíró Norbert 2009-07-28 19:59:26  Előzmény:G J: 51966

Én is a Trabant story könyvből tudom, másrészt meg onnan hogy 70-es évek második feléig volt is a jobb első sárvédőn a kerék után egy K betűs plakett és a veterán topicon derítettük ki mi is az. Aztán a plakett elmaradt, de a kombik gyártása maradt (talán arra is ez a magyarázat, hogy a kombiknál megmaradt a vékony b oszlop). Egyébként szintén ott készültek a Wartburg kombik is!!! És az IFA fülkék is.

126 G J 2009-07-28 19:56:11  Előzmény:G J: 51966

viszont az ucsó a rózsaszín az kombi és az aszem a cwikauban lett gyártva...

125 Soós Árpád István 2009-07-28 19:56:06

És nem tudja valaki 4T Wartburgból mennit csináltak?

124 G J 2009-07-28 19:54:12  Előzmény:Bíró Norbert: 51964

és az a legmókásabb hogy én erről nem is tudtam csak a múlt hónap közepén olvastam én is...szerintem ezt sokan nem tudják hogy a kombi máshol készült...

123 Soós Árpád István 2009-07-28 19:50:37  Előzmény:Bíró Norbert: 51959

Az nem semmi!

122 Bíró Norbert 2009-07-28 19:45:13  Előzmény:Bíró Norbert: 51962

Meg ugye, az Universalok nem Zwickauban készültek, hanem a Karosserie Meerane-nál és a privatizáció idején lehet hogy ott már hamarabb adódtak a gondok a termeléssel.

121 G J 2009-07-28 19:44:34  Előzmény:Bíró Norbert: 51959

jaja mert a németeknek már akkor nem kellett a 2 német márka egyesítés után (túl drága lett) plusz volt dögivel nyugatnémet használtkocsi...
úgy hogy lepaszolták ide a merkur telepekre...

120 Bíró Norbert 2009-07-28 19:43:32  Előzmény:jocking .: 51960

Igen a könyv is azt írja hogy 80%-ban Universalt akartak gyártani. Aztán így sikerült. Talán voltak készen 601nek szánt limo vázak, amiket el akartak használni.

119 Bíró Norbert 2009-07-28 19:42:01  Előzmény:Bíró Norbert: 51959

Összehasonlításnak: a gyár csúcstermelése egy év alatt 1987-ben volt, ekkor készült 145.576 601-es, ebből 27521 volt Universal és 400 Tramp. 85-ig évi 110 ezer körül mozgott a mennyiség, 86-87-88 megközelítőleg azonos, több mint 143 ezer kocsival évente.

118 jocking . 2009-07-28 19:41:55  Előzmény:Bíró Norbert: 51959

Hm. Akkor mégis limóból van több.:D Fura, pedig valahol azt olvastam, hogy a gyártást úgy tervezték, hogy 80% kombi, 20% limó, mert a kombira nagyobb volt a kereslet. Ezek szerint nem jött össze...:rolleyes:

117 Bíró Norbert 2009-07-28 19:37:32  Előzmény:Soós Árpád István: 51957

Egész pontosan 39212 db.

1988-ban: 120 limo és 30 Universal
1989-ben: 673 limo és 49 Universal
1990-ben: 16508 limo, 11926 Universal és 234 Tramp
1991-ben: 9672 kocsi, ebből 262 Tramp, a kombi aránya ismeretlen.

Forrás. Trabant-story könyv.

A 4T-knek amúgy igen nagy hányada Magyarországon kötött ki.

116 jocking . 2009-07-28 19:34:09  Előzmény:Soós Árpád István: 51957

Úgy biza'. És ennek a nagy része Universal.

115 Soós Árpád István 2009-07-28 19:03:28  Előzmény:G J: 51953

4T Trabiból csak 38.000 DB készült????:eek:

114 Török Máté 2009-07-28 17:54:05

Az én 4T-ém megmarad eredetiben az biztos.

113 Bíró Norbert 2009-07-28 11:23:03  Előzmény:G J: 51953

1.1 Tramp meg 496 darab készült.....

112 Bíró Norbert 2009-07-28 11:22:20  Előzmény:G J: 51953

bizony, az lesz a legnagyobb kuriózum!!! És annak is a nagy része vagy végletekig szétnyúzva, szétrohadva (mert az utolsó évjáratok úgy rohadnak mint a pestis, ha nem figyelnek oda rájuk... a 60-as évekbeliek 10 év susnyásban állás után is szinte épek...), vagy pedig szénné tuningolva... Még a legjobb eset ha 2T külseje van, azzal maximálisan egyet tudok érteni:D

De tervezem hogy megőrzök egy 4T-t is, eredeti állapotban, majd ha a 2T megmentés finisbe ér:)

111 G J 2009-07-28 11:16:35  Előzmény:Lizák Péter: 51892

Szerintem 2020-ban nagyobb kuriózum lesz az egész 1.1-es széria mint a 601-esek
elvégre csak 38ezer van belőlük öszesen
az 1.1-es tramp meg aztán végkép
valahol van is egy 1.1-es katonai tramp képem...
meg mintha német neten árulnának is egyet szép sumáért talán 4-5 milla vagy valahogy így

110 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2023-05-22 08:40:11

[url]https://videa.hu/videok/zene/exotic-trabant-fesztival-klip-zene-S441IB7WdRuQo5vk[/url]

Kedvenc számom:D

109 Nagy József 2009-07-28 06:34:41

Igen láttam a videót a szívem majd megszakadt majd lefordultam a székről amikor megindult meg megszabályzott kegyetlen brutál!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

108 jocking . 2009-07-27 21:04:37  Előzmény:Soós Árpád István: 51949

Megvannak a kapcsolataim.:D:D:evil:

107 Soós Árpád István 2009-07-27 20:02:47  Előzmény:jocking .: 51948

És honnan tudtad????:rolleyes:

106 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Soós Árpád István: 51918

Na, mit is mondtam nektek erről a videóról? Hogy nem lesz már fent sokáig... És nézd csak, hát nem igazam lett?:rolleyes::evil::D
[url=https://www.youtube.com/watch?v=SENtFiBlRQg]Trabant 601 zúzás[/url]

105  hks 2009-07-27 19:01:35  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 51946

kicsit lehasaltam én is a teknyikától pedig már láttam 1-2 durva dolgot de nagyon igényes a cucc kíváncsi leszek a folytatásra.azt remélem tudjátok a hayabusát turbózni is szokták,meg mehet neki egy kis nitró is és bőven 250 paci fölött lesz a kicsike de még most próbálgatják-tesztelgetik.

104 Ifj. Hirháger Gábor 2009-07-27 18:57:07  Előzmény: hks: 51945

Ez azért odavágos megtaláltam a youtube-n...:O Kemény mindenesetre...

103  hks 2009-07-27 18:39:18  Előzmény:Nagy József: 51940

dehogy nem. a trabant már létezik egyik szegény toyota szalon tulajdonosa építette egy trabant 601-ból egy toyota mr 2 turbó-ból ez adta a futóműveket meg a fékeket és persze beugrott a hayabusa blokk az anyós helyére.3 készül bele az írható elektronika ha kevés lenne az a 160 paci de szerintem nem kevés mert mindenkit lenyomott a versenyen amin láttam.amúgy a you-tube-n is van videó róla trabusa név alatt meg a carstyling-on is fent van. szép állmokat drága barátom!