Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5935 Liszkai Attila 2017-07-10 12:06:37

Sziasztok!
Érdekes problémával állok szemben. Trabant 1.1 hátsó ablaktörlő nem működik rendesen. A motor működik, de az ablaktörlő kar épp hogy csak megmozdul egy fél centit. Azt hittem hogy kiakadhatott valami, de amikor kihajtottam a szélvédőről akkor mozgott rendesen. Gyenge lenne a motor és az üveg/gumi tapadása lefogja?

5934 Liszkai Attila 2017-06-18 19:03:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79693

Köszi. Épp tegnap láttam egy youtube videót róla, a srác szintén kötéllel csinálta, meg szappannal.

5933 Kacsándi Szabolcs 2017-06-15 21:24:53  Előzmény:Liszkai Attila: 79692

Szappanos vízzel esetleg körbekenni,madzagot körbefűzni,és azzal be lehet húzni,csak kívülről kicsit rá kell segíteni.Ha beugrott belül a perem,akkor a végén még kívülről körbenyomkodni.Érdemes előtte a végeit összeragasztani.Gumiragasztóval az tartós,és később nem nyílik szét .

5932 Liszkai Attila 2017-06-15 15:46:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79691

Köszi szépen. Visszarakáshoz van esetleg tipped, jó tanácsod?

5931 Kacsándi Szabolcs 2017-06-14 21:49:05  Előzmény:Liszkai Attila: 79690

Üdv!
Ugyan ez a módszer.Csak ne törjön el az üveg.

5930 Liszkai Attila 2017-06-12 14:03:42

Sziasztok!
Friss trabantos vagyok, most tettem szert egy kombi 4 üteműre. Második autó, telekre és dolgozni járósnak vettem.
A kérdésem az lenne hogy a hátsó oldalsó szélvédőket hogyan lehet kivenni? Le szeretném fóliázni, mert a kutyáimait is szoktam magammal vinni, és nagyon meleg van hátul.Ez a 601-nél úgy működött, legalábbis az egyik haverom úgy oldotta meg hogy belülről nekifeszült lábbal, és kinyomta a talpával óvatosan, én meg kívül tartottam. Fóliázás után meg visszarakta, de ez már vagy 15 éve volt és nem emlékszem a pontos munkamenetre.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv: Liszkai Attila

5929 Kacsándi Szabolcs 2017-05-30 21:36:41  Előzmény:Piret Endre: 79681

Én szereltem réz és alu tömítéssel is.Mindkettővel láttam már leeresztőt.Általában nehéz megállapítani,mert mindennel találkoztam már,amit csak oda tudtak taknyolni.Fíberből nem igazán találtam megfelelőt,mind elég vékony,de azért használható.Réz és alu tömítésből vásárolható keskeny,ami elfér a bemarásban alul.

5928  Spityu 2017-05-30 18:50:04  Előzmény:Piret Endre: 79681

Ez igaz. Viszont a benzincsapnál réz volt nekem, pedig ott is alu öntvénybe megy a csavar. Szóval ott úgy látszik kibírja a menet. viszont úgy emlékszem, Szabi a múltkor vett egy korai váltót + blokkot, annál a felső (beöntő) csavar fém volt (ez biztos) és úgy emlékszem, réz gyűrű volt alatta. Esetleg fusd át a '84-ig bezárólag a változásjelentéseket, ha nem jön biztos válasz. Elképzelhetőnek tartom, hogy kitér a beöntő és a leeresztő csavar részleteire. A katalógusban csak annyi szerepel, hogy tömítőgyűrű.

5927 Piret Endre 2017-05-30 18:17:38  Előzmény: Spityu: 79680

Először én is rézre tippeltem, de jobban belegondolva nem tűnik túl jó ötletnek nagyon megtépni a vas csavart az alu váltóházban.

5926  Spityu 2017-05-30 16:29:28

Azt hiszem, nekem vulkánfíber van ott. Az biztos, hogy nekem ugyanaz a tömítés van ott, ami gyárilag is. Ebből is gondolom, hogy nekem vulkánfíber van. Amúgy szerintem össze-vissza volt, a katalógus talán rezet említ, de nem 100%. Az biztos, hogy kell oda valami, nem kúpos a menet.

5925 Piret Endre 2017-05-30 15:48:31  Előzmény: Spityu: 79678

Jó, majd ha lefolyott, akkor álmomban forgolódva azt fogom kitalálni, hogy nyomok oda göböt hőálló szilikonból :)
Még mindig nincs vége: a váltó olajleeresztő csavarja alatt gyárilag milyen tömítés volt? Mert az enyémben semmilyen, de nem hinném, hogy az így jó.

5924  Spityu 2017-05-30 15:45:32  Előzmény:Piret Endre: 79677

Forgolódnál álmodban. :) Szerintem akkor tegyél bele fekete gyárit. Nagyjából stimmel, de nem ugyanaz. Talán a furat is. Max. lefolyik. :)

5923 Piret Endre 2017-05-30 13:37:00  Előzmény: Spityu: 79676

Köszi. A géptető pöckök az enyémen is szürkék voltak, és természetesen szürke újak fognak (majd egyszer...) visszamenni bele. Nálam a burkolatban lévők igencsak hozzáértek a bordákhoz, így 40 év után kicsit nehezen állapítható meg az eredeti formájuk. De valóban, feketéknek tűnnek.
Hát, asszem az lesz, hogy a piros hőálló szilóból gyártok oda valamit, hogy ne zörögjön. Tudom... de nem látszik :)

5922  Spityu 2017-05-29 23:04:21  Előzmény:Piret Endre: 79675

Szerintem más. Teljesen. Az enyémben gyárilag szürke géptető pöcök volt. A motorburkolatnál eddig ahányat szétszedtem, kivétel nélkül fekete volt. Továbbá a fekete géptető gumitól abban is eltér, hogy van egy kis furat a pöcök vékony végén (a motorburkolatba menőnél). Azt nem tudom, mennyivel bírja jobban a hőt, újat ilyenből még nem tartottam a kezemben. Olyat viszont igen, amin látszódott, hogy nem ért hozzá rendesen a bordákhoz, ez viszonylag puha volt. Én annak idején összeválogattam 4 db-ot, és kész, azok mentek be. :)

5921 Piret Endre 2017-05-29 22:10:00

Vajon azok a gumibogyók, amik a motorburkolat belsején vannak, és a hengerbordákon támaszkodnak, megegyeznek a géptető pereménél lévőkkel? És ha igen, akkor vajon a kaphatók közül a szürke vagy a fekete bírja jobban az ottani hőmérsékletet?

5920 Kacsándi Szabolcs 2017-05-22 20:47:49  Előzmény:Nagy János: 79668

Ismerős az érzés.Én is nem rég újítottam be egy 601-et.A többi mellé.Valahogy hiányzott,mert mindenkinek javítok ,karbantartok,csak pont nekem nem volt egy műszakis ,használható darab.Amíg a 600-as el nem készül,legalább tudok kocsikázni kicsit.

5919 Kacsándi Szabolcs 2017-05-22 20:43:49  Előzmény:jocking _: 79672

Senki sem tudja.Valami azonosító a gyártás során ,gondolom ahhoz kellett.Sehol sem szerepel,semmilyen okmányban.

5918 jocking _ 2017-05-20 21:00:54

Kis kíváncsiskodás.
Vakarom a motorteret, és találtam több azonosítót is. Ami fent van a tank mögött, az elvileg az alvázszám. Viszont találtam egy másik táblát egy tök másik számmal a trafók tartókonzolja alatt. Az milyen azonosító akar lenni?

5917 Nagy János 2017-05-12 08:42:52  Előzmény:Po. Balázs: 79337

Üdv mindenkinek! Köszönöm hogy Itt lehetek,Trabant tulaj lettem ismét! Hat Trabantom volt, nem bírtam magammal ismét vettem egyet.Most lesz majd hattyúnyak csere ! Szépítgetés, felújítás .Ahogy az időm engedi majd ,megkapja a törődést .Remélem meglátszik majd rajta! később képet is mutatok róla!

5916 Szabó Miklós 2017-05-10 15:32:17

Sziasztok!
Van egy nagyon szép örökölt 1.1-em, lassan egy éve, hogy használom, és mindig is foglalkoztatott a dolog, hogy rendesen felújítsam, egy picit finomhangoljak rajta. Sajnos a hozzáértésem nincs még ott, hogy ilyenekbe egyedül belekezdjek, arról nem beszélve, hogy időm se nagyon van foglalkozni a járgánnyal, az alkatrészek beszerzéséről nem is beszélve. Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e javasolni olyan megbízható műhelyt, ahol foglalkoztak már trabanttal és vállalnak ilyesfajta felújítást, tuningot?
Köszi

5915 Kacsándi Szabolcs 2017-04-15 21:17:37  Előzmény:Domokos Endre: 79627

Cserélj komplett kipufogórendszert,és szerelj fel egy hibátlan karburátort,vagy állíttasd be.De leginkább nem ezért szoktak szólni a biztosok.Fék ,futómű,kormányzás,rohadás.Ezek a legfőbbek.Feltételezve,hogy ezek mind jók,akkor az első verzió.De ilyen miatt nekem sosem szóltak vizsgákon.

5914 Domokos Endre 2017-04-13 21:37:10

Szevasztok! 2T-trabant co kibocsátás csökkentésére adjatok tanácsokat a cél a műszaki vizsga szint elérése.

5913 Harcsás Sándor 2017-03-25 08:56:37  Előzmény:Szabó Sándor: 79569

2T hívőként a válaszom a kérdésedre: Semmit. Ne is várj, és nem is kapsz.

5912 Szabó Sándor 2017-03-22 22:04:24

Sziasztok!
Eladtam a 2T Trabim, viszik németbe. De kezdem bánni. Nézegettem valami utódot, de horror áron láttam csak megfelelőt, amiből lehetne kezdeni valamit. Tehát ez nem fog összejönni. Viszont 1,1-eket láttam megvehető áron, de ezekről semmi tapasztalatom. Mit várhatok a 2T után a 4T-től? Hobby autónak szeretném, kicsit átépítve, (ahogy én szoktam).

5911 Pápai László 2017-03-08 17:51:02  Előzmény: IL: 79534

Biztosan nem 1,1-es Trabié.Annak a pedál felöli vége és a váltó felöli vége is egyezik a 2T-ével,de ez a pedál felé nem kampós.

5910 Kacsándi Szabolcs 2017-03-02 22:32:48  Előzmény:Pete Sándor : 79542

Tényleg hasonlít rá.Bontottam egy wartburgot és így visszagondolva annak tűnik.

5909 Pete Sándor  2017-03-02 11:05:29

Igen waresz kuplung bowden ha minden igaz 2T

5908 Kacsándi Szabolcs 2017-03-01 21:35:16  Előzmény:Harcsás Sándor: 79532

Talán hykomat rendszerhez,de azt nem nagyon ismerem.Azt mondanám inkább,hogy nem trabant.Lehet bármilyen ndk gyártmányú járműé.

5907  Spityu 2017-02-28 12:29:07  Előzmény: IL: 79534

Biztosan az? Nekem még a gyári volt bent, amíg el nem szakadt. Emlékeim szerint ugyanúgy kampós volt, mint a 601-é a pedál felől. A menetes rész szintén mint a 601-é. Egyedül a két ütköző volt más. Ugyanilyen jellegű volt: http://vdf-ker.hu/kuplung_bowden_trabant_11_gyari_4844

És amit vettem helyette, az ugyanez volt, ami a fenti linken is van. Szerintem ez rohadtul nem gyári, szép koppintás, de nem gyári. Több helyen is gyáriként hirdetik. De egyszerűen túl szép rajta minden. És nekem még ott volt kéznél a valóban gyári. Nos, az sok apró részletben azért eltért.

5906  IL 2017-02-28 09:50:09

Trabant 1.1 kuplungbowden.

5905 Harcsás Sándor 2017-02-27 18:43:20

Üdv mindenkinek!
Milyen alkatrész látható a képeken? Valaki tud segíteni?
Előre is köszönöm!

5904 Kelemen János 2017-02-16 20:38:38

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Meg tudná nekem valaki mondani vagy tanácsot adni hogy a deluxe Trabi tetőkárpitjának a merevítő pálcái(amik kifeszití keresztbe)milyen távolságra vannak egymástól?
A négy pálca furattávolsága kellene.
Láttam itt egy hasonlót egy AM régi számából de ha valakinek volna az nekem nagy segítség lenne.
Elöre is köszönöm!

5903 Antal Péter 2017-02-05 20:15:38

Elkészült a Trabi,jó a váltó,szabadonfutó is,ja meg volt egy kis alváz hegesztés ...stb...
Most folytatom tovább dobbetétek,alvázvédelem,és remélhetőleg külsőleg is lesz belőle valami.

5902 Kunyi Tamás 2017-01-30 17:45:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Ez tényleg ESKA mennyország! :)

5901 Piret Endre 2017-01-24 08:44:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Azta... Ezt mind megpucolni szép kis baleset lehetett.

5900 Matkó Ádám 2017-01-23 22:39:51  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Eska mennyország...Jó!

5899 Kacsándi Szabolcs 2017-01-23 21:19:46

Rajongóknak és fanatikusoknak egy kis csemege.50kg eredeti trabi csavar és apróság felújítva.25 év termése.Ha ezek a csavarok mesélni tudnának...

5898 Matkó Ádám 2017-01-16 22:51:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79406

Köszönet a tippekért!Azon gondolkodtam,átfúrom a tengelyt,koronás anya,meg biztosító szeg.Tutira mennék ezek után..Főleg,hogy többen mondták már,hogy ez megesik.

5897 Kacsándi Szabolcs 2017-01-16 19:13:01  Előzmény:Matkó Ádám: 79405

Tipikus hibája az új típusú hátsó kerékagynak.Mondhatni egy hitvány konstrukció.Többször is megfordult ilyen a kezeim alatt.Egyszer faternál hagyta el a hátsó kereke egy dombon lefelé.Többször javítottam olyat amit már éppen csak tartott a stift.Lehet hogy könnyű szerelni,de inkább nehezebben jöjjön le minthogy leessen magától.Több esetben cseréltem másik stiftet,de szívós anyagból nem ridegből,azok bírták versenyautón is.Bár utóbbinál dupla stift került be.De legjobb,ha maratsz bele egy ékpályát és a régi ékkel rakod össze.Megfelelő nyomaték,és persze új biztosítólemez ajánlott.

5896 Matkó Ádám 2017-01-15 23:37:06

Öö..utóiratban annyi,szolgáljon tanulságul,ezt ne próbáld ki otthon!

5895 Matkó Ádám 2017-01-15 23:34:46

És mondjuk amire nem vagyok büszke,és nem is értem,hogy csinálta,nemrég fékdobostul szállt el a kerekem.Jobb hátul.Kicsit kotyogott a csapágy,két éve volt cserélve,picit kottyant a házába,vasragasztóba ültettem,a belső oldali.Tudtam,hogy nem jó ez hosszútávon,már megvolt a másik lengőkar,még nem jutottam el odáig,hogy lefessem.Így még föl se került.Nem tartom kizártnak,hogy ez mérgesedett el ennyire,Az ékpálya eltűnt,valószínűleg ezért elnyírta a rögzítő lemezt,majd letekeredett az anya.50 km-re itthonról az erdőbe kötött ki a kerekem.A porvédő megtartotta a lemezt,meg az anyát,hát anyát visszatekerve,elkullogtunk egy közel lakó ismerőshöz,ahol történt,ami történt..Hát,na..Nem szép,de hazajött.Úgyis mindent cserélnem kell.De,ilyet..

5894 Matkó Ádám 2017-01-15 02:18:09

Sikerült guberáljak egy képet,ha már ennyit beszélek róla...

5893 Matkó Ádám 2017-01-15 01:50:21

Sziasztok!Gyönyörű a panamazöld kis Trabi!Mondanám,hogy ilyenem van,de ez így ebben a formában nem igaz.Olyan huszonéve talán..6-7 éve vettem olcsóért egy bácsitól,a kocsmába volt a forgalmi,volt baja szegénynek.De beleragadtam,soha,sehol nem hagyott ott,még törött főtengellyel is haza kerregett velem.Hálából ma már rendben van a kicsikocsi,még egyszer pedig csavarra kell borítsam,egy fényezéssel még jövök az autónak.Sok lelki erőt kell gyűjtsek hozzá,valamelyik előző gazdája nem csak kívülről borította rá a festéket,belülre is jutott egy kis ecsetmetál..Ssza meg,el leszek,mire kicsiszolgatom.Na,mindegy,egyszer.Trabi előtti szerelmem volt a Lada,birtokomba kerítettem egyet,hát szintén van baja,úgyhogy így meg főleg egyszer..A váltó témán jót mosolyogtam,megjártam a hadak útját,három váltóból sikerült harmadszorra..két bontott váltóból se sikerült jó szabadonfutót varázsolni,nem voltam még itt akkor,hogy kérdezhessek,és most így már tudom,hogy szétszedni,elmosni is sokat segíthet.Nem készül veteránra az autóm,mindennapos használatba volt,három autónyi bontott motyóval úgy voltam vele,ebben temetnek majd el,had menjen,azért van.Erre most a Nagytesónak köszönhetően garázsban áll a kis zöldség..Na,tehát egy minden nap használható váltó kellet,ami,ha négyesbe teszem,négyesben van.Amikor majdnem elpártoltam a két ütemtől,vettem egy Trabiról lehúzott átalakított bölcsőt,amin egy 900-as Fiat moci volt,amin a négyütem miatt nem kellett hogy szabadon futkározzon a váltó,így nemes egyszerűséggel stabilra hegesztették a tengelyre.Hát ez a váltó került be végül,harmadszorra,és részemről élvezem.Kicsit többet kell kuplugolni,megtanultam,hogy leheletnyit a gázpedálon tartva a lábam lassításnál nem rángat be,de.Ellenben nekem sokkal stabilabnak tűnik így,mivel folyamatos nyomaték van a kerekeken.Hát,részemról így oldottam meg a váltómizériát...Nem elegáns,de nap mint nap használva nagyon bevált.

5892 Metzler Tamás 2017-01-07 21:14:34  Előzmény:Őry Gábor: 79354

:-)

5891 Metzler Tamás 2017-01-07 21:13:11  Előzmény: Spityu: 79366

Kedves Spityu!
Nem vagyok Trabant szakértő, de valóban az eredetiség a cél, ezért minden segítséget örömmel fogadok! Ezt az autót 2014-ben örököltem, előtte garázsban volt tartva, volt benne 95.000 km és napi használatú volt, én vagyok a második tulajdonos. A használatnak és az akkori 24 éves korának köszönhetően a karosszériában voltak gondok. 2016-ban nem ment át a műszaki vizsgán, ezért válaszút elé kerültem. Vagy megy a bontóba, vagy rendbe hozom...... nyilván az utóbbit választottam. Találtam egy tényleg jó szakembert aki az egész autót eredeti javítóelemek felhasználásával kilakatolta, majd - ha már amúgy is ki volt belezve szegény - elvittem egy helyi fényezőhöz, aki kívül-belül újra fényezte az autót. Hogy pontosan milyen festékkel lett fényezve azt nem tudom, de a csatolt képen lévő dobozt kaptam javítófestékként. (Trabant Panamagruen).
Üdvözlettel: Tamás

5890  Spityu 2017-01-06 22:35:24  Előzmény:Metzler Tamás: 79339

Szép! Ha jól látom, volt fényezve (vagy talán az egész?). Nem kötekedni akarok, de ha az eredetiség a cél, akkor azért illene lefújni a rács mögött is a homloklemezt, sokat dob rajta. Matt feketére természetesen. Ezt bármikor meg lehet tenni. Én úgy csináltam, hogy a felszerelt rácsot körbemaszkoló szalagoztam, aztán levettem a rácsot és kb. 2mm-rel beljebb is húztam egy adag maszkolót, majd végül az egészet beburkoltam újságba. Továbbá a furatokat és a két kör alakú nyílást is leragasztottam. (A frisslevegő csonk belseje szintén fekete lett.) Ezután mattítottam, majd lefújtam matt feketével.

A balos elemeken jól látszik, hogy szép narancsos a felülete a fényezésnek. Azok is fújva voltak, vagy még gyáriak? Milyen festéket használtál?

5889  Spityu 2017-01-06 22:27:25  Előzmény:Antal Péter: 79336

Bájos! :) Főleg a behányt homloklemez. :D

5888 Őry Gábor 2016-12-31 14:32:40  Előzmény:Antal Péter: 79330

Ha nem kapsz szabadonfutót, és nem ijedsz meg a pluszmunkától, szerintem tisztítás után visszateheted a régit. Ha a görgő és a csillag kopott, akkor az átugrásnál daráló hang jelentkezik hozzá illő vibrációval. De neked nem így volt, hanem olyan, mintha üresben lett volna a váltó. Nos nekem mindkét féle esetem volt. A darálós verzióban csere volt, az egyértelmű. Az "üresjáratos" verzió esetében egy szétszedés és tisztítás segített, bár nem pontosan értem, miért, mert jelentős kosz nem volt benne. Na mindegy, mivel nem láttam semmi kopást, összeraktam, s csodák csodája működött sokáig. Azóta több év is eltelt, és mi tagadás, hideg időben visszajön a probléma.

5887 Őry Gábor 2016-12-31 14:25:03  Előzmény:Metzler Tamás: 79339

Uuhhh!

5886 Metzler Tamás 2016-12-11 11:52:34  Előzmény:Vargay Balázs: 79104

Köszönöm szépen! Végül sikerült összerakni a Trabit! Üdv: Tamás