Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5950  Spityu 2017-11-22 19:39:34  Előzmény:Őry Gábor: 80003

Még jó. Never say no to Trabi. :) https://www.youtube.com/watch?v=hElms3Jk1Ls

5949 Őry Gábor 2017-11-14 20:50:27  Előzmény: Spityu: 80002

Köszi, megoldódott. Trabika marad...

5948  Spityu 2017-11-14 19:57:13  Előzmény:Őry Gábor: 80000

Írj mail-t. Az új felületen nincs PM sajnos.

5947 Őry Gábor 2017-11-10 10:25:19

Sziasztok!

Akadt egy kis gondom a biztosítással. Lehet, hogy szegény Trabinak mennie kell... Tud valaki esetleg segíteni magánba?

5946 Frank Máté 2017-10-19 20:19:13

uhh, bocsi csak most olvastam, hogy az előbbi bejegyzésemnek nem itt lenne a helye, akkor át rakom oda , bocs mégegyszer

5945 Frank Máté 2017-10-19 20:17:45

Sziasztok!

Van egy kombi trabant 1.1-sem. Vasárnapra bedöglött a váltója, nem lehet vele váltani, teljesen benyomott kuplungnál egyből indul az autó, amugy könnyen indul. Ha már elindult,utána nehezen lehet tenni a többi sebességet. Én a kuplungra gyanakszom, talán nem emel ki, de laikus vagyok (abszolút).
Mi véleményetek?
Tudtok javasolni szerelőt, aki vállalkozna a javítására - akár cseréjére, akár a kuplung akár a váltót érinti, vagy mindkettőt - (az egész ország területe játszik), de amúgy Székesfehérvári vagyok. ?

Köszi a válaszokat.

5944  Spityu 2017-09-30 14:44:26  Előzmény:Javor Gergely: 79902

Igen, nem egy űrtechnika, a motor-váltón kívüli dolgokat egy józan paraszti ésszel rendelkező szerelő könyv nélkül is tudja javítani.

Egykezes zsírzót ajánlok, pl: http://pelkft.hu/termek/egykezes-standard-zsirzo/ De lehet, hogy drágábbat kellene venni. Nekem a legolcsóbb, piaci, néha nem nyomja a zsírt, de lehet, hogy csak rosszul levegőtlenítettem, azért. A könnyű töltés miatt célszerű olyat venni, amibe patronostól be lehet tolni a zsírt, két mozdulat a töltése. A fejet rá kell fogni a zsírzógombra, hogy ne menjen mellé a zsír, ezért célszerű az egykezes zsírzó, vagy kétkezesnél valaki, aki működteti a zsírzót, miközben fogod a fejet. https://www.youtube.com/watch?v=-aE3v8J-xfw Én úgy szoktam légteleníteni, hogy nem húzom rá teljesen a kupakot, hanem visszaengedem előtte a reteszt és így a dugattyú is nyomni fogja már a zsírt. Kifelé a menetnél. Egy kicsit kinyomatok, aztán meghúzom teljesen, ahogy a videón is. + a kupakon is van egy kis légtelenítő szelep, amit meg szoktam nyomkodni, de az nem sokat használt eddig. :)

Zsírnak LZS-2, EP2, ilyesmi teljesen jó. Lítiumos, véletlenül se kalciumos legyen. Az új típusú féltengely nem tudom, mennyire igényli a zsírzást, a régi azért kívánja. A többi dolog megegyezik: 2-2 függőcsapszegpersely, laprugót átkenni néha, vagy zsírspray-vel megfújni, kormánymű. A 3 zárat ősszel szoktam szilikonolajba mártott kulccsal megjáratni. A büdös életben nem fagynak be.

5943 Javor Gergely 2017-09-30 12:15:22  Előzmény: Spityu: 79899

Szia,

Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál. Ez egész jól hangzik. Ha főtengely beáll azzal nem tudok semmit csinálni. Amúgy se tudok autót szerelni, meg műhelyem sincs. Gondolom a motorgenerálon kívül a lehetséges hibák nagyobbik részét egy átlagos szerelő meg tudja csinálni (főleg olyan, aki CV2-est szerel vagy R4-est)... Az átnézést, kipróbálást mindenképpen megteszem otthon, de azért, ha valaki mond egy jó (megbízható) szerelőt az sokat segítene. Ami a tartalék alkatrészeket illeti, legalább viz és benzin pumpát nem kell vinnem:-) és látom a németeknél van egy oldal, ahol még felújított tuning motor is van:-) A zsírozó kapcsán a fő dolog, hogy nekem meg kell tanulnom használni, de majd kiokoskodom, csak van róla netes anyag (könyv, video). Szóval mégegszer köszi és bármi ötlet még jöhet.

5942  Spityu 2017-09-29 22:33:13  Előzmény:Javor Gergely: 79895

Szerelőt nem tudok. Ha átnézeted, akkor igen, lehet komolyabb hozzányúlás nélkül használni. Zsírozni persze attól még kell félévente legalább.
Át kell nézni az elektromosságot, minden működik-e rendben. A fékmunkahengereket, főfékhengert, működnek-e jól, nem szivárognak-e. Van-e elég fékpofavastagság. A motort meghallgatni, jó hangja-van-e. A váltónál szintén. A kerékcsapágyakat meghallgatni, nem búgnak-e. A kasztnit, nem rohad-e vészesen valahol. Ha minden jónak tűnik, menni vele itthon párszáz kilométert. Bár azt írod, családi autó, akkor ismert az előélete, meg hogy mikor mit csináltak vele. Így lehet sejteni, hogy be fog-e állni mondjuk a főtengely, mert mondjuk 10e km-rel ezelőtt belekerült egy felújított. :) Stb. Kérdezd meg, mikor mit csináltak vele, mi az előélete, írd meg, aztán mondunk rá valamit.
Nem árt, ha van kint némi pótalkatérszed. Pl. generátor, hengerfejtömítések, gyújtás alkatrészek. Biztosíték. Zsírzó. Hirtelen ennyi jut eszembe.

5941 Javor Gergely 2017-09-29 19:27:53

Sziasztok!

Franciaországban élek és lehetőségem lenne a családon belül megkapni egy Trabantot. 2T 1990es évjárat elég jó állapotban, napi használatból.
A kérdéseim:
Ha elindulás előtt átnézetem egy jó szerelővel és megcsináltatom ami esetleg megcsinálni való van, akkor lehet-e 1 - 2 évig komolyabb hiba nélkül használni egy trabit ( kb 5000 km).
Ha igen akkor tudtok-e megbízható szerelőt ajánlani Budapesten vagy a közelében (egyelőre ott van az autó).
Köszönöm a segítséget!
Gergő

5940  Spityu 2017-09-13 13:53:39  Előzmény:Hevér Tamás: 79867

Célszerű volna a Veterán topikban folytatni. Tudsz feltenni pár képet a kocsiról? Esetleg a kérdéses alkatrészekről a biztos beazonosítás érdekében? Ha 24 ezret futott és megkímélt, akkor jó eséllyel egy kiadós tisztítás elég neki. Már ha egységes a megjelenése az autónak. Üléshuzat mintha lenne nekem (sárga-fekete cikk-cakkos), index, lámpabura beszerezhető, kilincs úgyszintén.

5939 Hevér Tamás 2017-09-13 13:42:10

Sziasztok,
Én az ügyben gondoltam írok a fórumba, és kérem tanácsotokat, hogy abba arra az elhatározásra jutottam, nem engedhetem, hogy Nagymamám eladja (potom összegért) szép kis 1989-es bézs színű Trabantját, hanem úgy döntöttem rendberakom az autót, visszakapja régi fényét, sőt szeretnék majd rá OT rendszámot is és megtartani hosszabb távon. Az autóban egyébknt 24e km van mindössze és végig garázsban volt tartva, erősen megkíméve, hibátlan motorral.
Amiben a segítségeteket szeretném kérni, az az, hogy persze vannak rajta kisebb esztétikai hibák, index, lámpabúra repedés/mattulás, belső kilincsek közül az egyik cserélendő, első ülés kárpit vezető oldalon szintén... Ezek kapcsán érdekelne tudtok-e ajánlani ezen és ezekhez hasonló alkatrészekhez beszerzési forrást, illetve hogy kihez fordulhatnék felújítással kapcsolatos kérdésekkel szükség esetén?
Előre is nagyon köszönöm a visszajelzéseiteket!
Tamás

5938  Spityu 2017-09-06 20:01:23

Trabant hang: https://www.youtube.com/watch?v=C1Ga3w6Fcb4

5937 Liszkai Attila 2017-09-05 13:54:02

Sziasztok.
Meg tudná valaki mondani hogy trabant 1.1-ben hol találom a tolatólámpa kapcsolóját? Nem ég a tolatólámpám, izzót már cseréltem. Neten nem találok róla semmi infót. Esetleg egy kép a motortérről, jelölve a kapcsoló helye sokat segítene. Előre is köszi

5936 Szabó Tamás 2017-08-30 11:59:35  Előzmény:Liszkai Attila: 79723

nem lehetséges hogy az ablaktörlő motor tengelyén "ledarálódtak" a fogak? Igy elforog az ablaktörlő karban?

5935 Liszkai Attila 2017-07-10 12:06:37

Sziasztok!
Érdekes problémával állok szemben. Trabant 1.1 hátsó ablaktörlő nem működik rendesen. A motor működik, de az ablaktörlő kar épp hogy csak megmozdul egy fél centit. Azt hittem hogy kiakadhatott valami, de amikor kihajtottam a szélvédőről akkor mozgott rendesen. Gyenge lenne a motor és az üveg/gumi tapadása lefogja?

5934 Liszkai Attila 2017-06-18 19:03:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79693

Köszi. Épp tegnap láttam egy youtube videót róla, a srác szintén kötéllel csinálta, meg szappannal.

5933 Kacsándi Szabolcs 2017-06-15 21:24:53  Előzmény:Liszkai Attila: 79692

Szappanos vízzel esetleg körbekenni,madzagot körbefűzni,és azzal be lehet húzni,csak kívülről kicsit rá kell segíteni.Ha beugrott belül a perem,akkor a végén még kívülről körbenyomkodni.Érdemes előtte a végeit összeragasztani.Gumiragasztóval az tartós,és később nem nyílik szét .

5932 Liszkai Attila 2017-06-15 15:46:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79691

Köszi szépen. Visszarakáshoz van esetleg tipped, jó tanácsod?

5931 Kacsándi Szabolcs 2017-06-14 21:49:05  Előzmény:Liszkai Attila: 79690

Üdv!
Ugyan ez a módszer.Csak ne törjön el az üveg.

5930 Liszkai Attila 2017-06-12 14:03:42

Sziasztok!
Friss trabantos vagyok, most tettem szert egy kombi 4 üteműre. Második autó, telekre és dolgozni járósnak vettem.
A kérdésem az lenne hogy a hátsó oldalsó szélvédőket hogyan lehet kivenni? Le szeretném fóliázni, mert a kutyáimait is szoktam magammal vinni, és nagyon meleg van hátul.Ez a 601-nél úgy működött, legalábbis az egyik haverom úgy oldotta meg hogy belülről nekifeszült lábbal, és kinyomta a talpával óvatosan, én meg kívül tartottam. Fóliázás után meg visszarakta, de ez már vagy 15 éve volt és nem emlékszem a pontos munkamenetre.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv: Liszkai Attila

5929 Kacsándi Szabolcs 2017-05-30 21:36:41  Előzmény:Piret Endre: 79681

Én szereltem réz és alu tömítéssel is.Mindkettővel láttam már leeresztőt.Általában nehéz megállapítani,mert mindennel találkoztam már,amit csak oda tudtak taknyolni.Fíberből nem igazán találtam megfelelőt,mind elég vékony,de azért használható.Réz és alu tömítésből vásárolható keskeny,ami elfér a bemarásban alul.

5928  Spityu 2017-05-30 18:50:04  Előzmény:Piret Endre: 79681

Ez igaz. Viszont a benzincsapnál réz volt nekem, pedig ott is alu öntvénybe megy a csavar. Szóval ott úgy látszik kibírja a menet. viszont úgy emlékszem, Szabi a múltkor vett egy korai váltót + blokkot, annál a felső (beöntő) csavar fém volt (ez biztos) és úgy emlékszem, réz gyűrű volt alatta. Esetleg fusd át a '84-ig bezárólag a változásjelentéseket, ha nem jön biztos válasz. Elképzelhetőnek tartom, hogy kitér a beöntő és a leeresztő csavar részleteire. A katalógusban csak annyi szerepel, hogy tömítőgyűrű.

5927 Piret Endre 2017-05-30 18:17:38  Előzmény: Spityu: 79680

Először én is rézre tippeltem, de jobban belegondolva nem tűnik túl jó ötletnek nagyon megtépni a vas csavart az alu váltóházban.

5926  Spityu 2017-05-30 16:29:28

Azt hiszem, nekem vulkánfíber van ott. Az biztos, hogy nekem ugyanaz a tömítés van ott, ami gyárilag is. Ebből is gondolom, hogy nekem vulkánfíber van. Amúgy szerintem össze-vissza volt, a katalógus talán rezet említ, de nem 100%. Az biztos, hogy kell oda valami, nem kúpos a menet.

5925 Piret Endre 2017-05-30 15:48:31  Előzmény: Spityu: 79678

Jó, majd ha lefolyott, akkor álmomban forgolódva azt fogom kitalálni, hogy nyomok oda göböt hőálló szilikonból :)
Még mindig nincs vége: a váltó olajleeresztő csavarja alatt gyárilag milyen tömítés volt? Mert az enyémben semmilyen, de nem hinném, hogy az így jó.

5924  Spityu 2017-05-30 15:45:32  Előzmény:Piret Endre: 79677

Forgolódnál álmodban. :) Szerintem akkor tegyél bele fekete gyárit. Nagyjából stimmel, de nem ugyanaz. Talán a furat is. Max. lefolyik. :)

5923 Piret Endre 2017-05-30 13:37:00  Előzmény: Spityu: 79676

Köszi. A géptető pöckök az enyémen is szürkék voltak, és természetesen szürke újak fognak (majd egyszer...) visszamenni bele. Nálam a burkolatban lévők igencsak hozzáértek a bordákhoz, így 40 év után kicsit nehezen állapítható meg az eredeti formájuk. De valóban, feketéknek tűnnek.
Hát, asszem az lesz, hogy a piros hőálló szilóból gyártok oda valamit, hogy ne zörögjön. Tudom... de nem látszik :)

5922  Spityu 2017-05-29 23:04:21  Előzmény:Piret Endre: 79675

Szerintem más. Teljesen. Az enyémben gyárilag szürke géptető pöcök volt. A motorburkolatnál eddig ahányat szétszedtem, kivétel nélkül fekete volt. Továbbá a fekete géptető gumitól abban is eltér, hogy van egy kis furat a pöcök vékony végén (a motorburkolatba menőnél). Azt nem tudom, mennyivel bírja jobban a hőt, újat ilyenből még nem tartottam a kezemben. Olyat viszont igen, amin látszódott, hogy nem ért hozzá rendesen a bordákhoz, ez viszonylag puha volt. Én annak idején összeválogattam 4 db-ot, és kész, azok mentek be. :)

5921 Piret Endre 2017-05-29 22:10:00

Vajon azok a gumibogyók, amik a motorburkolat belsején vannak, és a hengerbordákon támaszkodnak, megegyeznek a géptető pereménél lévőkkel? És ha igen, akkor vajon a kaphatók közül a szürke vagy a fekete bírja jobban az ottani hőmérsékletet?

5920 Kacsándi Szabolcs 2017-05-22 20:47:49  Előzmény:Nagy János: 79668

Ismerős az érzés.Én is nem rég újítottam be egy 601-et.A többi mellé.Valahogy hiányzott,mert mindenkinek javítok ,karbantartok,csak pont nekem nem volt egy műszakis ,használható darab.Amíg a 600-as el nem készül,legalább tudok kocsikázni kicsit.

5919 Kacsándi Szabolcs 2017-05-22 20:43:49  Előzmény:jocking _: 79672

Senki sem tudja.Valami azonosító a gyártás során ,gondolom ahhoz kellett.Sehol sem szerepel,semmilyen okmányban.

5918 jocking _ 2017-05-20 21:00:54

Kis kíváncsiskodás.
Vakarom a motorteret, és találtam több azonosítót is. Ami fent van a tank mögött, az elvileg az alvázszám. Viszont találtam egy másik táblát egy tök másik számmal a trafók tartókonzolja alatt. Az milyen azonosító akar lenni?

5917 Nagy János 2017-05-12 08:42:52  Előzmény:Po. Balázs: 79337

Üdv mindenkinek! Köszönöm hogy Itt lehetek,Trabant tulaj lettem ismét! Hat Trabantom volt, nem bírtam magammal ismét vettem egyet.Most lesz majd hattyúnyak csere ! Szépítgetés, felújítás .Ahogy az időm engedi majd ,megkapja a törődést .Remélem meglátszik majd rajta! később képet is mutatok róla!

5916 Szabó Miklós 2017-05-10 15:32:17

Sziasztok!
Van egy nagyon szép örökölt 1.1-em, lassan egy éve, hogy használom, és mindig is foglalkoztatott a dolog, hogy rendesen felújítsam, egy picit finomhangoljak rajta. Sajnos a hozzáértésem nincs még ott, hogy ilyenekbe egyedül belekezdjek, arról nem beszélve, hogy időm se nagyon van foglalkozni a járgánnyal, az alkatrészek beszerzéséről nem is beszélve. Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e javasolni olyan megbízható műhelyt, ahol foglalkoztak már trabanttal és vállalnak ilyesfajta felújítást, tuningot?
Köszi

5915 Kacsándi Szabolcs 2017-04-15 21:17:37  Előzmény:Domokos Endre: 79627

Cserélj komplett kipufogórendszert,és szerelj fel egy hibátlan karburátort,vagy állíttasd be.De leginkább nem ezért szoktak szólni a biztosok.Fék ,futómű,kormányzás,rohadás.Ezek a legfőbbek.Feltételezve,hogy ezek mind jók,akkor az első verzió.De ilyen miatt nekem sosem szóltak vizsgákon.

5914 Domokos Endre 2017-04-13 21:37:10

Szevasztok! 2T-trabant co kibocsátás csökkentésére adjatok tanácsokat a cél a műszaki vizsga szint elérése.

5913 Harcsás Sándor 2017-03-25 08:56:37  Előzmény:Szabó Sándor: 79569

2T hívőként a válaszom a kérdésedre: Semmit. Ne is várj, és nem is kapsz.

5912 Szabó Sándor 2017-03-22 22:04:24

Sziasztok!
Eladtam a 2T Trabim, viszik németbe. De kezdem bánni. Nézegettem valami utódot, de horror áron láttam csak megfelelőt, amiből lehetne kezdeni valamit. Tehát ez nem fog összejönni. Viszont 1,1-eket láttam megvehető áron, de ezekről semmi tapasztalatom. Mit várhatok a 2T után a 4T-től? Hobby autónak szeretném, kicsit átépítve, (ahogy én szoktam).

5911 Pápai László 2017-03-08 17:51:02  Előzmény: IL: 79534

Biztosan nem 1,1-es Trabié.Annak a pedál felöli vége és a váltó felöli vége is egyezik a 2T-ével,de ez a pedál felé nem kampós.

5910 Kacsándi Szabolcs 2017-03-02 22:32:48  Előzmény:Pete Sándor : 79542

Tényleg hasonlít rá.Bontottam egy wartburgot és így visszagondolva annak tűnik.

5909 Pete Sándor  2017-03-02 11:05:29

Igen waresz kuplung bowden ha minden igaz 2T

5908 Kacsándi Szabolcs 2017-03-01 21:35:16  Előzmény:Harcsás Sándor: 79532

Talán hykomat rendszerhez,de azt nem nagyon ismerem.Azt mondanám inkább,hogy nem trabant.Lehet bármilyen ndk gyártmányú járműé.

5907  Spityu 2017-02-28 12:29:07  Előzmény: IL: 79534

Biztosan az? Nekem még a gyári volt bent, amíg el nem szakadt. Emlékeim szerint ugyanúgy kampós volt, mint a 601-é a pedál felől. A menetes rész szintén mint a 601-é. Egyedül a két ütköző volt más. Ugyanilyen jellegű volt: http://vdf-ker.hu/kuplung_bowden_trabant_11_gyari_4844

És amit vettem helyette, az ugyanez volt, ami a fenti linken is van. Szerintem ez rohadtul nem gyári, szép koppintás, de nem gyári. Több helyen is gyáriként hirdetik. De egyszerűen túl szép rajta minden. És nekem még ott volt kéznél a valóban gyári. Nos, az sok apró részletben azért eltért.

5906  IL 2017-02-28 09:50:09

Trabant 1.1 kuplungbowden.

5905 Harcsás Sándor 2017-02-27 18:43:20

Üdv mindenkinek!
Milyen alkatrész látható a képeken? Valaki tud segíteni?
Előre is köszönöm!

5904 Kelemen János 2017-02-16 20:38:38

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Meg tudná nekem valaki mondani vagy tanácsot adni hogy a deluxe Trabi tetőkárpitjának a merevítő pálcái(amik kifeszití keresztbe)milyen távolságra vannak egymástól?
A négy pálca furattávolsága kellene.
Láttam itt egy hasonlót egy AM régi számából de ha valakinek volna az nekem nagy segítség lenne.
Elöre is köszönöm!

5903 Antal Péter 2017-02-05 20:15:38

Elkészült a Trabi,jó a váltó,szabadonfutó is,ja meg volt egy kis alváz hegesztés ...stb...
Most folytatom tovább dobbetétek,alvázvédelem,és remélhetőleg külsőleg is lesz belőle valami.

5902 Kunyi Tamás 2017-01-30 17:45:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Ez tényleg ESKA mennyország! :)

5901 Piret Endre 2017-01-24 08:44:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79430

Azta... Ezt mind megpucolni szép kis baleset lehetett.