Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6190 Kacsándi Szabolcs 2023-01-21 19:31:46  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82530

Nem tudom milyenek és milyen állapotú a többi Trabid,de ha teheted ,akkor inkább azokra fordítsd a pénzt és energiát.Ezt nkább csak donornak tenném el,egy másik felújításához.A jó padlólemez már ritka,de egy ritkább ,értékesebb vagy papíros Trabihoz felhasználható.Igen sok helyen látszik hogy belülről rohad kifelé.Az első doblemeznél belül a küszöbök furatainál,sárvédő peremnél.Nem tenyérni lukak,de már belül rendesen dolgozott.Sok ilyet láttam és javítottam már.Kívülről jónak tűnik,mert az alvázvédő elfedi,de belül a szerkezeti részek elrohadnak,és idővel elkezd megrogyni a hattyúnyak,meg a küszöbök is.Festése sem szép már.Hiába lenne felpucolva,már sok a festékhiba.Nem mutatna olyan jól.Rengeteg utánajárás,meg pénz.Van amit nem érdemes csak alkatrésznek eltenni.Ha forgalomba nem is kerül,de legalább a roncsteleptől megmenekült.Így is megmentetted valamilyen szinten.

6189 Hrotkó Kornél  2023-01-21 12:58:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82518

Itt a trabi, de a belsejét már tárolnak használjuk. Ezzel együtt már 5 db van itthon, az asszony nagy örömére.

6188  Spityu 2023-01-16 23:27:14  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82521

Passz. Nagyon leegyszerűsítve: trafó 15-ös pontja: +12V (amit gyújtáskapcsolóval megszakíthatsz, hogy ne égjen le állásában a trafó, ha van akksi a gépben / áram alatt van). Trafó - pontja (másik kicsi saru): test - egész pontosan: megszakító. Trafó vastag kábel: gyertya.
Ha elektronikus gyújtás akkor a trafó negatív az a műanyag doboz megfelelő részéhez megy. Ha kell bekötési segítség ehhez is, kereshetünk. De magad is találsz, ha beírod a típusát a keresőbe...
Lehet, hogy először azt kéne kipróbálnod, hogy a trafók működnek-e. Mert ha igen, akkor vagy a Hall jeladóban, vagy az elektronikában lesz jó eséllyel a hiba. Köss a trafó 15-ös pontjára 12V-t. Rakj egy vezetéket a másik kicsi sarura. Dugj egy biztosan jó gyertyát a pipába (azzal együtt a trafó közepébe). A gyertyát a fémházánál fogva érintsd a testhez (akksi -12V pontja). A trafón lógó vezetéket érintsd ugyanehhez a testhez, majd távolítsd el. Gyakorlatilag egy megszakítót játszva. Ha eközben szikrázik a JÓ gyertya, akkor valószínűleg jó a trafó.
Bocs, most tudatosult bennem, hogy kétüteműről van szó. Tehát a többit ne vedd figyelembe, amit előzőleg írtam.

6187 Kacsándi Szabolcs 2023-01-15 18:52:14  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82521

Nem látszik jól a trafók bekötése.Az egyik trafón a plusz pólusra megy a fekete kábel ami a dobozból jön,erre kell mennie a kéknek amit a kapcsolóbol kötöttél,illetve a másikra áthidaló kábel ami a trafó két pozitív pólusát köti össze.A kapcsoló kék szálát kötheted a másik trafó pozitív pólusára nem muszáj csak az egyikére,úgy is ssze van kötve.Afehér trafón nem látszik melyik apozitív pólus,de remélhetőleg te láttad és arra kötötted.A zöld és fehér értelem szerűen a másik polusokra megy.A barna vezeték pedig testelés a vázon.Próbáld meg kimérni hogy kap e 12v-ot a kék szálról a trafók pólusai.Ha oda eljut akkor meg kell nézned az alaplapot is,rákapcsolt gyújtásnál a fekete vezeték áramot ad az alaplapnak.Ha oda már nem jut el akkor lehetséges hogy a fehér gyújtásdoboz bedöglött.Próbalámpával nem szabad vizsgálni ,álítólag kárt tehet benne.Lehetséges hogy korábbi rossz bekötés miatt ment tönkre a gyújtás.Előfordul sajnos,van hogy a doboz és van hogy az alaplap megy szét.Teszteld le,aztán meglátszik.Első körben ha jó a bekötés akkor ezeket nézd meg.

6186 Szőllősi Kristóf 2023-01-15 16:50:28  Előzmény: Spityu: 82520

Így csináltam meg így jó?

6185  Spityu 2023-01-15 11:28:12  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82519

Szokásos: gyújtáselektronika. Vagy eljut-e odáig a 12V. Gyújtótrafó. Vagy eljut-e odáig a 12V. Gyújtáselosztó fedél. Gyújtástoronyban a Hall jeladó. Összekötő vezetékek. Gyertyakábelek, gyertyák.

6184 Szőllősi Kristóf 2023-01-14 20:50:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82517

Szia bekötöttem mindent és megy is az önindító teker de nincs szikra valamiért

6183 Kacsándi Szabolcs 2023-01-13 19:12:31  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82515

Nagyon jó a lelkesedésed,de azért ne éld nagyon bele magad.Sajnos nem szeretnek nyomozóst játszani a hivatalokban.Rendszám nélkül nagyjából sehol se foglalakoznak vele,az a fő azonosító amiből kiindulnának.Valahol tényleg meg kell tudni,mi volt a rendszám,és akkor még mindig nagyon nehéz út elött állsz.A tulajt lenne jó megtalálni,de az is nehéz,főleg ha már nem is él.Motort is csak adásvételivel tudsz venni igazolt helyről,amit bele lehetne papírozni.Ha ezeket sikerülne megoldani,akkor lehet elindulni a tiszta papírozás útján.Műszaki ,hivatal,új rendszám stb...Voltak már kivételek ,meg szerencsésekakinek véletlen folytán sikerült papíroztatni elveszett okmányú járművet,de ezek igen ritkák.Sokan sok féle bajjal küzdöttek már meg,nincs jó recept.Sokat kell kilincselni,meg fizetgetni és az sem árt ha van egy ismerős,aki segít a felkutatásban a régi irattárakban.
Nem biztos hogy megéri,ha csak egy kaszni van meg.Végére lehet drágább lesz mint egy papíros,átírható kocsi,amire szintén kell költeni,de csak a felújításra,vagy csak műszaki képessé alakításra.Donornak vagy meghirdetni meg lehet,valószínűleg akad gazdája aki valamilyen formában felhasználja,és akkor még mindig nem veszett kárba.
Azért meg lehet próbálni,aztán ha reménytelennek tűnik,akkor el kell engedni.
Képet tegyél fel ,ha tudsz! Kíváncsi lennék milyen a kiindulási alap.Sokan tudnának az alapján is tanácsokkal segíteni.

6182 Kacsándi Szabolcs 2023-01-13 18:53:49  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82510

Nyomógombot olyat keress ami rugós,alaphelyzetbe áll vissza.Kapcsoló nem igazán jó,mert úgy maradhat,össze is éghet.Sokféle fajta létezik.Kerek ,szögletes,füles,biztonsági stb...Bármelyik villamossági boltban,vagy elektronikai boltban is akár,de autósboltokban bárhol tudsz venni.Nagyjából csak két szál kell hozzá,főáram és az önindító vékony szála.Amikor benyomod,csak akkor érintkezik és indít,amint elengeded visszaáll.
Próbáld ki,meg szerezz egy ilyen kapcsolót,akár egy piacon ha van felétek.Aztán majd írd meg mire jutottál vele.

6181  Spityu 2023-01-13 16:13:09  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82515

Azt véletlenül se mondd, hogy maga a kocsi megvan, tudod is hol, kinél stb. Mert akkor lehet, hogy azt mondják, hogy hát derítsék ki ők. Mármint akiknél van, hogy honnan is van náluk... De ha biztosan tudni a tulajdonos nevét + megvan a kocsi, akkor szerintem rendszám / forgalmi nélkül is lehet valahogy papírozni. Csak annyit mondj, hogy megvan az alvázszám (és a motorszám, ha megvan valahol még a traktorban). A tűzfalba is be van ütve egy hónap gyártási év nálad már, ha jól tudom, de az nem lényeges, nem tartják nyilván. Illetve a tank melletti kis alumínium plakettbe is be van ütve az alvázszám. A motorszám szerintem nincsen. De mindegy is, az autót az alvázszám azonosítja. Csak legyen digitálisan már bent a rendszerben... Ha nincs, akkor azt kellene kideríteni, hogy mely okmányirodához tartozhatott lakóhelyileg, amikor még üzemelt. Illetve nézzétek át a kocsi minden porcikáját, hátha találtok valami fecnit, jótállásit, bármit, amin szerepelhet a rendszám.

6180 Hrotkó Kornél  2023-01-13 16:00:53  Előzmény: Spityu: 82514

Húuuu! Köszönöm!!! Ez meg sem fordult a fejemben. De ezt a kormány ablaknál is mondhatták volna, viszont ott nem voltak segítőkészek.
Na akkor neki indulok ennek az útnak.

6179  Spityu 2023-01-13 13:30:58  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82513

Egyelőre annyit tudok javasolni, hogy menj másik kormányablakba is, hátha. Ha az is negatív, akkor van egy olyan módszer, hogy felkerestetheted a tulajdonost! Pl. tudsz egy konkrét autóról. És te azt meg akarod vásárolni, de nyilván nem adhatják ki a tulaj adatait stb. Azt viszont lehet kérni, hogy a hivatal értesítse a tulajt, hogy te kommunikálni akarsz vele. A tulaj vagy hajlandó lesz rá vagy nem. Vagy él vagy nem. Valami minimális összeget kell ezért fizetni. Na de a lényeg, lehet, hogy így ki lehet deríteni, ki volt a tulaj vagy az örököse.

Ezt találtam:

"A másik lehetőség, ha szeretnéd felvenni a kapcsolatot az autó tulajdonosával, hogy írsz a nyilvántartónak (nyilvantarto.hu/hu/adatszolgaltatas_kozlekedesi). "Kapcsolat felvételi eljárás kezdeményezése a központi közúti közlekedési nyilvántartónál". 1400 Ft-ba kerül és küldhetsz üzenetet és elérhetőséget az autó tulajdonosának, hogy vegye fel veled a kapcsolatot."

Elképzelhetőnek tartom, hogy alvázszám elég.

6178 Hrotkó Kornél  2023-01-13 12:21:40  Előzmény: Spityu: 82512

Sajnos nem. 87 évjárat, de a motorját elvileg hamar kistraktorba tették, ezért nincs szètrohadva. Okmány irodában voltam, ott kötik az ebet a karóhoz, hogy vigyek adásvételit a tulajdonostól. Addig semmit sem lehet elkezdenem az ő állításuk szerint ....

6177  Spityu 2023-01-13 10:54:00  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82511

Ha nem köthető hozzá bűncselekmény, akkor a meglévő azonosítószámokkal talán érdeklődhetsz az okmányirodában. Lehet tudni, mikor mehetett utoljára?

6176 Hrotkó Kornél  2023-01-13 09:29:57

Sziasztok!
Köszönöm a befogadást, egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, ami már biztos volt kérdés hasonló formában, de még nem találtam rá. Szóval: Adott egy ismerősöm pajtája, ahol volt egy kiváló állapotú Trabant, sajnos motor nélkül. Nagyon keveset mehettek vele, mert a hattyúnyak, a küszöbök és a taposó lemez is makulátlan állapotban van.
Gyári fényezés még kívül belül....
Viszont a jármű tulajdonos nem ismert!
Csak egy alvázszám, és a gyártási év ismert. Hogyan lehetne megmenteni, vagyis forgalomba állítani?
Nagyon kár lenne érte...

6175 Szőllősi Kristóf 2023-01-12 23:36:56  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82476

Köszönöm a segítséget a nyomógombban tudnál még segíteni ?

6174  Spityu 2023-01-11 19:28:25  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Hát, szerintem ezt a részt max. kinti webshopban találsz. Ott viszont gyárit is. Sőt, talán csak az van. De amúgy igen, ha nagyon nem tudsz szerezni, ügyes lakatos kiszobrászkodja. Illetve ha van valami jó donor karosszéria, abból lehet kiműteni. Nem ritkán rohad el, de azért sok javítgatott kocsinál még eredeti és hibátlan.

6173 Kacsándi Szabolcs 2023-01-11 18:43:55  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Ja még annyi,hogy ez apró hiba,egy ügyes lakatos simán kijavítja,nem kell az egészet cserélni,és olcsóbban is lehet kijössz vele.Volt hogy nekem is gyártanom kellett a régi 600-asra,az kicsit másabb volt,és olyat nem árulnak már vagy 50 éve,csak 601-esét ami nekem nem volt jó.Egyszerűbb bontottból javítani.

6172 Kacsándi Szabolcs 2023-01-11 18:39:13  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Üdv!
Igazán nem is doblemez,mert ez csak annak merevítője.Egészen előrenyúlik a dobemez elé,és ott a hátsó szélső futómű bekötési pontját rögzíti.Merevítő nyúlvány,vagy hátsó doblemez merevítő,ki hogy nevezi el éppen.Jófogáson is meg fb-n is hirdet egy srác valahol Szolnok környékén újakat.Én is szerettem volna venni tőle,de úgy tűnik csak hirdet,de eladni nem akarja,mert egyszer sem jelzett vissza az érdeklődésemre.Maradtam a bontottnál.Van egy jó padlólemezem ,arról szépen lefúrom és azzal fogom pótolni.Legtöbb vázon ezek kilukadnak,de lehet kifogni olyat amiről levágható.

6171 jocking . 2023-01-10 16:22:56  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Doblemez. Esetleg "Radhalbschale". Gyárit kb. lehetetlen szerezni, utángyártottért a zsombicar, csapi bt és trabantwelt az, amit érdemes figyelni, na meg az alkatrészes fb csoportokat.

6170 Hodási Ákos  2023-01-09 12:48:35

Valaki aki meg tudná mondani ennek a karosszéria elemnek a pontos nevét annak megköszönném és aki esetleg tud is egy oldalt vagy egy személyt akinél még lehet kapni azt is nagyon de nagyon megköszönném egy ideje már keresem de még nem találtam semmit sem

6169  Spityu 2022-12-28 19:53:23  Előzmény:Csaplár Zoltán: 82491

Szia! Ajánlom figyelmedbe a klubosat. Vagy ha mást szeretnél, lehet rendelni Merkur-ost. Egész jó replika, nekem az van fent. Ha kell elérhetőség, tudok adni.

6168  Spityu 2022-12-28 19:52:31  Előzmény:Zarándok János : 82487

Szia! Ezt így nehéz megmondani. Most erősen befékezett a piac. Hirdetik, de nem nagyon viszik a portékát. Azt javaslom, később próbáld eladni, ha újra lesz pénze az embereknek. De "békeidőkben" 500e- 2M lehet. Persze, nagyon nem mindegy, hogy mennyire "jó állapotú". A patinás mondjuk az intervallum eleje, a tip-top pedig a vége. De még egyszer mondom, most áll a bál, előbbiek kb. fele...

6167 Csaplár Zoltán 2022-12-25 23:27:35

Sziasztok! Trabantra szeretnék valami rá illő rendszámtartót

6166 Zarándok János  2022-12-17 15:43:27

Sziasztok. Van nekem egy 601-s trabim 1980-as, szinte rozsdamentes. Minden gyári rajta, nagyon jó állapotú. Mennyit érhet műszaki nélkül?

6165 FUX Jani 2022-12-08 23:05:50

Sziasztok!Tud vki segíteni nekem 4T Kombi ültetéssel kapcsolatban?Van vmi rövidebb erősebb rugó amit be tehetnék előre hogy ne kelljen vágni? Vagy ki hogy oldotta meg? Elöl Hátul!
Köszi előre is!

6164 Kacsándi Szabolcs 2022-11-30 21:07:25  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82471

Üdv!
Ez így elég gubancos.Az akksi kábrlrktől indulj el.A plusz aksi kábel és mínusz akksikábel jó helyen van.A generátorról jön egy vastagabb piros az is jó ert áram szál és az akksi kábeléhez kell csatlakoztatni.Kis vékony szál nagyon nem jó helyen van,az egy visszajelző lámpára kell hogy menjen,de azt egyenlőre tedd félre,szigeteld le ,majd később lehet vele foglalkozni.Szerezz egy billenőkapcsolót,és egy indítógombot,ezt a kettőt kell elsőként bekötni,valami kis panelra.Az akksi plusz száláról vigyél egy vékony szálat a billenőkapcsolóba,majd annak másik pólusáról a gyújtótekercs + jelzéssel ellátott csatlakozójára kösd rá.Ezzel már bekapcsolva áramot tudsz adni a gyújtásnak.A két tekercs + csatlakozását egy kis kábellel kösd össze,illetve a gyújtásdoboz fekete vezetékét szintén erre kösd rá.A fehér és zöld vezetéket a gyújtótekercsek másik egy-egy csatlakozására kösd.Ezekre semmi mást ne köss és ne is hidald át.A fehér dobozból még jön egy rövid barna szál ezt a vázhoz testeld le.Képen nem látszik de remélhetőleg a hozzá tartozó alaplap is benne van,annak három pólusára kell kötni a fehér dobozból kijövő hosszú vezetéket.barna,zöld,fekete.Ha ez is meg van akkor a gyújtás kör adott.Az indításhoz szintén az akksi plusz ágáról vigyél egy szálat a nyomógombba,illetve az önindító behúzótekercséről,sarus csatlakozó egy másik szálat a nyomógombba.Ezzel tudsz majd indítani.Ha tesztelni akarod az indítómort akkor a behúzótekercs áramszálát érintsd óvatosan a sarus csatlakozónak,így egyből pörgrtnie kell,de csak óvatosan,ne égessen meg ,és ne olvadjon el a szál.Ha ez is meg van,akkor a billenőkapcsolóval áramot adsz a gyújtásnak és a gombbal pedig tudsz is indítani.A tranzisztoros gyújtást gyorsan ki lehet nyírni,ezért se próbalámpát sem más próbálgatást ne végeszz rajta.Vedd ki agyertyákat ,adj rá gyújtást és kézzel körbetekerve nézd meg a szikrát,h amindkettő nagyjából afelső holtpont előtt adja le,akkor mindent jól csináltál.Ez egy nyers bekötés,ha tovább akarsz menni akkor lehet biztosítékot beépíteni,illetve visszajelző lámpát,hogy a töltést is tudd elenőrizni,illetve ez a lámpa mutatja hogy van e gyújtásod is.

6163 Kacsándi Szabolcs 2022-11-30 20:42:46  Előzmény:P. László: 82470

A kis tartályt nézd meg ami leválassza az olajat.Ha az sincs dugulva sem másik kartergázcső akkor nagyobb a baj.Feltételezve hogy jó az olajszint,akkor lehet túlzott karternyomás kopott hengerek vagy leragdt gyűrűk miatt is.Ha szépen ment elötte akkor ennek kicsi az esélye,ha sokat állt akkor előfordulhat.

6162 Szőllősi Kristóf 2022-11-28 21:04:22

Helló tudnátok segíteni vettem egy Trabant motoros kisgépet és nincs rajta gyújtás kapcsoló. Hogyan kell azt be kötni ?

6161 P. László 2022-11-26 10:10:07  Előzmény: Spityu: 82468

Üdv! Köszönöm a választ! Nem volt akkor fagy. Bele is fújta a kartergáz csőbe, nincs e dugulás. Könnyen átfújtam a levegőt. Egyenlőre nem tapasztaltam hűtővíz fogyást, vagy fehéres trutyit a kartergáz csőben, és a motorolajban sem.

6160  Spityu 2022-11-25 00:05:09  Előzmény:P. László: 82467

Szia! Milyen ismerős történet... :D És még sok más tulajdonosnak is. Kérdés. Volt fagy akkoriban? Nem fogy a víz a tartályból? Tipikusan akkor fordul elő, ha fagypont alatti hőmérsékletek vannak + pára van a kartergázban (ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy hengerfejes a motor és csipegeti a vizet!). De a lényeg, hogy a pára-olaj emulzió megfagy a felfelé menő csőben, dugót képez, nem tud távozni a kartergáz a karburátor felé, végül valahol utat talál magának és szanaszét olajozza a motorteret. Nem is baj, konzerválja a fémalkatrészeket a téli sózásra felkészítve a kocsit. :D Egyszer velem is előfordult ez. Igaz, akkor nagy hidegek voltak.

6159 P. László 2022-11-24 16:11:07

Üdv Mindenkinek! Köszönöm, hogy írhatok! Egy kérdésben kérem a segítségeteket. Vettem egy Trabant 1.1-est. Múlt héten végre sikerült elindítani. Kb. 100 méter oda-vissza futás végén valószínűleg a karter gáz elvezető (leválasztó?) kis tartály csőcsatlakozásnál kinyomta a motorolajat, össze olajozva a motortért és doblemezt belülről. Tudna valaki segíteni, mi okozhatta ezt? Valami dugulás? A héten olajat, olajszűrőt is cseréltem. Köszönöm a segítséget előre is!

6158 Kacsándi Szabolcs 2022-09-28 21:15:57  Előzmény:Zuberecz Tamás: 82445

Üdv!
Dugattyúátmérő alapján keress vw javítókészletet.A gyenge fék nem feltétlen a féknyereg hibája.Ha nincs beszorulva és viszonylag könnyen visszanyomható a munkahengerbe,akkor azzal nem lehet baj.Akkor inkább a főfék lesz gond.esetleg a fékerő szabályzója.A nyereg csúszkáit meg kell kenni.Lehet elég lenne csak szétszedni,kitakarítani és újra összerakni.Ha a dugattyú nem rozsdás ,hanem tiszta fényes a,kkor lehet simán jó lesz,én is csináltam mikor még ilyenem volt.
Ha szétszeded és nagyon rossz ,akkor kell tömítést vadászni. A+PRO 2001 bt gyártott javítókészletet.Esetleg őket hívd fel hátha tudnak mondani valamit ez ügyben.Szegedi cég.Neten nézz rá,nem tudok pontosabb elérhetőséget.

6157 Zuberecz Tamás 2022-09-21 19:46:29

Sziasztok!
Köszi a befogadást.

Trabant 1.1 féknyereg témában szeretnék segítséget kérni.
A műszaki vizsgán felhívták a figyelmünket az első fékek igencsak gyenge állapotára és neki szeretnék állni megjavítani. Gondoltam rendelek egy féknyereg felújító készletet csak hogy mar nem gyártja senki és sehol sem elérhető megmaradt készletből. Már több napja keresgélek boltokban, bontókban, ismerősöknél dugi konténerekben de egyre inkabb arra jutok hogy nem fogok kapni hozzá alkatrészt.
Az a kérdésem lenne hogy az egy időben és gyárban készült VW Polo első féknyereg könnyen átépíthető-e a trabira? Esetleg pontosításban tudna e valaki segíteni hogy milyen gyártmányú féknyerget keresek? A Trabant 1.1 fék munkahengere kompatibilis lenne?

Előre is köszönöm a válaszokat és segítséget.

6156  Spityu 2022-08-27 02:48:15  Előzmény:Jován Szabolcs: 82405

Tyű, ez jó kérdés. :) Az biztos, hogy laprugósnál a két leszorító kengyel hátsó csavarjaihoz van nálam rögzítve a vonóhorog. Illetve a fenéklemez végére kellett fúrni két furatot, kb. 40 cm távolságra egymástól.

6155 Jován Szabolcs 2022-08-21 12:19:06

Szép napot! Adott egy 1988-as 601-es. Vonóhorog felrakásban kéne segítség. Mivel spirálrugós nem tudom hol van a helye. Laprugósét ismerem de az újabbat nem ha egyálltalán volt neki. Ha esetleg kép vagy bármilyen rajz esetleg info jól jönne. Az autó sima sedan nen combi.
Még a vonóhorg nincs meg egyenlőre vadászok rá vagy átalakítok valamit.

6154 Kacsándi Szabolcs 2021-11-15 20:13:11  Előzmény:Vessző László: 82328

A régebbi típusba volt a vékonyabb 10 fogazatú kihajtás.Az újabb már 9 és vastagabbak a fogak.Ha belenézel a váltóba úgy is lehet látni a csoprttengely végét,abból is el lehet dönteni,de a tiédben biztosan az újabb áttétel van.Ha csak nem cserélték a váltót,de nem hinném.Még elvileg lehet újat is venni.De bontottat biztosan.

6153  Spityu 2021-11-11 01:44:24  Előzmény:Csepeli László: 82345

https://data.hu/get/11515888/javitas4t.pdf

6152 Csepeli László 2021-11-07 09:14:33

Trabant 1.1 javitási kézikönyvet hol lehet letölteni?

6151  Spityu 2021-10-28 18:01:47  Előzmény:Vessző László: 82328

https://www.ostmobile-shop.de/Tachoantrieb-fuer-Getriebe-neue-Ausfuehrung-Trabant-601-0300348107

Ez alapján az új kivitelű 1974 októberétől van, 9 foggal.

6150  Spityu 2021-10-28 17:55:43  Előzmény:Vessző László: 82328

Ez egy jó kérdés. Egyik könyvben sem találok róla infót. A változásjelentésekben sem. Pedig valahol tutira láttam egyértelműen leírva. Az egyik katalógusban ebben a sorrendben szerepel, tehát 9 ill. 10. De nem írja, mikor lett volna a váltás.

6149 Vessző László 2021-10-21 16:04:55

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a saját, 1983-as évjáratú Trabimhoz. Nem hajt a kilóméterspirálom, mert mikor vettem nem volt benne a meghajtó csigakerék. Tud valaki segíteni abban, hogy hogyan tudom eldönteni, hogy 9 vagy 10 fogú csigakereket vegyek bele.
Segítségeteket köszönöm.

6148 havasi viktor 2021-10-13 20:06:56

az újnál tudom meyik mi
de a régiről semmit sem találok....

6147 havasi viktor 2021-10-13 20:02:54

a kábelszínek nem ugyanazok....

6146 havasi viktor 2021-10-13 20:02:13

és
erre szeretném cserélni

6145 havasi viktor 2021-10-13 19:56:23

ez van most 6 kábel

6144 havasi viktor 2021-10-13 19:50:43

sziaa !
a műszerfalbekötésről kéne infó
mik a drótok ?
6 szál
melyik mi ?

6143 jocking . 2021-10-10 20:28:45  Előzmény:Őry Gábor: 82310

Egy korábbi kommentből vágva, veterán topik, 2020-01-17:
"Aztán érkezett vala a 77/2009 (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet, ami az előzőleg említett rendeletet 2010. január 1-ével hatályon kívül helyezte. Ebben az új rendeletben már egy szó sem szerepel a szigorított határértékekről, a 2004-es tulajdonosváltási és a 2020-as "kedvezményi" dátumokról, ezek a részek egy az egyben eltűntek belőle. Ha rákeresel a rendeletre, azon belül pedig a "kétütemű" szóra, összesen 5 helyen szerepel benne, és abból az 5 helyből ez az egy hely az, ami konkrétumot tartalmaz, de ez is annyira rébuszokban van, hogy bárhogy lehet értelmezni:
"A benzinmotoros járművek környezetvédelmi felülvizsgálatára alkalmazott gázelemző műszer konstrukciója feleljen meg a mérőműszerek forgalmazására vonatkozó tagállami jogszabályok harmonizálásáról szóló európai parlamenti és tanácsi irányelvnek és a méréstechnikai előírásoknak (OIML, ISO)
- kétütemű Otto-motoros járművek esetén: egy komponenses II. osztályú (csak CO mérő műszer 2020. december 31-ig, CO-CH mérő időhatár nélkül alkalmazható kétütemű Otto-motoros járművek felülvizsgálatára)"
Nincs benne se egy határérték szám, se egy vizsgálati mód, se egy hivatkozás egy külső helyre, ami összegezné ezeket. A mellékletek között is csak az elvárt CO értékek vannak megjelölve, a CH nincs. Így jelenleg az a "mondás", hogyha a gyújtás és a 'vezérlés' beállítása gyári, akkor a "mérés" sikeres."

6142 Őry Gábor 2021-09-19 20:00:52  Előzmény:jocking .: 82297

Hogyhogy nem? Nincs már CO mérés?

6141 havasi viktor 2021-09-19 07:22:47

ezeket már én is mind olvastam
olyan embert keresek aki már csinált ilyet