Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6125 Tassy Istvan 2021-03-21 18:04:17  Előzmény: Spityu: 82208

Köszönöm a tippet. Majd megpróbálom valahogyan elérni.

6124  Spityu 2021-03-21 17:05:15  Előzmény:Kovács Zoltán: 82212

Szia!

Ha csak gyári jöhet szóba, a képen látható állapotban, akkor nem lesz egyszerű dolgod. Erősen zsebbe nyúlós, egy komplett első szett 20-30e is lehet talán.
Ha az utánszőtt / -varrott is megfelel, akkor az utolsó pár hozzászólást olvasd el, pont téma volt. Megjegyezném, a háttámla tetején lévő mintázat is elég szépen reprodukálva van ezeknél is, ahogy láttam.

6123 Kovács Zoltán 2021-03-21 13:31:28

Sziasztok, Trabi ülés kárpitot keresek a képen lévő fajtából.

6122 jocking . 2021-03-17 17:53:53  Előzmény: Spityu: 82208

Ha jól tudom, ráállt komplett kárpit gyártásra. De szerintem meg lehetne vele beszélni a szövet eladást is.

6121  Spityu 2021-03-16 19:51:58  Előzmény:Tassy Istvan: 82204

Jófogáson egy bizonyos Öreg János szokott hirdetni utánszőtt kárpitot. Szerintem az összes nem gyári közül az sikerült a legjobban. De egy ideje már nem látom a hirdetést...

6120 Tassy Istvan 2021-03-15 18:23:02

Sziasztok !
Én is ilyen témában vagyok. Én is egy ilyen barna-sárga ülésgarnitúrát szeretnék felújítani. Tudnátok esetleg kontaktokat adni ? ( telefonszám, email cím ). Interneten egyszerűen nem találtam ehhez hasonló szövetet. :-(
Köszönettel: Tassy István

6119  Spityu 2021-02-20 17:54:38  Előzmény:Antal János: 82183

Hát, nem lesz egyszerű. Már a barna kárpitok is eléggé ritkák, amik jók. Kb. mint 10 éve a szürke. Amíg találsz gyárit, esetleg beszerezhetsz utángyártott anyagot, amiből tudsz varratni. De azt minimum úgy érdemes, hogy 2 komplett ülésnyi mennyiségben. (Hátsó esetében ülőlap, hátlap, könyöklők), mivel elüt a gyáritól a mintázat. De amúgy egész jó koppintás. Vigyázni kell, mert többféle utánszövés is van, némelyik eléggé borzalmas. És a külső, belső oldal természetesen nem egyforma, nem mindegy, hogy mi megy kívülre. :)

6118 Antal János 2021-02-20 09:29:47

Keresek.! 601 és Trabant első ülést ebben a színben.

6117 Kacsándi Szabolcs 2021-01-05 20:55:26  Előzmény:Őry Gábor: 82052

Nem olcsó de utángyártják:
https://www.danzer-autoteile.de/nadelfilzauskleidung-trabant.html

6116 Németh Pál 2020-12-31 21:16:37

Boldog Új Évet Kívánok,minden Kedves Trabantos kollégámnak!!!

6115  Spityu 2020-12-31 19:34:09  Előzmény:Perge Viktor: 82150

Üdv a fedélzeten, búék!

6114 Perge Viktor 2020-12-31 15:03:13

Üdv Mindenkinek!
Egy új taggal bővült a klub : )
BÚÉK

6113 Gerlec Csaba  2020-12-12 15:38:50  Előzmény: Spityu: 82109

Köszi szépen meg mondom neki

6112  Spityu 2020-12-11 19:01:52  Előzmény:Gerlec Csaba : 82108

Szia! Ha nem karcos, akkor szerintem ez jó vétel: https://auto.jofogas.hu/baranya/Trabant_szelvedo_113392069.htm

6111 Gerlec Csaba  2020-12-11 14:21:58

Sziasztok kedves hölgy ismerősömnek keresnék a trabijába első szélvédőt főleg Pécs és környéke

6110 jocking . 2020-11-25 23:59:26  Előzmény:Piret Endre: 82086

Áprilisban még nem sz@roztak. Legrosszabb esetben januárban megtudjuk másoktól, orcakönyvre általában kimennek az ilyen infók.
(Legrosszabb esetben van pár kontaktom, ahol ppm rinyálás esetén se lenne gond a műszaki. :) )

6109 Piret Endre 2020-11-25 15:01:41  Előzmény: Spityu: 81940

Az imént meg lett kérdezve a közeli vizsgabázis a 2000 ppm témában. Nem hallottak róla. Esetleg valamelyikőtök nem tud valami fejleményt?

6108 Őry Gábor 2020-11-13 19:26:26  Előzmény: Spityu: 82051

Ígéretesnek látszik.

6107  Spityu 2020-11-13 19:22:39  Előzmény:Őry Gábor: 81995

Diego, Taurus extra szőnyeg. Érdemes megnézned élőben.

6106 Őry Gábor 2020-09-30 10:43:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81981

Bárcsak lenne barna!

6105 Piret Endre 2020-09-29 09:39:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81981

Hááát, kissé szerintem világos.

6104 Kacsándi Szabolcs 2020-09-28 21:21:19

Ilyet találtam hirtelen:
https://www.szonyegjoaron.hu/padloszonyeg/irodai-szonyeg-padloszonyeg/daniil-szurke-auto-filc-padloszonyeg.html

6103 Kacsándi Szabolcs 2020-09-28 21:17:44  Előzmény:Őry Gábor: 81971

Szőnyegboltba mentem be mikor kerestem szőnyeget.Sajnos már az összes elég rossz volt.Így kerestem a szürkéhez hasonlót.Találtam hasonló anyagot,meg színre se rossz,Viszont más színben semmi sem volt ebből az anyagból.Úgyhogy nem lesz egyszerű kicsit kell utánajárni.Azt nem tudom hogy gyártatni lehetne vagy festetni ,de érdemes megkérdezni.

6102  Spityu 2020-09-27 20:29:33

https://wt-fundus.de/shop/bruecke-rechts-trabant/

Látott valaki már ilyet Trabanton? P601-nek írja. Az autótechnikás katalógus felsorolás szintjén tartalmazza, de a rajzon nincs jelölve. "Oldalfal híd bal". Valami merevítő lehet valamelyik oszlopnál?

6101 Őry Gábor 2020-09-27 12:37:23  Előzmény: Spityu: 81972

Ja, barna.

6100  Spityu 2020-09-26 20:57:12  Előzmény:Őry Gábor: 81971

A tiéd már barna kárpitos, ugye? Sajnos arra nincs tippem. Szürkére talán a hangfalkárpit hasonlít a legjobban, de az is inkább úgy volna jó, ha lenne alatt valami erősebb anyag. A vastag, puha szőnyegekre viszont van utángyártás, jófogáson hirdetik. A gyárihoz nagyon hasonló anyagot lehet venni.

6099 Őry Gábor 2020-09-26 17:51:47

Köszönöm a tippet!

Padlószőnyeg pótlására esetleg nincs ötletetek? Ami színben, anyagban valamennyire hasonlít?

6098  Spityu 2020-09-24 21:26:42  Előzmény:Őry Gábor: 81966

Ja, ha könnyen beszerezhető és könnyen használható kell, én is ezt ajánlom. És igen, viszonylag hasonlít a gyárira, de azért csillogósabb. Minőségre szerintem jó. Fém ne legyen alatta közvetlenül, alapozó mindenképpen kell, főleg neked, mivel napi használatú kocsiról van szó. Ha a Veterán topikban visszalapozol, és megtalálod azt a képet, amikor az én kocsim van a 4000-et futott mellett egy borongós napon, füvön állva, ott látszik a különbség a gyárihoz képest. 2017.11.07.

6097 Piret Endre 2020-09-24 20:51:04  Előzmény:Őry Gábor: 81966

Részemről egy szavazat a Rally keréktárcsa ezüstre. Kicsit túl csillogós az eredetihez képest, de majd mattul talán.

6096 Őry Gábor 2020-09-24 19:21:57

Apropó kerék. Milyen festéket lehet rá találni, amit házilag is rá lehet fújni, és emlékeztet a gyárira?

6095 Őry Gábor 2020-09-24 19:20:38  Előzmény: Spityu: 81964

Igen, vízcseppek, mert a fotózás előtt le kellett mosnom, mert már belepte egyhetes por, és a macskák is összejárták. Szummer Zsolti festette.

6094  Spityu 2020-09-24 14:24:02  Előzmény:Őry Gábor: 81963

Nekem tetszik pl. a fényezés narancsossága. A kéderről nitrós ronggyal szerintem simán le tudod mosni, úgy, hogy ahol éppen dörgölöd, óvatosan becsúsztatsz egy vékony műanyaglapot (átlátszó irattartó) és akkor a rendes fényezés tutira nem sérül. Nyugtass meg, hogy az íveknél látható cseppek vízcseppek. :) Hol fújattad? Pózva?

6093 Őry Gábor 2020-09-24 13:56:20

Ha már az előttem szóló kolléga feltette a maga kis gyönyörűségét, íme, magam is kész volnék. Sajnos egyelőre csak a külcsínre futotta. A mesternek elfelejtettem szólni, hogy nehogy lefújja a kerekekett, ezért bocsi mindenkitől, ez még egy kiegészítő projekt lesz. Spityu: Kímélj, a részletektől, látom amit látni kell :))

6092  Spityu 2020-09-17 18:07:17  Előzmény:jocking .: 81953

Gondolkoztam kicsit még a hígítás lenti módján. :) Az, hogy belövünk egy nagyobb átmérőjű csőbe, nem elég. Jó eséllyel annyi lesz, hogy mindenfelé terjengeni fog a füst. :D A gázégőknél ugyebár van egy olyan dolog, hogy az égés huzatot generál, ami valamilyen szinten kényszeríti a gázelegy áramlást a megfelelő irányba. Na, a kipufogónál ilyen nincsen. Esetleges megoldás lehet, ha nem egy fix 50-es csőbe, hanem egy tágulóba lövünk bele, a kúposság hasonlóan hathat, mint a rezonátor elvű kipufogóknál: segíti az öblítést.

6091  Spityu 2020-09-16 00:55:44  Előzmény:jocking .: 81952

Igen, a hígításon én is gondolkoztam. Nem tudom, meg lehetne-e valahogy oldani a hozzákeverést. Talán valami olyasmi elven, mint a gázrózsáknál: kis nyíláson (d=35 mm) lőni hátrafelé egy mondjuk 50-es csőbe, ami végig annyi, és nincs maga előtt hömpölygetett, nagy mennyiségű gáztömeg. Így magával ragadhatna az 50-es cső első vége felől némi frisslevegőt (A 35-ös cső mondjuk 1 métere nyúlna be és onnan már csak fél méter lenne az 50-es legvégéig). Az EGR-en is gondolkoztam. Lehet, hogy meg lehetne oldani, de az szerintem megintcsak betenne a 2T-nek. A víz(gőz)adagoló szintén jó lehet, valószínűleg az is pozitívan befolyásolná a kibocsátást. De ahogy írod, ami autóink nem azok, amiken bármiféle átalakítást csinálnánk.
Hogy a németeknél mi van, nem tudom. Elképzelhetőnek tartom, hogy kb. semmi sem kell, ugyanúgy mehet tovább. Mert "elbírja" az ország autóállománya. Értsd: az átlagos autó Trabantokkal együtt is sokkal kevésbé szennyez, mint nálunk. 2021-től már nem lehet a kerti hulladékot elégetni (!), komposztálni kell. Többé-kevésbé egyet is értek vele. Azt hiszem, valami olyasmi áll a dolog hátterében, hogy Mo. túl sok szén-dioxidot vagy szennyező füstöt bocsát ki, amit vissza kell vágni. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy átlagos gally / levél égetés valami irdatlan mennyiségű mocskot tol a levegőbe, kb. mint egy Csörgő egy év alatt. :D Kiskapu van: bográcsozni, grillezni szabad. Vagyis a kiégett fű helyére dobni kell néhány sor téglát, ami közé szórni a csekmetet, meggyújtani, majd a végén egy kolbászt megsütni fölötte. :)

6090 jocking . 2020-09-16 00:31:05  Előzmény: Spityu: 81951

Anno egy ideig injektoros volt a 4T. Még volt zöldkártya, az is csak sumákolva lett meg, a műszakira már nem is volt bent a cucc (vagy talán egy sumák ott is volt, nem emlékszem pontosan, de szerintem az már akkor is esélytelen volt).

Az volt vele a fő problémájuk, hogy ha egy autóban gyárilag soha nem volt valami beépítve, akkor azt tilos betenni. Még annak az árán is, hogy a kibocsátási értékek mondjuk a felére esnek vissza, ami amúgy rohadt jó lenne környezetvédelmi szempontból. Ezzel szemben a 2T-nél meg pont az ellenkezője zajlik, variáld a gyári kialakítást, különben cumi.

Érdekes dolog ez a jogalkotás, nem tudom, konkrétan az erre vonatkozó részeket ki követte el, de az látszik, hogy tökhülye a témához. Ezek mellett kíváncsi lennék arra is, hogy mi a helyzet pl. a németeknél, ott kell-e katalizátor, van-e szigorított határérték (főleg így, hogy ott már elvileg több a Trabant mint nálunk) - annak tudatában, hogy az egész dolog azért kezdődött, mert beléptünk az unióba és "környezetvédelem így meg úgy".

6089 jocking . 2020-09-16 00:24:02  Előzmény: Spityu: 81951

Igen, a katalizátor elvileg pont ezt csinálja, csak én olyasmiben gondolkodtam, amit nem kell a forgalmiba íratni. :) Esetleg valami megkerülő szeleppel plusz levegőt juttatni a kipufogóba, akkor arányaiban kevesebb lesz a CH. Vagy egy EGR-t betenni, hogy menjen a cucc még egy kört a motorban, legyen ideje rendesen elégni. :D Csak ezekkel meg az a baj, hogy sokat kell faragni. Egy játszós autón még talán megcsinálná az ember, de szerintem pl. te nem szívesen állnál neki (ahogy én sem). :)

6088  Spityu 2020-09-15 23:41:37  Előzmény:jocking .: 81950

Szerintem ahhoz kevés oxigén van már ott. Bár a katalizátor pont azt csinálja, asszem, amit írsz. Csak nem lángol. Vagy nem tudom, eléggé megkoptak az ide vonatkozó ismereteim. A kipufogógáz is csak azért gyullad be szerintem a cső végén, mert ott már van oxigéndús levegő. Szerintem gyártani kell a célra egy külön katalizátoros első dobot, ami üzem szempontjából nem a legkedvezőbb, feltenni műszakira, aztán levenni. Vagy fent hagyni. Szerintem ha nem látszik, akkor az nincs. Sosem értettem, hogy ha én felteszek egy katalizátort az autómra, azt miért kellene beírni a forgalmiba. Elvégre karburátort is olyat teszek rá, amilyet akarok, amíg a kibocsájtási normákat nem lépi túl az autóm. Meg amikor a lakótelepi kötelező tuning részeként felteszik a herélt dobot mindenféle kocsikra, és azért sem szólnak, nehogy már egy + katalizátorba kössön bele bárki is. Különben is, azt mondom rá, az csak egy zajcsillapító középdob és kész. Ugyebár azzal az a bajom, ha egyszer bekerül a forgalmiba, hogy katalizátoros, azt az életben nem vehetem ki belőle többet. Szóval lehetséges megoldás: katalizátor a vizsga erejéig, ami, ha kérdezik, egy sima zajcsillapító középdob. Esetleg átalakítani egy első dobot ilyen célra (nem látszik). Elmegy a 3.14tsába, aki ezt az egész szabályozást kitalálta.

6087 jocking . 2020-09-15 22:57:19  Előzmény: Spityu: 81949

Amikor először bejött a "kötelező a katalizátor" cucc, akkor is meg lehetett oldani, nem hinném, hogy ezután máshogy lenne.

Egyébként gondolkodtam ezen már azóta, a CH-t nem lehetne úgy csökkenteni, hogy a kipufogógázt valahogy elégetnénk valahogy? Pl. egy üres katalizátor házba gyertyákat tenni és azzal begyújtani?

6086  Spityu 2020-09-14 23:53:20  Előzmény:Piret Endre: 81948

Még az ősszel megyek az off-topic autómmal, rákérdezek, hogy "meg-e lehetne-e oldani" a dolgokat. Illetve még azért próbálunk ráhatni a törvényhozókra.

6085 Piret Endre 2020-09-14 23:52:08  Előzmény: Spityu: 81947

Lehet, hogy el kellene menni még az idén vizsgázni megint? Megnyerném a 2022-es szezont, mert amúgy márciusban járna le a műszaki.

6084  Spityu 2020-09-14 23:11:50  Előzmény:Piret Endre: 81944

Elvileg kihozható. Az a nagy bajom, hogy nem tudom, az enyém esetében mennyire valósak az adatok a környezetvédelmi mérés adatlapján. Az egyik helyen volt 2014, 2018 és 2020-ban a kocsim, a másik helyen 2016-ban. Csak az előbbi három környezetvédelmi adatlap van meg, 2016-ban nem kaptam meg valamiért...
Alapjárati fordulatszám, CH, emelt fordulatszám, CH:
2014: 670, 3400, 2700, 3800
2018: 680, 3900, 2700, 4000
2020: 850, 4900, 2600, 4500

Szerintem az idei mérés full kamu. Az alapjárati fordulatszám biztosan fals. Sosem pörög így és mindig szinkronban mennek a hengerek. Lézeres mérővel lőttem be, 650 és 700 közötti értékre. Ja, minden mérés előtt mentem egy kört, hogy azért ne egy agyonszívatott és áztatott hátsó dobbal menjek oda... Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy arányaiban sokat megy városban a kocsi. Mondjuk a legutolsó műszaki óta kevesebb mint 1000 km-t.

6083  Spityu 2020-09-14 22:59:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81943

Peti azt mondta, talán egy Wartburg tulaj összehozta 1xxx CH értékre a mérést. Azt hiszem, kissé meghígított keverékkel. A francnak van kedve szórakozni ezzel... Tiszta benzinnel biztosan össze jönne. Valamikor 2001 környékén kb. 2 km-re jutottunk öregapámmal a Pannónia motoros kistraktorral vele. Ha ez tényleg életbe lép, valószínűleg megint lesz egy eladási / leadási hullám, de ez már elenyésző lesz a 2002 körüli pánikkeltéshez képest. De amúgy valószínűleg átrugdossák majd őket, legalábbis a maszek helyeken...

6082 Piret Endre 2020-09-14 21:26:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81943

Nyilván a műszaki megkapása utáni pillanatban vissza lesz csinálva jóra a következő vizsgáig. Csak kérdés, hogy a 2000 ppm CH mennyire hozható ki belőle egyáltalán akár csak átmenetileg is.

6081 Kacsándi Szabolcs 2020-09-14 20:58:39  Előzmény: Spityu: 81940

Tehát vagy jó lesz az értéke ,kap műszakit de szarul fog menni a motor,vagy nem lesz jó az érték és nem kap műszakit.Ebből úgy tűnik hogy hamarosan jelentősen megtelnek a méhtelepek kétüteműekkel.Többnyire a most forgalomba lévő kocsik nagy része nem fog megfelelni,ami eddig még éppen átcsúszott és kis reménység volt azoknak akiknek,tényleg csak ilyen járműre telik.Valószínű azok sem fognak már rákölteni.

6080 Piret Endre 2020-09-14 20:09:31  Előzmény: Spityu: 81940

Szarul hangzik...

6079  Spityu 2020-09-14 11:10:25  Előzmény:jocking .: 81939

Bajáki Péter. Utánanézett nemrégiben. A korábbi ellentmondásos jogszabályokat, hivatkozásokat összefésülték és ez lett az eredője. 2021. január 1-től maximum 2000 ppm CH kétütemű járművek esetében (a személyautó biztos, a műszakiztatandó motorokat nem tudom) a megengedett kibocsátás. Kivéve OT rendszám (a rendszám számít, nem a minősítettség).

6078 jocking . 2020-09-14 09:58:49  Előzmény: Spityu: 81931

"Remekül" hangzik... honnan az infó, megbízható forrás?

6077  Spityu 2020-09-13 16:37:33  Előzmény:Varga Norbert: 81927

A sínek megmaradtak? Ha igen, apróhirdetési felületeken biztosan találsz gyári ülést, amit - legalább a műszaki erejéig - bele tudsz majd tenni.

6076  Spityu 2020-09-13 16:36:31  Előzmény:Kovács Gergő: 81891

Utánaérdeklődtem, elvileg 2021-től a szigorított határértéket kell tudnia az összes kétüteműnek, tehát 2000 ppm CH lehet maximum. Mindegy, hogy ki a tulaj és mikor vette. Kivétel az OT rendszámos járművek esete.
Nem kívánom, hogy az összes autó annyi CH-t bocsásson ki, mint az átlagos Trabant, de legyünk őszinték, ma ez már csak kerekítési hiba, amit produkálnak a kocsijaink.