Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4802   2007-08-04 20:08:09  Előzmény:Mezõ Renátó: 43639

Aham, az szokta okozni, vagy az úszóházfedél tetején lévő két fúvóka ha kilazul.

4801 jocking . 2007-08-04 19:34:40  Előzmény:Pénzes Péter: 43644

Szíj tökéletes (2 ujjal ki lehet fordítani 90 fokkal), és a főtengelynél forgattam. Az már nekem is eszembe jutott, hogy esetleg nem passzoltak a fogak, dehát akkor hogy bírtam simán körbeforgatni jópárszor?

4800 Pénzes Péter 2007-08-04 19:31:52  Előzmény:jocking .: 43643

Pl laza szíj, vagy ha a vezérműhengelynél forgatod, esetleg nem jól volt felrakva.

4799 jocking . 2007-08-04 19:01:06  Előzmény:Pénzes Péter: 43642

Nemtom, hogy örültek-e, de inkább csak "kopogásos égés" volt a hangból itélve... Fel nem foghatom, hogy hogyan tud csak úgy magától elugrani a vezérlés 1 hét állás után... Pedig átforgattam csomószor, és akkor még jó volt...

4798 Pénzes Péter 2007-08-04 18:47:48  Előzmény:jocking .: 43641

Kb ugyanannyit, valamivel kevesebbet. Nagy változásra nem számíts.
Szelepek biztos örültek, h el volt rakva a vezérlés:]

4797 jocking . 2007-08-04 18:44:21

Hali mindenki!
Sikerült betenni az innyektort!

Azért voltak problémák:
- 1. indításnál olyan hangja volt a trabinak, mint egy traktornak. Kiderült, hogy a vezérlés 3 foggal elállítódott! Azt mondjuk, nemtom hogy, mert összerakásnál vagy 10X körbeforgattam az egészet, és akkor minden jelen volt! Midegy, a problémát orvosoltuk.
- 1200-as alapjárat, nagynehezen megtaláltuk az alapjárati csavart, úgyhogy most az is jó.
- Kiderült, hogy a 6-os csőre húzott 8-as cső tövénél szivárog a benzin a visszafolyó ágnál. A problémát egy 6-os gumicső betoldásával orvosoltuk.

Most úgy néz ki, minden jó, nagyon szépen megy a gép, és [b]baromirta csöndes[/b]! Még hátravan egy hosszabb menetpróba, hogy kiderüljön a fogyasztás és egyúttal a lambdaszonda használhatósága is...
Mellesleg mennyit kell ennie így innyektorosan?

4796 Rell Miklós 2007-08-04 17:43:21  Előzmény:Mezõ Renátó: 43639

Engem az előző megoldása érdekelne! Ha publikus...
[i](Módosította Grisa 2007.08.04. 19:43-kor)[/i]

4795 Mezõ Renátó 2007-08-04 15:13:44

Sziasztok!
Az előző problémám megoldódott,de előjött mégegy!(1.3-as waresz)
Azt csinálja,hogy teljesen változó időközönként néha emel a fordulatszámon és tartja egy darabig utánna visszaengedi!!Én arra az alapjárati mágnesszelepre gyanakszom!
Szerintetek??
(gáz/benzin üzemű)

4794 Prokop Gábor 2007-08-04 14:44:28  Előzmény: Ruspy: 43636

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-41226ecbb87b7] Cikk [/url]

4793 Pénzes Péter 2007-08-04 12:34:55  Előzmény: Ruspy: 43636

Szivatónál is van egy alapjárati csavar, ami hidegen megemeli picit az alapjáratot. Lehet azon kell állítani.
relére 4 vezeték megy rá
85 -fekete/sárga - ez a 7es biztosítéktól jön
86 -kék/sárga - ez a motorfelöli vízgombától jön
87 -piros -ez megy a füttősünre meg a szivatóra
30 -piros -az akksitól
egyébként semmi köze az alapjárathoz

4792  Ruspy 2007-08-04 12:10:48

Mennyire normális az a dolog, hogy 3-4 km megtétele után van csak alapjáratom?
És mindegy hogy indítom, szivatom vagy nem szivatom... Még egy kérdés: Van-e köze az alapjárathoz, annak a relének ami a ablakmosótartály mögött/mellett van? Mert nekem az nem hiszem, hogy működik, mert le van égve róla egy kábel azt hiszem a 12V. Hol lehet a hiba, ha ilyesmi történik?

pontosítok: a relén van 2db sárga-fekete, egy vastag piros ami csatizik a karbira alul, és egy hiányzik róla ami nem tudom hova kell.
[i](Módosította ruspy 2007.08.04. 14:14-kor)[/i]

4791 Mezõ Renátó 2007-08-03 21:14:17

Jaja!!
Holnap esek is neki!!
Köszi
Sziasztok

4790 Pénzes Péter 2007-08-03 21:08:20  Előzmény:Mezõ Renátó: 43633

Azért olaj könnyen nem gyullad be, elég soknak kell odafolyni ahoz. De illik minél hamarabb megcsinálni.

4789 Mezõ Renátó 2007-08-03 21:04:36  Előzmény:Pénzes Péter: 43631

Elfogyni nem fog egy darabig még most is max fölött van!!Am nem vészesen csöpög csak félek hogy begyullad!

4788 Mezõ Renátó 2007-08-03 21:03:44

Na mind egy majd holnap a végére járok a dolognak!!Most megyek aludni!!Köszi a segítséget!
Jó éjszakát!!

4787 Pénzes Péter 2007-08-03 21:02:26  Előzmény:Mezõ Renátó: 43623

Szelepdekli- vagy a hengerfejtömítésnél jöhet az olaj. Le kell mosni azt akkor látszik h pontosan honnan jön.
Olajszintet azért nézegesd, nehogy elfogyjon az olajad azt beálljon a motor.
[i](Módosította Penzi 2007.08.03. 23:03-kor)[/i]

4786 Mezõ Renátó 2007-08-03 21:02:23

Ez tuti olaj,mert ha nem figyelek rá biztos hogy begyulladt!!Az tűnt fel hogy füst jött a motortérből!

4785 Rell Miklós 2007-08-03 20:46:11  Előzmény:Rell Miklós: 43627

...vagy talán nem is olaj, hanem a kipufogógázból valami kicsapódott lé? Ha esetleg a tömítés nem lenne jó a kipuffcsonk alatt... (vagy mi a neve... ezekkel a nevekkel mindig hadilábon állok, már sose fogom megtanulni )

4784 Mezõ Renátó 2007-08-03 20:42:50

Köszi!
Remélem nem repedt szét semmi

4783 Rell Miklós 2007-08-03 20:34:43  Előzmény:Mezõ Renátó: 43626

nekem is egy kicsit túl van töltve az olaj, mégse jön ki sehol... Nemtom. Majd az okosabbak megmondják. De ha ezt a lemezt leszeded, akkor magad is látni fogod, hogy honnan jön.

4782 Mezõ Renátó 2007-08-03 19:53:38  Előzmény:Rell Miklós: 43625

Köszi az infót!!
Nem lehet hogy túl sok olaj van benne??Egy picit a max fölött van!!Amúgy sima zománcfestékkel kentem át 2réteggel!!Kb 1 éves!Egész jól bírja!

4781 Rell Miklós 2007-08-03 19:48:27  Előzmény:Mezõ Renátó: 43623

Hmmm... A jóelőbb írtam, hogy erről leégne... Hát úgy látszik, mégse ég le... Hát én nemtom, ott mit keres olaj, de ha lecsavarozod (az a 3 anya, elég nehezen fog lejönni), akkor meglátod, honnan is ered az olaj... Ezen kéne még lennie egy 90fokos vascsőnek (a lyuk felett, de úgy látom, az már letört, és ez is szépen meg volt rohadva festés előtt... Egyébként nemtom milyen festéket használtál, hogy nem égett le...), arra megy egy harmonikás hűálló műanyagcső, és az megy arra a... szaknevét nem tudom, de arra a műanyagházra, ami kiválasztja, hogy honnan szívja a levegőt, innen, vagy a szabadból. De hogy itt mit keres olaj? Hát ez a hengerfejen van, tehát annak a tömítésétől ide fel nem keveredhet talán, legfeljebb a szelepfedél alól, de ott meg nem látok olajnyomot... Tán csak nincs megrepedve valami?
Egyébként a lemez árára már nem emlékszek, de nem hiszem hogy nagy tétel, viszont nekem az új horganyzott is hamar megrozsdásodott. Most horganysprével van lefújva, ez így szép, állítólag 600fokig hőálló (ha jól emlékszem), és eddig még bírta (tán 2 hónapja fújtam)...

4780 (Törölt felhasználó) 2007-08-03 19:44:50

Hello suziasztok

Van valakinek esetleg Marutti blokkos trabi kombi? vagy papír?
Köszi

4779 Mezõ Renátó 2007-08-03 19:28:58  Előzmény:Rell Miklós: 43619

Bocsi hogy nem írtam le hogy milyen autóról van szó csak siettem!
Na szóval az a lényeg hogy nem vészesen csöpög csak néha elcseppen néhány csepp de az a baj hogy meleg motornál majdnem kigyulladt az olaj!!!Itt a kép is
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070803/DSCN4524_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Arról a pirosról lenne szó!!Ennek mi a neve mert ki kéne már cserélni!!Milyen árban lehet?

[i](Módosította Grisa 2007.08.03. 21:39-kor)[/i]

4778 Rell Miklós 2007-08-03 18:38:25  Előzmény: : 43621

ja, arról próbáltam írni az előző hozzászólásomban... Mert abból a kartergáz "olaja" csöpöghet talán... Bár... hát... azon is csak szív, vagy elzárja... De hát mást el nem tudok képzelni, hogy mi csöpög ott...

[i](Módosította Grisa 2007.08.03. 20:39-kor)[/i]

4777   2007-08-03 18:30:35  Előzmény:Mezõ Renátó: 43618

Nem arról a csőről van szó, ami a karbiból megy a szívólevegőhőmérséklet-szabályozóhoz? Ha az nem megy rá a szabályozóra, abból csöpöghet olaj a karbiból kijövet.

4776 Rell Miklós 2007-08-03 18:18:32  Előzmény:Mezõ Renátó: 43618

vagy ilyen vékony vákumcsőről van szó? De az mit keres a leömlőnél? Vagy csak én keverem megint el a dolgokat és nem tudom, melyik a leömlő?
A legközelebbi vákumcső ott a hideg-meleg levegő "irányváltását" csinálja, vagyis a beszívott levegő hőmérsékletszabályozásának a csöve...

4775 Rell Miklós 2007-08-03 18:15:02  Előzmény:Mezõ Renátó: 43618

Bocsi, lehet, hogy illett volna tudnom, de nekem még azt is nehéz volt kitalálni, hogy milyen kocsiról van szó. Gondolom 4T Waresz... Az meg tudtommal megegyezik motortér-elrendezésben a 4T Trabival, úgyhogy az alapján a meleglevegő-szívó csőről lehet szó, de hogy neked melyik darabja hiányzik azt én így nem értem. És azon is csak ámulok, hogy hol jöhet ott olaj? Hát ha a kipuffcsonkot takaró lemez csövéből jön, akkor... ott nem jöhet, mert a hőtől előbb elégne szerintem... Ha meg a karbi felől, akkor... onnan se jöhet, mert minimum a levegőszűrő megszűrné, úgyogy én az egészet nem értem. Talán kicsit részletesebbben ha elmondanád? Esetleg fotó? Vagy csak én vagyok ilyen béna és mindenki más tudja a választ?

4774 Mezõ Renátó 2007-08-03 17:49:08

Sziasztok!!
Olyan problémám van,hogy a leömlő felett "jön ki egy cső és a légszűrőbe vezet!!" azért írtam idézőjellel mert nekem ez a cső nincs bekötve!!Nem tudom mi a szerepe!!Ha tudja valaki jó lenne!!
Ez a kissebik gond a nagyobbik az,hogy csepeg belőle az olaj!!
Ha tudnak valaki segíteni az jó lenne!!
Köszi

4773 Rell Miklós 2007-08-03 17:08:51  Előzmény:Szabó Csaba: 43616

hát nem nagyon figyeltem, de mintha ránézésre maguk az állítócsavarok középen lettek volna...
Nemtom, a futóművewsekben mennyire bízzak... Ott tették fel nekem a kérdést annak idején, hogy 95 utáni-e a kocsi, vagy előtti... Ezekután... És nem hinném, hogy a többi különb lenne...
Max, ha én mondom meg, hogy mire állítsák...
Más nem okozhatja ezt a "középtől eltérést"?

4772 Szabó Csaba 2007-08-03 16:17:36  Előzmény:Rell Miklós: 43615

Ha nem nagy az eltérés,így is működhet a dolog.
Szemmel látható különbség van a két oldali állító helyzete között. Az egyik oldalon teljesen össze van húzva a két gömbcsukló (kevés látszik a menetből), a másik oldalon alig van 8-10 menet behúzva az (állító) menetes hüvelyben.
De így is szükséges a műszeres ellenőrzés!
Nehogy a gumik kopásából, későn jöjj rá a futómű pontatlanságára.

Hmmm...ha volt valaha futóművesnél az autó, a fordulási szög elenőrzésekor ki kellett volna derülni a hibának.

4771 Rell Miklós 2007-08-03 15:33:49  Előzmény:Szabó Csaba: 43613

hmmm... tehát elvileg ugyanazon állítom ezt a középreállítást is, mint amin az összetartást? Akkor elvileg ha most jó az összetartásom, és megnézem, hogy a futómű és a kormánymű egyenes állása közt mekkora a különbség (hány fokot kell tekerni mondjuk a kormányon), egyenesbe állítom a futóművet, majd mindkét állítón ugyanannyit tekerek miközben figyelem, hogy közben annyit forduljon a kormány amennyi a különbség volt, akkor megmarad az összetartásom, és így középre is lesz állítva az egész. Ha meg még szerencsém is van, akkor a kormány is jól áll... Megmondom őszintén, kicsit "fázok" a kormánymű szétszedésétől, ha jól emlékszem sokszor panaszkodtak itt már rá, hogy milyen nehezen adja meg magát, meg ahogy a szerelési könyv írja, a csuklók szétszedéséhez speciális szerszám is kéne...

4770 Rell Miklós 2007-08-03 15:25:53  Előzmény:Szabó Csaba: 43613

ajjajjajj... Szerinted nekiáljak, ha még közöm nem volt ilyenhez?

4769 Szabó Csaba 2007-08-03 13:29:45  Előzmény:Rell Miklós: 43595

Futóművet egyenesbe állítani.
Irányítókarokból ki kell nyomatni a gömbcsuklókat.
Kormányt jobbra, majd balra koppig elforgatni, fordulatot
megszámolni. Kormánművet középre beállítani, függetlenül a
kormánykerék állásátol.
Kormányműböl a fogaskereket kihúzni, elforgatni úgy, hogy a kormánykerék is középső állásban legyen összeszerelés után.
Gömbcsuklóknál az állítókat fellazítani, beállítani az irányítókarok helyzetéhez (futómű egyenesben van még mindig), behuzatni az irányítókarokba a gömbcsuklókat.
MŰSZERREL beállíttatni a futóművet!!

Remélem segítettem.

4768 (Törölt felhasználó) 2007-08-03 11:40:34  Előzmény:Marton Tamás: 43571

Köszi mindenkinek az Infokat!

Ez a benzíngőzös versa teccik, majd agyalok rajta.
Patron!!!

Valamit nem jól állítassz be.

A pillangószelepet üzemmeleg motornál!!! tekerd vissza nullára (gázbovden felfogatásra merőleges csavar piros vezetékkel).
motor leáll
csavar vissza hézagosra
csavar rá érintkezésig + 1/2fordulat

Az sem árt ha a csavart és a gázbowden "tárcsáján lévő érintkezőt megsmirglized+kontaktspray.

Rendesen van test a karbinál?
Barna vezeték az előoldalon

Ha ez mind rendben, akkor jöhet az alapjárat állítás meleg motornál.

Karbi tiszta?

Ha ennek ellenére sem müxik, és a tűszelep sincs kikopva, akkor nem a karbi a hibás.

ciao

4767 Molnár Bence 2007-08-03 11:32:28  Előzmény:Pénzes Péter: 43610

a használt/bontott szonda egyébként is lutri, én is megszívtam már... rá kell szánni azt a 15öt sajnos, és akkor az biztos jó lesz. előbbutóbb visszajön az ára, mert rossz szondával marhasokat bírnak fogyasztani, ez is tapasztalat

4766 Pénzes Péter 2007-08-03 11:17:27  Előzmény:jocking .: 43604

Annak a lambaszondának annyi. Ha még meg tudod úgy csinálni, h bírja a hőt akkor is elöbb utóbb, be fog rohadni azt fals éréket kap az ECU Szval nem éri meg prószálkodni vele. Itt egerszegen 5ezerét adják a bontott szondát.

4765 jocking . 2007-08-03 11:06:58  Előzmény:Prokop Gábor: 43605

Fejérben vagyok, úgyhogy Mór és Székesfehérvár környékén levő boltok jöhetnek szóba.

4764 Mátyus Ádám 2007-08-03 11:06:31  Előzmény:Venczli Miklós: 43607

Köszi a választ! Meg is keresem ezügyben!

4763 Venczli Miklós 2007-08-03 11:04:04  Előzmény:Mátyus Ádám: 43606

Muczán Gábortól biztos tudsz szerezni, ha még van...hívd fel, vagy küldj neki egy e-mailt!
amúgy a Ninausz rendszer úgy áll: Ninausz első rezordob + 45-ös összekötő cső + gyári hátsó dob, tehát igen, össze lehet hozni...

4762 Mátyus Ádám 2007-08-03 10:37:59

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy Ninausz első dobhoz hol tudok összekötő csövet venni? Utánna olvastam a dolognak és, állitólag olyan cső való hozzá aminek az elsődob felöli oldala 45ös a másik vége viszont 38as és igy össze lehet hozni a sima Trabant hátsó dobbal.

4761 Prokop Gábor 2007-08-03 10:24:14  Előzmény:jocking .: 43604

[i]"A gyerek tényleg elküldte Nagykónyiból a lambdaszondát"[/i]

Éreztem, hogy egy helyen vásároltunk. Még mesélte is a srác, hogy lekapta a kábeleket a szondáról

A forrasztás valszeg le fog olvadni. Ha tényleg tőben nyeste el az ember, akkor túl közel lesz a kipufhoz...

Szonda Bárdinál 14e, Bosal 000-052, gondolom, Unixnál is ezt nézted. Merre vagy egyébként ? Tralán tudok segíteni a vásárlásban.

Az árak egyébként reálisak, más kérdés, hogy épelméjű user valszeg nem vesz új légtömegmérőt

4760 jocking . 2007-08-03 08:01:07

Holnap megyek haza, végre befejezem az innyektort, és életre keltem a Trabuárt.
Mellesleg eszembe jutott még vmi:
A gyerek tényleg elküldte Nagykónyiból a lambdaszondát (csak utólag tudta kivenni), csakhogy történt 1 kis baleset. Ahogy vágta ki a katalizátort, megszaladt a flex, és tőbe lekapta a kábeleket a szondáról. Szerencsére kicsit féloldalasan, így látszik, hogy melyik kábel hova való, ...és itt jön a DE: sikerült visszafűzögetni a kábeleket, és forrasztással rögzíteni őket a helyükön.

[b]Azt nem tudom, hogy a cin bírja-e a lambdaszondánál jelentkező hőt?[/b]

Ha esetleg mégsem lenne jó, nézegettem az UNIX honlapját, és majdnem leesett az állam! A legtöbb szonda 30 000 Ft környékén kezdődik! Aztán a lista végére értem, és örömmel vettem észre, hogy az esetlegesen kellő szonda "csak" 15 000 Ft...
Amúgy reálisak ezek az árak? A légtömegmérő is 155 000 Ft?

[urls=http://www.unixtrade.hu/shop/index.html]UNIX honlapja[/urls]



[i](Módosította jocking 2007.08.03. 10:09-kor)[/i]

4759 jocking . 2007-08-03 07:52:45  Előzmény:Pénzes Péter: 43599

Akkor be kell tenni a hűtőbe...

4758 jocking . 2007-08-03 07:52:10  Előzmény:Molnár Yvette: 43580

Akkor az innyektorhoz nem szabad nyúlni, úgy is jónak kell lennie, ahogy a Golfban volt? Azért gyújtást elmehetek állíttatni?

4757 Prokop Gábor 2007-08-03 05:03:37  Előzmény:Hordós Márton: 43596

Maroko: egy kérdést egyszer tegyél fel légyszíves!

4756  szabi 2007-08-02 23:01:51  Előzmény:Pénzes Péter: 43599

köszi

4755 Pénzes Péter 2007-08-02 21:59:53  Előzmény: szabi: 43598

Nem, hőre keményedő műanyag.

4754  szabi 2007-08-02 21:17:23

A duroplaszt elemet hőlégfúvóval lehet-e alakitni?
próbálta már valaki?

Üdv
[i](Módosította szabi83 2007.08.02. 23:17-kor)[/i]

4753 Pénzes Péter 2007-08-02 21:09:36  Előzmény:Hordós Márton: 43596

Autószerelők, kereskedők igényelhetik. Qrvasok pénzbe kerül
Utánfutóra nem tudom, de arra nem szoktak ilyet tenni