Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5002 Szigeti József 2007-08-20 20:18:00  Előzmény:Varga Tibor: 43845

Hali!

Bocsi, de szerintem nézd meg még egyszer a képet!!
Polo & GolfII szervódob. Mert ugyanilyen lett felszerelve. És a doblemez nem lett kalapálva. Változtatott a konzolon és a fékcsőveken is, mert nekem a főfékh.-en van a fékgomba. Nagyon tutin mükszik!!
De kár csámcsogni rajta, meg kell kérdezni Dodit (nekem még megvan minden végtagom).

5001 Varga Tibor 2007-08-20 08:02:51  Előzmény:Molnár György: 43791

Ez nem polo szervofék, azért kelett a doblemezt bántani. van ennél kisebb szervodob, az szépen elfér.

5000 jocking . 2007-08-19 19:24:23  Előzmény:Pénzes Péter: 43843

Megsúgom, hogy nem én kötöttem.
Amúgy meg jókor szólsz, mer" annak megyek...

4999 Pénzes Péter 2007-08-19 19:16:16  Előzmény:jocking .: 43841

Hehe, villamosmérnöknek ne menjél...

4998 Szigeti József 2007-08-19 19:03:00  Előzmény:Molnár György: 43834

Hali!

Nagyon sok mindent én csinálok a trabimon, de neki voltak ezzel kapcsolatban jó ötletei. Különben, ha csak értő kezek kellenek a fékjavításhoz, akkor mi a problémád?
De meg lehet vásárolni a cuccokat Dodinál, csináld magad akciós csomagban is. Megveszed felszereled és, ha kell tanácsot ad hogyan rakd össze, mire figyelj. Innentől már a te gépész technikusi végzettséged is kell hozzá.
Mert én is kérdeztem az olcsóbbik verziót tőle. De, ami nem mindegy VW-hez egy új főfékhenger (ATE)nála 9500 Ft és a saját szememmel láttam, hogy Ő rakta össze a fékemet.

4997 jocking . 2007-08-19 18:57:42

Találtam vmit, ami meríthette az akksit:
Az egyik relé nem gyújtáskapcsolóra, hanem állandó +ra volt kötve, így meg az 1A-t felhasználó relé vígan lemeríthette az akksit másfél nap alatt.

4996 Mezõ Renátó 2007-08-19 18:33:01

Az enyém németből lett behozva és a gyári kerekekkel 60ról full álóra fékezi mind a négyet!!Kb 3éve voltak betétek cserélve!!A tárcsa3hónapja!!Olaj is!Nekem semmi gond sincs vele elég jól "harap".

4995 Kacsándi Szabolcs 2007-08-19 18:30:16  Előzmény:Széplaki Lajos: 43831

Esetleg akkor a féknyereg,más már nem maradt.

4994 Kacsándi Szabolcs 2007-08-19 18:03:16  Előzmény:Madocsai Gergely: 43830

Hi!Sok lehetőség nincs. Ha a közepén szedsz le belőle,ott elég vékony az anyag.de a kerúletén viszont még megmarad a súly,és a lendület is.Tehát a kerületéből is érdemes szedetni csak minimálisan.1 kiló is sokat számít.Úgy érdemes hogy mindenhonnan arányosan leszedni.

4993 Pénzes Péter 2007-08-19 17:55:47  Előzmény:Molnár György: 43834

Szerintem szerezz be egy fékszervót vagy egy kondigépet

4992 Rell Miklós 2007-08-19 17:44:43  Előzmény:m csaba: 43835

Nézd meg a cikkeket, ott le van írva egy megoldás, bár én láttam már asszem Zwickauban direkt Trabi méretű fordulatszámmérőt, ami pont úgy nézett ki, mint a Trabi km-órája.
Ja és eelég egyszer megynomni a "mehet" gombot...

4991 m csaba 2007-08-19 17:33:01

hali 601-be lehet fordulatszám mérőt rakni? megoldható?mert ha igen akkor szeretném majd átépíteni a műszerfalat vagy esetleg az 1.1-es műszerfalát átrakni ha lehetséges méretileg.

4990 Molnár György 2007-08-19 17:24:28

Na feldobott lett a fék téma nem baj.
Tapasztalatcsere sosem árt. Nekem a gyári méretű gumival nagysebességről megblokkol, de nem az igazi. A 185 ös gumival meg eddig csak eccer sikerül megnyikkantani, az sem láccot meg az aszfalton. Háth... nem tudom.
Egy szaki azt mondta próbáljam meg felújítani a főfékhengert, és a féknyerget eccere. Megpróbálom.
Amúgy valaki említette hogy ő nem maga csinálja a fék témát.
Hát én gépész tecnkius létemre megpróbálkozok vele. Már csináltam ilyet és szaktudás, meg bla bla bla .. a lényeg értő kezek kellenek hozzá

4989  Ruspy 2007-08-19 14:24:06

Nekem is nem rég lett felújítva, mert engedett a fékerőszabályzó, nekem sem valami jó én sem tudom le blokkolni, új ffh,fékcsövek, hátsó fékhengerek, mivel úgyanígy működött előtte is , ezért a betétekre, tárcsákra pofákra gondolok...

ja.. és mivel nem találtunk eredeti fékerőszabályzót, ezért ki hagytuk ...nincs különbség

4988 Madocsai Gergely 2007-08-19 13:34:34

Ohh, illetve még1 dolog, hamár 4t féknél tartunk:
Muter verdáján már "90 óta nem, azaz N E M fog a fék.(még vizes aszfalton 2(!!)lábbal nyomva sem le7 blokkolni a kerekeket)
A teljes fékrendszer (ffh, csövek, flexik, betétek, csapok +kenve) ki lettek cserélve (sajna szervízben, mert nem wolt időm...), de még mindig SEMMI!
Tapasztalt wki hasonlót? Próbáltam más 4Tket is, full széthajtottat is, de mindegyik állatmódon harapott. Lehet, h levegős (mindigis undorítóan ruganyos wolt a pedál) a rendszer? Illetve az első féknyereg lehet ludas???
THX!

üdw,

madogery

4987 Széplaki Lajos 2007-08-19 13:28:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 43828

az első csapágyak is cserélve lettek, a féltengelyekre én is gondoltam és ki is cseréltem őket ujakra (felujitottra).Ez nem beráz hanem olyan amikor majdnem megáll mintha négy kockán gurulna nem kereken és nem tudom eldönteni hogy az eleje vagy a hátulja a problémás de szerintem az eleje lehet mert a hátsoféknek nincs ekkora fékezö ereje

4986 Madocsai Gergely 2007-08-19 13:25:50

Üdw!

Segítségre lenne szükségem: Tudja wki, h 2t lendkerékből mennyit & honnan kell leszedni ahhoz, h még erős & nyomatékos(!) maradjon a (tuning) moci?
Wagy hagyjam a p*csába, mert így is úgy is csökken a nyomaték?
Köszi!

üdw,

madogery
[i](Módosította madogery 2007.08.19. 15:27-kor)[/i]

4985 Szigeti József 2007-08-19 12:58:06  Előzmény:Molnár György: 43807

Sziasztok!

Láttam fékproblémátokat és a talált képeket. Hasonló problémáim voltak. Nekem is 1.1-sem van immár 4. éve, előtte 2T volt. A fékproblémát mindig szakira bízom, mert szeretek mindenhol időben megállni. Visszatérve a szervófékre nem tudom, hogy kinek mi, én Dodival csináltattam meg, nagyon hibátlan lett. Nekem maradt az 1.1-es tárcsa-nyereg, csak sportfékbetétet kapott és fel lettek újjítva a nyergek. Hátul is kapott egy fékgenerált, olyan fék van az autón, a régihez képest, harapom a kormányt!!! De, ha tanácsért is fordultok hozzá mindig szívesen segít!

Ui.:Nekem még nem volt olyan kérdésem, amire nem kaptam volna kultúrált választ!

4984 Kacsándi Szabolcs 2007-08-19 11:30:40  Előzmény:Széplaki Lajos: 43822

Még mindig van pár lehetőség féltengely vagy a csapágy,de ez kevésbé szokott ilyet csinálni,azért nem lehet kizárni.Ami talán még lehet az a féknyereg csúszkáinak a kopása,attól is berázhat.Érdemes alaposan átnézni.

4983 Pénzes Péter 2007-08-19 11:30:23  Előzmény:Rell Miklós: 43825

Lehet volt másfajta elrendszés 4Tben, fékerőszabályzót láttam mát többfélét is.

4982 Rell Miklós 2007-08-19 11:17:42  Előzmény:: 43823

Ha jól emlékszem, [urls=http://trabant.prokee.hu/modules.php?name=userinfo&nev=wartburg312]wartburg312[/urls]-nek volt valami hasonló "műtétje", tán ő tud segíteni...

4981 Rell Miklós 2007-08-19 11:03:47  Előzmény:Rell Miklós: 43824

De persze lehet hogy ez csak nálam van így... Végülis pár kézen már átment a kocsi... Legutóbb pl cseréltek műszakinál csöveket is...

4980 Rell Miklós 2007-08-19 10:50:45  Előzmény:Pénzes Péter: 43819

Én is a 4T-ről beszélek. A 2T-t nem ismerem, mert a mi 2T-nk egykörös. Csak a 4T kétkörösét ismerem...

4979 (Törölt felhasználó) 2007-08-19 10:31:15

üdv! Ide is leírom hátha hamarabb megnézitek!

Az volna a kérdésem hogy külömbözik e a 4T és a 2T wartbrug alváza? Első meglátásom szerint csak a motor bölcsője más. Nos ez cserélhető? Vagy mindenképp csak 2T alvázatkeressek mert bonyolult lenne felhasználni a 2thez a 4t alvázat?

Motor váltó 2T kerülne bele.


köszi!

4978 Széplaki Lajos 2007-08-19 07:45:08

Sziasztok!
Nekem is a fékkel van problémám,már majdnem két éve nem birom megszüntetni.
Hogyha fékezem és már majdnem megáll az autó rángat a fék de nagyon, a pedál nem remeg. Elöször a hátsó dobokra dondoltam ,felszabályoztattam de nem segitett. Utána uj kerékagyakat+uj fékdobokat+csapágyakat+pofákat vettem hátra még mindig nem jo.Ugyan az a tünet. Elöl is megcsináltattam a tárcsákat+ujpofák+csapágyak igy se jo.Egy kicsit mintha ütöt volna oldalirányba ezért az agyakat is kicseréltem (egy müködö autóbol lett kiszedve amin jo volt a fék)és nem jo igy sem.Ilyenkor mi van?még esetleg uj tárcsákat tudok venni rá de nem szivesen mert már 60 ezer fölött járok ezzel a fékkel de ha muszáj akkor veszek. SEGITSÉG!!!!!!!!!!
1.3 w

4977 Molnár György 2007-08-19 06:19:32

Nah akkor most van ilyen válasz is meg olyan válasz is.
Tény hátra csak egy fékcső megy. Véglis le lehet vakdugózni a feleslegest, csak hülyén néz ki.
Végülis mindez csakegy féklámpa kapcsoló miatt indult ki.
De úgyis meg akartam csinálni. Na alkalomadtán visszatérek rá, mert csak úgy ripsz-ropsz nem fog elsőre összejönni az tuti.

4976 Pénzes Péter 2007-08-18 23:27:20  Előzmény:Mezõ Renátó: 43818

10ezer körül kezdődnek az árak felfelé Beszerelni nem nagy cucc, pár kábel az egész.

4975 Pénzes Péter 2007-08-18 23:25:01  Előzmény:Rell Miklós: 43811

2Tnél úgy van ahogy mondod 4T márt más...

4974 Mezõ Renátó 2007-08-18 21:21:54

Sziasztok!!
Engem is kezd érdekelni a riasztó!!
Kb mennyiért lehet mevenni és mennyi idő a beépítés!!Elég egy alap is!

4973 jocking . 2007-08-18 20:42:16  Előzmény:Pénzes Péter: 43805

Ablak alatt áll a tocsi, azért azt csak észrevennénk, hogy beriaszt az éjszaka közepén. Vagy ha mi nem, akkor vmelyik szomszéd... Lényeg, hogy nem este szokott beriasztani, hanem kora reggel, és akkor se rendes, vijjogó hangon, hanem fura, berregő hangon, mert már kevés a fesz a hangszórónak, és nem mozgatja rendesen a membránt. Úgy néz ki, mintha az alacsony fesz miatt riasztana be...

4972 Kacsándi Szabolcs 2007-08-18 20:25:33  Előzmény:Rell Miklós: 43814

Pedig lehet cserélni a betéteket szabályzás nélkül.Én már tízen pár éve hajtom a trabikat és sose volt ilyen gond.Az persze biztos hogy jó féket csak szabályzott és becsiszolt betétekkel lehet csinálni.Kezdetben nem volt még lehetőségem újakat venni és mindig használt jót tettem be ,de működött.Később persze én is már csak szabályzással együtt cseréltem.Szerintem ez az erős beremegés másra vezethető vissza.Én arra tippelnék,hogy valamelyik utánállító kopott meg.Mivel nem tartja kint a betétet hanem mindig visszaugrik ez okozhatja a fékpofa ugrálását.Persze ennek sok más oka is lehet,esetleg még valami lazulás.

4971 Vancsó Zoltán 2007-08-18 19:37:49

Meg lehet próbálni, viszont akkor az úly fékpofát kell dörzspapírral a dobhoz igazítani. Ez olyan mint a gyűrűzés fúrás nélkül nem ér semmit.

4970 Rell Miklós 2007-08-18 19:34:38  Előzmény:Vancsó Zoltán: 43812

Nahát! Ezekszerint akkor nem lehet csak úgy kicserélni a kopott pofákat? Ezt nem tudtam...

4969 Vancsó Zoltán 2007-08-18 19:33:15

Az én emlékei is hasonlóak! Aszerint a hátsó lengőkarok előtt van a hátsó kör kétfelé osztva.

4968 Vancsó Zoltán 2007-08-18 19:31:13

Hoppá!! Betétcsere! Ahoz illik felszabályozni a dobot lehet, hogy ez a lépcső kimaradt. Ugyanis tudomásom szerint a dob méretéhez kell igazitani a fékpofáét és nem fordítva. A "kopott2 dobhoz betett új fékbetét ugyanis nem követi a dob ívét ergo nem is fekszik fel tökéletesen. Ez is okozhatja a problémát. Lényeg a lényegben alaposan át kell nézni.

4967 Rell Miklós 2007-08-18 19:17:14  Előzmény:Pénzes Péter: 43808

Neeemááá! Ennyire hülye lennék? Én határozottan emlékszem, hogy a Trabinál az első kör megy az első két kerékre (két cső), a hátsó meg a hátsó kerekekre (egy cső, majd elosztva). De egyébként nem értem, hogy miért gond az, ha két cső megy hátra is...

[i]Akarom mondani az első dugattyú megy az első kerekekre, a hátsó meg a hátsókra. Szóval az elsők együtt vannak meg a hátsók együtt vannak... Bocs, kicsit hülyén írtam... [/i]
[i](Módosította Grisa 2007.08.18. 21:32-kor)[/i]

4966 Vancsó Zoltán 2007-08-18 19:13:51

Érdemes utánna nézni, egyszer jártam így akkor dorván rántott el ballra majdnemhogy a szemközti sávba, darabokra szedtük faterral és az utolsó mozdulat volt a mérés két tized milcsi volt az eltérés, azóta sk. szabályzom a dobokat.

4965 Rell Miklós 2007-08-18 19:09:00  Előzmény:Vancsó Zoltán: 43804

Nemtom mi lett csinálva, csak tippelgetek. Mert volt műszakin, és ott beírtak dolgokat, pl hogy fékpofákat cseréltek. Felszabályozás nem volt a számlán, de attól még előfordulhat hogy az is volt, mert ismerős az illető, és lehet csak azért nem írta bele hogy ne kelljen azért is fizetni. Meg az is lehet, hogy abszolút semmit nem csináltak csak a kpm-es jómunkásember kedvéért írtak pofacserét, hogy megnyugodjon, hogy ők megcsinálták a féket... Szóval nem tudni pontosan mi történt, de majd jól megnézem. Végülis van itthon pár használt dob, max majd azokat felpróbálom...

4964 Pénzes Péter 2007-08-18 19:07:44  Előzmény:Molnár György: 43807

Fékcső:
Keresztbe van kötve a trabin a fékek, szval hátra is két cső megy.
Fékmunkahengeren az egyik első megy a balelső fékre a másik a jobb hátsóra,
a harmadik csatlakozás megy a jobb első fékre meg a tűzfalon van egy lecsatlakozás a bal hátsónak.
Végülis ezt t csatlakozást kell kiiktatni azt oké is a théma.

4963 Molnár György 2007-08-18 19:03:50

Üdv megint

Fék téma. I GTi golf féknyerge megegyezik a II. ével?
Mert I találtam. De keresek II.- is tovább. Szal folyamatban.
Alkatrészkeresőben találtam 177mm -es szervodobot VW.
Még vmi. A VW főfékmunkahenger 4 kimenetes, hátra a trabinál egy (1) fékcső megy. Hogy lehetne megcsinálni hogy hátra is kettő menjen. a fékerőelosztóig? Vagy egész hátra a kerékig. Ez hülyeség?

4962 Vancsó Zoltán 2007-08-18 19:02:39

Esetleges testelési probléma is okozhat gondot. Egyszerűbb lenne végigmérni műszerrel hol van a probléma.

4961 Pénzes Péter 2007-08-18 18:46:53  Előzmény:jocking .: 43803

Én olyanra gondoltam így hírtelen, h a riasztónak valami érzékelője hibás azt beriaszt. Az ugye lehúzhatja az akksit. De bárhol lehet probléma ami miatt gyújtás nélkül is többletfogyasztás van.

4960 Vancsó Zoltán 2007-08-18 18:39:46

Ha az anya és a tengelycsonk rendben akkor a dob a ludas. Volt-e felszabályozva? Ha igen akkor a két dob nem egyformára lett szabályozva az is okozhat elhúzást és remegést. Akkor is beremeghet, ha túl sokat túl gyorsan szedtek ki belőle, ezért felkeményedett a dob belseje( felületedzett) lett. Ebben az esetben eldobható.

4959 jocking . 2007-08-18 18:36:09  Előzmény:Pénzes Péter: 43802

Igaz... Zárlat esetleg okozhat akksileszívást?

4958 Pénzes Péter 2007-08-18 18:24:42  Előzmény:jocking .: 43801

Elégnek kell lennie. Nekem is 44Ah-s van, kimentem megnéztem
Ha arra gondolsz, h egyes magyarországon gyártott minőségcsökkentett autókban még ekkora akksi sincs... (bocs Prokee)

4957 jocking . 2007-08-18 17:53:38  Előzmény:Pénzes Péter: 43800

Az nem lehet baj, hogy a 44 Ah kevés ennyi cuccnak? (mármint: AC, riasztó, kp-zár...) Nem lehet, hogy ennyi fogyasztóhoz már tényleg nagyobb akksi kéne?

4956 Pénzes Péter 2007-08-18 17:28:15  Előzmény:Farkas Sándor: 43798

Hát az a rijogató amelyik leszívja a 44Ah-s akksit egy éjszaka alatt, azt érdemes inkább egy vegyestüzelésű kanázba építeni...

4955 jocking . 2007-08-18 16:34:39  Előzmény:Farkas Sándor: 43798

Persze, éjszaka is be van kapcsolva. De amíg nem lett betéve a KP-zár, addig bírta, egész pontosan pünkösd környékén lett betéve a riasztó, és amíg nem tettük be a KP-t, addig egyszer se merült le. Nagyobb akksi meg nemnagyon fér be.

4954 Farkas Sándor 2007-08-18 16:26:35

Éjjel be van kapcsolva a riasztó? ha csak kicsi akksid van mint pl 44 Ah akkor lehet hogy leszivja. Egy ismerősömnek ez volt a baja de egy nagyobb teljesítményű akksi megoldotta. Azóta minden jó neki

4953 jocking . 2007-08-18 14:16:35  Előzmény:Pénzes Péter: 43795

Hát, a második variációt nemtom, töltés van, 13-14V közötti. Sztem a KP-zár viccelődik, azt ki is kötöttem, oszt majd holnap/holnapután reggel meglátjuk.