Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5102 Pénzes Péter 2007-08-31 11:56:46  Előzmény:Biacsics Gábor: 43945

Jeladó elektomos rész ugyanaz mint a trabié, az shimán működni fog trabi órájával. Benzin utját meg neked kell megoldanod.

5101 Biacsics Gábor 2007-08-31 10:42:31  Előzmény:Muczán Gábor: 43944

Valójában éppen ezért merült fel bennem a kérdés.Most szeretnék Waresz motort bépíteni,és adódik h Waresz mérő kell hozzá.A problémám h egyedi átfolyásmérőm van tankszintmérövel összeépítve egy órában,és szeretném h továbbra is működjön.Csak kérdés h mit mutat ha a Waresz müszerrel kombinálom össze??

5100 Muczán Gábor 2007-08-31 06:56:46  Előzmény:Biacsics Gábor: 43929

biacs!

Az átfolyásmérők különböznek az ejtőtartályos /2T Trabi/, és az AC pumpás kiviteleknél /2T Waresz, 4T verziók/!
Az ejtőtartályosból folydogál a lé, és mutatja a "pillanatnyi átfolyást".
Az AC-s verzióban a pumpa lökdösi lüktetve a lét, ezért mindenféle csillapítást, visszavezetést kellett alkalmazni. Az injektorosnál megint más a műsor, ott "csúnyán nyomja folyamatosan" a benyát a szivattyú.
Ezért a csereszabatosság nem valósul meg alaphelyzetben, estleg ezermester mókolásokkal csak. Erre figyelni érdemes!

MG

5099 Rell Miklós 2007-08-30 21:23:32

nekem nem kell olyan! Csak láttam hogy erről van szó.

5098 Pénzes Péter 2007-08-30 21:19:23  Előzmény:Rell Miklós: 43940

pedig musz lesz oda kötnöd, legjobb ha veszel hosszabb csöveket azt keresel a jeladónak egy emberibb helyett.
Ha vársz 1-2hetet akkor megírom róla a cikket, lesz variáció injectorhoz jeladó nélkül:]

5097   2007-08-30 21:04:08  Előzmény:Rell Miklós: 43940

Szép, nem szép, pedig oda kell.

5096 Rell Miklós 2007-08-30 20:57:39

Nekem megemésztették az 5-ös váltót.
De visszatérnék kicsit a 4T-be 2T-s fogyasztásmérő - dologhoz...
Azt hogyan? Nem mintha akarnék, de hova lehet azt normálisan bekötni? Hát... ott több benzin folyik fel, mint amennyit eszik, mert hát vissza is folyik... Az meg nem hiszem hogy szépen néz ki, ha a bubileválasztó meg a karbi közé van mókolva...

5095 Pénzes Péter 2007-08-30 19:20:47  Előzmény:Molnár György: 43938

Nem bizt, h leesett neki:] Nem tom nálatok milyen a helyzet de itt zalaegerszegen irtó fafejek a vizsgabiztosok Itt tuti nem bírnák megemészteni, eztért nem is oda horodom az autóm

5094 Molnár György 2007-08-30 19:05:58  Előzmény:Pénzes Péter: 43936

Penzi ezt nem mondod komolyan. Tibke is mondja hogy sok autó átment műszakin 5 össel. Köztük az enyém is. De a " dicsekedni" kifejezés kicsit túlzó. Ugyanis még ha előreenetbe is megy be a viszgaműhelybe a manuszkám speciel az én esetembe tolatni kellett neki. Még jó hogy előtte a parkolóbol állt ki. És majdnem kiszakította a váltót a helyéről. Látom hogy kínlódik, odaugrok, mondom balra , le, előre súgom VW. Úgyhogy ha nem is dicsekedsz rájön vazze ha eccer is tolatni akar.
De nem szólt a vizsgabizos, pedig láttam hogy a "narancssárga" bakkokat szemléli...

5093 Varga Tibor 2007-08-30 18:39:01  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 43935

Nem is azt írtam hogy nem engedélyköteles. De műszakin nem tűnik fel, eleve nem is nézik, amúgy meg nem feltűnő. elég sok autó műszakizott már 5ös váltóval.
[i](Módosította Tibke 2007.08.30. 20:40-kor)[/i]

5092 Pénzes Péter 2007-08-30 18:15:23  Előzmény:Éles Zoltán: 43934

Nem műszaki vizsgán kell dicsekedni, h 5ös váltó van benne...

5091 Szedlacsek Ottó 2007-08-30 18:12:34  Előzmény:Varga Tibor: 43933

A hajtáslánc módosítása minden esetben engedélyköteles. (az áttétel módosítás is annak számít) A KPM-nél hallottam a saját fülemmel. Van is valahol erről egy kinyomtatott 2002-es doksim amiben meg van fogalmazva mi számít átalakításnak, mi az ami csak versenyautóban használható gépkönyvvel együtt. Én is lezsibbadtam rajta.
Ja, még a 2T hykomat váltót sem lehet kiszerelni hivatalosan.

5090 Éles Zoltán 2007-08-30 17:52:21  Előzmény:Varga Tibor: 43933

Ez nekem újdonság hogy nem szólnak a váltóért a műszakin, mert nekem már azért is szóltak mert golf ülések vannak benne és le van ültetve.

5089 Varga Tibor 2007-08-30 17:40:52  Előzmény:Éles Zoltán: 43930

Ha véletlen le is engedélyeznék, akkor ugye szintén esedékse a regadó fizetés, merta kategóriát ugrasz. A váltó miatt nem küzdenék a hivatalokkal, az műszakin se gond.

5088 Pénzes Péter 2007-08-30 17:35:46  Előzmény:Éles Zoltán: 43930

hivatalosan nem, de szerintem ha jól elolvasod az előző hozzászólásokat akkor ez nem kérdés...
nem hivatalos megoldásoknak meg nem itt a fórumon a helye...

5087 Pénzes Péter 2007-08-30 17:34:09  Előzmény:Biacsics Gábor: 43929

persze, csereszabatos

5086 Éles Zoltán 2007-08-30 17:00:14

Sziasztok!

Motorátépítéhez visszatérve nekem is lenne egy kérdésem:

Megoldható hivatalosan 4T Wartburgba 1.6-os VW motor beépítése 5 sebességes VW váltóval?

Előre is köszönöm a válaszokat.

5085 Biacsics Gábor 2007-08-30 16:44:23  Előzmény:Tóth Ákos: 43927

Nekem is hasonló kérdésem lenne:Engem az érdekelne h 2t Waresz átfolyásmérő mérő egyégét,össze lehet-e kombinálni Trabi átfolyásmérő kijelzőjével?

5084 Pénzes Péter 2007-08-30 15:42:07  Előzmény:Tóth Ákos: 43927

Kivitelezhető Kell a jeladó rész meg a kombiműszer illetve a hozzávó kábelek.

5083 Tóth Ákos 2007-08-30 15:26:13

4T wartburgba hogy lehetne működőképessé tenni a 2Twaresz átfolyásmérőjét(ledes),kivitelezhető?

5082 Varga Tibor 2007-08-30 15:02:01  Előzmény:m csaba: 43925

A pillanatnyilag átfolyt benzinmennyiséget jelzi ki. Hogy mikor mennyi benzint "fogyaszt" a motor.

5081 m csaba 2007-08-30 14:01:09

hali csak annyit szeretnék kérdezni hogy az átfolyásmérő az micsoda?mit csinál mert nem toom és nem akarok hülyeségeket gondolni.

5080 Rell Miklós 2007-08-30 11:22:03  Előzmény:Muczán Gábor: 43922

A kétütemű négyüteműsítéséről is írtál... Szerintem toldd meg azzal is, hogy itt milyen négyütemű motorokról és milyen átalakításokról is van szó. Mielőtt valaki elkezd ábrándozni... Vagy... rosszul tudom, hogy itt sem megy minden? Mondjuk 2T Trabiba gyári 4T cuccainak beépítése?

5079 Grõb Gyula 2007-08-30 09:52:38  Előzmény:Muczán Gábor: 43922

Helló! Keresztfateré a gép, annak idején meg lehetett csinálni. Csinált egy 1.6d Wartburgot is, 5 seb.-bel. Ha jól tudom, eladó. Mármint a Waresz.

5078 Muczán Gábor 2007-08-30 08:55:31  Előzmény:Varga Tibor: 43921

Mindenki, aki dieselátépítésen gondolkozik!

Tibke jól körülírta a dolgot, de én még kiegészíteném!
Most már csak olyan gyártmányon belüli átépítéseket engedélyeznek nálunk, ami valaha volt abban a gyártmány/típussorozatban. Pl 220-as dízel merciből lehet építeni 240-est, vagy akármilyen benzinest/dízelt.
Rosszabb környezetvédelmi besorolású nem lehet mint volt. Tehát egy benzines, 1991-es Pólóból nem lehet 1.3 Poló díeselt, kreálni csak mondjuk egy azonos blokkfelépítésű, de már gyárilag jobb besorolású Lupo dieselt lehet felhasználni hozzá. Az Euro besorolást nem csak a motor szemszögéből, hanem összeségében az autóval kompletten lehet vizsgálni. Az adott autó Euro besorolása /emisszió-elhaladási zaj-stb/ arra a vizsgált járműre vonatkozik.
Ha ebből kiveszünk egy motorblokkot, az nem tekinthető mondjuk Euro III.-nak! A belső/külső zajszint miatt is elvérzett annó a Trabi dieselesítés, amikor még az említett kizáró okok hiányában egyáltalán foglalkoztak vele.
A Trabant gyártmány sosem volt gyárilag dieselmotorral felszerelve, tehát nem fogják mostanában már engedélyezni. A múzeumban kiállított 1983-as toronymerevítős, Multicar dieselből farigcsált diesel Trabi prototípus volt, nem lehet rá hivatkozni. A kétütemű kocsik négyüteműsítését egyenlőre kivételként tekintik, így azt még tudjuk intézni. Kivétel nélkül nincs szabály ugye...

Ha még ez sem lenne elég, és véletlenül "engedélyeződne" egy 1.1 b-ből 1.3-1.4D, akkor már csak a regadóbesorolás miatti adókülönbség párszázezres különbségét kéne kiköhögni! Az 1100 ccm-es határt átlépi az 13-as motor ugyanis, így adólülönbség fizetésére kötelezett lesz a gép tulaja. A szegény UAZ-os tagunk is igy járt aki 2400-as kocsiba berakott egy 300 Diesel Merci motort. Az engedélye még régebbről megvolt, de közben bejött a regadótörvény és pechére a 2997 ccm-esnek gondolt motor, a gyári nyilvántartás szerint 3005 köbcentis sajna hivatalosan. Emiatt adósávot lépett a gép, és nyolcszázezer Ft adókülönbséget számoltak rá! Jó, megoldotta másként, de BM alkalmazottak, eredetvizsgálók stb által elkövetett hamisításokkkal kapcsolatban nem adhatunk itt tanácsot. Elég annyi, hogy ilyenek mindig voltak-vannak-lesznek. Ilyenekről felröppennek hírek, meg tarifák, de azt ne tekintsük alapnak! Azt sem, hogy tizenöt éve engedélyeztek Diesel Daihatsu moci beépítést. Azok a lehetőségek voltak akkor, most meg más a törvényi háttér. Kutyavásár is volt egyszer....

MG
[i](Módosította TWK-001 2007.08.30. 10:59-kor)[/i]

5077 Varga Tibor 2007-08-29 20:39:58  Előzmény: hks: 43918

Ti nem Magyarországon éltek?
Ahogy prokee írta, szinte lehetetlen lepapírozni, 1.4et meg főleg, mert az erősen 1.5szöröse az 1.1teljesítményének, ahova fék tuning kéne, amit ne mengedélyeznek már pár éve. itt bezárult a kör.
a dieselt elvben lehetne, de mivel nem euro akárhányas,(csak a polo 1.3 D jön szóba) így azt se fogják engedélyezni. elképzelhető hogy elég jó ismertetséggel, és katalizátorral lehet. De pl nekem se intézték el a motorátépítésem, igaz ot ta fickó sz*rt rá sztem, pedig sokat kapott volna.

5076 m csaba 2007-08-29 18:54:29

hidrotőke hihihi enyhe dizel beütéssel mi

5075 Pénzes Péter 2007-08-29 18:30:25  Előzmény: hks: 43918

Azért nem ilyen egyszerű. Benzines motort könnyű elcsúsztani műszakin meg zöldkártyán, de egy dieselnél már más a helyzet. Rendőr meghallja mondjam azt, h csak a hidrotőkék?

5074  hks 2007-08-29 18:02:27

szerintem is simán lehet papírozni a póló 1.4 motor simán belemegy az 1.1 be és még kifogás se lehet ellene hogy márkaidegen

5073 jocking . 2007-08-29 15:15:24  Előzmény:Prokop Gábor: 43916

Akkor meg bocs, ezt nem tudtam.

5072 Prokop Gábor 2007-08-29 13:11:32  Előzmény:jocking .: 43915

Jocking, ne hintsd tele a topicokat olyan hozzászólásokkal, amik a te elképzelésedet tükrözik, és igen távol állnak a valóságtól !

A dieselt valamikor 91 körül papírozták le, ha jól rémlik (de mindenképpen a 90-es években). Azóta nagyot változott az adminisztráció, hivatalosan gyakorlatilag lehetetlen.

5071 jocking . 2007-08-29 12:39:46  Előzmény:Pénzes Péter: 43914

Már sokszor láttam talikon egy kombi trabit, amibe daihatsu diesel moci van. Szal lehetségesnek tűnik...

5070 Pénzes Péter 2007-08-28 21:26:20

Srácok!

Diesel motort el lehet papíroztatni trabiba? Ha esteleg igen akkor kb mibe fáj ez nekem?

5069 Major Csaba 2007-08-28 15:05:19  Előzmény:: 43910

Heló!
Használtautó.hu-n van kettő darab is!
Hogy jó-e??????????????????????

5068 Biacsics Gábor 2007-08-28 14:58:19  Előzmény:Varga Tibor: 43909

Egyenlőre még csak alkatrészgyűjtés fázisában van a dolog...Ha esetleg a közeljövöben arrafele jársz feldobnál pár képet azokrol a bakokról??Nagy segítség lenne.Előre is köszi.

5067 Grõb Gyula 2007-08-28 14:26:08

Jelentem ma elvittük fényezőhöz a gépet! Jövő héten készen van, oszt jöhet a belseje! Egy vagyon lesz, de készen lesz!

5066 (Törölt felhasználó) 2007-08-28 10:38:14

Nem tudja valaki ,hogy milyen papírok kellenek/wartburg 4 ütemű/ motor cseréhez? Esetleg nem tud valaki jó warbi motort?

5065 Varga Tibor 2007-08-27 19:24:54  Előzmény:Biacsics Gábor: 43907

Első kipuffdob a waresz kell, kicsit átszabva, hogy felférjen.
Kuplung úgy a legjobb ha waresz tárcsa,szerkezet, csak át kell szegecseltetni a tárcsa közepét Trabiéra.
Közbetétet néha árulnak a neten, vagy kérdezd Csillag Balázst hátha tud.
Én is tudok neked csináltatni, de elég horror az ára, 20-25 ezer ft.
bakokról van képem, csak otthoni gépen, most nem ott vagyok.

5064 Varga Tibor 2007-08-27 19:22:18  Előzmény:Tóth Szasza: 43904

Ez nem teljesen pontos. Tehát, van a gti fékből a 239-es tárcsa, erre felmegy a 13as acélfelni, alufelni, csak a Trabi gyári lemezfelnije nem megy fel, mert az beleér a nyeregbe. ide kell az említett nyomtávszélesítő, vagy pl golf lemezfelni. És van a 256-os fék, ide valóban csak 14"es fék jön szóba. IIes gtiken már a nagyobb fék volt, I-esen a kisebb. (meg gtd, stb)

5063 Biacsics Gábor 2007-08-26 11:22:32

Van valkinek tapasztalata 2t Trabiba,Wartburg moci beépítéssel kapcsolatban?Pár kérdésban szeretnék segítséget kérni:
-Milyen első kipuffdobot célszerű használni,Wartburgét,Trabiét,Ninauszt,vagy mást?
-Kuplung úgy nézem a Wartburgé kell,de maradhat hozzá a Trabi kinyomószén,vagy a Waresz kinyomócsapágyát kell ráépíteni?
-Közbetétet gyártanak valahol,vagy honnan lehet beszerezni?
-A Waresz kiegyenlítőtartályon hány kPa-nál nyit a sapkában a szelep?
-Esetleg nem tudna valaki belinkelni képet a motortartó bakokról?

Előre is köszönöm a segítséget!
[i](Módosította biacs 2007.08.26. 13:23-kor)[/i]
[i](Módosította biacs 2007.08.26. 13:34-kor)[/i]

5062 Molnár György 2007-08-26 11:20:50  Előzmény:Tóth Szasza: 43904

ahh köszönöm
nem jó hír de ez van
az alufelni felmegy, a vas nem....
akkor marad a gyári nyereg felújítása ez van
köszi

5061 Szegedi Árpád 2007-08-26 09:14:00  Előzmény:Rell Miklós: 43903

Egykomponensű...Egy hetes rajta a neolux,nem lett szép,de legalább gyantás ne lenne.3hetes a teljes átkeményedés a neoluxnak,akkor megpróbálom higítóval.Köszi

5060 Tóth Szasza 2007-08-26 09:05:19  Előzmény:Molnár György: 43901

Nem megy rá,14"-os kell min mert a GTI féknyereg a trabant felninél hozzáér a felnihez,de ha minden igaz nyomtávszélesítővel felmegy.
[i](Módosította Szasza01 2007.08.26. 11:07-kor)[/i]

5059 Rell Miklós 2007-08-26 08:58:55  Előzmény:Szegedi Árpád: 43902

Milyen a festésed? Nálam vlmi kétkomponensű festék van, azt nem bántotta eddig semmi fékolaj, benzin, higító, de ha nem kétkomponensű akkor már könnyen lehet hogy oldja...

5058 Szegedi Árpád 2007-08-26 08:24:08

Üdv!Van tippetek a fenyőgyantát hogyan lehetne festékkárosodás nélkül leszedni a Trabiról?Eddig csak a higító segített,de azt a szélvédőn próbáltam,festett részen nem mertem....Köszi...

5057 Molnár György 2007-08-26 06:22:51

Na de örülnék ám ha valaki mondana vmi konkrétat a lemezfelni ügyben. Hogy GTi fékre rámegy e a gyári felni, mer ha nem akkor naggyon nem nyerő a dolog.
Plííz lécci!!

5056 Rell Miklós 2007-08-25 20:12:50  Előzmény:Pénzes Péter: 43898

Engem is vert már át, de mostanában jó szokott lenni, és hát általában 26 litereket tankolok, most meg már 23-nál "elfogyott"?

5055 Szabó Géza 2007-08-25 19:15:37  Előzmény:Rell Miklós: 43897

nekünk pl a dizel kocsinkon volt olyan hogy mikor elkezdett világitani a tankviszajelző elkezdett fuladni néha le is ált feltankolás után persze mindig jó volt,aztán egyszercsak szintén majdnem üresen teleszivta a csöveket valamilyen trutyival.

5054 Pénzes Péter 2007-08-25 19:04:49  Előzmény:Rell Miklós: 43897

Én a tankvisszajelzőt nem venném kézpénznek...

5053 Rell Miklós 2007-08-25 18:57:57  Előzmény:Szabó Géza: 43896

Hát szívhat üreset, de pont erre (is) lenne sztem a bubileválasztó... És hát máskor volt hogy ez alá is mentem... Akkor is érződött hogy gyengécskébb, meg nem olyan mint amikor tele van, de most komolyan azt hittem, hogy az utsó 50 métert a kúthoz tólva kell megtenni... Persze, erre lehet azt mondani, hogy biztos csak most átvágtak a kútnál (velem még nem esett meg - vagy legalábbis nem tudok róla - de munkatársam már tankolt 50litert a 40literes tankba...), de nem, mert még nem világított folyamatosan a led, pedig annak a folyamatos világítása után még szoktam menni 30km-t mire tankolok. Most még csak be-bevillant... Szóval a tankban elvileg volt még annyi hogy szívni tudjon...