Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5252  Ruspy 2007-09-18 11:41:23

Meg van a waresz leömlő, milyen tömítés kell hozzá?(milyen autóé?) Y-cső helyett csak az Y-cső végét kaptam meg (le van vágva róla)ami a leömlő felé megy. Mivel elég bonyolult a gyárival összerakni a rendszert, ha nem túl nehéz megpróbálnék szerkeszteni egy Ycsövet ami passzol a 4T-re. Csinált már valaki hasonlót?

5251 Szabo Peter 2007-09-18 11:35:02

Ja és a 4T féltengelyek jók ebbe a váltóba? Vagy itt is át kell valamit alakítani, hogy jó legyen a féltengely bele?

5250 Szabo Peter 2007-09-18 11:05:09

Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy az 1.3-as golfok váltóját fel tudom-e rakni 4T-re átalakítás nélkül? Vagy, ha nem, mit kell hozzá átalakítani? Kéne egy 5.-seb bele mert jobb lenne hosszabb távon, csak nem tudom, mennyi vele a "szívás", ha fel akarok egy 5-ös váltót rakni.

5249 Hudák Zoltán 2007-09-17 15:45:23  Előzmény:Szakál Gergely: 44092

Elküdtem de a trabi.hu-n megtalálod

5248 Szakál Gergely 2007-09-17 15:31:42

Hali tudna valaki egy pontos nyomtávszélesítő rajzot adni 2t trabihoz amit oda tudnék adni egy esztergályosnak?? Ha van akkor a szaky89@freemail.hu címre küldje el. Előre is köszönöm.

5247 Pénzes Péter 2007-09-17 15:06:00  Előzmény:jocking .: 44090

Kell egy normális végdob. Gyári nem vezet eredményre:]

5246 jocking . 2007-09-17 14:24:31  Előzmény:Pénzes Péter: 44089

Akkor folytatás: Ha leveszem az első dobot, akkor lesz annyira hangos, hogy foglalkozzanak vele?

5245 Pénzes Péter 2007-09-17 14:04:01  Előzmény:jocking .: 44088

Ne legyen hangos, akkor nem fogalkoznak vele.

5244 jocking . 2007-09-17 12:19:16

Hali!
Le szeretném venni a trabi első dobját, hogy picit emberesebb hangja legyen.
Azt szeretném kérdezni, hogy műszakin mit szólnak ahhoz, hogy csak 1 dob van a kipuffrendszerben? Van kikötés, hogy hány dobnak kell lennie?

5243 Ackermann Balázs 2007-09-16 21:21:35

Aha értem. És a váltót nem lehet úgy szétszedni, hogy csak a fölső teknő részét szedem le, a többi marad a helyén? És akkor az alsóban maradnának a fogaskerekek meg a difi?

Félek nem, legalábbis könyvekben csak olyan képet láttam amin satuba befogva van a fölső rész benne a mechanikával.

És, ha megfúrom a difi csésze szerű házát és kiöntöm valami szilárd anyaggal? Valaki egyszer azt mondta ilyen a "paraszt sperr", hogy fúr és bele nehézfém...

5242 Pénzes Péter 2007-09-16 20:39:45  Előzmény:Ackermann Balázs: 44084

Sajna ki kell venni mindeképp a váltót és szét kell kapni. Legegyszerübb meg legolcsóbb ha lehegeszted, ugyse kell neked a difi:]
Esteleg ha sokat rugatod a gépet úgyis megszorul...

5241 Lizák Péter 2007-09-16 12:15:48

Hali!

A Trabant vezetés kicsit másképp című videód is láttam. Ügyes vagy! Haver el volt hűlve mikor mutattam neki, hogy mivel is szórakozunk mi Trabisok... :-) mert ezt én is szoktam csinálni néha... A kétkerekezés (vagy sielés), az én fantáziámat is piszkálja... :-)

PEDROH

pedroh601@gmail.com
trabantegyegy@gmail.com

5240 Ackermann Balázs 2007-09-15 19:39:47

Sziasztok!

Új vagyok itt a topikban, sajna még képet sem tudok beszúrni, pedig megmutatnám mi is a problémám.

Szóval van egy 2T Trabim, forgalomból kivont, tanulok vele kétkerekezni. Amikor ugyebár a diffi csak nehezíti a dolgot, próbálkoztam, hogy a levegőben levő kereket lefogni fékezéssel, baloldali kerekek elszorításával stb. De egy valami miatt nem megy a dolog! Ha valamennyire is kap vonóerőt a talajon lévő kerék, akkor sem érzek vonóerőt. És ráadásul az egyik kerék lefogásakor a másik 2X akkora fordulatszámon fog forogni.

Tehát difi zárás kellene, viszont érdekelne a véleményetek, nincs-e egyszerűbb megoldás. A sperr difi megvalósításába belevágnék, viszont nem vagyok túl gyakorlott a váltó szerelésben és a kocsi sincs műhelyben. Ha sikerülne valami oldható zárást csinálni az lenne a legjobb, de végső megoldás, ha lezárom.

A difi kiszerelés lehetséges a motor kioperálása nélkül? Egyszerű szerszámokkal kivitelezhető? A lehegesztéshez úgyis szerelőhöz vinném a difit, de ahhoz előbb ki is kell venni.

Köszi a hozzászólásokat! Ha érdekel jobban valakit szerkesztgetek egy honlapot, bár még csak tanulom a mutatványt:
[url]http://www.trab-akrobatika.extra.hu/[/url]

Üdv:
A.Balu

[i]nem elé, közé! próbálkozz a teszt-topikban[/i]
[i](Módosította Grisa 2007.09.16. 19:45-kor)[/i]

5239 Mátyus Ádám 2007-09-15 18:52:50

Aki avatott a témában legyen olyan szives és irja meg, hogy mennyi kell legyen egy normális állapotú 2T Trabi motor kompressziója. Előre is köszi!

5238 Barabás Tomi 2007-09-15 18:43:38

jól tudom skacok h a 4t trabi kerekanyája 12*1,5 ?

5237 Kiszter István Balázs 2007-09-15 17:48:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 44080

Ez a téma engem is érdekelne.

5236 Kacsándi Szabolcs 2007-09-15 17:32:05  Előzmény:Turoczi Csaba: 44077

Keresd csucsunonova-át,ő ismeri a Pesti felújítót.

5235 jocking . 2007-09-15 16:51:42  Előzmény: : 44065

Kezdem sejteni mire is készülsz... Retro rádió...retro fényszórók... Ezaz! Sítsél, sítsél!

5234  Zombie 2007-09-15 07:53:35  Előzmény:Turoczi Csaba: 44077

a felújítottak ,sokat el tudnak menni, főleg a csomagtartóban hordják

de sztem, a 60"000 az elég szép, főleg ha most kezd csörögni, hisz a gyárit is 100"000-re tervezték, de minden attól, függhogy hajtod a kocsit...
viszont nem tudokm, ilyen felújító helyet

5233 Turoczi Csaba 2007-09-14 19:46:19

Sziasztok!
Nem tudtok véletlenül olyan helyet ahol normálisan felújítanák a főtengelyt 601es Trabihoz? Első felújítása után majd 60ezret ment ,de már kezd erősen csörögni!

5232  Zombie 2007-09-14 16:06:54  Előzmény:Nagy Dávid: 43993

ha az egyik henger nem megy az nem a karbi hibája, inkább gyujtás....

gyertyákat kéne benne cserélni
vagy kábelt....
esetleg elosztó fedél, meg rotor

nekem nem rég halt meg a rotorom:

5231  Zombie 2007-09-14 16:04:01  Előzmény: Zombie: 44074

4T esetében , érdemes esetleg a radiátort kitisztítani, vagy s termosztártra rálesni, meg ilyenek, ezek okozhatnak fűtés problémákat

én nem rég mostam át az egész motort vízzel, hosz az se baj ha leengeded, vizet csak tudsz tölteni
alapjáraton pötyög az autó
és töltöd a vizet
közbe 5-10 percenként kotroll a müszeren
vagy kézzel, a visszafolyó ágon..
vízkőtlenítést 20%- os ecettel végeztem
a hűtőben és a radiátorban, érezhetően jobb volt
utána
de még kiderült, hoyg a benne lévő termosztát is kuka
most már az is cserélt
magas sebességnél nem megy fel a 2. zöld is
itt a pesti dugókban gyakran ég a 2 zőld, de aztán kapcsol is a venti....


én csak azt nem értem, ha nem HF-es a kocsi, és a csövek tömíenek, hova tünik a vizem...????
[i](Módosította Zombie 2007.09.14. 18:19-kor)[/i]

5230  Zombie 2007-09-14 16:02:41  Előzmény:Rell Miklós: 43992

ha van fordulat a 2T nl egész jó időt csinál az utastérben, persze nem árt ha megvannak a gyári filcek a szőnyeg alatt, meg egy -két szigetelést beteszel kárpit alá

egyik haver trabija ki volt szigetelve télen -20fokban issimán ment poloban

5229  Zombie 2007-09-14 15:42:56  Előzmény:Varga Tibor: 44052

ha ha szimeringet is érdemes

5228  Zombie 2007-09-14 15:41:54  Előzmény: Ruspy: 44058

nekem több mint egy éve fenn van a leömlő, valamivel másabb lett a hangja, én személy szerint nem éreztem hatalmas változást teljesítményben de szépen felmegy nem ütközik semmivel, nem feszül, és össze lett dolgozva a trabi rendszerével, vagyis az Y egybefutása után gyári 1.1 cső megy(itt kellet egy kicsit hegeszteni, de mérd oda mielőtt végleg felhegeszted, mert nekem is csak második próbálkozásra lett jó ), majd közép dob....

5227 Faragó Máté 2007-09-14 15:07:13  Előzmény: : 44065

Akkor megnyugodtál?? Mostmár van!

5226   2007-09-14 09:50:59  Előzmény: : 44066

5225 Varga Tibor 2007-09-13 20:08:58  Előzmény:Barabás Tomi: 44067

egyszerűen csak le kell húzni, csavarás nélkül.

5224 Kacsándi Szabolcs 2007-09-13 18:32:45  Előzmény: Ruspy: 44062

Hát én inkább nem írnám le részletesen a rendszeremet,csak körvonalakban,de az nagyobb átalakítást igényel.Az y cső végét levágtam nagyobbra cseréltem,utána egy nagyon pici és lapos átmenődob,ami elfér a trepni alatt és nem nagyon lóg lejjebb mint a küszöb alsó síkja,aztán 2T waresz cső végig kisebb ívekkel elvezetve a futómű felett,aztán egyenesen ki a végén egy pici kerek végdobbal,70-es sportvéggel.Elég mérges a hangja,de az nem baj!

5223 Barabás Tomi 2007-09-13 18:29:27

nem tudja vki h kell levenni a váltógombot? csak le kell csavarni v mi? nem akarom eltörni! Thanks

5222   2007-09-13 17:19:28  Előzmény: : 44065

Legalább neked két egyforma jutott.

5221   2007-09-13 17:11:04  Előzmény:Támba Csaba: 44064

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁh!
A lámpáim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon köszi Tsaby, hogy szermányoltál nekem!
A nyálam már erőteljesen csorog a billentyűzetre a lámpák láttán!
[i](Módosította heccer 2007.09.13. 19:11-kor)[/i]

5220 Támba Csaba 2007-09-13 17:04:18

Heccer komának

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/060809/P1010141_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5219 jocking . 2007-09-13 08:13:27  Előzmény: Ruspy: 44062

Na akkor, a következő van:
Felteszed a waresz leömlőt, és a hozzávaló Y-csövet. Igen ám, de az Y hátramenő része nem a trabi maradék kipuffja felé mutat, hanem az autó jobb hátulja felé (a tank felé). Ezést kell az S cső, amit néha az Y-nal 1 darabban adnak. Az S visszaterelgeti a kipuffcsövet a trabinak való irányba, és így mindjárt stimmel minden. Bizonyos fokig.

A következőt kell tenni:
Felteszed a wart leömlőt, az Y-csövet, és az S-csövet. Eddig rendben is van, de az S-ből nem nagyon lehet vágni, mert akkor ugye nem oda fog kanyarodni, ahova kell. Van a trabi első dobja. Ehhez tartozik egy cső, ami összeköti az első dobot a hátssóval. Na, ebből a csőből kell annyit levágni, amennyit az S-ből kellene (de nem szabad). A csőrövidítés miatt az első dob egy kicsit hátrébb kelül, ezért már nem lehet az eredeti módon rögzíteni (sőt, a kereszttartóról le is kell vágni a kipufftartó fület, hogy elférjen a dob). Ezek után már összepasszol a rendszer. És én ide az első dobhoz tettem fel +rözítéseket, biztos ami biztos alapon (amúgy állítólag nem kell). Ja, és a mocinál így nem lesz semmi bilincs, az a 4 csavar elég jól ráfogja a cuccost a leömlőre.

Ez az én személyes tapasztalatom, de biztos más is belekommentál majd.
(Ja, és képet nem tudok küldeni, merthogy nem otthon vagyok... )

5218  Ruspy 2007-09-12 19:47:10  Előzmény:jocking .: 44061

Hú.. képet nem tudna valaki felrakni, mert nem igazán tudom követni mi is a gond!
Még nem láttam élőben waresz rendszert... nem lehet úgy megoldani mint ahogyan a trabin van?cső-cső + bilincs...?
Maradnak a trabi dobok? Csak az Y kerül át a Wareszből, ugye?

5217 jocking . 2007-09-12 18:30:29  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 44060

Nekem már volt gond azzal, hogy csak 1 "doboz" van préselve a csövek találkozásához. 1. próbálkozásként megpróbáltam egyenesen hátraküldeni az Y-csövet, de a sok feszegetéstől szétrepedt az a "doboz"... Úgyhogy bontott helyett vehettem új Y-t, de ezen már az S is rajta volt egy első dobbal együtt, na azt a dobot kellet csak levágni, és már passzolt is minden.

Viszont: az első dobhoz még hajlítottam abaktörlőrudazatból +2 felfogatási pontot, úgyhogy 4 helyen van rögzítve a kipuff, egyértelműen biztosabban tart.

5216 Kacsándi Szabolcs 2007-09-12 17:54:48  Előzmény: Ruspy: 44058

Nekem nemrég lett kész,a waresz leömlőátalakítás.Szinte minden jól felmegy csak az y cső végét kellett levágnom,mert nem arra ment amerre én szerettem volna.Az igaz hogy egy teljes rendszert csináltam rá.Észrevehetően jobban megy.Ami nem tetszik benne,hogy az Y cső végén ahol a két cső egybefut,nincs összevágva a két cső.Csak egy lemez van rápréselve és ott van egy kis üres tér,ettől olyan szakadt hangja lett alapjáraton,Kb,olyan mintha a 4T wareszon lyukas lenne a rendszer.Azon még egy kicsit dolgoznom kell.

5215 Varga Tibor 2007-09-12 15:56:19  Előzmény: Ruspy: 44058

a tömítés egyforma, csak a Wartburg leömlő és az Y cső közé is kell egy tömítés.
Egy új Y cső úgy 4-5 ezer ft. De nem pont csereszabatos a két cső, kell azért faragni a csövekkel, hegeszteni, hajtani.
Valamit számít teljesítményben, nincs akkora folytása a motornak a Wartburg leömlővel.

5214  Ruspy 2007-09-12 15:27:37  Előzmény:Pénzes Péter: 44057

Igen, hozzá van fogatva egy bilinccsel, előtte még bilincs se volt rajta, nem is tudtam, hogy hiányzik, most már van, de azóta megint eltört, nem feszül, normálisan van felrakva.

tömítés mindegy milyen (leömlő)? Trabi - Waresz...
Teljesítményben számít a 4-2?

5213 Pénzes Péter 2007-09-12 15:24:16  Előzmény: Ruspy: 44056

Waresz leömlője 4-2es, és kell hozzá egy Y cső. Pár ezer forintos tétel az egész.
Neked a kipufogó cső hozzá van fogatva a blokkhoz? mert ha nincs akkor az a baj...

5212  Ruspy 2007-09-12 12:05:39

Gondolkodom rajta, hogy lecserélem a 4T leömlőjét a Wareszéra, mert állandóan letörik a pereme a kipufogócsőnek... nagy különbség lenne a kettő között? Kb mennyibe kerül a leömlő és a hozzávaló cső?

5211 Varga Tibor 2007-09-11 16:20:34  Előzmény:Biacsics Gábor: 44054

Marad a wartburg lendkerék és fogaskoszorú, és marad az önindító is a váltó felöl felfogatva, ahogy eredetileg is van a Trabiban.

5210 Biacsics Gábor 2007-09-11 15:23:23  Előzmény:Biacsics Gábor: 44043

Eszembe jutott valami:Elképzelhető h úgy van +oldva,h a Waresz leendkeréken a külső szélével egysíkban van feltéve a fogaskoszorú,és úgy már eléri a Trabi váltó felöl az önindító?CSak vajon így mennyire fix a fogaskoszorú?Mert ha jól tudom az eredeti helyén,belülről a motor felöl,tartja egy kis váll is mint a Trabién is.

5209  Tomee 2007-09-11 15:03:21  Előzmény:Varga Tibor: 44052

Alig ér haza a kis bevándorló és ossza máris az észt.

5208 Varga Tibor 2007-09-11 13:20:06  Előzmény: Ruspy: 44050

Szinte bárhol kapsz, ára 3-4 eze ft körül mozog. semmi nem kell a cseréhez, esetleg egy új szelepfedéltömítés.

5207 Varga Tibor 2007-09-11 13:19:04  Előzmény:Szabó Levente: 44026

Nem kell szabni a keretet, egyszerűen mögötte lesz a lámpa, úgy kell betenni. Mi legalábbis így szoktuk, senkinek nincs faragva, a keret mögött van a lámpa, nem éri el.

5206  Ruspy 2007-09-11 13:16:29

Kicsit buta kérdés(biztos ami biztos): amikor arról van szó, hogy 1.3 vezérműtengely akkor a wareszéről van szó?
Hol lehet ilyet kapni és mennyibe kerül kb? A cseréhez kell-e valami más módosítás?

5205 Nagy Dávid 2007-09-10 19:48:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 44048

Köszönöm a válaszokat, de igazából erre voltam kiváncsi!

5204 Kacsándi Szabolcs 2007-09-10 19:33:24  Előzmény:Nagy Dávid: 44028

Szerezz olyan csészét ami a hátsó futómű tartócsavarjai alatt van.2,de lehet 4 db kell hozzá.Ezeket kell a belső vezetőkarok alá tenni.Felfelé fordítva a kasznihoz+ kell 2db 2T első laprugó tartó csavar,végigmenetes.Aztán csak össze kell rakni.

5203 Biacsics Gábor 2007-09-10 17:39:43  Előzmény:kirchner krisztián: 44045

Köszi hanzo!Holnap feltétlenül hívlak.