Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5352 jocking . 2007-09-25 16:03:26  Előzmény:Kovács István: 44194

Nem kell teljesen benyomni, csak amennyire belemegy. Ami meg kilóg, arra szépen kell csinálni vmi kárpitozott kis "dobozt", hogy nézzen is ki vhogy.



[i](Módosította jocking 2007.09.25. 18:03-kor)[/i]

5351 Rell Miklós 2007-09-25 15:47:21  Előzmény:Támba Csaba: 44187

Hát ha magas a légbeömő, vágjál neki lukat! Itt felnénk látok néha egy Trabit, aminek a motorháztetején van egy ilyen kiemelkedő kör alakú valami (most így visszaemlékezve leginkább egy dísztárcsára hasonlít) és ha jól emlékszem, úgy van valahogy felszegecselve! Gondolom, hasonló okokból...

Én tényleg nem akarok bántani senkit, de ha van 4T Trabi is nem is olyan drágán, akkor miért kell még most is erőltetni egy fiatmotoros átépítést? Jó, abban egyetértek, hogy a 2T Trabi eredeti megoldásai közül vannak amik jobbak a 4T Trabiénál (bár fene tudja, lehet, hogy ezzel a véleménnyel is magam maradok), de hát akkor is. Egy gyári 4T-t beszerezni ezerszer egyszerűbb. És ha az a baj, hogy a VW motor gyengébb, azon is lehet segíteni, nem?

5350 Kovács István 2007-09-25 15:25:01

Valaki segítsen!
Vettem egy pionner fejegységet.Ma jutottam el odáig hogy beszereljem,de nem fér be a trabiban a helyére(1.1 WRC ).Túl nagy a mélysége és a fűtésnek attól a fekete dobozától nem fér be!Na ilyenkor mit lehet tenni???
Van olyan megoldás ami nem nagyon kókány?

5349 Pénzes Péter 2007-09-25 14:21:36

Nem tudja valaki, h létezik VWbe injector ami rámegy a trabira és már CAN-Busos?

5348 Pénzes Péter 2007-09-25 14:18:08  Előzmény:jocking .: 44190

Direkt nem csak szándékosan
Jellemzően műszaki kereskedésben keresd, azokból is azt nézd meg ahol ki van írva: "Ótósbót"

5347 Gyapjas Gergely 2007-09-25 14:12:38  Előzmény:jocking .: 44190

Elvileg igen létezett bár az enyémet ajándékba kaptam.Ez a magyar Werling féle. Még 3 évvel ezelőtt a pesti autótechnika kiállításon is lehetett venni!

5346 jocking . 2007-09-25 14:08:45  Előzmény:Gyapjas Gergely: 44189

Létezik direkt trabiba műanyag doblemezvédő???
Hol lehet ilyesmit beszerezni?

5345 Gyapjas Gergely 2007-09-25 13:40:35  Előzmény:Támba Csaba: 44178

Ez a Werling féle dobbetét? Mert nekem van olyan bontatlan csomagban de nincsek meg hozzá a felfogató fülek. De hogy raktad fel?

5344 Gyapjas Gergely 2007-09-25 13:38:43  Előzmény:Támba Csaba: 44187

Helló!

Neked melyik fajta fiat motoros beépítésed van? Mert most csináltam én is egy fiat motoroson kuplung cserét és azon a váltó megvolt emelve, a féltengelyek meg vízszintesen álltak benne, sőt még az zastava légszűrő ház is felfért a karbira.

5343 Támba Csaba 2007-09-25 13:31:46  Előzmény:Varga Tibor: 44186

Áhhh, az sem járható út mert a lengőkar első csatlakozási pontja akkor is útban van

Minden variációt kipróbáltam

Tehát nekem most egy 60x40x3-as zártszelvény van keresztben konzolnak és 5-6 mm-el van felette a karter alja. Így viszont még a lapos Dacia légbeömlőt is tovább kellett lapítani egy picit, hogy elférjen a karbi tetején a motorháztető alatt

Vagy nézek egy alacsonyabb karbit amit rá lehet tenni erre a mocira mert az egytorkúból akár a SOLEX, akár a WEBER elég magas a közdarabbal együtt

5342 Varga Tibor 2007-09-25 13:20:05  Előzmény:Támba Csaba: 44185

Bizonybizony, akkor beleérne. AHogy írtam sokszor lett csapágyas, igaz barár módon lett kivágva. AZ autót eladtuk. De azóta srác ugyanígy használja már 2 éve, és egyszer se cserélt benne a motort... Úgyhogy vagy a haverom lábában volt a gond, vagy nemtom.amúgy ha lejebb van téve a bölcső középső része elfér a karter, talán ez lett volna a járható út anno. De jobb volt kiszállni belőle

Alább betettem a képet a motortérről.
[i](Módosította Tibke 2007.09.25. 15:20-kor)[/i]

5341 Támba Csaba 2007-09-25 13:15:50  Előzmény:Varga Tibor: 44183

Ez most nekem nem jön össze...
Ha a váltó totál a helyén marad és a motor is egyenesen áll akkor már a karter simán beleér alul a bölcsőbe. Hacsak nincs kivágva belőle amin én is agyaltam itt. De pont te mondtad hogy az nem jött be mert csapágyas lett a moci

Szóval???

5340 Varga Tibor 2007-09-25 13:12:45  Előzmény:Támba Csaba: 44182

Építettem én is egy fiat váltós gépet, előkotrom a képet hátha megtalálom. az padlóváltós lett, botváltóra összehozni nagy szívás lett volna.
Egyenlőre ez az egy van, ez is csak azért mert ezt feltettem a honlapomra
[url]http://users.atw.hu/tibke/fiat5gang.jpg[/url]
[i](Módosította Tibke 2007.09.25. 15:17-kor)[/i]

5339 Varga Tibor 2007-09-25 13:11:28  Előzmény:Támba Csaba: 44180

nemnem, függőlegesen állt. olyan volt a közdarab, így lett készítve.

5338 Támba Csaba 2007-09-25 12:28:47  Előzmény:Grõb Gyula: 44181

Nos a Fiat váltós motortérről viszont jöhet egy kép

A váltókar maradt a gyári, vagy padlóváltós lett a gép???

5337 Grõb Gyula 2007-09-25 12:26:25  Előzmény:Támba Csaba: 44180

Nem tom, nálam tök normál állapotban volt a trabi váltó is, meg a fiat moci is. De képet ne kérj, mert már fiat a váltó is.
Nekem meg az lenne a kérdésem, hogy az alufelnihez kevesek a gyári tőcsavarok, max 3 menetet megy rá. Mi lenne jó helyette? Ja, igen, 4t agyak. Van 601 agyban hosszabb csavarom, az jó lesz bele?

5336 Támba Csaba 2007-09-25 12:16:58  Előzmény:Varga Tibor: 44179

És akkor hogy fért el a motor??? Erősen megdöntve?

5335 Varga Tibor 2007-09-25 11:45:47  Előzmény:Támba Csaba: 44177

kicsit nehezebben lehetett sebességeket kapcsolni, meg túltöltöttük kicist a váltót hogy tuti legyen kenése. De aztán csináltunk olyan bölcsőt ahol a gyári helyen maradt a váltó.

5334 Támba Csaba 2007-09-25 11:34:08

Jut eszembe próbált már valaki 2T első doblemezbe 4T kerékjárati műanyag dobot befaragni?

Finom meló, épp azzal nyomultam legutóbb
Igen jó tulajdonsága a PP-nek hogy melegítésre azonnal összehúzódik ahelyett hogy nyúlna

Hőlégfúvó, vízspriccelő, hegesztőkesztyű...
[i](Módosította Tsaby 2007.09.25. 13:35-kor)[/i]

5333 Támba Csaba 2007-09-25 11:30:59  Előzmény:Varga Tibor: 44174

Csak érdekelt nálatok milyen probléma jött elő a Fiat moci miatt áthelyezett váltónál.

Én a hátsó bakot átalakítottam Wartburgra, de cirka a gyári pozícióban maradt és persze meg kellett az orrát emelni a váltónak. Így csak pici a szögeltérés előre a féltengelyeknél. Én inkább a megfelelő kenésért izgulok mert eléggé meg van így döntve a váltó.

5332 Biacsics Gábor 2007-09-25 10:33:28

Másik homályos pont még a kuplung.Skoda tárcsából +felelő méretben létezik olyan ami nem rugós,abba simán át lehetne szegecselni a Trabi kuplungtárcsa közepét.Viszont én rugósat szeretnék,ezért szét is fúrtam egy rugós Waresz tárcsát,abba viszont nem lehet szegecselni mert a tárcsa belső csúszkájától nem fér el a szegecs feje.Vajon ha hegesztem az mennyire lesz tartós?
[i](Módosította biacs 2007.09.25. 12:34-kor)[/i]

5331 Bánhalmi Lóránt 2007-09-25 08:29:58

Sziasztok.
Kész van az 1.3-as Trabi a waresz váltóval. Egy kis váltóalkatrész csere-bere utánn összeállt a dolog és az autó a saját lábán ment. A váltó működik csak egy kis szépség hibája van: A váltó üresben semmit nem mozog oldalra csak előre meg hátra, csak ha lenyomod akkor. Szóval nállam a sebességek úgy néznek ki hogy Előre:1 Hátra:2 Le, jobbra előre:3 Innen hátra:4 És üresből kicsit nagyobb erővel le jobbra hátra tudok tolatni Ezen az apró kellemetlenségen kívül semmi gond a géppel, amúgy meg megy mint a disznó
Üdv.:Lóri

5330 Varga Tibor 2007-09-25 07:30:19  Előzmény:Támba Csaba: 44173

Mármint hogy érted ezt a kérdést most?

5329 Támba Csaba 2007-09-24 21:10:58  Előzmény:Varga Tibor: 44169

Féltengely, bakok???

5328 Madocsai Gergely 2007-09-24 21:08:11  Előzmény:Rell Miklós: 44170

Köszi a leírást, wágom amit mondasz, csak egyedül nemsikerült még fognom a voltmérőt, és indítózni is, de sebaj, holnap próba egy bikább, ÚJ akkuwal->immár "SZÁRAZON".
A régi akku eddig jó wolt, csak a múltkori "tengeralattjárózás" óta wannak furcsaságok, és lehet, h mára márcsak az akku szar, a gen-ből + máshonnan már kiszáradt a wíz.
Nem, saru piszkálásnál, sosem szikrázik! Mondom, csak amíg wizes wolt minden 2napig, addig nemigen wolt töltés, jelezte is, majd "katt"(???), minden wisszatért, lámpa kialszik, tölt (~14V már kis fordulaton is); csak a korábban említetteket produkálja, de holnap kiderül a frankó!

üdw,

madogery

5327 Rell Miklós 2007-09-24 20:51:09

[urls=http://trabant.prokee.hu/modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_451ed3ce407ae&kezdo=5314]Elõzmény: wartburg353w (5314)[/urls]
[urls=http://trabant.prokee.hu/modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_451ed3ce407ae&kezdo=5313]Elõzmény: Hudee (5313)[/urls]
[urls=http://trabant.prokee.hu/modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_451ed3ce407ae&kezdo=5312]Elõzmény: gyuluska (5312)[/urls]

[b]Lécci ne offoljunk! Irány a "kocsma"! [/b]

5326 Rell Miklós 2007-09-24 19:56:19  Előzmény:Madocsai Gergely: 44164

Ha csak simán ellenállást mérsz a vezetékeken-csatikon az nem elég! Akkor mutatja meg magát az ilyesfajta oxidációból meg egyéb kémiai reakciókból adódó kontakthiba, ha rendesen folyik áram! Mert azt a nagyon kis áramot ami ellenállásméréshez kell (de3 még akár néhány ampert is) simán elvisz, de amikor már néhányszor 10 amper kell akkor előfordulhat feszültségesés, és pont ezt kell kimérni! Tehát indítózás [b]közben[/b] mérj [b]feszülség[/b]et előszöris az akksin, mert lehet hogy már itt megbukik a dolog (az akksi üresen mérve jó, esetleg még savsűrűségmérővel is jó, de terhelve már nem biztos), majd ugyanígy indítózás közben az akksi pozitív saruja és az önindító csatlakozása közt (tehát az akkusarut és az önindító felöli csatlakozót is belemérve), és szintén indítózva az akksi negatív saruja és az önindító háza közt (emlékeim szerint nincs külön negatív csatlakozási pontja)!
A diódasor zárlatosságára így hirtelen (a mérésen kívül) én is csak azt mondanám, hogy álló motornál ahogy a vezetékét leveszed, nem szabad szikráznia...

De valahogy sztem jó lenne eljutni odáig, hogy akkor most lezabálja, vagy jó az akksi, mégsem indul? Vagy mindkettő? Ha frissen van töltve az akksi akkor sem indul?

5325 Varga Tibor 2007-09-24 19:31:28  Előzmény:Biacsics Gábor: 44165

A váltó valóban maradt a helyén, csak a motor van döntve, igaz a közbetét úgy lett ez alapján csináltatva. Mi Fiat motorral is sokat szívtunk hogy a váltó nem volt eredeti helyén.

5324 Biacsics Gábor 2007-09-24 18:45:49  Előzmény:Hudák Zoltán: 44160

Én kb másfél éve jártam utánna,akkor még lehetett,csak nagyon borsos a papirozás ugyhogy inkább letettem róla.Azóta hallottam olyant is h már nem engedélyezik.Bár a tapasztalat azt mutatja,h megyénként változik h mit engedélyeznek.Nálunk (GY-M-S megye) szinte semmit sem...

5323 Szabó Géza 2007-09-24 18:33:14  Előzmény:Madocsai Gergely: 44164

ha valamelyik diódád zárltos akkor halványan piroslik a töltés jelző mivel csak épp lessz valami feszültség de az pont semmire sem elég. mérj rá a akura mennyi benne a volt ha csak olyn 10körül vagy ez alat van van akkor meghalt egy cella és már nem tartja meg a feszültséget.

5322 Pénzes Péter 2007-09-24 18:29:54  Előzmény:Madocsai Gergely: 44164

Ha zárlatos a diódahíd attól még nem kell világítani feltétlenül a töltésjelzőnek, akkist viszont elég hamar leszippantja. Azért elég nehéz nem észrevenni, elég nagyot szikrázik ha felteszed a sarut az akksira
Egyébkét homályos kérdések helyett mérni-mérni-mérni!!!

5321 Biacsics Gábor 2007-09-24 18:16:31  Előzmény:Varga Tibor: 44159

Köszi a képeket!Sajnos nálam kicsit más a helyzet ugyanis a közbetétből adódóan nekem a váltót is dönteni kell,ugyhogy elidőzhetek a másik két bakkal is.Vagy fúrok új meneteket a közbetétbe,és +döntöm a mocit... Ha jól nézem a képeket,itt a két váltótartó bak maradt az eredeti,és beépítésre kerrült egy motortartó.Mindenesetre a tietek szimpatikusabb +oldás mint amikor a váltó is döntve van.
[i](Módosította biacs 2007.09.24. 20:22-kor)[/i]

5320 Madocsai Gergely 2007-09-24 18:15:10  Előzmény:kirchner krisztián: 44154

Köszi a segítséget, ez a generátoros gondolat nemhagy nyugodni... Azt nem tudod véletlenül, hogyha a dióda(sor) zárlatos, akkor nem kéne égni a töltés-ellenőrzőnek? Illetve kikapcsolt gyújtinál nemkéne lezabálnia az akkut, nem?!
(az önind sztem jó, próbáltam másikkal, azzalse ment; az alukábelt, kontaktokat leOhmoztam, sokkal attól se lettem okosabb...)

üdw,

madogery
[i](Módosította madogery 2007.09.24. 20:15-kor)[/i]

5319 Pénzes Péter 2007-09-24 17:43:05  Előzmény:Bánhalmi Lóránt: 44161

Waresz motort ugyanaz mint a trabié, csak a bellül különbözik pár alkatrészben. Váltónál az a helyzet, h jobban jösz ki a trabiéval. Belerakhatod a wareszét is, ez főleg azért előnyös mert tök ugyanaz a váltó csak egy napod elmegy mire összehozod neki a kuplungbowdent:]

5318 Hudák Zoltán 2007-09-24 16:51:34  Előzmény:Bánhalmi Lóránt: 44161

Azt tudom hogy a 1.3 mocit egy az egyben felrakhatod a trabi váltóra, de hogyha a warci váltót is berakod azt már nem tudom hogy kell e hozzá átalakítani -e esetlegesen hozzá valamit.

5317 Bánhalmi Lóránt 2007-09-24 16:33:17

Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni.
1.1-es Tarbiba 1.3-as Waresz motor a Waresz váltóval együtt. Van-e valakinek valami tapasztalata. Esetleg valami amit nem ártana ha tudok vagy csak valami jótanács. Előre is köszönöm.
Üdv. Lóri

5316 Hudák Zoltán 2007-09-24 16:30:48  Előzmény:Varga Tibor: 44159

Szia Tibke!!!
Engedélyezik még egyáltalán a 2T warci motor beépítését még a trabiba egyáltalán? Mert már régóta gondolkozok ezen én is amúgy
[i](Módosította Hudee 2007.09.24. 18:31-kor)[/i]

5315 Varga Tibor 2007-09-24 15:22:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 44144

Szia! Még nincs ugyan kép, de dönteni kell a motort előrefele, a karbi miatt. Igyekszem előtúrni a képet. A váltót eredeti helyén kéne hagyni, úgy csináld a közdarabot(ha nem készet veszel) hogy csak a motort kelljen dönteni.
Amúgy pár képet itt találsz wartburgos bölcsőről, bár nem az igaziak.
[url]http://users.atw.hu/tibke/dpaepites.html[/url]
[url]http://tibke.atw.hu/csabbee/HPIM2575.jpg[/url]

[i](Módosította Tibke 2007.09.24. 17:30-kor)[/i]

5314 Tóth Gábor 2007-09-24 13:13:29  Előzmény:Hudák Zoltán: 44157

Tetszik mi?

5313 Hudák Zoltán 2007-09-24 08:15:04

Ezt a sok rendört már ami itt van

5312 Grõb Gyula 2007-09-24 07:24:58  Előzmény:Vancsó Zoltán: 44155

Bevonod? Talán kolléga vagy? Bár ezt inkább a kocsmába kellene:-)

5311 Vancsó Zoltán 2007-09-23 21:49:14

Lejárt műszaki!!

Finom falat, kaphatsz érte kb. 10-100 között büntit/átlagosan 60E/ plusz a helyszínen bevonják a forgalmit és legfeljebb hazáig mehet az autó. Án be szoktam vonni örülnek is az emberpalánták.

5310 kirchner krisztián 2007-09-23 17:31:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 44141

Az akksileszívást a negatív dióda(sor)zárlat is okozhatja,a nyöszörögveindítás+az önindító negatív keféjének tudható be(alumíniumba bepréselik a vörösréz kefeszárat,lekenik piros festékkel oszt jó-gondolták NDK-ék)Illetve alufőkábel,testkábeltelenség,ilyesmik.

5309 Prokop Gábor 2007-09-23 10:37:15  Előzmény: Zombie: 44150

Ne politizálj, még a Kocsmában se, nemhogy itt !

5308 Rell Miklós 2007-09-23 10:35:09  Előzmény: Zombie: 44151

Na egyébként az is csak szívás, mert ugye eredetvizsga nélkül nincs átírás, de biztosítás nélkül nincs eredetvizsga. Biztosításhoz meg kérik a forgalmi számát ami még az előző tulajé, tehát átírás után lehet módosítani a biztosítási adatokat... Más kérdés, hogy ezt sokan nem szokták...

Bakker, most látom, hogy offolok! Szóval ezt ne itt folytassuk!
[i](Módosította Grisa 2007.09.23. 12:35-kor)[/i]

5307  Zombie 2007-09-23 08:35:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 44147

müszaki nem kell eredetvizsgához!!!
érvényes biztosítás és zöld kártya
[i](Módosította Zombie 2007.09.23. 10:36-kor)[/i]

5306  Zombie 2007-09-23 08:32:26  Előzmény:Grõb Gyula: 44149

ha van törzs könyv akkor nem kell, de ha nincs akkor UN. integrál vizsgát kell csinálni ami fele az eredet vizsgának, de nem is lehet vele átiratni, az egész egy nagy lehúzás
amit gyurcsányék elb..sztak, azt mi szívjuk meg többszörösen

5305 Grõb Gyula 2007-09-22 20:02:46

Tényleg, most ha van törzskönyvem, akkor nem kell ez az újfajta műszaki? Meg milyen, mint egy eredetiségvizsga?

5304 Madocsai Gergely 2007-09-22 18:36:59

Ja: hogy hová wiszem: spannokhoz az egyedüliekhez, akikre kocsit rábíznék.

5303 Madocsai Gergely 2007-09-22 18:35:33  Előzmény:Pénzes Péter: 44146

Qrwasok, és akkor még überfinoman fogalmaztál! Csak aza kérdés, h az eredetiségwizsin mit firtatnak? (műszaki kell?? v "csak" elég, ha a moci-; és alvázszám egyezik?)

üdw,

madogery