Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5452 Nagy Dávid 2007-09-27 13:32:11

Tehát akkor ott is maradhat a test, csak jól legyen felfogatva?

5451 Pénzes Péter 2007-09-27 13:27:17  Előzmény:Nagy Dávid: 44294

4T meg 2T ezen része elég jól megegyezik Testet szinte mind1 hol adsz neki, csak rendes kábellel meg jól legyen rögzítve, lehetőleg ne legyen rajt toldás. Kábelt lehet venni akárhol. Én a gyári kábelekre esküszök, így a kábel szinek is passzolnak mindenhol:]

5450 Nagy Dávid 2007-09-27 13:17:39

Nah, megjöttem. Megnéztem mi és hogy.
Tehát:
a 12 volt-ot a fejegység az utolsó biztosíték "alol" kapja. Tehát a biztosíték alá van bekötve.
A test - hát most én is csodálkoztam - ott volt a hamutálnál arra a csavarra rákötve, ami a műszerfalat tartja. (4T - nem tom ebben külömbözik-e a 2T-től)
Át kéne kötnöm mindenképp máshova a teste, de nem sok ötletem van és a kábel se elég hosszú.
[i](Módosította bigdee888 2007.09.27. 15:17-kor)[/i]

5449 Lizák Péter 2007-09-27 12:53:06  Előzmény:Támba Csaba: 44203

Hi!

Váltó:
Ezen én is filóztam már pár kört, hogy a 4T-be hogy lehetne a 601-es váltót beoperálni. Ez nem annyira jó, mint kéne. A 601-esé az külön tudást igényel. Meg olyan jasszos szerintem.

Az első futóművel nekem konkrétan nincs bajom, de a 601-es trapézlengőkarjait igazán alárakhatták volna.

A kasztnit inkább hagyjuk. jó, az enyémnek az alja hibátlan, de az akksi helyén az akksi alatt egy ujjnyi lyuk van, a két oldalüveg alatt rohad, meg a pótkerék tartójának a kis pöcke leszakadt a helyéről. Na meg egy két illesztés valami eszméletlen nyűgös. lesz mit gittelni a festés előtt majd...

PEDROH

5448 Kovács Péter 2007-09-27 12:50:26  Előzmény:Nagy Dávid: 44289

Na, ha a aktív láda közvetlenül az akksin van, akkor ez erősen akksi gyanús. Vagy valami jó kis oxidáció, ami már nem tud elegendő áramot átvinni. Persze okaozhatja a test probléma is, gondolkozz el rajta, írtam az előbb tippeket, hogy oldd meg. Nem tudom pontosan, hogy a hamusról hogy vitted a testet, de lehet, hogy azóta kilazult, tessék megnézni

Nekem 2T-m van, abból indultam ki, sorry, ha valami hülyeséget írtam.

5447 Nagy Dávid 2007-09-27 12:49:51

Mindjárt lemegyek és megnézem.

5446 Pénzes Péter 2007-09-27 12:44:08  Előzmény:Nagy Dávid: 44289

A világításkapcsoló egy jó vastag kábelen kapja a vellanyt közvetlen az akksiról, ezt a részt hagyjuk is:]
Akkor neked ugymondván direktve van kötve a fejetlenség. Valószínű a bizttábla jobb felső csatlakozásához van kötve Én azért megnézgetném ezeket a dolgokat mielött generátort meg akksit cserélek

5445 Nagy Dávid 2007-09-27 12:38:01

Húh, cask ugy repkednek a kínai szavak. Azért 1-2 dolgot ki tudtam halászni belőle.
Nah, tehát. Úgy van a hangrendszer megoldva, hogy a fejegység benntről kap energiát (onnan a biztitáblától), viszont az erősítő, vagyis az aktívláda azt egyből az akksi sarujára kötöttem rá.
Elvileg töltésnek kell lennie, mmint a generátornál, mert tényleg pöccre indul az autó.
Viszont, a tompított nem "csillog-villog".
Annyi, hogy nem gyújtáson van, hanem amikor a kocsiban bennt ssincs a kulcs, akkor is el lehet indítani a rádiót.

Ilyenkor jövök rá, hogy mennyire hülye vagyok az egészhez.

5444 Pénzes Péter 2007-09-27 12:28:24  Előzmény:Kovács Péter: 44287

Azért nem éppen, a világítás külön szálon van a gyújtástól. Kombiműszer visszajelző villognak, az meg olyan speciális hi-tech, h világítás felkapcsolása nélkül is világít:]
80W-os erősítőnek mondott láda nem számít nagynak, hátsó ablakfüttés 100W Önindító 600W (nem rms ), ha azt bírja az akksi akkor nemhiszem, h mással gond lenne
Töltés: Általában ha nem tölt a generátor akkor az akkumlátornak egy olyan érdekes tulajdonsága jön elő amit a búrvár szakkönyvekben is csak úgy írnak le, h lemerül:]
Ha nincs a nyúziknak elegendő kraft akkor a gyújtótrafóba se lesz elég és nem fog bekövetkezni az önindukciónak nevezett dolog:] Szval akkor nem megy a kocsi se, mégkevésbé indít az öníndító. Szval keresd csak azokat a bizonyos soros ellenállásokat a villamos hálózatban:]

5443 Kovács Péter 2007-09-27 11:51:55  Előzmény:Nagy Dávid: 44285

Szóval! Ha az erősítő tápkábele a biztitábláról van levéve, akkor azért rángathatja a műszerfalat. Ugyanazon a dróton jön be a cucc ezek szerint az erősítőnek is, meg a műszeregységnek is. Nem beszélve a világításról, mert az is azon keresztül [s]jön[/s] kapja. Tehát járó motornál szépen villoghat a tompított, mint egy karácsonyfa.

Egyik ismerősömnek egy Autó Hi-Fi Stúdióban (!!!) a világítás szálra kötötték a dupla mélynyomót hajtó erősítőjét egy Seat Toledoban. El tudjátok képzelni milyen lehetett, amikor ment este a városban, és csak úgy villogott...

Minden esetre érdemes egy kölcsön akksival is kipróbálni. Fél óra alatt megvan az egész.

Ja, és a fejegység nyugodtan mehet a biztosítéktábláról, annak elegendő onnan a cucc. Egy jó testpontot azért érdemes lenne létrehozni, és oda kötözgetni a dolgokat. Akár behozol egy szálat az akksiról, vagy a kormányoszlopra felteszel egy lemezcsavarral fémtiszta felületre egy körsarut. Elméletileg tisztábban is szólhat vele, meg azért jó, hogyha megfelelően el van látva energiával. (Az erősítőnek azért komolyabb test dukál!)

5442 Varga Tibor 2007-09-27 11:41:24  Előzmény:Nagy Dávid: 44285

Ha van multimétered akkor a töltést is megnézheted

5441 Nagy Dávid 2007-09-27 11:15:44  Előzmény:Varga Tibor: 44282

Már kértem egyet, de cask jövöhéten tudom megpróbálni.
Azt hoyg a generátorom mennyit tölt, az nem tudom. Azt se tudom, hogy tölt-e.

Én is azért kérdeztem rá és azért aggaszt igazából, mert nem egy high-end rendszer.

5440   2007-09-27 10:40:47  Előzmény:jocking .: 44283

Jajj teee! Hát mióta volt 4 db egy full gyárin alyutón?

5439 jocking . 2007-09-27 10:33:04  Előzmény: : 44266

És 4 db lesz fent? Tiszta rally-feeling...

5438 Varga Tibor 2007-09-27 07:23:19  Előzmény:Nagy Dávid: 44281

nem tudsz kölcsönkérni valakitől próbára? A generátorod mennyit tölt?
Valóban nem egy brutál rendszer, nem is értem így már miért cibálja le a feszültséget.

5437 Nagy Dávid 2007-09-27 04:58:54  Előzmény:Varga Tibor: 44280

Nem egy komoly rendszer van nálam.
Az erősítő magában a mélynyomóban van, ami aktív és az 80W-nak hírdetik (SAL Boxxer). Aztán még van 4 hangszóróm. 2 16-os a kalaptartón és 2 10-es Somogyi.

A kábelvastagság megfelelő, ezt bizton állíthatom, meg is lepődtem amikor mértük a feszt.


Akkor sajna maradhat a akksicsere?
[i](Módosította bigdee888 2007.09.27. 07:00-kor)[/i]

5436 Varga Tibor 2007-09-26 21:02:57  Előzmény:Pénzes Péter: 44279

Hát sose lehet tudni. lehet baj a vékony kábel is, vagy valóban valami kontakt. Vagy az erősítőt nem bírja az akksi.

5435 Pénzes Péter 2007-09-26 20:49:46  Előzmény:Varga Tibor: 44278

Miii? komoly hifinél ki kell venni a válót és berakni a helyére egy 3 fázisú 380Vos generátort
Nemhiszem, h egy fejegység gondot okozna a gyári kábelezésnek...
[i](Módosította Penzi 2007.09.26. 22:50-kor)[/i]

5434 Varga Tibor 2007-09-26 20:16:15  Előzmény:Nagy Dávid: 44273

Mondju ka legtisztább ügy az ha a pozitívat, meg a testet is az akksiról szeded. komoly hifiknél is onnan illik leszedni az áramot. ÉS arra is ügyelj hogy ne legyen tú lvékony a magnó +12V-ja.

5433 Varga Tibor 2007-09-26 20:13:34  Előzmény:Nagy Dávid: 44265

Ez bizony azt jelenti hogy vagy öreg már az akksid, és nem tudja tolerálni a hirtelen feszültségingadozást, vagy alul van méretezve a kábelezés. Mekkora erősítőd van? mert nekem sincs kondim és mégsincs ilyen gondom. De tartok tőle hogy keveset is tölt a generátorod, nálam akkor fordult ez elő.

5432 Nagy Dávid 2007-09-26 19:10:18  Előzmény:Pénzes Péter: 44275

Renben, akkor eddig köszi, de holnap még nyaggatlak titeket ha nem gond.

5431 Pénzes Péter 2007-09-26 19:07:41  Előzmény:Nagy Dávid: 44273

Biztáblánál a 7es, 8as biztosítékok kötéseit nézd meg, biztosítékokat se árt szemügyre venni, h nincs e kilazulva oxidálódva stb. Meg keresd meg hogy hova van rákötve a rádió:]

5430  jjordaki 2007-09-26 19:07:24

Heló valaki nem tud valamit, hogy rallyra hogy kell becsövezni a trabit? vagy részletes képet küldeni ojan rally Trabiról aminek a kasztnia papíros?köszi bármit tudsz lécives irj egy üzit

5429 Nagy Dávid 2007-09-26 19:03:37  Előzmény:Pénzes Péter: 44272

Arra akartam kilyukadni, hogy nem közvetlenül lett az akksira kötve.
De, sztem igazad lehet, valszeg ott lett "megtépkedve" a kábel.
De ha kell, holnapra megnézem.
[i](Módosította bigdee888 2007.09.26. 21:05-kor)[/i]

5428 Pénzes Péter 2007-09-26 19:01:54  Előzmény:Nagy Dávid: 44271

Nah a bizttáblánál nincs is saru Csak nem a fekete vezeték lett megbandázsolva?

5427 Nagy Dávid 2007-09-26 19:00:20

ÖÖÖÖ....
Natehát. Tápot onnan a biztosítéktáblánál lett elosztva, nemigazán tudom pontosan, hogy honnan. De nem a sarura van kötve az 100%. Motortérig nem jut ki az a kábel.
A negatív meg ugy lett megoldva, hogy nekem van bennt egy szivargyújtó és annak oda van kötve a testkábele. Gondoltam, akkor én is odakötöm.
De mondom, igazából ez most jött csak elő. Eddig tökéletes volt. Most hülyült meg az egész.


A kocsi pöccre indul, teljesen simán. Akkor megnyugodtam.
[i](Módosította bigdee888 2007.09.26. 21:00-kor)[/i]

5426 Pénzes Péter 2007-09-26 18:59:49  Előzmény:Nagy Dávid: 44268

Hátt figy, ha az akksi nem viszi el a rádiót... Szval ha indul a kocsi akkor az akksi jó.
Valószínű a csikktartó konzolja megfelelően oda van hegesztve, inkább a kötéseknél keresném a hibát. 15öt honnan vetted le?

5425 Rell Miklós 2007-09-26 18:53:26  Előzmény:Nagy Dávid: 44268

Hát az akksit nem hinném, mert ha ezt megérzi, akkor már komoly indítási gondjaid is lennének sztem...
Sztem inkább valami rossz kontaktuson ehet a feszültség. Akár a hamutálon (el nem tudom képzelni, hogy hogy adtál ott testet), de ha mindent megvillogtat akkor szerintem előrébb lesz a gond. Mérni lenne jó... Így elsőre megnézném a bizti-csatlakozásokat, meghúzkodnám a csavarjaikat.
Aztán ez nem jönne be, és elkezdenék mérni...
Tényleg, tulajdonképpen honnan szedtél neki tápot?

5424 Nagy Dávid 2007-09-26 18:35:27

Aham, de akkor nem a töltés kevés az akksiban, ugye? Mert attól tarttam... De nem nagyon van új akksira pénz.

Amúgy a testet a csikktartónál (vagy hamutál vagy mi a szösz ), ott felül adtam neki.

[i](Módosította bigdee888 2007.09.26. 20:44-kor)[/i]

5423 Pénzes Péter 2007-09-26 18:33:07  Előzmény:Nagy Dávid: 44265

Valószínű test hiba, de akármi lehet. Nem én kötöttem be

5422   2007-09-26 18:33:03

Ááááááááááááááááááááááááááááááááááááh!
Ma megérkeztek a zsír új KÖDLÁMPÁIM!!!
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070926/DSCF2678_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070926/DSCF2675_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Tsaby!
Még egyszer ezer köszönet értük!
[i](Módosította Grisa 2007.09.26. 20:48-kor)[/i]

5421 Nagy Dávid 2007-09-26 18:31:48  Előzmény:Varga Tibor: 44261

Megmértem. Amikor kis hangerőn ment a zene, akkor 12,5 körül mozgott, de amikor felnyomtam 26-osra a hangerős (na az már sok ), akkor lement 10,2-re és már kapcsolt is ki a zene. Ja, amikor nagy a hangerő, ill. a basszus, akkor minden világító kütyü (tankjelző, hőfok...stb) "villog", tehát elhalványul és erősödik.
És ez az egész akkor is fennál, amikor megy az autó.
Ebből sajna még sokra nem jutottam. Ez mit jelent?

5420 Kovács István 2007-09-26 18:18:39

most már annyira bedurrant az agyam hogy holnap mindenképpen megcsinálom,valamilyen módszerrel! Most már kaptam itt is annyi ötletet,hogy vmelyik csak összejön.Köszi!

5419   2007-09-26 17:55:16  Előzmény:Rell Miklós: 44262

A polc sztem sem rossz ötlet, több kocsiban láttam, és tetszett.

5418 Rell Miklós 2007-09-26 17:53:56  Előzmény:Kovács István: 44260

Csak egy halovány tipp: Esetleg fel a szélvédő fölé? Ott nem olyan szembetűnő, és van hely. Persze oda csak ragasztani lehet, esetleg valami polcot felszerelni (ilyet már láttam valahol), és abba egy takaros kis "középkonzol"-t... De ez csak egy ötlet...

5417 Varga Tibor 2007-09-26 16:25:52  Előzmény:Nagy Dávid: 44259

Igen, ahol a fejegység kapja a 12V-ot. A piroson, ne a sárgán.

5416 Kovács István 2007-09-26 16:12:56  Előzmény:Szabo Peter: 44249

ilyen van is itthon,és már gondoltam is rá hogy így teszem fel,csak az a baj ha csavarral rögzítem akkor a csavar fejétől nem megy be a fejegység.Most úgy akarom megcsinálni hogy lemezből hajtogatok egy dobozt,a végeit kihajtom fülnek és belülről átdugom az eredeti nyíláson.(belülről a fülek segítségével hozzárögzítem a műszerfalhoz).Na gondolom ebből nem értettél semmi!

5415 Nagy Dávid 2007-09-26 15:58:20  Előzmény:Varga Tibor: 44258

Van erősítő.
És akkor hol mérjem meg? Ott, azon a kábelen, ahol a fejegység kapja a 12-t?

5414 Varga Tibor 2007-09-26 15:48:53  Előzmény:Nagy Dávid: 44256

Mérd meg a feszültséget a rádió +12V-ján. A kenwoodok letiltanak ha 11V alá esik a feszültség. Bár ha nincs erősítód nem hiszem hogy lemenne addig, de mindenképpen mérd meg.

5413 Varga Tibor 2007-09-26 15:44:08  Előzmény:Grõb Gyula: 44255

Bizonybizony.

5412 Nagy Dávid 2007-09-26 15:43:55

Sziasztok!
Van egy gondom. Nem jövök rá mitől lehet.
Csak tippjeim vannak.

Van egy Kenwood magnós előerősítős fejegységem. Nah ezzel van a gondom. Amikor hangosan hallgatom, kb fél percenként kikapcsol és egyből be.
Ezzel nem tudok mit kezdeni. A fejegység használt, én kb. 3 hónapja vettem, de az elején nem produkálta ezt. Simán hallgatni lehetett 25-26-os hangerőn, most meg már 20-21-en újraindulgat.

Tippjeim:
- 12v-al lehet valami érintkezési hiba
- aksi már szar állapotban van (merülget)
- túlterhelődik a fejegység valamiért
Melyik lehet a bűnös?

5411 Grõb Gyula 2007-09-26 15:28:38  Előzmény:Varga Tibor: 44254

Asszem ilyen 965-ös van tisztelt Elnök Úr autójában is.

5410 Varga Tibor 2007-09-26 15:14:31  Előzmény:Gyapjas Gergely: 44253

mármint melyik motorokat?
a 903-as 100gl motorokat tették 127-esbe, Pandákba, Unokba,A112-be,Seat Ibiza,Terra,MaArbella. Seatokba valamiért 40 lovasok voltak a motorok.
Furat 65mm, löket 68mm.
Volt még a 965-ös blokk, 67,2 furattal, és 68-as lökettel.
ez jóval jobban megy mint a 903-as motor.Ezeket csak Autobianchikba tették.
[i](Módosította Tibke 2007.09.26. 17:15-kor)[/i]

5409 Gyapjas Gergely 2007-09-26 13:58:23  Előzmény:Varga Tibor: 44248

Ezeknek a motorokat milyen típusba rakták? Mekkora a furatuk meg a löketük?

5408 Gyapjas Gergely 2007-09-26 13:56:49  Előzmény:Varga Tibor: 44251

Én is valami ilyesmire gyanakszom de szeintem még az átalakítánál lett elrontva. Majd motorbontás után kiderül az igazság.

5407 Varga Tibor 2007-09-26 13:48:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 44250

Elhiszem neked, de akkor sincs jegyezve sehol ilyen motor. A 100 gl az tiszta, 903as Fiat motor. De se ekkora ccm-s, se iylen motorszámú motort nem találok.
Lehet az okmányiroda hibája is...

5406 Gyapjas Gergely 2007-09-26 13:42:57  Előzmény:Varga Tibor: 44248

Forgalmi szerint igen. Eredetizsgán is így ment át. Amúgy táblás a motorszáma. Ami SEATHB-80xxxxx.-es de a blokk oldalába meg 100gl van ütve. De amúgy kinéztre olyan mint a 903-as de egy csomó apróságban eltér.

5405 Szabo Peter 2007-09-26 13:30:32  Előzmény:Kovács István: 44247

Oks!
Próbálj meg szerezni (nem tudom mi a neve) olyat, ami középső boxon van egy kivehető kis müanyag! Na ez így bonyolult! Suzukimba volt középen egy ilyen luk-szerű tároló-izé! Azt ki lehetett venni, és kb akkora, hogy egy fejegység belemegy! De ez nem biztos! Én cd-ket tartottam benne! Na! De ha valami olyasmit raknál fel a műszerfal alá, lehet, hogy jó lenne! Csak egy tipp!

5404 Varga Tibor 2007-09-26 13:30:00  Előzmény:Gyapjas Gergely: 44244

1093-as seat motor nincs. van 1043, és 1193 ccm-s. Biztos hogy 1093 ccm-s?

5403 Kovács István 2007-09-26 13:18:13  Előzmény:Szabo Peter: 44246

hallo!Húú azé az mégse olyan egyszerű!De közben felmerült egy második megoldás.A
műszerfal alá felrakni,de vmi esztétikus kialakítással.Remélem sikerül.Amúgy pesti vagyok szóval nem a közelben lakom,de azért köszönöm a segítséget!