Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5502 jocking . 2007-10-01 18:59:12  Előzmény:Pénzes Péter: 44345

Két biztosítéktábla?

5501 Pénzes Péter 2007-10-01 18:54:51  Előzmény:Támba Csaba: 44344

Ha nem muszály nem relézek, igaz van még szabad helyen a relétalpon Én csak gyári cuccban gondolkodok, kürtök is szigoruan FER márkajelzésüek
[imgw]http://trabantszhely.extra.hu/tagok/penzespeter(penzi)/images/P28-09-07_15.44%5B2%5D.jpg[/imgw]
(itt azért akad VWs cucc is )

5500 Támba Csaba 2007-10-01 17:56:39  Előzmény:Pénzes Péter: 44339

Igaza van Tibke komának, bírja

De ha van időd berelézheted, az a tuti és nem tart semeddig

Én a múlt héten vettem egy kétszólamú kürtöt, ahhoz pl. szettben adták a relét.

5499 Szedlacsek Ottó 2007-10-01 17:38:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 44338

Király vagy cimbi, hogy ilyenekkel próbálkozol. Én is járkáltam már hegesztett difis csapatós Trabival. Kemény aszfalton csak kőkeményre fújt gumikkal lehetet irányt változtatni padlógázzal, viszont hóban és sárban nem okozott gondot szinte semmi csavaros gumikkal. Sőt kiugrotunk egy offroad fesztiválra is 20 km nyakig sáros erdei hegyes dombos utakon. Télen porhóban is pusztított a kicsike. Szóval erre a célra ideális a hegesztett difi, csak nagyon okosan kell megcsinálni mert atomjaira hullik. Természetesen a fordulás engem is aggasztott főleg akkor mikor a rendőrök elől kellett meglógnunk aszfalton Y megfordulással, imátkoztam, hogy földútra érjünk "időben". Hirtelen felindulásból csináltam egy sufni sper difit. A bolygókerekek hézagoló tárcsáit kicseréltem textilbakelit korongokra persze jó szorosra hézagoltam. Ez a nagy belső súrlódás kb 30% nyomatékot mindig adott a földhöz jobban tapadó kerékre, nem volt szép hangja, de lehetett vele fordulni és havas-sáros utakon is lehetett haladni a gépsárkánnyal. Csakhogy ez nem tartott az idők végezetéig ugyanis tavaszra kikopott a bolygómű király-tengelye a házban eléggé csúnyán. Egy ilyen difivel szerintem tudnál gyakorolni, főleg ha még a király-tengelyre felfűznél egy igen erős rúgót a két végére két textilbakelit alátéttel (a rugó végei és a bolygókerekek közé). Ja és a szilenteket is ki fogja nyírni nagyon hamar. Sok sikert.

5498 Varga Tibor 2007-10-01 15:52:18  Előzmény:Ackermann Balázs: 44338

A féltengelyt ki tudod venni váltó kivétel nélkül. leveszeda kereket, az anyát a féltengely végéről, kiveszed a sasszeget és a csavart a laprugó végéből, és így el tudod annyira feszíteni a csonkállványt hogy kifér a féltengely.

5497 jocking . 2007-10-01 15:52:12  Előzmény:Pénzes Péter: 44339

Nemtom, hogy ugyanaz-e, de nekem 2db duda van fent és semmi gond.

5496 Varga Tibor 2007-10-01 15:50:43  Előzmény:Pénzes Péter: 44339

ha jól emlékszem sokaknak csak simán van betéve, úgyhogy el kell bírnia.

5495 Pénzes Péter 2007-10-01 15:32:21

Inkább megkérdezem, hátha van valakinek tapasztalata...
4T trabi gyári duda kapcsolója elbírja a kétszólamú kürtöt vagy inkább relézzem meg?
4T wareszban ugyanaz a kapcsoló?

5494 Ackermann Balázs 2007-10-01 12:35:55  Előzmény:Pénzes Péter: 44336

Azért, ha mennél vele 2 kört elgondolkoznál rajta mi lenne a megoldás. Ezek után meg jelentkezem a "jó tanuló, jó sportoló" címre!

Na komolyan, szerintetek mennyire lesz irányíthatatlan a Trabim ha kiveszem a jobboldali féltengelyt. Biztos félrehúz valamennyire, de mennyire?

És a kiszerelés lehetséges a váltó kivétele nélkül? Minél egyszerűbben...

5493 Venczli Miklós 2007-10-01 07:56:00

Hi!

1.1-es 4T-hez milyen vezérműszíjat és milyen vízpumpát javasoltok? melyik a legjobb , meg Bp-en hol lehet beszerezni olcsón?

5492 Pénzes Péter 2007-09-30 17:35:31  Előzmény:Ackermann Balázs: 44335

Az a legjobb ha elkezdesz gyúrni bicepszre

5491 Ackermann Balázs 2007-09-30 15:58:25

Sziasztok!

Ismét a kétkerekezés projekt terén kérném hozzászólásotokat. Szóval van egy lehegesztett 2T Trabant diffim. Beépítve, működőképesen, de...

A kocsi(ami nincs forgalomban!) gyakorlatilag használhatatlanná vált. Kezdem megérteni miért nincs kormányzott kerekekre difi zár. A lényeg, hogy sem egyenesen sem kanyarban nem lehet vele menni. Legfeljebb Fekete Laci bicepszével... Azonnal ki akarja tépni a kormány magát a kezemből.

Ez végülis érthető, sokkal nehezebb kanyarodni, de mivel valszleg rossz lehet a futómű beállítás egyenesen sem lehet vele haladni. Ez így kétkerekezéshez tökéletes, de azért a rámpáig is el kell jutni 4 keréken. Sőt amikor visszaesek 4 kerékre igyekszik a kormány eltörni a csuklómat.

Van valakinek tapasztalata hegesztett difis Trabanttal?

Esetleg kivenném a jobb első féltengelyt és bennhagyom a csonkot, úgy is csak a baloldalon kétkerekeznék egyelőre. De így is megváltoznak a menettulajdonságok, elvileg gyorsításkor jobbra akar húzni.

Szerintetek mihez kezdjek?
(A hagyjam az egészet a fenébe nem jöhet szóba, kétkerekezni szeretnék mégpedig Trabival)

5490 Tóth Gábor 2007-09-30 11:55:34  Előzmény:Rell Miklós: 44332

Igen én is mérnék csak nem tudok mivel sajnos csak egy 12V-os fázisceruzám van a multiméteremet bátyám cseszte tönkre
Az autó hívit éppen ezért most átmenetileg szüneteltetem.

5489 jocking . 2007-09-30 11:49:46  Előzmény: Ruspy: 44331

Van különbség a kettő között, de a CO-t nem befolyásolja. Igazából csak abban különbözik, hogy az 1.3-as veztengely hosszabb ideig és mélyebbre nyitja a szelepeket, így több cucc tud beáramlani az égéstérbe.

5488 Rell Miklós 2007-09-30 11:30:55  Előzmény:Tóth Gábor: 44330

Egy bizonyos határig ez még normális is lehet (a 6V-os rendszernél pl alapjáraton nincs is töltés, és nekem a mostani VW generátorral is elég magas fordulaton indul meg a töltés. Na ilyenkor látni a különbséget amikor csak simán az akksi 12 (6)V-ja van meg, és amikor beindul a töltés 14 (7)V-ja). De ha már az égők sem bírják, akkor ott gáz van... Fesszabályzó... Mérj egyet, hogy ilyenkor mekkora feszültséged van! Lehet, hogy örülhetsz, hogy csak az égők égnek ki, és nem mondjuk a gyújtás-elektronika, vagy a 80000FT-os autóhifi?!?

5487  Ruspy 2007-09-30 11:30:00

Most voltam egy autószerelőnél és azt mondta hogy nincs különbség a 1.1 -1.3 veztengely között... igaz ez? én nem így tudom... Ja és befolyásolja-e a Co szintet?

5486 Tóth Gábor 2007-09-30 10:50:37

Sziasztok!

A problémám a következő:
A világitásom menetközben ingadozik, mármint minnél magasabb fordulatszámon megy a motor, annál erősebben világit, és ennek következtében el is szakatnak az izzó szálak. Tegnap fél szemmel jöttem Érdre a 0-on

Én a generátora gyanakszom.
Szerintetek?

[i](Módosította wartburg353w 2007.09.30. 12:50-kor)[/i]

5485 jocking . 2007-09-30 09:04:36  Előzmény: Ruspy: 44328

Belemegy gond nélkül.

5484  Ruspy 2007-09-30 07:48:45

Sikerült szereznem egy 1.3-as vezérműtengelyt, 2 útcányira tőlünk, egy magánszemélytől vettem, egy idősödő férfitól, nem hittem a szememnek... az egész udvara meg a kert tele van autóval, váltóval felnikkel, mindenféle autómotorral A-Z-ig.a vezérműtengelyt előttem szedte ki egy komplett waresz motorból... 2500-at kért érte.. remélem jó vásárt csináltam, minden waresz veztengely belemegy a 4TTrabiba?

5483 Grõb Gyula 2007-09-29 16:38:14  Előzmény: : 44326

Ez nem a hirdetési rovat. Ha fel akarod újítani, akkor írj ebbe a fórumba, és ha tudunk, segítünk.

5482   2007-09-29 14:47:40

[i]Apróhirdetés... - prokee -[/i]

5481 Varga Tibor 2007-09-29 11:56:39  Előzmény:Szabo Peter: 44320

Nem nagyon érdemnes hengerfejet cserélni, csak a vezteneglyben és a kipufogó leömlőben különbözik a Trabantétól.

5480 Varga Tibor 2007-09-29 11:55:47  Előzmény: : 44323

Miért is nem tetted fel egyből?

5479   2007-09-28 23:01:49

Szép jó "estét"!Volna egy kérdésem hozzátok..

5478 Pénzes Péter 2007-09-28 21:51:18  Előzmény:Farkas Sándor: 44318

Lehet

5477 Pénzes Péter 2007-09-28 21:15:07  Előzmény:Szabo Peter: 44320

Rá lehet rakni, de felesleges ha nem akarsz hengerfejtömítést cserélni. Kicsit jobb lesz tőle, de nem árt hozzá egy Y csöves kipuff leömlő. Hengerfej 10körül mozog, veztengelyt feléért is kapsz.

5476 Szabo Peter 2007-09-28 18:57:30

Hi Mindenkinek!
Kérdezném, hogy az 1.3-as Waresz hengerfejét rá lehet-e rakni a Tr-1.1-re? Jobb lesz tőle? Mármint a motorteljesítmény! Ja és mennyiért leket egy jó állapotban lévő waresz hengerfejet vez tengellyel együtt beszerezni?

5475 Szabo Peter 2007-09-28 17:21:21

pilu88!
Na sikerült összehozni a fejegység beépítést?

5474 Farkas Sándor 2007-09-28 17:00:13

Köszi! Asszem értem.Még egy kérdés lehet waresz középső dob helyett gázgyorsítót feltenni?

5473 Nagy Dávid 2007-09-28 16:24:24

Ez is off: Ilyet írtam? Hihetetlen.

5472 Rell Miklós 2007-09-28 15:58:12  Előzmény:Nagy Dávid: 44313

Bocsi, tudom hogy off, de....
"[i]Holnap mindent [color=red]tüzetesen[/color] átvizsgálok[/i]"

5471 Pénzes Péter 2007-09-28 15:38:41  Előzmény:Farkas Sándor: 44314

Így van kitalálva. Van bent egy csillapítás, h ne libegjen összevissza a mutató.
Attól függ, ha a akksisaru nagyobbik kivezetés a 0V akkor a testre kell kötni a pirosat és a feketét a -12Voltra, ha viszont a kisebbik saru a OV akkor pedig a +12Vra kell kötni a pirosat. De azt is vehetjük, ha a test a -12V akkor viszont a 0Vra kell kötni de nem testre! Szval biztos érted, jó úgy ahogy van:]

5470 Farkas Sándor 2007-09-28 15:26:03

Hali! Az mért lehet hogy a zsir új fordulatmérőm lassan fut fel? Ha üresbe pörgetem akkor is kicsit lomhán fut fel a mutató pedig a motor rendesen pörög. Ha piros meg fekete vezetéke van akkor jó ha a pirosra kötöttem a + ot?

5469 Nagy Dávid 2007-09-28 12:35:51

Húh, köszönöm mindenkinek az ötlet(ek)et. Holnap mindent tüzetesen átvizsgálok, és megpróbálom orvosolni a hibát. Nem szeretnémm ha kigyulladna az ótó.

Tényleg köszi!!! Ha valamit találok, majd írok.

5468 Biacsics Gábor 2007-09-28 11:03:34  Előzmény:Kovács Péter: 44310

Pont a napokban láttam ilyent,h lángal égett a kuplungbovden egy 4t-ben,Rögzitetlen aksi okozta zárlat miatt.Elég félelmetes tud lenni....
[i](Módosította biacs 2007.09.28. 13:04-kor)[/i]
[i](Módosította biacs 2007.09.28. 13:05-kor)[/i]

5467 Varga Tibor 2007-09-28 09:14:38  Előzmény:Kovács Péter: 44310

Nem csak 4T-nél, 2T-nél is akár. Nekem anno egy akksifőkábel zárlat miatt szinte az összes testkábelről leégett a sziegetelés a műszerfal alatt.
De Bocitrabi is mesélhetne a kuplungos testelésről, anno Nadapon ki is gyulladt a kocsija majdnem. Szerencsére volt porraloltó nála.

5466 Kovács Péter 2007-09-28 05:56:32  Előzmény:Varga Tibor: 44308

Van benne valami. Ez az az eset, amikor a kasztni szépen a kuplungbowdenen keresztül tudja felvenni a testet? És akkor az is el tud égni rendesen, akár lánggal is. Vagy rosszul emléxem?! Mintha rémlene valami ilyesmi a 4T-nél...

5465 Muczán Gábor 2007-09-28 05:51:14  Előzmény:Nagy Dávid: 44307

bigdee888 !

Ahogy Tibke írja, testkábel!
De még egyet nézz meg! Este, sötétben, járó motornál nézd végig a gyújtókábeleket az elosztótól a gyertyáig! Ha áthúz az osztófedél, valamelyik kábel, vagy a pipa, vagy a gyertya, az is zavart tud okozni!
Néha érdemes átvizsgálni a gépeket így is, de sötétben látszik csak sokszor. Nappal fel sem tűnik!

MG

5464 Varga Tibor 2007-09-27 23:53:43  Előzmény:Nagy Dávid: 44307

van egy tippem hogy egy testkábel serceg, miközben ég le róla aszigetelés. Szimplán nem csak a za baj a kocsival, hogy nincs meg az akksisaru, és a kasztni között a testkábel?! Az simán produkálhat ilyet!

5463 Nagy Dávid 2007-09-27 20:01:15

Köszi mindenkinek a segítséget. Komolyabb gondok lesznek itt, én úgy érzem.
Kezd az egész autó meghalni.

Ma mentem vele kb. 20km-t és hát, érdekes dolgokat produkált. Nagyon érdekeseket.
Amikor alapjáraton volt, valami sercegett (mintha a motortérből jött volna a hang) - nem ment semmi fogyasztó (mint pl. hifi) - és fel-felvvilantak a máűszerek. (pl. olajnyomásjelző, fék-visszajelző...)
Hihetetlen miket össze nem hoz ez az autó.

Ráadásul most megint 13-as a fogyasztásom, úgyhogy katasztrófa.
[i](Módosította bigdee888 2007.09.27. 22:03-kor)[/i]

5462 Rell Miklós 2007-09-27 19:39:36

Nem akarok kötekedni, de ha "csak" a fejegység testszála lenne KH-s akkor csak neki lenne baja, az nem villogtatna meg mást, hiszen azoknak saját (különb) testelésük van, tehát én mindenképpen a +12V-os szálon keresném a hibát. Akksi sztem jó kell legyen, ha a kocsi jól indul. De egyszerű. Feszmérőt tedd az akksi + sarka és a fejegység + vezetéke közé, és próbáld előidézni a hibát. Ha eközben a feszmérőn tudod mérni a hiányzó pár voltot, akkor valahol abban a vezetékágban van a hiba. Ugyanezt meg lehet csinálni a - ágban is (bár sztem felesleges, hacsak nem valami nagyon alapvető testkábel KH-s).
És hát ha akarod, megmérheted az akksit is közvetlenül, hogy a hibát előidézve vajon nem tényleg az ő feszültsége csökken-e le...

[i](Módosította Grisa 2007.09.27. 21:41-kor)[/i]

5461   2007-09-27 18:31:19  Előzmény: : 44284

Még sajna nem teljesen gyári...
De közelít ozzá!!!

5460 Nagy Dávid 2007-09-27 17:42:14  Előzmény:Szabo Peter: 44303

Köszi szépen! Hasznos oldal akkor.
Fel fogok iratkozni sztem.

5459 Szabo Peter 2007-09-27 15:20:58  Előzmény:Nagy Dávid: 44302

Hali bigdee888!
Adsok Neked egy tippet!
www.surányihifi.hu
Regisztrálj és iratkozz fel az autóhifi tanfolyamra! Mindent megtudsz, amit egy profi autóhifihez tudni kell! Kábelezés..., akksik..., fejegységek..., bekötések....stb! Emellett nagyon jó a fórumuk (akárcsak itt) és rá vannak szakosodva a témára!
Remélem segítettem!
Üdv: Peti

5458 Nagy Dávid 2007-09-27 14:54:31

Aham, értem. Ilyen még nem volt tudtommal. Legalábbis nem vettem ilyet észre.
Csak ez a kikapcsolás...

5457 Pénzes Péter 2007-09-27 14:43:44  Előzmény:Nagy Dávid: 44300

Nem nem, csukás az amikor egy "tucc"-nál elnémul az erölködő egy pillanatra. Mivel akkor épp nagy áramot venne fel, csak nem tud. ez akkor van ha gyenge az akksi, nagy az ellenállása a tápkábeleknek, kontakthiba stb. A fejegység az más tészta, az rendbe van ha akkor kapcsol ki amikor a fejegység.

5456 Nagy Dávid 2007-09-27 14:13:00  Előzmény:Pénzes Péter: 44299

Rendben, majd ott is megmérem. Ehhh... jó lenne már túlesni ezen.

A "csuklást" ugy érted, hogy nagy hangerős az is kikapcsol-e? Mert akkro arra a válasz: határozottan igen. A fejegységgel együtt ez is kikapcsol arra az időre. Mert a fejegység vezédrli az erősítő kapcsolását (a kék kábel (elekromos antenna))

5455 Pénzes Péter 2007-09-27 13:51:25  Előzmény:Nagy Dávid: 44298

Pozitív szál is lehet ludas ugyan ilyen okból. Működés közben mérj feszültséget a bizttáblánál is, ha ott se jó akkor az akksinál. Valahol meg kell lennie annak a 2-3voltnak
Aktív láda erösítője nem "csuklik" nagyobb kivezérléseknél?

5454 Nagy Dávid 2007-09-27 13:47:08

Rendben.
És akkor ha ez megvan és jol van kötve, akkro elvileg vagy megszűnik, vagy akkor kiderül hogy az akksi a ludas?

5453 Pénzes Péter 2007-09-27 13:34:02  Előzmény:Nagy Dávid: 44296

Aha, csak ne 0.5ös kábellel, meg illik rá egy szépséges saru:]