Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5602 Grõb Gyula 2007-10-09 20:44:14

Hali! Adjon valaki tanácsot! Vettem alufelnit -4t. Valószínű nem teljesen jó az ET szám (35), és a 165/65,14-es gumi bele fog érni a sárvédőbe. Az első rugóból vágtunk 1 karikát, úgy jó lett. A hátuljába raktam plusz pogácsát, beljebb dőlt a kerék, de kevés. Mit tegyek?

5601 Rell Miklós 2007-10-09 19:38:02  Előzmény: szityka: 44444

Az az a kis kúpos végű valami ami elzárja a benzint ha az úszó megemeli. Az úszóházban a benzinszintért felelős. Ha nem zár rendesen, túl sok benzin folyik a karbiba, sőt, az egész tank leürülhet rajta keresztül.
Egyébként javaslom nézegess Trabant javítási útmutatót... Ott asszem elég szépen írnak a karbiról is...
[i](Módosította Grisa 2007.10.09. 21:45-kor)[/i]

5600  szityka 2007-10-09 19:00:50  Előzmény:Rell Miklós: 44443

Értem, köszönöm szépen!!
Viszont 2 hét alatt a kis tulfolyón 2 deci kifolyt vizszintes állásban, na jó használok is belőle egy kicsit! de amig nincs benne egy katalizátor addig stopp!!
őőő igen a tűszelep az a karburátorban van?
azé ennyire még nem vagyok jó
[i](Módosította MCSY 2007.10.09. 21:13-kor)[/i]

5599 Rell Miklós 2007-10-09 18:12:29  Előzmény: szityka: 44440

Ha valahova elmegy a benzin, de nem csöpög, akkor... szerintem elhasználod! Azt nemtom, hogy a feliratok mit jelentenek (nálunk még nincs), de balra tartalék lefele normál jobbra meg zárva. (letöltések közt is megnézheted)
A túlfolyón esetleg leállás után szabad csöppennie, ha viszont folyton csöpög az rossz jel. Tűszelep?
Nekem valahogy ha lejtőn állítom le akkor hajlamos csöpögni, de csak mióta HB-s karbim van, a H1-essel sosem csöpögött.
Hogy az úszóház hogy lehet üres azt nemtom... Ilyet még nem láttam.

Ültetésre már 80000-en írtak megoldást, sztem lesznek lelkes emberek akik írnak majd róla, én amúgy sem vagyok az ültetés híve...

5598 Kacsándi Szabolcs 2007-10-09 18:06:14  Előzmény:jocking .: 44438

Nálam is ilyen durrogás fellépett,de a motor most igen jól muzsikál,sikerült eltalálni a beállítást.Viszont az enyém kicsit több anyagot kap mint hasonló márkatársai,én ennek tudtam be a durrogást.A fogyasztást inkább nem mondom.

5597 Szabó Géza 2007-10-09 18:05:12  Előzmény: szityka: 44440

úszóházból megy el a benzin?
a főfúvóka alatt van tömités?ha meg tankból akkor jól van beálitv a benzinszint a karbiban?egyáltalán szok lenni alatta tócsa vagy benzinfolt?a tartályból folyik a benzin a karbi felé?
a jobb ajtó felé mutason a benzincsap!
szedd le a kerekeket vagy kovácsold meg a rugókat!
[i](Módosította Geza 2007.10.09. 20:07-kor)[/i]

5596  szityka 2007-10-09 17:13:41

Hú nekem is van ám baj rendesen!!
1. Valahova valahogy mindig elmegy a benzinem mielőtt hülyének néznétek a csövetkicseréltem (ujra) a szivato sosincs kihuzva és az uszóház üres!!
És egyszerüen nem tudom melyik állásba kell helyezni a benzincsapot hogy zárva legyen R? T? ?? melyik??
2.Valami egyszerü megoldást tudnátok mondani a megültetésre!!
Segítséget előre is köszönöm!!!!

Persze 2T a kicsike!!!
+ van egy állítólag valami tulfolyó kis vezeték azon néha csöppen!!
[i](Módosította MCSY 2007.10.09. 19:15-kor)[/i]

5595 Támba Csaba 2007-10-09 16:52:55  Előzmény:jocking .: 44438

Kihagy és nem kimarad Nagy különbség.

Pl. egy elhasználódott gyújtókábel esetén alacsony fordulaton néha "köp" egyet a henger, de nagyobb fordulaton még minden jó.

5594 jocking . 2007-10-09 16:41:47  Előzmény:Támba Csaba: 44437

Amiket felsoroltál, az mind új. Ha meg kihagy 1 henger, akkor azt teljesítményben is lehetne érezni...

5593 Támba Csaba 2007-10-09 16:31:43  Előzmény:jocking .: 44436

Az lehet egy kihagyó henger (angolul: héngőr ) is

Gyújtókábelek, elosztó, gyertyák megvizsgálandók

5592 jocking . 2007-10-09 14:54:08  Előzmény:Pénzes Péter: 44435

Nemhiszem, hogy a kipuff, mert álló helyzetben is kipróbálta, és közbe néztem a kipuff végét, és amikor elengedtem a gázt, akkor pukkant 1 halkat, és kifújt egy füstpamacsot.

5591 Pénzes Péter 2007-10-09 12:56:39  Előzmény:jocking .: 44434

Akkor jó Estleg még az is lehet baj, h valahol kifúj a kipuff de annak más hangja is van:]

5590 jocking . 2007-10-09 07:44:49  Előzmény:Pénzes Péter: 44433

A gyújtást stroboszkóppal nézték, lehúzott vákuumcsővel, és aszonták, hogy jó.
De ha nem lehet belőle gond, akkor engem se zavar...

5589 Pénzes Péter 2007-10-08 13:54:33  Előzmény:jocking .: 44432

Újtógyújtása van egy kicsit
Gyújtást alapjáraton lehúzott vákuumcsővel kell állítani.
Egyébként nem gond ha durrog egy kicsit:]

5588 jocking . 2007-10-08 13:47:18

Észrevettem valamit:
Ha néhány mp-nél tovább van a motor 200-es fordulat fölött (pl. ha 80-90-nel megyek) aztán elveszem a lábam a gázról, akkor néha a kipuff vége felől egy halk pukkanás hallatszik egy kis füstpamacs kiséretében. Ez mitől lehet? Gyújtás és vezérlés jelre van beállítva.

5587 Pénzes Péter 2007-10-07 21:57:57  Előzmény: Ruspy: 44430

Maradhat a kabri ha jobban nem akarod pöckölni. Azonfellül nagyobb karbi vagy injector. Itt hirdetnek 1et:]

5586  Ruspy 2007-10-07 20:45:36

Vettem egy új waresz kipuffcsövet, annyira jól lett meghegesztve, hogy már szinte gyári... nagy különbséget nem észlelek, csak annyit, hogy normálisan illeszkedik a leömlőre, nem úgy mint a gyári trabi.

tehát kell a fúvóka? vagy waresz karbi? vagy semmi csak simán be a veztengelyt?
de inkább az injektor... csak nem tudom honnan.

5585 Nagy Dávid 2007-10-07 18:15:55

Köszi a válaszokat!
Valahogy éreztem, hogy nem lenne ennyire egyszerű.

5584 Pénzes Péter 2007-10-07 18:12:32  Előzmény:Nagy Dávid: 44426

Nem érdemes, és meg tudod oldani akkor is elég körülményes egy tortúra. Egy Actros motorját egyszerübb beültetni a trabiba mint lepapíroztatni
Máshogy is meg lehet ezt a dolgot oldani ami nem igazán publikus...

5583 Kiss Milán 2007-10-07 17:52:06  Előzmény:Nagy Dávid: 44426

Ez nemes eccerűséggel lehetetlen.. ilyen mértékű teljesítmény különbséget nem engednek tudtommal.. Javítsatok ki ha tévedek.

5582 Nagy Dávid 2007-10-07 17:44:27

Volna egy olyan kérdésem, hogy mennyibe fájna nekem az autó papírjait elrendezni, ha 1.3-as Golf motort szeretnék betenni a 4T Trabiba?
Meg a nagy kérdés, hogy érdemes-e?

5581 Pénzes Péter 2007-10-07 14:43:11  Előzmény:Rell Miklós: 44424

Kéttorkú karbiból az a legegyszerübb ha megveszed szívósorral együtt, persze csak az jöhet szóba ami a 030es hengerfejre rámegy.
Szándékosszürőből csak a felesleges olajat szokta beszippantani a motor, persze ha eldugul a portól akkor mást is...:] Ezek a szűrők nem azért vannak, h a levegőt tökéletesen megszűrjék, inkább a nagy légáteresztő képességük miatt teszik fel.
Por nagy részét simán átengedik, inkább a motortérben felejett dolgokat (villáskulcs, csavarhúzó, olajos rongy, csáposemelő ) szűri ki.

5580 Rell Miklós 2007-10-07 13:08:59

Kéttorkú karbihoz:
Milyeneket tudsz? Én csak az egy Peirburg 2e3-ról hallottam, esetlg tudsz másikat amit egyszerűbb ráteni?

Direktszűrőhöz:
Én mág nem próbáltam, de előítéleteim vannak vele szemben. És egyszer kicsit gondolkodtam rajta így ismeretlenül, hogy... Hát szóval azt ugye olajozni ekll, és időnként pótolni kell az olajat. De hát akkor hova tűnik az olaj? Elpárolog? Nem szokása. Csak különleges olajok képesek igazán elpárologni. Beszívja a motor? Hát talán inkább ez. De akkor meg a kiszűrt dzsuvával együtt szívja be... Akkor meg mire jó?

5579 Pénzes Péter 2007-10-07 12:37:19  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44422

Véletlenül se ugyanaz. A trabant karbi (TLA-32) kisebb átmérőj mint a wareszé (TLA-34). 32-s kabri átfuvókázása mindenképp roszabb fogysztással jár mint ha felteszel egy 34es karbit. Persze még jobb megoldás ha szerzel egy kéttorkos karbit, azzal a fogyi is jó meg a teljesítmény is.

5578 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-07 10:33:51  Előzmény: Ruspy: 44417

A waresz karbi csere tényleg egyszerűbb,de drágább.A végeredmény úgyanaz.
Pénzi arra gondolt, hogy a Waresz karbinak a torokátmérője is nagyobb, és amiatt lenne inkább érdemes az egész karbit cserélni, mint a Trabi karbijába belepakolni a Waresz fúvókákat. Szerintem.

5576 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-07 10:31:46  Előzmény: Ruspy: 44417

Hello!
Nem egyforma a kétt javító készlet.Egyik ,másik megegyezik,de nem az összes.
Furat méretbeli különbségek vannak.Márcsak tudom van mindkettőből.

5575 Pénzes Péter 2007-10-07 09:44:30  Előzmény: Ruspy: 44417

Fuvókát nem kell cserélni, én személy szerintem nem is ajánlom. Akkor inkább tegyél fel egy waresz kabit.
Olaj jó, ha nem túl öreg meg normális minőségű:]

5574 jocking . 2007-10-07 08:47:53  Előzmény:Léber Balázs: 44415

Hát, nekem pl. 20e volt a veztengely, igaz, komplett Digijettel és hengerfejjel együtt. A munkadíj meg 0 Ft, mivel én csináltam SK.

5573  Ruspy 2007-10-07 08:26:36

Vettem tömítést, leömlőt, de nem találok bontott kipuffcsövet hozzá, felénk az új 5E körül van
Az olaj, amiről szó volt az mire kell?, jelenleg 15W 40 van a motorban ez nem jó? új a vezérműszíjam, fúvóka miért kell másik?
(felénk egyébként úgy tudják a szerelők hogy egyforma a Trabi és a waresz porlasztója
Szóval: vezérműtengely be, fúvóka be... leömlő be.. és kész? ennyi?

5572 Pénzes Péter 2007-10-06 22:37:56  Előzmény:Nagy Dávid: 44414

Kicsit többet melegszik a végfok a kelleténél... azt egy kicsit megsül a cucc...:]

5571 Léber Balázs 2007-10-06 21:54:39

Jelentem elkészült a vezérműtengely-csere.
600 Ft volt a vezérműtengely (nem írtam el egy nullát sem),
és hogy jól is legyen belerakva szerelő rakta bele 6000-ért,
bár mást is kellett rajta csinálni.
Fogyasztás most alakul, egy tank benzin még nem ment ki belőle.
Az erejéről annyit, ugye azzal tisztában voltam, hogy ettől nem fog
az ülésbe préselni a gyorsulás, de érezhetően jobb lett. Már kis
gázadással is jobban kapkodja a lábait.
Meg ha sikerül a kipuffot normálisan összerakni, még a hangja is jobb lesz.
Most egy kicsit kifúj, persze pont a lábam alatt, hogy még szagolhassam is. :-(

Közben a forsulatszámmérő projekt folyamatban, most éppen fúrót nem
találok a panelhoz, meg ugye ha mást nem kéne csinálni, de egyszer elkészül.

Most hirtelen ennyi.

Tényleg! Csak úgy kíváncsiságból, ez a vezérműtengelycserés operáció
kinek mennyi pénzből jött ki?

LBalazs

5570 Nagy Dávid 2007-10-06 19:43:55

Köszi a segítséget!
De ha én bekötöm a többi hangszórót és az eredő ellenállás 2ohm lesz, akkor mit csinál a fejegység?

5569 Babecz Tamás 2007-10-06 16:53:43

Helló

A felicia és az octavia AEE motorkodú 1,6 motorja az ugyanaz mint a golf 1,6 ABU?

5568 Hudák Zoltán 2007-10-06 16:42:58  Előzmény:Pénzes Péter: 44411

ja mondjuk ez is igaz végül is

5567 Pénzes Péter 2007-10-06 16:40:58  Előzmény:Nagy Dávid: 44409

Hi!
Elvileg a hangszórók lehetséges száma végtelen
Több féle variáció létezik: használhatsz széles sugárzókat vagy hangváltót is beépíthetsz. Egy a légyeg: Az eredő "ellenállás" 4ohm legyen.

5566 Hudák Zoltán 2007-10-06 16:40:33  Előzmény:Nagy Dávid: 44409

Ettöl többet ne köss rá szerintem legalábiss közvetlenbe ne, mert a felegység nem fogja kultiválni, ha jobbat akarsz akkor a SAL hangszórokat cseréld le valami jobbra pl: Magnatra vagy valami másra ami egy kicsit minöség már jobban fog szólni az egész. A másik ha meg többet akarsz rákötni akkor keres olyan fejegységet aminek két darab erösitös kimenete van és akkor lehet dobni a hangszórok számát egy plussz erölködövel ami mondjuk 4 csatis kifelé. nekem legalábis ez a véleményem de lehet hogy ezzel lefognak engem hülyézni de legalábis én igy oldanám meg. na ennyi

5565 Nagy Dávid 2007-10-06 15:03:01

Sziasztok!
Kicsit az autóelektronikáról szeretnék kérdezni, pontosabban a hangrendszerekről.

Van egy 4x40W-os Kenwood fejegységem, 2db 16cm SAL mélyközés a kalaptartóban, 2db szintén SAL 10cm-es középmagas a B-oszlopnál és egy szintés Somogyi mélynomóm. Boxxer széria (aktív szubcső - 80W-os erősítővel)
A kérdésem tehát:
Ehhez a rendszerhez hozzáköthetek még valami módon hangszórókat?
Mert én még szeretnék az ajtóba tenni 2db 13 cm-est hadd szóljon.
Lehetséges ez? Ha igen, hogyan?
Ill. az megoldható-e hogy megosztom ennek a 13cm-es és a 10cm-es kábelét?

Lehet így stócolni a hanszórók számát? Szeretnék egy durvább hangrendszert összehozni.



Ja, a múlkori problémám (fejeegység letiltás áramhiány miatt) megoldódott - átkábeleztem (meg kibeleztem ) és most tökéletesen működik. Eszméletlenül kókány módon volt megcsinálva, nem csodálkozom, hogy rendetlenkedett.

5564 Pénzes Péter 2007-10-06 13:14:04  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44407

Ezért ne tegyél fel szándékosszürőt Az is csak rontja a levegőáralmást.

5563 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-06 10:20:58  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44406

GONdolj bele nem mindegy ,hogy gázálarcban kell futnod ,vagy anélkül.

5562 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-06 10:18:26  Előzmény:Sánta János: 44403

A szívómotor annyi levegőt szív magának amenyi kell, se többet ,se kevesebbet.
Csak direktszűrővel könnyebben.

5561 jocking . 2007-10-06 10:14:11  Előzmény:Sánta János: 44403

Viszont van helyzet, amikor eccerűen muszály használni. Pl. innyektor esetén nem nagyon fér el más légszűrő.

5560 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-06 10:13:26  Előzmény:Sánta János: 44403

Nekem nincs vele problémám,bár a vezéműtengely cserével együtt cseéltem szűrőt.
A koszról megannyit ha rendesen olajzod,és az illesztési pontok nem engednek farslevegőt. Nem igazán szabadna koszt találnod a karbi környékén.

5559 Sánta János 2007-10-06 09:38:23  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44401

Szerintem akarva akaratlanul is több levegőd lesz nemtom hogy a papír kiszűri e az oxigént, de az bizti hogy a direktszűrő több ganajt enged be

5558 Sánta János 2007-10-06 09:32:34  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44400

Szerintem az egyik legjobban eladható legnagyobb baromság. De nehogy félreétsen akárkiis nem mindenhova szar versenykörülmányekre biztos jó de ilyen kis teljesítménynél semmire. Amikor énis ilyen nyagy tuninglázba voltam ( akkor még nem volt netem imformálódni erről) Én is megvettem 5000 ért meg tisztítófolyadék meg olalyzo jó drága volt és még a boltban is meggyőztek hogy ettől menni fog ám a verda! Beszerelte frankón és vártam azt a nagy csodát Ehelyett a tocsinak 120 nál már ordenáré volt a hangja és nem is ment jobban.
Elötte meg sima volt a 140-150
Most ott porosodik a garázsba az a kacat

5557 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-06 09:28:00  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44400

A direktszűrő nem azért kell ,hogy plusz levegőd legyen.
Hanem azért ,hogy könnyebben lélegezzen ,és oxigén dús levegőt szívjon a motor.

5556 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-06 09:22:56  Előzmény:Sánta János: 44399

Szerinted a sportszűrők ezek szerint nagy átverés?

5555 Sánta János 2007-10-06 09:06:11  Előzmény:Bakonyszegi Károly Róbert: 44398

Én is kicseréltem annakidelyén a veztengelyt és a fúvókák maradtak a régiek mégis pörgősebb lett a motor. A direktszűrő szerintem pofon a sza&nak csak jól néz ki és van egy kis szívóhangja tőle, mert ugye mi a fenének plusz levegő ha nem tudsz annyival több benyát adni az autónak.
Én most kompresszoron agyaltam a tocsiba csak azt is ugy kell megcsinálni hogy ha beindul akkor több benzin jusson a kocsiba különben semmi értelme

5554 Bakonyszegi Károly Róbert 2007-10-06 08:34:40  Előzmény: Ruspy: 44393

Szelepfedél tömitő,ha rossz.
Vezérműszíj,ha rég volt cserélve.
Warburg 1.3 kipufogó leömlő.(Nem fontos azonnal ,de így az igazi.)

5553 jocking . 2007-10-06 08:31:59  Előzmény: Ruspy: 44393

Semmi gond nincs és nem lesz vele, ha pontosan rakják össze. Én Alsóörs erlőtt tettem be, azóta semmi gond, a fogyasztás meg 7 és 8 liter között mozog, attól függően, hogy mennyire nyomom neki. Múlkor kihoztam belőle 150-et, még ment is volna, csakhát elfogyott az út.