Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5652 Mezõ Renátó 2007-10-13 14:36:58

És arra van valami öttleteket hogy egy kicsit harapósabb legyen a waresz??

5651 Hudák Zoltán 2007-10-13 10:47:45  Előzmény:Pénzes Péter: 44493

köszönöm penzi

5650 Madocsai Gergely 2007-10-13 10:38:47  Előzmény:Rell Miklós: 44492

Ja: én wmi német oldalon láttam ilyesmit, Trabihoz + Wartihoz is. Csak már nem emlékszem a címre.

5649 Pénzes Péter 2007-10-13 10:38:35  Előzmény:Hudák Zoltán: 44489

Shimán belemegy. Motoröntvény detto ugyanaz.

5648 Rell Miklós 2007-10-13 10:22:18  Előzmény:Madocsai Gergely: 44490

Valahol a magyar weben egyszer belefutottam egy valami mikrokontrolleres vezérlésű injektoros 2T-Trabis leírásba, ahol részletesen szó volt asszem a programozásról is meg minden... (ha jól emlékszem mindenféle görbék voltak felrajzolva, szóval átgondoltnak látszott a dolog)
Szóval valaki ezt már (legalábbis fejben) végigjátszotta...

5647 Rell Miklós 2007-10-13 10:19:15  Előzmény:Pénzes Péter: 44487

Tudom, csak nekem a 2T-n az injektor ezzel párosítva futott át az agyamon... Vagyis fordítva. Amikor ez eszembe jutott, akkor jött szóba az injektor, mert ha már valamekkora nyomással volna feltöltve akkor ugye a hagyományos karbi már nemigen jöhetne szóba... És akkor jött az injektor, amiről meg ti beszéltetek. Szóval így valahogy...

5646 Madocsai Gergely 2007-10-13 10:13:40  Előzmény:Rell Miklós: 44486

Látom, nemcsak nekem wannak efféle perverzióim;D
1ébként a kompresszor lehet, h nemis annyira kivitelez7etlen: mi lenne, ha a turbina és a kipucsonk köpenyt összekötő kis gumicső helyére beapplikálnánk egy csövet, a másik wége mehet a szíwókönyökre(vagy a légszűrőcsonkra, ha úgy tetszik)...
Sz"tem ezzel minden reszelgetés nélkül alapból bikább lenne a gép(azzal + még harapósabb), csak a fúvókákat kéne "hozzáigazítani" a több lewegőhöz.
Lehet, h hülyeség & nem lesz jó, de ezt mindenképp ki akarom próbálni...

Üdw,

madogery

[i](Módosította madogery 2007.10.13. 12:15-kor)[/i]

5645 Hudák Zoltán 2007-10-13 10:12:16

Ki tudja hogy a 1.1-es trabiba ha be akarom rakni az 1.3-as mocit kell átépiteni valamit vagy berakhato 1 az 1-ben?

5644 Pénzes Péter 2007-10-13 10:06:50

Nem tudja valaki milyen vízgombát vegyek a 4T Trabi hüttőbe? Most nem a magyar, olasz, ukrán, orosz, kínai alkatrészekre gondoltam...

5643 Pénzes Péter 2007-10-13 10:03:57  Előzmény:Rell Miklós: 44486

Én qrvára más dologról írtam....

5642 Rell Miklós 2007-10-13 09:55:07  Előzmény:Pénzes Péter: 44485

És megint előjöhet a régen kinevetett ötletem, hogy akkor már zárjuk le a felömlőket, öntsünk olajat a forgattyúsházba (ha a keverékolajzás elég neki akkor talán olajszivattyú nélkül is jó lenne), és hogy mégis működjön kompresszor nyomja bele a levegőt (no nem igazi turbó, szóval nem kéne nagy nyomás, mert az megölné, csak éppen annyi, amennyi amúgy is lenne a hagyományos módszerrel). Így eltűnik az olaj a kipufogógázból, sőt, a benyomott levegő higítja is a kipufogógázt, tehát még jobbak lesznek az értékek. Talán a kenés is jobb lenne (bár egyesek szerint rosszabb)...
Szóval csináljuk meg a kétütemű dízel mintájára.
Na? Elvetemült, ugye?

5641 Pénzes Péter 2007-10-13 09:32:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 44484

1 szelepnak is elégnek kell lennie. Olaj meg csak jó neki, legalább keni valami
No meg ott van még a különolajzás ha nem jön be...

5640 Madocsai Gergely 2007-10-13 08:03:25  Előzmény:Pénzes Péter: 44483

Köszi az info-t, énis wmi ilyen, karbi helyére felapplikálós +oldáson gondolkozom. A karbikkal má" a tököm telewan, a gyáriak szarok mind, egy jikov (najó, egy Mikuni;D)áráért inkább egy injector, ami "full-scale"-ben hozza a jikovot, egyébként meg takarékos. Csak nemigazán wágom, h milyen befecskendezőt lehet egészségesen átalakítani (a közvetlen lenne a legszimpatikusabb).(a karbi helyén talán nemkell 4 bef szelep, sz"tem max 2-wel el kell mennie; amennyiben a szelep bírja a 2T miatti 2X annyi munkát, nomeg az olajat...)

Üdw,

madogery

5639 Pénzes Péter 2007-10-12 20:27:28  Előzmény:Madocsai Gergely: 44482

KTM sportmotor, síktolattyús karbi ott a divat, annál jobb nincs is:]
egyébként még a125ös karbija is elég lenne a trabihoz...:]
Injectort lehet csinálni, de itt aztán ténneg farani kell.
Amit érdemes elkövetni ilyenkor az a különolajzás.
Tehetsz fel a karbi helyére injectoros szívócsőt de annak nam sok értelme van ha már ennyit akarsz faragni. Ajánlom a közvetlen befecskendezést, azzal tuti átmenne a zöldkarin kat nélkül is vagy még 10 évig:]

5638 Madocsai Gergely 2007-10-12 19:59:04

Nos, a következő kérdésem lenne:
Akad köztetek olyan - hozzám hasonló - "elvetemült", aki gondolkozott már (esetleg csinált 2T-re(igen, 2T Trabira!) befecskendezőt? (Igen, reggel leestem a lépcsőn, és fejjel tompítottam a talajt...;-D) De komolyan. Aki tudja, h wan-é wmi diffi a 2T ill. a 4T injektor között, az légyszi ossza + welem!(utána jártam már egy-két motoros boltban pl. KTM hátha, de csak a fejüket rázták, mondwán, h 2T-ben max 300köbös, és karbis gépük wan csak).

Üdw,

madogery

5637 Varga Tibor 2007-10-11 19:15:11  Előzmény:jocking .: 44478

Vizygán nem nagyon hiszem hogy szólnak, zöldkártyán akadhatnak fenn kicsit, de megcsinálják attól még szinte 100%. Max értetlenkednek kicsit

5636 Varga Tibor 2007-10-11 19:14:13  Előzmény:jocking .: 44477

Az is teljességgel lehetetlen, hacsak nem az őskorban beleakdtak gyári wartburg 5ös váltóba.Annak is elég kicsi az esélye lévén a kis darabszám miatt, de nem elképzelhetetlen.

5635 Molnár György 2007-10-11 19:12:13  Előzmény:jocking .: 44478

Nos nekem központi injektor van fent, vizsgán nem szóltak. Egészen más hülyeség nem tetszett nekik. Zöldkártyát is csak úgy mérték hogy csak a kipuff szonda volt betéve. És nem katalizátoros. Csak sima. Szal nekem nem szóltak.

5634 jocking . 2007-10-11 18:41:32

Lenne 1 fontos dolog:

bigdee888 javára meg szeretnék válni a karbimtól. Azt szeretném tudni, hogy lehet e még szükségem rá...

Pontosabban: műszakin bele szoktak kötni, ha porlaztó helyett innyektor van beépítve? Vagy foglalkoznak vele egyáltalán?

5633 jocking . 2007-10-11 16:38:16  Előzmény:Varga Tibor: 44476

Akkor lehet, hogy félreérteetem. A lényeg, hogy olyan 5-ös váltót tett bele, hogy nem kellett a bakokat áthelyezni.

5632 Varga Tibor 2007-10-11 15:18:20  Előzmény:jocking .: 44475

Ies poloban nem volt 5ös váltó. Ha lenne ilyen valóban, akkor azért gyanítom hogy a németek is rájöttek volna már, meg sokan az országban...

5631 jocking . 2007-10-11 10:26:03

Egyébként osztálytársam azt mondta, hogy ők is csináltak 5-sebességes 4T-t, de nem kellett a bakokat áthelezni, inden stimmelt, csak féltengelyt kellett méretre csinálni. Aszonta, hogy 1-es Polo 5-ös váltót tettek be.

5630 jocking . 2007-10-11 10:23:38  Előzmény:Varga Tibor: 44471

Nehéz úgy kábelt cserélni, hogy a trabi otthon van, én meg itt rohadok a suliban...

5629 Tóth Péter 2007-10-11 10:03:27

Egyébként Szolnokon és Mezőtúron is néztem helyzetjelző foglalatot, de csak pislogtak, hogy mit akarok. Külön nem tudtam rendelni. Használtan vettem, de az meg nem jó. Tiszta rozsda volt. Postán küldték és így nem tudtam milyen állapotba van.

5628 Tóth Péter 2007-10-11 09:59:36

Tibke!
Köszönöm szépen!!
Végre valaki, aki érdemben hozzá tud szólni a dolgokhoz!
Számítottam rád.
Mégegyszer köszi!

5627 Varga Tibor 2007-10-11 09:54:24  Előzmény:jocking .: 44469

És még mindig itt irogatsz ahelyett hogy a kábeleket cserélnéd?

5626 Varga Tibor 2007-10-11 09:53:43  Előzmény:Tóth Péter: 44466

AZ újhoz se adnak, mert ugye feltételezik a marhák hogy a Golfba amibe veszed van foglalat. Amúgy lehet rendelni akármelyik autósboltba foglalatot, de a nagy titok az az hogy a Wartburg helyzetjelző foglalata tökéletesen passzol bele

5625 jocking . 2007-10-11 09:03:33  Előzmény:Varga Tibor: 44459

Nincs fent az Ac, csak azért mondtam, hogy annál a kiemelőszemnél is világít, mint állat.

5624 Tóth Péter 2007-10-11 09:01:19

Ha tudom, hogy nincs hozzá, tuti nem veszem meg!

5623 Pénzes Péter 2007-10-11 08:48:16  Előzmény:Tóth Péter: 44466

Biztos lehet kukázni hozzá valami foglalatot. Vannak ilyen gumidugóssak is ami egy shima fúrt lyukba bel lehet tenni.
Legközelebb ne vegyél fél dolgot!

5622 Tóth Péter 2007-10-11 08:32:30

Bocs, rosszúl fogalmaztam! Használtan vettem és nem adtak hozzá.
A problémám az, hogy nem tudom befogatni az izzót!
Remélem így már érthető a problémám. Nem a bekötés a bajom, azt van ki megcsinálja, hanem a befoghatása.

5621 Pénzes Péter 2007-10-11 08:26:38  Előzmény:Tóth Péter: 44464

Nem adtak hozzá foglalatot vagy mi? Egy égőt nem nagy cucc bekötni.

5620 Tóth Péter 2007-10-11 06:11:02

Helló!
Golf kristálylámpát tettem be a Trabiba. A helyzetjelzőt viszont nem tudom bekötni. Golf helyzetjelző foglalatot nem találok. Lenne valakinek valami tippje ezzel kapcsolatban??
Köszi

5619 Támba Csaba 2007-10-11 05:33:40  Előzmény:jocking .: 44455

Ugye, ugye

5618 (Törölt felhasználó) 2007-10-11 05:28:17

Üdv Népek!

A 4TW kasztniját szeretném átalakítani! Homlokfal (lámpák, fények is), ajtók, sárvédők stb...

Hol, kinél találok valami infót az erre vonatkozó szabályozásról (fontos lenne, hogy a kocsi úton maradjon)?

Köszönet!

5617 Grõb Gyula 2007-10-11 01:11:22  Előzmény:Varga Tibor: 44460

Köszi, ezt is kipróbáljuk!

5616 Varga Tibor 2007-10-11 00:06:37  Előzmény:Grõb Gyula: 44458

Sajnos létezik, elsőnek egy cserét csinálj. Ha úgy se alszik el, jó esetben bekötés. A zolajnyomást úgy tudod leellenőrizni, hogy gomba kiteker, motor beindít, és ha a fél motortér olajos lesz, akkor megnyugodhatsz, van nyomás.

5615 Varga Tibor 2007-10-11 00:04:40  Előzmény:jocking .: 44457

Ha világít, azonnali csere, áthúznak, és azt megteszik a kezed nélkül is, párás időben meg aztán.....
Injektornál neked minek van fent a gyári AC?

5614 Grõb Gyula 2007-10-10 19:13:49

Basszus! Ma végre beindult az "új" autómban a motor,csak az a rohadék olajnyomás lámpa nem akar kialudni. Mielőtt kiszednénk a motort, van valakinek tippje, hogy mi a franc baja lehet? Olaj tuti elég, szerintem még sok is. Létezik, hogy sz@r a gyári új gomba? Ja, Fiat moci. Kösssz

5613 jocking . 2007-10-10 17:47:09  Előzmény:Rell Miklós: 44456

Jól is néz ki, csak nem tudom, hogy mennyire "hasznos"...
Fényképet majd holnap, mert elem nélkül nem hajlandó működni a fényképezőm...

5612 Rell Miklós 2007-10-10 17:40:33  Előzmény:jocking .: 44455

Hú, az nagyon jól nézhet ki! Légyszi, fotót is tegyél fel! Megyek is ki, megnézem az enyémet!

5611 jocking . 2007-10-10 17:08:08

Most voltam kint, megnéztem még 1-2 dolgot, és a következőt vettem észre:
A gyújtókábelek érdekesen "világítanak", főleg az AC-nál levő motorkiemelő gyűrűnél, ahol összefut mind a 4. Ha meg valahol nekiteszem az ujjam, akkor ott is elkezd "világítani", mint az a gömb alakú villámszóró díszlámpa izé. Ez áthúzásnak számít? Mert csak szépen fénylik, de nem ráz, csak világít...



[i](Módosította jocking 2007.10.10. 19:08-kor)[/i]

5610 Támba Csaba 2007-10-10 16:50:04  Előzmény:jocking .: 44452

A motor forgásirányának megfelelően

5609 Támba Csaba 2007-10-10 16:48:22  Előzmény:jocking .: 44448

Ha nincs vákuum-mérő készüléked akkor sajna olyan a kérdés, minthogy mennyire kell meghúzni a kerékanyákat

Tibke koma jól beszél, vizslasd át a rendszert.

Engem egyszer egy Dacia szívatott így. Pont szabályzónál volt szétnyílva a műanyag csővég az alsó felén hogy ne látszon

5608 jocking . 2007-10-10 15:23:45  Előzmény:jocking .: 44451

Mostmár mindegy, a vákuum jó, de kicsit sokba volt megnézni... Ahogy húztam le a csövet, lelöktem az elosztófedelet, és eltört a rotor, úgyhogy most gyorsbevásárláson voltam.

Akkor marad az első verzió, túl nagy az előgyújtás, azért durrog. Az elosztót merre csavarjam, hogy visszábvegyem az előgyújtást?

5607 jocking . 2007-10-10 14:21:30  Előzmény:Varga Tibor: 44449

Aha... És hideg, vagy meleg motornál nézzem?

5606 Hudák Zoltán 2007-10-10 14:09:24

Szia Tibke!!!!
A 4t trabiba a 1.3 waresz moci betételéhez kell valamit átmokányolni vagy 1 az 1-ben beépithetö a gyári helyekre?

5605 Varga Tibor 2007-10-10 13:59:29  Előzmény:jocking .: 44448

Igen érezned kéne kicsit az újjbegyed hogy beszippantja. de inkább fordulaton nézd. ha nincs meg a kellő vákum, akkor valahol tömítetlen a rendszer.

5604 jocking . 2007-10-10 13:41:53  Előzmény:Támba Csaba: 44439

Még vmi: innyektornál a vákuumcsövekben mekkora vákuumnak kell lennie? Ha lehúzom a gyújtáselosztóról a csövet, és befogom a végét, akkor érezhető vákuumnak kell lennie? Ha igen, akkor mi lehet a baj, ha nem így van?

5603 Varga Tibor 2007-10-10 08:28:11  Előzmény:Grõb Gyula: 44446

Meg kel lterpeszten ia hátulját, csak úgy fog elférni. Ívet vágd ki a szegecsig, az kb a felét jelenti(a peremet). És kel lvenni/esztergáltatni terpesztőt a lengőkar alá, hogy bedőljön a kerék. a nagysága attól függ, van-e jelenleg ültetve az autó, illetve tervezed-e. ha lejebb van téve a kocsi hátulja, sok esetben elfér terpesztés nélkül is. Igaz ehhez rendesen ültetni kell. Ha közepesen van 2 cm-es biztos hogy megfelelő(2Cm-el kell lejebb hozni a lengőkar csatlakozási pontját)