Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9352  Spityu 2008-07-21 19:35:21

Önindítós kérdés...

Kb. 4 hónap állás után egy másik kocsi akksijával indítás próba... az akksi tuti jó, mert megforgat egy 4 hengeres motort Kábelezés szintén jó. A másik autó motorja járt, tehát volt kraft rendesen.

A 2T-n behúz a tekercs, és az elején párat forgatott a főtengelyen, később már csak behúzott és minimálisat forgatott rajta. Ezután a negatívat direktbe a váltóra tettem, a pozitívat (kikerülve az akksisarut) az önindító +12 csatlakozójára, illetve a behuzó +12-jére. Így nyilván nem indulna be a gyújtás hiánya miatt, de forgatást le lehet tesztelni: nem forgatott igy sem.

Önindító kiszerel. Földre letesz. Bikakábelek rá: behúz és pörög rendesen. Ebből arra következtettünk, hogy terheléskor nem forgat ugyebár a motor. Aminek szerintem 3 oka lehet: a behúzónál az érintkezőlapok, vagy a szénkefék, vagy a motor tekercseinek hibája. Szénkefét megnéztem: jónak tűnt, behúzónál az érintkezők felülete szintén, bár kitudja, lehet hogy csak kevés amper tud átmenni ott? Ismételm 4 hónapot állt, és ezelőtt tökéletesen ment. Emiatt kizárnám a tekercshibát és oxidálódásra tippelnék... nem tudom mit higgyek.

A tekercset nem tudtam megnézni, mivel azt a 4 darab böszmenagy csillagcsavart nem tudtam kihajtani, anélkül meg nem nagyon tudtam kiszedni a belét. Egyedül a fogaskeréknél lévő házfedelet sikerült leszednem, miután leszedtem a két darab 10-es anyát a másik végéről.

Köszi a segítséget!

[i](Módosította Spityu 2008.07.21. 21:35-kor)[/i]

9351 Prokop Gábor 2008-07-21 14:57:39  Előzmény: : 48194

...és a membrán sem létezik gyári cseredarabként.

9350   2008-07-21 13:29:38  Előzmény:jocking .: 48192

A gyári Pierburg AC préselve van, nem szerelhető.

9349 Marton Tamás 2008-07-21 13:13:06  Előzmény:jocking .: 48192

Lehet ezt direkt eldobhatóra gyártották
Én pont a múltkor szedtem szét az enyémet, de még nagyon patent állapotban van. Mondjuk gondolkozok én is elektromos AC-n, mert ebben a mechanikusban nem bízok. Az zavar a legjobban ebben a megvalósításban, hogy ha valamiért sérül, vagy elvetemedik a membrán, egyből "megfertőzi" a benzin az olajat, amit aztán egy idő után lehet lecserélni emiatt.
Egy elektormos AC-s megoldás engem is érdekelne. Milyet érdemes berakni?

9348 jocking . 2008-07-21 11:34:35  Előzmény:: 48191

Érdekes, szétszedhetőnek kell lennie, másképp nem lehetne membránt cserélni...

9347 (Törölt felhasználó) 2008-07-21 08:05:40  Előzmény:Karches Attila: 48187

Az enyém nem szétszedhető. Csak két csavar van, azok amelyek a hengerfejhez rögzítik.
Prábáltam már úgy is, ahogy Te is javaslod. Az eredmény: fordulaton nagyon nyomja, egyébként semmi.
Amikor leáll a motor, az AC-re menő csövet leveszem, feltöltöm benzinnel az AC.t, utána majdnem rögtön beindul. Simán megy pörgetve, bármennyi ideig.
Nálam mikor a karbi volt eldugulva, pont fordított volt a helyzet. Alapjáraton és kis fordulaton ment, de amikor egy picit nyomtam volna gázt, már megtorpan, csak tortyogott.

9346 (Törölt felhasználó) 2008-07-21 08:00:09  Előzmény:Fluck Dávid: 48186

Milyen autóra való, milyenfajta AC-t? Gondolom valamelyik VW-re való.

9345 (Törölt felhasználó) 2008-07-21 05:20:10  Előzmény:Mátyus Ádám: 48179

Köszi, visszaolvastam. Egyébként a hűtőcsonk lerobbanásával kezdte. Majd miután rendbehoztam még mindig forrogatott. A ventillátorhoz egyetlen madzzag sem érkezett( nem tudom ki bütykölte elöttem a járgányt:mad, igy csináltam egy külön áramkört kézivezérlésre. Aztán jöttek a "bubik", s egyből a hengerfejre kezdtem tippelni. Később kigondoltam, hogy akár levegős is lehet. Légtelenítés óta kitűnően működik, bár még nem hajtottam meg azóta a kicsikét.

9344 Kacsándi Szabolcs 2008-07-20 20:42:08  Előzmény:Marics Nimród: 48181

Az nem egyszerű feladat még a nagyok is szenvednek vele,akik ilyet gyártanak.Amúgy meg mire elkészül nagyjából ott lesz ami ennek a hírdetési ára.És hát nem árt egy olyan ember aki szervízeli is mert elég kényes és sok a hibalehetősége.De van még lehetőség keresd tschabi-t ő már gyártott ilyet.

9343 Karches Attila 2008-07-20 20:32:09  Előzmény:: 48184

Emlékeim szerint tényleg van ott csavar...Úgy is szét tudod szedni, hogy körbe kitekered a kis csavarokat (asszem 5db).
De mielőtt nagyon szétbontod, húzd le a karbi felé menő csövet, és vki indítózzon. Ha úgy nyomja a benzint rendesen, akkor működik.
Ha csak alapjáraton áll le, szerintem inkább karburátor gond lehet.(a pörgetéshez elméletileg több benyát igényel, tehát ha el lenne dugulva pörgetni se tudnád)

9342 Fluck Dávid 2008-07-20 20:30:37  Előzmény:: 48184

Nekem amikor elköszönt az AC-m még egyszer cseréltem. Utánna amikor másodszor halt meg, akkor már nem szaroztam, és felraktam egy elektromos AC-t ésistenkirály lett.

9341 Karches Attila 2008-07-20 20:27:04  Előzmény:Tóth Balázs: 48183

szia!

Alkatrész árak:
Az "olasz" kuplung(kinyomócsapágy, tárcsa, szerkezet) ~27.000.-
"Sachs" (kinyomócsapágy, tárcsa, szerkezet) ~66.000.-
"Luk" (kinyomócsapágy, tárcsa, szerkezet) ~65.000.-
"magyar" (szerkezet, tárcsa) ~15.000.-
+a munkadíj, ami nem szokott kevés lenni. Bontani kell hozzá a futóművet, tartó bakokat, hűtőt.
Remélem tudtam segíteni!

9340 (Törölt felhasználó) 2008-07-20 15:34:44

Sziasztok!
HELP!!!!!!
4t Trabi AC-pumpája tisztítható-e??? A könyv szerint egy csavar eltávolítása után a fedél levehető, a valóságban azonban semmiféle csavar nincs ott.A fedelet rápréselték.
másik kérdés: ha az ÜA-szürőn át tudok fújni, akkor ez azt jelenti-e , hogy nincs eldugulva????
Ha pörgetem a motort akkor megy, de alapjáraton rövid időn belül leáll, nem kap elég benzint.
Segítségeteket előre is köszönöm!!!!
Csaba

9339 Tóth Balázs 2008-07-20 13:28:22

Szasz!

4T Trabant Komplett kuplungfelújítás mennyiben áll meg kb.?

Köszi,

9338  Spityu 2008-07-20 13:13:11  Előzmény:Marics Nimród: 48181

Annyit tudok róla, hogy a rükverc felett van az egyes, egyes helyén a kettes, és igy tovább. Szerintem elég nehéz amúgy...

9337 Marics Nimród 2008-07-20 11:57:48

Üdv! Tudja valaki, hogy hogyan lehetne fabrikálni egy ilyen váltót?

http://www.duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=fc1d0b408a86fa1f535790b0a473bf06&s=35

9336 Zwick Gábor 2008-07-20 11:23:20

Sziasztok!
A vetrános topikban próbálkotam először de senki nem tudott semmit hát most megpróbálom itt!

Milyen fékmunkahengerrel lehet helyettesíteni a régi hátsó szimplexes fékmunkahengert? Mert a 601-es sajnos nem passzol bele, remélem tud valaki segíteni mert itt állok már pár napja de eddig senki nem tudott segíteni.
[i](Módosította csucsunova 2008.07.20. 13:23-kor)[/i]

9335 Mátyus Ádám 2008-07-20 10:09:38  Előzmény:: 48178

Ez a melegedés elég gyakori probléma. Mostanában is volt téma, ha kicsit visszaolvasol láthatod te is. Szerintem lehet levegős a rendszered, vagy termosztát probléma, vagy vízkő, vagy nem jó a szelep a kiegyenlítő tartályban, vagy nem kapcsol a hűtőventillátor. Általában ezek a lehetőségek, vagy ezeknek a kombinációi.

9334 (Törölt felhasználó) 2008-07-20 04:52:43

Sziasztok!
Néhány tippet szeretnék azzal kapcsolatban, hogy miért forr a víz a Trabimban!
Előre is köszi!

9333 Berend Miklós 2008-07-19 23:28:47

Keresek egy olyan Trabi-agylehúzót amelyiket a kerékcsavarokra kell rögziteni.Ez a lehúzó a fékdobbal együtt húzza le az agyat. A "sima" agylehuzóm van. A keresett agylehúzó egy régi NDK-ás lakókocsi agylehúzásához lenne szükséges. Ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönném. Üdv.

9332 Marton Tamás 2008-07-19 23:18:00  Előzmény:Sövényházi József: 48175

Hát képekkel illusztrálva könnyebb lenne azt hiszem!
A végén úgyis kiokoskodnék egy megoldást, de inkább megkérdezem azokat akik már csináltak ilyet. A bekötéstől nem félek, elektorinkából elég penge vagyok azt hiszem, csak maga a fizikai megvalósítás foglalkoztat. Ha tucc képeket feltenni, az sokat segítene!

köszi!

9331 Sövényházi József 2008-07-19 21:17:19  Előzmény:Marton Tamás: 48173

köszi a tanácsot!
a lámpa: én most csináltam meg nemrég, a 4T műanyag foglalatairól leszedtem az érintkezőket, és kábelsarukat raktam rá, igy tök simán rá tudod dugni a 2T lámpa "pöckeire" csak az indexeknek meg kell picit hosszabbítani a vezetéket. a tolatólámpánál meg ugy oldottam meg hogy egy müanyag foglalatot a 4Tjéből beleszerkesztettem a 2T index fölé, éppen befér a hátsó ködöt pedig kilógatom egy külön lámpatestbe mint a 2T-ken. Ha érdekel holnap rakok fel képeket róla meg megnézem melyik vezeték melyik, de asszem a piros-fekete volt a fék.

9330 Őry Gábor 2008-07-19 19:54:51  Előzmény:: 48169

A 4,5 pont jó lesz!

9329 Marton Tamás 2008-07-19 12:23:37

Tudna valaki segíteni abban, hogyan kössem be a 2T hátsó lámpát a 4T-mbe?
Szereztem 2 lámpát, de úgy láttam, hogy a 2T-ben a középső izzófoglalat annak a hengeres izzónak a helye. Azt hagyjam úgy vagy valahogy faragjam bele a 4T-ét? Hogy lenne jó megcsinálni? Komplett bekötési megvalósítás érdekelne, tehát ami már magában foglalja az egészet, tolatólámpával együtt.

9328 Marton Tamás 2008-07-19 12:20:19  Előzmény:Sövényházi József: 48171

Tuti nem a műszer a ratyi. Lehet át kéne nézni az egész kábelköteget ami a műszer hátuljába megy, és vissza követni multiméterrel, hogy valahol van e zárlat. Sajnos jobbat én sem tudok. Úgylehet, csak testet nem kap normálisan.

9327 Sövényházi József 2008-07-19 11:31:36

Hello! még mindig rossz a 4T kombimüszerem kicseréltem egy másikra, és ugyanúgy villognak a ledek a hőfoknál, illetve pirosba megállnak, a tanknál meg telit mutat. volt valakinek hasonló problémája? mit lehet csinálni? az érzékelők lehetnek hibásak vagy esetleg kontakt... ?

9326 jocking . 2008-07-18 20:13:46

Szeretnék egy kis segítséget kérni:

Be szeretnék szerelni a 4T trabiba egy 2T trabi fogyasztásmérő-jeladót egy 2T waresz kombiműszerrel.
Az a gondom, hogy van a waresz műszer csokija, benne asszem 8 vezetékkel. A fogymérő-jeladóból meg jön 3 vezeték. És eléggé úgy tűnik, hogy a csokik se passzolnak, úgyhogy variálni kell a trabi csokijában a vezetékeket...

Aki csinált már ilyet, tudna segíteni, hogy mit hova kell kötni?
Nem gond, hogy a 2T kombiműszerrel megszűnik a dinamikus olajnyomás kijelzés?

9325 (Törölt felhasználó) 2008-07-18 20:13:38  Előzmény:Ivacs István: 48145

Üdv! Alapmotorom vízadagolóval 4mm elektronikus gyújtással vidáman pöfög, de az 5mm is használható. A kettő között keresem a helyes beállítást.

9324  Spityu 2008-07-18 20:12:09  Előzmény: hks: 48167

A lendkerék elég jól eltakarja ott a dolgokat, meg ugye ott még szimering van, az is...

Én szerintem a belső gyűrű csúszik.

9323  hks 2008-07-18 20:08:19  Előzmény: Spityu: 48166

az a lehetőség maradt már csak

9322  Spityu 2008-07-18 19:56:45  Előzmény: hks: 48165

Lendkereket levetted, ugye?

Tipp: nézd meg, hogy végülis mi az amibe felütközik a 2-3 mm-es holtjáték végén...
[i](Módosította Spityu 2008.07.18. 22:00-kor)[/i]

9321  hks 2008-07-18 19:52:51  Előzmény: Spityu: 48164

na ezaz már a dedón túlvagyok kb 10éve ezért dobtam fel a témát de még nem hallottam semmit ami nem jutott az eszembe.

9320  Spityu 2008-07-18 19:48:38  Előzmény: hks: 48163

Vegyük sorba dedósan (hátha így jövünk rá)

1. tudjuk, hogy a főtengelyen szorul a csapágy kisebbik gyűrűje.

2. tudjuk azt is, hogy a blokkban szintén jól "ül" a nagyobbik gyűrű.

3. mégis mozog a főtengely a blokkhoz viszonítva.


Ha a fenti három pont igaz, akkor a 6009-es csapágyunkkal lesz a bibi: tengelyirányban túl nagy a holtjátéka a belős és a külső gyűrűnek egymáshoz viszonyítva.

9319  hks 2008-07-18 19:43:36  Előzmény:Őry Gábor: 48162

most már ott tartok hogy lövésem sincs mi lehet a gondja már mindent néztem

9318 Őry Gábor 2008-07-18 19:40:29  Előzmény:Őry Gábor: 48160

A csapágy rendben? Jól szorul a főtengelyen? Mármint a 6009-es.

9317  hks 2008-07-18 19:24:46  Előzmény:Őry Gábor: 48160

az is kapaszkodik rendesen

9316 Őry Gábor 2008-07-18 19:23:32  Előzmény: hks: 48147

A rögzítőgyűrűt is ellenőrizd!

9315  hks 2008-07-18 18:18:12  Előzmény:Fluck Dávid: 48158

fiat puntó gt?

9314 Fluck Dávid 2008-07-18 18:15:24

Szerintetek milyen 14"-os felnit tegyek a vas alá???
Lemezben gondolkodok, mert most kiköltekeztem magam... alu-ra nincs pénzem...
Tudna valaki méreteketadni?? 175/65 R14 gumir taknék föl...

9313  hks 2008-07-18 18:13:07  Előzmény: Spityu: 48155

nem biztos hogy lesz kopott csapágy mert sokkal többet is kibítnak de a nyelestengely csapágya szokott még megnyekkenni a legtöbbször.de ellenőrizd át az összeset a biztonság kedvéért ha már szét van szedve.

9312 Kacsándi Szabolcs 2008-07-18 18:12:02  Előzmény: Spityu: 48155

Ha már szétszedted érdemes kicserélni a többi csapágyat is,bár ez még elég kevés km hogy szét legyen kopva,mert állandó olajban forog.Ha egyéb bajt nem tapasztaltál akkor mást nagyon nem kell bántani.Szinkrongyűrűket szoktak még cserélni,de az is ritkán kopik el.Ha igazán precíz akarsz lenni akkor kicseréled a váltó oldalán lévő vak kupakok gumigyűrűjeit is.De én mindig blokktömítővel raktam össze,és az beragassza.Lényeg hogy vedd ki a gumigyűrűket mert alatta olajos marad és a tömítés nem ragad rá,aztán megint elkezd szivárogni

9311  Spityu 2008-07-18 18:01:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48153

Köszi!

Az lett volna a következő kérdésem, hogy mi tartja bent a bolygókerekek tengelyét, a rajzból mondjuk erre következtettem.

Egy kis tapasztalati kérdéssel azért kibővíteném. Vélhetően mi lesz az az alkatrész, amit még nem ártana kicserélnem a két rózsakeréken és a 3 szimeringen kívül? Mennyire lehet kopott az a néhány csapágy egy 70ezret futott váltóban?

9310  hks 2008-07-18 17:57:34  Előzmény: Spityu: 48152

bizony minden rendben és így is mozog a cucc. már nem az első moci amit bütykölök azt elárulom.képet esetleg holnap tudok csinálni ha érdekel.

9309 Kacsándi Szabolcs 2008-07-18 17:57:05  Előzmény: Spityu: 48146

Száraz váltóba 1,5 L olaj megy,utántöltésre 1,3.A váltó oldalán van egy kis nívó csavar azt tekerd ki és töltsd fel.Ha elérte a nívót csavart vissza a kis csavart és egy kicsit még tölts rá.A difiről nem kell a csapágyat leszedni,jól látod.Kitekered a 8-as csavarokat körbe és csak le kell emelni a kereket róla.A másik kihajtást csak akkor tudod kivenni ha a középső tengelyt is kiszeded.Arra kell figyelni ha rakod össze hogy a 8-as csavarok közül 2 hosszabb,ami a középső tengelyt kétoldalt kicsúszás ellen biztosítja.

9308  Spityu 2008-07-18 17:51:55  Előzmény: hks: 48150

Köszi a tippet a váltóra!

És így is mozog a főtengely? Mert ugyebár az a csapágy egy gyűrűvel rögzül a blokkba mart horonyba, ami nem nagyon tud kikopni. Ellenőrizd: a csapágy nincs elkopva? Ilyenkor megnő az axiális holtjátéka.

Ha 500 és bronzos, akkor 100% hogy hengergörgős középen, vagyis az eddig taglalt csapágy rögzíti axiálisan.

Esetleg fényképet tudsz készíteni???
[i](Módosította Spityu 2008.07.18. 19:53-kor)[/i]

9307  hks 2008-07-18 17:50:38  Előzmény: Spityu: 48148

amúgy egy 500-as főtengely bronzperselyes hajtókaros tűgörgő nélküli főtengely

9306  hks 2008-07-18 17:48:53  Előzmény: Spityu: 48148

olyan mint annak idelyén deák bill volt stabill!

9305  hks 2008-07-18 17:42:56  Előzmény: Spityu: 48146

ha szembe állsz a váltóval a jobb oldalán van egy csavar 6-8-as a váltó tipusától függően ott tudot ellenőrizni az olaj szinten ha a csavar helyén megjelenik az olaj akkor tuti hogy jó de kb 1.5 liter kell bele.

9304  Spityu 2008-07-18 17:40:05  Előzmény: hks: 48147

Középen hengergörgős vagy újfajta tehát golyóscsapágyas???

Hengergörgős esetén ellenőrizd a lendkerék felől lévő csapágyat: nem mozog-e a főtengelyen (gyakran magától leesik...)!

9303  hks 2008-07-18 17:32:33

2t trabiban tengelyirányban kottyan a főtengely 2-3 mm szétszedtem a blokkot szemre minden rendben.valami okosság,ötlet mi lehet vele?