Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5902 Pénzes Péter 2007-10-30 18:36:26  Előzmény:jocking .: 44745

CO2-nem mérnek csak megsugom CO-t mérnek. Tudod károsanyagkibocsátás...
CO2 nem számít mérgezó gáznak, te is azt termelsz és mégse küldenek bontóba

5901 jocking . 2007-10-30 18:31:56  Előzmény:Rell Miklós: 44744

Pedig az a kevés, és ők is mondták, hogy elég sok kondenzvizet termel.

5900 Rell Miklós 2007-10-30 18:25:55  Előzmény:jocking .: 44736

csak kötekedésképpen: A benzin jó esetben CO2-vé és vízzé "ég el", és a CO-tartalom lesz magas ha nem megfelelő az égés. Szóval hogy kevés CO2 legyen benne az furán hangzik...

5899 jocking . 2007-10-30 18:25:41  Előzmény:Pénzes Péter: 44741

Ezzel nincs gond, megcsinálták szerencsére.
De jobban járok, ha oda viszem, ahol a 2T-t is szó nélkül "lemérték"...

5898 Pénzes Péter 2007-10-30 18:25:11  Előzmény:jocking .: 44736

02 szabályozott katalizátor. Ne tessék keverni a szezont a f4szommal
Műszakin meg a kutya se nézni:] Esteleg ha észreveszik csodálkozó tekintettel vizslatják, mert ilyent nem túl gyakran látnak. Műszakin az a légyen, h létezzen az érvényes zöldkari.

5897 Pénzes Péter 2007-10-30 18:21:24  Előzmény:jocking .: 44736

Érdekes cég lehet.
Mind1, kérd ki magandnak, hogy az márpediglen az nem lamdaszonda hanem OXIGÉNSZENZOR!!!

5896 Molnár György 2007-10-30 18:15:59  Előzmény:jocking .: 44736

Figyi nemtom milyen injektorod van, nekem központi
és zöldkártyán megkérdeztem, hogy nem gond?
Aztmondta: nemérdekes. Értéke jó volt elsőr enekem se akart mérni. Műszakin nézegették de nem szóltak érte.
besorolást nekem ugyanúgy 01 et írtak. nekem azt mondták ha katalizátor lenne rajt akkor más a besorolás.

5895 Madocsai Gergely 2007-10-30 18:11:23  Előzmény:Horti Péter: 44731

Nem ilyen sátorban "alkotnak" véletlenül a GO-TRABI-GO-ban, mialatt lelopják a kerekeiket? Ha igen, talán látszik wmi belőle(?), ami hasznosít6ó...

5894 jocking . 2007-10-30 18:05:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 44737

Hát igen... Valszeg az lesz, hogy ezentúl ezt is Várpalotára (vmi Tippán Autószervíz, vagy mi) fogom vinni, ahová a 2T-t is. Az előző helyen aztat mondták, hogy míg nincs benne katalizátor, addig oda ne is vigyem... hát, nem is viszem.

5893 Madocsai Gergely 2007-10-30 17:59:41  Előzmény:jocking .: 44736

Hát.., nemazért, de sztem túl szigorú helyre viszed a kocsid. Nekem a zöldikén(2T) jó hogy nem én raktam rá a matricát...(nekik is jó, mert gyors zsé & +sem kell mozdulniuk...) Műszakin, ugyanmár, ha a +FELELŐ-"csókosra" wiszed akkor csak egy és egyetlen egy dologba köthetnek bele, az pedig a szétrohadás, ill. lyuk!!!
(minden más kidumálható...)
Egyedül az ellenőrzés le7 para, de a rendőr csaknem szedi szét a kocsid, h +nézze az injectort, nem?!

Üdw,

madogery
[i](Módosította madogery 2007.10.30. 19:00-kor)[/i]
[i](Módosította madogery 2007.10.30. 19:01-kor)[/i]

5892 jocking . 2007-10-30 17:29:55

Ma voltam ZK-n, a fejlemények:

Azt mondta a fószer, hogy az innyektor szabálytalan, átépítési engedélyköteles cucc. Mivelhogy a motornak ez a szabályozottsági szintje már egy másik környezetvédelmi kategóriába tartozik (lsd.: forgalmiban V.9. sor karbi esetén 00, szabályozott injektornál 02).
Tehát az injektor akkor szabályos, ha nincs rá lambdaszonda csatlakoztatva.
Hát én erről nem tudtam.

Ennek ellenére megcsinálták a ZK-t, mintha "nem lenne benne lambdaszonda". Mellesleg az értékek nagyon is jók, a CO2 annyira alacsony, hogy a gép először nem volt hajlandó mérni(11% feletti a megszokott, nekem 9,95%).

Viszont azt mondták, hogy műszakin ebből több gond is lehet, hogy megváltozott a besorolás... Most akkor hogy van ez?

5891 Barabás Tomi 2007-10-30 16:29:21

És mennyiért lehet kb hozzájutni egy ilyen 1.3 golf II szívósor + karbihoz ?

5890 Barabás Tomi 2007-10-30 16:27:08

jaa értem hát igen a gyári nem igazán akar "szivatni"

5889 Horti Péter 2007-10-30 09:01:53  Előzmény:Rell Miklós: 44732

Hát igen...annyira esélytelen találni valamit róla, hogy erősen gondolkodom rajta, hogy nem ezt a hatalmas eredeti franciaágyat építem meg. Hanem valami kisebbet, összecsukhatóbbat ami kevésbé fogja a szelet (ha már rajz nélkül építek).
Apropó: rajz és fotó is jöhet, pl ide:
horti.peter@gmail.com

Amit összeszedtem infót kinek küldhetem?

5888 Rell Miklós 2007-10-29 21:35:17  Előzmény:Horti Péter: 44731

Hmmm... Erről jó lenne akár egy cikk is... Ha valakinek esetleg sikerül beszerezni a szükséges információkat-fotókat, esetleg rajzokat...

5887 Horti Péter 2007-10-29 20:28:10

Sziasztok!

Így ismeretlenül közétek csöppenve szeretnék egy kis segítséget kérni. Egy 77-es évjáratú Trabim van, felszerelve mindenféle finomsággal ami nekem kellett, de most azt hiszem túl nagy fába vágtam a fejszémet: tetősátort szeretnék rá
A gyári tetősátorról letettem, mert baromi nehéz hozzájutni, és ha van is akkor csillagászati áron. Szóval bármiféle rajz, leírás, kép jól jönne, mert úgy nézem magma fogom megcsinálni (már találtam fotókat a neten de leírást semmit), de a legtöbbet az segítene ha meg tudnék nézni egyet élőben.
Szóval ha bárki tud olyan embert akinek van tetősátor a Trabiján, az kérem segítsen:-)

Előre is köszönöm!

lyukaskéz

5886 Mátyus Ádám 2007-10-29 19:38:41  Előzmény:Varga Tibor: 44729

Gondoltam én is csak pojénnak irtam.

5885 Varga Tibor 2007-10-29 19:33:28  Előzmény:Mátyus Ádám: 44728

Nem akkora tétel, a 16 csavart megúszod 100 forintból

5884 Mátyus Ádám 2007-10-29 19:16:10  Előzmény:Varga Tibor: 44727

Majd kérek mindkttőből egyet-egyet és kiszaladok bepróbálom a Trabiba, hogy melyik a tuti.

5883 Varga Tibor 2007-10-29 19:09:55  Előzmény:Mátyus Ádám: 44724

Mérget ne vegyél rá, me aztán majd köpködve leszek, vegyél inkább pluszba 8 db 4es csavart is. Mert mindig elbizonytalanítom magam.

5882 Mátyus Ádám 2007-10-29 18:44:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 44725

Szerintem sokaknak értékes infók ezek köztük nekem is!

5881 Kacsándi Szabolcs 2007-10-29 18:41:38  Előzmény:Kiszter István Balázs: 44714

A főtengely alsó hajtókarcsapágyai dupla görgősorral vannak szerelve.A felső szemen nem lehet perselyezés.A tengelysonkák élén nincs beütés ,sorszám.A sonkára egy kb. 5mm-es tárcsa van szegecselve,a szegecsek egyenletesen vannak belepréselve.A kisiparin általában kicsit ferdén nyomják a szegecset.A belső csapágyak alatt nincs persely.A kisiparin a belső csapágygyűrű alatt is szokott lenni illetve a csapágy külső gyűrűjére is tesznek perselyt.A gyárinál egyforma színűek a sonkák.A kisiparin sokszor két különböző tengely sonkáit teszik össze.Ezeknél jól látszik a különbség.Ami még eléggé árulkodó az a külalak.A kisiparin szinte mindenhol látható a felújítás nyoma,úgymint kalapácsütések,mély karcok,köszörűnyomok.A hengert megmérés után tudod beazonosítani,de abból nem gyártottak kisiparit csak felfúrták. A dugattyú belső felén egy hosszabb sorozatszám van beírva,valami ilyesmivel kezdődik:AlSi20......A dugattyú oldalfala vékony,nincsenek ronda öntésnyomok belül.A színe pedig matt szürke. Bocs mindenkitől a sok szövegért,ha valami kimaradt egészítsétek ki.

5880 Mátyus Ádám 2007-10-29 18:41:38  Előzmény:Varga Tibor: 44723

Tibke a stabil pont akire mindig lehet számitani! Köszi a választ!

5879 Varga Tibor 2007-10-29 18:04:53  Előzmény:Mátyus Ádám: 44719

emlékeim szerint 5ös csavar, és 15mm hosszú elég bele.

5878 Varga Tibor 2007-10-29 18:02:40  Előzmény:Babecz Tamás: 44703

Nekem nem 1.3 van, hanem radikálisabb a cucc, konkrét személyes tapasztalatom nincs injektoros gyári tengelyes 1.3al, igaz csináltam már ilyet. a 20 ezret úgy értem, hogy tengely 70 ezer, ikerkarbi, és össze tömítés,szimmeringcsere.

5877 Biacsics Gábor 2007-10-29 17:24:58

Hazaért a tetőablakom a fényezőtöl. Kérdésem a következő lenne:Nem tudja valaki a pozicóját a szélvédőkerethez,vagy a B oszlop vonalához viszonyítva,h gyárilag hova volt belevágva?Esetleg ha van valakinek olyan amit a gyárba vágtak bele lemérné nekem?Rengeteg helyre láttam már bevágva,én szeretném a gyári helyére rakni.Ja 2T Trabiról van szó.

5876 jocking . 2007-10-29 14:48:39  Előzmény:Pénzes Péter: 44717

Inkább karbit cseréltünk...

5875 Mátyus Ádám 2007-10-29 14:12:12

Sziasztok! Akinek nyitható oldalablak van az autójában legyen szives mondja meg, hogy milyen méretű csavarokkal kell rögziteni a mechanikáját! Előre is köszi!

5874 Babecz Tamás 2007-10-29 12:22:23  Előzmény:Barabás Tomi: 44715

De, indítás előtt padlógáz, így "kapcsolod"be a szívatót. Minden úgyan úgy működik mint a trabin, azzal a külőnbséggel,hogy működik.

5873 Pénzes Péter 2007-10-29 10:22:14  Előzmény:Nagy Dávid: 44716

Cserélj autószerelőt

5872 Nagy Dávid 2007-10-29 09:27:02  Előzmény:Pénzes Péter: 44713

Na nálam meg pont az ellenkezője. Szintén Weber és katasztrófa. Az autószerelő monndta, hogy nem tud már vele mit kezdeni.

5871 Barabás Tomi 2007-10-29 09:07:03

Olvastam a cikket csak kíváncsi voltam a tapasztalatokra is. köszönöm a segítséget. és az 1.3 II golf karbinál hogy van megoldva a szívató? gondolom nem az indítás előtt padlógázos megoldás?! és hol lehet hozzájutni egy ilyenhez v vmi jó bontót nem tud valaki?

5870 Kiszter István Balázs 2007-10-28 22:04:27

Halihó!
Gondolom volt már ez a téma, de tudnátok segíteni, tippeket adni hogyan lehet felismerni a gyári főtengelyt, hengert, dugót?
Olyat is hallottam, hogy DDR es csapággyal is újítanak fel és ez elbizonytalanított.
köszi

5869 Pénzes Péter 2007-10-28 22:03:29  Előzmény:Barabás Tomi: 44707

Nekem eredeti weber volt rajt. Sokkal jobb szerkezet mint a keletnémet társa. Most egy másik trabin van kölcsönbe, azon is megszüntek a karbi problémák:]

5868 Babecz Tamás 2007-10-28 20:08:03  Előzmény:Barabás Tomi: 44707

Karbitudós nem vagyok, de ajánlom az 1,3 II golf karbiját.Szívosorral eggyütt vedd meg és simán feltudod rakni, csak a gázkart kell alakítani mert pont a másik oldalon van mint a gyári karbinál.
Nekem jelenleg ilyen van rajta, a teljesitményen nem (sokat) dob, de sokkal megbízhatób.

5867 jocking . 2007-10-28 17:28:48  Előzmény:Rell Miklós: 44710

Nem biztos, hogy VW, de a "Trabant 1.1 tuning" cikkben elég sok szó van a különböző karbikról is. Legalábbis ha jól emléxem...

5866 Rell Miklós 2007-10-28 17:12:14  Előzmény:Molnár György: 44709

Cikket? Arról, hogy milyen VW karbi jó rá? Ilyenre nem emlékszek...

5865 Molnár György 2007-10-28 17:06:07  Előzmény:Barabás Tomi: 44707

Háth ez a "jobbat, olcsóbban, de még dobjon is..." ez így egybe nem mindíg jön össze. De sztem ha elolvasod a cikket rólla, biztos lesz pár VW típus amit fel lehet rá tenni.

5864 Ádám Betty 2007-10-28 16:58:00

Ez a karbis téma minket is érdeklene! Egyre inkább gyanakszom rá, hogy nem stimmel vele minden. Sokat eszik, néha - néha leáll, és hát igen ...alapjárat gondok...

5863 Barabás Tomi 2007-10-28 16:43:05

Kedves karbi túdosok! Megelégeltem a 4T Trabim gyári karbiját m elég sokat is eszik az autó, be se lehet normálisan állítani, hidegindítás, alpjárat....az lenne a kérdésem h milyen karbit tudok rátenni amelyik a legkisebb átalakítást igényli, nem eszik vele sokat az autó, de esetleg még kicsit dob is a teljesítményén?! Ja és ez kb mennyibe fáj? Előre is köszönöm a segítséget.

5862 Mezõ Renátó 2007-10-28 14:41:28  Előzmény:jocking .: 44705

Csak az a baj hogy:
1.Üres a benzintank
2.Nem tudom átrakni benzinre amíg be nem indul
De azért köszi!
Még próbálkozok az előbb már forgott vagy 3-4-et a főtengely és leaált utánna vissza sem indúlt!
Nem tudsom hogy mit csináljak vele!
Lehet hogy a karbiban van a gubanC??Még soha nem volt szétszedve!

5861 jocking . 2007-10-28 14:25:53  Előzmény:Mezõ Renátó: 44704

Esetleg próbáld benzinnel indítani...

5860 Mezõ Renátó 2007-10-28 13:36:06

Sziasztok!
Van egy kis gondom!Már kb 3órája próbálom indítani a wareszt de nem indúl!(4T)
Gáz/benzin üzemű és gázon van!Máskor -10fokban is indúl!Az önindító forgat de más nincs!Elosztódfedél+rotor+gyertyák kb 4naposak!Valakinek valami öttlet??

5859 Babecz Tamás 2007-10-28 07:48:04  Előzmény:Molnár Yvette: 44693

Köszönöm az infókat, szét nézek hol találok tengelyt. Neked a gyári tengely van benne és injektoros? Milyen tulajdonságokkal bír igy a trabid?
Ha nem titok milyen váltót raktál mellé?

Ja, és mi is volt a 200 ezer? A motor szétszedése és összerakása, mert akkor az valóban húzos.

Csá

5858 Peredi Tivadar Sebestyén 2007-10-28 06:53:35

Sziasztok!

Van egy Barkas benzinkályhám, a tápszivattyújában eltört a megszakító rugó.
Lehet valahol alkatrészt kapni?
Ha nem akkor valakinek működőképes olcsóért?
Ha ez sem akkor mivel lehet helyettesíteni?

Válaszokat előre is köszönöm.

5857 Biacsics Gábor 2007-10-28 06:28:34  Előzmény: : 44684

Hááát...valami mozaik szó rémlik nekem is.Eztán h pont ez volt-e a neve.Már pár éve volt.

5856 Rell Miklós 2007-10-27 19:58:26  Előzmény:Pénzes Péter: 44699

(bocsi, off)
az a cucc amit írtam egy hőlégfúvó volt, mindkettő tönkrement (bosch és kínaiolcsó), és szétszedtük. A belseje teljesen megegyezett. Annyira, hogy még a motoron levő valami festék-jelzés is ugyanaz volt mindkettőn. Mintha ugyanazon a gyártósoron egyidőben készült volna a belük. Csak a "ruha" volt más. Meresztettem is a szememet!

5855 Pénzes Péter 2007-10-27 19:13:35  Előzmény:Rell Miklós: 44698

Azért az agyonrelézett autó se a műszaki biztonság alapja.
Egyébként nem a konstrukció számít hanem a kivitel minősége.
Boschról másolják a kínaiak is csak kicsit olcón gyártják

5854 Rell Miklós 2007-10-27 18:35:42  Előzmény:Pénzes Péter: 44697

lehet...
De engem azért azok a mini kapcsolók sem győznek meg. Ha tudnám hogy mondjuk bosch, akkor talán (bár láttam már olyan csodát, hogy a bosch cucc belül egy az egyben megegyezett a kinai gagyival)...
De ha itt csinálják valahol a pusztán egy háznál akkor inkább kímélném azt a kontaktot...

5853 Pénzes Péter 2007-10-27 18:32:26  Előzmény:Rell Miklós: 44696

Halkan megsugom, hogy az ilyenek a kilazult saruk miatt melegednek..:]