Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5952  szityka 2007-11-03 17:56:48  Előzmény:Varga Tibor: 44795

értem na akkor nekem a karbim olyan hogy az uszóház oldalán alull van egy csavar akkor ez HB-s? (megnéztem az oldalad és a kocsid cooool)

5951 Varga Tibor 2007-11-03 17:52:46  Előzmény: szityka: 44794

Szóval az úszóházban belül van? mert ha oldalt van egy 13as kulcsnyílású csavar, akkor azt kitekered, és annak a végén van a fúvóka. Ez a HB-s karbi.
H1:Jobban jársz ha leveszed a karbit a két csavarral a helyén, bowdenek maradhatnak akár bekötve, csak ha fennvan a helyén, akkor kivenni még könnyű, visszarakni kicist nehezebb, de megoldható. kérdés mennyire van belehúzva. de majd ott élesben majd rájössz hogy sikerül-e.

5950  szityka 2007-11-03 17:49:01  Előzmény:Varga Tibor: 44793

Jah sajna H1 es mert az uszóház alján van egy csavar akkor jáchatok vele pontosan mit is csináljak vele? remélem nem untatlak

5949 Varga Tibor 2007-11-03 17:46:09  Előzmény: szityka: 44792

Felújítottat ne vegyél, semmivel se leszel előrébb valószínűleg, sok jó tapasztalatom nincs velük. Ha HB-s a karbid, az úszóház oldalán van egy csavar, azt kicsavarva ott találod a fúvókatartóba a fúvókát. H1-es karbinál az úszóház alján van, azt már játékosabb kivenni a helyén

5948  szityka 2007-11-03 17:41:27  Előzmény:Varga Tibor: 44791

Remélem amugy 2T karbi. Most már rávettetek neki is ugrok Nagyon remélem ez a baja!
Ha nem sikerül akkor veszek egy másikat felujítottat vagy nagyobbat.

5947 Varga Tibor 2007-11-03 17:12:21  Előzmény: szityka: 44788

Ez egy egyszerű főfúvókadugulás lehet sztem.

5946  hks 2007-11-03 17:04:04  Előzmény: szityka: 44788

próbáld meg kitakarítani először de ha ujtipusú karbi van rajta akkor lehet hogy más baja lesz a koszon kívül.

5945 Pénzes Péter 2007-11-03 16:59:03  Előzmény: szityka: 44788

Mi ez 2T vagy 4T? Mondjuk mind1, egy karbipucc nem árt megejteni első körben. Szétszedni nem nehéz, összerakni meg ugyanúgy kell csak fordított sorrendben:]

5944  szityka 2007-11-03 16:56:33

Na sajna nem elektromos problémám van
Ugyhogy nagy segítéget szeretnék kérni hol is kezdjem gyujtás az már van 1000% a benzinszűrőt megtísztitottam szerintem a porlasztóban van a hiba de nem merek hozzányulni vagy merjek? Nehéz szerelgetni? Szerintetek ott lesza a híba mert ha a hengerbe benzint öntök akkor pöccre felhördül majd kövérgáz mélyhang és leáll vagy vegyek új karbit? segítsetek

5943 Pénzes Péter 2007-11-03 16:34:43  Előzmény: szityka: 44785

14,4 a maximális töttési fesz. Utánna már vizet bont az akksi Legeszerübb az akksin mérni, azt nem dugják el annyira mint a generátort
Nem tom mi bajotok a digit műszerrel, nem a tescoba kell vásárolni:]

5942 Rell Miklós 2007-11-03 16:11:15  Előzmény: szityka: 44785

hmmm... Nem kell feltétlen a generátorig visszabontani a kocsit, és ott csűszni-mászni... Bárhol a kocsiban ennek a 14V-nak kéne lennie... Mondjuk pl az akkusarun. Én ott mérnék. Ajánlom figyelmedbe a [urls=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-417eb63f96aa2]nyaggató[/urls]-t is...

5941  szityka 2007-11-03 15:24:30

Értem tehát minimum 13,6V maximum 14V akkor a müszert hozzáérintem a generátorhoz ahol ki jön a vezeték (és amúgy mutatós műszerem van) akkor csak hozzáérintem és beálítom voltra és már mutat is remélhetőleg jókat

5940 Pénzes Péter 2007-11-03 13:58:56  Előzmény:jocking .: 44774

Nem a piacon kell vásárolni Egyébként az NGK-t meg a franciák csinálják, és annyit is ér...

5939 Faragó Máté 2007-11-03 13:10:08  Előzmény:Kenyér Zoltán: 44782

Ajánlom figyelmedbe [url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=egyeb-43bc238ea3c08]ezt a cikket![/url]

5938 Kenyér Zoltán 2007-11-03 12:57:54

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Most szeretnék venni egy négyütemű trabit. Egyik ismerősön keresztül jelképes összegért kaphatnék egy nem túl jó állapotú trabit. Szerintetek megéri belevágni, vagy inkább érdemes egy szép állapotú, de drágább autót venni? A kocsival egyébként nagy tervek vannak (szeretnénk 2t stílusúra varázsolni...). 4t trabi vásárlásánál egyébként mire érdemes odafigyelni? Előre is köszi a válaszotokat.

5937 Rell Miklós 2007-11-03 12:44:55

Megint csak beleszólnék, hogy az az igazi, ha mutatós. Mert a digitális néha jelez össze-vissza a kocsiban... De ha tudsz mérni 14V-ot a digitálissal akkor valószínűleg jó. Ja, és nem árt mérni különböző fordulatokon is. Mindig 14V körül kell lennie, alapjáraton esetleg lehet kevesebb... Mármint ha 12V-os a rendszered. 6V-nál természetesen feleannyit, azaz 7V-ot kell tudni mérni...
Bár... Generátort írtál, ebből gondolom 12V-os, mert a 6V-osé dinamó.

5936 Varga Tibor 2007-11-03 12:23:08  Előzmény: szityka: 44779

az a műszer lesz az 14 volt körül illene lennie fordulaton, de mondjuk 13.6-ig tűrhető.

5935  szityka 2007-11-03 10:48:24  Előzmény:Varga Tibor: 44778

Köszi és mennyinek kéne lenni-e?
Van ilyen kis műszerem fekete piros végekkel meg középpen egy tekerűvel
[i](Módosította MCSY 2007.11.03. 11:59-kor)[/i]

5934 Varga Tibor 2007-11-03 10:37:26  Előzmény: szityka: 44777

Leginkább voltmérő műszerrel. Egy multiméter 1000ft körül beszerezhető.

5933  szityka 2007-11-03 07:31:19

Hellosztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy hogy tudom megvizsgálni hogy a generátor tölt-e? 2T-nél

5932 Varga Tibor 2007-11-02 18:19:12  Előzmény:Grõb Gyula: 44775

Párszor leírtam már hogyan lehet megoldani a gondot,leírom újra. Kell hozzá még plusz 1 db felső rugótányér. a kocsiban meglévőt kiszeded, egyiknek a tetejét, másiknak az alját vágod le. a plusz darabod félbevágod, és a két féldarabot hozzáhegeszted a kocsiban levőkhöz. így 5 cm-el lejebb kerül a rugó/rugótányér. így tuti nem ér bele. és a rugóból is kell vágni ennek függvényében 1-1.5 kört. így marad az eredeti magasságod, csak a rugó lejebb lesz,nem ér bele a kerékbe.
[i](Módosította Tibke 2007.11.02. 19:51-kor)[/i]

5931 Grõb Gyula 2007-11-02 07:53:09

Rájöttem,hogy hátul a rugóba ér bele a gumi! Nagyon durva hangot ad ki! A felni 14x6.5, ET35-ös. A gumi 165/65. Aki már oldott meg ilyen problémát, légyszi segítsen,nem akarnám eladni a felniket! Előre is köszi.

5930 jocking . 2007-11-01 18:14:11  Előzmény:Pénzes Péter: 44773

Hmmm... Állítólag a bosch azért szar, mert a piacon bosch feliratú kínai szarokból van a legtöbb...

5929 Pénzes Péter 2007-11-01 18:05:03  Előzmény:jocking .: 44772

Én bosch-t szoktam a trabiba venni. Német autóba német gyertya:] Igaz most 4polusú NGK van benne, ezzel vettem az 1.3as motort:]

5928 jocking . 2007-11-01 17:55:01  Előzmény:Pénzes Péter: 44771

Thx. Csak kiváncsi voltam, mert nekem Bólint aszonta, hogy ez a legjobb bele.

5927 Pénzes Péter 2007-11-01 17:39:09  Előzmény:jocking .: 44770

Az, de minden gyertát gyártó cég oldalán van katalógus ahol ki tudod keresni az autódhoz megfelelő gyertyát. Meg a boltosoknál is szokott lenni ilyen, csak papír alapon:]

5926 jocking . 2007-11-01 11:46:41

Lenne 1 kérdésem:
A 4T trabiba melyik a legmegfelelőbb gyertya? Jól tudom, hogy az NGK - BP6ES?

5925 kirchner krisztián 2007-11-01 11:02:02

Üdv! Érdekelne hogy valakinek van-e a Fiat motoros átépítésről tervdokumentációja?Csak azért hogy milyen komolyságú ez az egész.(Építettem VW-Trike-ot,nagynehezen szereztem egy doksit,aztán jót derültem a gépészmérnök által készített néhányvonalas móricka-rajzon.)
Szóval jó lenne tudni milyen részletes követelményekre számíthatok!
Előre is kösz!

5924 Varga Tibor 2007-11-01 08:31:58  Előzmény:Tóth Balázs: 44765

megverlek ottan van mindegyikről a cikk.

5923 Varga Tibor 2007-11-01 08:29:56  Előzmény:Tóth Balázs: 44766

nem.

5922 Tóth Balázs 2007-11-01 05:50:22

A2T ÉS A 4T ÖNINDÍTÓ UGYANAZ?

5921 Tóth Balázs 2007-11-01 05:46:45

Szasztok!

4T TUNING MOTOR KÉSZÍTÉSÉHEZ PONTOS LEÍRÁST, RAJZOKAT, MÉRETEKET SZERETNÉK! MELYIK 5-ÖS VÁLTÓ AZ AMIT JAVASOLTOK 4T MOCIHOZ (TÍPUS, ÁTTÉTELEZÉS, STB.)

KÉREM CSAK AZOK ÍRJANAK, AKIK MÁR JÁRTASAK ILYEN ÜGYBEN

KÖSZI!

5920 Rell Miklós 2007-10-31 19:00:31  Előzmény:Pénzes Péter: 44762

Jaj, ne kavard meg szegényt ezzel a fordulatszám-dologgal! (én is néztem egy számítógépes oldalon ott a ventikhez végig fordulat/másodperc-et írtak... Szép hangja lehetne úgy... )
Egyébként szerintem is, ha már üres az akksi, akkor kár próbálkozni. Ha nem indítóztak vele, és mégis üres, akkor ott baj van, és nem is fog menni a kocsi. Tehát az első, hogy feltölteni (ha még lehet) az akksit. Ha úgy megy a kocsi, akkor először örülni, majd gyorsan megnézni, hogy miért merült le az akksi, mert különben rövid lesz az öröm. Szerintem...

5919 Ladik Tamás 2007-10-31 18:09:38  Előzmény: szityka: 44761

Szerintem mielőtt szétszednéd a motort,tedd fel tölteni az akksit...

5918 Pénzes Péter 2007-10-31 18:04:14  Előzmény: szityka: 44761

Nem baj, csak attól nem fog menni az autó. Lemerült akksival ne csodálkozz ha leáll.
3000-4000rph nagyon kevés. trabant alapjáratan kb 42000rph
[i](Módosította Penzi 2007.10.31. 19:10-kor)[/i]

5917  szityka 2007-10-31 18:01:59  Előzmény:Pénzes Péter: 44760

Van de igen gyenge betoljuk utánna 4000rph majd 3000rph azt mélyhangon leál
Már gondolkozok hogy porlasztó szerelés Az baj ha kicsi a töltés az aksiban?

5916 Pénzes Péter 2007-10-31 16:29:19  Előzmény: szityka: 44757

Töttés van?
No vellany -> no szikra -> no brümm-brümm

5915 Grõb Gyula 2007-10-31 15:56:34  Előzmény:Pénzes Péter: 44756

Hát,ja. Nem igazán lett kitakarítva. Most voltam ótósbótba, 2900-ért van. Megpróbájuk a régivel, ha nem megy, veszek egyet.

5914 Támba Csaba 2007-10-31 15:44:00  Előzmény: szityka: 44757

Talán előbb keresd meg mitől merül le az akkumulátor.
Mert ha ez történik, pláne ha még 6V-os a paripa akkor annak a 3 m-nek és a mély hangnak is örülj

5913  szityka 2007-10-31 15:37:46

Hello!

Valaki tudna segíteni abban hogy az 1980 as 2T-s trabantom csak betolással indult amig le nem merült az aksi és utána már betolással semm ment csak 3 m-t
utánna gázt adok és mély hangon leáll (padlógáz benzincsap nyitva szivató is)

Előre ia köszi

5912 Pénzes Péter 2007-10-31 14:39:24  Előzmény:Támba Csaba: 44755

Össze kell ragasztani a két végét, akkor nem tud széthuzódni
Régi gumit jól ki kell tiszítani berakás elött, különben sz4rt se ér az egész.

5911 Támba Csaba 2007-10-31 12:24:38  Előzmény:Grõb Gyula: 44753

Nem egyszerű dolog

Az utángyártott gumi elég jól bírja ha normálisan van berakva, de egy nyár alatt a nap hatására sokat húzódik össze és utólag újra kell majd tömíteni a megnagyobbodott rést a 2 vége között. Amúgy kenyérrel elmegy

5910 Tóth Péter 2007-10-31 12:23:41

Helló!
Trabantba milyen autónak a napfénytetőjét lehet betenni?
Tudtok segíteni?
köszi

5909 Grõb Gyula 2007-10-31 11:48:10

Szerintetek mennyire érdemes utángyári szélvédő-gumival kezdeni? Naon sz@r, vagy érdemes venni? Csak mert beraktuk az eredetit, és beázik. Nem kicsit, nagyon. És nem csak a szélvédő, hanem a hátsó-kombi-ablak is. Vélemény? Olvastam,tudom,sziloplaszt,stb. De az úgy nem az igazi...

5908 jocking . 2007-10-31 11:03:25  Előzmény:Pénzes Péter: 44751

Sztem ők se baszogathatnának, mert nekik az csak jó, ha kevesebbet mocskol az óttó.

5907 Pénzes Péter 2007-10-31 11:01:36  Előzmény:Grõb Gyula: 44750

Rendörnek konkréten semmi köze hozzá:] NKH-sok baszogathanának miatta, de szerintem nincs olyan szabályozás magyarországon, h csak a gyárilag felszerelt keverékkéző rendszer lehet a gépkocsin...

5906 Grõb Gyula 2007-10-31 10:41:10  Előzmény:Madocsai Gergely: 44737

Szerintem egy rendőr még meg is kérdezné,ha egyáltalán észreveszi, hogy hogy csinaltad meg a gépest.

5905 Pénzes Péter 2007-10-30 20:26:43  Előzmény:jocking .: 44748

Cikkel kicsit el vagyok maradva, de meglesz
Kocsim már készen van, úgyhogy már van mivel kipróbálni az áramkört. Múlthéten volt vele egy kis bibi, eltünt az alapjárat de már rendbe van.
[i](Módosította Penzi 2007.10.30. 21:28-kor)[/i]

5904 jocking . 2007-10-30 19:37:49  Előzmény:Pénzes Péter: 44746

Igaz is: Lesz már lassan vmi abból a fogyimérőből, ha nem vagyok pofátlan?

5903 jocking . 2007-10-30 18:39:27  Előzmény:Pénzes Péter: 44746

Hát pedig itt mértek azt is... tudom, mer kérdeztem. Aszonták, alacsony a CO2, és sok a kondenzvíz. A gép is kiírta, hogy tömítetlen a kipuff, pont ez miatt. Aki meg csinálta, az csak ért hozzá...