Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6002   2007-11-06 14:50:31  Előzmény:Ivacs István: 44845

A minisztériumnak nem a katalizátor fizikai megléte a lényeg, hanem a határérték. Az ötleted már sokan használják.

6001 Ivacs István 2007-11-06 14:38:04  Előzmény: szityka: 44839

Ha a minisztériumi "akarat" valóra válik leírom azok számára a saját tervemet! Kecske is jól lakik a káposzta is megmarad! Ennek Ft-ális összage: egy lada kat, egy másik összekötőcső és egy kis hegesztési tudomány!

6000   2007-11-06 14:22:32  Előzmény:Pénzes Péter: 44843

Megvenni se kell, elég csak a hivatalos árat kifizetni. A többivel egyetértek. Holnap benne leszünk a Délmagyarországban, most küldte át az újságíró csaj az alkotását... hát... hogyismondjam... inkább sehogy... bocs az off-ért.

5999 Pénzes Péter 2007-11-06 14:15:47  Előzmény: szityka: 44841

Mért kéne egyáltalán bármitis csinálni vele?
Igaz, h magyarországon elég szigorú feltételek mellett adják a zöldkarit, viszont meg lehet venni
Egyébként az egész katalizátoros dolog egy felfújt lufi. Akitől ezt hallottad az mind újságíró, TV riporter stb volt. Gyanítom, h egyiknek sincs műszaki végzettsége, innentől kezdve azt se lehet elhinni a médiának amit kérdez


[i](Módosította Penzi 2007.11.06. 15:22-kor)[/i]

5998   2007-11-06 13:52:36  Előzmény: szityka: 44841

Tipikus.

5997  szityka 2007-11-06 13:49:23  Előzmény:Pénzes Péter: 44840

Mert katalizátort nem érdemes bele venni (a cikket elolvastam)
mást meg nem igazán tudok vele csinálni

5996 Pénzes Péter 2007-11-06 13:42:33  Előzmény: szityka: 44839

Miért is?

5995  szityka 2007-11-06 13:41:02

Basszus nekem 2T-m van de akkor már adhatom is el a picsába....

5994 Nagy Dávid 2007-11-06 13:30:13  Előzmény:Lizák Péter: 44825

Hát ez egy elég szutyok kép, nem tudom mész-e vele valamire:

[img]http://images.netbag.hu/20071106/14300213721.jpeg[/img]

5993 Pénzes Péter 2007-11-06 13:07:09  Előzmény:Rell Miklós: 44823

Megegyezik

5992 Támba Csaba 2007-11-06 12:50:40  Előzmény:jocking .: 44835

Ez a kicsapódó vízpára ami ún. "emulziót" képez a motorolajjal.
Csak akkor lehet káros ha szinte csak rövid utakra van a gép használva ilyen hideg időszakban és nincs az olaj előírásszerűen cserélve. Amúgy egy hosszabb távon a motorhőtől a víz nagyobb része elpárolog

5991 jocking . 2007-11-06 12:41:09

Tegnap észrevettem valamit:
Normális az, hogy ha rövid távon használva a trabit az olajbetöltő sapka belő felén valami fehér trutymó jelenik meg? Elég furán néz ki...nem lesz ettől baja az olajnak?

5990 Hudák Zoltán 2007-11-06 12:38:17  Előzmény: : 44833

Jó ok meggyöztél Bálint

5989   2007-11-06 12:09:02  Előzmény:Hudák Zoltán: 44832

Alakul, de nincs még beadva.

5988 Hudák Zoltán 2007-11-06 12:06:33  Előzmény: : 44831

Söt ha jól tudom a beadvány már készen van csak a beadást nem tudom hogy megtörtént-e már.

5987   2007-11-06 12:00:26  Előzmény:: 44830

Most készül egy beadvány a minisztériumba, mindenféle érvek vannak benne.

5986 (Törölt felhasználó) 2007-11-06 11:58:13

Értem. Mit jelent az, hogy "Gábor mire megy a minisztériummal"? harcoltok a szabályok igazságosabbá tételéért? Szivesen beszállok, de hogy próbáljátok elérni a cikkben foglaltakat? kg

5985   2007-11-06 11:51:10  Előzmény:Ivacs István: 44828

Igen, ezt akartam én is mondani, hogy várjuk ki a végét.

5984 Ivacs István 2007-11-06 11:45:35  Előzmény:: 44826

Jövöre csak azután kell,ha a zöldkártyád, vagy a műszakid lejár! Várjuk meg, hogy a Gábor mire jut a minisztériummal szemben, utána ráérünk gondolkodni a megoldáson! Nekem van egy megoldásom!
Egyébként, ha jól tudom a legolcsóbb kb: 20.000.- Ft a Ladáé. Ez bármelyik autósboltban beszerezhető, csak nem bírja sokáig a kétütemű üzemet!
De erre még szerintem ráérünk!

5983   2007-11-06 11:09:28  Előzmény:: 44826

Ajánlom figyelmedbe [url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=tud-47152528aad76]ezt a cikket.[/url]

5982 (Törölt felhasználó) 2007-11-06 11:03:33

Hello.

Ki tud olcsó katalizátort? Kell a trabiba január elsejével, de nem szivesen költeném rá saját értékének dupláját. Mit lehet ilyenkor tenni? kösz a válaszokat. kg

5981 Lizák Péter 2007-11-06 10:12:31  Előzmény:Nagy Dávid: 44814

Hi!

Ha van róla képed, felrakhatnád!

5980 Molnár Bence 2007-11-06 00:27:58

idézet következik:
" - kiváncsiskodhatok? mi a helyzet vele?
- ó, semmi, jó ez az autó, hibátlan."

én, kistesó és a vizsgáztató a műszakivizsga végén, a vizsgasorról legördülve,
2007.11.05

8)

5979 Rell Miklós 2007-11-05 23:43:56

Kérdés: 1.1-es Trabi és 1.3-as Waresz szívósora teljesen megegyezik, vagy ott is van különbség?

5978 Busa Attila József 2007-11-05 22:55:38

Sziasztok-sziasztok!
Sajnos van egy problémám, amiről szeretném kikérni mindannyiótok véleményét.
Tegnap történt meg velem, hogy egy kb. 80 km-es egyfolytában tartó út után elkezdett először rángatni a kocsim, mintha egy-két henger nem ment volna, majd egyszer csak totál leállt a motor. Félreálltam, ahogy tudtam, elindult egy pöccre. Az önindító igaz kicsit nehezen tekergette, de elindult. Az henger nem mehetett, mert durrogott rendesen, mikor a gázra tapostam. Azt hittem valami dugulás, de sajnos nem az volt. Mikor rendeződni látszott a probléma úgymond magától. hát úgy döntöttem elindulk vele. Sajnos ekkor nem hagyta abba és vagy két kilométeren át rángatta a motor a kocsit, szóval csak a kumplunggal való játéknak köszönhetem, hogy nem rázta ki belőlem a szart is a motor. Nagy nehezen hazaértem, de akkor le is állt a motor magától. Aztán be tudtam indítani, de a hiba nem szűnt meg. Mozgattam én gyertyapipát, pucoltam gyújtásfedelet, de nem javult semmi. Aztán reggel gondoltam elindítom, de nem akart menni. Megtekerte a motort az önindító, de nem lehetett szikra sem, mert nem pufogott semmit, tiszta halott volt. Most jegyzem meg, hogy maxon volt a hűtővizem, nem forrt fel a víz és nem melegedett a motor a gyári 2-es üzemi hőfok felé sosem korábban sem. A hűtőventim is jó. A rotor a fedél és a kábelek 3 hónaposak, pont úgy mint a gyertyák. Elhúzattam magam hát az első szerelőig, aki ma telefonál, hogy szerinte hangerfej tömítés baja lesz. Szerintem meg nem, de azt szeretném megkérdezni, hogy szerenitetek holnap jogosan megyek-e lebeszélni a mestert a hengerfej bontásról: 1, sokba is kerül, mert akkor már cseréljük ki a tömítést, meg fúvóka csiszolás, miegymás, és szerintem csak síma elektromos baja van valahol. Írjatok tippeket, mi lehet a gond????
Reményekkel és tisztelettel: Atesz.

5977  Ruspy 2007-11-05 22:50:49  Előzmény:Varga Tibor: 44820

igen olyat vettem, meg is zsíroztam, nekem eddig mindig nehéz volt nyomni a kuplungot, most szerkezeten gondolkodom, milyet vegyek? valami középkategóriás is jó lenne, olcsó de jó...

5976 Varga Tibor 2007-11-05 22:06:01  Előzmény: Ruspy: 44818

Feket köpenyes éles kampójú magyar bowdent vettél? az el szokott törni, semmi meglepő nincs benne. de valószínű keményedi kas zerkezeted ha iylen hamar sikerült. nehéz nyomni a kuplungot?

5975 Rell Miklós 2007-11-05 21:47:52  Előzmény: Ruspy: 44818

Hát ha az a lemez-kinézetű-kampós, akkor az tényleg eléggé gyengécske, de nálam azért jóval többet bírt 2km-nél...
Nem túl nehéz kinyomni? Mert a 4T-nek az is baja szokott lenni... Nagyon kemény a kupplung, és nagyon gyenge a bowden... Én láttam valami (állítólag lengyel) utángyári bowdent, ami nagyon hasonlít a gyárira, annak erősebb a kampója (legalábbis erősebbnek látszik), mint a magyar "lemez-kampós"-nak... Talán az...
Vagy esetleg valami tipusidegen, de azt majd mások megmondják...

Mondjuk a bowdennel a zsír is csodát tud tenni! Már ha van rajta zsírzógomb, mert azon a gyárihoz nagyon hasonló lengyelen (vagy min) nem volt. De a magyaron (lemez-kampós) eddig láttam...

5974  Ruspy 2007-11-05 21:16:13

Sziasztok, tegnap elszakadt a gyári kuplungbovdenem, letört a kampó amit be kell akasztani a pedálba, vettem egy újat de kb. 2km után az is elszakadt! Mi lehet a baj? a gyári egyszerűen elöregedett és az utángyártott nem volt jó minőség? vagy a kuplunggal vannak gondok?
[i](Módosította ruspy 2007.11.05. 22:16-kor)[/i]

5973 Támba Csaba 2007-11-05 20:22:12  Előzmény:Lizák Péter: 44812

Nem eladó az a vekker véletlenül?
Épp ilyet keresek egy ideje.

5972  szityka 2007-11-05 20:09:16  Előzmény:Nagy Dávid: 44815

köccönöm

5971 Nagy Dávid 2007-11-05 20:08:15  Előzmény: szityka: 44813

Háj!
Van erről egy cikk: [url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-426fd2400331b]ITT![/url]

5970 Nagy Dávid 2007-11-05 20:06:31

Hali!
Igazából cask tipp, hogy Sokáé-e vagy nem, úgyhogy ne fáradj. Azért köszi!
Remélem nem fog ugrálni, mert 3e FT volt!

5969  szityka 2007-11-05 20:06:24

Helosztok!
Az a kérdésem hogy 2T trabiban (1980-as)beépíthető-e egy fordulatszámmérő?
Ha igen akkor milyen?
Segítséget köszönöm!

5968 Lizák Péter 2007-11-05 19:59:13  Előzmény:Nagy Dávid: 44807

Hi!

Skoda (120 GLS) fordulatszámmérőm nekem is van. De a Lada 1500-ösé mintha pontosabban mutatná a mutatnivalót. A Skodáé nekem ugrálva mutatta a fordulatszámot. Mint amikor a km óra sprálja kezdi megadni magát, és hintázik a mutatója. A Ladáé az normálisabb volt , de próba szerencse. megkeresem, neked ha gondolod, mert én bejelöltem az óra hátulján, melyik láb micsoda. mert az enyémen nem volt rajta.

PEDROH

5967 Nagy Dávid 2007-11-05 19:21:57

Köszi, akkor lehet hogy ezzel a módszerrel csinálom meg!

5966 Pénzes Péter 2007-11-05 19:04:50  Előzmény:Nagy Dávid: 44807

8as szálra is rákötheted, az legalább be van húzva a kombiműszerhez Fehér szinű kábel.

5965 Nagy Dávid 2007-11-05 18:38:01

Köszi szépen!!!

5964 Varga Tibor 2007-11-05 17:22:53  Előzmény:Nagy Dávid: 44807

1es szál lesz a jel.

5963 Nagy Dávid 2007-11-05 16:38:42

Sziatok!
Szereztem egy fordulatszámmérőt (ha jól tudom Skodáé) és be szeretném tenni az ótóba. 4T Trabiról van szó.
Kell ennek az órának 2 pozitív, 2 negatív (a világítás miatt kell 2) és egy plusz szál, ami ugye a fordulatszámjelet adja. Na itt lenne a kérdésem. Ez melyik szál? A trafón a 15-ös vagy az 1-es? Mert magára az órára 1-es van írva, de szeretnék biztosra menni.

Előre is köszi!

5962 Busa Attila József 2007-11-04 22:39:05

Kösszencs mindent, de nem húznak át a kábelek, mert most néztem sötétben őket és az fasza. A karburátor most lett kipucolva 1 hónapja ultrahangos masinával. A gyujtás jeladó viszont lehet, hogy nem hülyeség. De kitől kérhetnék olyat köcsön vajon? Nincs tippem segítsetek!!!
Üdv: Atesz

5961 Varga Tibor 2007-11-04 21:45:33  Előzmény:Busa Attila József: 44803

Elképzelhető hogy karburátor dugulás van, attól is kihagyhat egy-két henger. elsőnek valóban a gyújtáselektronikát kéne cserélni, de az új kábel is áthúzhat ha nem a legjobb minőségű.

5960 Kacsándi Szabolcs 2007-11-04 20:36:19  Előzmény:Busa Attila József: 44803

Ha valóban nem a gyújtókábel a hibás,amit azért nem lehet kizárni még ha új sem.Talán próbáld kicserélni a gyújtásjeladóját ez is szokott probléma lenni.Próbálj egyet kölcsönkérni amíg megnézed.De nem biztos hogy ez a baj,csak tipp.Biztos lesz olyan aki már vágja az ilyen fajta hibákat.

5959 Busa Attila József 2007-11-04 19:05:50

Sziasztok!
Nagy bizalommal fordulok hozzátok. Nagyon sokat segítettetek már és most is nagy help kéne.
Szóval az a problem, hogy egészen váratlanul a 4 ütemű warbim elkezdett szaggatva menni egy jó 1,5 órás egyfolytában való közlekedés után és úgy haladszódott, hogy ki-ki hagy egy két henger, és azon nyomban le is állt alattam. A gyújtókábelek és fedél cserélve volt, a rotor is új. új a vákuumdob is. A gyertyapipák is sajnos újak. Ezek rövidek de eddig nem volt gond.
A fenti cuccokat úgy fél éve cseréltem, szóval ez nem lehet gond.
A motor megkímélt 59000km van benne. Nem kínozom, szinte nem is használom és most mégis gáz van. Mikor beindítom nem megy az egyik henger, ha gázt adok. Alapjáraton egész szépen megy, de szerintem valami elektromos hiba lehet. Szaggat a motor, és van hogy leáll.
Segítsetek légyszi.
Üdv: Atesz

5958  szityka 2007-11-03 21:19:16  Előzmény:Varga Tibor: 44801

Oxa rengeteget szenvedtem már vele
És sajna karburátort kell szerelnem majd megláttyuk mi lesz belőle

5957 Varga Tibor 2007-11-03 20:42:15  Előzmény: szityka: 44800

A középső magcsavarra gondolsz nem? mivel fentről kikerülnek a rövid lapok, így átéri a gyári is, de sok esetben szoktunk hosszabbat betenni.

5956  szityka 2007-11-03 19:32:43

Hát neki látok majd szerelgetni nem tudom mi fog kisülni belőle de a linket köszönöm nekem is megvan Viszont Tibke az a kérdésem hogy az ültetésnél ugye van a csavar vége ami kijön az alján ami meggátolja hogy a laprugók jobra ballra elmozduljanak. Ültetés után ugye alárakom a lapokat az átér hogy nem mozogjon remélem érted amit írtam

5955 Mezõ Renátó 2007-11-03 19:31:56

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni,hohy milyen sportdobot vegyek vagy csináltassak a wareszra hogy szép mély hangja legyen.Természetesen 4t!
Most a leömlőtől 50-es saválló rendszerem van a végén egy Hd Racing dobbal!
Van valami öttlet?Esetleg ismerős?
Köszi

5954 Rell Miklós 2007-11-03 19:12:43

[i]Áááááááááááááá, Grisa, ne linkelj ide semmit, ami szerzői jogot sért, mert jönnek a pomogácsok, aztán análisan molesztálnak majd engem - prokee -[/i]

5953   2007-11-03 18:02:32  Előzmény: szityka: 44796

A 28H1-1esen is van az úszóház alján bal oldalon egy hatlapfejű csavar, ott van a dúsítófúvóka...