Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6152  hks 2007-11-16 17:06:29  Előzmény:Berend Miklós: 44990

szigeteld le az első kipufogót valami tűzálló anyaggal vagy ifa ventillátor ami nyomja befelé a levegőt.

6151 Sövényházi József 2007-11-16 12:41:53

hajhó! meg tudná irni valai nekem mekkora a 4T warez műszerfal széltől szélig? vagy az is elég ha megmondja valaki hogy befér-e 4T trabiba

6150 Pénzes Péter 2007-11-16 11:30:16  Előzmény:Berend Miklós: 44990

Benzinkályha...

6149 Ádám Betty 2007-11-16 11:04:01  Előzmény:Berekméry Zoltán: 44992

köszönöm a figyelmeztetést
a kv nálam az a finomn fekete koffein bomba, mely már függőséget okozott nálam és a páromnál
a tel. számom sem titok, csak nem tudja mindenki
akinek gondja van, priviben megadom, de skype is megtalálható vagyok (trabika445) illetve msn is...
üdv mindenkinek

6148 Berekméry Zoltán 2007-11-16 10:51:30

Betty!

Vigyázz a kijelentéseiden és a rövíditeken ez
egy izig-vérig "NŐ" szerető csapat.
"KV" másképen is érthető.
És arra jártamba rádcsörögnék de nem tudom hogyan?
Aúgy nekem is kétszakmám van,/kazánkovács és NŐgyogyász/
Pusssszantalak zolipapa

6147 Ádám Betty 2007-11-16 09:42:28  Előzmény:Rácz Tibor: 44984

Szia!
Jó volna nekem is az a 5,5-6 körüli fogyasztás...én egyre kevesebbet használom városban..inkább BKV , de még így is 7,5-8 körül eszik, nem városban...
Sajna, ha ennyire minimálisan használod városban, akkor nem csak a kicsi kocsi eszik többet, minden ótó...automata szivatónak köszönhetően

6146 Berend Miklós 2007-11-16 00:06:47

Sziasztok! Van egy öreg 6-Voltos Trabim, de valahogy mostanság kissé hideg.Tud-e
valaki tanácsot adni valami rendes benzines fűtésre kiviteli megoldásokkal együtt.Tanácsot előre is köszönöm.

6145 Pénzes Péter 2007-11-15 22:44:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 44988

Nem 100%ig passzol de a golf lámpa jó hozzá

6144 Kacsándi Szabolcs 2007-11-15 19:15:37

4T-be szeretnék beépíteni tuning első lámpát,de nem tudom melyik lenne jó bele.Múltkor már olvastam itt róla,hogy a vw síküveges lámpája jó talán.De nem találom a fórumban.Ha valaki tudna abban segíteni hogy milyet,hol és mennyiért lehetne venni,legyenszíves írja meg.Illetve hogy milyen átalakítás kell hogy beférjen az eredeti helyére.Kösz előre is!

6143 jocking . 2007-11-15 16:09:35  Előzmény:Rácz Tibor: 44984

+ az olaj is szeret gyorsan elhasználódni, ha nem tud belőle a víz kipárologni a meleg motortól...

6142   2007-11-15 15:45:25  Előzmény:Rácz Tibor: 44984

Sajnos ha ilyen rövid távon használod csak, akkor ne várj mást.

6141 Babecz Tamás 2007-11-15 15:25:22  Előzmény:Rácz Tibor: 44984

Szerintem teljesen normális a 10l-es fogyasztás szívatóval, szerintem

6140 Rácz Tibor 2007-11-15 14:33:31

Sziasztok!

Először írok ide, de rendszeresen olvasom a fórumokat.
1990-es 1.1 Trabimmal lenne 1 kis gondom: a téli időszakben jellemző 10l körüli városi fogyasztást még akkor is soknak érzem 1 kicsit, ah egyszerre soha nem megyünk többet 3 km-nél, vagyis az autómata szivató állandoóan működik...
Országúton 90-100 körüli tempónál minden OK 5,5-6l fogyasztás...
Tudnátok praktikus tanácsot adni?

Előre is köszönöm,

6139 jocking . 2007-11-15 11:53:55  Előzmény:Berecz Tibor: 44977

Nálam mindig remeg alacsony fordulaton. Mondjuk attól függ, mit nevezünk alacsonynak...Nálam a meleg alapjárat 400-600 között van...

6138 Tóth Gábor 2007-11-15 10:04:50  Előzmény:Támba Csaba: 44981

Ok
Megnézem Köszönöm szépen.

6137 Támba Csaba 2007-11-15 09:57:56  Előzmény:Tóth Gábor: 44980

Nézd meg a kormányoszlop oldali perselyt is, mert ha elöregszik, vagy a kenőanyagtól felpuhul, akkor ott "nyalódik" fel mikor magad felé húzod a kart. A mostani hidegebb időjárásban az is elég ha az ezer éves zsír beledermed.

Vedd le a burkolatot és a kar mozgatása közben fújj be neki egy kis WD-40-et, vagy zsírsprayt

6136 Tóth Gábor 2007-11-15 09:46:14

Sziasztok

Remélem tud nekem valaki segíteni. Én Most vettem egy 87-es évjáratú 601-es special típusu trabit.
Van egy olyan gondom vele, hogy nagyon nehezen tudom felúzni a sebességváltót tehát 2-es ből 3-as ba rakni visszafele könnyen megy és a lükvrecet is jól veszi.A váltó rúd be van zsírozva valami a váltóval lessz.
Ha van valakinek valami ötlete kérem szóljon.

Előre is köszi Gabeee

6135 Nagy Zsolt 2007-11-15 09:15:20

Sziasztok! Segitségre lenne szükségem! Vettem egy 1958-as Wartburgot csak az a bibi, hogy az alváz kicsit el van rohadva, meg más is,de most az alváz a lényeg! Az alvázat lehet otthon hegeszteni vagy el kell vinni egy hegesztöhöz aki ad mellé pappirt, hogy meghegesztette??
Köszi!!!!

6134 Támba Csaba 2007-11-15 07:54:28  Előzmény:Szabó Géza: 44976

Sejtettem

6133 Berecz Tibor 2007-11-15 07:18:58  Előzmény:Ádám Betty: 44971

Tegnap este még megnéztem a Maróti-Godai-féle Javítási kézikönyvet: abban is a 6 csavaros, 180°-os csonkelrendezésű Ac-pumpa van .... Szóval akkor most melyik a gyári??? Alacsony fordulaton nekem is néha nagyon remeg a motor, de én betudom annak, hogy biztos a rezonancia miatt. Vagy mégsem? Apu szerint a motortartóbakok rendben vannak. Tiberio

6132 Szabó Géza 2007-11-14 22:13:19  Előzmény:Támba Csaba: 44975

akkor jó pont ez tévesztett meg amit irtálKössz!

6131 Támba Csaba 2007-11-14 22:06:45  Előzmény:Szabó Géza: 44973

Simán bele kell csusszannia
Nem VW ez, hogy préselni kelljen

6130  Ruspy 2007-11-14 21:54:48  Előzmény:Biacsics Gábor: 44972

Ha esetleg egy levélben el tudnád küldeni, mit hogyan kell, nagyon megköszönném, jó lenne az EnergieQ-é is nekem, de előbb megpróbálnám én is...

Egyébként pontos értékeket mutat?
[i](Módosította ruspy 2007.11.14. 22:55-kor)[/i]

6129 Szabó Géza 2007-11-14 21:22:56

helló!
A 2T ujtipusú futóművénél a kerékagynak könyen bele kell csusszania a csapágyba?Vagy normális esteben préselni kell?

6128 Biacsics Gábor 2007-11-14 21:17:23  Előzmény: Ruspy: 44966

Én csináltam EnergieQuality-nek amit árul.Azért vannak aróbb buktatói: A Golf indexvisszajelző negatív jellel megy a Trabié pozitivval,ezért egy relével jelet kell fordítani.Az üzemanyag és hőfokjelzőt kalibrálni kell ellenállásokkal.Van egy led is az órában ami a hűtőviz alacsony szintjét jelzi és pirosan villog,annak a kábelét egy ellenálláson keresztűl kell testelni ha jól emlékszek.(vagy beépíteni egy szintjeladós tartályt)

6127 Ádám Betty 2007-11-14 21:11:25  Előzmény:Berecz Tibor: 44967

Jó kis fejtörő ez az AC...ma én is O gyűrűt cseréltem. Bízom benne, hogy most már jobb lesz. Ami most aggaszt még, a motortartó bak. Annyira rázkódik a motor, hogy remeg az egész trabika...most leáll kicsi kocsi, azt majd ha lesz időm és anyagi hátterem, ránézek...vagy kigurulok Kerepesre, és megnézetem a klub társakkal már úgyis egy ideje be van nekik ígérve! Csak tudnánk már eladni végre a Volvo V40-et...

6126 Pénzes Péter 2007-11-14 20:09:13  Előzmény: Ruspy: 44969

Annyi, csak elötte a multiméter piros vezetékét dugd át a 10A-es lukba:]

6125  Ruspy 2007-11-14 20:02:34  Előzmény:Pénzes Péter: 44968

Csak simán közbe kötöm a mutiméter 2 vezetékét a 12+ vezetékre? (A)

6124 Pénzes Péter 2007-11-14 19:45:29  Előzmény: Ruspy: 44966

Elvileg nem nagy dolog bekötni. Főleg ha már VW a termosztátház is Kis gyakorlat meg szerszámozottság nem árt hozzá.
Ampermérőt sorba kell kötni, feszültségmérőt párhozamosan, az ált iskola 7dik osztályos fizikaórán tanultaknak megfelelően

6123 Berecz Tibor 2007-11-14 19:11:51  Előzmény:Ádám Betty: 44942

Sziasztok! Én is tudok mesélni az AC-ról! Hajjaj! Nekem is jön az olaj belőle. Apuval március óta vagyunk a problémán: jó néhányszor levette és a végén visszarakta...
Először a lökőrudat cserélte ki a membránnal. Aztán a Bárdiéknál vettem AC-t, de az nem volt "kompatibilis". Nyáron a Zsombicar-nál vettem egy másik típust: fél délelőttbe került mire felraktuk (más konstrukció volt: 5 csavaros, különböző átmérőjű szívó- és nyomócsonkokkal, amelyek kb. 120°-ot zárnak be - az enyém 6 csavaros, és a csonkok 180°-ot zárnak be). Már pakoltunk el, mire apu mondta: járassam a motort egy kicsit. Egy idő után elkezdett fulladozni, aztán végleg lefulladt és nem indult. Kisült, hogy nem szállította benzint. Gyorsan bekötötte a régit, indítóztam és csak úgy spriccelt. Visszakerült a régi.
Aztán az ősz folyamán az utcákon két trabis bácsival szóba elegyedtem, és kinyittattam velük a motorháztetőt, hogy náluk még is mi a helyzet AC ügyben. Hát kisült, hogy nekem másféle AC-m van. Hoppá! Nekik 5 csavaros (Zsombicar-féle), nekem pedig 6 csavaros (hatszögletű), és - visszakanyarodva a problémához - nekem a hatszög egyik csúcsán van mindig olajcsepp, a gyertyák felett. Tényleg, nektek milyen AC-tek van????
A nyáron végül is csak az O-gyűrűt cseréltük ki, és azóta már ritkán cseppen a földre az olaj, viszont a kipufogócsövön még mindig folyik egy kevés. Régebben annyira jött az olaj, hogy még mindig lehet tudni, hogy hol álltam a ház előtt... Néha elcsodálkozok, hogy vannak olyan autók, amelyekből nem folyik se az olaj, se a víz! Elképesztő!
Bár így utóbb arra gondolok, hogy talán túl sok olaj lehetett benne és öreg volt az O-gyűrű. Most mindenestre elvittem a 18. kerületbe egy szerelőhöz: kiváncsi vagyok mire jut vele (de nagyon remélem, hogy nem ront rajta - csak már nagyon szeretném száraznak látni a motort). Tiberio

6122  Ruspy 2007-11-14 18:58:43

Sziasztok!

Először is, ma volt a műszaki vizsga és sikeresen átment a csodajármű!

Lenne egy-két kérdésem , korábban már volt róla szó,de nem találom sajnos... hogyan lehet kimérni, hogy egy autórádió mennyi ampert vesz fel?

Láttam a hirdetések között, egy golf műszeregységet átalakítva Trabiba, nekem ajánlottak egyet, ha meg tudnám csinálni meg is venném... csinált már ilyen átalakítást valaki?

6121 Ádám Betty 2007-11-13 20:41:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 44964

Én is valami ilyen megoldáson törtem buksimat. Hoztam másik O gyűrűt is ma.

Penzi:
Egyezkedhetünk. Én kicserélem gumiharangot, Te főzöl páromnak vacsorát és "bébiszitterkedsz" addig a 2 éves kisebbik fiamnál. Bár őt ismerve inkább a kocsi alá bújik be ő is.

6120 Kacsándi Szabolcs 2007-11-13 20:18:25  Előzmény:Ádám Betty: 44960

Szia!Ilyen probléma már nálam is volt,de rájöttem és most már több mint egy éve semmi baja.Én is cseréltem AC-t de mindig olajos lett a gyertya.Ennek az az oka hogy a felfogatási felület elhúzódott,vagy az AC talpa ferde.Ezt egy tolómérővel lehet ellenőrizni.Amikor összehúztam a gumigyűrű nem szorult rendesen össze és pár nap után szivárogni kezdett.Síkbareszelés után motortömítő pasztával bekentem és így húztam össze,azóta minimális olajpára nyoma sincs.Esetleg még megoldás lehet egy új gumigyűrű csere a talpfelületen.Úgy vettem észre hogy amit hozzá adnak annyira lapos,hogy szinte alig lóg ki a talp síkjából.Hiába húzza az ember össze a gumi nem szorul össze annyira hogy megállítsa az olajat.A talp viszont már teljesen összeér.

6119 Pénzes Péter 2007-11-13 20:06:51  Előzmény:Ádám Betty: 44960

Ott van egy O-gyűrű, az szokott elmenni tönkre. Kend meg egy kis "pirosarannyal" az megoldja:]
Garázst tudok biztosítani, épp van benne egy trabi ami szeretné ha kicserélnéd rajt a féltengő gumiharangokat

6118   2007-11-13 20:03:09  Előzmény:Ádám Betty: 44960

Nekem is volt ilyenem, csak a tömítést kellett kicserélni.

6117 Támba Csaba 2007-11-13 19:59:30  Előzmény:Ádám Betty: 44960

Elismerésem

6116 Ádám Betty 2007-11-13 19:56:10

Jó estét!
Látom ezzel az AC dologgal sikerült pár embert megmozgatnom. Ma már nem volt időm belebújni a motorba, majd holnap délelőtt. Hoztam új tömítést is. Az olaj nem benzines, így gondolom nem is szivárog át az AC.Indulni is pöccre indul, nincs vele gondom. És amint én észleltem nem a kis lyukon folyik,hanem közvetlen a felfogatásnál,alul, de már kicsit meg vagyok lőve, így holnap mindent megnézek, pontosítok, és más nem rakok be egy képet, hogy mi a gondom.
Köszönöm szépen a reakciókat, mindig tanul valamit az ember. Édesapám autószerelő és karosszéria lakatos, mellette nőttem fel a garázsban, így van pár dologról infóm. (ketten raktuk össze trabikát, és készítettük fel műszakira, és többnyire én szerelgettem, apu utasításai nyomán) Sajna garázs hiányában a parkoló marad szerelgetésre, ahol gyakran hü...nek néznek, hogy egy nő szereli az autót!
Hát ez van.Magad uram...de eddig amit szétszedtem, össze is raktam, és láss csosát, még jó is lett.
Remélem előbb utóbb ennek a dolognak is a végére járok.Nem adom fel.

6115 Támba Csaba 2007-11-13 19:01:51  Előzmény:Pénzes Péter: 44957

A régi fejlesztésű OHV Ford motoroknál anno ezt a megoldást kihagyták.
Volt is elég szétment moci emiatt

6114 Pénzes Péter 2007-11-13 18:56:23  Előzmény: szityka: 44956

Bármi jó bele, rajta áll:]

6113 Pénzes Péter 2007-11-13 18:56:02  Előzmény:Rell Miklós: 44955

Vezérmű tengely működteti az AC-t, ott meg olaj van. elvileg az olajtér és a benzin felöl is tömítve van. két tömítés között ott a lyuk. Ez azért van mert ha esetleges meghibásodás esetén a benzin felhigítja az olajat és az megöli a motort.

6112  szityka 2007-11-13 18:36:25

Azt szertném megkérdezni hogy a 2T-be csak Lada 1500 Fordulatszámmérőt lehet rakni?

6111 Rell Miklós 2007-11-13 18:30:05  Előzmény:Pénzes Péter: 44954

De tényleg, most hogy van ez a lyuk-dolog? Jól értelmezem-e, hogy az a lyuk az olajtérbe vezet? (mert az én logikám szerint, ha a membrán átszakadásakor az olajba megy a benzin, akkor az membrán egyik oldalán a benzin van, a másikon meg az olajtér. Ha pedig ki akarják ereszteni a membránon átjutott benzint, akkor az csak az olajtér megnyitásával lehet. Jól értelmezem?)

(mondjuk viszont furának találnám, ha az olajtér csak így egy lyukkal a szabadba vezetne... )
[i](Módosította Grisa 2007.11.13. 19:42-kor)[/i]

6110 Pénzes Péter 2007-11-13 18:17:58  Előzmény:Rell Miklós: 44953

Persze, az olaj is jöhet belölle, ha annak a tömítése megy el:]

6109 Rell Miklós 2007-11-13 17:50:53

Hmmm... nem nagyon vágom az ac-t, csak elvben ismerem inkább, de amit itt mondtok... Szóval ha van egy lyuk, hogy ott csorogjon ki a benzin ha átszakad a membrán és ne follyon az olajba, akkor nem lehet, hogy az olaj (vagy az olajból kicsapódott víz, vagy tudomisén, de szóval valami az olaj-térből) folyik ott ki azon a lyukon? Mondom, nem értek hozzá, csak ahogy így mondjátok...

6108 Szabó Levente 2007-11-13 17:10:53

http://kep.tar.hu/bmdesign/50317847/23408717#2


csak így sikerült,elnézéseket kérem!!
segítséget szeretnék kérni,hogy ez milyen felni?

6107 Szabó Levente 2007-11-13 13:13:02

köszönöm a segítségedet

6106 Pénzes Péter 2007-11-13 11:14:42  Előzmény:Szabó Levente: 44949

15-20ezer körül mennek, réz hüttő drágább.
Ha találsz jó állapotú használtat akkor az is good.
Alu hüttőnél figyelj arra, h a régi elkeményedett vízcsövek letörhetik a műanyag csőcsonkot. Éremes a csöveket is cserélni.

6105 Szabó Levente 2007-11-13 10:47:44

sziasztok
4t trabiba egy új hűtő mennyibe van?
vagy esetleg érdemes használtat berakni?

6104 Pénzes Péter 2007-11-13 10:06:33  Előzmény:Ádám Betty: 44947

Szia!

Egyszer kell felrakni egy jó minőségű AC-t, akkor sokáig jó.
Vellany AC-tól se kell várni csodát

Jahh, amúgy alul van egy szellőző lyuk, az pont azért van ha a membrán kiszakad ne folyon benzin az olajba mert az nem lenne jó... Ilyenkor a magas olajszintet is gyanakvóan kell kezelni
[i](Módosította Penzi 2007.11.13. 11:08-kor)[/i]

6103 Ádám Betty 2007-11-13 09:43:41  Előzmény:Támba Csaba: 44946

Mielőtt feltettem az új AC-t, áthúztam a csavarokat, mert már jártam én is így, h lazák voltak a csavarok.A membrán nincs átszakadva, mert ugye mint írtad is, akkor nem indulna, mert nem igen szállít üzemanyagot. Így passzolom, h miért folyik ott, de erre már olvastam panaszt máshol is... csak megoldást nem igen.
Majd kiderül. Holnap karbit pucolom, tömítés csere, főfuvóka csere, és akkor újra megnézem mit lehet tenni. Már nem sok ötletem van. Lehet, hogy előbb utóbb tényleg az elektromos AC lesz belőle. Az talán nem folyat
Azért köszönöm a segítséget