Sziasztok! Én is tudok mesélni az AC-ról! Hajjaj!
Nekem is jön az olaj belőle. Apuval március óta vagyunk a problémán: jó néhányszor levette és a végén visszarakta...
Először a lökőrudat cserélte ki a membránnal. Aztán a Bárdiéknál vettem AC-t, de az nem volt "kompatibilis". Nyáron a Zsombicar-nál vettem egy másik típust: fél délelőttbe került mire felraktuk (más konstrukció volt: 5 csavaros, különböző átmérőjű szívó- és nyomócsonkokkal, amelyek kb. 120°-ot zárnak be - az enyém 6 csavaros, és a csonkok 180°-ot zárnak be). Már pakoltunk el, mire apu mondta: járassam a motort egy kicsit. Egy idő után elkezdett fulladozni, aztán végleg lefulladt és nem indult. Kisült, hogy nem szállította benzint. Gyorsan bekötötte a régit, indítóztam és csak úgy spriccelt. Visszakerült a régi.
Aztán az ősz folyamán az utcákon két trabis bácsival szóba elegyedtem, és kinyittattam velük a motorháztetőt, hogy náluk még is mi a helyzet AC ügyben. Hát kisült, hogy nekem másféle AC-m van. Hoppá!
Nekik 5 csavaros (Zsombicar-féle), nekem pedig 6 csavaros (hatszögletű), és - visszakanyarodva a problémához - nekem a hatszög egyik csúcsán van mindig olajcsepp, a gyertyák felett. Tényleg, nektek milyen AC-tek van????
A nyáron végül is csak az O-gyűrűt cseréltük ki, és azóta már ritkán cseppen a földre az olaj, viszont a kipufogócsövön még mindig folyik egy kevés. Régebben annyira jött az olaj, hogy még mindig lehet tudni, hogy hol álltam a ház előtt... Néha elcsodálkozok, hogy vannak olyan autók, amelyekből nem folyik se az olaj, se a víz! Elképesztő!
Bár így utóbb arra gondolok, hogy talán túl sok olaj lehetett benne és öreg volt az O-gyűrű. Most mindenestre elvittem a 18. kerületbe egy szerelőhöz: kiváncsi vagyok mire jut vele (de nagyon remélem, hogy nem ront rajta
- csak már nagyon szeretném száraznak látni a motort). Tiberio