Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6202 Sövényházi József 2007-11-18 18:36:43  Előzmény:Kaj Ricsi: 45045

szerintem ha megnézed mind2-t magadtól is rájössz, amúgy én ma csináltam meg, a golf lámpán ami van 3 fül, amit tartja, azokat el kell távolítani, én fűrésszel meg egy kis hajligatással szedtem le, ezután már be is fér, csak arra kell figyelni, hogy ne világítson rossz irányba (túlságosan fel vagy balra) ha az eredeti helyzetjelzőt tartod meg, abban már nem tudok segíteni (nekem angel eyes). nem mondom hogy ki kell fúrni a helyét majd aki csinálta már, megmondja azt hogyan is kéne. és figyelj a vezeték szigetelésekre! én itt valahol jártam rosszul

6201 Kaj Ricsi 2007-11-18 17:56:29

Sziasztok!

Valaki tudna nekem segíteni abban hogy kell beraknom a régi lámpák helyére a golf2 sík lámpát?mit furjak,faragjak rajt?ha valaki tuna segíteni nagyon hálás lennék!köszi

6200 Sövényházi József 2007-11-18 17:32:51

Hello! találkozott itt valaki olyan problémával, hogy mikor 4T-ben kicserélte a lámpát Golf lámpára, elszállt a 2 tompított biztije? átnéztem többször és nem láttam érintkezési hibát, a kábeleket se bolygattam meg, szoval elvileg az is kiütve. most elég tanácstalan vagyok...

6199 Kacsándi Szabolcs 2007-11-18 16:11:18  Előzmény:jocking .: 45039

Örülj neki hogy télen is csak ennyit eszik,ami ilyenkor elfogadható.Az enyém télen-nyáron 9 alá sem akar menni.

6198 Faragó Zoltán 2007-11-18 13:25:14  Előzmény:jocking .: 45039

Igazából ilyenkor is lábfüggő de normális télen nekem is ennyit eszik.

6197  szityka 2007-11-18 12:17:40  Előzmény: Ruspy: 45040

oké irj egy mail-t azt ott megbeszélünk mindent! kösz!

6196  Ruspy 2007-11-18 12:06:49  Előzmény: szityka: 45036

Úgy emlékszem nekem van egy itthon, megkeresem és elküldöm neked ha gondolod, csak te álld a postaköltséget...

6195 jocking . 2007-11-18 11:49:18

Hali!
Azt szeretném kérdezni, hogy ilyen hideg időben, vegyes használatban reális, hogy a 4T trabi 8 liter körül eszik?

6194 Biacsics Gábor 2007-11-18 11:44:49  Előzmény:Rell Miklós: 45010

Elég nagy áramot kell tudni az átalakítónak.Van egy ventillátor motor,egy AC,és a kályhában az izzítógyertya.A ventillátor 25W,a kályha szintén 25W,az AC-n nincs plakett,áramfelvételt kellene mérnem,de valahol az is max 25W körül lehet.Az egész 2 db relével van +vezérelve,a kapcsolása nagyjából +egyezik az itt a lapon található Barkas benzinkályháéval.Igy az adatok függvényéban melyik feszültség átalakítási módot ajáljátok??
[i](Módosította biacs 2007.11.18. 12:48-kor)[/i]

6193 Biacsics Gábor 2007-11-18 11:33:27  Előzmény:Berend Miklós: 45026

Nem látok esélyt rá,h ennyire elfajuljanak a dolgok...
[i](Módosította biacs 2007.11.18. 12:45-kor)[/i]

6192  szityka 2007-11-18 11:14:03

Annyiban tudtok még segíten hogy elhagytam a benzin mérőpálcát (bocsánat). Megtudnátok mondani hogy hány centiméter után vannak a bejegyzések (készítek eggyet mert venni most nem akarok, majd fogok)

6191  Ruspy 2007-11-18 10:22:29  Előzmény: : 45034

persze, de autószerelesi nyelvet nem értem németül... Sicherungen ...ennyi
[i](Módosította ruspy 2007.11.18. 11:22-kor)[/i]

6190   2007-11-18 10:18:37  Előzmény: Ruspy: 45032

Kapcsolási rajzot néztél már?

6189   2007-11-18 10:17:59  Előzmény:Urgyán Imre: 45028

Nem kell "előfeszíteni".

6188  Ruspy 2007-11-18 09:48:47

Üdv!
Az autórádiót rá szeretném kötni a gyújtásra, a biztosíték melyik lábára kell kötni? köszi

6187 Mayer Zsolt 2007-11-18 09:41:30  Előzmény: szityka: 45029

A megoldást elküldtem levélben!

6186 Támba Csaba 2007-11-18 09:41:02  Előzmény: szityka: 45029

Most megfogtál Nem tudom mi az, hogy ŐMLIK

De ha mondjuk ÖMLIK, akkor lehet hogy csak felakadt a tűszelep, vagy belekerült egy kis kosz, vagy pl. kilyukadt az úszó.
Először miközben ÖMLIK próbáld meg egy csavarhúzónyéllel, vagy más nem fémes eszközzel megkocogtatni az úszóház oldalát

Ha nem jársz sikerrel, akkor le kell venni az úszóház fedelét és megvizsgálni/kitisztítani a tűszelepet, esetleg kicserélni a lyukas úszót

6185  szityka 2007-11-18 09:27:39

Segítség!!
Nagy bajom van a 2T trabant tulfojón szószerint ŐMLIK a Benzin!
Mik lehetnek a bajok Szivató (rajtahagytam volna?), uszó Segítség!!

Köszönöm

6184 Urgyán Imre 2007-11-18 08:57:31

Üdv tesókák!

Olyan kérdésem lenne, hogy 4T trabinál a karburátorra, mikort visszateszem a bimetálnak a házát, akkor a bimetált meg kell feszítenem valamennyire, úgymond ezzel előfeszítést adni, vagy nem e kell?

Kinek van ezzel tapasztalata?

Köcce.

6183 Berend Miklós 2007-11-18 00:00:53

Hello! Érdekelne egy Trabant benzifűtéshez egy hozzávaló benzintank. Barkas-hoz való még lenne, de az olyan nagy hogy nem fér el. A tanknak el kell férnie a motortérben a jobb első lámpa mögött.

6182 Berend Miklós 2007-11-17 23:53:35  Előzmény:Biacsics Gábor: 45000

Hello! Ha véletlenül úgy döntesz, hogy "kidobod" vagy netán "összetöröd" akor inkább gondolj rám mert nekem 6-Voltos Trabim van és érdekelne.
üdv.Berend

6181 Rell Miklós 2007-11-17 20:13:12  Előzmény:Horváth Sándor: 45023

Tényleg nem pont a barkácsba illik, úgyhogy a folytatást lécci inkább máshol, pl a Trabant topicba.
Egyébként amiket itt hallok, néhol kata nélkül be sem mehet az ember, néhol meg egy legyintéssel elintézik, és megadják anélkül is. Elvileg a szabályok szerint ha most veszel 2T kocsit akkor már most kell teljesíteni a szigorú értékeket, és nem 2008-tól, mint a régi tulajoknak.

Ja azzal viszont nem vagyok tisztában, hogy átírásnál automatikusan kell-e zk, vagy jó a régi...
[i](Módosította Grisa 2007.11.17. 21:14-kor)[/i]

6180  szityka 2007-11-17 19:37:16  Előzmény:Horváth Sándor: 45023

Na ez az amire nem tud senki sem válaszolni mert a katalizátor 2T-nél nem olyan hosszúéletű és hát 2 évente cserélni.... Meg hát mi lesz 2008-ban .....
Ha még megvan a ZK akkor csak a következőnél kell! (asszem)
[i](Módosította MCSY 2007.11.17. 20:37-kor)[/i]

6179 Horváth Sándor 2007-11-17 19:31:36

hali!

nem ide vág, de biztos tudtok rá választ: ha Trabi vásárlás után átírom az autót , akkor már kell rá katalizátor? Vagy elég csak a következő műszakira, ill. ZK-ra beépíteni? Meg lehet ezt úszni?
Köszi: Sanya

6178  szityka 2007-11-17 19:04:04

Király na most már a Benzincsap Skill-em (rangom) 100%-os
Köszönöm szépen!!!

6177 Támba Csaba 2007-11-17 18:39:35  Előzmény: szityka: 45020

Egyszerű

A össze van rakva mielőtt visszaszereled a tankra a különböző állásokban belefújsz a kifolyó csonknál. A nyitott állapotnál a másik végén a hosszú, kiálló rézcsövön kell jönnie a levegőnek, tartalékban a rézcső melletti furaton a csatlakozó nyaknál!

Ja! És fontos!

A forgatókart egy hajlított rugóacél gyűrű tartja a helyén és 2 csavar tartja.

Nos!

A 2 csavart nem kell tökig behúzni csak addig hogy a forgatókar szivárgásmentesen felüljön a tömítőgumin és még normálisan elfordítható legyen.
Meg kell találni az arany középutat mindkét oldalon egyforma előfeszítéssel.

A rugóacél feszítőgyűrű ha kiszereled "görbe" lesz, de nem illik kiegyengetni
Épp azért ilyen, hogy rugalmasan mindig feszítse a forgatókart a tömítőgumira.

Beszereléskor a "hasa" a csap felé nézzen

6176  szityka 2007-11-17 18:30:06  Előzmény:Támba Csaba: 45019

Húú köszönöm a segítséget!!

Benzinszűrő csap tisztításhoz mit ajánlotok és hogy tudnám tesztelni?
Hogyha visszarakom és eltekerem zártra, egyből elál a bezin vagy még folyik egy kicsit?
Meg hát elég öreg az az indítómotor.
Köszönöm a segítséget!

6175 Támba Csaba 2007-11-17 18:10:55  Előzmény: szityka: 45014

Valószínűleg el van dugulva a benzincsap alsó furata ami a tartalékmennyiséget engedné ki a tankból ha tudná
Engedd le a benzint, takarítsd ki a tankot. Majd szedd szét a csapot, pucold ki és ha lehet tegyél bele új tömítést a forgókarhoz és a tankhoz rögzítő hollandi-anyához

WARNING!!!
Mikor rakod össze a csapot a forgatófejet nem mindegy hogy rakod vissza. Lényeg hogy a belső felén lévő csatorna miatt 180 fokkal elfordítva is vissza lehet akasztani rá beszereléskor az utastérbe belógó karocskát és akkor pont fejjel lefelé tud csak működni minden a karállás szerint

Az indítómotor nagy valószínűséggel üresen felpörög a "reccs" után és ezért van olyan hangja, mint egy villanytargoncának emeléskor

A reccs az a jelenség amikor a mágneskapcsoló behúzása után nem tud az indító fogaskerék a lendítőkerék fogaskoszorújához kapcsolódni ezért "darál".

Ez lehet kopott fogaskoszorú, elöregedett, oxidált csatlakozású mágneskapcsoló, vagy miatt is, de akkor is előfordul ha dermedt, öreg a zsír a forgórész csúszkáján, vagy száraz az egész mint a Góbi Sivatag.
De kopott bronzkefék , vagy szoruló forgórészperselyek miatt is csinálhatja.




[i](Módosította Tsaby 2007.11.17. 19:11-kor)[/i]

6174 Kacsándi Szabolcs 2007-11-17 18:01:39  Előzmény:jocking .: 45016

Nekem is hasonló van ,szerintem a kinyomócsapágy ragadt le,de nem biztos.

6173 Kacsándi Szabolcs 2007-11-17 17:58:59  Előzmény: szityka: 45014

Valószínűleg a tartalék el lehet dugulva,én is jártam már így.A szűrő tövébe annyi piszok került hogy nem bírt lefolyni a kis lyukon.Ha elég benzin kerül bele akkor a kis cső tetején már folyik bele benzin.A lassú fordulatvisszaesés lehet tömítetlenség a motornál vagy karburátornál.Az önindító meg recseghet a fogaskoszorú kopása miatt is.Vagy kezd tönkremenni a bendixkerék.Indításkor előremegy de nem hajtja a motort az önindító meg felpörög.

6172 jocking . 2007-11-17 17:47:50

Nekem is lenne vmi:
Ma reggel kimentem kicsit járatni a 4T-t, nehogy a hidegben lemerüljön az akksi. Elindítom, és a váltóból olyan hangok jöttek, mintha egy vödör szöget rázogattak volna benne, ha benyomtam a kuplungot, abbahagyta. Mentem vele egy kört, utána elmúlt a hang. Jól tipelem, hogy az olaj dermedt meg, vagy vmi hasonló?

Más: nektek így állandó 0 fok környékén mennyit eszik a gépezet? Mert nekem az elmúlt napokban felugrott a fogy 8 literre... Máskor 7,5 körül van. Betudható a hideg időnek a fél liternyi fogyasztásnövekedés?

6171 Rell Miklós 2007-11-17 16:46:43  Előzmény:Pénzes Péter: 45013

Tudom, ezért mondom, hogy a 78-as TESÓ kapcsolóüzemű. Tehát a 78-asoknak megfelelő kapcsolóüzeművel nem találkoztam, csak hallottam róla hogy van ilyen is. Te tudsz róla esetleg?
zener: jó, oké, de hát az már milyen megoldás...

6170  szityka 2007-11-17 16:27:13

Hellosztok ismét hozzátok fordulok segítségért!
A 2T-m olyan gonoszságokat művel hogy 4,5L benzin alatt nem akar beindulni még ha kapcsolgatok nyitva, zárva, tartalék, akkor sem viszont ha feltötöm 8L-re akkor pöcre! A másik kérdésem hogy az fordulatszám nagyon nagyon lassan esik vissza, mondjuk nincs rajta szűrő 100% teljesítmény de majd teszek sport szűrőt! a harmadik és egyben az utolsó hogy amikor elindítom majd leálítom majd ismét el akarom indítani akkor az indítómotor olyan érdekes hangokat hallat: (recs, majd mintha feltöltene valamit) nem lehet szavakkal kifejezni.


Segítségeteket előre is köszönöm!!!

[i](Módosította MCSY 2007.11.17. 17:27-kor)[/i]

6169 Pénzes Péter 2007-11-17 16:12:19  Előzmény:Rell Miklós: 45012

78xx nem kapcsolóüzemű Tranziszotors feszszabnak elég egy zener meg egy ellenállás

6168 Rell Miklós 2007-11-17 16:03:49  Előzmény:Pénzes Péter: 45011

Miért, hát 78-assal is meghajthatom azt!
Azt viszont látod nem tudom, hogy ezek a 78-as tesó kapcsolóüzeműek a kimenetre mit adnak! Hogy az ott már simított fesz, vagy még a kapcsolgatott.

6167 Pénzes Péter 2007-11-17 15:50:09  Előzmény:Rell Miklós: 45010

78xx az nem jó hozzá Nagyobb teljesítménynél előnyösebb a kapcsolóüzemű stab. IC kimenetével akármekkora FETet meg tudsz hajtani ami bijra:]

6166 Rell Miklós 2007-11-17 15:45:52

Először mondd meg, hogy mi van ebben a cuccban egyáltalán! Vagy hogy mekkora a teljesítményfelvétele! Vagy valami műszaki adatot! Léteznek már olyan 1 IC-s kapcsolóüzemű feszstabilizátorok, amik akár jók is lehetnének, de ehhez előbb ismerni kéne a maximális teljesítményigényt. Ha meg az negyobb, akkor a legegyszerűbb szerintem egy 7808-as IC egy teljesítménytranzisztorral...(asszem 07-es nincs, de jó lenne az arról a kb 7,4V ról is, hiszen a 6V-os rendszer feszültsége is kb 7,2V, de ha nagyon nem tetszik, akkor egy újabb soros diódával le tudod vinni kb 6,8V-ra.) egy teljesítménytranzisztorral...
Szóval a lényeg: egyszerűen megoldható szerintem, nem is kell hozzá nagyon érteni, csak mondd meg hogy pontosan mik is az adatai.
Ja, és esetleg fontos lehetne, hogy hogy is működik! Szóval hogy az elektromos fogyasztók bekapcsolástól kikapcsolásig ugyanazok, vagy van valami része ami ki-be kapcsolható közben. Mert akkor ugye jó lenne ha stabilizátor lenne benne. Míg ha folyamatosan ugyanaz a teljesítményigény, akkor elég egy soros ellenállás is.
[i](Módosította Grisa 2007.11.17. 16:48-kor)[/i]

6165 Pénzes Péter 2007-11-17 11:45:59  Előzmény:Biacsics Gábor: 45005

Soros ellenállásnál nem gond a hő, legalább az is fütt A füttésboxok is így működnek.
Pár alkatrészből ki lehet hozi az elektronikát, azt még potméteres huzatszabályzást is meg lehet oldani vele

6164 Biacsics Gábor 2007-11-17 11:43:35  Előzmény: : 45007

Ha már nagynehezen sikerült szerezni nem adom fel ilyen könnyen! +ráadásul fáznék is,mert a Wareszmoci beépítése után ezzel akarok fűteni,mert nem akarom szétbarmolni a tűzfalat.HA mégis változik a dolog,neked szólok először...

6163   2007-11-17 11:35:49  Előzmény:Biacsics Gábor: 45000

Add el nekem.

6162 Pénzes Péter 2007-11-17 11:17:42  Előzmény:Biacsics Gábor: 45004

Átlehet:] De szerintem egyszerübb + olcsóbb csinálni 1et

6161 Biacsics Gábor 2007-11-17 11:17:29  Előzmény:Pénzes Péter: 45003

Az elsőre gondoltam már,azt elvetettem,az említett tejesítményveszteség,és a nagy hő miatt.A többihez az én autóvillamossági végzettségem kicsit kevés.DE talán legyártatni letudom...mekkora meló ez??
[i](Módosította biacs 2007.11.17. 12:29-kor)[/i]

6160 Biacsics Gábor 2007-11-17 11:15:03  Előzmény:Mátyus Ádám: 45001

Igen az én fejemben is +fordult hasonló.CSak az a baj h az ilyen telcsi töltők csak miliampareket képesek biztosítani,ide pedíg kemény amperek kellenek.Azért köszi az 5letet.Gondoltam még h,lehet venni 24-röl 12-re átalakítót,vajon azt nem lehet átbarkácsolni??

6159 Pénzes Péter 2007-11-17 11:13:50  Előzmény:Biacsics Gábor: 45000

12 V-ból könnyen tudsz csinálni 6Vot.
1. Feszültségosztó ellenállásokkal,
2. Soros tranzisztoros feszültségstabilizátorral,
3. Kapcsolóüzemű feszültségszabályzóval.

Ezek közül az utolsón van a legkisebb teljesítményveszteség.

6158 Pénzes Péter 2007-11-17 11:11:03  Előzmény:Mátyus Ádám: 45001

Mobil töltők nem jók, másodperc tört része alatt válna sűrűen gomolygó füsté

6157 Mátyus Ádám 2007-11-17 10:34:45  Előzmény:Biacsics Gábor: 45000

Nekem lenne egy ötletem. Kicsit maszek, de lehet, hogy működne. Vannak ezek a szivargyújtós töltők, ha jól tudom a Nokia töltő 5,7 voltot ad. Ezek 12 voltról mennek és nagyjából 6 voltot adnak, sztem ha ezeknek az áramkörét megvizsgálod akkor megoldható. Bocsi ha badarság, de hirtelen ez jutott az eszembe.

6156 Biacsics Gábor 2007-11-17 10:08:27

Fütés témához:Nagyon +örültem mior Zwickau-ban sikerült jó állapotú Trabi benzinkályhát venni elfogadható áron.Most + szívok mert örömömben nem néztem azt h 6V-os.Átalakítót 12V-ról 6V-ra a világon nem lehet kapni.Van valakinek 5lete a +oldásra?

6155 Biacsics Gábor 2007-11-17 09:48:35  Előzmény: Ruspy: 44974

Elég pontos lett.Most igy látatlanban csak ezek a dolgok jutottak eszembe.A többi elvileg sima ügy.Ha +akadsz írj.
[i](Módosította biacs 2007.11.17. 10:49-kor)[/i]

6154 Rell Miklós 2007-11-16 18:11:50

Csak halványan megjegyezném, hogy 2 cikk is szól a fűtésről. Sztem érdemes olvasni.

6153 Támba Csaba 2007-11-16 17:32:05  Előzmény:Berend Miklós: 44990

Először is meg kellene nézned, hogy a gyári rendszer rendben van-e?

Ha újfajta fűtésrendszered van, akkor lehet hogy egy "apróság" miatt nem fűt a gép

Ennél a megoldásnál a kipufogó leömlőn is van egy fűtésburkolat ami a ventillátor felől kapja az átfúvott levegőt és onnan menne tovább az első dob felé. Azaz csak kapná

Ugyanis a motorburkolat ventillátor felőli részén van egy kerek nyílás amiből egy gumicső kiindulva viszi át a levegőt a kipufogó leömlő csonkjára. Nos, ha ez a csövecske hiányzik, vagy lötyög, akkor jelentősen csökken a fűtés.
Egy jó erős szövetbetétes vízcsődarabbal ami a motorburkolatba jól beleszorul a másik oldalt bilinccsel meg van fogatva meglepően sokat javul a klíma odabenn

Sok Trabis fázik télen, pedig sokszor ilyen apróságokon múlik