Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9402 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 11:26:46  Előzmény:Tóth Péter: 48245

köszi!

9401 Tóth Péter 2008-07-24 11:19:17  Előzmény:: 48243

Darti Trabiján 15"os van!
Kérdezd őt.

9400 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 11:16:24

Sziasztok!
Tudnátok nekem olyan linket adni, vagy valami leírást mutatni amiben részletesen taglalva van awaresz blokk 2T Trabiba?
Nagyon megköszönném!!!

9399 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 10:16:17

Kellene a segítség!
Hogy fér el a 15"os kerék hátul, anélkül, hogy megbontanám a kerék íveket?
Légyszi segítsetek!

9398 Prokop Gábor 2008-07-24 09:36:32  Előzmény:jocking .: 48231

"A könyv szerinti beállítás is azt mondja, hogy egy vastagabb papírlapnyi hézag maradjon a csavar és az érinkező között."

Uhh, olvasd újra azt a könyvet

9397 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 09:09:54  Előzmény:Barkó Zsolt: 48239

Csak a 9389- es hozzászólásomat tudom megerősíteni. Az ott található link kisegíthet!

9396 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 09:05:19  Előzmény:Barkó Zsolt: 48239

Ez nekem nagyon arra hajaz, mintha túl sok üzemanyagot kapna hidegen. Mivel a konstrukciót nem ismerem, itt meg is állnék..

9395 Barkó Zsolt 2008-07-24 08:59:25

Sziasztok!

Tanácsot, segítséget szeretnék kérni.
Nemrég vettem egy 4 ütemű szép Trabit egy idős házaspártól.
Csak 10.000 km van benne, s ezt 1-2 km-es rövid utakkal tették meg.
A problémám az, hogy hidegen nehezen indúl (többszöri indítózással sokszor), van hogy ilyenkor fekete füst jön a kipufogoból s durran is nagyot.
Ha sikerült beindítani kezdetben egy kicsit egyenetlenül jára motor, majd ha bemelegedett egyenletessé válik, s leállítás után egyből indúl.

Mi lehet a gond?

Köszönöm!
Bike

9394 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 08:13:46  Előzmény:: 48224

R3dneck!

Nekem pont fordítva volt. Betettem az új gombát és már akkor indít amikor csak egy kicsit villan a 2. zöld led. Az előző, amíg működött kb azt csinálta mint a tiéd, vagyis csak egy kis idő mulva indult el a második led után. Aztán egyszer csak nem indult és szétnyomta a hűtőt a gőz. Én 2féle gombát találtam, az egyik gyári audi/vw és 2800HUF, a másik magyar és 1200HUF.

9393 Marton Tamás 2008-07-24 06:53:22  Előzmény:Tóth Balázs: 48236

Nem. Csak ki kell húzni a féltengelyeket a váltóból, ami csak úgy fog menni, ha a futómű is fel van lazítva valahol, pl. a lengőkarok lekötve a bölcsőről. Tehát hogy ki tudjad húzni a tengelyeket a difiből. Na meg le kell kötni a kulisszát a váltóról. Ha ezek megvannak, le kell csavarozni a váltót a blokkról, és félre kell húzni. Sajnos nem sok hely van hozzáférni a belsejéhez, de megoldható.

9392 Tóth Balázs 2008-07-24 06:45:19

Hy!

Ehez ki kell venni a motort?

9391 Marton Tamás 2008-07-24 06:37:03  Előzmény:Tóth Balázs: 48234

Hát ha beesett a pedál, és ép a bowden, akkor félő, hogy a kinyomóvilla megadta magát belül, azaz eltört. Asszem 7 rongy körül van bótba egy új.
Mástól nemigen esik be a pedál, max ha az összes lamella egyszerre betörne a kuplungszerkezeten, de ilyen extrém esetről még nem hallottam
Sajnos muszáj lesz széthúzni a váltót meg a motort szerintem.

9390 Tóth Balázs 2008-07-24 06:07:40

SZIASZTOK!
A GOND:
- kuplung benyom, pattanó hang, pedál beesik(NEM A BOWDEN SZAKADT EL!)
- nem lehet megmozdítani a kuplungkinyomó kart a váltónál, amibe a bowden beakadt...
SZERINTETEK MI LEHET A GOND?
Még nem szedtem szét, de fel akarok készülni lelkiekben(és anyagiakban)...

Köszi!

9389 (Törölt felhasználó) 2008-07-24 06:03:42

A karbinál érdemes az eredeti gyári beállításokat alkalmazni!
Nekem bevált! Lásd:
http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-419b9a5ceeeeb

9388 Marton Tamás 2008-07-24 04:59:53  Előzmény:jocking .: 48231

Akkor azt mondja meg valaki, hogy ha az a lényeg, hogy ne érintkezzen, mi a fenének van az bekábelezve? Hmmm?
Én amúgy azt figyeltem meg, hogy akkor szokott a mágnesszelep kattogni, amikor felpörgetem, gyorsan visszaveszem a gázt, és hozzáér a pöcökhöz a cucc. Szerintem így kapcsol alapjárati funkcióba az egész, ennek segítségével.
Amúgy meg egy csomó autóból láttam már kiszerelve az alapjárati elektronikát, haverom Wareszában sincs már. Ja és ezek az autók mindegyik kevesebbet evett így.
Egy rejtély ez a karbi, de ezt már annyiszor írtam. Soha nem értettem a lelki világát, de nem is fogom soha szerintem

9387 jocking . 2008-07-23 19:13:15  Előzmény:: 48230

Pont az a lényeg, hogy ne érintkezzen. A könyv szerinti beállítás is azt mondja, hogy egy vastagabb papírlapnyi hézag maradjon a csavar és az érinkező között.

9386 (Törölt felhasználó) 2008-07-23 17:40:26

Szevasztok!

Lenne 1 nagy problemam. Mostanaban mindig leallt az 1.1-em, szetszedtem a karbit kipucoltam, vettem szamaraba valo alapjarati vezerlot,beraktam atkotozgettem a vezetekeket. Szepen megy minden kiveve az h melegen leall a motor , viszont ha fojtószelep alaphelyzeti érzékelője nem erintkezik akkor nem all le. Pont forditva mukodik(ha beljebb csavarom es hozzaer azonnal leall) Lehet az elektronikat kotottem be rosszul?

9385  Spityu 2008-07-23 16:21:47

Kuplungferodolból meg szabad venni azt amelyiken nincsenek ferde bevágások?

Ilyesmire gondolok:
[url]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-676.jpg[/url]

[i](Módosította Spityu 2008.07.23. 18:22-kor)[/i]

9384 Madocsai Gergely 2008-07-23 15:15:17  Előzmény: Spityu: 48227

Én meg pont ilyen LZS-2-t (is) tolok mostanság (csak már nagyon fogyóban, és sok benne a szösz...)

9383  Spityu 2008-07-23 15:03:05  Előzmény:Madocsai Gergely: 48223

Így van, pontos a leírás! Még van 2-3 doboz. Ugyanilyen formájú tégelyben még volt anno LZS-2-m is. Én a szekérkerék-zsír jelzőt is hallottam a pirosra

9382 Holnapy Gergely dr. 2008-07-23 15:02:35

Hali!
Hol lehet szerintetek Budapesten vagy környékén megfelelő vastagságú, színü stb. gyengeáramú kábeleket kapni, hogy a 600-asom kábelezését újra cseréljem?
Köszi!
Gergő

9381 Madocsai Gergely 2008-07-23 14:50:09  Előzmény:: 48224

A Cinkotai úton akad egy bolt, ami kizárólag Trabant-Wartburg cuccokat forgalmaz. Sztem érdemes rájukcsörögni, hátha, úgy hallottam sok gyári(?) cucc figyel még. Sajna pontos címet nem tudok(még csak terwezem a látogatót), de sztem többen ismerik itt a fórumon.

9380 (Törölt felhasználó) 2008-07-23 14:43:15

Szevasztok

Egy hűtés kérdésem van. Történt az kb 2 hete hogy kiment a gomba. Nem kapcsolt a venti, garázsban megnézetem hogy jó-e a ventilátor, elértem hogy bekapcsoljon.
Mondom hogy ok, vegyünk egy hőgombát. Elmentem egy alkatrészboltba kértem bele egyet és beraktam. Eddig az eredeti gombával a venti már akkor kapcsolt ha a felső zöld led éppen kigyulladt, most viszont csak akkor kapcsol be ha már legalább 2-3 perce csak a felső led ég. Ez alapjárati teszt, álló kocsival. Jó ez a gomba vagy sem? Vagy valami más gondja vagyon? Arra is gondoltam hogy esetleg egy bontóból kéne hozni egyet.

Előre is köszi

9379 Madocsai Gergely 2008-07-23 14:26:50  Előzmény: Spityu: 48221

Piros tégely, sárga kupak, zöld(???) matrica azaz!
Énis a sexy eperjam szín miatt használtam a tacskóm kontrájában, de leszoktam róla időben Ahogy Prokee írta: traktorzsííír!

9378 Prokop Gábor 2008-07-23 14:16:37  Előzmény: Spityu: 48221

Konkrétan traktorzsírnak ismerik mindenhol, és tökéletesen alkalmatlan bármilyen alkatrészhez, ami nem nehezebb 50 kilónál, és az illesztési hézaga kisebb, mint él centiméter.

9377  Spityu 2008-07-23 14:12:34  Előzmény:Madocsai Gergely: 48220

Nem tudom egyről beszélünk-e de volt nekem is, az is eperlekvár színű volt, kapun zsanér vagy tolóretesz kenésére lehetett maximum használni.

9376 Madocsai Gergely 2008-07-23 14:06:41  Előzmény:: 48218

Jaja, lítium bázisút érdemes(én szoktam grafitosat meg buszcsapágy-zsírt is, mert ez wan itthon), (ja: agyak környékén nemárt ha némileg hőálló). Régen akadt még piros - asszem - kálium bázisú kenőzsír, ezt a Traboáros bibliákban sem ajánlják, mert nem ken olyan jól. De ma már nagyságrendekkel tisztességesebb kenőanyagokat lehet kapni, uh nem para.

9375  Spityu 2008-07-23 12:46:07  Előzmény:: 48218

Én LZS-2-t (vagy azzal kompatbilis) zsírt használok kerékcsapágyaktól elkezdve a kormányművön át a függőcsapszegekig mindenhez.
Lítiumbázisú zsír. Szerintem bárhol kapható.
[i](Módosította Spityu 2008.07.23. 14:47-kor)[/i]

9374 (Törölt felhasználó) 2008-07-23 12:30:12  Előzmény:Hõberth Gábor: 48215

MIndenkinek köszi a segítséget. (Egyébként milyen zsírral kell a zsírzást csinálni?)

9373 (Törölt felhasználó) 2008-07-23 07:13:50  Előzmény:Kovács Imre: 48214

Leginkább a hátsókerék ami netszes.
Nem lehet valahogy a felfüggesztést lejjebb vinni?

9372 Juhász Benõ 2008-07-22 21:30:08  Előzmény: Spityu: 48212

Ezért kérdeztem. Próbáld meg minden változtatás nélkül, de feltöltött akkuval.
Ha nem rontottál el valamit az indítómotor szétszedésével-összerakásával, hidd el, hogy forgatni fogja.
Az indítókábel pedig nem képes átvinni azt az áramot ami az indításhoz kell, csak rá tud segíteni a lemerült akkura. ( Ezért kell a kábel rákötése után járatni azt a kocsit amivel indítasz, mmint, hogy töltse a lemerült akksit.)
Egyébként, ha jól emléxem a Trabi indítómotor: 0,6 LE.

9371 Hõberth Gábor 2008-07-22 19:46:01

Szerintem a keverék témát igenis komolyan kell venni! 2T motornak ez igen csak lényeges! Egy kupakkal meg egy kicsivel többet kevesebbet, az nem biztos, hogy jó! Gyárilag 50-es van előírva, de ha nyüstölöd a gépet nem árt 40-es. Szerintem pontosan kell kimérni. Azért nem kell patika mérleg, de jobb kerek mennyiségeket tankolni, amihez könnyen kiszámolod az olajmennyiséget. Keveréket ha árulnak is a kúton, jobban jársz ha nem azt teszed bele!
A célszerszerszámokról meg annyit, hogy valóban nem kell túlzásokba esni, de mondjuk a kormánymű és a függőcsapok zsírzásához zsírzó kell, ami ugy manapság már elég célszereszámnak tűnik. Mondjuk egy igazi trabantos családban mindíg akad egy. Bár gyanítom, hogy ha már ezer éve nem volt megzsírozva, akkor nem is fog átmenni rajta, jobb szétszedni megpucolni, és ha nem lóg akkor szépen megjáratni, összerakni a függőcsapszegeket.

9370 Kovács Imre 2008-07-22 19:22:00  Előzmény:: 48213

Sz.tem leginkább sehogy. Hacsak nem Smart szélességü.

9369 (Törölt felhasználó) 2008-07-22 19:11:16

Kérdezném: hogy 15"os kerék ,hogy fér be anélkül, hogy megbontanám a kerék íveket?

9368  Spityu 2008-07-22 16:35:45  Előzmény:Juhász Benõ: 48211

Természetesen (de bevallom egyszer megpróbáltam úgy is, aztán beugrott: hékás, egy üres akksi az megint csak sok áramot elvisz...)

Még egy dolog ami a bikakábel gyengeségére utal: próbaképpen kiszerelt állapotban begyűrtem egy kis rongyot (nem akartam csavarhúzót, mégse fém-a-fémen legyen) a fogaskerékhez: hát mit ne mondjak, elég könnyen megfogta a motorokat, nem sok nyomaték volt bennük.
[i](Módosította Spityu 2008.07.22. 18:41-kor)[/i]

9367 Juhász Benõ 2008-07-22 16:34:31  Előzmény: Spityu: 48209

Üdv! Ne haragudjatok, hogy az öcsém nicjével írok, mikor ezeket végigjátszottad, le volt kötve a saját, full lemerült aksid? üdv: priluki (voda 366-9181)

9366   2008-07-22 16:21:43

Egy kis 28H1-1 dúsítófúvóka-tapasztalat: vettem egy 80-ast és egy 120-ast. Vágott légszűrőfedéllel próbáltam ki, a 120-assal 90 fölött szinte meghal a motor, 80-assal viszont hibátlan. A fogyasztásmérő se mutat vele többet, mint a 45-össel, és érezhetően jobban megy. Előtte 70-es volt benne, az is sokat dob rajta, de ezt a 70-esről 80-asra váltást is megérzem rajta.

9365  Spityu 2008-07-22 15:31:02  Előzmény:Marton Tamás: 48208

Hát igen... csak azt hittem, hogy valamit le kell húzni még a forgórészről hogy át tudjam tolni az állótekercsek erdején Ami igaz is volt, csak másodszorra vettem észre azt a zégergyűrűszerüséget a hajtó fogaskerék felett, levettem nagynehezen és szépen minden lejött a tengelyről. Ripityára szedtem, szemrevételezés alapján minden jónak tűnt. Tisztítás, felcsiszolás, tisztítás. Összeszerelést követően teszt: ugyanaz.

Elmentem, megvettem a 3500-asat. Szinte ugyanúgy forog mindkettő, üresben is és beépítve is. Magyarán az önindítónak semmi baja, a bikakábel a ludas. De nem baj, mert azóta akartam szerezni egy 12 voltos önindítót, amióta ez a 6 voltos bele lett téve...

(pedig állítólag ezzel a kábellel egy 6 hengeres béemvé is elindult...)

9364 Marton Tamás 2008-07-22 14:53:59  Előzmény: Spityu: 48200

3500-ért simán megéri, én megvenném az biztos! De azért a másikba is próbálj életet lehelni, ki tudja mikor lehet rá szükség!
Ja amúgy gondolj bele, ha a forgórészt azok a batár csavarok fognák ...akkor hogy forogna?

9363 Venczli Miklós 2008-07-22 14:40:02  Előzmény:: 48204

én a keveréket nagyjából szoktam belőni (én mol sprint 2T-t használok, nekem bejött, semmi csörgés, minimális füst)
úgy szoktam, h kb. 10l benzinhez 2,5dl olaj

9362 Őry Gábor 2008-07-22 14:39:32  Előzmény:: 48204

A keverékkel nem kell anyit szarozni. Hogy 50-es, vagy 50,5-ös a keverék, az már tök mindegy. Attól is függ, hogy városban, vagyországúton használod. Városban szegényebb, országúton vastagabb keverék kell. Erre van a kompromisszum 40-es keverék.

Az elején egyébként lehet, hogy szükséged lesz szerelőre, de ha nem vagy teljesen műszaki analfabéta, gyorsan belejössz. Legyen nálad egy Trabis kézikönyv (bár ez kissé túlbonyolítja a dolgokat célszerszámokkal), továbbá nézegesd az internetes oldalakat, rájössz, hogy semilyen célszerszám nem kell, kivéve a régi Trabik első kerékagyát. A magyar iparosokról-tisztelet a kivételnek - nem sok jót lehet elmondani, ez az autószerelőkre is igaz, akik előszeretettel lenézik az öreg autókat, azt mondják: Ezeknek jó lesz! aztán összevissza gányolják az autódat. A tisztességes régi mesterek kiveszőben vannak. Ha belejössz, mindent meg tudsz csinálni magad is. Mindent bele!!!

A zárcsere tök egyszerű, csak a beállítással kell egy kicsit babrálni, a kormányművön van egy zsírzószem, továbbá a csapszegeken egy-egy zsírzószem, ezekbe kell zsírt nyomni.
[i](Módosította orygabor 2008.07.22. 16:41-kor)[/i]

9361 (Törölt felhasználó) 2008-07-22 12:17:18  Előzmény:: 48201

4 vagy 5 lábú relét keresgélj...

9360 (Törölt felhasználó) 2008-07-22 12:16:33

Sziasztok,

új trabis vagyok (mármint első saját, de a szüleimnek mindig is ez volt), tegnap tettem szert egy "81-es darabra. Eddig nagyon tetszik, bár szegény második autó egy offos Carina E mellett.


Szeretném a lehető legtöbb javítást - gondozást magam elvégezni, viszont a szívósabbakat inkább bíznám szakira...

Ezért kérdezném hogy Nagymaros környékén merre találok boltot/bontót/autószerelőt, ahol találok alkatrészt, illetve aranykező mesterembert?

Ami most hirtelen aktuáils egy vezetőoldali zárcsere, egy kormány-zsírzás, és kipufogo-felkötés (a hátsó dobnál)

Másik kérdésem - amikor még szüleimmel trabiztunk, akkor még volt "K" a benzinkúton. Most ugye nincs. Mennyire kell pontosan beállítani a keveréket (faterom mindig 1:50-re esküdött, jól tette?), vagy jó az kb-ra is? Mert a "flakonból töltöm a csíkig" nem tűnik valami precíznek...

Kösz a segítséget!

9359 Prokop Gábor 2008-07-22 10:36:20  Előzmény:: 48201

Ez egy indexrelé.
Ködlámpához nem jó, villogni fog nagyon lassan, aztán füstölni a túlterheléstől

9358 Venczli Miklós 2008-07-22 09:23:13  Előzmény:: 48201

sztem kösd be ha működik akkor jó a ködlámpához ha nem, akkor meg nem sztem jó...bár nem vagyok elektroszaki

9357 (Törölt felhasználó) 2008-07-22 09:16:08

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni elektronikában?
Kerestem itthon relét ködlámpához, de csak ezt találtam:
[imgw]http://zuppystraby.lapunk.hu/tarhely/zuppystraby/galeria/99621.jpg[/imgw]
Mi lehet ez?
Jó a ködlámpához? Vagy vennem kell relét, ha igen milyet?
Előre is köszi!
[i](Módosította ZuppyKT69 2008.07.22. 11:19-kor)[/i]

9356  Spityu 2008-07-22 06:40:02  Előzmény:Marton Tamás: 48199

Köszi a tippeket!

Moci nem szorul, megtekertem. Behúzónál az érintkezők felcsiszolva. A motor forgórészét nem tudtam kivenni, azt hittem a nagy csavarok fogják még, eröltetni meg nem akartam... de akkor látom mégis csak kell.

Találtam egyet 5km-re, 12V-s, 85-ös, 60ezer kilométerrel, 3500forintért. Állítólag bontás előtt tökéletesen ment. Megvegyem vagy sz.pjak a régivel?
[i](Módosította Spityu 2008.07.22. 08:43-kor)[/i]

9355 Marton Tamás 2008-07-22 05:23:16  Előzmény: Spityu: 48196

A múltkor én is sokat szívtam az én 4T önindítómmal, de végül többé-kevésbé jó is lett. Nekem meg amúgy azt a rejtélyes dolgot csinálja, hogy kipucolás és összerakás után, kb 2 nappal már nehezen indít, de csak egy fordulatot, a többit már jól tekeri. Mintha megakadna valamiért. De van úgy, hogy egyből jól teker. Szóval minden egyes pucolás után 1-2 napot jó, utána megint elkezdi ezt a hülyeséget.
Amúgy meg szedd darabjaira az egészet, a forgórészt is szedd ki, a rajta lévő csúszó érintkezőt csiszold fel finom csiszolóvászonnal, a bronzkeféket úgyszint. A perselyeket amiben a forgórész van picit zsírozd meg, sokat segít. Az állórész tekercselését baromi nehéz kiszedni, de szerintem felesleges is, szinte a legerősebb része az egész önindítónak. Leégni amúgy is a forgórész szokott Ja még a tekercselést is nézd át a forgórészen, ha már túl sok vezetékről le van égve/kopva a szigetelés, az már sokat gyengíthet a teljesítményen.
A behúzómágnes érintkező felüleletit belül szintén csiszold fel, biztos ami biztos. Ha jól érintkeznek, vagyis ha már behúz a mágnes, elég ampernek kell ott folyni, hogy megfelelően forgasson az egész kóceráj.
Ha ezt mind lecsekkoltad, és facák az előbb leírt dolgok, akkor annak az önindítónak forgatnia köll tisztességesen.
Ja még egy hibalehetőség: Nem szorul a moci véletlenül, és azért nem bírja az önindító megtekerni?

9354  Spityu 2008-07-21 20:14:51  Előzmény:kirchner krisztián: 48197

Igen, erre gyanakodtunk, ezért abszolút kiiktattam a sajátot. Először a fekete vastag kábeleknek az akksi felőli végére tettem a bikakábelt, majd (ahogy írtam) a váltóra és az önindítóra. De csak pár millimétert mozdított a ventilátoron...

9353 kirchner krisztián 2008-07-21 19:54:25  Előzmény: Spityu: 48196

Elképzelhető hogy zárlatos az akkumulátorod,illetve töküresre merült.Próbára tegyél be egy másik akksit.