Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6352 Nagy Zsolt 2007-11-29 09:18:40  Előzmény:Vitányi István: 45194

Szia Pityu!

A Falken Ze 502-es gumit akarom rátenni a Trabinkra.Elég jókat hallottam erről a gumiról és még jól is néz ki a mintája.Ezt meg sajnos,csak két méretben lehet kapni.
http://www.erdigumis.hu/files/gumiabroncsok/big/ze_502n.jpg
Még egy kérdés.
A 4X98-nál is kell a tőcsavar hosszabítás vagy felmegy egy az egyben


Köszönöm a segítséget!!!

Szia

6351 Pénzes Péter 2007-11-28 20:26:01  Előzmény:Vitányi István: 45194

4*100 neméppen jó rá. Igaz rámegy, de nem valami korrekt megoldás...

6350 Vitányi István 2007-11-28 19:14:38  Előzmény:Nagy Zsolt: 45192

4*98 de jó rá a 4*100-as is

165/60/13-as papucsokat rá lehet rakni!
[i](Módosította Pityu 2007.11.28. 20:15-kor)[/i]

6349 Ivacs István 2007-11-28 14:38:53  Előzmény:Németh Péter: 45188

Szia Peter!
Ha jól olvasom akkor hagyományos gyújtásod van! Igaz?! Ha igen, a folyamat a következő ÁLLÓ motornál!! A megszakítók max. nyitási hézagja 0,4 mm. Ha ezt beállítottad, akkor a először a nagy alaplapot addig forgatod míg a gyújtás holtponton következik be, után a kis alaplappal ugyan ezt megcsinálod! Ha van röppsúly szét feszítőd, akkor az előgyújtási érték 4 mm.

6348 Nagy Zsolt 2007-11-28 14:17:26

Sziasztok!

Pár kérdésem lenne,mielőtt megveszem az alufelni,és a gumit a 4T Trabinkra

A 4T-nek 4×98-as vagy 4×100-as az osztóköre?ET szám?
165/60/13-as papucsokat rá lehet rakni?

Köszönöm előre is!

Sziasztok

6347 Támba Csaba 2007-11-27 21:43:07  Előzmény:Varga Tibor: 45190

Ezt mondtam neki én is, de Szicsu koma a spájszert (németül: feszítővas ) sztárolja

6346 Varga Tibor 2007-11-27 21:25:46  Előzmény:Szabó Szilárd: 45189

PAJSZERRAL? Hogyan? Kormányrudat akarsz cserélni, akkor le kell bontani a gyújtáskapcsolót, és fent a kormánynál is a 4 db csavart ami a lemezt fogja amiben a persely van és rögzíti a rudat. ha a gyújtáskapcsoló két csavarját kiveszed, már feljebb tudod húzni a rudat ameddig akarod,és lecsúszik a kormányműről.....

6345 Szabó Szilárd 2007-11-27 16:43:37

A harditárcsa fixen van a kormányoszlophoz rögzítve!Alul a kormányműnél van csak csavar.Amúgy köszönöm.Még megpróbálom pajszerral.
[i](Módosította szicsu 2007.11.27. 17:44-kor)[/i]

6344 Németh Péter 2007-11-27 16:34:43

Heló
Lenne egy kérdésem.28 n1-1 es karbi van a motoron.Az előgyujtás állitásánál észrevettem hogy a főtengely végén van egy előgy.változtató röpsuly.ami magasabb fordulaton nagyobb előgy-t ad igaz?Ha be akarom állitani a gyujtást álló motornál hány mm re tegyem?Mert most 2mm en van kb.De az a baj hogy nincs olyan igazi trabant hangja.Megnyomom a gázpedált és el is engedem de csak utána pörög fel egy kicsit majd ujra alapjáratra megy vissza. Lassan,elkésve reagál.Mi lehet a gond?karbit kénne állitani?Jó lenne először beállitani a gyujtást.?mm?

6343 Támba Csaba 2007-11-27 11:59:48  Előzmény:Szabó Szilárd: 45185

Így utólag...

Alul a gumi nem engedi...

Ez akkor nem kormányrúd, hanem kormányoszlop bakker

Ha a Hardy-tárcsa csavaros, akkor simán lekötöd az oszlop felőli oldalon.

Ha nem és magad felé húzva a kormányt nem szabadul le a "gumiról", akkor
le kell bontani a rögzítést legalább a gyújtáskapcsolónál (ha azon a Trabin már ott van) és úgy kihúzni magad felé a Hardy-ból

Ha meg úgyis cserélni akarod, akkor így is úgy is totál le kell bontani
[i](Módosította Tsaby 2007.11.27. 13:00-kor)[/i]

6342 Támba Csaba 2007-11-27 11:50:58  Előzmény:Szabó Szilárd: 45185

Üdv!

1. A csonállványokból szereld ki a gömbfejeket mindkét oldalon.

2. A 15-ös anyát (rajz) lelazítod, leveszed a biztosítótemezzel együtt.

3. A megfelelő célszerszámmal, vagy ennek híján egy kisebb 2 körmös csapágylehúzóval leszabadítod az irányítófejet a kormánymű fogaslécéről

4. Kiemeled a komplett fej + karok együttest a motortérből.

5. Örülsz

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/071127/Km__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6341 Szabó Szilárd 2007-11-27 11:39:09

Sziasztok!Tudna valaki ötletet adni,hogy 2T trabin a kormányrudat hogyan lehet a legegyszerűbben kicserélni?Akormányművet le kell szedni vagy nem?Mert nem akar kijönni a hejéröl.Alul a gumi nem engedi lecsúszni a kormányműről.Előre is köszönöm!

6340 Mezõ Renátó 2007-11-27 11:17:25

SZiasztok!
Olyan gondom van a wareszal(4T) hogy reggel nem akart indúlni,csak forgatott az önindító!Gondoltam h felteszem tölteni egy kicsit az akksit.Eddig nem is volt baj.Majd 2 óra múlva próbálom megint de az önindító meg sem moccan!Az akksi tuti jó,mert a hifi megy róla+gyujtás is van ráadásul még csak 1 hete vettem.Megmozgattam a behúzótekercsen minden sarut stb. levettem kontakt spray-vel befújtam de semmi változás!Van valami öttlet a hiba forrására?
Köszi

6339 jocking . 2007-11-26 20:44:43  Előzmény:Faragó Zoltán: 45168

Nekem asszem Opel Kadett csomagtérajtónál használatos gumicsőben futnak a kábelek.

6338 Varga Tibor 2007-11-26 20:41:40  Előzmény:Faragó Zoltán: 45168

vastag, 14-16os PVC cső, autósboltban beszerezhető, kényelmesen elférnek benen a kábelek, az ajtóhatároló mintájára kell befúrni. az oszlopban szoruljon, az ajtóban kicsit nagyobb lyukat fúrj. Így a legbiztonságosabb.

6337 jocking . 2007-11-26 20:27:49  Előzmény:Szakál Gergely: 45180

A hátsó futómű mindkettőnél ugyanaz, az elsővel már más a helyzet.

6336 Szakál Gergely 2007-11-26 20:12:21

Az 1.1 es trabi rugója és a lengéscsillapítója megegyezik a 601 esével??

6335 Léber Balázs 2007-11-26 16:59:44  Előzmény:Rell Miklós: 45155

Szia Grisa!
Nem veszem kötözködésnek, főleg mert igazad van.
Én gyújtáselektronikának hívom min a két dobozt (tudom ebből szoktak lenni a legnagyobb félreértések). Ha néha nem használok pontos szakkifejezéseket, az csak azért van, mert szerencsére még nem kellett sokat foglalkoznom vele.

Az a korábban említett közös kábel, ami az alapjárati szelep vezérlőjének és a szivató reléjének ad tápot, a biztitábláról indul, bár így fejből meg nem mondom, hogy hányadik, de ha nagyon kell megnézem.

6334  szityka 2007-11-26 16:47:35  Előzmény:Támba Csaba: 45177

Köszönöm értettem töb ilyen nem lesz
És mégeccer bocsánat

6333 Támba Csaba 2007-11-26 16:31:08  Előzmény: szityka: 45176

Szó sincs haragról, inkább csak vedd észre hogy magaddal tolsz ki ha ELŐRE figyelmeztet a másik utána meg mégis saját magad szívatod

Szóval senki nem úgy születik, hogy mindenhez értsen, de ha vannak emberkék akik szívesen bepötyögik az infót egy kérdésre akkor nem árt azt elolvasni és értelmezni Pont azért, mert ahogy a mellékelt ábra is mutatja egy olyan egyszerű kis alkatrész, mint egy benzincsap is okozhat fejfájást. De ha nem muszáj nem kell, hogy fájjon a kobakod

Másrészt pedig ha csak egy kicsit is átgondolod:

- ha szivárog a csap kész tűzveszély a gép...
- ha elszorítod a csavarokkal, akkor talán még átfolyik egy kis benzin hogy kis terhelésnél ne legyen gond, de ha egy előzésnél már kevés a benzin ami átjut és pont akkor fullad le a gép, mikor a legjobban kéne a teljesítmény máris nagy a baj...

6332  szityka 2007-11-26 16:13:27  Előzmény:Támba Csaba: 45175

Bocsi ne haragudj csak akkor még kompletten nem volt kiszedve és Nem láttam a csavarokat csak most Vettem ki és láttam amit mondasz NEHARAGUDJ

6331 Támba Csaba 2007-11-26 15:59:27  Előzmény: szityka: 45171

Idézném önmagam ebből a topicból, a 6177-es hsz-ból. Pont neked írtam mikor segítséget kértél csap-ügyben

[i]Ja! És fontos!

A forgatókart egy hajlított rugóacél gyűrű tartja a helyén és 2 csavar tartja.

Nos!

A 2 csavart nem kell tökig behúzni csak addig hogy a forgatókar szivárgásmentesen felüljön a tömítőgumin és még normálisan elfordítható legyen.
Meg kell találni az arany középutat mindkét oldalon egyforma előfeszítéssel.

A rugóacél feszítőgyűrű ha kiszereled "görbe" lesz, de nem illik kiegyengetni
Épp azért ilyen, hogy rugalmasan mindig feszítse a forgatókart a tömítőgumira.

Beszereléskor a "hasa" a csap felé nézzen [/i]

Szóval...

6330  szityka 2007-11-26 15:45:12  Előzmény: : 45173

Köszi Bálint Benzint mentettél
Meghúztam annyira hogy elforogjon, de a tömítésnél nem folyhat a benzin ugye??
(megkaptad a mailemet?)

Mégegyszer köszi!

6329   2007-11-26 13:23:16  Előzmény: szityka: 45171

Ujjat ne vegyél, abból van 20 db sajátod, alapértelmezés szerint.
A hiba az lehet, hogy nagyon meghúztad a két kis csavart a lemezen, ami a csapot szorítja a tömítésre.

6328 Pénzes Péter 2007-11-26 13:21:33  Előzmény: szityka: 45171

Valami cuccot beszedhetett, pucold ki:]

6327  szityka 2007-11-26 13:19:11

Képzeljétek ell kiszedtem a benzintankot a 2T ből és lecsavartam a benzincsapot!!
Ezután megpróbáltam elforgatni a végét hogy tartalék zárva nyitva és meg se moccant
majd egy csavarhúzót bujtattam a lukba befogtam a satuba és próbáltam elfordítani de szintén nem seikrül

Valszeg ujjat kell vennem de mi lehet a hibája???

6326  Zombie 2007-11-26 11:51:09  Előzmény:Tóth Péter: 45167

a jeladó cseréjével próbálkoztál?

jobb oldalt elöl a található a kerékjárati íven a karbitól kb 15 cm-re
abba fut be a benzin cső meg3 kábel

jah lehet hogy a klábeleknél hibádzik valami

6325  Zombie 2007-11-26 11:48:34  Előzmény:Faragó Zoltán: 45168

nekem szabadon vannak, mert így feszül a kábela a legkevésbé, de ha olyanra fúrod ki valamelyik lyukat hogy a köteg eltünik az ajtóban akkor végülis mindegy csak elférjen és ne törje a kábelt
több kábel esetén érdemes az utóbbit csinálni, mert annyi nem fér el a trabinál sz. tem...
(hangszoro, el. ablak, kp zár)

6324 Faragó Zoltán 2007-11-26 09:16:25

Sziasztok szerintetek milyen összekötő gumit rakjak az ajtó meg a kaszni közé? A miben elvezetném a kábeleket. Valakinek van tapasztalata?Köszi

6323 Tóth Péter 2007-11-26 09:03:19

Helló!
Valaki tudna segíteni abban, hogy a 2T Trabi fogyasztásmérője miért nem mutat semmit csak indításkor?
Indításkor bevillan,majd menet közben semmit nem mutata. A műszer másik autóba jó volt, de az enyémbe sajnos nem jó!
Valaki tudna tippet adni a javításhoz??
Előre is köszi!
Üdv.: Péter

6322 Varga Tibor 2007-11-25 22:02:35  Előzmény:Trab Antal: 45164

Magyarországon ez jelenleg nem kivitelezhető, nem kapsz engedélyt rá már. Mondjuk a hozzáállás Felügyeletenként változó, kérdezd meg a hozzád tartózó KF-et, hátha... De sok reményt ne fűzz hozzá.

6321 Barabás Tomi 2007-11-25 21:09:27

és mégvalami bocsi jól elvagyok itt magammal vasárnap este ha tartom a gázt valami alacsonyabb-közepes fordulaton akkor egyszer csak bedadog és leáll. na most sztem ez túl sok benzin miatt van de ha visszább tekerem a csavart akkor nem változik semmi, és megintcsak ha teljesen betekerem akkor meg leáll valószínűleg ennek golf karbi lesz a vége ha ti se tudtok segíteni télleg ezzel a pierburg-al van valakinek jó vagy rossz tapasztalata? köszönöm a segítségeteket előre is

6320 Trab Antal 2007-11-25 21:04:10

Sziasztok!

Tervbe vettem, hogy négyütemű Trabimba beépítsek egy kisebb 1.2 vagy 1.4 TDI , tehát dízel motort. Mind ezt teljesen legálisan szertném megtenni, átépítési engedéllyel!!!

Meg tudja mondani nekem valaki, hogy ez egyáltalán lehetséges-e? Halottam olyat, aki azt mondta, hogy ennek semmi akadálya, de olyat is, hogy maximum az eredetivel megegyező teljesítményű és üzemű motor szerelhető be.

Kérem segítsetek. Hátha van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata.

Üdv,

Anti

6319 Barabás Tomi 2007-11-25 21:03:15

ja és ha szétvan szakadva a kartergázcső ami a motor aljától jön és a "szűrő" vagy nemtudom pontosan minek a tetejét köti össze a szívócsővel az csinálhat valami gázt? persze kifogom cserélni de végülis mire jó a kartergáz visszavezetés?

6318 Barabás Tomi 2007-11-25 20:38:58

Nekem is gázos a szívató vki nem tudja leírni hogy kell kapcsolósra modósítani? És az mitől lehet hogy akárhogy tekerem az alapjárat állítót nem változik, ( csak ha teljesen betekerem leáll mondjuk ez érthető ) jah és kivan szépen takarítva a karbi!

6317 Rell Miklós 2007-11-25 20:37:39  Előzmény: Ruspy: 45160

Nézted esetleg a sötétben, hogy nem húz át valahol a nagyfesz? De ez csak tipp...

6316  Ruspy 2007-11-25 20:04:49

Sikerült bekötni az önindítót! Mentem vele 3 km-t és leállt az autó, azt hittem a benya fogyott ki , de nem az volt a baja, azt mondták beázott a gyújtásfedél, megnéztem, nedves volt egy kicsit, teljesen kiszárítottam visszaraktam, így már pöfög egy kicsit, de semmi... nem indul be. Mi lehet még a baj? Enyhén szitált az eső amikor csináltam kb 5 perc volt...
[i](Módosította ruspy 2007.11.25. 21:06-kor)[/i]

6315 Rell Miklós 2007-11-25 11:49:24  Előzmény: Ruspy: 45158

[url=http://trabantklub.hu/twk/pic/001/1_1/1_1_motor_hu.jpg]EZ[/url] elég segítség?
Rögtön a bal felső sarokban, rajta vannak a számozások és a vezetékszínek is.

6314  Ruspy 2007-11-25 11:27:10

Tudna valaki segíteni hogyan kell bekötni az önindítót? (fekete, fehér kábel)
Köszi

6313 Polgár Tibor 2007-11-25 10:38:22  Előzmény:Rell Miklós: 45155

Csak annyi köze van az alapjáratinak a gyújtás elektronikához, hogy onnan kapja a fordulatszám jelet. Ebből tudja, hogy mikor kell ki ill. be kapcsolnia...

6312 Nagy Dávid 2007-11-25 08:33:09  Előzmény:jocking .: 45150

Még nem, de már igyekszem sürgetni a dolgot...

6311 Rell Miklós 2007-11-25 01:34:51

Nem akarok kötözködni, de nem az alapjárati szelep vezérlőelektronikájáról beszélsz véletlenül amikor alapjárati gyújtásrendszert mondasz? Mert én a gyújtáselektronikán kívül csak ezzel az elektronikával találkoztam eddig a Trabi motorterében... Hogy a tápot pontosan merről kapja azt nem tudom, de a gyújtáshoz nem sok köze van, viszont ha esetleg nem kapna tápot akkor alapjáraton tényleg leáll a motor, mert nem nyit a szelep.
Egyébként maga ez az elektornika is lehet ludas rejtélyes néha előjövő alapjáraton leállásokban, mert a műanyagháza valami szilikonos anyaggal van kitöltve, ami csak rugalmasan tudja fogni a csatlakozósaruit, amiknek a forrasztása így a rázkódástól szépen körbe tud repedni, ami meg nem túl nagy üzembiztonságot eredményez. (ha valakinek van türelme hozzá, ez még akár javítható is)
Az alapjárati elektronika hibájára legegyszerűbben szerintem úgy lehet rájönni, ha az ember lehúzza az elektronikát a csatiról, és direktbe köti a csatiban a gyújtáspozitívot (fekete) az alapjárati szelepre (fekete-sárga). Ha a hiba ettől megszűnik, akkor ebben a rendszerben kell keresni az okát. (bowdenívkapcsoló, elektronika) Ja és érdemes megnézni (meghallgatni) a szelepet is, hogy tényleg kapcsol-e...

Egyébként a motorelektronikás cikkben erről is szó van.

6310 Léber Balázs 2007-11-24 23:25:18

Ezért jó a Trabant, aki 3 évig használja, és még mindig működik neki, az többet tud, mint egy autószerelő. Legalábbis amikor én szerelőnek mondtam, hogy valami probléma (villamos) van a géppel, akkor annyit mondott, hogy meg kellene nézetni autóvillamossági szakemberrel. Na ezek után álltam neki megcsinálni, és jó lett.
Ti hogy vagytok vele?

LBalazs

6309 Léber Balázs 2007-11-24 23:22:18

Még a 6307-hez

Amikor elkezdtem átvariálni az automata szivatót, ugye a szivató kapcsoló
relé tápkörébe raktam egy kapcsolót a műszerfalra, de mivel egy kábelen
volt a relé az alapjárati gyújtással (ezt akkor még nem tudtam) ha lekapcsoltam a szivatót, akkor elment az alapjárat - lassításkor leállt a motor, minden kereszteződésnél vissza kellett kapcsolnom a kapcsolót. Miután behúztam még egy szálat a rendszerbe, már nem volt gond.

LBalazs

6308 Léber Balázs 2007-11-24 23:17:23

csak egy kis szösszenet.

A múltkor jót röhögtem!
Kiderült miért nem volt jó a fűtés a trabimban, és miért volt szénné égve a fűtösüni létező összes csatlakozója.
Nem volt termosztát a rendszerben!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Szerelő is csak annyit mondott: "Pedig ennek jónak kell lennie!"
Amióta lett bele rakva, érdekes... nics benne hideg,és még a műszer is azt mutatja, a vízre, hogy zöld, akarom mondani jó

LBalazs

6307 Léber Balázs 2007-11-24 23:08:12  Előzmény:Hudák Zoltán: 45145

Szia!

Ha jobban megnézed a gyújtásrendszert, akkor rájössz hogy nem is olyan egyszerű, (vagy mégis). Szóval külön van alapjárati és fordulati. Én már láttam olyat is, amelyiknél a fordulati ment el, ott pl beindult a motor, alapjáratonszépen pöfögött, de a gázpedált akárhogy rugdaltad, nem reagált rá.
Arra meg akkor jöttem rá, hogy ez a kettő tényleg két külön dolog, amikoraz automata szivatót akartam megvariálni.
Megcsináltam kézzel kapcsolhatóra, csak az volt a bibi, hogy ezek a hülye németek a bizti táblától a szivató reléjéhez és az alapjárati gyújtáshoz egy kábelen vitték a delejt, ami a motortérben ment ketté, és a rajzon feltüntetni, még véletlenül se.
Szóval mielőtt bánatodban eltolnád a bontóba a járgányt, nézd át a gyújtásrendszert is.
Ha máshogy nem észreveszed úgy is, ha a gyújtótrafó tápvonalára egy próbalámpát kapsz, magasabbra állítod az alapjáratot, ugy így nem áll le a motor.
Majd szépen csökkented az alapjáratot.
Ha tényleg a gyújtásrendszer a hunyó, mikor a motor leáll, akkor a próbalámpa is kialszik.
Próbád ki! Hátha

Így még olcsón megúsznád, mert nem tudom, felétek milyen lehetőségek vannak,
de nálunk a MÉH telepen, ha időben érkezel, akkor bruttó 175 Ft egy komplett gyújtásrendszer. Ha a jeladó is kell, akkor 350. Ez 2kg válogatott haszonvasnak az ára. Ugyanez a bontóban? Bele sem merek gondolni.

Remélem segítettem!

LBalázs

6306 jocking . 2007-11-24 20:50:54  Előzmény:Nagy Dávid: 45146

AC-t kicserélted már?

6305 Madocsai Gergely 2007-11-24 20:24:46

Hali!

Miez a pangás, semmi offtopic?!
Akkor egy ilyen kérdés: Van már wmi fejlemény a katinkás beadvánnyal kapcsolatban?
(u.is nagyonnagyonnagggyon szeretnék már beújítani egy következő Trabcsit, de nemtom, h ezt kati nélkül hogy & mikor tehetném + (na nemmintha nem lógna ki a s*ggem...)

Üdw,

madogery
[i](Módosította madogery 2007.11.24. 21:25-kor)[/i]

6304 Hudák Zoltán 2007-11-24 18:57:09  Előzmény:Rell Miklós: 45147

Köszke Grisa még megnézzem ezeket is hátha sikerül valamit kigyúrni belöle. jó lenne

6303 Rell Miklós 2007-11-24 18:55:11  Előzmény:Hudák Zoltán: 45145

Én elsőre az alapjárati szelep környékén nézelődnék, esetleg a bowdenív "kapcsolóját" is megnézném, a karbi testelését... ilyenek...